Eksegetiikkaa aloittelijoille:
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10224/3777/raisanen-nas.pdf?sequence=1
Mitä Jeesus todella sanoi?
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mielenkiintoinen aloitus, mutta mahtaako kiinnostaa täällä ketään.
- Anonyymi
Olihan Heikki Räisänen maamme arvostetuin ja tunnetuin teologi ulkomaillakin.
- Anonyymi
Eipä taida kiinnostaa, älyllysyys eikä oikea tieto ei kiinnosta näitä örveltäjiä.
Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan niin on tapahtuva maailman lopussa.
Ihmisen Poika lähettää ankelinsä ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta. Ja heittävät heidät tuliseen pätsiin, siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. Jolla korvat on, se kuulkoon.
Matt. 13: 40-43
Paavalin mukaan evankeliumi on pahennukseksi juutalaisille.Ovatko islamin pojat Jeesuksen enkeleitä jotka on lähetetty lustetta polttamaan.
- Anonyymi
No ei ole, ei kukaan ole.
- Anonyymi
1Kor.15:47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta. 1Kor.15:47 Biblia (1776) Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta. Kirjoitetaan: Ensimmäinen. Joh.3:13,31
- Anonyymi
Paavali kirjeet eivät ole mitään Jeesuksen sanoja.
- Anonyymi
Matt.13:3 Ja hän puhui heille paljon vertauksilla...... Aika paljon puhuikin. Matt.13:34. Mark.4:34 ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsillensa hän selitti kaikki, kun he olivat yksikseen.
Heikki Räisänenkin torjutaan palstalla vähin tiedoin ja totuuten pyrkimättä.
- Anonyymi
Ihan mieleenkiitoinen katselmus. Sinänsä asiasta voi vetää nyt sen johtopäätöksen että Johannes olisi varmaan ollut persu ja kaikkien tämän palstan hörhökrisseliden kaveri, joka olisi uskonut että jesse tulee ja vetää turpiin kaikkia homoja ja mamuja.
Sitä ei tarkkaan ottaen kukaan tiedä, mitä Jeesus todella sanoi tai jätti sanomatta. Mutta minusta hänen eettiset opetukset ovat hyviä, vähän samaan tapaan kuin siihen aikaan kreikkalaiset filosofit tai mm. Kungfutse esittivät.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Ainoastaan Jeesuksen suuhun pannut helvettiuhkailut häiritsevät hänen rakkauden sanomaansa. Olivatko ne Jeesuksen sanomia sitä ei tiedä varmasti kukaan.
- Anonyymi
1Kor.4:5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905137
- 534046
- 252149
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271807Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151424
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271207Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201026T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21970