Hybridipyörä max 700e

Anonyymi

38

3168

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä osta etujousitettua. Etujousituksesta ei ole mitään hyötyä hybridissä. Se lisää pyörän painoa, heikentää ajettavuutta ja on halpisversiona herkkä hajoamaan. Kiinteä keula ehdottomasti.

      • Anonyymi

        Etujousituksesta on kyllä hieman hyötyä ajettaessa nykypäivän epätasaisilla asfalteilla ja etenkin soralla. Vähentää tärinää, mutta ei tosin paljoakaan. Vaativaan maastoon ei hybridillä juurikaan kannata lähteä, mutta sorateillä ja muilla siirtymillä se on kyllä ehdoton.

        Kumpikaan noista pyöristä ei ole varsinaisia halpiksia, hintoihin kannattaa lisätä heti uutena lokasuojat.

        Näin sanon kymmenien vuosien pyöräilykokemuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etujousituksesta on kyllä hieman hyötyä ajettaessa nykypäivän epätasaisilla asfalteilla ja etenkin soralla. Vähentää tärinää, mutta ei tosin paljoakaan. Vaativaan maastoon ei hybridillä juurikaan kannata lähteä, mutta sorateillä ja muilla siirtymillä se on kyllä ehdoton.

        Kumpikaan noista pyöristä ei ole varsinaisia halpiksia, hintoihin kannattaa lisätä heti uutena lokasuojat.

        Näin sanon kymmenien vuosien pyöräilykokemuksella.

        Ei todellakaan ole joustokeulasta mitään hyötyä. Rengas, kiinteä haarukka ja runko joustavat riittävästi. Halpisjoustohaarukka on kuin löysä makkara, hävittää tunnon ajamisesta ja 2-3 vuoden päästä se lyö pohjaan joka kuopassa eli ajamisesta tulee jopa vaarallista. Lisäksi nostaa pyörän painoa jolloin pyörästä tulee kankeampi käsitellä ja nostella.

        Ei siis missään nimessä joustohaarukkaa! Uskokaa järkipuhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etujousituksesta on kyllä hieman hyötyä ajettaessa nykypäivän epätasaisilla asfalteilla ja etenkin soralla. Vähentää tärinää, mutta ei tosin paljoakaan. Vaativaan maastoon ei hybridillä juurikaan kannata lähteä, mutta sorateillä ja muilla siirtymillä se on kyllä ehdoton.

        Kumpikaan noista pyöristä ei ole varsinaisia halpiksia, hintoihin kannattaa lisätä heti uutena lokasuojat.

        Näin sanon kymmenien vuosien pyöräilykokemuksella.

        Joo, siis ei. Huonolla tiellä pitää olla kuitu- tai teräshaarukka, joka absorboi tärinää. Joustohaarukka, joka siihen pystyy, maksaa enemmän kuin aloittaja aikoo maksaa koko pyörästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etujousituksesta on kyllä hieman hyötyä ajettaessa nykypäivän epätasaisilla asfalteilla ja etenkin soralla. Vähentää tärinää, mutta ei tosin paljoakaan. Vaativaan maastoon ei hybridillä juurikaan kannata lähteä, mutta sorateillä ja muilla siirtymillä se on kyllä ehdoton.

        Kumpikaan noista pyöristä ei ole varsinaisia halpiksia, hintoihin kannattaa lisätä heti uutena lokasuojat.

        Näin sanon kymmenien vuosien pyöräilykokemuksella.

        Jos on on tarkoitus ajaa soralla, niin katso Gravel pyörää (joka nimenomaan on soratiepyörä). Niissä ei missään ole joustokeulaa.


    • Anonyymi

      Hanki helkama S2. Jos sitä vielä on saatavilla. Hyvä peruspyörä. Yrittänyt sitä rikkoa kahdenkymmenen asteen pakkasessa. Rytkyttänyt yli sadan kilometrin lenkkejä syksyisin. Oo. Kaiken se on kestänyt, kunhan muistaa huoltaa ja vaihtaa ketjut säännöllisesti.

      • Anonyymi

        Helkama on suvakkien pyörä, ei jatkoon.


      • Anonyymi

        Ostin vahingossa suvakkipyörän. Ei hyvää päivää! Katsotaan neljän vuoden päähän. Lakkaa nämä vöhemmistömainokset. Meinaan, kyllä kansa tietää. Totuuden nimissä on sanottava, että nykytietämyksellä ostaisin varmaankin cyclon paremmilla osasarjoilla. Tänään taas puunasin pyörän ja vaihdoin ketjut uusiin. Päälle 1800 takana, edellisillä ketjuilla meni 1500 kun jo venähti. Ketjujen puhdistus säännöllisesti on alfa ja omega. Totuuden nimissä on sanottava, että satasen lenkki 15 kiloa painavalla pyörällä on kärsimysnäytelmä. Mutta kunto nousee ja painokin noussut päälle sadan kilon.


    • Anonyymi

      Marin Muirwood olisi hyvä ja usein suositeltu pyörä tuollaiseen ajoon. Hiukan yli halutusta hinnasta mutta jostain voi löytyä halvemmallakin. Tuohon saa leveämpääkin rengasta ja taipuu silloin kevyeen maastoajoonkin. Teräsrunko tuo mukavuutta epätasaiselle alustalle, on silti kevyempi kuin nuo omat ehdokkaasi.

      https://www.bikester.fi/marin-muirwood-kaupunkipyora-29-musta-878970.html

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ei kannata ei ostaa tollasia painavia rohjakkeita... Kyllä ajohalut karisee tollaisilla. Osta vaan suosiolla cyclo crossari sopii hiekalle ja asfaltille. Itsekin hybrideillä aloitin kunnes ostin ekan cyclon ja sit lähti pyörät vaihtoon ja nyt on maantie pyörä ja cyclo hiilikuituisia :)

    • Anonyymi

      Hyviä vaihtoehtoja on paljon ja todellakin se etujousitus kannattaa ehdottomasti unohtaa.

    • Anonyymi

      Jos etujousitus tuntuu häiritsevältä, siinä on asento LOCK eli sen voi myös lukita pois joustamasta.

      En kyllä ymmärrä, miksi, ainut saattaa olla pystyssä ajettaessa, kun paino on etuhaarukalla tai retkipyöräillessä, jos edessä on paljon painoa.

      Nykyhybridien ja maastopyörien etujouset ovat jäykkiä, joten mitään hyppykeppejä ne eivät ole.

      Hyvää pyöräilyviikkoa kaikille, alkaa 4.5.2019

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille vastauksista! Cyclocross- pyörät kuulostavat kyllä myös hyvältä vaihtoehdolta ja saa ehdottaa hyviä malleja pienellä budjetin ylitykselläkin.

    • Anonyymi

      Katsoppa cycle centteristä cyclo crossareita löytyy tarjouksessa meridan crossari 899e joka pesee tömän ketjun pyörät sata nolla..

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nicasio painaa 12,59 kg


      • Anonyymi

        Luulis että 850eurolla saa jo muuta voimansiirtoon kun clarinsin roskaa... Eli ei kannata ottaa vinkistä vaaria.. Merida ehdottomasti ennemmin cc. Stä


      • Anonyymi

        Nicasio on erittäin mukavakyytinen pyörä. Asia jolla on toisille merkitystä. Se mikä takavaihtaja pyörään on pultattu kiinni ei juuri ollenkaan vaikuta ajotuntumiin.

        Tuollaisessa sekalaisessa ajossa vaihtajan toiminnalle on hintaa tärkeämpää että muistaa pitää ketjun puhtaana. Lisäksi 8:n lehtinen pakka on helpompi vaihtajalle, toimii vaihdot vähän hiekkaisemmallakin ketjulla. 11-lehtinen on tarkka säädöille.

        Tuon hintaluokan pyörässä on yleensä painavat ensiasennusvanteet kuten tuossakin. Nehän voi jättää huonomman teiden retkeilyyn ja ostaa tilalle kevyemmät rengas vanteet yhdistelmän normaalimpaan ajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulis että 850eurolla saa jo muuta voimansiirtoon kun clarinsin roskaa... Eli ei kannata ottaa vinkistä vaaria.. Merida ehdottomasti ennemmin cc. Stä

        Voimansiirtoa enemmän olisin kriittinen tuolle painolle. Vaikka tuon tänne linkitinkin, niin itse en tuollasita ostaisi, vaan jotain tällaista:

        https://velosport.fi/verkkokauppa/fin/olmo_zerocinque_maantiepyora-p-60386-6

        Kun ostin itse ensimmäistä vähän parempaa pyörää, se oli juuri OLMO:n hinnat alkaen malli. Kun sillä oli ajanut hetken, tiesi, mitä pyörältä haluaa. Tonnilla saa muuten Campan osat. Campa ei tee huonoja osia (vrt. Shimano) ja nuo halvimmatkin ovat ihan käyttökelpoisia.


    • Anonyymi

      Suomalainen bikeshop.fi. Erittäin hyviä arvosteluja saanut verkkokauppa ja on myös iso kivijalkamyymälä Turussa. Nettikaupassa kannattaa lopullinen hinta tarkistaa lisäämällä pyörä ostoskoriin, on edullisempi kuin listahinta. Suosittelen tätä liikettä lämpimästi.

      • Anonyymi

        Samoja kokemuksia bikeshopista. Sieltä saa tarvittaessa pyörän koeajoon minne päin Suomena tahansa, lähettävät matkahuollon kautta. Sieltä ostanut kaksi pyörää, kaikki toimii hienosti niin liikkeessä kuin verkkokaupassa. Suosittelen!


    • Anonyymi

      Mulla on ollu uusia crossareita 105 ja ultegran osasarjoilla ja voin sanoo jos haluaa ajaa rattaat ja ketjut loppuun asti niin voit ajaa 10.000-12.000km ja ei tarvitse säätää kertaakaan vaihteita

    • Anonyymi

      Fillarin valinta riippuu myös yleiskunnosta.

      Jos olet hyvässä kunnossa, niin taivut ehkä ajamaan tämän ketjun crossaria ilman särkyjä.

      Jos maha painaa ja ikää alkaa olemaan, niin kannattaa katsella vaikka pystyssä ajettavia naapuriketjun Solifer Relanderia tai Insera Classicia. Tunturi Akseli ja Helkama Oiva ovat myös saman tyyppisiä pystyssä ajettavia.

      Kyykyssä ajettavien Crossarin ja pystyssä ajettavien pappafillareiden väliin jää suurin osa urheilukauppojen max 700 euron fillareista.

      Mars kauppaan ja kokeilemaan mikä tuntuu hyvälle :)

      • Anonyymi

        Ei käppyräsarvet tee pyörästä "kyykystä" ajettavaa. Kahvoiltahan noita yleensä ajetaan ja ohjaamon korkeus ratkeisee onko pysty asento. Mainoskuvia varten noissa pyörissä on usein nostettu penkki korkeuksiin kun se muka "näyttää hienolta", tosiasiassa se taitaa kyllä pelottaa monet ostajat. Monikaan ei aja sellaisilla asetuksilla ja ne jotka ajavat yleensä tietävät mitä haluavat.
        Jos tarkoitat tuota Nicasoa niin koon oikein valitsemalla siihen saa hyvin tasapainoisen asennon penkin ollessa kuskille normaali korkeudella niin ettei se poikkea mitenkään hybridin ajoasennosta. Voi vaatia stemmin kääntämistä.
        Itse ajoin liian pitkään hybridillä, ei oikein ajohalut nousseet. Sitten hommasin rennosti ajettavan maantiepyörän. Ikää on kohta 50 ja mahaakin oli mutta sen ajoin pois.
        Ajakaa millä ajatte mutta itse en kyllä enää haluaisi suoratankoista maantieajoon yli 20km matkoille.


      • Anonyymi

        Tuo on hyvin yleinen väärä luulo, että kippurasarvet tekisivät ajoasennosta kovin matalan. Koska pyörässä on kaksi otekorkeutta, on yläasento yleensä jopa korkeampi kuin suoratankoisessa fillarissa.


      • Anonyymi

        Nimenomaan, cyclossani ajan todella harvoin alaotteella, lähes aina kahvaotteella. Ehkä kun kovaan vastatuuleen puskettava niin otan alaotteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei käppyräsarvet tee pyörästä "kyykystä" ajettavaa. Kahvoiltahan noita yleensä ajetaan ja ohjaamon korkeus ratkeisee onko pysty asento. Mainoskuvia varten noissa pyörissä on usein nostettu penkki korkeuksiin kun se muka "näyttää hienolta", tosiasiassa se taitaa kyllä pelottaa monet ostajat. Monikaan ei aja sellaisilla asetuksilla ja ne jotka ajavat yleensä tietävät mitä haluavat.
        Jos tarkoitat tuota Nicasoa niin koon oikein valitsemalla siihen saa hyvin tasapainoisen asennon penkin ollessa kuskille normaali korkeudella niin ettei se poikkea mitenkään hybridin ajoasennosta. Voi vaatia stemmin kääntämistä.
        Itse ajoin liian pitkään hybridillä, ei oikein ajohalut nousseet. Sitten hommasin rennosti ajettavan maantiepyörän. Ikää on kohta 50 ja mahaakin oli mutta sen ajoin pois.
        Ajakaa millä ajatte mutta itse en kyllä enää haluaisi suoratankoista maantieajoon yli 20km matkoille.

        Kyllä hybridilläkin maantiellä ajaa hienosti, kun asentaa 23 tai 25 mm renkaat ja kovat ilmanpaineet (6-8 bar). Lokasuojat ja tarakat ym roinat pois jos on. Mulla on vain 0,7 litran juomapullo varusteena hybridissä.
        Painoa pyörällä 11 kg kolmoisohennettu alumiinirunko. Suoratanko oli 62cm. Sahasin raurasahalla 58 cm:ään, ergonomiset kahvat oli jo vakiona. En ole vaihtamassa kippurasarvien takia.
        Sitten kun rikastuu niin tietenkin hiilikuitu Bianchi alle.


      • Anonyymi

        Makuja on monia.

        Yksi tykkää kippurasarvisesta. Itse en vaan löydä sellaisesta itselle hyvää asentoa. Ehkä ikää ja painoa on jo liikaa. Lisäksi monet tuntuvat ajavan pahoja onnettomuuksia sellaisella?

        Oma suosikki olisi melko pystystä ajettava, noin 2" paksuilla renkailla oleva malli.

        Ohuet renkaat täristävät näpeille ja rullaavat huonosti/pohjaavat jossei niitä pumppaa vähintään joka viikko kivikoviksi. Myin omat kapearenkaiset fillarit jo pois. Ärsyttävää ähellystä niiden kanssa..

        Oma suosikki yleisajoon olisi 29" maaastopyörä kevyillä lokareilla. Se on turvallinen ja mukava ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makuja on monia.

        Yksi tykkää kippurasarvisesta. Itse en vaan löydä sellaisesta itselle hyvää asentoa. Ehkä ikää ja painoa on jo liikaa. Lisäksi monet tuntuvat ajavan pahoja onnettomuuksia sellaisella?

        Oma suosikki olisi melko pystystä ajettava, noin 2" paksuilla renkailla oleva malli.

        Ohuet renkaat täristävät näpeille ja rullaavat huonosti/pohjaavat jossei niitä pumppaa vähintään joka viikko kivikoviksi. Myin omat kapearenkaiset fillarit jo pois. Ärsyttävää ähellystä niiden kanssa..

        Oma suosikki yleisajoon olisi 29" maaastopyörä kevyillä lokareilla. Se on turvallinen ja mukava ajaa.

        Soratiepyörä (gravel-pyörä) voisi olla kokeilemisen arvoinen. Se on Cyclocross pyörästä kehtietty versio jossa tilaa leveämmille renkaille ja vähän pystympi ajo-asento. Stemmi sojottamaan ylöspäin, niin sekin muuttaa ajo-asentoa pystymmäksi. Myös hivenen lyhyempi runko vaikuttaa siihen myös.


      • Anonyymi

        Gravelpyörissä on usein aika pitkä runko, stemmi sitten vastaavasti lyhyempi.


    • Anonyymi

      Ihme homma kun ihmiset valittavat hybridien keuloista kun ovat muka paskaa eikä tarvitse missään.
      Itse kuuntelin "viisaampia" ja joudun katumaan. Oikeasti olivat tyhmempiä, sillä hybridi olisi ollut parempi kuin kiinteäkeulainen. Paljon mukavampi ajaa epätasaisella ja olisi myös pehmeämpi ajaa.

      • Anonyymi

        Entä kun olet ajanut pari kautta etujousitetulla hybridillä ja keula kolahtaa pohjaan jokaisessa hiemankin isommassa töyssyssä ja pienemmissä muljaa kuin sonnin silmät, onko hyvä ja mukava ajaa? Mutkissa puolet vauhdista pois kun ajettavuus aivan mitä sattuu.


      • Anonyymi

        Nyt puhut potaskaa. Kerran sorruin ostamaan joustokeulaisen hybridin kun oli kalliimpi ja mukamas parempi kuin kiinteäkeulainen malli. Noh, muutaman vuoden päästä vaihdoin pyörään kiinteän haarukan, ja ajamisen ilo löytyi.


      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi vain joustokeuloja haukutaan, vaikka molemmille löytyy käyttäjänsä. Molemmat varmasti hyviä riippuen käyttäjästä.
        Ajoin pari vuotta joustokeulalla ilman ongelmia, mutta sitten se piru vie varastettiin ja päädyin kiinteäkeulaiseen meridaan.


      • Anonyymi

        Sama juttu.

        Maasturi joustokeulalla oli ihan paras pyörä kunnes se pöllittiin.

        Joustokeula lisää renkaiden pitoa epätasaisella tiellä ja mukavoittaa menoa.

        Halpis joustokeula oli omasta mielestä parempi kuin nykyisen maasturin hiilarikeula. Hiilarikeula on kuin jouset ilman iskareita. Pompottaa ja huono pito renkaissa tolla keulalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu.

        Maasturi joustokeulalla oli ihan paras pyörä kunnes se pöllittiin.

        Joustokeula lisää renkaiden pitoa epätasaisella tiellä ja mukavoittaa menoa.

        Halpis joustokeula oli omasta mielestä parempi kuin nykyisen maasturin hiilarikeula. Hiilarikeula on kuin jouset ilman iskareita. Pompottaa ja huono pito renkaissa tolla keulalla.

        Mikä ihmeen maasturi sulla on, jäykkä hiilarihaarukka???

        Täällä ei ymmärretä sitä että joustokeuloja on monenlaisia. On hyviä ja kalliita joita löytyy maastopyöristä ja sitten hinnat alkaen malleja joita hybrideissä ja ominaisuuksiltaan uutena huonoja ja muutaman vuoden jälkeen käyttökelvottomia. Hybrideillä ajetaan päasiassa hyvillä teillä, ei maastossa ts. juurakossa tai kivikoissa joihin maastopyörä tarkoitettu jousituksineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kun olet ajanut pari kautta etujousitetulla hybridillä ja keula kolahtaa pohjaan jokaisessa hiemankin isommassa töyssyssä ja pienemmissä muljaa kuin sonnin silmät, onko hyvä ja mukava ajaa? Mutkissa puolet vauhdista pois kun ajettavuus aivan mitä sattuu.

        Itse ostin aikoinaan Helkaman s2 joustokeulapyörän. Omassani ei todellakaan keula pohjaa vaan on muuttunut niin jäykäksi että ei vastaa enää tarkoitustaan ja on muuttunut vain ylimääräiseksi painoksi ja epävarmuustekijäksi. No ehkä se sitä on ollut uutenakin. Joskus miettinyt uutta kiinteää keulaa mutta kannattaako? Ei taitaisi paino kuitenkaan paljon vähentyä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8617
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4768
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3807
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2990
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      44
      2304
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2213
    Aihe