työllistymissuunnitelma - rasti ruutuun?

Anonyymi

Eli kohta vanhenee tällainen työllistymissuunnitelma ja pitäisi jotain netissä vastata siihen...

Riittääkö rasti ruutuun vai pitääkö selostaa, mistä on hakenut töitä?

Teettekö heti perään omatoimisesti uuden suunnitelman vai odotatteko yhteydenottoa te-toimistosta?

nimim. Ärsyttää hyödytön puuhastelu te-toimiston mieliksi

21

4007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sinun kuuluu olla kuuliainen...

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään kokemusta toisesta "firmasta", jonka Te-toimisto on palkannut etsimään sinulle työtä?

      Tällainen systeemi on näköjään olemassa ja on kuulemma siksi, kun Te-toimiston väki ei enää ehdi järjestää työttömille töitä.

      Jos sinulla on kokemusta, niin kerro oliko hyvä systeemi?

    • Anonyymi

      Pystyykö työllistymissuunnitelman määräpäivänä laatimaan itse uudelleen oman työllistymissuunnitelman, kun on rastinut voimassa olevan tehtävät suoritetuksi, vai pitääkö sellaisesta erikseen sopia TE-toimiston kanssa?

      Suoraan tuollaista kohtaa tuolla ei ainakaan näy. Jostain luin, että sen voisi tehdä yhteydenottovalikon kautta mutta sen tarkemmin siitä ei ollutkaan kerrottu, että avautuuko tuolta lomake, johon itse voi kirjoittaa vapaasti vai pitääkö valitaanko jotain valmiita fraaseja rastittamalla? Entä miten tuosta eteenpäin, meneekö se suoraan virkailijalle hyväksyttävästi vai pitääkö sitä erikseen tietää johonkin lähettää? Olisi mielenkiintoista kuulla, jos jollain olisi tästä omakohtaista kokemusta miten se toimi?

      Puhelimitse tehtävä suunnitelma on siitä ikävä, että virkailijan tekemän puhelinhaastattelun jälkeen tuleva teksti saattaa sisältää asioita, joista ei ole keskustelussa sovittu tai sanamuoto ja samalla merkitys poikkeaa huomattavasti. Tätähän ei taida itse voida enää muokata, vaikka laittaisi ettei hyväksy ehdotettua suunnitelmaa, vai pääsisikö sen jälkeen tekemään omia muokkauksia tekstiin?

      Asiallisista vastauksista kiitoksia etukäteen!

      • Anonyymi

        Ei kai siellä omalla sivulla pysty enää oikein mitään tekemään. Ainakin minulla oli siellä nyt tullut ilmoitus, ettei voi mitään enää muuttaa.

        Tuo on totta, että kun työkkäri soittaa ja sovitaan jotain, niin myöhemmin saa huomata, että virkailija on laittanut sinne ihan omiaan. Suu kyllä loksahtaa ammollaan


      • Anonyymi

        Eli teettekö vain niin, että rastitte työllistymissuunnitelman suoritetuksi määräpäivänä, ja se on riittänyt? Ei mitään sepustuksia?

        En ole saanut mitään ohjeita, muuta kuin että netissä hoidetaan asiointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli teettekö vain niin, että rastitte työllistymissuunnitelman suoritetuksi määräpäivänä, ja se on riittänyt? Ei mitään sepustuksia?

        En ole saanut mitään ohjeita, muuta kuin että netissä hoidetaan asiointi.

        Mulla ei ollut edes ruksattavaa. Jokin aika sitten kun oli virkailijan kanssa yhdessä tehty puhelimessa suunnitelma ja se piti käydä hyväksymässä omalla sivulla.
        Viime viikolla virkailija soitti ja eipä enää tarvinnut mitään käydä hyväksymässä. En ole vielä käynyt edes lukemassa mitä se sinne laittoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli teettekö vain niin, että rastitte työllistymissuunnitelman suoritetuksi määräpäivänä, ja se on riittänyt? Ei mitään sepustuksia?

        En ole saanut mitään ohjeita, muuta kuin että netissä hoidetaan asiointi.

        Niin olen itse tehnyt, että rastin suunnitelman suoritetuksi määräpäivänä, ilman mitään selostuksia.

        Olisin kyllä kiinnostunut, että miten voisi kirjoittaa oman suunnitelman virkailijalle hyväksyttäväksi, ettei tarvitsisi jännätä, että minkälaisen suunnitelman virkailija puhelinkeskustelun jälkeen sattuu kirjoittamaan. Keskusteluissa on se ikävä puoli, että usein vähätellään mitä jokin suunnitelmaan kirjoitettu sanamuoto tarkoittaa todellisuudessa, vaikka sanamuotoa tarkemmin tulkittaessa ei mitenkään eritellä, että olisi sovittu sen tarkoittavan vain jotain tiettyjä osia, kuten vaikka soveltuvilta osin työllistymistä edistävä palvelu (tarkoittaa käytännössä sitä, että sen perusteella on suostuttava vaikka kuntouttaviin ilmaisitöihin, vaikka olisi suullisesti kerrottu sisältävän ehkä jotain lyhyttä valmennusta vaikka työnhakuun sinun itse suostuessa).

