Nuoret on agitoitu tai sitten ovat muuten vaan järjestäyneet ilmastonpelastus agendaan. Ainahan nuoret ovat olleet partioissa ja poliittisissa järjestelmissä ym ja usein hyvin innokkaina . Nuoret varmasti vaikkuttavat päätöksiin ,nähtäväksi jää sitten kun se aika tulee mistä ja miten ovat valmiita luopumaan.
Nuoret ja ilmastonmuutos
4
<50
Vastaukset
Näyttäisi todellakin siltä, että ainakin osa nuorisosta kuvittelee radikaalisti kapinoivansa vaatiessaan ilmaston kylmentämistä.
Nämä ilmeisesti ajattelevat taistelevansa jotain katalaa salaliittoa vastaan.- Anonyymi
Nuoret innostuvat kun luulevat heillä olevan vaikutusta Maan lämpötiloihin ja politiikkaan. Jälkimmäiseen varmaan onkin koska heitä käytetään.
Muutama huomio aiheeseen liittyen on paikallaan. Kenenkään ei kuitenkaan pitäisi vetää ituja klyyvariinsa, kun kritiikkiä tulee. Jos astuu julkisuuteen, pitää sietää myös eriäviä mielipiteitä. Jostain kumman syystä AGW-sedät ja -tädit ovat sitä mieltä, ettei ilmastolakkoilevia nuoria saisi lainkaan kritisoida.
https://yle.fi/uutiset/3-10800352
Tuossa ylen uutisen ensimmäisessä kuvassa kiinnittää huomiota mieltään osoittavan köörin ratkiriemukas tunnelma. Ehkä hieman ristiriidassa sen kanssa, että ollaan pelastamassa planeettaa ilmastokriisiltä. Vai onko ilmastoahdistuneisuus saanut kattilan kiehahtamaan yli kuin Queenin biisissä "I'm going slightly mad" ikään?
"When the outside temperature rises [sic!]
And the meaning is oh so clear
One thousand and one yellow daffodils
Begin to dance in front of you - oh dear
... ...
I'm going slightly mad
It finally happened
... ...
The kettle is boiling over
I think I'm a banana tree"
Kolmannessa kuvassa puolestaan P. Haaviston ja A. Ahokkaan taustalla oleva "nuori" näyttää kylläkin mummolta, joka on pudottanut tekarinsa.
Tampereen ilmastokulkueessa taas jotkut näyttävät kovin karvaisilta ollakseen ilmastolakkoilevia koululaisia, esim. hän, jolla on punainen hikinauha tai polkupyörää taluttava heebo. Ylipäätään tuossa kärjessä näyttäisi olevan paremminkin anarkisti/antifa-porukkaa.
Selvää on, että nämä ilmastolakkoilevat nuoret ovat pieni, mutta äänekäs marginaaliryhmä, jolle media antaa massiivista näkyvyyttä. Epäselväksi jää, mistä he itse ovat valmiita luopumaan ilmaston hyväksi. Ilmeisesti eivät mistään.
Ilmastolakkoilevien koululaisten keulakuvaksi on meillä nostettu Atte Ahokas. Somen kanavista löytyy hänen omia luonnehdintojaan itsestään: "ilmastolakkoileva nuori, feministi, ilmastoahdistunut ja ateisti". Ehdin jo luulla vain antifa- ja LGBTQ-aktivismin puuttuvan, mutta ei oikeastaan. Twitteristä nimittäin löytyy meuhkaamista translain puolesta ja eräiden tahojen nimittelyä natseiksi/fasisteiksi/rasisteiksi.
Joten valitettavasti täytyy todeta, että kun tällainen äärimmäisen stereotyyppinen vihervasemmistolaisuuden ja identiteettipolitiikan likasanko löyhkää, ei A.A.:n puheita ilmastosta voi ottaa kovinkaan vakavasti.- Anonyymi
Onhan rohkeita nuorisoa kun ovat valmiita luopumaan hampurilaisista ja pitsoista sekä lihasta yleensäkkin. Eikä nuorisolla ole varaa edes saähköpotkulautaan tulevaisuudessa kun heidän vaatimat ilmastoverot on iskeneet. Unohtakaa autoilu ette ikinä saa ajaa autoa kun ei vaan ole varaa teillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382292Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671557Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 631124
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171108TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852