Käveletkö vai löntystätkö?

Minuahan on täällä(kin) tuomittu kun olen kertonut kävelyvauhtini olevan ripeä, Näyttäisi silti olevan niin ettei kannata alkaa löntystämäänkään:

https://www.is.fi/terveys/art-2000006113556.html

"Osallistujilla, jotka kertoivat vilkkaasta kävelyvauhdista, oli pidempi elinajanodote kaikilla painoindeksin tasoilla. Naisilla elinajanodote oli 86,7–87,8 vuotta ja miehillä 85,2–86,8 vuotta. "

Voihan vee, olin kyllä ajatellut että lähtö tulisi siinä 75-vee paikkeilla. Pitäisköhän sittenkin opetella löntystelemään paikasta toiseen?

69

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kävelen ripeästi..en osaa löntystää kuin naattina, siis jo nukahtamaisillani. Tai vasta herättyäni löntystän vessaan piss....pesemään kädet tietysti. Yöllä hikoaa..😇

      • Joo, toki oikein väsyneenä saattaa mennä hitaammin mutta noin yleensä löntystäjät vähän ärsyttää kun niitä joutuu aina odottelemaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, toki oikein väsyneenä saattaa mennä hitaammin mutta noin yleensä löntystäjät vähän ärsyttää kun niitä joutuu aina odottelemaan.

        Juu niin on. Jännä toi painoindeksi homma. Oon ollut isompikin tyttö joskus aiemmin, mutten löntystänyt silloinkaan. Juoksin lasten kanssa vaunulenkilläkin ja aina viuhtonut reippaalla askeleella. Pikakävelijäksihän mua joskus ilkuttiinkin..Kononen tulee pois alta.😏


      • HortenMarket kirjoitti:

        Juu niin on. Jännä toi painoindeksi homma. Oon ollut isompikin tyttö joskus aiemmin, mutten löntystänyt silloinkaan. Juoksin lasten kanssa vaunulenkilläkin ja aina viuhtonut reippaalla askeleella. Pikakävelijäksihän mua joskus ilkuttiinkin..Kononen tulee pois alta.😏

        Sittenhän te olette erilaisia, sillä minä löntystän eli kävelen hitaasti. Yliopiston bussipysäkillä olen monesti huomannut, että naisetkin yleensä kävelevät nopeammin päärakennukseen pysäkiltä. Vain jotkut ovat hitaampia kuin minä. Kun minulla on pitkä matka käveltävänä niin vähittelen nosta vauhtini nopeaksi silloin, mutta lyhyvillä matkoilla liikun melko hitaasti, sillä sillon ei ole kiire. Ehkä vauhtiin vaikuttaa se, että olen yli 100 kiloinen ja lähes 2 metrinen?


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Sittenhän te olette erilaisia, sillä minä löntystän eli kävelen hitaasti. Yliopiston bussipysäkillä olen monesti huomannut, että naisetkin yleensä kävelevät nopeammin päärakennukseen pysäkiltä. Vain jotkut ovat hitaampia kuin minä. Kun minulla on pitkä matka käveltävänä niin vähittelen nosta vauhtini nopeaksi silloin, mutta lyhyvillä matkoilla liikun melko hitaasti, sillä sillon ei ole kiire. Ehkä vauhtiin vaikuttaa se, että olen yli 100 kiloinen ja lähes 2 metrinen?

        Minä luulen että se on vaan oppimasi tahjti, opettele uudestaan:

        https://www.iltalehti.fi/terveys/a/200707126313129

        "Ihmisen normaali kävelyvauhti on keskimäärin viisi kilometriä tunnissa — jos samassa ajassa kävelee vaikkapa kahdeksan kilometriä, lihastyötä joutuu tekemään paljon enemmän. Pyri siis kasvattamaan samassa ajassa kävelemääsi matkaa."

        Tuo 5km/h varmaan pitää aika liki paikkansa useimmilla, mulla se taitaa olla pari kilometriä enemmän.


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Sittenhän te olette erilaisia, sillä minä löntystän eli kävelen hitaasti. Yliopiston bussipysäkillä olen monesti huomannut, että naisetkin yleensä kävelevät nopeammin päärakennukseen pysäkiltä. Vain jotkut ovat hitaampia kuin minä. Kun minulla on pitkä matka käveltävänä niin vähittelen nosta vauhtini nopeaksi silloin, mutta lyhyvillä matkoilla liikun melko hitaasti, sillä sillon ei ole kiire. Ehkä vauhtiin vaikuttaa se, että olen yli 100 kiloinen ja lähes 2 metrinen?

        Isot miehet usein kävelee laiskasti. 🤔😃

        Mun mies on 191 cm ja n. 100 kg..tai 96kg? Ja kyllä sen askel on aika pitkä ja reipaskin..mutta rauhalliselta näyttää mun tyyliin verraten. Mä oon nk. elohiiri.😊

        No jalkakipujen tai selkäkipujen aikaan hiippailen..mutta se on muutenkin normista poikkeava tilanne, vaikka mulke ihan nirmaalia tavallaan.

        Nyt on han naatti..mut viel pitää koikkelehtia ulkosalle.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Isot miehet usein kävelee laiskasti. 🤔😃

        Mun mies on 191 cm ja n. 100 kg..tai 96kg? Ja kyllä sen askel on aika pitkä ja reipaskin..mutta rauhalliselta näyttää mun tyyliin verraten. Mä oon nk. elohiiri.😊

        No jalkakipujen tai selkäkipujen aikaan hiippailen..mutta se on muutenkin normista poikkeava tilanne, vaikka mulke ihan nirmaalia tavallaan.

        Nyt on han naatti..mut viel pitää koikkelehtia ulkosalle.

        Joo joo kirjaimet taas vierestä vie...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minä luulen että se on vaan oppimasi tahjti, opettele uudestaan:

        https://www.iltalehti.fi/terveys/a/200707126313129

        "Ihmisen normaali kävelyvauhti on keskimäärin viisi kilometriä tunnissa — jos samassa ajassa kävelee vaikkapa kahdeksan kilometriä, lihastyötä joutuu tekemään paljon enemmän. Pyri siis kasvattamaan samassa ajassa kävelemääsi matkaa."

        Tuo 5km/h varmaan pitää aika liki paikkansa useimmilla, mulla se taitaa olla pari kilometriä enemmän.

        "Minä luulen että se on vaan oppimasi tahjti, opettele uudestaan"

        Armeijan jälkeen kävelin nopeasti tai tavallaan marssin. Siellä oppi kävelemään armeijan tyyliin.

        Jos matka on pitkä niin vähitellen kiihdytän, jotta pääsisin nopeammin paikasta toiseen, sitä paitsi pitkässä matkassa kyllästyttää löntystää. Mutta muutamalla sadalla metrillä ei tee mieli kiirehtiä, kun ei kumminkaan ajassa voita juuri mitään.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Isot miehet usein kävelee laiskasti. 🤔😃

        Mun mies on 191 cm ja n. 100 kg..tai 96kg? Ja kyllä sen askel on aika pitkä ja reipaskin..mutta rauhalliselta näyttää mun tyyliin verraten. Mä oon nk. elohiiri.😊

        No jalkakipujen tai selkäkipujen aikaan hiippailen..mutta se on muutenkin normista poikkeava tilanne, vaikka mulke ihan nirmaalia tavallaan.

        Nyt on han naatti..mut viel pitää koikkelehtia ulkosalle.

        "Nyt on han naatti..mut viel pitää koikkelehtia ulkosalle."

        Töissä sait varmaan kävellä runsaasti tänään. Lepää nyt, kun olet naatti.

        Itse otin desilitran valkoviiniä. Jotenkin rentoutti, vaikka sitä ei paljon ollut.


      • Anonyymi
        kiva.nähdä kirjoitti:

        "Nyt on han naatti..mut viel pitää koikkelehtia ulkosalle."

        Töissä sait varmaan kävellä runsaasti tänään. Lepää nyt, kun olet naatti.

        Itse otin desilitran valkoviiniä. Jotenkin rentoutti, vaikka sitä ei paljon ollut.

        Joo, sielläpä siellä ees taas johonkin päin. Työkengät ei ole parhaat mahdolliset, rasittaa päivän mittaan...pitäs vaihtaa tauolla toisiin. Tai ostaa tykkänään mukavemmat.

        Pitää hakea ulkoa istuintyynyt yms. terassilla kastunut sisälle kuivumaan ja pois, jos sataa huomennakin. Paviljongissa kastui kaik sateella...kukat saikin kastua. 😊

        Hyvää yötä ja kauniita unia.

        Horten


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, sielläpä siellä ees taas johonkin päin. Työkengät ei ole parhaat mahdolliset, rasittaa päivän mittaan...pitäs vaihtaa tauolla toisiin. Tai ostaa tykkänään mukavemmat.

        Pitää hakea ulkoa istuintyynyt yms. terassilla kastunut sisälle kuivumaan ja pois, jos sataa huomennakin. Paviljongissa kastui kaik sateella...kukat saikin kastua. 😊

        Hyvää yötä ja kauniita unia.

        Horten

        Kauniita unia sinnekin ja hyvää työpäivää torstaiksi sekä perjantaiksi!

        Hyvää yötä!


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Kauniita unia sinnekin ja hyvää työpäivää torstaiksi sekä perjantaiksi!

        Hyvää yötä!

        Perjantaina oon jo vapaalla. Mut kiitos. 😃

        Huominen vielä vauhikkaasti. Törmäillään!


    • Kyllä mun kävelysäni vauhtia piisaa ja aika paljon tulee käveltyäkin. Muuten elämäntavat ei sit ole ihan parhaat mahdolliset.

    • Anonyymi

      Kävelynopeus on tilanteen edellyttämällä tasolla. Yksin kävelen rivakasti ja viiden kilometrin lenkkiin menee yleensä aikaa 35 - 40 minuuttia. Naisen kanssa kävelen naisen vauhtia ja lapsen kanssa lapselle sopivaa vauhtia. En kuntoilumielessä käy kävelemässä lapsen kanssa, se on yhteisen ajan hetki jota ei mikään hölkkä korvaa. Urheileminen ja kunnostaan huolehtiminen tapahtuu pääasiassa yksin ja silloin voi revitellä oman tuntemuksensa mukaan. Naisen kanssa käyn kävelemässä hänen vuokseen, kunnon kohottamiskaverina. Oma kunto ei siitä vauhdista paljon kohene.

      AsianVierestä

      • "Naisen kanssa käyn kävelemässä hänen vuokseen, kunnon kohottamiskaverina. Oma kunto ei siitä vauhdista paljon kohene."

        Eilen yksi naisystävä pyysi kävelylenkille, mutta hänen soittaessa katselin miespuolisen ystäväni kanssa Suomen ja Saksan välistä jääkiekko-ottelua. Jääkiekon takia naisystäväni kanssa kävelylenkki jäi tekemättä. Hänelle olisi ehkä tärkeää saada kuntotukea. Tänään satoi täällä Joensuussa runsaasti vettä ja naisystävä ei soitellut ilmeisesti sen takia, vaikka tarjosin eilen lenkkiseuraa täksi päiväksi. Sinulla on siis lapsia, kun joudut soveltamaan vauhtisi lapsen mukaan?


      • Anonyymi
        kiva.nähdä kirjoitti:

        "Naisen kanssa käyn kävelemässä hänen vuokseen, kunnon kohottamiskaverina. Oma kunto ei siitä vauhdista paljon kohene."

        Eilen yksi naisystävä pyysi kävelylenkille, mutta hänen soittaessa katselin miespuolisen ystäväni kanssa Suomen ja Saksan välistä jääkiekko-ottelua. Jääkiekon takia naisystäväni kanssa kävelylenkki jäi tekemättä. Hänelle olisi ehkä tärkeää saada kuntotukea. Tänään satoi täällä Joensuussa runsaasti vettä ja naisystävä ei soitellut ilmeisesti sen takia, vaikka tarjosin eilen lenkkiseuraa täksi päiväksi. Sinulla on siis lapsia, kun joudut soveltamaan vauhtisi lapsen mukaan?

        Itse olisin valinnut muuten tuon kävelylenkin, jääkiekko ei ole aivan niin tärkeä mitä ihmissuhteet.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olisin valinnut muuten tuon kävelylenkin, jääkiekko ei ole aivan niin tärkeä mitä ihmissuhteet.

        AsianVierestä

        Niin mutta minun luona oli katsomassa paras ystävä (mies) samasta talosta sitä Suomen ottelua. Hän oli tulossa katsomaan myös muitakin otteluita. Se nainen on paras naisystäväni, mutta kyllä paras miesystävä edelle menee ja jääkiekko. Futiskin on tärkeämpää monesti kuin nainen - esimerkiksi Mestarien liigan loppuotteluun luokseni on tulossa parhaimpia miespuolisia ystäviä lauantaina 1.6.. Silloin naisystäville ei ole aikaa, sillä urheilu ja kaverit ajavat edelle.


      • Anonyymi
        kiva.nähdä kirjoitti:

        Niin mutta minun luona oli katsomassa paras ystävä (mies) samasta talosta sitä Suomen ottelua. Hän oli tulossa katsomaan myös muitakin otteluita. Se nainen on paras naisystäväni, mutta kyllä paras miesystävä edelle menee ja jääkiekko. Futiskin on tärkeämpää monesti kuin nainen - esimerkiksi Mestarien liigan loppuotteluun luokseni on tulossa parhaimpia miespuolisia ystäviä lauantaina 1.6.. Silloin naisystäville ei ole aikaa, sillä urheilu ja kaverit ajavat edelle.

        Hmm...kyllä naisen pitää ymmärtää myös miehisiä tarpeita. Tuskin tuollaisesta mitään sanomista tulee vaikka asusi naisen kanssa samassa taloudessa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...kyllä naisen pitää ymmärtää myös miehisiä tarpeita. Tuskin tuollaisesta mitään sanomista tulee vaikka asusi naisen kanssa samassa taloudessa.

        AsianVierestä

        En asua naisen kanssa samassa taloudessa. Mestarien liigan finaali on pyhä juttuja ja vuoden toinen kohokohta. Se toinen on sukulaisten parissa joulu Uudellamaalla.

        Hyvää illan jatkoa, sillä lopettelen nyt kirjoittelun tämän illan osalta!

        Hyviä öitä!


    • kävelen, ja ripeästi.
      kun olen kävellessäni kuitenkin matkalla pisteestä A pisteeseen B, niin en näe mitään syytä jäädä matelemaan kun voisin olla jo (lähes) perillä.

      • Mjoo

        Mä satuin näkemään varsin oudon tutkimustuloksen, jossa Helsinki rankattiin kakkoseksi kadulla mitatussa kävelynopeudessa.

        Ykkönen oli (yllättäin) ei Tokio, vaan Singapore (vai oliko se Hongkong).

        (Hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Mä satuin näkemään varsin oudon tutkimustuloksen, jossa Helsinki rankattiin kakkoseksi kadulla mitatussa kävelynopeudessa.

        Ykkönen oli (yllättäin) ei Tokio, vaan Singapore (vai oliko se Hongkong).

        (Hirn)

        Taisi olla ylen valeuutinen? nehän väittää meitä onnellisiksikin. Tuollaiset tahdistimet pitäisi saada tännekin:

        https://www.youtube.com/watch?v=JVwLv_r5dI0


    • Joskus täytyy löntyskellä

    • Kävelen kipakasti.

      Varsinkin suuttuneena ja hermostuneena.

      Kuten tänään. Kengänpohjat paloivat asfalttiin kiinni.

      Vapaalla ollessa saatan haahuilla, haaveilla ja kupeksia, mutta se ei tavallaan sitten ole edes liikettä vaan uinun ja suunnittelen suurempia...

      Tänään on ollut TULI p.rsiissä.

      • Haluaisin nähdä kun ketkuttelet kilpakävely tyylillä :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        Haluaisin nähdä kun ketkuttelet kilpakävely tyylillä :D

        Ottaa niin saamaristi lonkkaan ja neljänteen selkärankaniveleen.

        Kesällä huvikseen pyöritän pyllyä kun haluan, että miesolio kävelee mainostolppaan tai lehtitelineeseen (niin kuin kävi Prismassa). Hullu kaato melkein koko Tiistain-telineen. Tomppeli.
        Pitäs vähän varoo, siinä menee mummotkin nurin jos ei eteesä kato!


      • pujotteIija kirjoitti:

        Haluaisin nähdä kun ketkuttelet kilpakävely tyylillä :D

        Ärsyttää potkia kaupassa ihmisiä edestä. Aina joku tulppa siinä.

        Niinku liikenteessä.

        Miten se onkin niin vaikea edetä virkeästi?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ottaa niin saamaristi lonkkaan ja neljänteen selkärankaniveleen.

        Kesällä huvikseen pyöritän pyllyä kun haluan, että miesolio kävelee mainostolppaan tai lehtitelineeseen (niin kuin kävi Prismassa). Hullu kaato melkein koko Tiistain-telineen. Tomppeli.
        Pitäs vähän varoo, siinä menee mummotkin nurin jos ei eteesä kato!

        Juuri tuollaisia pyörittelijöitä kaikki naiset ovat :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        Juuri tuollaisia pyörittelijöitä kaikki naiset ovat :D

        *Tsirpi tsirpi tsirp tsirp*

        Lal lal laaa. :)


    • Vauhtia! Juoskaa!

    • Aika on rahaa.

    • Anonyymi

      Kävelen reipasta vauhtia.

    • Anonyymi

      Muudan keskikaukainen sukulaiseni, joka ond ny 72-vuottias, kävellee kuhin hänellä olisi jouset kantapäisään. Pomppelehtii sen ku ehtii. Nuorekasmielinen on hän. koiravaljakko-ajoja harrastanut suuren ikänsä myös. Ompa mulla yks toinehi sukulaine, erelliselle sukua myös, yli 30 v nuorempi, ja kävelee samalla tylillä ponnahtellen kuin tämä aluksi mainittu

    • Anonyymi

      Armeijasta muistan erään joka käveli kuin niskasta olisi mennyt haarainen rautakanki, toinen kärki oikeaan, toinen vasempaan kenkään. Oli siis aivan toiselta laidalta hänen käyntinsä kuin sillä Onks Viljoo näkyny-tyypillä

    • Riippuu fiiliksestä. Joskus haluaa vain taittaa matkan ja kävelee ripeästi. Tai sitten on vain kiva saada veri vähän kiertämään. Joskus jos ei ole kiire, on kiva oikein luvan kanssa hidastaa ja fiilistellä. Katsella luontoa sekä kiireisiä ihmisiä jotka suu mutrussa painelee.

    • Anonyymi
    • Pitihän tuokin nyt tarkistaa nykyajan puhelimesta kun äsken kävelylenkiltä tulin. Reilu kymppi ja suunnilleen 6 km/h. Siinä hiukan paita kastui mutta hyvin pystyi kaverin kanssa mailmaa parantamaan.

      • Pikkusen enemmän vauhtia tuohon.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Pikkusen enemmän vauhtia tuohon.

        Jos oltaisi oltu nopeampia mailma olisi jäänyt kesken ja naiset kehumatta; nyt tuli valmista.


      • M184 kirjoitti:

        Jos oltaisi oltu nopeampia mailma olisi jäänyt kesken ja naiset kehumatta; nyt tuli valmista.

        Silti. Ripeämmin!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Silti. Ripeämmin!

        Ei vaan hidastetaan. Ruvetaan jatkossa myös ottamaan painoa mukaan. Jos nyt opetellaan nopeampi tahti niin vaelluksella naiset ei ehdi tulla juttelemaan joten saatttaa elämäni seuraava ex-naisystävä livetä sormien läpi.


      • M184 kirjoitti:

        Ei vaan hidastetaan. Ruvetaan jatkossa myös ottamaan painoa mukaan. Jos nyt opetellaan nopeampi tahti niin vaelluksella naiset ei ehdi tulla juttelemaan joten saatttaa elämäni seuraava ex-naisystävä livetä sormien läpi.

        Pidä sinä vetovastuu ja matkavauhti. Kaverisi on selvästi vähän laiskahko. Kyllä minä tiedän, että sinä liikkuisit ripeämmin.

        Vaelluksella ei ole naisia, vain karhuja.
        Sikseenni.


      • M184 kirjoitti:

        Ei vaan hidastetaan. Ruvetaan jatkossa myös ottamaan painoa mukaan. Jos nyt opetellaan nopeampi tahti niin vaelluksella naiset ei ehdi tulla juttelemaan joten saatttaa elämäni seuraava ex-naisystävä livetä sormien läpi.

        Nyt sinä halusit vain sanoa vastaan.

        Sitä se on.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Nyt sinä halusit vain sanoa vastaan.

        Sitä se on.

        Nyt meni väärin. Ei minulla ole tarvetta olla periaatteessa vastaan.

        Tämä on vain todettu hyväksi tavaksi valmistautua kesän vaelluksiin.


      • M184 kirjoitti:

        Nyt meni väärin. Ei minulla ole tarvetta olla periaatteessa vastaan.

        Tämä on vain todettu hyväksi tavaksi valmistautua kesän vaelluksiin.

        Eikö sinua millään saa hermostumaan?

        Kyllä sinulla saattaa olla tarve.
        Kesän vaelluksiin valmistaudutaan nukkumalla teltassa.
        Ei siihen oikeastaan lenkkeilyt auta.


      • M184 kirjoitti:

        Nyt meni väärin. Ei minulla ole tarvetta olla periaatteessa vastaan.

        Tämä on vain todettu hyväksi tavaksi valmistautua kesän vaelluksiin.

        Väärä metodi.


      • Anonyymi

        Ai, onko teltta nukkumista varten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai, onko teltta nukkumista varten?

        Teltta on nukkumista varten.
        Vaelluksilla keskitytään olennaiseen eli lehtokurpan räyskytykseen, itikan ininään ja karhun mörinään. Ehkä myös sarvijaakkoon.

        Haluaisin sellaisen kaksiosaisen teltan, että välissä katos ja molemmissa päissä omat "nukkumakomerot", koska vaelluskaveria ei samaan oteta. Siitä tulee vaan tappelu.


      • Anonyymi

        Minulla on vaihdellut 7-7,5 km/h, kun teen 8-12 km:n yksinkävelyitä lenkkeilyvarustein. Vaikka mieheni oli huippujuoksija, hän ei pärjännyt kävelyvauhdissa meikälle. Sen sijaan minä en pysynyt hänen juoksuvauhdissaan. Nuoruudessa tein kävelyennätyksen silloisen kaupungin henkilökunnan kävelytestissä.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Teltta on nukkumista varten.
        Vaelluksilla keskitytään olennaiseen eli lehtokurpan räyskytykseen, itikan ininään ja karhun mörinään. Ehkä myös sarvijaakkoon.

        Haluaisin sellaisen kaksiosaisen teltan, että välissä katos ja molemmissa päissä omat "nukkumakomerot", koska vaelluskaveria ei samaan oteta. Siitä tulee vaan tappelu.

        Kaksikerroksinen teltta? Nukkuisitko itse ylä vai alakerrassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaksikerroksinen teltta? Nukkuisitko itse ylä vai alakerrassa?

        Päällä.


    • Anonyymi

      Tutkimus vaikuttaa hieman suppealta. Ensinnäkin siitä puuttuu kokonaan esimerkiksi sipsutus, hiipiminen ja konttaaminen. Nuo kaikki vaativat enemmän kehonhallintaa riippuen mm.vuorokauden ajankohdasta sekä humalan asteesta.

      • Myös ryynääminen, lonttiminen ja kylkimyyry.


    • Anonyymi

      Kävelen ripeästi. Kävelen yleensä useimpien samaan suuntaan kulkevien ohi.

    • Anonyymi

      Tuossa ei kerrottu mikä on ripeä vauhti. Yli 7 km/h? Pidän itseäni reippaana kävelijänä tuolla vauhdilla. Ja muutenkin. Joskus kävelin korttelin välin valtavan ylipainoisen tutun kanssa. Ei siitä tullut yhtään mitään, niin hitaita askeleita ei voinut ottaa mitenkään. Pari askelta, pysähdys ja odotin että tuttu saa kiinni. Pari askelta ja sama... toinen puuskutti, meitsi melkein hyppii kyykkyhyppyjä siinä odotellessa... Aika tuskaa sellainen liikkuminen. Myöhemmin todettiin, että vesijuoksu oli meille sopiva yhteinen liikuntamuoto.

      xLiner

      • Mulla kanssa normirytmi jotain 7km/h ja minusta se on normaali mutta muut tuntuvan pitävän liian nopeana tahtina eikä tarvii olla edes ylipainoinen sen kanssakävelijän.

        "Pari askelta, pysähdys ja odotin että tuttu saa kiinni. Pari askelta ja sama... toinen puuskutti, meitsi melkein hyppii kyykkyhyppyjä siinä odotellessa... Aika tuskaa sellainen liikkuminen. "

        Just noin, sinä varmaankin ymmärrät mitä tarkoitan kun sanon että se on hankalaa sovittaa tahtinsa sen hitaamman tahtiin, useimmat eivät halua ymmärtää.


      • Anonyymi

        Olisit voinut kantaa ystävääsi välillä niin matka olisi joutunut..


    • Anonyymi

      Nopeasti kävelevät miehet ovat yleensä aika neitimäisiä, aivan kuin olisi kiire päästä kotiin turvaan tms.. Sitten sellainen ns. oikea mies kävelee hitaasti mutta varmasti, läpi vaikka harmaan kiven.

      • Anonyymi

        Sellainen mies on oikea mies, joka kulkee lyhyetkin matkat autolla. Kävely on homoille ja naisille.


    • Laukkaan.

      • Anonyymi

        Välillä ravia myös.

        wuppis out


      • Anonyymi kirjoitti:

        Välillä ravia myös.

        wuppis out

        Mitä järkeä ? En ollut minä.



    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe