Soitan poliisit!

Joudutte häkkiin kaikki!

Buaha ha haa!😂

81

<50

3Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No mitä nyt taas?

• Minä katso ilmoitan viranomaisille koska rikolliset kuuluu saada hoitoon ja psykopaatit.
      Onneksi muistutat että hoidan asiat nopeammin ja
      nopeaan mutta muistutus varmistaa että pahat saa palkkansa, ne ottaa uuden uhrin kuin puskan koska sellaisia ne ovat tykkäävät muita alistaa sekä henkistä kidutusta teettää kaikille jotka ei ole samaa mieltä oikeuttaa heitä käyttämää henkistä väkivaltaa.

• Minä voi olla huolissani ”heistä” mutta todellisuudessa opettavat vain lapsille ja ympäristölle ovat vain mätiä omenoita kun ilkeilevät heikoilla ja heikoille. Eikö ole muuta huvia.

Kiusaajat ovat kapeakatseista ongelmaa jotka ei opi mitään mitä niille sanoo. Baari tappelijoita heistä tulee mieleen kuin olis on sekaisin alkoholista ehkä ovatkin aivonsa kärventäneitä mistä tietää kun perustaidot ei ole kehittynyt.

Minulle heidän ennakkoluuloja kaatamalla päälle on sama kuin haluavat ongelmia kyllä viranomaiset kuuluu hoitaa nämä ongelmat pois aikuisten tavoin ne ei osaa hoitaa asioita.

Kun tarpeeksi hakataan henkisesti ei sitä enää edes selvitä ja sitä en enää tee. Kyllä näkee kuinka hyvin harrastaa henkistä kidutusta ja saa ansionsa mukaan.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Minä voi olla huolissani ”heistä” mutta todellisuudessa opettavat vain lapsille ja ympäristölle ovat vain mätiä omenoita kun ilkeilevät heikoilla ja heikoille. Eikö ole muuta huvia.

Kiusaajat ovat kapeakatseista ongelmaa jotka ei opi mitään mitä niille sanoo. Baari tappelijoita heistä tulee mieleen kuin olis on sekaisin alkoholista ehkä ovatkin aivonsa kärventäneitä mistä tietää kun perustaidot ei ole kehittynyt.

Minulle heidän ennakkoluuloja kaatamalla päälle on sama kuin haluavat ongelmia kyllä viranomaiset kuuluu hoitaa nämä ongelmat pois aikuisten tavoin ne ei osaa hoitaa asioita.

Kun tarpeeksi hakataan henkisesti ei sitä enää edes selvitä ja sitä en enää tee. Kyllä näkee kuinka hyvin harrastaa henkistä kidutusta ja saa ansionsa mukaan.

Onneksi et tuomitse ketään:)

• Anonyymi

Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi. (Matt 7:1) Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä. (Joh 8:7) Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä. (Luuk 6:42)

• Anonyymi kirjoitti:

Onneksi et tuomitse ketään:)

Niinpä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Minä voi olla huolissani ”heistä” mutta todellisuudessa opettavat vain lapsille ja ympäristölle ovat vain mätiä omenoita kun ilkeilevät heikoilla ja heikoille. Eikö ole muuta huvia.

Ei tuomitse ketään?

ympäristölle ovat vain mätiä omenoita

Kiusaajat ovat kapeakatseista ongelmaa jotka ei opi mitään mitä niille sanoo

Baari tappelijoita heistä tulee mieleen kuin olis on sekaisin alkoholista ehkä ovatkin aivonsa kärventäneitä mistä tietää kun perustaidot ei ole kehittynyt.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Niinpä.

Se taisi olla sarkasmia...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuomitse ketään?

ympäristölle ovat vain mätiä omenoita

Kiusaajat ovat kapeakatseista ongelmaa jotka ei opi mitään mitä niille sanoo

Baari tappelijoita heistä tulee mieleen kuin olis on sekaisin alkoholista ehkä ovatkin aivonsa kärventäneitä mistä tietää kun perustaidot ei ole kehittynyt.

Tuomi: rikolliset kuuluu saada hoitoon ja psykopaatit.

• Anonyymi kirjoitti:

Se taisi olla sarkasmia...

Ehei en ole tuomari joka antaa tuomioita viranomaiset sen tuomion antaa.

• valtakunta kirjoitti:

Ehei en ole tuomari joka antaa tuomioita viranomaiset sen tuomion antaa.

Mistä ne antaa tuomion? Millä perusteella?

• Anonyymi kirjoitti:

Tuomi: rikolliset kuuluu saada hoitoon ja psykopaatit.

Kiusaaja se teoilla itsensä tuomitsee.

• HortenMarket kirjoitti:

Mistä ne antaa tuomion? Millä perusteella?

Siitä että mustamaalaa.

• valtakunta kirjoitti:

Siitä että mustamaalaa.

Jaaha, mustamaalaamisesta saattaa olla eri mieltä. Täällähän on käyty vain keskusteluja siitä mitä itse olet julki kertonut.

Jaaha, mustamaalaamisesta saattaa olla eri mieltä. Täällähän on käyty vain keskusteluja siitä mitä itse olet julki kertonut.

Tuossa kohtaa juurikin oikeus tekee tuomion
        En minä. Katsotaan sitten kelle se tuomio tulee.

• valtakunta kirjoitti:

Selvä. Muistathan olla tekemättä perättömiä ilmoituksia sitten kestään, sekin on rikos.

Selvä. Muistathan olla tekemättä perättömiä ilmoituksia sitten kestään, sekin on rikos.

Niinpä. Tiedän senkin mutta en tee perättömiä.
        Tekstit on ihan luettavissa.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Nimimerkin, jota ei voida luotettavasti liittää todelliseen henkilöön, kunniaakaan ei voi loukata.

• Anonyymi kirjoitti:

Nimimerkin, jota ei voida luotettavasti liittää todelliseen henkilöön, kunniaakaan ei voi loukata.

Kyllä minun kasvot on näkynyt mistä minut on tunnistettavissa käy sen pohjalta ihan todelliseen henkilöön.

• valtakunta kirjoitti:

Niinpä. Tiedän senkin mutta en tee perättömiä.
        Tekstit on ihan luettavissa.

Luettavuus ei olekaan ongelma, vaan tulkittavuus. Kuinka tulkitaan onko joku syyllistynyt rikokseen. Erimielisyydet ei ole rikos, eikä kertojan julkikertomien asioiden toistaminen, niistä keskustelu asianomaisen kanssa. Perättömät asiat ja tunnistettavan ihmisen maineen tahriminen olisivat jo sitten ehkä sellaisia...ehkä.

Mutta sitten on vielä se, kuinka tulkinnanvarainen asia on, josta erimielisyys syntyy.

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä minun kasvot on näkynyt mistä minut on tunnistettavissa käy sen pohjalta ihan todelliseen henkilöön.

Ja oleellisin kysymys, kuinka sinä olet kärsinyt erimielisyyksistämme?

Olisiko täytynyt olla aina kanssasi samaa mieltä? Ja miksi kerrot julkiseksi omia asioitasi, joista ei saa esittää lisäkysymyksiä tai eriäviä mielipiteitä? Ylipäänsä asioita joilla voi sinua loukata?

Olisiko täytynyt olla aina kanssasi samaa mieltä? Ja miksi kerrot julkiseksi omia asioitasi, joista ei saa esittää lisäkysymyksiä tai eriäviä mielipiteitä? Ylipäänsä asioita joilla voi sinua loukata?

Suomeksi siis, kuinka olisit itse voinut käyttäytyä netissä välttyäksesi pahalta mieleltä? Tai siltä, että kertomasi asiat jakavat mielipiteitä?

Kannattaako kertoa julkisella keskustelupalstalla asioita,

a) Joista voi saada negatiivista palautetta
        b) Jopa joltakin kiusaamista osakseen
        c) Pahan mielen
        d) Julkaista valokuviaan, jos ne kaduttavat jälkeenpäin ja niistä tunnistaa sinut
        e) Voisitko omalla käytökselläsi myötävaikuttaa mukavempaan keskustelu ilmapiiriin
        f) Provosoitko tarkoituksella riitoja aikaan
        g) Ovatko muut aina väärässä vai pahoitatko mielesi siksi ettet aina ole jonkun mielestä oikeassa

Omaakin nettikäyttäytymistä on järkevää mietti, samalla kun huomauttaa siitä muille.

Suomeksi siis, kuinka olisit itse voinut käyttäytyä netissä välttyäksesi pahalta mieleltä? Tai siltä, että kertomasi asiat jakavat mielipiteitä?

Kannattaako kertoa julkisella keskustelupalstalla asioita,

a) Joista voi saada negatiivista palautetta
        b) Jopa joltakin kiusaamista osakseen
        c) Pahan mielen
        d) Julkaista valokuviaan, jos ne kaduttavat jälkeenpäin ja niistä tunnistaa sinut
        e) Voisitko omalla käytökselläsi myötävaikuttaa mukavempaan keskustelu ilmapiiriin
        f) Provosoitko tarkoituksella riitoja aikaan
        g) Ovatko muut aina väärässä vai pahoitatko mielesi siksi ettet aina ole jonkun mielestä oikeassa

Omaakin nettikäyttäytymistä on järkevää mietti, samalla kun huomauttaa siitä muille.

• Eriävä mielipide on kiusaajaltakin vaatteista esim koulussa ”sinulla on rumat vaatteet”

Joten se on se homman nimi. Ei muu.

• valtakunta kirjoitti:

Eriävä mielipide on kiusaajaltakin vaatteista esim koulussa ”sinulla on rumat vaatteet”

Joten se on se homman nimi. Ei muu.

No jos sinulla on rumat vaatteet hänen mielestä, eikö hän saa olla mielestäsi sitä mieltä?

Sanothan sinäkin kanssakirjoittelijoita täällä psykopaateiksi, rikollisiksi, kiusaajiksi, mädiksi omenoiksi etc. Miten se poikkeaa omasta käytöksestäsi?

No jos sinulla on rumat vaatteet hänen mielestä, eikö hän saa olla mielestäsi sitä mieltä?

Sanothan sinäkin kanssakirjoittelijoita täällä psykopaateiksi, rikollisiksi, kiusaajiksi, mädiksi omenoiksi etc. Miten se poikkeaa omasta käytöksestäsi?

Entäs jos hekin ovat heikkoja, kun käyttäytyvät kuten käyttäytyvät? Ovatko he siksi rikollisia tai psykopaatteja, että ovat heikkoja ja heikkouttaan puhuvat mitä sylki suuhun tuo?

Eikö heikkoja pitänyt tukea, eikä sortaa?

Kun itse olin koulukiusattu, ajattelin kiusaajieni olevan juurikin niitä heikkoja. Joilla on jostakin syystä vaikeaa. En kiusannut takaisin, jätin heidät omaan arvoonsa. Sivuutin sen minkä voin.

Minusa kiusasi jopa opettajani, itseasiassa hänestä koko kiusaaminen sai alkunsa koulussa. Hän siunasi käytöksellään kiusaamiseni ja käänsä päänsä poispäin, kun näki että mua kiusataan ja rökitetään.

Miksi mua sitten kiusattiin? Olin hiljainen, ujo ja arka. Olin usein kalmankalpea ja alipainoinen, näytin sairaaltaja olin sairas, menestyin huonosti koulussa runsaiden poissaolojeni vuoksi. Se oli syy kiusata. Olin opettajastani tyhmä ja minut olisi saanut hänen mielestä tappaa. Niin hän sanoi kaikkien kuullen.

Paras puolustus kiusaajien kanssa ei ole hyökkäys, paras puolustus on noteraamatta jättäminen. Älä ruoki trollia pätee netissä hyvin.

Minä en sinua halua kiusata, vaikka niin ehkä luuletkin. Mutta en vaan voi teeskennellä olevani kanssasi kaikesta samaa mieltä, jos en ole. Mutta voin toki jättää kommentoimatta sinulle ikinä mihinkään asiaan, jos se on mitä haluat? Haluatko?

• Anonyymi
        HortenMarket kirjoitti:

Entäs jos hekin ovat heikkoja, kun käyttäytyvät kuten käyttäytyvät? Ovatko he siksi rikollisia tai psykopaatteja, että ovat heikkoja ja heikkouttaan puhuvat mitä sylki suuhun tuo?

Eikö heikkoja pitänyt tukea, eikä sortaa?

Kun itse olin koulukiusattu, ajattelin kiusaajieni olevan juurikin niitä heikkoja. Joilla on jostakin syystä vaikeaa. En kiusannut takaisin, jätin heidät omaan arvoonsa. Sivuutin sen minkä voin.

Minusa kiusasi jopa opettajani, itseasiassa hänestä koko kiusaaminen sai alkunsa koulussa. Hän siunasi käytöksellään kiusaamiseni ja käänsä päänsä poispäin, kun näki että mua kiusataan ja rökitetään.

Miksi mua sitten kiusattiin? Olin hiljainen, ujo ja arka. Olin usein kalmankalpea ja alipainoinen, näytin sairaaltaja olin sairas, menestyin huonosti koulussa runsaiden poissaolojeni vuoksi. Se oli syy kiusata. Olin opettajastani tyhmä ja minut olisi saanut hänen mielestä tappaa. Niin hän sanoi kaikkien kuullen.

Paras puolustus kiusaajien kanssa ei ole hyökkäys, paras puolustus on noteraamatta jättäminen. Älä ruoki trollia pätee netissä hyvin.

Minä en sinua halua kiusata, vaikka niin ehkä luuletkin. Mutta en vaan voi teeskennellä olevani kanssasi kaikesta samaa mieltä, jos en ole. Mutta voin toki jättää kommentoimatta sinulle ikinä mihinkään asiaan, jos se on mitä haluat? Haluatko?

Tuo mitä opettaja sanoi... huhhuh.. tollaisestahan jää valtavat traumat.

Sinä halvennat nyt, minä ole puolustanut heikkoja se on ongelmasi en ole kiusaaja vaan olisin kertonut sen kiusaajalle koulussa olet käyttäynyt rumasti jos olisin nähnyt kiusaajan kertonut toiselle olevan rumat vaatteet tai minulle.

Joten olet ihan oman onneksi ojassa ja todellakin tiedän olevan puutoksia perusasioissa kuin kerroin ylempänä kuin kerroin kiusaajan itse käyttäytyvän ympäristölle ja lapsille itsensä mätänä omenana(huonona ihmisenä)

Se että rikollinen ja psykopaatti tarvitsee hoitoo myös tarvitsee kiusaajakin hoitoa.

Joten pysy kaukana

• valtakunta kirjoitti:

Sinä halvennat nyt, minä ole puolustanut heikkoja se on ongelmasi en ole kiusaaja vaan olisin kertonut sen kiusaajalle koulussa olet käyttäynyt rumasti jos olisin nähnyt kiusaajan kertonut toiselle olevan rumat vaatteet tai minulle.

Joten olet ihan oman onneksi ojassa ja todellakin tiedän olevan puutoksia perusasioissa kuin kerroin ylempänä kuin kerroin kiusaajan itse käyttäytyvän ympäristölle ja lapsille itsensä mätänä omenana(huonona ihmisenä)

Se että rikollinen ja psykopaatti tarvitsee hoitoo myös tarvitsee kiusaajakin hoitoa.

Joten pysy kaukana

Ei onneksi vaan onnesi ojassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo mitä opettaja sanoi... huhhuh.. tollaisestahan jää valtavat traumat.

Ei siitä minusta traumoja jäänyt tai en tunnista niitä, mutta muistan lapsuuteni ja ala-asteeni kolmanteen luokkaan saakka olevan painajaista. Jatkuvaa pelkoa ja stressiä.

Yhden lääkärin mielestä tuo lapsena koettu stressi piti migreenikierteen yllä ja saattaa jopa olla fibromyalgian syy? Voi kuulemma puhjeta pitkään jatkuneesta henkisestä kuormituksesta.

Kyllä mä pelkäsin mennä kouluun..pää oli kipeä jo herätessä, kun tiesin et aamulla se opettaja pitää taas kohdata ja sen halveksiva käytös ilmeineen ja puheineen.

Mä luulen, että mun periksiantamattomuus tulee tuolta lapsuudesta jotakuinkin..oikeustajuni on vahva, vaikka täälläkin se kyseenalaistetaan usein. Enkä sitä ala sen kummemmin vakuuttelemaan, oon mit oon vikoineen päivineen.

Niin ku muutki on omineen.

Se kyllä jäi, että kun näin kiusaamista mm. työpaikalla, koulussa, kaveripiirissä puutuin siihin. Ja omia lapsiani tulen puolustamaan viimeiseen pisaraan asti, jos he kohtaa samaa.

• valtakunta kirjoitti:

Joten pysy kaukana

Halvennan? Miten?

En minä kaipaa sinun armoasi tai edes ymmärrystäsi, tahdon vain sanoa että muutkin tietää elämästä, kiusaamisesta yms. Ja sinun turha syyttely aiheettomasti on typerää sinulta.

En ole tyhmä, näen että kohdistat turhautumisesi minuun joka uskallan olla sinua vastaan mielipiteineni.

Mutta kiusaajasi löytyy puskista..ei täältä mun osoitteesta. Joten älä tuomitse sokkona. Kuten nyt olet tehnyt jo pitkän aikaa..

Halvennan? Miten?

En minä kaipaa sinun armoasi tai edes ymmärrystäsi, tahdon vain sanoa että muutkin tietää elämästä, kiusaamisesta yms. Ja sinun turha syyttely aiheettomasti on typerää sinulta.

En ole tyhmä, näen että kohdistat turhautumisesi minuun joka uskallan olla sinua vastaan mielipiteineni.

Mutta kiusaajasi löytyy puskista..ei täältä mun osoitteesta. Joten älä tuomitse sokkona. Kuten nyt olet tehnyt jo pitkän aikaa..

Kyllä sinä olet kiusannut halvensit vääristämällä sanomani kuin aina teet sitten kerrot asioita joita olen itse sinulle hokenut heikkoudesta kuin kertonut palstalla. Ei se mitään kyllä ne näkee.

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä sinä olet kiusannut halvensit vääristämällä sanomani kuin aina teet sitten kerrot asioita joita olen itse sinulle hokenut heikkoudesta kuin kertonut palstalla. Ei se mitään kyllä ne näkee.

Siis näkyy ei näkee

• valtakunta kirjoitti:

Eli kun olen ymmärtänyt kertomasi niin kuin olen, niin se on kiusaamista? No miksi sinä sitten kiusaat minua ja kerrot asiat niin että ne voi ymmärtää väärinkin?

Mikset kerro niin selkeesti ettei epäselvyyttä synny, kuinka se asia on? Ensin se on näin ja sitten se onkin jo noin..

Kehitä ulosantiasi niin, että sut ymmärtää laakista oikein. En minä ole ajatustenlukija, että jaa se sano näin mutta tarkoittikin noin.

Ei täällä kukaan mikään superhesdu ole ja osaa lukea rouvan irrallisista muunnelmista, kuin tulkinnavaraisesti mitä osaa.

Eli kun olen ymmärtänyt kertomasi niin kuin olen, niin se on kiusaamista? No miksi sinä sitten kiusaat minua ja kerrot asiat niin että ne voi ymmärtää väärinkin?

Mikset kerro niin selkeesti ettei epäselvyyttä synny, kuinka se asia on? Ensin se on näin ja sitten se onkin jo noin..

Kehitä ulosantiasi niin, että sut ymmärtää laakista oikein. En minä ole ajatustenlukija, että jaa se sano näin mutta tarkoittikin noin.

Ei täällä kukaan mikään superhesdu ole ja osaa lukea rouvan irrallisista muunnelmista, kuin tulkinnavaraisesti mitä osaa.

Ja nyt omit vielä minunkin aatokseni omiksesi?? Varsinainen sooloilija oit Valtis.

Oot kyllä semmonen epeli, että töttöröö.

• Nolaan nyt itseni rikkomalla palstaselibaattini, mutta MITÄ VITTUA TÄÄLLÄ TAPAHTUU! Minkä takia kaksi rakasta palstalaista on toistensa kurkuissa kiinni?

Nyt hävetkää kumpikin!

• Vihertäjä kirjoitti:

Nolaan nyt itseni rikkomalla palstaselibaattini, mutta MITÄ VITTUA TÄÄLLÄ TAPAHTUU! Minkä takia kaksi rakasta palstalaista on toistensa kurkuissa kiinni?

Nyt hävetkää kumpikin!

Kurkuissa? Toi olis jo hiljanen hiiri, jos mä kurkussa oisin kiinni. Mutta täähän nyt on tätä kun mulla on rouvan näkemyksen mukaan kiusaaminen mielessä, kun en ole ymmärtänyt häntä alunperinkään kaiketi oikein.

Heh, helvetti mimmonen riekko. 🤣

Sinä kiusaat vieläkin minua. Etkä jättänyt rauhaa vaikka käskin pysyy erossa ja kuitenkin niistä irrallisista jutuista, mitä oon kertonut sinulle ja esität itse sanoneeni. Pysy jo erossa mustamaalaamasta. Hus hus.

• valtakunta kirjoitti:

Sinä kiusaat vieläkin minua. Etkä jättänyt rauhaa vaikka käskin pysyy erossa ja kuitenkin niistä irrallisista jutuista, mitä oon kertonut sinulle ja esität itse sanoneeni. Pysy jo erossa mustamaalaamasta. Hus hus.

Siis sanoneesi, ei sanoneeni.
        Eli hus hus.

• Vihertäjä kirjoitti:

Nolaan nyt itseni rikkomalla palstaselibaattini, mutta MITÄ VITTUA TÄÄLLÄ TAPAHTUU! Minkä takia kaksi rakasta palstalaista on toistensa kurkuissa kiinni?

Nyt hävetkää kumpikin!

Tuo kiusaa koko ajan. Ja ilmoitan siitä viranomaisille.

• valtakunta kirjoitti:

Heh, eli käännät nyt toisen sanomiset sua vastaan ja vielä toisen ajatuksetkin omiksesi? Yhym..hus hus. 😃

No onko sulla nyt sitten vielä kurko olo? Pääsit sanomaan maireena hus hus?

Mä pysyn susta palsta erossa, mutta jos sinä vielä meuhkaat täällä esittäen että mä olen kiusaaja vailla todisteita, niin se oot sinä jolle ne poliisit tulee kylään. Mä kehtaan perättömästä syyttelystä viedä asian eteenpäin.

Ja tiedän, en oleta että sinä olet haukkunut väärää puuta minua haukkuessasi.

En uhkaile en uhoa, mä toimin sitten vaan.

• Ja nyt mua alkaa taas itkettämään jo kolmatta kertaa. Olen itkenyt nykyisen palstaurani aikana enemmän kuin viimeiseen 10-vuoteen. En edes itkenyt vaikka ukkini kuoli tänään. Ei vittu olen sanaton.

Heh, eli käännät nyt toisen sanomiset sua vastaan ja vielä toisen ajatuksetkin omiksesi? Yhym..hus hus. 😃

Mä pysyn susta palsta erossa, mutta jos sinä vielä meuhkaat täällä esittäen että mä olen kiusaaja vailla todisteita, niin se oot sinä jolle ne poliisit tulee kylään. Mä kehtaan perättömästä syyttelystä viedä asian eteenpäin.

Et osannut pysyä vieläkään erossa herjaat mitä sanon kuin sanoin mustamaalaat ja mutta kuin sanon esität sen alkuperäisen omanasi minkä ymmärsitkin.

Että kyllä se näkyy vääristäminen kuin näkee muutkin.

• valtakunta kirjoitti:

Tuo kiusaa koko ajan. Ja ilmoitan siitä viranomaisille.

Jätän tämän tähän.

Väärä ilmianto on kyseessä silloin, kun joku antaa tuomioistuimelle, esitutkintaviranomaiselle tai jollekin muulle viranomaiselle väärän tiedon ja aiheuttaa siten vaaran, että ilmiannettu pidätetään, vangitaan tai että häneen kohdistetaan jokin muu pakkokeino. Väärä ilmianto voi aiheuttaa myös syytteen nostamisen, rangaistuksen tuomitsemisen tai muun rikosoikeudellisen seuraamuksen virheellisin perustein. Väärästä ilmiannosta on rangaistuksena sakkoa tai enintään kolme vuotta vankeutta.

Väärässä ilmiannossa annetaan siis virheellinen tieto esitutkinta- tai muulle viranomaiselle taikka tuomioistuimelle. Tyypillisesti vääriä tietoja annetaan poliisille tai tulliviranomaisille. Väärä ilmianto on kyseessä esimerkiksi silloin, kun henkilö kertoo poliisille toisen syyllistyneen rikokseen, vaikka tämä ei pidä paikkaansa. Jos kuitenkin vääriä tietoja on annettu ainoastaan rikoksen asianomistajalle, ei kyse ole väärästä ilmiannosta. Sen sijaan tällainen teko voi tulla rangaistuksi kunnianloukkauksena. Väärä ilmianto täytyy siis tehdä viranomaiselle.

» Haluatko vastauksen? - Soita 0600 12 450 »

Lisäksi edellytetään, että ilmiannon on aiheutettava vaara siitä, että ilmiannettu tulee virheellisin perustein pidätetyksi, vangituksi tai muiden pakkokeinojen kohteeksi taikka hän joutuu syytteeseen, tuomitaan rangaistukseen tai muuhun rikosoikeudelliseen seuraamukseen. Tämä tarkoittaa sitä, että jos ei synny tällaista vaaraa, kyse ei ole väärästä ilmiannosta. Vaara jää syntymättä esimerkiksi silloin, kun viranomainen ilman lisäselvityksiä toteaa ilmoituksen perättömäksi. Tällöinkin ilmianto voi kuitenkin tulla rangaistuksi kunnianloukkauksena. Rankaiseminen väärästä ilmiannosta edellyttää myös tahallisuutta. Tahallisuuteen kuuluu tietoisuus siitä, että annettu tieto on väärä ja sen seurauksena voi olla esimerkiksi henkilön epäily tai rankaisu sellaisesta teosta, jota hän ei ole tehnyt.

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-väärä-ilmianto

Öitä.

Jätän tämän tähän.

Väärä ilmianto on kyseessä silloin, kun joku antaa tuomioistuimelle, esitutkintaviranomaiselle tai jollekin muulle viranomaiselle väärän tiedon ja aiheuttaa siten vaaran, että ilmiannettu pidätetään, vangitaan tai että häneen kohdistetaan jokin muu pakkokeino. Väärä ilmianto voi aiheuttaa myös syytteen nostamisen, rangaistuksen tuomitsemisen tai muun rikosoikeudellisen seuraamuksen virheellisin perustein. Väärästä ilmiannosta on rangaistuksena sakkoa tai enintään kolme vuotta vankeutta.

Väärässä ilmiannossa annetaan siis virheellinen tieto esitutkinta- tai muulle viranomaiselle taikka tuomioistuimelle. Tyypillisesti vääriä tietoja annetaan poliisille tai tulliviranomaisille. Väärä ilmianto on kyseessä esimerkiksi silloin, kun henkilö kertoo poliisille toisen syyllistyneen rikokseen, vaikka tämä ei pidä paikkaansa. Jos kuitenkin vääriä tietoja on annettu ainoastaan rikoksen asianomistajalle, ei kyse ole väärästä ilmiannosta. Sen sijaan tällainen teko voi tulla rangaistuksi kunnianloukkauksena. Väärä ilmianto täytyy siis tehdä viranomaiselle.

» Haluatko vastauksen? - Soita 0600 12 450 »

Lisäksi edellytetään, että ilmiannon on aiheutettava vaara siitä, että ilmiannettu tulee virheellisin perustein pidätetyksi, vangituksi tai muiden pakkokeinojen kohteeksi taikka hän joutuu syytteeseen, tuomitaan rangaistukseen tai muuhun rikosoikeudelliseen seuraamukseen. Tämä tarkoittaa sitä, että jos ei synny tällaista vaaraa, kyse ei ole väärästä ilmiannosta. Vaara jää syntymättä esimerkiksi silloin, kun viranomainen ilman lisäselvityksiä toteaa ilmoituksen perättömäksi. Tällöinkin ilmianto voi kuitenkin tulla rangaistuksi kunnianloukkauksena. Rankaiseminen väärästä ilmiannosta edellyttää myös tahallisuutta. Tahallisuuteen kuuluu tietoisuus siitä, että annettu tieto on väärä ja sen seurauksena voi olla esimerkiksi henkilön epäily tai rankaisu sellaisesta teosta, jota hän ei ole tehnyt.

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-väärä-ilmianto

Öitä.

Jätä vaan. Kyllä tasan tarkkaan tiedän ja se minua pelota yhtään kun näkyy kaikissa keskusteluissa.
        Hus hus. Näkee sit oliko väärää tiedon antoa.

• Minä vihaan ihmisiä! Vihaan teitä kaikkia! Te oksetatte minua! Kaverit puukotta toisiaan selkään. Hyi. En tule enää lähellekkään teitä ketään. Haistakaa paska minkälaisia pettymyksiä olette. Kuvottavaa.

• Anonyymi
        Vihertäjä kirjoitti:

Minä vihaan ihmisiä! Vihaan teitä kaikkia! Te oksetatte minua! Kaverit puukotta toisiaan selkään. Hyi. En tule enää lähellekkään teitä ketään. Haistakaa paska minkälaisia pettymyksiä olette. Kuvottavaa.

Sinä ja Valtakunta voisitte heijata toisianne sähköpostiviestein. Tää palsta on liian vaativa paikka teille.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä ja Valtakunta voisitte heijata toisianne sähköpostiviestein. Tää palsta on liian vaativa paikka teille.

xLiner

Minun osaltani olet täysin oikeassa. On olemassa asioita jotka ovat minulle pyhiä. Kaveruus on yksi näistä. Kaverit eivät puukota toisiaan selkään.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Juuri näin, olet oikeassa.
        Sinkun kannattaakin unohtaa naiset ja keskittyä työntekoon. Yhteiskunnan auttamiseen.
        Naisten hoitelu on ytm puuhaa.

JokaisellaRooli

• Vihertäjä kirjoitti:

Minun osaltani olet täysin oikeassa. On olemassa asioita jotka ovat minulle pyhiä. Kaveruus on yksi näistä. Kaverit eivät puukota toisiaan selkään.

Tuo toinen ei ole ollut minulle kaveri jos et ole vielä huomannut. Kaverit ei muuntele sanomisia.

• Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin, olet oikeassa.
        Sinkun kannattaakin unohtaa naiset ja keskittyä työntekoon. Yhteiskunnan auttamiseen.
        Naisten hoitelu on ytm puuhaa.

JokaisellaRooli

Sinkun tai kenen tahansa pitää keskittyä itsensä korjaamiseen, niin minäkin teen.

• valtakunta kirjoitti:

Tuo toinen ei ole ollut minulle kaveri jos et ole vielä huomannut. Kaverit ei muuntele sanomisia.

En tiedä yhtään mistä tässä on kyse, mutta ole todella yllättynyt. Olen aina tykännyt teistä kummastakin kummastakin ja pitänyt teitä reiluina tyyppeinä. Puhutaan todella rankoista jutuista jotka voivat vaikuttaa loppuelämään, jos poliiseja ollaan ottamassa mukaan.

• Vihertäjä kirjoitti:

En tiedä yhtään mistä tässä on kyse, mutta ole todella yllättynyt. Olen aina tykännyt teistä kummastakin kummastakin ja pitänyt teitä reiluina tyyppeinä. Puhutaan todella rankoista jutuista jotka voivat vaikuttaa loppuelämään, jos poliiseja ollaan ottamassa mukaan.

Kun et tiedä silloin on parempi olla sekaantumatta.

• Anonyymi
        HortenMarket kirjoitti:

Rekattu nikki tappelee itsensä kanssa toisena nikkinä aka filmaa virtuaalista kissatappelua, tosi järkevää ajanvietettä🤔 sitten vielä tuo vihertäjä ah niin autenttinen hahmo myös. niin ne kaverit muuten parhaiten kaikkoaa jos niille yrittää syöttää ajatuksia, toimintamalleja ym väkisin tai perustaa elämänsä jonnekin netin syövereihin trollaamaan päovät pitkät tai esittämään jotain erikoisvaatimuksia, miehekkäitä ukaaseja ym

• Anonyymi kirjoitti:

Rekattu nikki tappelee itsensä kanssa toisena nikkinä aka filmaa virtuaalista kissatappelua, tosi järkevää ajanvietettä🤔 sitten vielä tuo vihertäjä ah niin autenttinen hahmo myös. niin ne kaverit muuten parhaiten kaikkoaa jos niille yrittää syöttää ajatuksia, toimintamalleja ym väkisin tai perustaa elämänsä jonnekin netin syövereihin trollaamaan päovät pitkät tai esittämään jotain erikoisvaatimuksia, miehekkäitä ukaaseja ym

Valtakunta ei ole mun nicci. Mulla on vain tämä yksi, voipi vaikka ylläpidosta selvittää kellä vaaltuudet. Jos kiinnostaa selviä.

Eikä tuommosen läyhän kanssa pysty ees tappelemaan, kun se on jo valmiiksi maassa makaamassa ja vetää uhrin roolia. Lapsena oppinut jo roolinsa...luulen niin.

Muut kiusaa, ihan sama mitä sanoo kun ei sano mitä hän tahtoo, se riittää hettäytymään valittajaksi.

• Vihertäjä kirjoitti:

Nii, mä olenkin reilu. Sanon reilusti ja omalla nimimerkilläni. Tuosta toisesta ei reilua saa kaunistelemallakaan..se on reilu vaan ittelleen.

• Vihertäjä kirjoitti:

Ja nyt mua alkaa taas itkettämään jo kolmatta kertaa. Olen itkenyt nykyisen palstaurani aikana enemmän kuin viimeiseen 10-vuoteen. En edes itkenyt vaikka ukkini kuoli tänään. Ei vittu olen sanaton.

Elä nyt minkään palstan takia hermojas menetä tai jonkun känääjien takia. Meillä on eri näkemys oikeasta ja väärästä, mitä kukin on sanonut ja miten ymmärtänyt.

Se on tämmöstä, kun kumpikin puolustaa omaa näkemystään. Tulee älämölöä. ☺️

Ei meistä Valtiksen kanssa koskaan kavereita tule, ennemmin helvetti jäätyy mutta ei anneta sen häiritä muiden ihmisten kanssa sopua ja eloa. Siksi I rest my case tämän osalta tykkänään. 😊

Voi keskittyä mukavempiin ja tolkullisiin ihmisiin, niitäkin täällä enimmäkseen on.

• Anonyymi
        Vihertäjä kirjoitti:

Tarkoitatko todellakin Suomi24 sinkut palstan kirjoittajia "kavereilla"?

xL

• Anonyymi kirjoitti:

Minä kun en riitele/tappele vaan puolustan.
        Sekä olen rehellinen.
        Joten älä sekoita minua tuohon.

• Anonyymi
        HortenMarket kirjoitti:

Valtakunta ei ole mun nicci. Mulla on vain tämä yksi, voipi vaikka ylläpidosta selvittää kellä vaaltuudet. Jos kiinnostaa selviä.

Eikä tuommosen läyhän kanssa pysty ees tappelemaan, kun se on jo valmiiksi maassa makaamassa ja vetää uhrin roolia. Lapsena oppinut jo roolinsa...luulen niin.

Muut kiusaa, ihan sama mitä sanoo kun ei sano mitä hän tahtoo, se riittää hettäytymään valittajaksi.

Joo, no ei ole intressiä selvittää ylläpidosta, montako trollinikkiä jollain on eikä elämä ole siitä kiinni. Sukupuolen voi myös korjata, jos tuo naishahmoihin eläytyminen kiinnostaa noin suurella volyymilla

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, no ei ole intressiä selvittää ylläpidosta, montako trollinikkiä jollain on eikä elämä ole siitä kiinni. Sukupuolen voi myös korjata, jos tuo naishahmoihin eläytyminen kiinnostaa noin suurella volyymilla

Niin no mä olen nainen enkä meinaa vaihtaa sukupuoltani. 😋

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko todellakin Suomi24 sinkut palstan kirjoittajia "kavereilla"?

xL

Palstakavereita tai mitä vaan. Mutta jonkinlaista yhteishenkeä kuitenkin. Hyvien tyyppien takia minä olen täällä käynyt, mutta on minulla muutakin elämää. Nyt teen virtuaalisen harakirin.

Elä nyt minkään palstan takia hermojas menetä tai jonkun känääjien takia. Meillä on eri näkemys oikeasta ja väärästä, mitä kukin on sanonut ja miten ymmärtänyt.

Se on tämmöstä, kun kumpikin puolustaa omaa näkemystään. Tulee älämölöä. ☺️

Ei meistä Valtiksen kanssa koskaan kavereita tule, ennemmin helvetti jäätyy mutta ei anneta sen häiritä muiden ihmisten kanssa sopua ja eloa. Siksi I rest my case tämän osalta tykkänään. 😊

Voi keskittyä mukavempiin ja tolkullisiin ihmisiin, niitäkin täällä enimmäkseen on.

Kerkesin jo pelihousuni repiä totaalisesti. En vain tästä, vaan kaiken kaikkiaan. Vitsailu ja vääntäminen ovat asia erikseen, mutta epäoikeudenmukaisuus ja pahansuopaisuus saavat minut vihaiseksi.

Meni tunteisiin. Olen herkkis. Tarvitsen taukoa.

Mutta kiitos sanoistasi :)

• Vihertäjä kirjoitti:

Kerkesin jo pelihousuni repiä totaalisesti. En vain tästä, vaan kaiken kaikkiaan. Vitsailu ja vääntäminen ovat asia erikseen, mutta epäoikeudenmukaisuus ja pahansuopaisuus saavat minut vihaiseksi.

Kannattaa pitää.
        minä en tykkää vieläkään että levittetään vääriä tietoja minusta.

Tai kun sanoin ylempänä

valtakunta
        27.5.2019 22:27
        Eriävä mielipide on kiusaajaltakin vaatteista esim koulussa ”sinulla on rumat vaatteet”

Joten se on se homman nimi. Ei muu.”

• Vihertäjä kirjoitti:

No paikkailet pelihousujasi. Kyllä se siitä taas helpottaa. 😃

• Anonyymi
        Vihertäjä kirjoitti:

Pari tuttua miestä ovat todenneet, että luottavat kaikkein vähiten ystäviinsä kun omasta naisesta on kyse. Ystävät ovat kuulemma kaikkein kieroimpia viemään toiselta naisen.

Voi olla, mullakin on liikaa kokemuksia oman ukon pokailevista kavereista.

xL

• Anonyymi

Kaikkiko? Eipähän ole yksinäistä. :)

Horten

• Helmisikako se siinä?

• Vanha pussileuka.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Vanha pussileuka.

Pallinaama.

• Anonyymi

Olisiko häkissä hiljaista vai täysi rähinä?

-flowersreally-

• Se varmaan riippuu ihan kokoonpanosta. :D

• Anonyymi
        HortenMarket kirjoitti:

Se varmaan riippuu ihan kokoonpanosta. :D

No jos häkkiin joutuu kaikki, niin sen pohjalta.
        -flowers-

• Anonyymi kirjoitti:

No jos häkkiin joutuu kaikki, niin sen pohjalta.
        -flowers-

Heh, aijuu en tajunnutkaan. Totta. :)

• Mitä kiusaa tämä on? :(

• Anonyymi

Kannustusta soittaa poliisit.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Haha, olipa hyvä biisi.

Nyt vihertäjäkin tulee viivana takaisin.

-flowersreally-

• Onkos pallinaama muutes sama, kun feikki päläpälän rekkasi mun härningikseni? Nyt on taas jo mustaniccinä...

Mä otin sen huumorilla, olihan siinä possun mentävä aukko kun rekkasin niccin missä voi i ja L sotkea keskenään.

• Anonyymi

Olen seurannut palstoja kymmenkunta vuotta. Tämä on taatusti omituisin keskustelu sinä aikana.

- jäätelöhirviö -

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      183
      13718
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4960
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      156
      3734
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2863
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1811
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1707
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe