Paljonko maksaa kunnon elämä?

Anonyymi

Olen laskenut että pitäisi saada vähintään 200 000 euroa puhtaana että saisi kunnon elämän. Almut ei riitä.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleekin hinnakas lysti, kun koko maapallon jokaiselle taimelle tunkee tuon summan käpälään.

      Mitenkähän se olisi järjestettävissä?

    • Anonyymi

      Rahaa pitää olla jossa naisia saa ja saa elää hyvässä asunnossa. Vuositulot 70 tonnia se riittää itselle mutta töitä pitää tehdä että taso säilyy.

    • Anonyymi

      Mulle kunnon elämä ei maksa kovin paljoa. Kun saan asumiseni, ruokani ja halvat harrastukseni maksettua, niin rahapuoli on siinä, ja noi ei paljoa maksa. Rahalla saa perusmukavuuden. Sairaanhoitokaan ei maksa niin paljoa, että kukaan jäisi hoitamatta.

      Muutenhan elämä on pelkästään korvien välissä. Jos tekisin vähemmän töitä = rahaa, mulla olisi enemmän laadukasta elämää...

      xLiner

    • Kyllä vähintään tuon joutuu tienaamaan, että on kaikki tarpeelliset mukavuudet hankittu perusmukavan elämisen totetuttamiseen.
      -Oma asunto
      -Riittävästi elektroniikkaa ja kodinkoneita
      -Auto
      -Muut tarpeet.

      Tuo 200 000 ei riitä, mutta sillä pääsee alkuun.

      • Anonyymi

        Mulle on aina jotenkin tullut kirjoitustustesi perusteella sinusta mieleen "Americans psykon" päähenkilö ja tämä vahvisti lisää mielikuvaa. En nyt väitä että alkaisit listimään ihmisiä ja sahailemaan ruumiita mutta vaikutat kylmältä ja materialistiselta ihmiseltä.

        🏕🐥


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on aina jotenkin tullut kirjoitustustesi perusteella sinusta mieleen "Americans psykon" päähenkilö ja tämä vahvisti lisää mielikuvaa. En nyt väitä että alkaisit listimään ihmisiä ja sahailemaan ruumiita mutta vaikutat kylmältä ja materialistiselta ihmiseltä.

        🏕🐥

        Kylmältä?....Voiko enempää pieleen arvioida, mutta maailma on kylmä ja sinisilmäiset hölmöt eivät täältä ehjänä tai kusettamatta selviä. Se on selvää.
        On ajateltava asiat etukäteen.. Mietittävä todennäköisyyksiä, ajateltava asioita etukäteen. Otettava asioita huomioon.. Katsottava sekä menneisyyteen, että tulevaisuuteen päätettäessä tulevaa.

        Kirjoitan tänne ehkä enemmän tietyllä tapaa..Irl. olen ehkä hieman toisenlainen.

        Materiaa tarvitaan tietynlaisen mukavan elämän rakentamiseen..Se on selvää.
        Itselläni se puoli on ollut kunnossa jo hyvän aikaa.
        Silti materiaa voisi olla paljon enemmänkin..Esim. Kesämökki ja toinen asunto vuokralle tuottamaan ..etc. Silloin tuo 200 000 ei enää riitäkkään mihinkään.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Kylmältä?....Voiko enempää pieleen arvioida, mutta maailma on kylmä ja sinisilmäiset hölmöt eivät täältä ehjänä tai kusettamatta selviä. Se on selvää.
        On ajateltava asiat etukäteen.. Mietittävä todennäköisyyksiä, ajateltava asioita etukäteen. Otettava asioita huomioon.. Katsottava sekä menneisyyteen, että tulevaisuuteen päätettäessä tulevaa.

        Kirjoitan tänne ehkä enemmän tietyllä tapaa..Irl. olen ehkä hieman toisenlainen.

        Materiaa tarvitaan tietynlaisen mukavan elämän rakentamiseen..Se on selvää.
        Itselläni se puoli on ollut kunnossa jo hyvän aikaa.
        Silti materiaa voisi olla paljon enemmänkin..Esim. Kesämökki ja toinen asunto vuokralle tuottamaan ..etc. Silloin tuo 200 000 ei enää riitäkkään mihinkään.

        Ei täältä kukaan hengissä selviä ja kusellakin on päivittäin käytävä useamman kerran...

        Mutta juu. Ei minun mielestäni se ole mukavan elämän edellytys, että omistaa mahdollisimman paljon asioita. Mun mielestä on helpompaa jos ei omista. Minä en omista oikeastaan muuta kuin vanhan talon ja pari vanhan puoleista autoa (joista toinen on ns. seisonnassa). Mieluummin olisin omistamatta taloa mutta vanhempieni perintönä sellainen mulla nyt on. Tosin onpa vielä paikka maalla, mihin voi tulla kun kaupunki ahdistaa.

        Ja kaupungissa asun nyt muutaman kuukauden evakossa enkä vienyt sinne kuin tarpeelliset tavarat. Haluisin sisustaa kämppäni tulevaisuudessakin mahd. askeettisesti. Olisi helpompi siivotakin...

        Asiasta toiseen.. Olet edelleen mielestäni myös itsekäs koska haluat höylätä (anteeksi karkea ilmaisu) neitsyttä ilman kumia vaikka et ole itse neitsyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei täältä kukaan hengissä selviä ja kusellakin on päivittäin käytävä useamman kerran...

        Mutta juu. Ei minun mielestäni se ole mukavan elämän edellytys, että omistaa mahdollisimman paljon asioita. Mun mielestä on helpompaa jos ei omista. Minä en omista oikeastaan muuta kuin vanhan talon ja pari vanhan puoleista autoa (joista toinen on ns. seisonnassa). Mieluummin olisin omistamatta taloa mutta vanhempieni perintönä sellainen mulla nyt on. Tosin onpa vielä paikka maalla, mihin voi tulla kun kaupunki ahdistaa.

        Ja kaupungissa asun nyt muutaman kuukauden evakossa enkä vienyt sinne kuin tarpeelliset tavarat. Haluisin sisustaa kämppäni tulevaisuudessakin mahd. askeettisesti. Olisi helpompi siivotakin...

        Asiasta toiseen.. Olet edelleen mielestäni myös itsekäs koska haluat höylätä (anteeksi karkea ilmaisu) neitsyttä ilman kumia vaikka et ole itse neitsyt.

        Sopivasti itsekäs saa ja pitääkin olla..
        Itse en ole ns. Neitseellinen, mutta kun suojaamatonta olen harrastanut ainoastaan neitseellisten naisien kanssa niin terveys on edelleen tallella ja tältä pohjalta ymmärtänet asian...


    • Anonyymi

      Harrastukseni ja lempipuuhani on ilmaisia, tarvitsen vaan katon pään päälle ja ruokaa sen lisäksi. Eli ei maksa paljon mitään. En ole aivopesty siihen että tarvitsen muka kaikenlaista kallista ja turhaa, merkkivaatteita ja härveleitä.

    • Anonyymi

      Ei tarvii olla 200 000 tonttua. Itsellä vuositulo 30 000 ja se riittää mukavaan elämään

    • Anonyymi

      Mitä se kunnon elämä tarkoittaa? Jos itelläni olisi 200 000 ylimääräistä niin en ostaisi mitään asuntoa tai kallista autoa vaan panostaisin harrastuksiin.

    • Anonyymi

      Laskin, että jos pitäisi seuraavat 40 vuotta elää nykyisessä kämpässä, niin pelkkä vastikkeen sähkön hinta olisi ainakin 125k €. Ruoka olisi ehkä sen 2000€ per vuosi, eli ilman inflaatiokorjausta 80k €. Sitten loppusumma olisi 205k €, joten 200k € ei todellakaan riittäisi! Ja elämässä on muitakin kuluja...sanotaan, että jos saisi rahaa 300k €, niin 50k € voisi heti heittää ns. maailmanindeksiin tuottoa tekemään ja sitten (viimeistään) 40 vuoden päästä sen voisi rahastaa itselleen. Jos tuotto olisi keskimäärin 5% vuosittain, niin 40 vuoden päästä summa olisi ilman kuluja ~352k €. Jos ottaisi ulos jo 30 vuoden päästä, niin summa olisi 216k €. Mutta kallista on elämä.

      t: hienoahienoa

      • Anonyymi

        Niin eli jollei missään asuisi, mitään tekisi, eikä mitään söisi/joisi niin ois halpaa.

        Mutta valintojahan noi on, on niitäkin ketkä muuttavat halpaan mummonmökkiin ilman nykyajan mukavuuksia ja kasvattavat jotain porkkanoita pihallaan.


    • Anonyymi

      Johnny Depp ja "toivoryynänen" hösläävät tuollaiset rahat kuukaudessa jo pelkästään pulujen ruokkimiseen. Elämä on rankkaa.

    • Anonyymi

      Ylimääräinen 200 tonnia nostaisi kyllä elämänlaatua merkittävästi kun voisi panostaa vaikka veneeseen, lentolupaan, matkailuun, työpajaan yms..

    • Anonyymi

      Minulla on 150 tonnia tilillä. Ihan normaalia elämää elän, käytän kuukaudessa jotain tonnin tai vähän yli laskuihin ja menoihin. Jotkut ostelee autoja heti kun saavat sata tonnia ja matkustavat karibialle ja ostavat kaikkea turhaa krääsää ja kohta ne onkin persaukisia ja ihmettelevät että ulosotto kolkuttaa ovelle. Mitä isompi asunto ja hienompi auto sitä enemmän kuluja tulee ja kaikkea. Ihmiset ei osaa varautua vaan tuhlaavat surutta kun eivät mieti miten rahaa vois järkevästi käyttää.

      • Anonyymi

        No mitäs iloa siitä rahasta siellä tilillä on, jos kuolet huomenna niin menee jollekin muulle.


      • Anonyymi

        No mutta sehän ei kuollutta enää harmita. Pääasia, että eläessään sai rahasta turvallisuuden tunteen, joka on yksi onnellisen elämän edellytys.
        Ellet sitten usko, että kuoleman jälkeen pilven reunalta tuskissasi joudut seuraamaan, kun joku tuhlaa sinun säästösi...


    • Anonyymi

      Raha tekee onnelliseksi.

    • Anonyymi

      jotensakki ku alkaa maanvetovoima olla suuri.raha on tärkee et syö.sairastaa.kouluttaa lapset.siinpä ne.tärkeet.se mikä on elämää.on luonto,puhdas järvi.linnun laulu ja kappas variksella jo poikasia kohta.pääskyt tulee.siin sitä ku vaan ihmis suhteetkin perhees olis kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      132
      1387
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe