Näköjään hälläväliä

Anonyymi

Kyllä on karmeaa katsottavaa nuo pirkantielle näkyvät rivitalojen takapihat. Eikö kunnalla ole varaa eikä tahtoa niitä kunnostaa. Aidat on kaatumaisillaan ja asukkaat kantaa rahtilavoja terasseiksi ku ei sellaisia ole rakennettu...ei olis iso investointi.... Muutenki kunta vois panostaa kylän ehostamiseen. Kun kattelee esim . Kittilän rivareiden pihoja niin huima on ero. Eikö kukaan toisistaankaan välitä.

15

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei veikkonen. Muoniossa ei ole pihojen hyvälä järjestykselä ja siisteyelä mithään merkitystä. Kunhan rojottaa moottorikelkat, mönkijät ja lohivenheet, niin soon hyä. Pajukot saapii rehottaa aivan rauhassa.

      • Anonyymi

        Se on tosi. Tuodaan pihalle näytille kelkat ja mönkijät...niitä vielä facessaki näytellään. Aikas mautonta , muttako esiintyä täytyy niin säälit heille. Hienompiaki piha somisteta olis olemassa.


    • Anonyymi

      Kyllä saaisi siivota paikkoja vuokralaisetkin. Autot jalkakäytävällä. Kieltämättä kolkkoja paikkoja.

    • Anonyymi

      kelkat ja muut kampheet kertoo elintasosta.sippivillet vain täälä kajehtii.

    • Anonyymi

      Niin ja vieläkö ne kelkat muut värkit harvoin ovat omia!
      Velaksi otettuja.
      Turha kehuskella.
      Kunnan rivitalojen sisäänkäynnin pihat ovat sen näköisiä kuin talojen pihat olisi jätetty kokonaan tekemättä talon valmistuttua.
      Ruohikkoa eikä kivetystä missään ja huonokuntoisia puita siellä täällä.
      Takapihat sama juttu. Olohuoneista astutaan suoraan kitukasvuiselle takapihalle. Ei minkäänlaisia terassirakennelmia eikä väliaitauksia huoneistojen välillä.
      Tosi ankeita taloja kaikki.

      • Anonyymi

        Tuo muuten on aivan totta, kolmas rivari aivan siisti, mutta piha on jäänyt tekemättä. Rahat on loppu vai viitseliäisyys.?Pienellä panostuksella ne olisivat viihtyisiä. Onko ne päättäjät itse sellaisissa rytöläjässä asuvia peikkoja, mene ja tiedä?


    • Anonyymi

      Tehkää esitys kuntaan rivitalojen viihtyvyyden parantamiseksi Olkaa itsekkin aktiivisia.

    • Anonyymi

      Silmät kiinni niin ei näy pihat

    • Anonyymi

      Tässä toinen hupi palsta säälin teitä ja kovasti mukavaa kesän jatkoa vain

    • Anonyymi

      Ikävän näköisiä on myös vesijohtojen korjauspaikat. Esim autotarvikkeen kohdalla ja muuallaki kylällä. Ovat kuin pommin jäljiltä. Montakohan vuotta ovat siistimättä.

      • Anonyymi

        Se kaivanto ei tunnu nyt ainakaan tänä kesänä valmistuvan!
        Voi olla, että muistavat sen olevan kesken kun lumikinos sen ensin peittää. Alkavat silloin sitä korjata.
        Sehän se on maan tapa, että kun talvi iskee päälle pohjavaluja ja lämpöeriteitä vesisateessa laitetaan. Kesäkelillä ei niitä kyllä saada tehtyä.
        Katselkaapa huviksenne kaikki ne joita kuntamme keskustan siisteys ja hyvin hoidetut yleiset alueet kiinnostavat. Uuden Hyvinvointikeskuksen vieressä olevien rivitalojen ja esim. sen talon alueita jossa vielä toimii nykyään laboratorio.
        Voiko huonommin hoidettuja rivitalopihoja löytyä lähikunnista?
        Romua ja roinaa hoitamattomia nurmioita, aitauksia jotka lahonneet ja maalittomia. Puolikuolleita puita ja pusikoita ja rivitalon jäteasiat jätetty luukut auki ja miten sattuu järjestykseen rivitalon parkkipaikalla.
        Ei edes jätekatosta.
        Asukkailla roinavarastot rivitalojen pihoilla. Näkyvät oikein hyvin tielle, kun ajetaan Hyvinvoitikeskukseen .
        Mitä tekevät kunnan kiinteistötyöntekijät?
        Kuka heidän työtään ohjaa ja valvoo?
        Kysyy veronmaksaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kaivanto ei tunnu nyt ainakaan tänä kesänä valmistuvan!
        Voi olla, että muistavat sen olevan kesken kun lumikinos sen ensin peittää. Alkavat silloin sitä korjata.
        Sehän se on maan tapa, että kun talvi iskee päälle pohjavaluja ja lämpöeriteitä vesisateessa laitetaan. Kesäkelillä ei niitä kyllä saada tehtyä.
        Katselkaapa huviksenne kaikki ne joita kuntamme keskustan siisteys ja hyvin hoidetut yleiset alueet kiinnostavat. Uuden Hyvinvointikeskuksen vieressä olevien rivitalojen ja esim. sen talon alueita jossa vielä toimii nykyään laboratorio.
        Voiko huonommin hoidettuja rivitalopihoja löytyä lähikunnista?
        Romua ja roinaa hoitamattomia nurmioita, aitauksia jotka lahonneet ja maalittomia. Puolikuolleita puita ja pusikoita ja rivitalon jäteasiat jätetty luukut auki ja miten sattuu järjestykseen rivitalon parkkipaikalla.
        Ei edes jätekatosta.
        Asukkailla roinavarastot rivitalojen pihoilla. Näkyvät oikein hyvin tielle, kun ajetaan Hyvinvoitikeskukseen .
        Mitä tekevät kunnan kiinteistötyöntekijät?
        Kuka heidän työtään ohjaa ja valvoo?
        Kysyy veronmaksaja?

        Ihmettelen kyllä, miten ihmiset saattavat asua erilaisten roinakasojen keskellä. Eikö jo silmään pistä kaikenlainen törkyisyys?

        Toisaalta:
        Sanotaan, että kauneus on katsojan silmissä. Toisten silmissä roinakasat, kaikenlainen törkyisyys ja huonosti hoidettu ympäristö on kai ok, toisten ei.

        Luulisi kunnan kiinnittävän huomiota niihin. Kaunis kirkonkylä puskineen ja romuineen pilataan kulkijan silmissä eikä vakiasukkaatkaan niistä ole kovin ilahtuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen kyllä, miten ihmiset saattavat asua erilaisten roinakasojen keskellä. Eikö jo silmään pistä kaikenlainen törkyisyys?

        Toisaalta:
        Sanotaan, että kauneus on katsojan silmissä. Toisten silmissä roinakasat, kaikenlainen törkyisyys ja huonosti hoidettu ympäristö on kai ok, toisten ei.

        Luulisi kunnan kiinnittävän huomiota niihin. Kaunis kirkonkylä puskineen ja romuineen pilataan kulkijan silmissä eikä vakiasukkaatkaan niistä ole kovin ilahtuneita.

        Onko vuokra-asunton asukkaille annettu vuokrasopimuksen mukana asuntoa- ja yhteisiätiloja koskeva järjestyssääntö?
        Onko se ajalta jolloin kaikki vanhat Muonion rivitalot on rakennettu?
        Päivitys määräajoin.
        Vuokralaisen vaihtuessa on varmaan tehty tarkastus ja havaitut puutteet ja pienremontit tehty ennen uutta asukasta.
        Vuokralaisen muuttaessa pois näkee mihin kuntoon asunto ja ympäristö mennyt. Jos tahallista särkemistä niin maksu peritään vuokralaisen takuuvuokrasta ennen loppuosan palauttamista vuokralaiselle.
        Vai tehdääkö poismuuttotarkastuksia lähtevän vuokralaisen kanssa Muoniossa?


    • Anonyymi

      Muoniossa on paljon siistiä hyvin hoidettuja pihoja. Hyvää Juhannesta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe