,,,jäädä mistään paitsi. Joskus nostin opintolainan viikonloppuna, että pääsin maanantaina lentämään kavereiden kanssa Pariisiin:
https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/e12ad31a-6fd6-4fdc-b713-f2ab49893105
Semmoisia ne on nämä maailmaa pelastavat feministit, ei paljon ympäristöasiat vaa'assa paina kun pitää päästää viikonlopuksi reissuun. Varmaan aika tyypillinen tarina muutenkin, nainen elää täysin vailla huolia, ikäänkuin "viimeistä päivää" bailaten kunnes saa huijattua jonkun miehen elättäjäaisuriksi joka saa sitten huolehtia perheen elatuksesta.
"Hän toivoisikin, että järjestelmää muutettaisiin niin, ettei kukaan tippuisi kelkasta ja joutuisi turvautumaan pikavippeihin ja kalliisiin luottoihin.
– Jokaiselle pitäisi turvata sellainen toimeentulo, että sillä pärjää, eikä kukaan joutuisi näkemään nälkää, hän kiteyttää."
Eli siis Emmin mielsstä yhteiskunnan pitäisi kustantaa Emmin ja kaltaistensa viikonloppulennot, taksimatkat, viinipullot ja vaateostokset niin että itse tienatut rahat voisi sitten käyttää ruokaan?
Emmi halusi olla kaikessa hauskassa mukana, eikä...
20
105
Vastaukset 20
- Anonyymi
Jos kuulen sanan taiteilijasielu naisen suusta, lähden äkkiä eri suuntaan. Sellaiset naiset liihottavat irti maasta. Jos on seksikäs, voi harrastaa seksiä mutta ei mitään muuta.
- Anonyymi
No ei sentään tyypillinen tarina, mitä nyt opiskelijana seurannut muiden opiskelijatovereiden elämää joskus..Mutta ainahan niitä on, kummassakin sukupuolessa ja eri ikäluokissa, jotka yrittää elää luksuselämää yli varojensa. Itse olen tuntenut enimmäkseen vastuullisia rahankäyttäjiä.
- Anonyymi
En ole oikeastaan koskaan ymmärtänyt noita hetkessäeläjiä, eikö ne mieti yhtään että maksun aika tulee joskus... Hyvä teitty että asiat sitten järjestyi ja oppi jotain aiemmasta...
- Anonyymi
Ei oppinut mitään. Hänhän oli sitä mieltä että valtion pitäisi kustantaa tuollainen elämä ettei joutuisi velkakierteeseen.
- Anonyymi
Emmin pitäisi rahoittaa pillullaan makea elämä ❤️
- Anonyymi
Minä en tuonnäköisen naisen asiakkaaksi menisi. Joku raja pitää olla.
Ymmärrätköhän jouluna joululahjajonossa tapasin maahanmuuttaja mieheen jolla oli rouva ja 6 lasta ongelma hänellä oli 20 000 velat vielä takataskussa.
Oli siinä uskossa ettei Suomessa mikään kasva ja kerroin kyllä kasvaa mutta ei voi missä tahansa kasvattaa vaan pitää vuokrata tai omistaa maan osa ja.
Se että maahanmuuttajankin talousasiat köyhdyttää suomea ei ainoastaan tukien myös velkojen ansiosta.Ehkä olisikin pitänyt koko pakolaishomman mennä niin että annetaan kaikille pakolaisille pieni pala maata jota saavat ikäänkuin torppareina alkaa viljelemään maata niin sieltä varmaan ahkerimmat sitten nousisikin pikkuhiljaa jaloilleen ja laiskat sitten saisivat palata ruotsiin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Torppari
- Anonyymi
Eikä ole pitkä aika, kun uutisoitiin että miehillä on enemmän maksuhäiriöitä kuin naisilla. Tuossahan se:
https://www.talouselama.fi/uutiset/maksuhairioisten-henkiloiden-maara-paisui-jalleen-suomalaisista-aikuisista-jo-yli-8-prosentilla-on-maksuhairiomerkintoja/dc96bbb7-f77d-3474-85f2-3e1fbe867964
"Ikäluokkia tarkastellessa käy ilmi, että prosentuaalisesti eniten maksuhäiriöitä on ikähaarukassa 25-44-vuotiaat.
Miehillä 30-34-vuotiaiden ja 35-39-vuotiaiden ikäluokissa maksuhäiriömerkintöjä saaneita henkilöitä on 15,7 prosenttia. 30-34-vuotiaista naisista maksuhäiriömerkintä on 10,6 prosentilla ja 35-39-vuotiaista 10,2 prosentilla."
Aika hurjia prosentteja!
xLinerJoo, onhan ne aika hurjia, Varmaan tuo miesten lukema johtuu siitä kun naiset on ne köyhdyttäneet ja se että kouluttamattomien miesten on hankalampi löytää töitä kuin naisten.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, onhan ne aika hurjia, Varmaan tuo miesten lukema johtuu siitä kun naiset on ne köyhdyttäneet ja se että kouluttamattomien miesten on hankalampi löytää töitä kuin naisten.
Malli taitaa olla sun lapsuuden kodistasi 50-luvulta? Karu mutsi sulla.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Malli taitaa olla sun lapsuuden kodistasi 50-luvulta? Karu mutsi sulla.
xLinerHeh, ihan pohjaan näihin nykytietoihin:
https://www.aamulehti.fi/uutiset/nuoret-miehet-ovat-tyoelamassa-heikoilla-lahes-79-000-tyoikaista-miesta-on-pudonnut-tyoelamasta-pysyvasti-200639903
Minun mutsihan oikeastaan tosiaan on melkeinpä sitä ensimmäistä naissukupolvea joka työntyi työelämään sankoin joukoin mukaan ihan väkisin. Jos sen sukupolven naiset olisi tyytyneet samaan kuin kaikki muutkin aiemmin, pysyneet kotona ja opettaneet tyttärilleenkin saman mallin ei varmaan maailma olisi niin pilalla kuin mitä se nyt on.Harmaaritari kirjoitti:
Heh, ihan pohjaan näihin nykytietoihin:
https://www.aamulehti.fi/uutiset/nuoret-miehet-ovat-tyoelamassa-heikoilla-lahes-79-000-tyoikaista-miesta-on-pudonnut-tyoelamasta-pysyvasti-200639903
Minun mutsihan oikeastaan tosiaan on melkeinpä sitä ensimmäistä naissukupolvea joka työntyi työelämään sankoin joukoin mukaan ihan väkisin. Jos sen sukupolven naiset olisi tyytyneet samaan kuin kaikki muutkin aiemmin, pysyneet kotona ja opettaneet tyttärilleenkin saman mallin ei varmaan maailma olisi niin pilalla kuin mitä se nyt on.Ei kai nyt siitä ole mitään haittaa ollut yhteiskunnalle, että naiset ovat myös mukana työelämässä? Sehän on aina ollut länsimaisten sivisysmaiden etu, että täällä naisilla on myös mahdollisuus opiskella itselleen hyvä ammatti ja löytää työpaikka, jolla elättää itsensä.
Ei mun mielestäni tossa ole ainakaan mitään huonoa, sillä tähän samaan pitäisi päästä myös niissä kurjissa kehitysmaissa, niin silloin se yhteiskuntamalli ja ihmisten välinen tasa-arvo parantuisi.
Ajatteles sitä, että olisiko se sitten parempi vaihtoehto, että ne sinkkunaiset eivät pystyisi elättämään itse itseään, kun heillä ei olisi koulutusta, työkokemusta ja työpaikkaa. Ei siinä olisi mun mielestäni mitään järkeä, että nämä naiset sitten ottaisivat jonkun miehen vain sen takia, että se mies elättäisi heidät ja perheensä.- Anonyymi
DarkFear kirjoitti:
Ei kai nyt siitä ole mitään haittaa ollut yhteiskunnalle, että naiset ovat myös mukana työelämässä? Sehän on aina ollut länsimaisten sivisysmaiden etu, että täällä naisilla on myös mahdollisuus opiskella itselleen hyvä ammatti ja löytää työpaikka, jolla elättää itsensä.
Ei mun mielestäni tossa ole ainakaan mitään huonoa, sillä tähän samaan pitäisi päästä myös niissä kurjissa kehitysmaissa, niin silloin se yhteiskuntamalli ja ihmisten välinen tasa-arvo parantuisi.
Ajatteles sitä, että olisiko se sitten parempi vaihtoehto, että ne sinkkunaiset eivät pystyisi elättämään itse itseään, kun heillä ei olisi koulutusta, työkokemusta ja työpaikkaa. Ei siinä olisi mun mielestäni mitään järkeä, että nämä naiset sitten ottaisivat jonkun miehen vain sen takia, että se mies elättäisi heidät ja perheensä.niinhän suurin osa naisista tekee, menee miehen elätettäväksi. Huomaa että darkkis on vielä korkkaamaton parisuhteissa.
Anonyymi kirjoitti:
niinhän suurin osa naisista tekee, menee miehen elätettäväksi. Huomaa että darkkis on vielä korkkaamaton parisuhteissa.
Sä et tiedä musta ja mun elämästäni yhtään mitään. Sä sitä itse varmaan joku kokematon luuserimies oletkin saatana!!!!!!!!!!!!!!!!
Et ilmeisesti tiennyt sitäkään tosiasiaa, että tilastojen mukaan naisissa on enemmän niitä korkeammin koulutettuja kun miehissä ja kuinka miehissä niitä pelkän peruskoulun varaan jääviä on huomattavasti enemmän, kun mitä naisissa. Onhan tälläkin palstalla nämä sun kaltaiset luuserimiehet olleet katkeria siitä, kun ne naiset lähtevät opiskelemaan ja hankkivat itselleen hyvän ammatin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinhän suurin osa naisista tekee, menee miehen elätettäväksi. Huomaa että darkkis on vielä korkkaamaton parisuhteissa.
"niinhän suurin osa naisista tekee, menee miehen elätettäväksi."
Vain ätmien haavemaailmassa... :)
xLiner - Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Heh, ihan pohjaan näihin nykytietoihin:
Minun mutsihan oikeastaan tosiaan on melkeinpä sitä ensimmäistä naissukupolvea joka työntyi työelämään sankoin joukoin mukaan ihan väkisin. Jos sen sukupolven naiset olisi tyytyneet samaan kuin kaikki muutkin aiemmin, pysyneet kotona ja opettaneet tyttärilleenkin saman mallin ei varmaan maailma olisi niin pilalla kuin mitä se nyt on.Mun käsittääkseni noi syrjäytyneet eivät edes hae töitä. Tai eivät halua mennä ilmaiseksi tarjottuihin paikkoihin? Pleikka&runkku rulaa. Kotona.
1/3 noista työttömistä on naisia. Siitä huolimatta, että ovat paremmin kouluttautuneet kuin miehet. En tiedä mikä tätä nykyistä työelämää vaivaa. Sipilyys?
Tiedän muutaman ammattilaisen, jotka eivät saa töitä, vaikka työvoimapulasta itketään. Heille pitäisi maksaa ammattilaisen palkkaa. Puolasta saa melkein ilmaiseksi kouluttamattomia tekijöitä ja sitten koulujen sisäkatot tippuvat päälle kesken oppituntien ja rakennukset homehtuu pystyyn.. ;)
Mulla on nyt vähän sellainen fiilis, että vois haistattaa pitkät työpaikalla ja pitää puolen vuoden kesäloman... Silläkin riskillä, että rahat loppuis 😁
xLiner
- Anonyymi
Onneksi olen rikas niin ei tarvii miettiä häätöpelkoa koska omistan asuntoni. Joskus ajattelin että 15 vuodessa maksan vuokraa saman verran kun asunto maksaa joten ostin asunnon ja nyt se 15 vuotta on mennyt. Suomessa on puoli miljoonalla ihmisellä luottotiedoissa häikkää kun eivät maksa laskujaan.
- Anonyymi
Kuulostaa nyt vahvasti siltä, että asut kuitenkin vuokralla :)
Katsos kun omistusasunnossa on myös kuluja. Jos jätät yhtiövastikkeet maksamatta, taloyhtiö voi ottaa asuntosi haltuun. Omakotitalossa jäätyy putket talvella, jollet maksa lämmityksestä. Poks sanoo putki ja talo on pilalla.
xLiner - Anonyymi
Joku salakuljettaa jonkun suojellun eläimen alueellesi asumaan, kuten vaikka liito-oravan niin alue suojellaan ja joudut valtion toimesta häädetyksi :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031241
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku93862Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31784- 66693
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93616- 32605
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16574- 18558
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43523- 10466