On melko varmaa että kaikkia ärsyttää jollain tavalla nykyinen ilmastokeskustelu.
Vastakkainasettelu ihmisen osuudesta on selkeää, nekin jotka myöntää ihmisen lämpövaikuteuksen mutta pienenä ovat niitä ns, kieltäjiä.
Keskustelun tasot ovat siis joko myönnät vakavan ihmisperäinen ilmastonmuutoksen, tai sitten kuulut niiden tiedemiesten kannattajaryhmään joilla on toinen näkemys ja jotka tutkii kaikkia mahdollisia ilmastoon vaikuttavia tekijöitä.
Toisia ärsyttää siis se uhka jota media aina päivittäin muistuttaa, toisia ärsyttää sama median jatkuva ilmastokauheustuputus joka on yksipuolista aiheen käsitteleyä jolla ei ole luonnnontieteelistä pohjaa.
Se kumpaan ryhmään kuulut voi johtua esim siitä onko ystäväpiirissä esim vain AGW teorian kannattajia jolloin usein on helppoa ajatella samoin kun muut, aihe kun on melko kiistaa herättävä.
Netistähän sitten löytyy tietoa jotka osoittaa AGW teorian olevan hyvin kiistanainen ja epäuskottava mutta eihän sitä sellainen usein pysty omaksumaan jos on vahvat käsitykset muusta ja kun usein on se laumavaikutus taustalla.
Tämä kaksijakoinen teema vastakkainasettelu on hyvin tuttua historiankäsikirjaa joilla on kansoja aina hallittu , kuin raamatun taivas/helvetti jaolla.
Eli uskon tämän AGW vastakainasettelun jatkuvan vielä pitkäänkin ja sen hyötyjiä kannattaa tarkkailla.
Ilmastokeskustelujen ärsytyskertoimet
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Olihan taas sekava denialistialoitus jossa ei ollut mitään järkeä.
Vastakkain on oikeasti moderni tiede joka on kiistattomasti osoittanut ihmisen aiheuttaman ilmaston lämpenemisen ja toisaalta lauma kovaäänisiä denialisteja jotka yrittävät kiistää asian sekavilla hämäräperäisillä poliittisilla argumenteilla.
Se kumpaan ryhmään kuulut riippuu kotikasvatuksesta.Jos olet normaalista työssäkäyvästä perheestä jossa arvostetaan sivistystä olet tieteen puolella.
Jos olet kotoisin onnettomasta lapsuuskodista jossa epäillään kaikkea tieteellistä olet denialisti.Usein tälläinen koti on ollut kommunistinen tai uskovainen koti.tai alkoholistinen.
AGWn kiistäjiä kannattaa tarkkailla -jos persujenjuntti-ideologia kiinnostaa.Muuten ei!- Anonyymi
Kannattaa tarkkailla homeopatia-, skientologia-, AGW- ja mustanaamiofaneja. Joulupukkifaneista ei ole niin väliä.
- Anonyymi
Kyllä sen historiastakin näkee että on olemassa kylmiä ja lämpimiä kausia ilman ihmisen apuakin.
Esim viikingit viljelivät ohraa Grönlannissa 1000 luvulla.
1800 luvun alkupuolella Thames joki jäätyi kokonaan.
JA se henkilö joka aloitti tämän väli keskustelun on todennäköisesti 17-23:v jolla on Ilmasto ahdistus joka elää kehä 3 sisäpuolella eikä tiedä mistä se paprika, porkka, kaali ja jne sinne Lähi kauppaan tulee niin kannattaisiko ottaa päähän pois pensaasta koska tänään satoi lunta 20 senttiä maahan ja lakata välittämästä vain itsestään sillä ei kaikkilla ole varaa siihen Teslaan tai Diesel autoon jos haluat oikeasti auttaa luontoa niin mene vapaa ehtoisena keräämään roskia teiden ja peltojen runoilta ja lakkaa jakamasta ihmisiä niihin jotka kiistää ja jotka myöntää ilmastonmuutoksen.
(oma mielipiteeni on se että Ilmastonmuutos on luonnollista sille et voi mitään.)
- Anonyymi
Tästä Ilmasto öyhötyksestä hyötyy ulkomaalaiset jätti firmat, kommunistit ja porvarit eli Kokoomus Suomen omavaraisuutta tapetaan Ilmastorajoituksilla kun oma varaisuus on tuhottu jonka jälkeen suomea olisi helppo tarpeentullen kiristää eri asioilla.
- Anonyymi
Eiköhän aurinko ole suurin vaikuttaja, mutta kyllä ihmisten päästötkin vaikuttavat. Tällä hetkellä auringossa on alkanut pilkuton kausi, jonka takia on tulossa kylmä kausi. Ilmasto alkaa viiletä,mutta toivotaan ettei tulisi Mauderin minimin mukaista viilenemistä. Mauderin minimi oli 1645-1780 aiheuttaen pienen jääkauden.
- Anonyymi
Olen varsin varma siitä, että AGW on todellista. Olen myös lopen kyllästynyt suomalaisiin kohdistuvaan ilmastosyyllistämiseen, jossa selvästikin on muita ideologisia tavoitteita kuin se ilmoitettu hiilidioksidin tuotannon vähentäminen.
Minun suurin ilmastotekoni on se, että olen lapseton. - Anonyymi
Aloittaja: "jolla ei ole luonnnontieteelistä pohjaa."
Huhheijaa ja rommia pullo!
Taas tuota denialistilässytystä.
Siitä vaan kumoamaan AGW-teoria. Kumoajalle luvassa Nobelin palkinto.
Hohhoijaa taas.- Anonyymi
AGW-teoriat on kumottu jo moneen kertaan. Kumoa itse se rommipullo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AGW-teoriat on kumottu jo moneen kertaan. Kumoa itse se rommipullo.
Ei AGW:ta ole kumottu missään joten kumoa itse se tuulilasipesunestepullo..
- Anonyymi
Ajankäyttöään kannattaa miettiä ennenkuin lähtee tälläiseen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922147Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n422105Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501845Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861261
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311080Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561023- 67946
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910