Lapecon roska-auto meni tuosta juuri ohi, itse asun sivutien sivutiellä, en ole alistunut ottamaan roskapönttöä pihan reunalle, joutuisi kuuntelemaan talon nurkalla aika-ajoin ryminää ja kolinaa, eikä jätettäkään itselläni synny tarpeeksi, koska en sitä tuota ja käytän kaiken palavan aineen talon lämmityksessä, muutama pussi varsinaista itselleni tarpeetonta ainetta syntyy vuodessa, ne vien Sodankylään. (alumiini ja lasi) Orgaanisen aineen palautan suoraan luontoon, kuten oikeasti kuuluu, en sullo sitä muovipusseihin, joka on yleinen idioottien tapa. Ainoastaan hedelmien kuoria, kahvinporoja tulee, ruokahävikkiä ei ole, harakoille joskus annan, kaavin liotetusta kattilasta sinne jääneitä kaurapuuron roippeita tai tarkoituksella jonkin leivän palan, kun tulevat häntäänsä eli pyrstöään heiluttamaan pihan nurkalle.
Olen pohtinut tätä jätehuoltoa ja tullut siihen päätelmään, että yhteiskuntarakenne ei mahdollista oikeata, järkevää aineen kiertoa, käsittelyä. Ihmisten valitut asumismuodot ovat sellaisia, että hölmöilyksi on mennyt, asiaa on auttanut myös kansan tolikkamaisuus, suoranainen tyhmyys.
Itseäni esimerkkinä käyttäen kerron, että olen aina ymmärtänyt tarkoituksella valita sellaisen elämäntavan, joka ei synnytä nykyisenlaista tilannetta omalta kohdaltani, mutta kun suuri enemistö valitsee tolkuttoman asumismuodon, lämmitystavan ja omaa monenmoisen värkkäyksen, niin ongelmia ja haittojahan siitä tietenkin syntyy.
Asuminen on kokonaisuus, jossa itsessään pitäisi olla toimiva, oikea aineen kierto, käsittely, hyödyntäminen, kaiken liittyen kokonaisuuteen. Omakotitalo, jonka ympärillä vapaata, toimivaa luontoa, joka lahottaa, ei mädännytä, sen orgaanisen aineen jota talo tuottaa. Mätäneminen tapahtuu hapettomassa tilassa, joka syntyy esim. muovipussiin, kun sinne orgaanista ainetta laitetaan. Monenlaiset kompostitkin ovat aikamoisia turhakkeita, kariketta ei tarvitse kerätä maanpinnalta mihinkään, ei varsinkaan niihin muovipusseihin, joita nytkin näkyy Sodankylässä rivi ynm. talojen nurkilla. Ok-talon ainoa oikea lämmitysmuoto on puulämmitys, mutta puuta olisi kerättävä sellaisista paikoista, jotka soveltuisivat tähän tarkoitukseen, tarkoittaen, että osataan huomioida ja ymmärtää mikä on soveliasta. Rantametsät siivilöivät ravinteita ja pitävät veden puhtaanpana. Luonnolle hyvin tärkeitä lehtipuita, kuten haapoja, raitoja pitäisi säästää. Kun vanhoja rakennuksia puretaan, niin puutavaran voi käyttää paikallisesti lämmitykseen, kuten esim. minä olen usein tehnyt ja lämmittänyt edullisesti ilman sähköä monta vuotta taloani. Auto, jolla käyn mm. kaupassa liittyy talon lämmitykseen, sillä kuljetan puut ja ne kaksi vuodessa tulevaa roskapussia kirkolle. Ottakaa esimerkkiä miten kuuluu, pitää elää, ei synny nykyisenlaisia ongelmia, hölmöä roskan raijaamista tuhansia kilometrejä jne.
Lapeco roska-ajelu
Anonyymi
7
115
Vastaukset
- Anonyymi
Voi hyvänen aika mitä? MITä?
- Anonyymi
NIIKKÖ
- Anonyymi
Niin mitä? Ei täältä mitään kuulu kuulua, äänetön saitti. Mikä idiootti siellä on?
- Anonyymi
Aikamoinen vuodatus, jonka punainen lanka oli? Tässä kohtaa on tyhmänä tunnistaa, ettei nyt kyllä ihan auennut.
- Anonyymi
Nehän lähettää laskun vaikka olis tyhjä pönttö tai nurkan takana piilossa.
- Anonyymi
No hyvähän se on että käyvät tarkkailemassa.Lasku tietysti,ilmaseksiko luulet että tulevat sotkujasi tarkistamaan
Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .492988Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472851Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242649Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3421715- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193927Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101782Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26780- 44739