Lämpötilamittaukset satelliiteilla täsmäävät maa-asemien nouseviin lämpötiloihin

Anonyymi

Aqua - satelliitin Maapallon ulospäin lähtevästä pitkäaaltoisesta infrapunalämpösäteilystä päättelemä lämpötila näyttää seuraavan varsin hyvin maa-asemien näyttämää nousevaa lämpötilaa. Tästä oli juuri julkaisu, jonka löytää hakusanalla 10.1088/1748-9326/aafd4e koko artikkelin ollessa netistä vapaasti luettavissa.

14

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkoittaako sitten jatkossa että tuolla tavoin tehtyihin satelliittimittauksiin Maapallon pinnan lämpötiloista voisi luottaa? Aiemminhan näissä on ollut ongelmia.

      • Aloittajalle!
        Ei kukaan kiellä etteikö ilmasto ole lämpimämpi kuin koskaan koko nykyisen jääkausijakson aikana.
        Kyllä se on ja olisi perin kummallista ellei n. 6%:n lämpämäärän lisäys lämmittäisi maapalloa ja ilmastoa.
        Täsmälleen sama ilmiö on toistunut jo kymmeniä kertoja nykyisten jääkausijaksojen alettua n 3 miljoonaa vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Mihin pyrit tällä asialla?

      Ei kukaan normaali ihminen kiistä pientä lämpenemistä. Lämpimään sykliin siirtyminen aiheutti sen ei hiilidioksidin lisääntyminen joka on vain myöhäinen merkki lämpenemisestä.
      Kylmä kausi loppui pohjoisessa 1850-1900. Siitä alkoi lämpöjen mittaaminen. Ei ole ihmeellistä ,että lämmöt ovat nousseet vähän-

      Ihmisen osuus hiilidioksidista on 5% Kiistääkö joku sen?

      • Anonyymi

        "Mihin pyrit tällä asialla? "

        Aloittamaan keskustelun satelliittimittausten ja maa-asemien lämpötilatulosten suhteesta toisiinsa. Toteamaan, että molemmissa on viime aikoina nähty nouseva trendi. Mainitsemaan sen tieteellisen artikkelin viitetiedot, josta esitetty tieto on peräisin.

        Joku poistatti tämän aloituksen maanantaiyönä ja vasta nyt näyttää pyynnöstä palautuneen takaisin palstalle. Jonkun mielestä aiheesta ei pitäisi tai saisi keskustella.


      • Tälläkin palstalla on useampia epänormaaleja kirjoittelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mihin pyrit tällä asialla? "

        Aloittamaan keskustelun satelliittimittausten ja maa-asemien lämpötilatulosten suhteesta toisiinsa. Toteamaan, että molemmissa on viime aikoina nähty nouseva trendi. Mainitsemaan sen tieteellisen artikkelin viitetiedot, josta esitetty tieto on peräisin.

        Joku poistatti tämän aloituksen maanantaiyönä ja vasta nyt näyttää pyynnöstä palautuneen takaisin palstalle. Jonkun mielestä aiheesta ei pitäisi tai saisi keskustella.

        lämpötilan nousu johtuu maa-asemien muuttuneilla paikoilla. Miksi muuten suomen kovimman pakkaslukeman mitannut maa-asema 2000 luvulla siirrettiin muualle. Jotta saataisiin suotuisammat tulokset ilmaston lämpötila mittauksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lämpötilan nousu johtuu maa-asemien muuttuneilla paikoilla. Miksi muuten suomen kovimman pakkaslukeman mitannut maa-asema 2000 luvulla siirrettiin muualle. Jotta saataisiin suotuisammat tulokset ilmaston lämpötila mittauksiin.

        Tarkenna. Koko Maapallon alueella tapahtuneet lämpötilan nousut selittyvät mielestäsi maa-asemien muuttuneilla paikoilla? Tässä artikkelissahan ei mitenkään erityisesti kirjoitettu Suomesta vaan tarkasteltiin globaalia tilannetta.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Tälläkin palstalla on useampia epänormaaleja kirjoittelijoita.

        Kuten vaikkapa se kirjoittelija, joka vastasi myöntävästi kysymykseen "Voivatko vuosikymmeniä vanhat, kirjoissa ja kansissa olevat, kiveen hakatut, mittaustulokset yhtäkkiä herätä eloon ja muuttua?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkenna. Koko Maapallon alueella tapahtuneet lämpötilan nousut selittyvät mielestäsi maa-asemien muuttuneilla paikoilla? Tässä artikkelissahan ei mitenkään erityisesti kirjoitettu Suomesta vaan tarkasteltiin globaalia tilannetta.

        Kun näin sen uutispätkän, että suomen kylmin paikka ei ole enää kylmin, niin heti tuli mieleen ilmastouskovaiset. Tarkoitan sitä, että kylmimmän mittaustuloksen tehnyt maa-asema ei ole enää käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun näin sen uutispätkän, että suomen kylmin paikka ei ole enää kylmin, niin heti tuli mieleen ilmastouskovaiset. Tarkoitan sitä, että kylmimmän mittaustuloksen tehnyt maa-asema ei ole enää käytössä.

        Suomen ja lähialueiden mittauspuisteistä kylmimmiltä alueilta vuodesta 2017 ei ole enää mukana esimerkiksi:

        Kajaani 64.3 N 27.7 E
        Kuusamo 66.0 N 29.2 E
        Reboly 63.8 N 30.8 E
        Joensuu 62.7 N 29.6 E
        Oulu 64.9 N 25.4 E
        Haparanda 65.8 N 24.1 E
        Jokkmokk 66.6 N 19.6 E
        Stensele 65.1 N 17.2 E

        Se sijaan mukaan on tullut etelämpää muun muassa:

        Jyvaskyla 62.4 N 25.7 E
        Jokioinen 60.8 N 23.5 E
        Tallin 59.4 N 24.8 E
        St.Petersburg 60.0 N 30.3 E
        Ostersund/Fro 63.2 N 14.5 E

        ja Golfvirran lämmittämät:

        Karasjok 69.5 N 25.5 E
        Murmansk 69.0 N 33.0 E


    • Anonyymi

      Täsmääkö satelliittien mittaukset viilentyvään menneisyyteen?
      Menneisyyshän on viime vuosien aikana viilentynyt merkittävästi. Jossain jopa kiihtyvästi.
      Tässä NOAA:n mittauksia esimerkkinä. Sama data muutaman vuoden välein piirrettynä.
      Varmaan parin vuoden päästä käppyrä on lähes pystysuora, joka tietenkin todistaa kiihtyvästä kuumenemisesta, vai olisiko sittenkin viilenevästä menneisyydestä?

      https://stevengoddard.files.wordpress.com/2014/02/screenhunter_37-feb-14-23-52.gif

      Ja nyt kiivaasti poistonappia hakkaamaan.

      • Anonyymi

        500 vuotta sitten alkanut ja noin 150 vuotta sitten päättynyt viileä jakso on ilmastohistoriaa ja sen loppumisesta alkoi tietysti lämpöjakso, joka saattaa loppua milloin tahansa.

        Tärkeää on tietää historian viimeisin lämpöjakso jolloin Grönlannissakin oli lämmintä jolloin pystyttiin viljelemään. Noin 1000 vuotta sitten. Tätä aikaa yritetään pimittää.


    • Anonyymi

      Jos olisi huolestuttava muutos kyllä amerikkalaiset yhteistyössä juutalaisten rahapiirien kanssa pyrkisivät sen estämään,jenkeissä on paljon lämpimiä etelävaltioita samoin israelissa.hehän tätä maailmaa yhdessä johtavat.Ei tämä rasistinen kirjoitus ole.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe