Onko olemassa...

Anonyymi

naisten ja miesten töitä? Perustele.

45

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vauvan synnytys.

• Anonyymi

Siitos ja muut esivalmistelut!

• Anonyymi

Maailman ensimmäinen mies on jo synnyttänyt ja eikä siihen hedelmöitykseen mitään miestä enää tarvita vain spermaa, jota saa pankista.

• Anonyymi

Tuollainen on luonnotonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maailman ensimmäinen mies on jo synnyttänyt ja eikä siihen hedelmöitykseen mitään miestä enää tarvita vain spermaa, jota saa pankista.

Normaaleilla miehillä ei liene kohtua. Ja nyt ei lasketa transuja valtavirtaan.
        Mutta totta on että miestä ei siittämiseenkään enää välttämättä tarvita.

• Anonyymi

On tietenkin kaikki fyysisyyttä vaativat työt.

• Anonyymi

Onko hammaslääkärin työ fyysistä? Kaikki varmaan huomanneet että terveyskeskusten hammaslääkärit naisia.

• Anonyymi

Kaikki sellaiset, joissa työtä tehdään peräsuolipitkällä ovat naisten töitä!

• Anonyymi

Kuinka moni mies haluaa kukkakauppiaaksi?
      Ja tämä oli vielä joskus kysymys jossain kaavakkeessa, osoittaen onko *omo vai hetero.
      Mutta työ sopii naisille paremmin.

• Anonyymi

Omo tai Ariel pyykkipallukka, pullukka. PyykkiPallo joka laitetaan pyykkikoneeseen, kuin jalkaPallokin. Tai KäsiPallo kuin JalkaPAllo.

• Anonyymi

Vanhanajan meininki😄

• Anonyymi

Ritarit on miehiä, linnanneidot naisia, kuninkaat miehiä, prinsessat naisia... mitä muita näitä oikeita töitä olikaan?

• Anonyymi

Taittaa nyt nuokin olla toisin päin🤔

• Anonyymi

Joo mutta tuollainenkin että jos joku lääkäri suosittaa niin että jäisit sairaalaan vielä viikoksikin parantumaan kun niin kovia loukkaantumisia.... sitten on tylsää, mutta on myös pedissä sitten kaukosäädin jotta voi katsoa tv-ohjelmiakin sellaisen avulla pedissä.

• Anonyymi

Suhteessa vai palkkatyössä?

Siis itse pienenä naisena koen että parisuhteessa kyllä ainakin työt jakaantuu niin että ne joihin nyt jotain fyysistä voimaa tarvitaan jää miehen hommiksi.

Minä kyllä usein yritän itse kun kyllästyn laiskamatoilevaan mieheen joka sanoo "hoidan sen sit joskus!" tai "teen sen sit kohta"

Minä olen kärsimätön ja puuskahdan hetken odoteltuani itsekseni että ei tästä taas tule mitään jos ei itse tee asiaa. Ja alan hommaan. Tosin se usein saanut reaktion että toinen pomppaa samantein pystyyn että "älä älä koske!!" kun pelkää jo irtaimiston ja seinien sekä tavaroiden puolesta. Epäilys että tärvelen tai voimat loppuu ja tiputan jotain.. Niin mä ovelasti saan sitten miehen tekeen työn nopeempaa

Muuten suhteessa kykejen ja osaamisaluiden mukaan jakaantuu asiat. Se kuka osaa tekee.

palkkatyössä usein on fyysiseen työhönkin kaikkia laitteita ja apuväleineitä ihan työsuojelun ja työergonomian takia, joka taasen mahdollistaa sen että pieni nainenkin pystyy niitä tekeen.

silti täytyy sanoa että omalla alallanikin tulee tarvetta nostella 20 kg painavia tavaroita pääni yläpuolelta alas pöydillä tai lattialta pääni yläpuolelle ylös hyllylle ja se on kyllä aika vaarallista, kun hädin tuskin saan sen nostettua ja toisinaan joutuu toteaan että ei nouse.

kerran sinnikkäästi yritin ja aiheutin työnantajalle ja itselleni vahinkoa kun horjahdin ja meni vähän minua että tavaraa takaani rikki. Sen jälkeen on kyllä ihan selväksi tullut että ei kannata itsekseen yrittää sinnikkäästi jos selvästi ne omat voimat ei ole riittävät.

• Anonyymi

Sähkönsiirto. Postihan on rampautettu jo.

• Anonyymi

On koomista katsella, kun mies neuloo tai ompelee. Taidan olla vain vanhanaikainen.

• Anonyymi

Mun isä kertoi että sen aikaan intissä opetettiin "sotamiehiä" ompeleen käsin nappeja kiinni vaatteisiin. Kuului asioihin mitä sotamiehen pitää osata. Napit pitää saadaa ommeltua metsässsä sota-aikaan paikalleen jotta vaatteet pysyy päällä pommittaessa vihollista suomen itsenäisyyttä puolustaakseen

• Anonyymi

Tuollainenkin vielä, olin joskus pahasti loukkaantuneena sairaalassa viikonkin, niin pyysin parranajo välineitä, tuli niitä partavaahtoa ja teriä sitten hoitajat toivat.

Oletko Osama jo syntyessäsi, pitkäpartainen Heikki, tai viiksi Ville :D

• Olet oikeastaan nykyaikainne. Ennen miehet ompelivat ja tekivät vaikka mitä. Puhdetöitä korsussa sodassa. No joku parfurmööri tai kukkakauppias vois olla aika epämiehekäs ammatti. Mut niin vaan vuosisatojen aikana miehet ovat tehneet paljonkin selallasia hommia jota nykyaikana pidetään naisten hommina. Vähän outoo kyllä. Nahkureita, suutareita, ei mitään outoo mun mielestä. Minäkin osaan parsia ja ommella, ja maalata, ja kokata onkohan sekin vaan naisetn hommia vai olenko nykyaikanen?????

• Anonyymi

Ei ole. Ei tartte perustella.

• Anonyymi

Tuollainen on todella aika ikävää jos joutuu sairaalaan viikoksikin, ei ole mukavaa olla sairaalassa, tietystihän sieltä pääsee silloin karkaamalla pois mutta jos loukkaantuminen on sellaista että lääkäri ei päästäisi, vaan pitäisi levätä vielä vähän aikaa sairaalassa sitten.

• Anonyymi

Renkaiden vaihto on naisten hommaa.

• Anonyymi

En usko että on, koska nainen tai pikkutyttökin voi olla rekkakuski tai hitsari, samoin kuin mies voi olla lattiasiivooja kerrostaloissa.

Eräs juttu mikä tuli mieleen kun olin pahasti loukkaantuneena sairaalassa: sanoi että: voit lähteä pois sairaalasta aivan milloin haluat vain, mutta suosittaisin noin 1 viikon oloa täällä, koska loukkaantuminen oli niin kovaa, luunmurtumiakin ja muita juttuja vaarallisia juttuja.

• Anonyymi

Perhepäivähoitajat ovat harvoin miehiä, koska herättäisi heti jotain ajatuksia, että onkohan sillä kaikki muumit laaksossa.

• Anonyymi

Lumityöt ja ruohonleikkaus on naisten hommaa.

• Anonyymi

Polttopuiden tekeminen on naisten hommaa.

• Anonyymi

Kaikki likaiset, pahan hajuiset ja raskaat työt ovat miesten hommia. Naisille vain sellaiset missä kynnet eivät katkeile, eikä tule hiki.

• Anonyymi

Paskakaivon tyhjennys on naisten hommaa.

• Anonyymi

HP. Niin on.

• Anonyymi

Pullanleivonta, lapsen kakkapyllyn pesu, siivous, silittäminen, tiskaus, ompeleiden korjaus, kaikki nuo miesten töitä.

• Anonyymi

Mies makaa sohvalla ja vetää kaljaa.
      Naine tekee kaikki työt.

• Anonyymi

Jos ukko on koko viikon vetänyt raksalla raskaita hommia paksuissa tamineissa, niin ei siä viikonloppuna enää jaksa työskennellä.

• Anonyymi

Kaljan juonti on miesten hommaa.

• Anonyymi

synnyin naisena ilmeisesti kuolen "miehenä kun jouduin ottamaan nk.miehen vastuun.siis mikä on miehen vastuu perheessä??

• Anonyymi

Minusta ei tänä nykyään ole erikseen miesten ja naisten työtä.Vaan tehdään mahdollisesti yhdessä.Nykyään koneet helpottaa töitä.Itse tykkään pyykin pesusta ja jälki hoidosta,jota ennen pidettiin naistentyönä.Itse tykkään nykyäänkin pestä pyykit vanhalla pulsaattoripesukoneella.

• Anonyymi

Mainitsematta alaa niin on miesten työt erikseen.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tuohon vaikuttaa ettei naisilla ole monessakaan paikassa mahdollista tehdä vakavasti otettavaa tiedettä, jos haluaa lapset ja perheen. Varsinkaan ennen, muttei tänäkään päivänä. Jo Etelä-Euroopassa tieteen tekijän on nykyäänkin tehtävä tämä valinta. Olemme aika etuoikeutetussa asemassa täällä verrattuna koko muuhun maailmaan!

Myöskään naisille ei muualla välttämättä anneta mahdollisuutta päästä huippuryhmiin (Tieteen Nobelia ei saa kovin helposti ilman, että on piireissä). Suomessa ei sukupuolella ole merkitystä, mutta muualla tämä on vasta muuttumassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohon vaikuttaa ettei naisilla ole monessakaan paikassa mahdollista tehdä vakavasti otettavaa tiedettä, jos haluaa lapset ja perheen. Varsinkaan ennen, muttei tänäkään päivänä. Jo Etelä-Euroopassa tieteen tekijän on nykyäänkin tehtävä tämä valinta. Olemme aika etuoikeutetussa asemassa täällä verrattuna koko muuhun maailmaan!

Myöskään naisille ei muualla välttämättä anneta mahdollisuutta päästä huippuryhmiin (Tieteen Nobelia ei saa kovin helposti ilman, että on piireissä). Suomessa ei sukupuolella ole merkitystä, mutta muualla tämä on vasta muuttumassa.

Tuohon puolestaan vaikuttaa se ettei nainen ole mies, vaan evoluutio on jakanut miehelle ja naiselle erilaiset roolit ja tehtävät, arvomaailmat, fyysiset ja hankiset valmiudet, erinomaisesti niin että mies nainen pariskunnat selviytyvät mahdollimman hyvin tästä reissusta,

• Anonyymi

Miehet ovat luonnostaan keksijöitä (eivät kaikki, monet ei keksi kuin tyhmiä juttuja). Keksijät ovat lähes aina yksinäisiä miehiä. Keksiminen on miesten hommaa. Naisten homma on perhe. Se joka muuta väittää elää kuplassa. No eipä nykypäivänä olekaan kuin kuplaihmisiä. Lukevat tai katsovat mediasta suodatettua totuutta. Kannattaa muuten perehtyä keskivertomiehen asemaan ennen 1900-lukua. Saatte tietää miksi feminismi on aivan humpuukkia.

• Anonyymi

On. Naiset hoitavat lapsia, siivoavat, pyykkäävät ja kokkaavat. Miehet remontoivat, leikkaavat ruohon ja vaihtavat autoon renkaat.

Tämä on hyväksi koettu jako. Feministit voivat mennä suohon.

• Anonyymi

Miesten ja naisten hommia on, jos pariskunta keskenään noin päättää. Tiedän monia pareja, jossa mies on jäänyt vauvan kanssa kotiin 1-2 v ja monia joissa nainen on teknisesti lahjakkaampi ja hoitaa kaikki sen tyyppiset hommat. Eiköhän vain sillä ole merkitystä mitä kumpikin tekee mielellään ja mitä osaa. Ja ne hommat, jotka ei kummallekaan maistu pitäisi vaan saada jotenkin tehdyksi.

Itse olen elänyt suhteessa, jossa kumppani on huvin vanhoillinen ja on kuitannut kesän ruohon leikkuulla ja talven lumen luomiset (koneellisesti) ja laitteiden korjaamisella KAIKKI kotityöt. Imuri on ollut kädessä kerran vuodessa. lakanat on vaihtunut kerran vuodessa, kauppaostokset kerran kuussa, ruoka valmistuu kerran kuussa jne. Ei kovin reilulta ole tuntunut. Itselläkin on kausihommia kotitöiden päälle ja kummankin työ on yhtä vaativa. Saan isompaa palkkaa, joten perheen elättäminen ei käy selitykseksi.

• Anonyymi

Miesten ja naisten hommia on, jos pariskunta keskenään noin päättää. Tiedän monia pareja, jossa mies on jäänyt vauvan kanssa kotiin 1-2 v ja monia joissa nainen on teknisesti lahjakkaampi ja hoitaa kaikki sen tyyppiset hommat. Eiköhän vain sillä ole merkitystä mitä kumpikin tekee mielellään ja mitä osaa. Ja ne hommat, jotka ei kummallekaan maistu pitäisi vaan saada jotenkin tehdyksi.

Itse olen elänyt suhteessa, jossa kumppani on huvin vanhoillinen ja on kuitannut kesän ruohon leikkuulla ja talven lumen luomiset (koneellisesti) ja laitteiden korjaamisella KAIKKI kotityöt. Imuri on ollut kädessä kerran vuodessa. lakanat on vaihtunut kerran vuodessa, kauppaostokset kerran kuussa, ruoka valmistuu kerran kuussa jne. Ei kovin reilulta ole tuntunut. Itselläkin on kausihommia kotitöiden päälle ja kummankin työ on yhtä vaativa. Saan isompaa palkkaa, joten perheen elättäminen ei käy selitykseksi.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      78
      5168
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      76
      4129
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      272
      3885
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      136
      3277
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2984
    6. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      391
      2926
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2678
    8. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2276
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      49
      2079
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      111