        Ei kukaan ole kokeillut, että pääsisikö yhteydenottovalikon kautta jotenkin sellaista itse laatimaan, vaikka ei olisi erikseen asiasta sovittu virkailijan kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olen itse tehnyt, että rastin suunnitelman suoritetuksi määräpäivänä, ilman mitään selostuksia.

        Olisin kyllä kiinnostunut, että miten voisi kirjoittaa oman suunnitelman virkailijalle hyväksyttäväksi, ettei tarvitsisi jännätä, että minkälaisen suunnitelman virkailija puhelinkeskustelun jälkeen sattuu kirjoittamaan. Keskusteluissa on se ikävä puoli, että usein vähätellään mitä jokin suunnitelmaan kirjoitettu sanamuoto tarkoittaa todellisuudessa, vaikka sanamuotoa tarkemmin tulkittaessa ei mitenkään eritellä, että olisi sovittu sen tarkoittavan vain jotain tiettyjä osia, kuten vaikka soveltuvilta osin työllistymistä edistävä palvelu (tarkoittaa käytännössä sitä, että sen perusteella on suostuttava vaikka kuntouttaviin ilmaisitöihin, vaikka olisi suullisesti kerrottu sisältävän ehkä jotain lyhyttä valmennusta vaikka työnhakuun sinun itse suostuessa).

        Ei kukaan ole kokeillut, että pääsisikö yhteydenottovalikon kautta jotenkin sellaista itse laatimaan, vaikka ei olisi erikseen asiasta sovittu virkailijan kanssa?

        Minulle virkailija ehdotti viimeksi, että teen itse työllistymissuunnitelman ja lähetän hänelle hyväksyttäväksi.

        En tiedä sitten, vaikuttaako ikä ja koulutustaso siihen. Parempi se mielestäni on itse laatia. Toisaalta työllistymisen kannalta nämä toimet tuntuvat melko turhilta, mutta ehkäpä jollekulle on hyötyäkin kirjallisesta suunnitelmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olen itse tehnyt, että rastin suunnitelman suoritetuksi määräpäivänä, ilman mitään selostuksia.

        Olisin kyllä kiinnostunut, että miten voisi kirjoittaa oman suunnitelman virkailijalle hyväksyttäväksi, ettei tarvitsisi jännätä, että minkälaisen suunnitelman virkailija puhelinkeskustelun jälkeen sattuu kirjoittamaan. Keskusteluissa on se ikävä puoli, että usein vähätellään mitä jokin suunnitelmaan kirjoitettu sanamuoto tarkoittaa todellisuudessa, vaikka sanamuotoa tarkemmin tulkittaessa ei mitenkään eritellä, että olisi sovittu sen tarkoittavan vain jotain tiettyjä osia, kuten vaikka soveltuvilta osin työllistymistä edistävä palvelu (tarkoittaa käytännössä sitä, että sen perusteella on suostuttava vaikka kuntouttaviin ilmaisitöihin, vaikka olisi suullisesti kerrottu sisältävän ehkä jotain lyhyttä valmennusta vaikka työnhakuun sinun itse suostuessa).

        Ei kukaan ole kokeillut, että pääsisikö yhteydenottovalikon kautta jotenkin sellaista itse laatimaan, vaikka ei olisi erikseen asiasta sovittu virkailijan kanssa?

        Jos se on puhelimitse tehty, niin sehän pitää kuitenkin omapalvelussa itse hyväksyä.
        Eli jos siinä on jotain väärin, otat yhteyttä ennen hyväksymistä.


    • Anonyymi

      Niin mutta miten otat yhteyttä, kun ei virkailijoille voi suoraan enää soittaa? Ilmeisesti ainoa vaihtoehto vain hylätä ehdotus omapalvelussa ja odottaa uutta soittoa?

      Millä tavalla teit ja toimitit virkailijan ehdottaman itse tekemäsi suunnitelman? Avattiinko omapalveluun jokin uusi toiminto sitä varten?

    • Anonyymi

      Kyllä tästäkin viestiketjusta huomaa, kuinka hyödyllisiä te-toimiston "palvelut" ovat työnhaun kannalta... :D

    • Anonyymi

      Ei kannata laittaa mihinkään ruutuun rastia, vaan on kuin joku kkk-david duke, etkä sanokaan mitään, kun Suomen valtion olisi hoidettava hommat kuitenkin, jätät heille hoidettaviksi, kun perustuslaki niin määrää, ei rasteja ruutuihin, eikä sanaakaan ollenkaan :D

    • Anonyymi

      Silloin kirjaamat että on ilmestynyt tapaamiseen, mutta ei ole paljon kerrottavaa, kun hän ei sanonut yhtään sanaakaan ollenkaan :D Eikä koskenut kynäänkään :D

    • Anonyymi

      Työllisyyssuunnitelma on että haet töitä ja ruksit siellä oma palvelussa niitä juttuja oletko hakenut töitä vai et ja työkkäri voi antaa jotain lappuja jossa työpaikka ja ruksit sitten netissä että haitko vai et ja saitko työn vai etkö saanut. Käytännössä mitätön homma 5 minsaa kestää.

    • Anonyymi

      Kun työllistymissuunnitelman kohta "sovitut tehtävät" on menossa vanhaksi, niin jos olet tehnyt kyseiset tehtävät asianmukaisesti, niin käyt laittamassa ennen tehtävän määräajan vanhentumista siihen vain rastin, että "tehty", tai "kyllä", eikä siihen tarvitse mitään erikseen selitellä. Jos työkkärin tyyppi haluaa jotain lisäselvityksiä, niin hän pyytää niitä kyllä. Jos näitä sovittuja tehtäviä ei käy ajoissa kuittaamassa, niin silloin määräajan umpeuduttua niistä lähtee automaattinen selvityspyyntö, että miksi tehtävää ei ole kuitattu. Joten kuittaaminen on pakollista. Jos työkkäri antaa työttömälle mahdollisuuden itse ehdottaa jotain tiettyä juttua työllistymissuunnitelmaan , niin silloin sitä kannattaa ehdottomasti ehdottaa. Ongelmahan on yleensä niin päin, ettei työttömän anneta itse ehdottaa mitään, vaan hänelle vaan tehdään jonkinlainen suunnitelma ilman lupaa, ja siinä voisitteko olla mitä vain. Jos työllistymissuunnitelmasi on vanhentunut, ja kaikki siihen liittyvät tehtävät tehty ja kuitattu, työnhakusi normaalisti voimassa, eikä työkkäri anna sinulle mahdollista itse ehdottaa, mitä haluat uuteen työllistymissuunnitelmaan, niin kannattaa pitää matalaa profiilia, eikä kysellä mitään. Silloin työkkäri ei vielä ole huomannut suunnitelmasi vanhentumista. He lähettävät kyllä uuden, heti kun huomaavat. Ja mitä pidempään saat olla ilman uutta suunnitelmaa, sen parempi.

    • Anonyymi

      Työkkärin virkailija sanoi, että ovat ulkoistaneet työpaikkojen etsinnän, kun eivät ehdi sitä enää itse tekemään, eli työkkäristä et voi saada työpaikkaa. Jäin miettimään, että miten heillä niin kiirus on?

      • Anonyymi

        Kyllä minulle tuli ainakin suoraan virkailijalta viimeksi "työtarjous" eli pakkohaku työpaikkaan, johon en ollut edes pätevä. Ei siellä paljon älyä käytetä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minulle tuli ainakin suoraan virkailijalta viimeksi "työtarjous" eli pakkohaku työpaikkaan, johon en ollut edes pätevä. Ei siellä paljon älyä käytetä...

        Ehkei ole sitten jokaisella paikkakunnalla sama systeemi.


      • Anonyymi

        Kyllä mulle tulee kuukaudessa se 5-10 työtarjousta. Osa vielä sellaisia, että vaaditaan sähköalan tutkintoa, kuljettajan ammattipätevyys. No eihän minulla tuollaisia ole, mutta se on vaan haettava. Ihmettelevät varmaan kun ei valita edes haastatteluihin.


    • Anonyymi

      Minullakin oli jokin aika sitten menossa suunnitelma vanhaksi. Ruksin nuo annetut tehtävät tehdyiksi, mutta en laittanut mitään mainintaa, mitä työpaikkoja hain. Läpi meni.

      Suunnitelmaa ei taida voida päivittää oma-aloitteisesti ilman yhteydenottopyyntöä. Laitoin yhteydenottopyynnön ja aiheeksi vanhentuneen työnhakusuunnitelman päivittäminen. Työkkäristä ei koskaan soitettu minulle asian tiimoilta, mutta parin päivän kuluttua yhteydenottopyynnöstä tuli virkailijalta tekstari, jossa luki: "Tarkistin tilanteesi. Suunnitelman päivittäminen ei ole tarpeen". Siinä kaikki, uusia ruksittavia tehtäviä ei ilmestynyt Oma Asiointiin. Tällä sitten mennään seuraavat 3 kk, ellen saa minulla kiikarissa olevaa työpaikkaa.

    • Anonyymi

      Teen aina suunnitelman valmiiksi koneelleni. Laitan sen heittomerkkien sisälle ja lopussa lukee merkkien määrä ja pvm koska laadittu. Sitten pyydän avaamaan suunnitelmapohjan mailitse, se avataan. Sitten copy pastetan sen suunnitelman sinne ja valitsen työkokeilun, ja työkokeilun semmoisessa paikassa johon vain itse
      haluan mennä, ja se on vain vapaa-ehtoistyö vain yhdessä ainoassa paikassa.
      Sitten odotan pari päivää ja mailaan virkailijalle ja kysyn ja varmistan että mihin asti uusin suunnitelma on voimassa? Tulee kuittaus ja se on siinä. En rastita mitään tehtäviä koskaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe