Törmäsin tuolla linkedinin puolelta tällaiseen kirjoituksen, joka vahvistaa käsityksiäni vanhempien ja nuorempien nisten välillä olevasta juopasta. Kirjoituksessa oli kymmenittäin vastauksia, jotka vahvistivat aloittajan havainnot. Vaikuttaa siis, että kyseessä on vanhempien naisten katkeruus nuorempien nuoruudesta ja ulkonäöstä. Itse olen taas ihmetellyt, että aina kun vanhempi mies seurustelee nuoremman naisen kanssa arvellaan naisen olevan tyhmä ja rahan perässä.
"KAUNIS NAINEN.
Jo vuosia sitten eräs johtavassa asemassa oleva nainen totesi minulle haluavansa päästä eroon yhdestä työntekijästä. Syy: työntekijä oli ärsyttävän kaunis.
Tuon tapahtuman jälkeen olen törmännyt useamman kerran samaan ilmiöön. Viimeksi tänään. Keski-iän ylittänyt naisjohtaja haluaa päästä eroon itseään nuoremmasta, kauniiksi koetusta työntekijästä.
Ensimmäisellä kerralla olin hämilläni. Nyt sen jo useamman kerran useammasta lähteestä todistaneenani, en voi kuin ihmetellä. Onko kyseessä jonkin asteen ilmiö tai vain yksittäisiä caseja, joista olen sattunut kuulemaan? Miten tällainen ylipäätään on mahdollista? Kokemuksia? Ajatuksia? Ehkä jopa tuntemuksia?"
Kaunis nainen (nainen on naiselle susi )
69
70
Vastaukset
kyllä nuoremmatkin naisetkin näkee kiukkua vanhempaa naista kohtaan jos nainen on kaunis harvemmin kohtaan vanhempia naisia jotka on nuorempia kohtaan kiukkuisia enemmän näen sit näitä nuorempia naisia kun koppava käytös.
Olen miettinyt monesti haluavani mies lääkärin kuin naisen koska pelkään enemmän naisia.Omia kokemuksia on mutta jos on ylipainoa vähän runsaammin, ei niin kiukkuisia naisia kohtaan.
Se on totta, että pullukoita helposti tietynlaisissa tilanteissa vähätellään. Ihan kuin ylipaino tarkottais, ettei muka osaa ajatella.
Tähän oon törmännyt minäkin joskus.Päläpälä kirjoitti:
Se on totta, että pullukoita helposti tietynlaisissa tilanteissa vähätellään. Ihan kuin ylipaino tarkottais, ettei muka osaa ajatella.
Tähän oon törmännyt minäkin joskus.Ei minulla ole ongelmaa älykkyyden kanssa ei ole mitenkään liitoksissa painoon eikä edes kyseenalaistettu enemmänkin on enemmän kuunneltu kun vanhentaa sitten ylipaino sen verta paljon. Ylipaino tuo enemmän kunnioitusta vieraanvaraisuutta.
valtakunta kirjoitti:
Ei minulla ole ongelmaa älykkyyden kanssa ei ole mitenkään liitoksissa painoon eikä edes kyseenalaistettu enemmänkin on enemmän kuunneltu kun vanhentaa sitten ylipaino sen verta paljon. Ylipaino tuo enemmän kunnioitusta vieraanvaraisuutta.
Omia kokemuksia on mutta jos on ylipainoa vähän runsaammin, ei niin kiukkuisia naisia kohtaan.😃
No nythan mä hokasin, ko oot lihava niin saat hellempää kohtelua. Avot. 😜
Emmä usko, että se kunnioitukseen liittyy, pikemminkin siihen et joku säälii ja kohtelee siksi silkkihansikkain?Päläpälä kirjoitti:
Omia kokemuksia on mutta jos on ylipainoa vähän runsaammin, ei niin kiukkuisia naisia kohtaan.😃
Emmä usko, että se kunnioitukseen liittyy, pikemminkin siihen et joku säälii ja kohtelee siksi silkkihansikkain?Se kunnioitus on vahvempi ja nähdään ongelmat eikä ulkomuotoa ja nähdään itsenäni eikä kilpailijana ja se halutaan auttaa eikä tuottaa ongelmaa.
lääkäri käyneillä tämän enemmän huomaan tai sairaanhoitoalalla on sellainen kunnioitus ja nähdään ihmisenä.valtakunta kirjoitti:
Se kunnioitus on vahvempi ja nähdään ongelmat eikä ulkomuotoa ja nähdään itsenäni eikä kilpailijana ja se halutaan auttaa eikä tuottaa ongelmaa.
lääkäri käyneillä tämän enemmän huomaan tai sairaanhoitoalalla on sellainen kunnioitus ja nähdään ihmisenä.Siis sairaanhoitajilla ei hoitoalalla.
Käyttäydytään kuin vanhempaa ihmistä kunnioittaen.Päläpälä kirjoitti:
Emmä usko, että se kunnioitukseen liittyy, pikemminkin siihen et joku säälii ja kohtelee siksi silkkihansikkain?Miesten kohdalla se silkkihansikkain on aina siihen varmaan nyt on tämä raskaus vaikuttaa lisänä että nähdään suojeluvaistoa.
valtakunta kirjoitti:
Se kunnioitus on vahvempi ja nähdään ongelmat eikä ulkomuotoa ja nähdään itsenäni eikä kilpailijana ja se halutaan auttaa eikä tuottaa ongelmaa.
lääkäri käyneillä tämän enemmän huomaan tai sairaanhoitoalalla on sellainen kunnioitus ja nähdään ihmisenä.Nainen on naiselle susi korostuu ehkä enempikin työkavereita kohtaan, kun asiakkaita sitten taas. Hoitoalalla, kaikkialla missä naisia on jos joukossa on niitä jotka kokee tarvetta nälviä ulkomuodosta. Yleensä niitä aina vähintään yksi tai kaksi on. 🤔
Työpaikoilla saattaa olla hyvinkin julmaa se meno. Asiakaspalvelussahan taas mistä säkin esimerkin otit semmosesta kiusasta voisi saaha potkut. Siksi siellä ei voi julki kauheesti tuoda mitään negaatioita.valtakunta kirjoitti:
Miesten kohdalla se silkkihansikkain on aina siihen varmaan nyt on tämä raskaus vaikuttaa lisänä että nähdään suojeluvaistoa.
Juu, luultavasti juuri noin. 😃
Päläpälä kirjoitti:
Nainen on naiselle susi korostuu ehkä enempikin työkavereita kohtaan, kun asiakkaita sitten taas. Hoitoalalla, kaikkialla missä naisia on jos joukossa on niitä jotka kokee tarvetta nälviä ulkomuodosta. Yleensä niitä aina vähintään yksi tai kaksi on. 🤔
Työpaikoilla saattaa olla hyvinkin julmaa se meno. Asiakaspalvelussahan taas mistä säkin esimerkin otit semmosesta kiusasta voisi saaha potkut. Siksi siellä ei voi julki kauheesti tuoda mitään negaatioita.Esim hyvä esimerkki on että sanon olevani raskaana ettei täishampoo sovi minulle.
niin pyydetään lääkäriltä toista lääkettä , ei sopinut raskaana olevalle ollenkaan.
Jonka käyttöä en voi suorittaa ollenkaan.
Tämmöisiä kummallisia asioita tai kuin ei auteta kuntoutuu vaan päinvastoin tai kun kerron ettei sovi lääkerasva(sain allergisen oireet) kasvoille vaan siltikin ”ei uskota” vaikka näytän kuvia.
On siis minusta todella törkeätä käytöstä
Mutta sitten esim yksityisellä palvelusetelillä kävin niin se oli vanhempi nainen kyllä heti usko ja oli hyvin auttavainen.
Hoitoon pääseminen jos on naamavärkistä kiinni se ei ole oikein tai neuvola täti kiusaa
Tai töissä ollessa minun nimikylttiä aina revittiin pois kaapistani sellaista pientä kiusaa jatkuvasti.
Sellaisia ihmisiä joutuu kestämään mutta on vanhempia lääkärinaisia jotka on sinut itsensä kanssa, hyvin auttavaisia ja neuvovat
Minusta ongelma on enemmänkin väärän alan valinneet naiset jos ulkonäkö on liitoksissa asiakkaaseen tai kun hoidan lastani sairaalassa niin omille tökäystään en sinulle puhunut”siis anteeksi lapseni asioita ei minulle puhunut”
Höm sellaista outoa käytöstä.valtakunta kirjoitti:
Esim hyvä esimerkki on että sanon olevani raskaana ettei täishampoo sovi minulle.
niin pyydetään lääkäriltä toista lääkettä , ei sopinut raskaana olevalle ollenkaan.
Jonka käyttöä en voi suorittaa ollenkaan.
Tämmöisiä kummallisia asioita tai kuin ei auteta kuntoutuu vaan päinvastoin tai kun kerron ettei sovi lääkerasva(sain allergisen oireet) kasvoille vaan siltikin ”ei uskota” vaikka näytän kuvia.
On siis minusta todella törkeätä käytöstä
Mutta sitten esim yksityisellä palvelusetelillä kävin niin se oli vanhempi nainen kyllä heti usko ja oli hyvin auttavainen.
Hoitoon pääseminen jos on naamavärkistä kiinni se ei ole oikein tai neuvola täti kiusaa
Tai töissä ollessa minun nimikylttiä aina revittiin pois kaapistani sellaista pientä kiusaa jatkuvasti.
Sellaisia ihmisiä joutuu kestämään mutta on vanhempia lääkärinaisia jotka on sinut itsensä kanssa, hyvin auttavaisia ja neuvovat
Minusta ongelma on enemmänkin väärän alan valinneet naiset jos ulkonäkö on liitoksissa asiakkaaseen tai kun hoidan lastani sairaalassa niin omille tökäystään en sinulle puhunut”siis anteeksi lapseni asioita ei minulle puhunut”
Höm sellaista outoa käytöstä.Joo kyllä, tuollainen systemaattinen ala-arvoinen kohtelu hoitohenkilöiltä antaa vinkkiä, että ihminen on juurikin joko aivan väärällä alalla tai kipeästi loman tarpeessa. Olipa ne syyt sitten mitä melkeenpä hyvänsä, ei töihin saa mennä keljuilemaan asiakkaille eikä työkavereille. Mun mielestä.
Mutta tietysti ihmisiähän hekin vaan on ja joskus on huonoja päiviä, tilanteet kärjistyy. Silti huonosta kohtelustam hällä välistä asennoitumisesta tms. voi aina tehdä esimiehille valituksen. Eri asia sulkeeko he silmät siltä vai puuttuuko asiaan.Päläpälä kirjoitti:
Nainen on naiselle susi korostuu ehkä enempikin työkavereita kohtaan, kun asiakkaita sitten taas. Hoitoalalla, kaikkialla missä naisia on jos joukossa on niitä jotka kokee tarvetta nälviä ulkomuodosta. Yleensä niitä aina vähintään yksi tai kaksi on. 🤔
Työpaikoilla saattaa olla hyvinkin julmaa se meno. Asiakaspalvelussahan taas mistä säkin esimerkin otit semmosesta kiusasta voisi saaha potkut. Siksi siellä ei voi julki kauheesti tuoda mitään negaatioita.Kyllä se asiakkaita kohtaan korostuu myös. Se on todella ikävää se törkeä käytös vain huomaa.
Minusta sen vuoksi on hyvin tärkeätä että on kunnon seulo hoitajia kohtaan kuin muitakin tietylle alalle pyrkiessä.
se että saa pelätä henkensä puolesta kun sattuu jotain oikeasti.
Miehet ovat pistäneet asiat eteenpäin kun naiset taas ”ei usko” tai vähättelee.Päläpälä kirjoitti:
Joo kyllä, tuollainen systemaattinen ala-arvoinen kohtelu hoitohenkilöiltä antaa vinkkiä, että ihminen on juurikin joko aivan väärällä alalla tai kipeästi loman tarpeessa. Olipa ne syyt sitten mitä melkeenpä hyvänsä, ei töihin saa mennä keljuilemaan asiakkaille eikä työkavereille. Mun mielestä.
Mutta tietysti ihmisiähän hekin vaan on ja joskus on huonoja päiviä, tilanteet kärjistyy. Silti huonosta kohtelustam hällä välistä asennoitumisesta tms. voi aina tehdä esimiehille valituksen. Eri asia sulkeeko he silmät siltä vai puuttuuko asiaan.Asiakkaana kuin täälläkin kestän pitkään mutta vasta vanhempana sitä valittaa kun ajattelee ihmisten tekevän sitä tahattomasti mutta enemmän ihan oman ja muiden turvallisuuden takia kun kehittyy kehitysmailma vastoinkäymisten kautta sitä nousee suojeluvaisto sen verran korkeaksi uhreja kohtaan kun on yksi on useampikin.
Se lääkäri joka toimi väärin ja sain sen palvesetelin kun aloin uhkailemaan tahtoa kuulla toisen lääkärin mielipiteen.
Mutta ei kuitenkaan kunnalliselle päästänyt vaikka se että antaa palvelusetelin minulle oli oikeutettua lähettää myös kunnalliselle mutta kuitenkin kyseinen lääkäri oli lopettanut työt jo aiemmin kun olin ahkerasti yhteydessä tästä epäoikeuden mukaisesta käytöksestä.
Sekä myös yksityinen lääkäri taas auttoi ymmärtämään enemmän sairautta ja oikeat rasvat ja uskoi.
Kyllä se että minulle on hyvin tärkeätä ihmiset hoidetaan oikein.valtakunta kirjoitti:
Kyllä se asiakkaita kohtaan korostuu myös. Se on todella ikävää se törkeä käytös vain huomaa.
Minusta sen vuoksi on hyvin tärkeätä että on kunnon seulo hoitajia kohtaan kuin muitakin tietylle alalle pyrkiessä.
se että saa pelätä henkensä puolesta kun sattuu jotain oikeasti.
Miehet ovat pistäneet asiat eteenpäin kun naiset taas ”ei usko” tai vähättelee.Oikeastaan semmoista seulaa ei ole olemassakaan, missä voisi ennustaa tulevaa. Kuinka joku ihminen työhistorian ja oman henkilökohtaisen elämän aikana väsyy tai kohtaa vastoinkäymisiä, jotka osaltaan voivat muokata käytöstä sellaiseen suuntaan, ettei oma työkään enää ole mielekästä ja se peruspohjakin katoaa. Asiakaspalvelu ja asiakkaan kunnioitus.
Eikä kaikki älyä vaihtaa alaakaan, kun sille tuntuu ettei enää ole sydämellä työssä mukana. Siksi niitä siellä aina häärää.
Ja eihän tästä kauan ole, kun uutisoitiin että kuka vaan melkeinpä pääsee nykyään jo koulutukseen. Ennen ei päässyt ilman päivän mittaisia testejä ja psykologin haastatteluja, mutta ei nekään estä työhön tai ihmisiin kypsymistä. Tilanteet elää jatkuvasti.Päläpälä kirjoitti:
Oikeastaan semmoista seulaa ei ole olemassakaan, missä voisi ennustaa tulevaa. Kuinka joku ihminen työhistorian ja oman henkilökohtaisen elämän aikana väsyy tai kohtaa vastoinkäymisiä, jotka osaltaan voivat muokata käytöstä sellaiseen suuntaan, ettei oma työkään enää ole mielekästä ja se peruspohjakin katoaa. Asiakaspalvelu ja asiakkaan kunnioitus.
Eikä kaikki älyä vaihtaa alaakaan, kun sille tuntuu ettei enää ole sydämellä työssä mukana. Siksi niitä siellä aina häärää.
Ja eihän tästä kauan ole, kun uutisoitiin että kuka vaan melkeinpä pääsee nykyään jo koulutukseen. Ennen ei päässyt ilman päivän mittaisia testejä ja psykologin haastatteluja, mutta ei nekään estä työhön tai ihmisiin kypsymistä. Tilanteet elää jatkuvasti.Kyllä tutkimukset aina osviittaa tulevasta.
Kyllä ne seulotkin kehittyy vaikka ei ole vielä tarpeeksi tarkkoja.Päläpälä kirjoitti:
Oikeastaan semmoista seulaa ei ole olemassakaan, missä voisi ennustaa tulevaa. Kuinka joku ihminen työhistorian ja oman henkilökohtaisen elämän aikana väsyy tai kohtaa vastoinkäymisiä, jotka osaltaan voivat muokata käytöstä sellaiseen suuntaan, ettei oma työkään enää ole mielekästä ja se peruspohjakin katoaa. Asiakaspalvelu ja asiakkaan kunnioitus.
Ja eihän tästä kauan ole, kun uutisoitiin että kuka vaan melkeinpä pääsee nykyään jo koulutukseen. Ennen ei päässyt ilman päivän mittaisia testejä ja psykologin haastatteluja, mutta ei nekään estä työhön tai ihmisiin kypsymistä. Tilanteet elää jatkuvasti.Väsymykseen on mahdollista ottaa lomaa aina myös lääkäri tai hoitajakin kun en minä ainakaan asiakkaana ole hankala ollut joten sellaiseen kohdallani on huono vedota.😁
Päläpälä kirjoitti:
Ja eihän tästä kauan ole, kun uutisoitiin että kuka vaan melkeinpä pääsee nykyään jo koulutukseen. Ennen ei päässyt ilman päivän mittaisia testejä ja psykologin haastatteluja, mutta ei nekään estä työhön tai ihmisiin kypsymistä. Tilanteet elää jatkuvasti.Oon myös lukenut noiden seurojen vähenemisestä ja taas Perussuomalaiset oli taas pitämässä näistäkin tarkempaa huolta että sovelletaan ettei helpolla päästetä alalle.
valtakunta kirjoitti:
Oon myös lukenut noiden seurojen vähenemisestä ja taas Perussuomalaiset oli taas pitämässä näistäkin tarkempaa huolta että sovelletaan ettei helpolla päästetä alalle.
Ei Seurojen piti olla .
- Anonyymi
En ole koskaan viihtynyt suomalaisten naisten seurassa. Kyllä sen syyn täälläkin hyvin huomaa. Kaikki naispuoliset ystävät Itä-Euroopassa. Paljon mukavampia.
- Anonyymi
-Itä-Euroopasta- Eräs nainen oli muuten mennyt uudelle työpaikalle pikkumustassa, vyötäröllä punainen vyö. Oli parissa päivässä savustettu ulos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-Itä-Euroopasta- Eräs nainen oli muuten mennyt uudelle työpaikalle pikkumustassa, vyötäröllä punainen vyö. Oli parissa päivässä savustettu ulos.
En ymmärrä miksi naiset laittaa mekkoon vyön? Vyön tarkoitus on pitää housut ylhäällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä miksi naiset laittaa mekkoon vyön? Vyön tarkoitus on pitää housut ylhäällä.
Vyötärö korostuu.
PäläpäIä kirjoitti:
Nainen on naiselle susi, mutta DarkFear on parturille sasi.
Heh, copycat iski jälleen. Kivat sulle. 🤡
Päläpälä kirjoitti:
Heh, copycat iski jälleen. Kivat sulle. 🤡
Joo, täällä on kopio, jos niin väität. En tiedä, miten on tehty. Näköään en tukkinut vaihtoehto tehdä sinusta feikkiversio.
Faith.Hope.Love kirjoitti:
Joo, täällä on kopio, jos niin väität. En tiedä, miten on tehty. Näköään en tukkinut vaihtoehto tehdä sinusta feikkiversio.
Noo eipä tuo haittaa, aina voi kurkata profiilista kirjoitetut jutut. Feikki ei ole kerinnyt niin paljon ko minä! Eikä ehdi!😋
Mä lähden vartin päästä menemään.Päläpälä kirjoitti:
Noo eipä tuo haittaa, aina voi kurkata profiilista kirjoitetut jutut. Feikki ei ole kerinnyt niin paljon ko minä! Eikä ehdi!😋
Mä lähden vartin päästä menemään.Muuta ennen sitä profiilsi kuvaa lähtöäsi. Sen jälkeen kirjoittaessasi vaihtelee kuvaa useasti. Ei kukaan jaksa päivittää kuvaa jatkuvasti. Tällä tavalla sinun tekstisi voivat helposti eroittautua hänen teksteistänsä!
Hyvää päivän jatkoa, sillä itsekin lähden yliopistolle kohta syömään!Faith.Hope.Love kirjoitti:
Muuta ennen sitä profiilsi kuvaa lähtöäsi. Sen jälkeen kirjoittaessasi vaihtelee kuvaa useasti. Ei kukaan jaksa päivittää kuvaa jatkuvasti. Tällä tavalla sinun tekstisi voivat helposti eroittautua hänen teksteistänsä!
Hyvää päivän jatkoa, sillä itsekin lähden yliopistolle kohta syömään!Mä vaihdan sen sitten kun tulen takas, sooloilkoon nyt siihin saakka. Jos sillä saa mielensä hyväksi. 😃😃😃
Mä etsin korvanapit ja laitan musiikin soimaan, sitten autoon ja menoks.
https://youtu.be/fR3CbnLKxJk
Aina tätä samaa...juu. En kyllästy ikinä.. palataan!!! 😆Päläpälä kirjoitti:
Mä vaihdan sen sitten kun tulen takas, sooloilkoon nyt siihin saakka. Jos sillä saa mielensä hyväksi. 😃😃😃
Mä etsin korvanapit ja laitan musiikin soimaan, sitten autoon ja menoks.
https://youtu.be/fR3CbnLKxJk
Aina tätä samaa...juu. En kyllästy ikinä.. palataan!!! 😆Palataan! Hyvää keskipäivää!
- Anonyymi
Elämä on vaikeaa jos on hyvin kaunis tai sitten hyvin ruma/oudon näköinen nainen. Kummatkin voidaan jättää porukasta. Yleensä ne syrjijät on itse hyvin taviksia, ehkä vähän epäviehättäviä. Nämä sitten muodostaa tukirinkiä keskenään.
Tai vaikkei ois rumakaan, muttei vaan ole saman henkinen tai omaa omia mielipiteitä...poikkeaa jitenkin porukasta, josta koitetaan työntää pois. Tai nälviä.
Päläpälä kirjoitti:
Tai vaikkei ois rumakaan, muttei vaan ole saman henkinen tai omaa omia mielipiteitä...poikkeaa jitenkin porukasta, josta koitetaan työntää pois. Tai nälviä.
Piti olla rumakaan kauniskaan.
Päläpälä kirjoitti:
Piti olla rumakaan kauniskaan.
Rumat naiset on ystävällisiä kun toivovat sillä tavalla saavansa miehen. Rumat naiset ja muutenkin elämäänsä kyllästyneet viettävät aikaa palstalla.
PäläpäIä kirjoitti:
Rumat naiset on ystävällisiä kun toivovat sillä tavalla saavansa miehen. Rumat naiset ja muutenkin elämäänsä kyllästyneet viettävät aikaa palstalla.
Nyt kuule copycat, turpa rullalle ja rulla taskuun. 😆
Kyllä se on ilmiö.
Esim. työpaikan miehille on parempi olla puhumatta, että saa arkensa elää rauhassa ja sopuisasti ja kuulua nobodyna muuhun naislaumaan.
Älä naura, älä hymyile, älä koristaudu liikaa, älä vitsaile vaan ole virallisen vakava vähäeleinen korppu ja kaikki on hyvin.- Anonyymi
Et huomaa flirttailun/ huomiohuoraamisen ja pyyteettömän ystävällisyyden eroa.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä meinaat?
Työpaikoilla on viidakon lait ja jos meinaat olla sisarkunnan jäsen, niin pysyt ruodussa.Anonyymi kirjoitti:
Jos sanon vaikka työkaverimiehelle, että mä voin tehdä tämän sulle tai toisin päin, niin pitkää silmää tulee. Auta armias jos yritätte yhtä aikaa lounaalle! Tiikeri-puolue teroittaa jo työtuolin selkämykseen kynttä.
Tai tiedätkö miltä näyttää kitkerä sitruuna?
- Anonyymi
Jotkut ihmiset ovat sellaisia, niin naiset kuin miehetkin, en tee rajaa tuohon. Ollaan kateellisia ja katkeria toisille ihan mistä tahansa, jonkun kiinnostuksesta toista kohtaan, ammattitaidosta, elämäntilanteesta... Jokin toisessa herättää pelkoa ja uhkaa oman aseman tai minäkuvan muuttumisessa.
Tuollaista henkistä kypsymättömyyttä löytyy yhtälailla huonosti kouluttautuneista kuin korkeassa asemassa olevilta. Mua on mietityttänyt paljon, miten johonkin työpaikkoihin kasaantuu se pska-aines ja toisiin huipputyyppejä. Ja miten yrityksen huonon työkulttuurin voisi lopettaa muuten kuin koko porukan vaihtamalla ylimmältä pallilta lähtien. Palkalla ja asemalla ei näyttäisi olevan tässä tekemistä.
xLinerMiesten kuvailu paljon naisia kaatavasta miehestä on yleensä positiivinen, mutta naisten kuvailu naisesta, jolla on paljon miehiä on negatiivinen.
- Anonyymi
Liian kaunis? Tarkoittaako tämä yliampuvaa itsensä maalaamista ja tyrkyissä vaatteissa kulkemista, jatkuvaa flirttailua ja keimailua? Se voi olla huono firman imagolle, jos työntekijä ei osaa pukeutua ja käyttäytyä asiaankuuluvasti tai ymmärrä missä menee hyvän maun raja. Töissä voisi olla hyvä noudattaa kultaista keskitietä tälläämisen kanssa. Katsoo vähän miten just siinä talossa on tapana, huomiota voi hakea itselleen sitten vapaa-ajalla, töissä tehdään töitä.
Sitten voi olla kadehdittava vaikka likaisissa haalareissa ja huppu päässä. Huonoa persoonaa ärsyttää kaikki.
xLiner- Anonyymi
Tiivistit sen, mitä halusin pönttikselle sanoa. Pukeudun töihin huomaamattomasti, mutta siististi. En halua siellä ylimääräistä huomiota, tai mitään jännitteitä. Vapaa-aika on tälläytymistä varten. Olen kaikille tasapuolisen ystävällinen ja kohtelias. Kyllä sen nyt täälläkin huomasi miten pönttis käyttäytyi, kun oli parisuhteessa. Tuollaisesta käytöksestä ei pidä kukaan. Ei ne miehetkään ihan tyhmiä ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiivistit sen, mitä halusin pönttikselle sanoa. Pukeudun töihin huomaamattomasti, mutta siististi. En halua siellä ylimääräistä huomiota, tai mitään jännitteitä. Vapaa-aika on tälläytymistä varten. Olen kaikille tasapuolisen ystävällinen ja kohtelias. Kyllä sen nyt täälläkin huomasi miten pönttis käyttäytyi, kun oli parisuhteessa. Tuollaisesta käytöksestä ei pidä kukaan. Ei ne miehetkään ihan tyhmiä ole.
Mä en nähnyt pönttiksen käytöksessä mitään pahaa, saahan sitä ihmisten kanssa hassutella vaikka olisikin parisuhteessa. Sellaisen pelin katseleminen on yksilöstä kiinni, pitää vaan löytää saman henkinen kumppani niin ei tule ongelmia sen asian kanssa. Jokaisella on omat rajansa.
Joo, töissä pitää osata sulautua sopivasti joukkoon ja huomioida muitakin. Matala profiili. Itseään voi toteuttaa sitten vapaa-ajalla, toisessa roolissa. Mulla on aika vahvat näkemykset välillä, niin olen joutunut opettelemaan itsekin rauhallisempaa pelaamista :)
xLiner
Mä luulen, että tuon on lähinnä itsedtään epävarmojen naisten ongelma. Muiden naisten uhaksi kokeminen ja kadehtiminen. Nuoruudesta muistuu mustasukkaisuus, joka on minusta verrainnollinen tuon tunteen kanssa...
Miksi tuo miksen minä? Jokainen varmasti joskus on elämäntiöanteessa, että kysyy noin ja kokee epävarmuutta asemastaan. Mutta kyllähän noin ei koko aikaa kuulus olla, jos ihmisellä on hyvä olla ittensä kanssa ja ei päästä ympäristöä liian tärkeeksi sen suhteen miten ittensä ja asemansa kokee.
Itellä ottaa päähän, jos joku pääsee suosioon katalin konstein ja sen huomaa sivusta, että on keplotellut ittensä ties millä epäreiluudella ja kieroudella suosioon vaikka nyt töissä. Yks saa kaiken, kun nostaa pikkusormea, muut ei saa millään....Mutta niin tunnenko muut naiset yleensä uhkaksi, en millään tavoin. Korkeintaan silloin, jos ne ottaa kieroilukorttinsa käyttöön..silloin tunnen uhkaksi ja näytän sen myös.
Sen mitä itse olen huomannut työpaikoilla on, että naiset muodostavat usein kuppikuntia. Kun uusi nainen tulee työpaikalle, alkaa taistelu uuden tyypin sielusta, että mihin kuppikuntaan hän tulee.
Mietin myös, että tuleekohan tuollainen kateus siitä, että on kokenut itse joskus saaneensa ulkonäöstä etua uralleen ja nyt pelkää että käy huonosti.
Joka tapauksessa uskon, että naisille on hyvästä ulkonäöstä sekä etua että haittaa työelämässä. Uskoisin etujen päihittävän haitat.Noh kyllähän miesten kanssa on helpompaa ja mukavempaa noin yleensä työskennellä. Moni asia sujuu helpommin ja kivuttomammin, ilman turhaa vatvomista.
Isot naisporukat on vihon viimisiä säilyttää mielenterveytensä.Ainoastaan silloin on hankalaa miesten kanssa työskennellä, jos ne on sovinistejä. Mutta onneks kaikki ei ole...👍
Päläpälä kirjoitti:
Ainoastaan silloin on hankalaa miesten kanssa työskennellä, jos ne on sovinistejä. Mutta onneks kaikki ei ole...👍
Itseni on vaikea työskennellä miesten kanssa koska ajattelen heitä sillä tavalla... Oma mies kun ei enää kiinnosta ja sitä vielä vähemmän minä. Se pelaa vaan pleikkaa ja mä palstailen.
PäläpäIä kirjoitti:
Itseni on vaikea työskennellä miesten kanssa koska ajattelen heitä sillä tavalla... Oma mies kun ei enää kiinnosta ja sitä vielä vähemmän minä. Se pelaa vaan pleikkaa ja mä palstailen.
Ootpas sinä suivaantunut mun olemassa olostani. 😂😜
Tiiätkö mitä, et sinä tuolleen musta eroon pääse, päinvastoin! Petraan vaan ja oon tiukemmin vielä läsnä. 👍PäläpäIä kirjoitti:
Sulla on aika huonolaatuinen kuva, millä sä kopsaat? Etkö osaa kopsata kunnolla sitä? Ja sulla on ihan väärät linkitkin siellä. 😜😂😆
Päläpälä kirjoitti:
Sulla on aika huonolaatuinen kuva, millä sä kopsaat? Etkö osaa kopsata kunnolla sitä? Ja sulla on ihan väärät linkitkin siellä. 😜😂😆
Onko täällä kaksi kirjoittajaa vai onko Päläpälä seonnut? Eikö laki sano jotain identiteettivarkauksista ja toisena esiintymisestä?
Onko täällä kaksi kirjoittajaa vai onko Päläpälä seonnut? Eikö laki sano jotain identiteettivarkauksista ja toisena esiintymisestä?
Tuskin hän on seonnut, on ollut sekaisin jo pidempään. Nyt vaan sai lisää bensaa liekkiinsä, kun on mun huomion saamisesta vihoissaan. 😆
Päläpälä kirjoitti:
Tuskin hän on seonnut, on ollut sekaisin jo pidempään. Nyt vaan sai lisää bensaa liekkiinsä, kun on mun huomion saamisesta vihoissaan. 😆
Minusta tämä on todella epäkohteliasta käytöstä kiusata. Aamulla huomasin Teillä olevan eri tilit - miten tämä on oikein tehty? Itse poistin eilen oman Päläpäläni, jolla kirjoitin kolme viestiä ja en kertakaan laittanut kuvaa mukaan, sillä tarkoitukseni ei ollut todella esiintyä Päläpälänä.
Minusta tämä on todella epäkohteliasta käytöstä kiusata. Aamulla huomasin Teillä olevan eri tilit - miten tämä on oikein tehty? Itse poistin eilen oman Päläpäläni, jolla kirjoitin kolme viestiä ja en kertakaan laittanut kuvaa mukaan, sillä tarkoitukseni ei ollut todella esiintyä Päläpälänä.
Tuo copycat ei varmaan omaa minkäänlaisia moraalisia tunnontuskia, kun kohde on niin hänelle punainen vaate. Kunhan koittaa ottaa musta niskalenkkiä näillä leikeillään. Hämmentää välissä, ikään kuin se mitenkään mun osallistumista haittaisi. 😜
Sehän siitä niin huvittavan tekeekin. Kova on usko omiin voimiin. 💪Päläpälä kirjoitti:
Tuo copycat ei varmaan omaa minkäänlaisia moraalisia tunnontuskia, kun kohde on niin hänelle punainen vaate. Kunhan koittaa ottaa musta niskalenkkiä näillä leikeillään. Hämmentää välissä, ikään kuin se mitenkään mun osallistumista haittaisi. 😜
Sehän siitä niin huvittavan tekeekin. Kova on usko omiin voimiin. 💪Hänellä tosissaan huonolaatuinen kopiokuvasta. Itse saisin sen ilmeisesti yksi yhteen, jos yrittäisin - oikeastaan kopioin kerran pieneksi hetkesi Dissi/Dissident/Tähänsekaappi henkilön kuvan omaani. Halusin nähdä vain onnistuuko kopiointi yhdellä tavalla. Oli minusta yksi yhteen. Luulin muuten hetken sinua häneksi, mutta kävin katsomassa sitä feikkiä. Se olitkin sinä joka kirjoitteli eikä hän.
Hänellä tosissaan huonolaatuinen kopiokuvasta. Itse saisin sen ilmeisesti yksi yhteen, jos yrittäisin - oikeastaan kopioin kerran pieneksi hetkesi Dissi/Dissident/Tähänsekaappi henkilön kuvan omaani. Halusin nähdä vain onnistuuko kopiointi yhdellä tavalla. Oli minusta yksi yhteen. Luulin muuten hetken sinua häneksi, mutta kävin katsomassa sitä feikkiä. Se olitkin sinä joka kirjoitteli eikä hän.
Miten tuommosen pikselimössön edes saa kopsattua? Taitolaji sekin tiestysti on. Eipä siinä. 😜
Mä aloin kasaamaan polyrottinkista kalustoa, mutta tympäännyin sohvan ja pöydän jälkeen. Niin on pieleen tehty reiät millä pitäs osat toisiinsa ruuvaten liittä, että ei oo kivaa hommaa ollenkaa. Muljaa ja muljaa, kokeileen paloja ristiin rastiin ja aina vaan vierestä viiään.
Joku kirjain järjestys siinä on olevinaan, mutta ohjeenkin mukaan palat on ihan viturallaan...joku sorvannu tähkä silmässä niitä reikiä. 😆
Vähän kuin kaksi vasenta jalkaa...Päläpälä kirjoitti:
Miten tuommosen pikselimössön edes saa kopsattua? Taitolaji sekin tiestysti on. Eipä siinä. 😜
Mä aloin kasaamaan polyrottinkista kalustoa, mutta tympäännyin sohvan ja pöydän jälkeen. Niin on pieleen tehty reiät millä pitäs osat toisiinsa ruuvaten liittä, että ei oo kivaa hommaa ollenkaa. Muljaa ja muljaa, kokeileen paloja ristiin rastiin ja aina vaan vierestä viiään.
Joku kirjain järjestys siinä on olevinaan, mutta ohjeenkin mukaan palat on ihan viturallaan...joku sorvannu tähkä silmässä niitä reikiä. 😆
Vähän kuin kaksi vasenta jalkaa...Minä katsoin sen kolmannen jakson sitä "Game of Thronesia". Ihan mielenkiintoinen. Kannatti katsoa. Ikeastako ostit, kun pitää koota itse?
Tässä vielä pari poimittua kommenttia:
"Valitettavasti olen itsekin törmännyt tähän enkä voi kuin ihmetellä ihmisten pinnallisuutta ja kateutta. Jo 90-luvulla eli aikana ennen nettiä, törmäsin myös siihen, että uudessa työyhteisössä kysyttiin heti ”kenet tunsit täältä, kun pääsit tänne?” Enkä ehtinyt edes vastata, että no jos vaikka ihan omalla osaamisella, kun kysyjä jo vastasi itse ”No helppoahan sun on, kun sulla on tollanen naama!” "
"Valitettavasti tuo on surullisen totta, vaikka olisi miten ystävällinen tahansa. Usein naiset kokeavat toiset naiset uhkana,jos he ovat toisiaan kauniimpia. Ja sitten nämä kauniimmat naiset voi joutua kiusatuksi tai alistetuksi. Tosiasiat unohtuu. Pätevyys työhön, hyvä työmoraali ja tasavertainen kohtelu ulkonäköön,persoonaan,ikään tai sukupuoleen katsomatta pitäisi olla niitä oleellisia juttuja työpaikoilla."
"Olen aina ihmetellyt kun osa meistä naisista hiljaisemmin tai äänekkäämmin kommentoitavat vahvoja hyvä veli -piirejä, mutta samalla silti ”harrastetaan” tätä kauneuden tai muun verukkeen voimalla tapahtuvaa kommentointia/valikoivuutta. Jos kokee hyvä veli -verkostot miesten vahvuudeksi, eikö nimenomaan kannattaisi rakentaa vahvaa hyvä sisko -verkostoa ja ajattelumallia.
Olen ikävä kyllä myös törmännyt tietyissä työyhteisöissä tähän samaan ”liian kaunis ja siksi jollain muulla kuin ammatillisilla vahvuuksilla tähän päässyt” -ajattelua. Aika hoitaa asian, jossain kohtaa 🙂
Jos avarakatseisesti koittaisi tutustua ihmiseen ja tunnustella ulkoisen kuoren alle? Kertoo mielestäni oman itsetunnon tilasta, surullista. "
"Jos olet kaunis ja iloinen —> olet tyhmä - perusasenne muita kohtaan minusta aika monella. Silti kaunis ja iloinen koetaan uhkaksi. Koska Suomessa on oltava arjen harmaa ja elämä ei saa olla hauskaa. 🤔"
"Valitettavasti tämä on naisjohtajien ongelma. Ei kauniimpia, ei osaavampia lähelle. Harmillista."
Kaikki kommentoijat siis naisia itsekin.- Anonyymi
Nuoret naiset on huonoitsetuntoisia kun vanhempi kaunis kokenut nainen tulee ja vie miehen itsevarmuudella joten nuori nainen ei sitä kestä.
- Anonyymi
Nuoret naiset ovat monesti voimakkaampia kuin 500kg jääkarhut :D
- Anonyymi
Kultarengas sian kärsässä- kaunis nainen älyä vailla.
-sananlasku- Nainen on naisen pahin vihollinen.. :D
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433474Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4032757Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182718Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821827- 871457
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541350- 881077
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711066- 80943
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.30868