Palkkaero...

16

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Naisille alle tonnin palkka jos seurustelevat. Miesten rahoilla ne kuitenkin elävät.

    • Meilläki pitäs tehdä palkkaus tutkimus..

      Verrataan insinöörien ja siivoojien palkkoja..


      Samassa laitoksessa ovat töissä. :D

      Mutta inssit on miehiä ja siivoojat on naisia..


      Sitten ruikutetaan kun miehet saa enemmän palkkaa..

      • nii, ja ne siivoojat varmaan tekevät enemmän töitä,
        inssit vaan kaivelee muniaan ja kyylää siivoojien perseitä

        :D


      • m.wurst kirjoitti:

        nii, ja ne siivoojat varmaan tekevät enemmän töitä,
        inssit vaan kaivelee muniaan ja kyylää siivoojien perseitä

        :D

        Tai ovat vaan yhtenä/kahtena päivänä viikossa paikan päällä. :D

        Muuten työt hoidetaan kotoa etänä. :D


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Tai ovat vaan yhtenä/kahtena päivänä viikossa paikan päällä. :D

        Muuten työt hoidetaan kotoa etänä. :D

        kumman työt, inssin vai siivoojan? :D


      • m.wurst kirjoitti:

        kumman työt, inssin vai siivoojan? :D

        Inssin..


        Kyllähän me tiedetään että vaikka marjojen poimiminen on kovaa hommaa... Mutta ei siitä kunnon liksaa saa.


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Inssin..


        Kyllähän me tiedetään että vaikka marjojen poimiminen on kovaa hommaa... Mutta ei siitä kunnon liksaa saa.

        leikillänihän minä..

        tiiän kyllä kokemuksesta et siivooja ei vie töitä kotiin :)


    • Yliopistoissa on paljon naisia... Vissiin enempi kuin miehiä..


      Mutta kun tarkemmin kattoo mitä ne opiskelee niin huomaa että naisilla ei kiinnosta alat joista saa enempi liksaa..

      Naisilla kiinnostaa vittupää-tutkinnot ja pimppitutkimukset.

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä suurin syy on juuri tarkoittamasi alavalinnat.
        https://kauppakamari.fi/2016/08/17/naisen-euro-edelleenkaan-miehen-euro/

        Tiedän, että naisia on insinööreinä ja johtajina sekä miehiä sairaanhoitajina ja pankkivirkailijoina, mutta silti on edelleen parannettavaa kohdassa "sama palkka samasta työstä".

        Naisille ja miehille ei ole erikseen palkkaus tasoa..


        Nais insinööri vs mies insinööri..


        Vaikka kummatkin tekee periaatteessa samaa työtä niin jommalla kummalla saattaa olla palkan tasoa nostavia tekijöitä..

        Enemmän tunteja, työ-lisiä, kokemus, erikoiskoulutus jne..


        Naisilla ei tunnetusti tee mieli tinkiä lomista/vapaa-ajasta.
        Miehet tekee paskemmatkin hommat ja tekee myös enemmän ylitöitä.


        Ei täällä ammattiliitto Suomessa voi mennä säätämään palkkojen kanssa niinkuin jossain kehitysmaassa.


        Näistä asioista puhuminen ei hyödytä mitään..

        Naisten palkkaa pitäs nostaa korkeammalle kuin miesten palkkaa että päässään tasoihin.


      • Ja jotku ihmiset on kateellisia kun kokenut työntekijä kiskottaa parempaa palkkaa..


        Ovat sitten kuitenkin iloisia kun heille itelle koittaa se päivä milloin palkkaa nostetaan.


        Semmonen porkkana kepin päässä. :D


    • Anonyymi

      Onpas kunnissa huonot palkat sekä miehille että naisille. Sitä se verorahoilla nysväily teettää..

    • Anonyymi

      Naiset panee jännämiehiä joten eivät ansaitse parempaa palkkaa.

    • Anonyymi

      Näissä klikkiuutusissa sekoitetaan kokonaisansiot, tuntipalkka ja eri tehtävät keskenään. Ansioerot johtuvat pääasiassa eri työtehtävistä ja henkilön kokonaistyöajan määrästä. Jos vertaillaan tietyn tehtävän palkkaa tehtyä työtuntia kohden, erot sukupuolten välilä ovat pienet. Niissä tutkimuksissa, joitka olen nähnyt, max 4 %. Tästä kun vielä vertaillaan yhtä pitkän työkokemuksen omaavia, niin ero on vielä pienempi.

    • Anonyymi

      Ainakaan IT-alalla ei tuo palkkaero pidä lainkaan paikkaansa. IT-alalla naisia jopa palkataan helpommin kuin miehiä töihin ja pääsevät helpommin parempipalkkaiseen työhön kuin miehet. Itse olen IT-tradenomi ja olen huonopalkkaisessa IT-alan töissä. Tiedän naisen, joka on pelkkä datanomi ja jo kun tulin töihin, niin hän oli jo hyvässä asemassa työpaikallani. Sitten hän pääsi yhdessä vaiheessa tosta noin vaan parempaan firmaan töihin. Itse olen asiallisesti hakenut vuosia parempiin IT-alan duuneihin paremmalla koulutuksellani, mutta ei pääse...joku naamaraja tai mikä lie...kauniita naisia palkkaavat ja heillä ei tarvitse olla edes koviakaan näyttöjä ja työ napsahtaa. Sitten meillä oli täällä pitkään eräs nainen töissä, joka teki aina työnsä huonosti ja joskus jätti työnsä tekemättä. Mitään rangaistuksia ei siitä saanut ja usein minä jouduin ilman mitään korvauksia korjata/tehdä hänen duuninsa. Näin sitä miehen pitää tehdä kun naiset eivät tee...ja se nainen oli sellainen saliprinsessa, niin luuli varmaan, että siksi ei joudu tekemään. Ärsyttävää. Miehenä teet ja kun yrität tehdä mahdollisimman hyvin, niin pienistäkin "mokista" ja joskus ei edes mokista, tulee haukut. Ja naisia lellitään. Todella mukavaa! Ei ole kivaa olla mies töissä ja varsinkin jos on koulutettu mies vs. koulutettu nainen, niin naista arvostetaan aina enemmän! Varsinkin kun on ätmi, niin ei saa mitään arvostusta. Ätmin ainut järkevä vaihtoehto olisikin perustaa oma yritys, näköjään.

    • Anonyymi

      Palkalla pitää tulla toimeen. Kaikki eivät voi saada samaa palkkaa eikä tasa-arvo tule koskaan toteutumaan koska naiset on heikkoja eivätkä uskalla vastustaa järjestelmää, saavat aina huonompaa palkkaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe