Rippijuhlien tarjoilu

Anonyymi

Hei.
Kertokaa jotain hyviä kasvis/vege tarjoiltavia jota voisi tehdä itse.
Myös muita ohjeita voi laittaa mielellään vähä kalorisia, mutta hyviä:)

11

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä suosittelen kaikkea mikä ui marinaadissa.

• Anonyymi

Moikka! Esim. sellaisesta keittokirjasta kuin Yllin kyllin löytyy vegaanisia ohjeita juhliin. Kirjasta olen tehnyt esim. "nikkarin paloja", jotka on suklaa-maapähkinäpaloja. Pohjaa voisi ihan varmasti käyttää myös täytekakun pohjana.

Voileipäkakkuhan on ihan upea ruoka ja onnistuu myös vegaanisena. Tossa Yllin kyllin -kirjassa on myös sellaiseen ohje, mutta esim. tää http://ruoka-alkemisti.blogspot.com/2018/05/vegaaninen-voileipakakku-savutofulla-ja.html vaikuttaa tosi herkulliselta.

Sit tietysti vegaaniliiton sivuilta löytyy vaikka mitä, varmasti myös niitä vähäkalorisia.

• Anonyymi

Vegenorppa munakoisosta ja taatelista(nenä). Juustoa itävallan keisarinnan tapaa. Lihakorvikkeet erilaisissa liemissä on kuulemma hyvää. Keitetyt ja painepesurilla mehustetut ribsit.

• Anonyymi

Kyllä lihaa pitää olla

• Anonyymi

Olutta se kyllä kelpaa kaikille kipin kapin Tallinnasta hakemaan

• Anonyymi

Ribsit ei kyllä maistu vegaanille.

• Anonyymi

Mitens lihapiirakka ja nakit.

• Anonyymi

Kristilliseen juhlaan kuuluu ja kuluu runsaasti punaviiniä!
        Ja saavillinen lähdevettä, mikä saattaa myös ihmeen tapahtuessa muuttu punaviiniksi!
        Ehkä kuitenkin myöhemmin, kun konfirmoitu viettää häitään!
        Odotellaaan!

• Anonyymi

Jos semmoista helppoa suolaista naposteltavaa pohtii, niin olen tehnyt tätä Kinuskikissan reseptiä vähän varioiden:

https://www.kinuskikissa.fi/lohi-ja-pororullat/#

Kyseessä tosiaan "lohirullat", mutta olen lohen jättänyt pois ja korvannut tuorejuuston maustamattomalla hummuksella :) Sitten vaan suolaa oman maun mukaan ja ripaus kurkumaa, niin hyvää tulee! Jos tuntuu, että ruohosipulituorejuuston jättäminen vie liikaa makua täytteestä, niin sitten vaan laittaa vähän lisää kevätsipulia

• Anonyymi

Uppopaistettua ja leivitettyä juustoa.. palloja.. pieniä tomaatteja ja paprikoita täytettynä couscousilla ja esim limettivinegrettokastikkeella.. Tangine kastiketta ja leikattuja ja kuorittuja porkkanan ja myös kurkun viipeleita. Voi myös hauhduttaa kasviksia padassa. Ja tarjota eri kastikkeiden kanssa esim hapanimeläkaatikkeen ja vegaanikermacurrykastikkeen. Bataatista voi tehdä muistaakseni myös maustekakkua esim no banaanista ainakin.. bataattiranskanskalaiset ovat hyviä. Pähkinöitä ja rusinoita voi myös esim laittaa naposteluun ja mansikoita tai mansikkakermakakkua. Nykyään saa vispattavaa vegaani olikohan kaura"kermaa".. useat vegaanit ehkä hyväksyvät feta juustokakun esim..?

• Anonyymi

Rehut on eläimiä varten

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe