Grillimamma on suosittu kokki ystäväpiirissään ja saa paljon kiitosta myös netissä. Mottohan on grillaus alkaa keittämällä! Ystäväni painostivat kokeilemaan paljon parjaamani bbq savustusta. Siispä sain lahjaksi kaksi rub-seosta. Ostin kaupasta kauniit tasapaksut palat härän ribsiä ja porsaan paahtokylkeä. Kaivoin varaston perukoilta lahjaksi saamani hiiligrillin ja aloin tekemään tarkasti ohjeen mukaan, laitoin rubin pintaan, grilliin hiilet, savulastuja ja vesiastian ja aloin kärsivällisesti odottaa....sopivalla hetkellä siirsin lihat folioon pienen nestetilkan ja voinokareen keran. Kylläpä on työlästä ja tunnelma ei tunnu oikealta! Puuttuu ihanan kattilan pulputus ja savu kirvelee silmiä.
Vihdoin kaikki oli valmista, liha sai vielä viimestelyn ohjeen mukaisen kastikkeen kera ja oli aika maistaa! Millaista se oli? Mehevää, pehmeää ja ihan eri makuista. Todellakin ihan eri makuista: savukitkerät maut valtasivat suun, mausteet löivät poskiin ja suussa oli voimakas lihan maku. Annoin lapsenkin maistaa ja itkuhan siitä tuli. Kuinka tulikaan heti ikävä hellästi höyrettytettyjä nakkeja ja tai ihanassa mausteliemessä (sipuli, pippuri) keitettyjä ribsejä, jotka saavat silauksen kaasugrilissä (sokeri, ketsuppi -kastike). Tulipan todistettua että kyllä me suomessa tiedetään miten tehdään grillliherkut, ensin keitetään ja sitten herkutellaan!
Grillimamma testaa
4
133
Vastaukset 4
- Anonyymi
EIKÄ KEITETÄ. Katkon sinulta sormet. Siinä sinulle nakkeja.
- Anonyymi
Gillaako grillimamma ne ensin ja sitten grillaa?
- Anonyymi
Gillimamma on seko jonka juttuja ei kannata kommentoida millään tasolla.
Ei ymmärrä edes olla hiljaa, hänen märkä uni on Cantina West - kertonee paljon ihmisestä,
Yleensä keskittyy väittelemään itsensä kanssa, kun kukaan muu ei lämpene hänen sekojutuilleen.- Anonyymi
Ja sinä et tiedä edes säilyykö kaupan einespyörykät jääkaapissa. Annan sinulle ilmaisen vinkin; keitä ne niin säilyvät paremmin. Samalla myös ylimääräistä suolaa ja rasvaa liukenee keitinveteen, jolloin pyöryköistä tulee terveellisempiä. Jos haluat herkutella, niin pyöräytät lopuksi BBQ-kastikkeessa ja annat grillissä hieman väriä pintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.891448Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu471003- 15876
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40838Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.82758- 92741
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17727- 46718
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27677- 68672
- 59662
- 47654
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97651- 12645
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56585Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47576Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129557- 43544
Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31525Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla141524