Aion laihduttaa

Anonyymi

Kyllä sen vaan on huomannut, että miehet eivät ole osoittaneet kiinnostusta sen jälkeen kun lihoin. Mässäsin itseni lyhyessä ajassa ylipainoiseksi, taustalla henkisiä syitä. En siis lihonut 'vaivihkaa' koska 'kaloreita kertyy salakavalasti' tai koska olisin sohvaperuna, liikunta maistuu kyllä normiolosuhteissa. Olen 168 cm pitkä ja painoin pahimman turvotuksen aikaan 95 kg. Muutoin paino vaihteli siinä 87-91 kg pitkän aikaa. Nyt painan 82 kg. Nuo kilot tippuivat ilman varsinaista laihduttamista. Perjantaina aloitan ravitsemusterapeutin ruokavalion ja alan näin kesän kynnyksellä tehdä paljon kävelylenkkejä, ihana liikuntareitti on onneksi lähellä.

Saa nähdä miten miesten osoittaman kiinnostuksen käy tämän myötä. Ollessani hoikempi sain huomiota. BMI:llä eli painoindeksillä mitattuna olisin normaalipainoinen noin 70 kilon kohdalla, mutta se ei todellakaan riitä että olen ns. normaalipainoinen, vaan haluan hoikemmaksi. Tavoitepaino voisi olla 56-59 kg. Kiinteyttämisprosessin aloitan myöhemmin, missähän vaiheessa olisi sopiva aika? Siihenkin on onneksi oma ruokavalionsa ja treeniohjelma.

Aion raportoida asiasta tänne kun projekti etenee :) Saatte ihan konkreettisen esimerkin miten naisen paino voi ratkaista paljon. Yhden aloitteen tein tässä ollessani pyöreämpi, ja nenillehän siinä tuli. Mies toki koitti olla diplomaattinen ja jätti mainitsematta painostani. Kadun sitä aloitteen tekoa... Se mies varmaan mielessään ajatteli että mitä noin kookas nainen oikein kuvittelee. Kadullakin joskus tuiki tuntemattomat miehet haukkuneet läskiksi.

Mutta joo, motivaatio ainakin on mieletön! :)

112

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voit aina kelpuuttaa itsesi tasoisen ruman 90 kiloisen ätmin. Kyllä ätmi sinut huolii heti eikä tarvii laihduttaa.

      • Anonyymi

        En ole ruma, vaikka vähän pyöreähkö, muodokas nainen. Ihan nätti nainen olen. Ja aion palata entisiin mittoihini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ruma, vaikka vähän pyöreähkö, muodokas nainen. Ihan nätti nainen olen. Ja aion palata entisiin mittoihini.

        Aivan, minusta rumuus/kauneus on kasvoissa, epämiellyttävyys puolestaan on mm liikakiloissa ja BMI 25 on valtavan ...pyöreä. Liikkuminen on tietenkin terveellistä mutta se ei laihduta tehokkaasti, on paljon helpompi olla syömättä 1000 kcal (esim. 200 g suklaalevy) kuin kuluttaa tuo 1000 kcal liikunnan avulla.


      • Anonyymi

        Kuten aloituksessani kerroinkin, minulla on ravitsemusterapeutin ruokavalio, ja aion lisäksi liikkua. Kalorivajetta tuossa ruokavaliossa tulee tietenkin, mutta ei ole mikään epäterveellinen kitukuuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, minusta rumuus/kauneus on kasvoissa, epämiellyttävyys puolestaan on mm liikakiloissa ja BMI 25 on valtavan ...pyöreä. Liikkuminen on tietenkin terveellistä mutta se ei laihduta tehokkaasti, on paljon helpompi olla syömättä 1000 kcal (esim. 200 g suklaalevy) kuin kuluttaa tuo 1000 kcal liikunnan avulla.

        Niin ja BMI minulla on tällä hetkellä 29, ei 25 :D

        Tuo bmi 25 on lievän ylipainon raja, 24,9 bmi olisi normaalipainon yläraja. Painaisin silloin noin 70 kg. Eli 12 kg nykyisestä painostani pois, sekin tuntuu jo isolta muutokselta. Mutta kuten kerroin, tavoitepainoni olisi ehkä 56-59 kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja BMI minulla on tällä hetkellä 29, ei 25 :D

        Tuo bmi 25 on lievän ylipainon raja, 24,9 bmi olisi normaalipainon yläraja. Painaisin silloin noin 70 kg. Eli 12 kg nykyisestä painostani pois, sekin tuntuu jo isolta muutokselta. Mutta kuten kerroin, tavoitepainoni olisi ehkä 56-59 kg.

        Juu, se sinun 70 kg tavoite on noin BMI 25 ja vaikka sitä sanotaankin "nuormaalipainoksi" niin se valitattavasti ei ole miehisen miehen silmissä lähelläkään tytön toivepainoa vaan se on pelottavan lähellä pulleroa oleva tyttö joka on aivan liian pehmeä. Sinä et tarvitse mtiään BMI arvoja, peili riittää, kun kylkiluut sekä selkärangan nikamat erottuvat selvästi niin sitten on vientiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, se sinun 70 kg tavoite on noin BMI 25 ja vaikka sitä sanotaankin "nuormaalipainoksi" niin se valitattavasti ei ole miehisen miehen silmissä lähelläkään tytön toivepainoa vaan se on pelottavan lähellä pulleroa oleva tyttö joka on aivan liian pehmeä. Sinä et tarvitse mtiään BMI arvoja, peili riittää, kun kylkiluut sekä selkärangan nikamat erottuvat selvästi niin sitten on vientiä.

        Käytän mittarina niitä mittoja, joissa olen aikaisemmin ollut ja jolloin olin omastanikin mielestä hyvännäköinen. Ja siitä tulee tuo tavoitepainoni 56-59 kg. Toki siihen vaikuttaa kiinteytyminenkin eikä pelkkä vaa'an lukema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytän mittarina niitä mittoja, joissa olen aikaisemmin ollut ja jolloin olin omastanikin mielestä hyvännäköinen. Ja siitä tulee tuo tavoitepainoni 56-59 kg. Toki siihen vaikuttaa kiinteytyminenkin eikä pelkkä vaa'an lukema.

        Alle BMI 20 on varmasti käypäinen lähes jokaiselle miehelle.

        Laihduttaminen on aina kitumista ja sitten sen tavoitepainon pitäminen on kitumista. Kerran kun on tottunut/oppinut vetämään mässyä niin siitä on ihan valtavan vaikea päästä irti, pahempi kuin tupakka.

        "Kalorivaje" on termi jolla on hyvin helppo pettää itseään. Pullukka ei mitenkään voi kokea kalorivajetta koska hänellä on niitä kaloreita siinä päällä olevassa läskissä aivan hirveästi.
        Kun pullukka syö hyvin vähän, tai ei lainkaan, niin hän voi ainoastaan kokea nälkää ei kalorivajetta. Nälkä on se "tunne", siis viesti, jonka keho välittää aivoille silloin kun kehossa varastoituna oleva rasva palaa. Niin kauan kun BMI on yli 18,5 nälkä ei ole mikään ongelma eikä siis terveysongelma.

        Liikkuminen ei juurikaan laihduta. Sellaiset treenit jotka panevat hien valumaan nopeasti ja reilusti kuluttavat ainoastaan siinä 200 kcal tunnissa naisilla (joka on esim noin yksi viidesosa suklaalevystä), ja tunnin hikoileminen on aika ikävä urakka. Täällä on paljon hyödyllistä kalori-, vitamiini- ja hivenainetietoa: https://fineli.fi/fineli/fi/index


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle BMI 20 on varmasti käypäinen lähes jokaiselle miehelle.

        Laihduttaminen on aina kitumista ja sitten sen tavoitepainon pitäminen on kitumista. Kerran kun on tottunut/oppinut vetämään mässyä niin siitä on ihan valtavan vaikea päästä irti, pahempi kuin tupakka.

        "Kalorivaje" on termi jolla on hyvin helppo pettää itseään. Pullukka ei mitenkään voi kokea kalorivajetta koska hänellä on niitä kaloreita siinä päällä olevassa läskissä aivan hirveästi.
        Kun pullukka syö hyvin vähän, tai ei lainkaan, niin hän voi ainoastaan kokea nälkää ei kalorivajetta. Nälkä on se "tunne", siis viesti, jonka keho välittää aivoille silloin kun kehossa varastoituna oleva rasva palaa. Niin kauan kun BMI on yli 18,5 nälkä ei ole mikään ongelma eikä siis terveysongelma.

        Liikkuminen ei juurikaan laihduta. Sellaiset treenit jotka panevat hien valumaan nopeasti ja reilusti kuluttavat ainoastaan siinä 200 kcal tunnissa naisilla (joka on esim noin yksi viidesosa suklaalevystä), ja tunnin hikoileminen on aika ikävä urakka. Täällä on paljon hyödyllistä kalori-, vitamiini- ja hivenainetietoa: https://fineli.fi/fineli/fi/index

        Tunnin kävelyssä polttaa jo 300... Siitä vähän raskaampi treeni niin ei ole mikään urakka polttaa satoja kilokaloreita. Lisäksi pitää muistaa jälkipoltto. Ja jos treenaat lihaksia niin poltat aina enemmän kaloreita levossa. Liikunta todelakin tukee laihdutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle BMI 20 on varmasti käypäinen lähes jokaiselle miehelle.

        Laihduttaminen on aina kitumista ja sitten sen tavoitepainon pitäminen on kitumista. Kerran kun on tottunut/oppinut vetämään mässyä niin siitä on ihan valtavan vaikea päästä irti, pahempi kuin tupakka.

        "Kalorivaje" on termi jolla on hyvin helppo pettää itseään. Pullukka ei mitenkään voi kokea kalorivajetta koska hänellä on niitä kaloreita siinä päällä olevassa läskissä aivan hirveästi.
        Kun pullukka syö hyvin vähän, tai ei lainkaan, niin hän voi ainoastaan kokea nälkää ei kalorivajetta. Nälkä on se "tunne", siis viesti, jonka keho välittää aivoille silloin kun kehossa varastoituna oleva rasva palaa. Niin kauan kun BMI on yli 18,5 nälkä ei ole mikään ongelma eikä siis terveysongelma.

        Liikkuminen ei juurikaan laihduta. Sellaiset treenit jotka panevat hien valumaan nopeasti ja reilusti kuluttavat ainoastaan siinä 200 kcal tunnissa naisilla (joka on esim noin yksi viidesosa suklaalevystä), ja tunnin hikoileminen on aika ikävä urakka. Täällä on paljon hyödyllistä kalori-, vitamiini- ja hivenainetietoa: https://fineli.fi/fineli/fi/index

        Alle 20 käypäinen kaikille??? Ja alipainoinen 18.5 hyvä? No ei todellakaan ole kaikkien miesten mieleen. Minä näytän parhaalta BMI 22-23 ja alle 21 ei ole enää naisellisia muotoja, joten en tahdo. Miehistä upea kroppa litteä vatsa ja kurvit. Ja on niitäkin, jotka tykkää pullukoista. Joten ap on hyvällä tiellä terveellisyydessä ja siinä, mikä paino ITSESTÄ tuntuu hyvältä :) Älä vaan ota paineita tällaisista urveloista! Kiinteyttä tosin ei saa jälkikäteen, kun nahka roikkuu vaan nyt kiintymällä hoikistu rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle 20 käypäinen kaikille??? Ja alipainoinen 18.5 hyvä? No ei todellakaan ole kaikkien miesten mieleen. Minä näytän parhaalta BMI 22-23 ja alle 21 ei ole enää naisellisia muotoja, joten en tahdo. Miehistä upea kroppa litteä vatsa ja kurvit. Ja on niitäkin, jotka tykkää pullukoista. Joten ap on hyvällä tiellä terveellisyydessä ja siinä, mikä paino ITSESTÄ tuntuu hyvältä :) Älä vaan ota paineita tällaisista urveloista! Kiinteyttä tosin ei saa jälkikäteen, kun nahka roikkuu vaan nyt kiintymällä hoikistu rauhassa.

        Älä vääristele. Alipainoinen on vasta _alle_ 18.5 eikä sellainen ole hyvä, vaan on erinomainen. En usko että olisi niitä jotka tykkää pullukoista, niitä on jotka (joutuvat) tyytymään pulleroon, siis tekevät tietoisen päätöksen että paremman putteessa sietävät pulleroa.


    • Anonyymi

      No onpas kumma! Mä en oo ikinä kokenut kilojen aiheuttaneen kiinnostuksen puutetta

      Mä oon saanut kiinnostusta aina kyllä, oli kilomäärät olleet mitkä hyvänsä, paino vaihdellut vuosien varrella paljonkin aina alipainoisesta ylipainoiseen ja välissä ollut sitten taas liian treenattu omaan makuun
      Sairaudet nosti oman painon
      Nyt taas paino matkalla kohti normaalia, alipainoinen, enkä liian treenattu halua olla enää kyllä, enkä ”pudota” painoa, vaan haluan pysyvän muutoksen, kun kultaista keskitietä en oo elänyt, joko suunnassa tai toisessa ollut aina pielessä syöminen, haluan olla mahdollisimman terve mahdollisimman pitkään, ulkonäölliset seikat eivät vaikuta mulla syyksi laihduttaa

      • Anonyymi

        Olen ihan samaa mieltä kuin tuo edellä oleva anonyymi. Minunkaan kiinnostavuutta ei vieneet liikakilot (ei ehkä noin paljon kuin ap:lla) aikoinaan lasten saannin jälkeen. Toki kiinnostuneita on enempi näin normipainoisempana. Mä en kuitenkaan ite haluis kenenkään olevan musta kiinnostuneen vain ulkonäön, etenkään painon perusteella, siten jotenkin varmempaa oikeesti kiinnostuneiden löytämiseksi olisikin jonkinmoinen paino.
        Ap:lle sanoisin, että painon pudotus pelkästään sen vuoksi, että olisit kiinnostavampi vastakkaisen sukupuolen edustajien mielestä ei ole järkevää. Se voi tuoda sinulle tyhjyyttä ja pettymyksiä, joiden seurauksena painosi saattaa kohota nykyistäkin suuremmaksi. Sun pitää haluta sitä itsesi vuoksi ja kuten jotkut on sanoneet niin myös terveyden vuoksi. Pidän myös huonona tuota laihduttamista, joka ei keskity myös liikunnan lisäämiseen. Ihminen voi olla jopa pyöreä, mutta jos hän liikkuu, on hänen odotettava terveytensä parempi. Ns.laiha läski ei oo hyvä vaihtoehto. Itelle liikunta on niin elämäntapa, että ilman sitä ei osaa olla, se on myös tärkeä pään purkukeino ja tottakai tuo elinvoimaa. Liikunta ei saisi olla pakkopullaa vaan pitäis löytää laji/lajeja, jotka kiinnostaa. Tsemppiä ap:lle urakkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ihan samaa mieltä kuin tuo edellä oleva anonyymi. Minunkaan kiinnostavuutta ei vieneet liikakilot (ei ehkä noin paljon kuin ap:lla) aikoinaan lasten saannin jälkeen. Toki kiinnostuneita on enempi näin normipainoisempana. Mä en kuitenkaan ite haluis kenenkään olevan musta kiinnostuneen vain ulkonäön, etenkään painon perusteella, siten jotenkin varmempaa oikeesti kiinnostuneiden löytämiseksi olisikin jonkinmoinen paino.
        Ap:lle sanoisin, että painon pudotus pelkästään sen vuoksi, että olisit kiinnostavampi vastakkaisen sukupuolen edustajien mielestä ei ole järkevää. Se voi tuoda sinulle tyhjyyttä ja pettymyksiä, joiden seurauksena painosi saattaa kohota nykyistäkin suuremmaksi. Sun pitää haluta sitä itsesi vuoksi ja kuten jotkut on sanoneet niin myös terveyden vuoksi. Pidän myös huonona tuota laihduttamista, joka ei keskity myös liikunnan lisäämiseen. Ihminen voi olla jopa pyöreä, mutta jos hän liikkuu, on hänen odotettava terveytensä parempi. Ns.laiha läski ei oo hyvä vaihtoehto. Itelle liikunta on niin elämäntapa, että ilman sitä ei osaa olla, se on myös tärkeä pään purkukeino ja tottakai tuo elinvoimaa. Liikunta ei saisi olla pakkopullaa vaan pitäis löytää laji/lajeja, jotka kiinnostaa. Tsemppiä ap:lle urakkaan

        Totta, mä vastasin itse lähinnä syömis näkökulmasta, kun itselle ollut ongelma, joko sen suhteen et olen tarkoituksella ollut syömättä, tai syönyt liian vähän tai sitten liikaa ja vääränlaista ruokaa, koska liikun paljon ja olen liikkunut paljon aina, toki sairauksien pahimmissa vaiheissa jäi ja se varmasti oli myös yksi syy miksi paino nousi nopeasti itse muun ohella
        Mä en edes nyt koe olevani huono kuntoinen, vaikka normaalipainoon on vielä matkaa


      • Anonyymi

        Kiva kuulla tuo (eli olen tuo edellä kirjottava anonyymi) ja onnea sun taipaleelle painonpudotukseen. Mua on ittee alkanut myöskin lasten kasvettua, että kanssa rupeis hakeen vähän rajoja jossain urheilulajissa ja ehkä painoakin vielä alas. Itteeni vähän vaan huolettaa, että kroppaa kestää, ei oo enää selviöbtässä iässä, mutta mihinkään rajuun painontarkkailuun en viitsi lähtee. Oon sen verta nautiskelija, että tykkään syödä välillä hyvin ja viiniäkin välillä napata. Mutta aina on mennyt kohtuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kuulla tuo (eli olen tuo edellä kirjottava anonyymi) ja onnea sun taipaleelle painonpudotukseen. Mua on ittee alkanut myöskin lasten kasvettua, että kanssa rupeis hakeen vähän rajoja jossain urheilulajissa ja ehkä painoakin vielä alas. Itteeni vähän vaan huolettaa, että kroppaa kestää, ei oo enää selviöbtässä iässä, mutta mihinkään rajuun painontarkkailuun en viitsi lähtee. Oon sen verta nautiskelija, että tykkään syödä välillä hyvin ja viiniäkin välillä napata. Mutta aina on mennyt kohtuudella.

        Mä haluaisin kuntonyrkkeilyyn 😂
        Mulla alkaa ja lapset olla sen ikäisiä et omaa aikaa on paljon ja mua kaivataan lähinnä ruuanvalmistukseen...
        En oo nuori ja juuri se et terveydellisiä ongelmia on, mutta osa niistä voi päättyä painon ollessa normaali
        Luulen kuitenkin, vaikka kunto ei huono olekaan, et tuon nyrkkeilyn aloitukseen sen on oltava kyllä huomattavasti nykyistä parempi...
        Tosin mä olen aina pitänyt itseni haastamisesta jopa niissä asioissa, mitkä on tuntuneet mahdottomilta asioilta, et ehkä silti vielä tulevaisuudessa olen siellä kuntonyrkkeily tunneillakin 😃


    • Anonyymi

      Tsemppiä elämäntapamuutokseen!

      Koska aioit kirjoitella tänne homman etenemisestä, kannattaisi kirjoittaa jollain nimimerkillä. Helpompi seurata :)

      xLiner

      • Anonyymi

        Joo, pitääpä keksiä joku nimimerkki.


      • Anonyymi

        Tsemppiä itsemurhaan!

        Sitä olisikin kiva seurata :)


    • Tsemppiä minultakin! Terveyden takia erityisesti kannattaa tehdä remonttia!!😃👍

      Se ulkonäkö tulee siinä sivussa ikään kuin plussana sitten.

      • Anonyymi

        Eka tavoite ehkä kannattaa olla omaksua se ruokailu kaikkineen järkeväksi. Painoa vaivihkaa pois, ettei mee motivaatio kun kyttää vaakaa, kumminkin tärkein on se järkevä muutos. Muu hoituu ikään kuin ittekseen siinä hyvillä elämäntavoilla.

        Vaakaneuroottisuus on monen onnistuneen remontin alun surma...älä oo liian rankka itelles!👍

        T. Horten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eka tavoite ehkä kannattaa olla omaksua se ruokailu kaikkineen järkeväksi. Painoa vaivihkaa pois, ettei mee motivaatio kun kyttää vaakaa, kumminkin tärkein on se järkevä muutos. Muu hoituu ikään kuin ittekseen siinä hyvillä elämäntavoilla.

        Vaakaneuroottisuus on monen onnistuneen remontin alun surma...älä oo liian rankka itelles!👍

        T. Horten

        Joka aamu vaa-alle, ennen aamupalaa, ilman vaatteita. Mutta ei muulloin. Näin näkee painon kehityksen. Muuten on helppo huijata itseään. Peilistä kun katsoo, siitä näkee mitä haluaa ja jää näkemättä se, mitä ei halua. Kaikki onnistuneet laihduttajat punnitsevat itsensä säännöllisesti. Vaaka on lahjomaton. Tietystikään ei pidä masentua, jos joku aamu turvottaa tai aineenvaihdunta jumittuu. Viikkotasolla kokonaisuus on selkeämmin katsottavissa; kuinka paljon sitä painoa on oikeasti mennyt. Mutta jos kerran viikossa mittaa, saattaa mennä ihan väärään suuntaan arvio. Liian tuuripeliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka aamu vaa-alle, ennen aamupalaa, ilman vaatteita. Mutta ei muulloin. Näin näkee painon kehityksen. Muuten on helppo huijata itseään. Peilistä kun katsoo, siitä näkee mitä haluaa ja jää näkemättä se, mitä ei halua. Kaikki onnistuneet laihduttajat punnitsevat itsensä säännöllisesti. Vaaka on lahjomaton. Tietystikään ei pidä masentua, jos joku aamu turvottaa tai aineenvaihdunta jumittuu. Viikkotasolla kokonaisuus on selkeämmin katsottavissa; kuinka paljon sitä painoa on oikeasti mennyt. Mutta jos kerran viikossa mittaa, saattaa mennä ihan väärään suuntaan arvio. Liian tuuripeliä.

        Äh, paino nyt heittelee kk-kierrosta (ja treeneistä) riippuen ihan normipainoisellakin 1-4 kg. Kerran kuussa vaa'alle, jos se on jostain syystä tärkeä mittari. Mittanauha on parempi kuin vaaka.

        Mutta eipä siinä. Kunhan kokeilet. Monen täytyy hakata päätä seinään vuosikaudet ennen kuin menee perille, ja kaikille ei mene sittenkään.

        Laiduttaminen on tyhmille ainaislihaville. Elämäntapojen muutos terveellisiksi taas vaikuttaa jossain kohtaa ylipainoonkin.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka aamu vaa-alle, ennen aamupalaa, ilman vaatteita. Mutta ei muulloin. Näin näkee painon kehityksen. Muuten on helppo huijata itseään. Peilistä kun katsoo, siitä näkee mitä haluaa ja jää näkemättä se, mitä ei halua. Kaikki onnistuneet laihduttajat punnitsevat itsensä säännöllisesti. Vaaka on lahjomaton. Tietystikään ei pidä masentua, jos joku aamu turvottaa tai aineenvaihdunta jumittuu. Viikkotasolla kokonaisuus on selkeämmin katsottavissa; kuinka paljon sitä painoa on oikeasti mennyt. Mutta jos kerran viikossa mittaa, saattaa mennä ihan väärään suuntaan arvio. Liian tuuripeliä.

        Oon Linerin kanssa samaa mieltä. En ite kytännyt vaakaa, en ees omista vaakaa mutta vaatekoko paljasti kutistumiseni.

        Rupes roikkuu päällä..😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äh, paino nyt heittelee kk-kierrosta (ja treeneistä) riippuen ihan normipainoisellakin 1-4 kg. Kerran kuussa vaa'alle, jos se on jostain syystä tärkeä mittari. Mittanauha on parempi kuin vaaka.

        Mutta eipä siinä. Kunhan kokeilet. Monen täytyy hakata päätä seinään vuosikaudet ennen kuin menee perille, ja kaikille ei mene sittenkään.

        Laiduttaminen on tyhmille ainaislihaville. Elämäntapojen muutos terveellisiksi taas vaikuttaa jossain kohtaa ylipainoonkin.

        xLiner

        Minulla tämä metodi on toiminut, kuten laihduttajakavereillakin. Painoni on ollut jo vuosia ihanteellinen, bmi 20. Jos en menisi vaa-alle edelleen joka aamu, rutiininomaisesti, se olisi syöksynyt aikoja sitten nousuun. Nyt voin tehdä aina korjausliikkeen, kun näen että edellisen päivän mässäilyt näkyvät painossa.Olen myös oppinut kuukautiskierron vaikutukset, kun punnitsen itseni päivittäin. Siksi en stressaa niinä päivinä kun jo arvaan etukäteen painoni nousseen kilon, kaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla tämä metodi on toiminut, kuten laihduttajakavereillakin. Painoni on ollut jo vuosia ihanteellinen, bmi 20. Jos en menisi vaa-alle edelleen joka aamu, rutiininomaisesti, se olisi syöksynyt aikoja sitten nousuun. Nyt voin tehdä aina korjausliikkeen, kun näen että edellisen päivän mässäilyt näkyvät painossa.Olen myös oppinut kuukautiskierron vaikutukset, kun punnitsen itseni päivittäin. Siksi en stressaa niinä päivinä kun jo arvaan etukäteen painoni nousseen kilon, kaksi.

        Edellisen päivän mässäilyt painaa pelkästään massana suolessa :D Kunnon prööt pytyllä niin se oli siinä..

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisen päivän mässäilyt painaa pelkästään massana suolessa :D Kunnon prööt pytyllä niin se oli siinä..

        xLiner

        Mulla on toiminut niin, että jos viikonloppuna olen mässäillyt, niin maanantaina syön 500 kaloria. Sitten olen taas tiistaina suunnilleen normipainossa. Nykyään maanantai-aamuna jo odotan kevennystä, kun on usein tukala olo viikonlopun syömisistä. Torstaina usein myös otan toisen 500 kalorin päivän, keskiviikkona tulee syötyä herkkuja, työpaikalla on sellainen päivä. Eli vaa-an katsominen ja 5:2 dieetti, siinä oman painonhallinnan ja hyvän olon salaisuudet. Liikuntaa harrastan myös säännöllisesti, mutta se ei samalla tavalla näy painossa. Mutta vaikuttaa toki kuntoon ja ulkoiseen olemukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on toiminut niin, että jos viikonloppuna olen mässäillyt, niin maanantaina syön 500 kaloria. Sitten olen taas tiistaina suunnilleen normipainossa. Nykyään maanantai-aamuna jo odotan kevennystä, kun on usein tukala olo viikonlopun syömisistä. Torstaina usein myös otan toisen 500 kalorin päivän, keskiviikkona tulee syötyä herkkuja, työpaikalla on sellainen päivä. Eli vaa-an katsominen ja 5:2 dieetti, siinä oman painonhallinnan ja hyvän olon salaisuudet. Liikuntaa harrastan myös säännöllisesti, mutta se ei samalla tavalla näy painossa. Mutta vaikuttaa toki kuntoon ja ulkoiseen olemukseen.

        Aijaa. Mä syön joka päivä ainakin 3500 kcal. Useimpina päivinä yli 4500 kcal. Hyvin on pysynyt kroppa kuosissa.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa. Mä syön joka päivä ainakin 3500 kcal. Useimpina päivinä yli 4500 kcal. Hyvin on pysynyt kroppa kuosissa.

        xLiner

        Aijaa. Sä olet joku urheilija.

        Ps. Vähäkalorisen ruokavalion on todettu hidastavan ikääntymistä. Treenajilla ja kalorimätöillä kroppa käy kovempaa vauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa. Sä olet joku urheilija.

        Ps. Vähäkalorisen ruokavalion on todettu hidastavan ikääntymistä. Treenajilla ja kalorimätöillä kroppa käy kovempaa vauhtia.

        Kuolemanko ajattelit välttää?

        Mä arvostan laadukasta elämää, en pitkää :)

        xL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa. Sä olet joku urheilija.

        Ps. Vähäkalorisen ruokavalion on todettu hidastavan ikääntymistä. Treenajilla ja kalorimätöillä kroppa käy kovempaa vauhtia.

        "Ps. Vähäkalorisen ruokavalion on todettu hidastavan ikääntymistä. Treenajilla ja kalorimätöillä kroppa käy kovempaa vauhtia."

        En muuten olisi niinkään varma. Mummeli-ikäisiä urheilijoita luullaan välillä 20 ikäisiksi. Voi toki johtua siitäkin, että parikymppiset on nykyään niin huonossa hapessa... ;)

        xL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ps. Vähäkalorisen ruokavalion on todettu hidastavan ikääntymistä. Treenajilla ja kalorimätöillä kroppa käy kovempaa vauhtia."

        En muuten olisi niinkään varma. Mummeli-ikäisiä urheilijoita luullaan välillä 20 ikäisiksi. Voi toki johtua siitäkin, että parikymppiset on nykyään niin huonossa hapessa... ;)

        xL

        Omasta mielest urheilijat näyttää yleensä ikäistään vanhemmilta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta mielest urheilijat näyttää yleensä ikäistään vanhemmilta..

        Ei mun tuntemani.

        Jonkin aikaa sitten juttelin treeneissä uuden tytön kanssa. Se totesi, että kun ei tässä olla enää parikymppisiä.. Minä siinä silmät pyöreänä että oletko jo muka kolmenkymmenen. Se oli yli 40 :)

        xLiner


    • Anonyymi

      Joo Läskit Pois ja timmiä ulkonäköä! Tsemppii!

    • Tsemppiä sinulle. Mietin tässä, että vaikka olen ollut pieni ja pyöreäkin välillä, eise ole rajoittanut vastakkaisen sukupuolen mielenkiintoa tai en ole kokenut koskaan sen olleen mitenkään esteenä, oikeastaan ihan muuta.

      Nyt sitten painoa läksi ihan tahtomattani, ja mulla taas tuntuu toisin päin ettei tunnu omalta. Kasvot oli kivemmat pyöreämpänä ja oikeastaan kaikki muodot. Nyt naama on kapea, tissit ja pylly, masu kaikki pieniä.

      Mutta ihanaa kevättä sinulle. Kyllä se painonpudotus muutenkin terveyttä kohentaa, tulee reippautta liikkumiseen ja virkeä mieli! Unenlaatu paranee ja varmasti ihan kaikki.

      Ja kuules, se voi olla vaan niin, että jospa sulta on jäänyt hymyily väliin kun et vaan ole omasta olemuksestasi pitänyt vaikka olisit ollutkin jo muuten kaunis ja kaikkea? Noh laihdutus muokkaa minä-kuvaa ja kun se vahvistuu vain omassa päässä, niin saat potkia miekkosia jaloistasi :D

      • Anonyymi

        Paino nousee äkkiä takaisin, kun saat hiilarivarastot taas täytettyä huonomman syömisen jäljiltä, eipä huolta :)

        xLiner


      • Anonyymi

        "Mietin tässä, että vaikka olen ollut pieni ja pyöreäkin välillä, eise ole rajoittanut vastakkaisen sukupuolen mielenkiintoa tai en ole kokenut koskaan sen olleen mitenkään esteenä, oikeastaan ihan muuta."

        Riippuu varmaan kasvoista, jos kasvot on nätit niin painolla ei ole yleensä väliä eikä tissien koolla yms. Miehet suosii aina kauniskasvoisia vaikka kroppa olis millainen.


    • Anonyymi

      Miehenä laihdutin itse 30 kg 10 vuotta sitten enkä ole saanut pillua sen jälkeen.

      • Anonyymi

        Sen 30 kiloa painavampanako sait?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen 30 kiloa painavampanako sait?

        Sain kyllä. Seurustelinkin 10 vuotta, painoin 114 kg ja sitten laihduin 34 kg yhteensä ja nainen jätti.


    • Miehet on pinnallisia ja ilkeitä. Mot.

      • Anonyymi

        Kauneus ei ole pinnallista se on kovasti toivottu pinnan alainen ominaisuus. Hollywood kaunottaret ovat hoikkia (muutamaa tasa-arvo pulleroa lukuunottamatta) juuri siksi.


      • Kuin polokupyöriä! :oD


      • Dissi kirjoitti:

        Kuin polokupyöriä! :oD

        Jooh..pitää vuosihuolto tehdä..kiristää mutterit ja pumpata kumit täyteen..


      • Ja nivelet öljytä...Eiku..🤔


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ja nivelet öljytä...Eiku..🤔

        Mutta pinnat kannattaa kiristää, ettei ala "liepottaa". :oD


      • Dissi kirjoitti:

        Mutta pinnat kannattaa kiristää, ettei ala "liepottaa". :oD

        Joo, ei saa lerputtaa..

        Pitäis tossa laittaa ja vaihtaa multiin kasviksia..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Joo, ei saa lerputtaa..

        Pitäis tossa laittaa ja vaihtaa multiin kasviksia..

        Mitäs kurpitsoita se nyt laittaa tulemaan? :oD

        Mulla alkoi vika tunti töissä.. :o)


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Joo, ei saa lerputtaa..

        Pitäis tossa laittaa ja vaihtaa multiin kasviksia..

        Kissa pirskatti syö orvokin lehtiä, täytyy laitta ne amppelliiin.. kukat siis.

        Mä katon putousta.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kissa pirskatti syö orvokin lehtiä, täytyy laitta ne amppelliiin.. kukat siis.

        Mä katon putousta.

        Jeeesh

        Ruskea tulevaisuus voitti!

        Persujen parodiahahmo.


      • Dissi kirjoitti:

        Mitäs kurpitsoita se nyt laittaa tulemaan? :oD

        Mulla alkoi vika tunti töissä.. :o)

        Harmi kun en älynnyt kirjoitella täällä juurikaan sinun työaikasi aikaan. Oli muita rientoa. Olen muuten se entinen F.H.L. Milloinka on seuraavia työpäiviä tai aikaa kirjoitella?

        On sillä naisten ulkonäöllä ainakin minusta merkitystä. Ei tosi läski mies tai nainen taida suurinta osaa vastakkaista sukupuolta kiinnostaa. Normaalipaino on seksikästä. Saa olla vähän ylipainoinen. Siihen noin normaalipainoon päästää yksinkertaisesti ruokavaliota parantamalla ja liikuntaa lisäämällä.

        Ruokavaliolla ja liikunnalla lähtevät kilot pois. Itse tiputin vuonna 2012 painoni 88 kiloon, kun edellisenä vuonna olin painanut jotain 107 kiloa. Eli lähti pois melkein 20 kiloa pois runsaassa vuodessa. Painoindeksi muuttui runsaasta 28:sta jonnekin 23:een. Pituutta minulla on 194 ja olen mies, mutta sain tämän pudotuksen aikaan muuttamalla ruokavaliota ja liikumalla enemmän. :)

        Törmätään Dissi! :)


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kissa pirskatti syö orvokin lehtiä, täytyy laitta ne amppelliiin.. kukat siis.

        Mä katon putousta.

        Ihme kissoja nykyään... sun katti vetää kukkia naamariinsa ja naiseni kissa kuolaa ja kynsii, sekä on ihan läheisriippuvainen! 😳

        Sä kyllä tölläät tuota töllöä ahkeraan.... en mä vaan jaksa. 😀


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Harmi kun en älynnyt kirjoitella täällä juurikaan sinun työaikasi aikaan. Oli muita rientoa. Olen muuten se entinen F.H.L. Milloinka on seuraavia työpäiviä tai aikaa kirjoitella?

        On sillä naisten ulkonäöllä ainakin minusta merkitystä. Ei tosi läski mies tai nainen taida suurinta osaa vastakkaista sukupuolta kiinnostaa. Normaalipaino on seksikästä. Saa olla vähän ylipainoinen. Siihen noin normaalipainoon päästää yksinkertaisesti ruokavaliota parantamalla ja liikuntaa lisäämällä.

        Ruokavaliolla ja liikunnalla lähtevät kilot pois. Itse tiputin vuonna 2012 painoni 88 kiloon, kun edellisenä vuonna olin painanut jotain 107 kiloa. Eli lähti pois melkein 20 kiloa pois runsaassa vuodessa. Painoindeksi muuttui runsaasta 28:sta jonnekin 23:een. Pituutta minulla on 194 ja olen mies, mutta sain tämän pudotuksen aikaan muuttamalla ruokavaliota ja liikumalla enemmän. :)

        Törmätään Dissi! :)

        No ruumiinrakenne, mistä ketkäkin näkee jonkun seksikkyyden toisessa on ihan yksilöllisiä. Jotkut pitää tukevammista ja se on myös ihan ok. Ei pidä puhua muitten puolesta.

        Joo, mä huomasin kun olit vaihtanut nikkiä.

        Huomenna taas aamua ja ylihuomenna taas yötä...


      • Dissi kirjoitti:

        Ihme kissoja nykyään... sun katti vetää kukkia naamariinsa ja naiseni kissa kuolaa ja kynsii, sekä on ihan läheisriippuvainen! 😳

        Sä kyllä tölläät tuota töllöä ahkeraan.... en mä vaan jaksa. 😀

        Joo..o

        Nyt toi ukko alko vituttaan mua oikein urakalla..

        Ehkä mä ryhdyn viiskymppisten kunniaksi sinkuksi.

        Mähän oon sanonutkin, että meillä on omat kämpät, vaikka se käytännössä asuukin mun luona..joten helppo homma.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Joo..o

        Nyt toi ukko alko vituttaan mua oikein urakalla..

        Ehkä mä ryhdyn viiskymppisten kunniaksi sinkuksi.

        Mähän oon sanonutkin, että meillä on omat kämpät, vaikka se käytännössä asuukin mun luona..joten helppo homma.

        Noh? 🙄

        Meinasin jo vetää vitsiks, mutta ei taida olla sen paikka...🙄


      • Dissi kirjoitti:

        Noh? 🙄

        Meinasin jo vetää vitsiks, mutta ei taida olla sen paikka...🙄

        Ei ole ei.

        Äijät.. 😡🤨😔

        Millon niiten metsästyskausi koittaa?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei ole ei.

        Äijät.. 😡🤨😔

        Millon niiten metsästyskausi koittaa?

        No siis jahtikausihan on aina päällä. Äijät ei kuulu mihinkään rauhoitetttuun lajistoon. 🤔

        Noh... kyllä mullakin menis hermo joskus sun kanssas.... tai ainakin sulla mun kanssa....menikin jo kerran.... ootko sä jostain syystä kenties itse hiilenä nyt, miks kaikki ärsyttää? Ootkin ollut jotenkin erilaisempi tään kevään.... 🤔

        Kerro vähän.... tai ethän sä täällä avaudu... 🙄


      • Dissi kirjoitti:

        No ruumiinrakenne, mistä ketkäkin näkee jonkun seksikkyyden toisessa on ihan yksilöllisiä. Jotkut pitää tukevammista ja se on myös ihan ok. Ei pidä puhua muitten puolesta.

        Joo, mä huomasin kun olit vaihtanut nikkiä.

        Huomenna taas aamua ja ylihuomenna taas yötä...

        Nyt siis olet töissä, aamuvuorossa? Itse olen faijan luona vielä hetken joten on aikaa kirjoitella puolenpäivän aikaan. Huomenna pitäisi minunkin raahata itseni 8-9 välilllä yliopistolle "töihin", tekemään hommia.

        Joo, jotkut pitää tukevammista. Itsekin lihoin kesällä 2015 110 kiloiseksi, mikä vaikutti sille, että innostuin hetkeksi vähän tukemasta tytöstä, kun itselläkin painoindeksi oli hetken noin 30. Pituutta on onneksi 194 cm, miksi ylimääräiset painot ei niin näy, kunhan pysyy alle 110 kiloisena tai alle 100 kiloisena. 93,9 kiloa on muistaakseni normaali painonraja eli 24.9 painoindeksillä minattuna. Sen alle minäkin haaveilisin joskus taas pääseväni, vaikka ei sata kiloinen olemus niin vaikeaa ole. Jaksan juosta 110 kilossakin ainakin kilometrin, mutta polviin se käy.


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Nyt siis olet töissä, aamuvuorossa? Itse olen faijan luona vielä hetken joten on aikaa kirjoitella puolenpäivän aikaan. Huomenna pitäisi minunkin raahata itseni 8-9 välilllä yliopistolle "töihin", tekemään hommia.

        Joo, jotkut pitää tukevammista. Itsekin lihoin kesällä 2015 110 kiloiseksi, mikä vaikutti sille, että innostuin hetkeksi vähän tukemasta tytöstä, kun itselläkin painoindeksi oli hetken noin 30. Pituutta on onneksi 194 cm, miksi ylimääräiset painot ei niin näy, kunhan pysyy alle 110 kiloisena tai alle 100 kiloisena. 93,9 kiloa on muistaakseni normaali painonraja eli 24.9 painoindeksillä minattuna. Sen alle minäkin haaveilisin joskus taas pääseväni, vaikka ei sata kiloinen olemus niin vaikeaa ole. Jaksan juosta 110 kilossakin ainakin kilometrin, mutta polviin se käy.

        Joo, töissä ollaan...

        Minua ei jaksa mitkään painoindeksit paljoa kiinnostaa, mulle tärkeintä on kropan toimivuus. Kyllähän sitä sais itselläkin painoa olla vähemmän, ihan näppärämmän liikkuvuuden vuoksi, mutta toisaalta hyvä vaan, ettei tuuliaisen mukaan lähde.
        Kuitenkin pystyy liikkumaan hyvin, niin se on tärkeintä. Ehkä nyt on vielä toi jalan kuntoutuminen tärkeintä. Säbää vois jo tuossa kesemmällä kadulla pelailla...varovasti, mutta sillä se lähtee vika, millä on tullutkin. :o)


      • Dissi kirjoitti:

        Joo, töissä ollaan...

        Minua ei jaksa mitkään painoindeksit paljoa kiinnostaa, mulle tärkeintä on kropan toimivuus. Kyllähän sitä sais itselläkin painoa olla vähemmän, ihan näppärämmän liikkuvuuden vuoksi, mutta toisaalta hyvä vaan, ettei tuuliaisen mukaan lähde.
        Kuitenkin pystyy liikkumaan hyvin, niin se on tärkeintä. Ehkä nyt on vielä toi jalan kuntoutuminen tärkeintä. Säbää vois jo tuossa kesemmällä kadulla pelailla...varovasti, mutta sillä se lähtee vika, millä on tullutkin. :o)

        "Ehkä nyt on vielä toi jalan kuntoutuminen tärkeintä. "

        Mikä sinulla jalassa vikana on? Minä olen missannut koko tarinan. Vai liittyikö se siihen moottorikelkkajuttuun - taisit kaatu moottorikelkalla, ellen väärin muista? Vai sotkenko toiseen henkilöön. Joku tuttu joutui moottorikelkkaonnettomuuteen - olitko se sinä?


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        "Ehkä nyt on vielä toi jalan kuntoutuminen tärkeintä. "

        Mikä sinulla jalassa vikana on? Minä olen missannut koko tarinan. Vai liittyikö se siihen moottorikelkkajuttuun - taisit kaatu moottorikelkalla, ellen väärin muista? Vai sotkenko toiseen henkilöön. Joku tuttu joutui moottorikelkkaonnettomuuteen - olitko se sinä?

        Ei tää liity moottorikelkkailuun, sä itse vissiin näit jonkun muun kelkkailijan jossain sielläpäin?

        Mä viimevuoden lokakuun lopulla pätkäisin säbäpelissä vasemmasta kintusta eturistisiteet ja joulukuun 18 päivä ne teki takareiden jänteestä mulle uuden ja ehomman eturistisiteen. Se oli 3 viikkoa siitä levossa ja lihakset kerkes surkastua, varsinkin takareidestä lähti paljon massaa silla aikaa ja sen saaminen takaisin kestää tovin.... Jumpata pitäis enemmän, mutta on vähän jäänyt... tosin ei tässä ole kerennytkään isompiin treeneihin, kun arki vie niin paljon... Mutta kyllä mä sillä jo lähes normaalisti liikun.... Juoksua vois jo harjoitella ja kyykkyhyppyjä ym. raskaampaa...


      • Dissi kirjoitti:

        Ei tää liity moottorikelkkailuun, sä itse vissiin näit jonkun muun kelkkailijan jossain sielläpäin?

        Mä viimevuoden lokakuun lopulla pätkäisin säbäpelissä vasemmasta kintusta eturistisiteet ja joulukuun 18 päivä ne teki takareiden jänteestä mulle uuden ja ehomman eturistisiteen. Se oli 3 viikkoa siitä levossa ja lihakset kerkes surkastua, varsinkin takareidestä lähti paljon massaa silla aikaa ja sen saaminen takaisin kestää tovin.... Jumpata pitäis enemmän, mutta on vähän jäänyt... tosin ei tässä ole kerennytkään isompiin treeneihin, kun arki vie niin paljon... Mutta kyllä mä sillä jo lähes normaalisti liikun.... Juoksua vois jo harjoitella ja kyykkyhyppyjä ym. raskaampaa...

        Minäkin loukkasin jalkani 28.3. tänä vuonna. Vieläkin vähän jalka turvonnut. Yksi lääkäri meinasi jo tehdä siihen jalkaan tähystysleikkauksen, mutta toinen lääkäri oli eri mieltä. Sen jälkimmäisen lääkärin mukaan, sillä jalalla ei saa vielä rehkiä. Onneksi se turvonnut kohta on pienentynyt ja toivon se häviävän kesäkuussa viimeistään kokonaan.

        Minä en ole ilmeisesti lukenut viime vuoden lopussa kovin intensiivisesti tätä palstaa, kun olen missannut onnettomuutesi vai olitko silloin tauolla palstalta?


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Minäkin loukkasin jalkani 28.3. tänä vuonna. Vieläkin vähän jalka turvonnut. Yksi lääkäri meinasi jo tehdä siihen jalkaan tähystysleikkauksen, mutta toinen lääkäri oli eri mieltä. Sen jälkimmäisen lääkärin mukaan, sillä jalalla ei saa vielä rehkiä. Onneksi se turvonnut kohta on pienentynyt ja toivon se häviävän kesäkuussa viimeistään kokonaan.

        Minä en ole ilmeisesti lukenut viime vuoden lopussa kovin intensiivisesti tätä palstaa, kun olen missannut onnettomuutesi vai olitko silloin tauolla palstalta?

        No kyllä sitä kai jotain tuli siitä kirjoiteltua. Ainakin manasin, että niitten keppien kanssa oli kettumaista kulkea ja oli inhottava olla muitten avun perässä... Onneks keksin, että pystyin ajamaan autoa jo toisen viikon jälkeen. :o)

        No mullahan polvi ei edes turvonnut paljoa. Kun se meni poikki, pelasin vielä koivella tunnin, mutta sivuttaisliikkeissä jalka meni aina alta. Sen jälkeenkin vielä siis olin töissä ja kävelin lähes normaalisti, mutta polvea piti varoa, kun polvi olisi voinut kääntyä ns. yli, kun ei ollut sitä eturistisidettä rajoittamassa sitä. :oD


      • Dissi kirjoitti:

        No kyllä sitä kai jotain tuli siitä kirjoiteltua. Ainakin manasin, että niitten keppien kanssa oli kettumaista kulkea ja oli inhottava olla muitten avun perässä... Onneks keksin, että pystyin ajamaan autoa jo toisen viikon jälkeen. :o)

        No mullahan polvi ei edes turvonnut paljoa. Kun se meni poikki, pelasin vielä koivella tunnin, mutta sivuttaisliikkeissä jalka meni aina alta. Sen jälkeenkin vielä siis olin töissä ja kävelin lähes normaalisti, mutta polvea piti varoa, kun polvi olisi voinut kääntyä ns. yli, kun ei ollut sitä eturistisidettä rajoittamassa sitä. :oD

        Eikä sitä olisi muutenkaan tarvinnut välttämättä leikata, jos olis pitänyt jotain tukea, mutta aion vielä pelata säbää, joten leikkuutin sen kuntoon, kun meni tapaturmavakuutuksen piikkiin. :o)


      • Dissi kirjoitti:

        No kyllä sitä kai jotain tuli siitä kirjoiteltua. Ainakin manasin, että niitten keppien kanssa oli kettumaista kulkea ja oli inhottava olla muitten avun perässä... Onneks keksin, että pystyin ajamaan autoa jo toisen viikon jälkeen. :o)

        No mullahan polvi ei edes turvonnut paljoa. Kun se meni poikki, pelasin vielä koivella tunnin, mutta sivuttaisliikkeissä jalka meni aina alta. Sen jälkeenkin vielä siis olin töissä ja kävelin lähes normaalisti, mutta polvea piti varoa, kun polvi olisi voinut kääntyä ns. yli, kun ei ollut sitä eturistisidettä rajoittamassa sitä. :oD

        Pääasia on se, että jalkasi alkaa olla suunnilleen kunnossa. Itse taidan lopetella täällä kirjoitelun vähäksi aikaan. Palaan vielä hetkeksi noin kello 12,30. Muuten seuraatko Game of Thronesia? Itse en ole vielä katsonut uusinta jaksoa, mutta illalla Joensuussa katson.

        Työn iloa!


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Pääasia on se, että jalkasi alkaa olla suunnilleen kunnossa. Itse taidan lopetella täällä kirjoitelun vähäksi aikaan. Palaan vielä hetkeksi noin kello 12,30. Muuten seuraatko Game of Thronesia? Itse en ole vielä katsonut uusinta jaksoa, mutta illalla Joensuussa katson.

        Työn iloa!

        Joo, sehän se on pääasia. :o)

        En ole seurannut sitä sarjaa...

        Kiitos.


      • Dissi kirjoitti:

        Joo, sehän se on pääasia. :o)

        En ole seurannut sitä sarjaa...

        Kiitos.

        Seuraatko mitään tv-sarjaa? Itse esimerkiksi seuraan lisäksi "Sydämen asialla" eli englantilaista "Heartbeat", joka kyllä tulee ties kuinka monentena uusintana.


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Seuraatko mitään tv-sarjaa? Itse esimerkiksi seuraan lisäksi "Sydämen asialla" eli englantilaista "Heartbeat", joka kyllä tulee ties kuinka monentena uusintana.

        Enpä oikeastaan... Joskus olen katsonut tanskalaista maajussia areenasta täällä töissä.


      • Dissi kirjoitti:

        Enpä oikeastaan... Joskus olen katsonut tanskalaista maajussia areenasta täällä töissä.

        Miksi juuri tanskalainen maajussi kiinnostaa? Miksei suomalainen versio?


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Miksi juuri tanskalainen maajussi kiinnostaa? Miksei suomalainen versio?

        No se vaan kolisee....ei taida olla suomalaista vastaavaa...


      • Dissi kirjoitti:

        No se vaan kolisee....ei taida olla suomalaista vastaavaa...

        Eikö se ole joku "Maajussille morsian" tai sellainen Suomen televisiossa. On ihan kotimainen. En kyllä ole oikein katsonut, kun en ole landelta.


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Eikö se ole joku "Maajussille morsian" tai sellainen Suomen televisiossa. On ihan kotimainen. En kyllä ole oikein katsonut, kun en ole landelta.

        No ei siinä juuri itse maatilan juttuja käydä läpi. Sellaista parinhakuohjelmaa en katsois mistään hinnasta.


      • Dissi kirjoitti:

        No ei siinä juuri itse maatilan juttuja käydä läpi. Sellaista parinhakuohjelmaa en katsois mistään hinnasta.

        Tuota minä vähän epäilin. Formaatti on eri. No, sitten katso, jos kiinnostaa.

        Muuten mistä saisi edullisesti partakoneen. Minulla tänään särkyi sellainen ja valitettavasti raha tiukalla lääkärilaskujen takia.


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Tuota minä vähän epäilin. Formaatti on eri. No, sitten katso, jos kiinnostaa.

        Muuten mistä saisi edullisesti partakoneen. Minulla tänään särkyi sellainen ja valitettavasti raha tiukalla lääkärilaskujen takia.

        Höylät on edullisia.


      • Dissi kirjoitti:

        Höylät on edullisia.

        Minulla ei ole ylimääräistä ehkä kuin 20 euroa tai sitäkään. Saako sillä hinnalla mistään partakonetta? Höylät on melkein kertakäyttöisiä, mutta pitkässä juoksussa niihin menee enemmän rahaa kuin partakoneeseen. Ostan huomenna parempia höyliä Lidlistä, mutta ne eivät ole lopullinen ratkaisu.


      • Anonyymi
        kiva.nähdä kirjoitti:

        Minulla ei ole ylimääräistä ehkä kuin 20 euroa tai sitäkään. Saako sillä hinnalla mistään partakonetta? Höylät on melkein kertakäyttöisiä, mutta pitkässä juoksussa niihin menee enemmän rahaa kuin partakoneeseen. Ostan huomenna parempia höyliä Lidlistä, mutta ne eivät ole lopullinen ratkaisu.

        Kannattaa ostaa aina halpa laadukas tuote.
        Osta vaikka tuo luotolla jos et muuten saa. Huonolla ei tee mitään.

        https://www.proshop.fi/Parranajokoneet/Philips-Partakoneet-Series-5000-S511006/2510942?utm_source=vertaa&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ostaa aina halpa laadukas tuote.
        Osta vaikka tuo luotolla jos et muuten saa. Huonolla ei tee mitään.

        https://www.proshop.fi/Parranajokoneet/Philips-Partakoneet-Series-5000-S511006/2510942?utm_source=vertaa&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

        AsianVierestä

        Kiitos ystävällisistä neuvoista, mutta taisin löytää ratkaisun.

        Katsoin netistä ja huomasin, että Tokmannilta saa 20-30 eurolla partakoneita. Itselläni on aikaisemmin ollut Philipsin partakoneita, mutta sitten oli halpamalli, joka mielestäni menetteli samalla tavalla. Saatan mennä huomenna Tokmannille, joita Joensuussa on kaksi. Toinen niistä on Suomen Tokmanni pääpaikka, sillä firma on perustettu Joensuussa. Käyn katsomassa keskustassa huomenna 20 euron mallia ja saatan ostaa. Se pääTokmanni on automarket, jonne ajan fillarilla joskus myöhemmin. Sieltä näyttää saavan kaikkia malleja. Pummaan vielä faijalta rahat siihen muutaman kympin ostokseen.


    • Anonyymi

      Läskikin nainen kelpaa kyllä miehille, ehkä naisen ylipaino verottaa valikoimaa jokusen prosentin mutta ei sitä ikinä romahduta kokonaan.

      Eiköhän se motivaatio tosta tipahda kuitenkin.

      • Miksi te sitten aina haukutte lihavia naisia..

        Luuletteko, että se alentais näideen naisten kynnystä?

        Ei se niin toimi.


      • Wwuwuw
        Wwuwuw kirjoitti:

        Miksi te sitten aina haukutte lihavia naisia..

        Luuletteko, että se alentais näideen naisten kynnystä?

        Ei se niin toimi.

        Ja läskejä miehiä on Suomessa paljon enemmän..

        Pitäisikö naisen ottaa läski äijä säälistä, kun ei parempaakaan löydä?

        No, ätmit täällä kertovat eniten itsestään projisoidessaaan ongelmansa naisiin.

        Kaikkihan tuon huomaa..


      • Kelpaa kyllä. Olen elävä esimerkki, jos nyt en läskistä mutta pullukasta naisesta joka kumminkin sai miehen ihan helpostikin. Ihan yhtä helposti, kun hoikkanakin.

        Enkä koskaan pullukkana ole kuullut ulkonäöstäni irvailua kuin naisilta. Hoikkana tai laihana kuulin irvailua miehiltäkin. Olet liian laiha, hanki lihaa luittes päälle jne. Ootko sairas kun oot niin laiha yms.

        Minusta ei voi vetää yhtäläisyysviivoja hoikkana kelpaa kaikille ja pullukkana ei kellekkään. Kun se ei pidä nimittäin paikkaansa.


    • Anonyymi

      "Kadullakin joskus tuiki tuntemattomat miehet haukkuneet läskiksi. "

      Just toiseen ketjuun kirjoitin tuosta miesten haukkumisesta, se on aika yleistä. Mutta ei siitä vain ylipainoiset kärsi vaan muutkin.

      • Anonyymi

        Useat miehet ovat kyllä huonokäytöksisiä moukkia. Onneksi ei sentään kaikki.


      • Mä en ymmärrä tuota. Itse en ole ikinä tuollaista livenä kuullut. Ei tarvitse ihmetellä, miksi Teuvo Hakkaraiset pääsee eduskuntaan.


    • Anonyymi

      Voi miksi teinkään sen aloitteen...? Ollessani näissä mitoissa :'( Tein sen osittain ystävän kannustamana. Hän on oikein positiivisuuden perikuva ja niin ihana ihminen kuin onkin, niin hän ei osaa olla realisti. "Keskityt liikaa pintaseikkoihin, sitä luonnetta ne miehen paljon enemmän arvostaa", sanoi hän. Ihan kaunis ajatus, mutta kun ei useimmiten pidä paikkaansa, ainakaan kiinnostumisvaiheessa jolloin ei vielä tunne lainkaan toista. Tämä ystäväni kun on itse niin hoikka, niin häntä tuskin on läskiksi haukuttu. Hän myös yllättyi kun kerroin kuinka erästä lihavaa naista oli mollattu kuntosalilla. Ystäväni oli ihan että oikeasti, uskomatonta.

      Eli aloitteen tekoa (näissä mitoissa) kadun nyt. Näen vielä sitä tyyppiä, kun se käy välillä töissä samassa rakennuksessa kuin minä. Siis eri työpaikka, mutta sama rakennus. En onneksi läheltä häntä joudu näkemään. Hävettää valtavasti ja toivonkin ettei hän kovin usein näe minua nyt, sillä olen tuon torjunnan jälkeen entistä enemmän alkanut inhoamaan kroppaani. Nyt teen asialle jotain, olen ennenkin onnistunut laihduttamaan joten se ei ole mikään ihan uusi juttu. Motivaation se vaan vaatii, ja sellainen minulla on.

      Miksi sitä onkin pitänyt kuunnella toisten positiivisia kannustuspuheita ja rohkaistua tekemään aloite :'( Olin vielä itse aikaisemmin päättänyt etten ala mitään miesjuttuja kunnes olen laihtunut. Paitsi on mulla yksi rakastaja kuvioissa, hän on ollut kuvioissa jo pitkään, ihme kyllä myös sen jälkeen kun lihoin. Mutta olimmekin tutustuneet silloin kun olin vähän hoikempi, ehkä persoona jo ratkaisee tässä vaiheessa. Harmi kun tehtyä ei saa tekemättömäksi, olisin jättänyt tuon yhden aloitteen tekemättä niin ei nyt tarvitsisi hävetä... :'(

      • Anonyymi

        Mutta ethän voi tietää johtuiko se torjunta edes painosta? Ajattelet niin koska et itse pidä painostasi nyt... Jos et pitäisi naamastasi niin ajattelisit että se torjunta johtui naamasta.


      • Anonyymi

        Turha tuota on hävetä jos yhet pakit saa.


    • Ite olen yrittänyt lihottaa itseäni. En nykyään enää, sillä väkisinsyöminenkään ei ole hyvä.

      Koskaan en ole painanut yli 80 KG. Vaikeaa oli päästä edes yli 70 kilon.

      Tiedän, olen aina liian laiha, ja siitä on korrektia muistuttaa. Tai onko?

      Pituus on 185.

      • Anonyymi

        Meikäläinen on ns. läpipasko, etten liho en sitten millään, vaikka syön mitä vaan, niin ei vaan liho.
        Rasvakin poistuu hiusten kautta, joutuu pesemään joka aamu hiukset, kun ne on niin rasvaiset ja tyynynpäällisen vaihtaan joka viikko, kun sekin on rasvainen.
        Siks leikkaan hiukset lyhyisi, ettei oo ihan järkyttävän näköinen talipää.


      • Sulla on se tietty paskabakteeri..
        😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meikäläinen on ns. läpipasko, etten liho en sitten millään, vaikka syön mitä vaan, niin ei vaan liho.
        Rasvakin poistuu hiusten kautta, joutuu pesemään joka aamu hiukset, kun ne on niin rasvaiset ja tyynynpäällisen vaihtaan joka viikko, kun sekin on rasvainen.
        Siks leikkaan hiukset lyhyisi, ettei oo ihan järkyttävän näköinen talipää.

        Mulla rasvat poistuu naaman kautta. Ei o kivaa.

        En oo ees laskenut montako kertaa päivässä pesen nasun.


    • Luulen, että tän päivän paino-ongelmat etenkin nuorten aikuisten keskuudessa, varmaan myös vanhempienkin,johtuu siitä, että joka puolella on niin paljon herkkuja tarjolla. Sellaisia, mitä esim. omassa nuoruudessa syötiin enintään kerran viikossa. Sellaisia ovat vaikkapa: limsat, sipsit, karkit, pizzat, hampurilaiset, suklaa- ja energiapatukat, energiajuomat, keksit, juustot, leivonnaiset, täytetyt patongit tai croissantit, kerrosleivät, oluet, siiderit, alkoholi yleensä.. ym. ym.
      Myös noiden kaikkien annoskoot ovat kasvaneet. 80-luvulla ostettiin viikonlopuksi sipsipussi, joka on nykyään kokoa mini. Ilmeisesti normikoko on nykyään sellainen jätti-. ja se tulee usein vain yhdelle ihmiselle.

      Jos noita samoja herkkuja joita ennen syötiin kerran viikossa tai kuussa syödään nykyään päivittäin, ja vielä suurempia annoskokoja, ei ole ihme, että ihmisten paino nousee. Luulen, että ainoa konsti painonpudotukseen monella on, että alkaa pitää herkkuja vähän kuin erikoistilanteisiin kuuluvana. Ja että niitä nautitaan vaan kohtuulllinen määrä kerrallaan.

      Tsemppiä laihdutukseen, anteeksi "luento". :) Tuli nyt vaan tällaisia ajatuksia mieleen. Itsellekin täytyy yrittää välillä muistuttaa, että ei, tänään ei ole mikään juhlapäivä, jolloin tarvitsisi syödä tai juoda välttämättä jotain suolaista tai makeaa ylimääräistä herkkua. Ihan normi ruoka riittää, arkena.

      • Anonyymi

        Lapset nykyään pelaavat tietokoneella tai pleikkaa, ennen leikittiin ulkona hippaa. Joka paikkaan pitää päästä autolla jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapset nykyään pelaavat tietokoneella tai pleikkaa, ennen leikittiin ulkona hippaa. Joka paikkaan pitää päästä autolla jne.

        Tuokin on totta, mutta syöminen vaikuttaa myös. Omilla lapsilla ei ole paino-ongelmia, mutta eivät he sen esimerkillisempiä ole. Taitaa olla heillä perinnöllistä, tuo hoikkuus. Mutta mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän syömiset ja liikkumattomuus alkaa vaikuttaa. Joillain tosin vasta 30 vuotiaana, jos ei tule muutosta.


    • Anonyymi

      Mä ainakin miehenä voin myöntää että olen pinnallinen kropan suhteen.
      168cm naiselle hyvä paino on 53-58kg

      • Anonyymi

        Sama juttu painon suhteen. Mutta siinä se tärkein vaatimus naiselle, muista voidaan joustaa.


    • Toisaalta on hyvä olla köyhä. Nykyjään syön tosi paljon, ja olen ainakin syönyt. Ruokajaot osaan hyödyntää ja kaveritkin tietää et mulla on aina safkaa.
      Mut silti: puol vuotta linnassa, 17 kg lisää painoa! Lähtiessä joku kehtas vielä huomauttaa miten laiha olen.

    • En halua mitenkään dissata aloitusta, mutta taas kerran tulee mieleen, miten yksinkertaisesta asiasta tehdään niin vaikeaa.

      Miksi ruokailuun tarvitaan ravitsemusterapeutin ohjeita, vaikka on olemassa ruokapyramidi ja lautasmalli. Netistä löytyy kalorilaskureita useampiakin.

      Toisaalta terapeutti tietysti samalla zemppaa ja jos tapaamisia on useampia, kuin yksi, on terapeutille tietysti "vastuussa syömisistään".

      Onnea projektiin. Seuraan mielenkiinnolla. Itsekin pudottamassa n. 16 kg pois, joista n. 3 lähtenyt, eli pahin on vielä edessä.

      • Anonyymi

        Itse asiassa en ole koskaan tavannut mitään ravitsemusterapeuttia, vaan nappasin malliruokavalion lehdestä, eräästi Fit-lehden Laihdu-erikoislehdestä. Helppo toteuttaa mielestäni. Tosin minulla voisi ehkä olla työterveyden kautta mahdollisuus tavata ravitsemusterapeutti. Pitääpä laittaa harkintaan. Mielestäni mun on paljon helpompi seurata tuota valmista mallia, kuin alkaa syöttää syömiäni ruokia johonkin kalorilaskuriin. Mulla on myös Painonvartijoiden ohjelma, mutta se saattaa muodostua liian niukkaenergiseksi, kun kuitenkin aion myös liikkua. Liikuntapisteiden laskeminen erikseen tuottaa taas oman päänvaivansa, tuossa Fitin ruokavaliossa sellaista ongelmaa ei ole.


    • Anonyymi

      Miehen ei ainakaan kannata laihduttaa. Olen saanut ylipainoisena enemmän hoikkia naisia kun normaalipainoisena.

      • Anonyymi

        Tuo johtuu varmasti siitä kun olet katsellut peilistä ja oma suuri kokosi on hoikistanut naisen peilikuvaa pienemmäksi. Nainen voi olla samankokoinen mutta tuntuu pienemmältä.
        Naisen saanti on kokonaisuudesta kiinni, ei kropasta ja kilogrammoista.
        Miesten tulisi olla hauskoja, ei päivän asioissa liian kriittisesti suhtautuvia, tulisi antaa naiselle oma valta päättää omista asioistaan. Pelkällä lihaksikkaalla kropalla ei taida tehdä kovin paljon jos ei ala sitten playboyksi jolle vartalo on tärkein asia omassa elämässä.

        AsianVierestä


    • Anonyymi

      Jos nainen ei saa miestä, se johtuu ainoastaan naisen omasta nirsoudesta. Ala kattelee niitä vähemmän komeita miehiä. 80 kg nainen saa kyllä miehen helposti jos haluaa omantasoisensa.

      • Anonyymi

        Jaa, no sitten en kait vain halua omantasoistani. En pidä itsestäni tässä kunnossa ja siihen tulee muutos. Ehkä siksi katselen miehiäkin sen mukaan millainen itse 'tulen olemaan'. :D Eli kuvittelen jo itseni tietyn miehen kainaloon, sitten kun olen laihduttanut... :)


      • Anonyymi

        Minkähän muuten keksisin nimimerkiksi...? Kun aion projektia tänne raportoida :D Etenkin sen suhteen miten miehen kiinnostus tulee muuttumaan. Nyt en viitsi elätellä edes toiveita. Enkä voisikaan, koska inhoan itseäni tällaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, no sitten en kait vain halua omantasoistani. En pidä itsestäni tässä kunnossa ja siihen tulee muutos. Ehkä siksi katselen miehiäkin sen mukaan millainen itse 'tulen olemaan'. :D Eli kuvittelen jo itseni tietyn miehen kainaloon, sitten kun olen laihduttanut... :)

        Montako vuotta oot arvioinut että menee aikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako vuotta oot arvioinut että menee aikaa?

        Alle puolessa vuodessa yritän toteuttaa. :) Voi jo kesälläkin siis elätellä joitain toiveita kun kilot alkaa karista :)


    • Ei se mitää niin minäkin halun päästä kuntoon ihan terveyden takia että jaksan enempi.
      Nyt oli rauta 97 joten on vähän vaikea vielä heti luvata.

      • Anonyymi

        Juu, hyvä se on laihduttaa ja lähteä vaikka seuraamalla happitasoa ja verenpainetta.
        Omat arvot happitaso 96 -99 ja verenpaine 69-72/120-127.
        Kolesteroli 3,7 mmol/litra. Paino on pudonnut nyt reilun viikon aikana 2 kg. Tavoitehan oli se 6 - 8 kg ennen heinäkuun paidattomia helteitä:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, hyvä se on laihduttaa ja lähteä vaikka seuraamalla happitasoa ja verenpainetta.
        Omat arvot happitaso 96 -99 ja verenpaine 69-72/120-127.
        Kolesteroli 3,7 mmol/litra. Paino on pudonnut nyt reilun viikon aikana 2 kg. Tavoitehan oli se 6 - 8 kg ennen heinäkuun paidattomia helteitä:)

        AsianVierestä

        Verenpainekin minulla oli 110/82
        Jouduin jäämään vielä itseni takia vuorokaudeksi sairaalaan varsinkin kun oirehdin niin voimakkaasti nopeasta raudan laskusta neuvolassa mitattu 135 aiemmin oli tuota 97.

        Noh mutta kuntoon tuleminen on priooriteettini.


    • No joo, kyllähän sitä laihduttaa voi mikäli ylipainoa on mistä laihduttaa ja ihan terveydellisistä syistäkin ja omaa itseä varten, ennen kaikkee...

      MUTTA ei mun mielestä esim. ylipaino vielä epäviehättävää tee, minäkin aina ollut hoikka MUTTA jos naama on mikä on, niin ..
      hahhahahahaha! minkäs sille hahahhaah mahdan.

      • Anonyymi

        Ja jos vielä on ne eriparia heiluvat siinä edessä:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos vielä on ne eriparia heiluvat siinä edessä:)

        niinpä!

        paitsi että tyytyväinen että ne yleensä on siinä.

        joskus voi olla että esim. kehossa olevia osia, oli ne sitten samaa tai eriparia olevaa sorttia, osaa arvostaa vasta sitten kun jotain tapahtuu.. ja onhan ihmisiä jotka menettäneet kehon osiaan =( sairauden, tai onnettomuuden vuoksi. =(. että siiä vaiheessa se on sitten se ja sama, on ne olleet eriaparia vai ei...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe