Persut niin oppositiossa kun oppositiossa voi ikinä olla?

Jussi Halla-ahon haave määritellä harjoitettavaa politiikkaa oppositiosta käsin tuntuu tällä hetkellä melko kaukaiselta haaveelta.

Antti Rinne pyrkii kasaamaan hallituksen ryhmillä joilla ei ole mitään yhteisiä intressejä perssujen kanssa, voisi jopa sanoa että mies on synnyttämässä antipersulaista hallitusta. Katsotaan miten käy..

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa muiden puolueiden jo miettiä liikkeitään tarkemmin kaikellatapaa, kun populistit vetäisee joka mistakesta pisteitä.....

      Mielenkiintoinen neljä vuotta sikäli.... ja seuraaviin vaaleihin voi olla pedattu jo persuille hyvät lähtökohdat, jos hallitusneuvottelut venyy, hallitus sekoilee paljon ja kokkareet joojoilee likaa oppositiossa....

      • Anonyymi

        4v on liian pitkä aika jos jatketaan viumevuotisilla tuhoisilla linjoilla.


      • Anonyymi

        Täällä on olemassa semmosia tyypejä jotka koittaa valehdella että "seuraavissa, no seuraavissa vaaleissa" näiden vaalien piti jo tehdä muutos.


      • Anonyymi

        Eivät ne veny ja halla- aho lähtee brysseliin sitä ei kiinnosta Suomen politiikka! Äänet menivät hukkaa n!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ne veny ja halla- aho lähtee brysseliin sitä ei kiinnosta Suomen politiikka! Äänet menivät hukkaa n!

        Halla-aho ajoi puolueensa tieten tahtoen oppositioon. Millään ei ole niinkään väliä, pääasia että kansanedustajan liksa juoksee...


      • Anonyymi kirjoitti:

        4v on liian pitkä aika jos jatketaan viumevuotisilla tuhoisilla linjoilla.

        Joo. No ainahan hallitus voi joutua eroomaan jne.

        Mä odotan vaan kunnon hässäkkää.... noi kaikki puolueet joutais myllätä uusiks ja kunnolla sapiskaa kaikille. 😀


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Halla-aho ajoi puolueensa tieten tahtoen oppositioon. Millään ei ole niinkään väliä, pääasia että kansanedustajan liksa juoksee...

        No tuolleenhan siinä kävi aiemminkin... silloin vaan sininen jaosto möi vaalilupauksensa Audinpenkkipaikasta. 😝

        Nyt ei Persujen passaa tehdä samoin, pitää pysyä yksitoikkoisen typerässä linjassaan... mutta jos pysyvät, voi tullakin jotain hässäkkää...

        Mutta hyvää sirkushuviahan tää politiikka nykyään on. 😃


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Halla-aho ajoi puolueensa tieten tahtoen oppositioon. Millään ei ole niinkään väliä, pääasia että kansanedustajan liksa juoksee...

        Ei se oppositio huono ole. Voi olla Persuille ainut vaihtoehto tai siis parempi. Mihin olis pitänytkään taipua, mikäli olis hallitukseen halunneet. Se on kait sitä pitkän tähtäimen taktikointia.

        Tuo "kunhan vaan liksa juoksee" pätee mun mielestä ihan kaikkiin. Esim Rinne alkaa olla vakavasti sairas vanhus niin vittuakos millään enää väliä. Tiedä vaikka ihan katkeruuttaan nuorempiaan kohtaan haluaa tuhota suomen.

        Ätmelsson


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Halla-aho ajoi puolueensa tieten tahtoen oppositioon. Millään ei ole niinkään väliä, pääasia että kansanedustajan liksa juoksee...

        Niin, koska halusi pitää kiinni lupauksistaan äänestäjilleen. Samaa teki itse asiassa kokoomus. Ajoiko Orpokin siis puolueensa tieten tahtoen oppositioon?


    • Anonyymi

      ei oikeudessa tuomitun rikollisen(talousrikollisen) hallitus kestä kauaa.se kaadetaan
      2-3 kuukauden sisällä ja sen jälkeen on eduskunnan hajotus ja uudet vaalit ja tulevat
      aikaisemmin tehdyt vaalipetokset oulussa,jyväskylässä ja hylättyjen äänten suhteen
      julkisuuteen.ja se on silloin tiettyjen puolueiden kannatuksen loppu.näin on
      ilmoitettu.saatanan ajalle suomessa tulee äkkiloppu.sanokaa minun sanoneen.

    • Tässäkin asiassa Sinisen Tulevaisuus vei voiton, koska asemoi itsensä niin, että on mahdoton sanoa onko se oppositiosssa vai ikuisesti hallituksessa.

      • Sinun ainoa lohtusi, mutta liennyttääkö se tuskaasi?


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Sinun ainoa lohtusi, mutta liennyttääkö se tuskaasi?

        Älä huoli. En tunne tuskaa. Luulen sen sijaan, että Rinteen bussin kulun seuraaminen tuottaa hyvin paljon riemua.

        Toivottavasti myös eduskunnassa tuolileikki päätyy semmoiseen lopputulokseen, että Orpon Petteri saa istua melkein hallituksessa eikä selvästi oppositiossa. Voi sieltä puolustella kavereitaan, joiden kanssa jakaa yhteisen arvopohjan.


      • Anonyymi

        Sininen tulevaisuus katosi puoluekartalta. Se ei siis ole edes oppositiossa, sen enempää kuin hallituksessakaan.


    • Anonyymi

      Kuka on se hallitusneuvottelija Joulukuussa kun tämä ensimmäinen korsikyhäelmä romahtaa, joko olisi Halla-Ahon vuoro ottaa Orvon kanssa Ohraleipä.

    • Siltähän tuo vahvasti näyttää. Istumajärjestysepisodi jo antoi viitteitä siitä että PS.t on kyllä maalanneet itsensä nurkkaan. Vaikka miten puhutaan parlamenttaarisesta valmistelusta isoissa kysymyksissä niin vaikuttaminen voi olla melko vaikeaa oppositiosta käsin.

      Toisaalta on minusta sääli politiikan uskottavuuden kannalta että näin toimitaan. Vaalien selkeä voittaja pullautetaan ulos ja sitten karmean vaalitappion kokenut puolue sieltä vaan nousee tillilihan sitkeydellä hallitukseen. Vähän kuin pilkattaisiin kansan tahtoa.

      Itse kyllä uskon että PS:t olisivat aidosti halunneet hallitukseen. Minulla on sellainen epäilys että ihmiset jotka tuolla istuvat kansanedustajina omaavat suurilta osin sellainen katteen ettei tarvitse miettiä milloin sähkölaskun saa maksettua. Eiköhän niillä tuloja kerry pienemmistä ja isommista puroista. Kyse on näillä ihmisillä vallanhalusta ja siinä mielessä paikka hallituksessa varmaan olisi kelvannut.

      • Persujen kannatus oli reipas 17% ja jengi on kaikesta eri mieltä muiden kanssa. Ei se voi toimia...

        Jos kannatus olisi yli 50%, niin silloin se voisi toimia.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Persujen kannatus oli reipas 17% ja jengi on kaikesta eri mieltä muiden kanssa. Ei se voi toimia...

        Jos kannatus olisi yli 50%, niin silloin se voisi toimia.

        SDP:n kannatus oli 17,7% ja kokoomuksen 17% ja nekin olivat liian monesta asiasta eri mieltä sopiakseen samaan hallitukseen.

        Keskusta taas on aina sitä mieltä mitä vaaditaan hallitukseen pääsemiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SDP:n kannatus oli 17,7% ja kokoomuksen 17% ja nekin olivat liian monesta asiasta eri mieltä sopiakseen samaan hallitukseen.

        Keskusta taas on aina sitä mieltä mitä vaaditaan hallitukseen pääsemiseksi.

        Keskustan salaisuus on keskustalaisuus. Se kykenee tekemään yhteistyötä molempien laitojen kanssa.
        Persut uskovat tosissaan että sen mandaatti tulee jumalalta eikä sen tarvitse huomioida 83 prosenttia äänestäjistä. Se on virhearvio, ja pitää puolueen paitsiossa ikuisesti.


    • Persujen aika hallituksessa tulee seuraavien vaalien jälkeen 4vuoden kuluttua pääministeripuolueena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe