https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006092746.html?fbclid=IwAR3bKGNjYSiXg-V1mGqsiU-zRSUVblPnR9HAo8CtX7N0l-mGQIPv13CagBA
Perin oudolta kuulostaa, että miehet eivät muka osallistuisi kodin hoitoon. Kun on itse siihen lapsesta asti kasvanut, niin ei siitä koe olevan edes kovin suurta vaivaa jos kerran viikossa imuroi. Ruokaa tulee tehtyä lähes päivittäin.
Olisiko syynä mahdollisesti naisten suurempi taipumus neurooseihin? Neuroottisen ihmisen mieltymyksiä kun on monesti toisen ihmisen mahdotonta toteuttaa, joten silloin jättää ne helposti toisen tehtäväksi, että saa sitten tehdä itse ”oikein”. Harmi vaan, että moni neuroosi rajoittaa elämää ja vie ihan hemmestisti resursseja arjessa.
Vai onko kyseessä joku kivikautinen jako miehisyyteen että moni nainen kokee tonttinsa uhatuksi, jos mies siivoaa ja kokkaa. Saati nyt lasta hoitaa? Kun osallistuvaa miestä ei usein arvosteta. Ehkä ennemminkin kyykytetään ja tossutetaan
Oletteko sinkut eronneet siivouksen takia?
10
<50
Vastaukset
En ole. Joskus on erimielisyyksiä jonkun paikan puhtaana pidosta tai tavasta kuinka se tapahtuu. Mutta aika vähän. Mies siivoaa harvemmin, kun minä mutta se tekeekin sitten paljon muuta tärkeää kodin ja perheen hyväksi. Ja kun siivoaa, hän siivoaa paremmin kun minä, tarkemmin.
Ehkä laiskottelusta joskus poltan proppuni, kun häbellä tuntuu olevan joskus kausia ettei saa mitään aikaiseksi. Siis mitään kotona. Itellä kun ei semmoisia kausia ole koskaan, ettei mitään saa tehdyksi, niin joskus kypsyttää. 😜
Mutta enpä voi sanoa, etteikö tekisi. Kun rupee tekee, tekee sitten paljon ja hyvää jälkeä. Muutenkin työpäivät jo on niin pitkiä, että ei sitä itsekään semmosen päivän jälkeen jaksaisi hyppiä intopinkona siivoomassa tms. Jotta enemmän pitäs itsekin pysähtyä joskus miettimään eikä rutkuttaa...
Toinen tekee kuitenkin paljon ja hyvää, vaikka tahti oliskin toinen kun itsellä.
Varmaan vaikuttaa se mimmoset tottumukset on?
Vai onko kyseessä joku kivikautinen jako miehisyyteen että moni nainen kokee tonttinsa uhatuksi, jos mies siivoaa ja kokkaa. Saati nyt lasta hoitaa?
- En koe noin, mies on ihan yhtä pätevä kaikkeen kun nainenkin. Eikä yhdenkään miehen miehuus noista kärsi mun silmissäni, enkä koe uhaksikaan. Päinvastoin, arvostan.
Kun osallistuvaa miestä ei usein arvosteta. Ehkä ennemminkin kyykytetään ja tossutetaan.
- Se on sitten huono juttu ja arvomaailma ongelma.Muutenkaan en ymmärrä miksi pariskunnan pitäisi kilpailla mistään keskenään tai päteä toisilleen ja toisiaan vastaan? Miksei vaan voi olla iloinen kaikesta mitä kumpikin siihen kotiin ja suhteeseen tuo omilla avuillaan ja panostuksillaan? Kilpailematta ja pätemättä?
Molemmillehan se kaikki hyvä siinä tulee, minkä yhteiseen pesään tekee.
Enemmänkin me saadaan yhdessä tää kaikki aikaan ja se on wau, eikä helvetti miksi sinä teet kun se on minun reviiriä? 😆
Eilen just aiheesta riideltiin: minä kun kuulemma olen liian laiska. Ja niin olenkin mitä kotitöiden tekemiseen tulee, ainakin moneen muuhun verrattuna..
Sulla on erilainen näkemys vaan siitä mitä tarvii tehdä ja missä aikataulussa. 😃
Niin mun mieskin sanoo, jos syytän laiskaksi. Ja tottahan se on. Ei hän väärässäkään ole, vaikka orjapiisrkurille se on toki sillä hetkellä vittuilua.HortenMarket kirjoitti:
Sulla on erilainen näkemys vaan siitä mitä tarvii tehdä ja missä aikataulussa. 😃
Niin mun mieskin sanoo, jos syytän laiskaksi. Ja tottahan se on. Ei hän väärässäkään ole, vaikka orjapiisrkurille se on toki sillä hetkellä vittuilua.Vaihetaanko miehiä? 🤪
Wwuwuw kirjoitti:
Vaihetaanko miehiä? 🤪
Eäh, emmä henno luopua tuosta. Just aamuyöstä herättyäni kattelin, kun se nukku suu auki leuat velttona, jalkaterät kuokkasuorina sängyssä ja hiukset peikkotyylillä tyynyllä, että voi kun se onkin niin ihana. En anna pois mistään hinnasta. Olkoon mimmonen on, mutta piän itelläni. 😊
Jotenkin siihin omaan kiintyy, kuin vanhaan kauhtuneeseen villaksukkaankin..siitä tulee kovin tärkeä.
😜
- Anonyymi
niin se toimittaja sanoi hyvin kun käski leikillään rakastelemaan naistaan ja sanoi nykyajan rouvat ja miehet pahoitti siitä mielensä ja 50 luvulla syntyneet miehet ajattelee eritavalla kuin nykymiähet ja itse en ole 50 syntynyt mutta kuulun vanhan ajan miehiin eli miten sen nyt sanois minua ei lasten hoito ja vaippojen vaihto syöttäminen yms ja siivoilu kauheasti kiinnosta niin kyllä roska pussin voin viedä tai täyttää pesukoneen mutta ennemmin ajan nurmikon tai pesen auton tai katson onko tv ssä kanavat paikoillaan yms ja kahvit keittää
- Anonyymi
Nainen on se joka siivoo, mies käy päivätöissä 9 euron päiväpalkkaa tienaamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854640Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1773646Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.672083Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1471084- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30904