Krim halusi irti Ukrainasta jo 1990 luvulla

Anonyymi

27

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi USA ja EU koettavat sanella krimiläisille, mikä heille on parasta. Jos kansa haluaa kuulua yhteen heimoveljiensä kanssa, niin ei se kuulu lännelle!!

    • Anonyymi

      Usa ,kun haluaa Krimin Natolle. Mustanmeren herruus.

    • Tarkennus: Krimin venäläiset halusivat liittyä Venäjään jo 1990-luvulla.

      Krimin asukkaista noin puolet on etnisesti ukrainalaisia tai tataareja. Krimin pohjoisosassa heitä on enemmistö.

      Venäläiset ovat järjestelmällisesti sortaneet heitä etenkin Neuvostoliiton romahtamisen jälkeen. Esimerkiksi tataareilta, Krimin alkuperäisväestöltä, on viety parhaat viljelysmaat. Sekä ukrainan että tataarien kielisiä on syrjitty laajasti.

      • Anonyymi

        Asutko jönäspelle siellä? Vai taasko tulit tiltu valehtelee?


      • Anonyymi

        No selitäpä meille, miksi Krimin kansanäänestys täysin ylivoimaisesti kannatti liittymistä Venäjään!? Siis jos puolet asukkaista oli ei-venäläisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No selitäpä meille, miksi Krimin kansanäänestys täysin ylivoimaisesti kannatti liittymistä Venäjään!? Siis jos puolet asukkaista oli ei-venäläisiä.

        Millä vakavuudella sinä suhtaudut tähän sotilaiden valvonnassa pidettyyn äänestykseen? Täysin analoginen tilanne oli, kun Viro "liittyi" Neuvostoliittoon. Silloinkin oli kansanäänestys. Kanattajaprosenttina käytetiin samaa 95 prosenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä vakavuudella sinä suhtaudut tähän sotilaiden valvonnassa pidettyyn äänestykseen? Täysin analoginen tilanne oli, kun Viro "liittyi" Neuvostoliittoon. Silloinkin oli kansanäänestys. Kanattajaprosenttina käytetiin samaa 95 prosenttia.

        Kun niskassa on pyssynpiippu, ei jää valinnanvaraa äänestää.


    • Anonyymi

      Samaan aikaan Venäjä vaatii Baltian maita luovuttamaan parempia oikeuksia venäläisvähemmistöilleen.

      Kannattaa muistaa, että Baltian maihin tuli venäläisvähemmistöt, kun Neuvosto-Venäjä halusi tehdä niistä lojaalin osan imperiumiaan asuttamalla niihin väkisin venäläisiä.

      • Anonyymi

        Mitäs Suomessa vähemmistöt ja elättimamut?? Mitä vaativat?


    • Anonyymi

      Pääsekö palestiinalaiset eroon "Trumpin kukkuloista"?

    • Anonyymi

      Obaman haave karille.. Cenkko ei saanutkaan vallattua Krimiä Natolle..

    • Tsetsenia halusi irti Venäjästä 1990-luvulla.

      Venäjä kukisti hankkeen verisesti.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Krimin kahdesta miljoonasta asukkaasta 60% on venäläisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Krimin kahdesta miljoonasta asukkaasta 60% on venäläisiä.

        Kyllä ne kaikki olivat ukrainalaisia.

        Eikös Hawaiji muuten ole USA:n osavaltio? Eikö USA sitten saisi panna sinne sotilastukikohtaansa?


      • Anonyymi

        Krimin 2 miljoonasta asukkaasta vain 24 prosenttia on ukrainalaisia ; )

        Revi siitä sitten kaikki : D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krimin 2 miljoonasta asukkaasta vain 24 prosenttia on ukrainalaisia ; )

        Revi siitä sitten kaikki : D

        Ja miksi Krim on pääosin venäjänkielinen? Senkö takia, että venäläiset aikanaan murhasivat suuren osan tataareista ja asuttivat sen jälkeen sinne venäläisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krimin 2 miljoonasta asukkaasta vain 24 prosenttia on ukrainalaisia ; )

        Revi siitä sitten kaikki : D

        Loputko ovat vodkavenäläisiä?


    • Anonyymi

      Kuka sen Krimin lahjoitti Ukrainalle aikoinaan????

      • Krim liitettiin Ukrainaan Neuvostoliiton Korkeimman neuvoston puhemiehistön päätöksellä vuonna 1954. Asetuksen allekirjoittivat puheenjohtaja Kliment Vorošilov ja sihteeri Nikolai Pegov.


    • Anonyymi

      Entä nyt? Syttyykö eurooppalainen suursota Yhdysvaltojen johdolla?

    • Anonyymi

      Ja Krim kuului aikanaan tataareille, mutta Venäjä ja sen jälkeen Neuvostoliitto suoritti siellä kansanmurhan ja asutti alueelle venäläisiä. Vielä toisen maailmansodan aikaankin Krimillä oli paljon tataareja, mutta heitä pakkosiirsi heidät pääosin pois ja monet heistä yksinkertaisesti tapettiin. Krim ei ole siis alkujaan venäläinen alue.

      • Anonyymi

        Lisään... Siis 1700-luvulla Krimillä ei käytännössä ollut venäläisiä.


      • Anonyymi

        No ainakaan Venäjän hylkyvaltiolle Krim ei kuulu. Mitä iloa on kuulua takapajuiseen Venäjään?


    • Anonyymi

      Krim on vain tekosyy putlerin roistokoplalle yrittää hävittää koko Ukrainan kansa.

    • Anonyymi

      Krimiläisistä suuri osa on venäläismielisiä.

      IJL?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe