Missä ovat auttajat nyt?

Anonyymi

Missä ovat ne lukuisat auttajat jotka tässä pari vuotta sitten auttoivat tänne tulevia perheitä? Pesivät huoneistot lattiasta kattooon.Sisustivat ja hankkivat huonekalut,että perheillä olisi hyvä asettua tänne.Huomio, että tänne tulee vieläkin uusia lapsi perheitä mutta auttaminen ei enään kiinnosta yhtään ketään. Ei ole näkynyt auttavaa kättä enään,miksi??

4

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä auttajia ovat ihan saatavilla, mutta ei ole enää niin yksinkertaista saada tietää, kuka tarvitsisi apua! Enää ei saa antaa minkäänlaisia tietoja henkilöistä, itse pitää olla aktiivinen ja ilmottautua! Alkaa tuntua jo ihan hullulta tämä uusi laki, näistä tietojen saamisista! Ihan on salaista nykyään, vaikeuttaa monia arkisiakin juttuja
      myös vapaaehtoistyötä!

• Anonyymi

Hölöpön pölöppöä.Kuka sitä kerjuulle lähtee? Menisitkö ite? Kyllä se on teidän hyväntekeväisyyden asia selvitäää ketä tänne muuttaa ja tarjota apua.Mut eihän se teitä enää kiinnosta. Kaikki tietää jos tänne uusia ihmisiä tulee. Heille voi tarjota apua ihan fb tai kunnan sivuillakin. Mut eipä siellä ketään enää näy..

• Anonyymi

Minäkin sanon, että hölöpön, katsoppa peiliin, oletko itse tehnyt näin? Nyt puhut ilman "parempaa tietoa"! Oletko mukana jossain yhteisössä tai yhdistyksessä, kyllä siellä porukalla näitä asioita mietitään! Ei se ole kerjuuta, jos apua pyytää! Kyllä kunnassakin ohjataan puolin ja toisin, näitä vaihtoehtoja, mitä on tarjolla! Ei kaikki tahdo olla näissä medioissa, jos tiedät apua tarvitsevan, on sinunkin velvollisuus auttaa lähimmäistä tai ohjata hänet avun piiriin! Tee itse, niinkuin toivoisit toistenkin tekevän, sitä on niin helppo arvostella näin!

• Anonyymi

Minä teenkin niin.Mut kuten sanoin,kela auttaa minkä auttaa. Ja loput joudutaan kerjäämään tai olemaan ilman. Olen myös kuullut että kaikkia ei auteta,ei edes esitetä.Oletetaan vaan että sinne sos luukulle jokainen lähtee kerjäämään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      139
      2875
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      26
      2417
    3. Mitä sä haluaisit

Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      135
      2008
    4. Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan

Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara
      Ikävä
      134
      1583
    5. Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?

Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...
      Ikävä
      83
      1377
    6. Saha suljetaan

Vai Kalajoen saha ?
      Oulainen
      33
      1213
    7. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      100
      1161
    8. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      2
      1049
    9. Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä

et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta
      Ikävä
      60
      1032
    10. Minua särkee puolestasi

Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit
      Ikävä
      50
      990
    Aihe