Nyt yritetään väittää lumitundran muuttuvan

Anonyymi

Lämpimäksi....tätä on joka päivä samaa turhaa jauhamista.
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/ulkomaat/ilmastonmuutos-saattaa-tehdä-hyytävästä-siperiasta-asuttavan-vuosikymmenten-aikana-tutkijat-paljastavat/ar-AACwQau?ocid=spartandhp

Varma on se ,että sielä tammikuun keskilämpö on paikoitellen -50 C astetta aivan kuin Etelämannerkin sulaisi kun lämpenee 2-3 astetta. Ei sula eikä Siperia muutu jäätundrasta mihinkään vielä tämän vuosisadan loppuun mennessä.

16

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Media vie teitä satanolla.

      • Anonyymi

        No mutta eihän 15 vuotiaillle Greetoille voi kertoa mitään todellista, he elävät täydellisessä tietämättömyydessä, omaa vallankumoustaan toteuttamassa, ymmärtämättä mitään ympäristöstä.
        Toiminnan tulos on kyllä nähtävissä, kun ikää kertyy niin häpeä seuraa kuin 70-luvun vasemmistolaisilla ja öljyn loppumisen ennustajilla.

        15 v on ikä, jossa ei osata ajatella tulevaisuutta, myös tämän ilmastohölmöilyn mentyä ohi, näillä apostoleilla on varmaan todella kiusalliset selittelyprosessit ja luimuilu ulos vanhoista "varmoista" mielipiteistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta eihän 15 vuotiaillle Greetoille voi kertoa mitään todellista, he elävät täydellisessä tietämättömyydessä, omaa vallankumoustaan toteuttamassa, ymmärtämättä mitään ympäristöstä.
        Toiminnan tulos on kyllä nähtävissä, kun ikää kertyy niin häpeä seuraa kuin 70-luvun vasemmistolaisilla ja öljyn loppumisen ennustajilla.

        15 v on ikä, jossa ei osata ajatella tulevaisuutta, myös tämän ilmastohölmöilyn mentyä ohi, näillä apostoleilla on varmaan todella kiusalliset selittelyprosessit ja luimuilu ulos vanhoista "varmoista" mielipiteistään.

        Itse olet jo varmaan listannut omat selittelysi valmiiksi.


    • Anonyymi

      Mitä eroa käytännössä kun lämpenee ehkä 3-4 astetta kun lopputulos talvella on silti -45C astetta? Äärimmäisen tappavan kylmää.

      Olisi hyvä haastatella Etelämantereella käyneitä tutkijoita jotka valittivat tuulesta ja paleltumista ja välttivät sanomasta kuinka perskuleen kylmää on Etelänavalla.
      Kuinka kylmää sielä on?ja sulaako pian?

      Voisi kuvitella ,että juuri he eivät vastaisi mitään lämmöistä eikä myöskään sulamisesta koska he ovat 100 varmasti alarmisteja.

      • Anonyymi

        Entä kun lämpenee miinus kahdesta plus kahteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kun lämpenee miinus kahdesta plus kahteen?

        Kesällä Siperiassa saattaa olla jopa lämpimämpää kuin Suomessa, mutta lyhyen aikaa. Talvellä hyisen kylmää joten väittämä ihmisen siirtymisestä sinne on toiveajattelua. Pohjoisella pallonpuoliskolla on tehty tutkimus jonka toin jopa tännekin jossa painotettiin sitä kuinka joissain paikoissa lumen sulaminen on aikaistunut jossain myöhästynyt. Joten -=0

        Etelänavalla ei ole koskaan asteita joten kysymyksesi on turha siinä suhteessa.
        Keskilämpötila sielä on -60C astetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesällä Siperiassa saattaa olla jopa lämpimämpää kuin Suomessa, mutta lyhyen aikaa. Talvellä hyisen kylmää joten väittämä ihmisen siirtymisestä sinne on toiveajattelua. Pohjoisella pallonpuoliskolla on tehty tutkimus jonka toin jopa tännekin jossa painotettiin sitä kuinka joissain paikoissa lumen sulaminen on aikaistunut jossain myöhästynyt. Joten -=0

        Etelänavalla ei ole koskaan asteita joten kysymyksesi on turha siinä suhteessa.
        Keskilämpötila sielä on -60C astetta.

        En puhunut Etelänavasta mutta entä mainitsemasi Siperia? Ja puhutko nyt siis Etelämantereesta vai etelänavasta? Keskilämpötila mantereen keskiosissa on -60C ja rannikolla -10C - kirsikanpoimintaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kun lämpenee miinus kahdesta plus kahteen?

        Tuohan se on se todellinen ongelma. Kun keskustellaan kylmien alueiden lämpenemisestä niin palstan hassuttelijat sopivasti unohtavat että todella kylmää on vain alueen keskiosissa. Reunamilla ja erityisesti ikiroudan reunoilla pienikin keskilämpötilan nousu vaikuttaa nopeasti ympäristön tilaan. Kylmä alue pienenee ja sen reunat siirtyvät sisäänpäin siihen kohtaan jossa keskilämpötila mahdollistaa ikiroudan säilymisen.


      • Anonyymi

        Kaikenlaisilla, aivan pienilläkin, lämpötilan vaihteluilla on väliä.


    • Anonyymi

      Ikirouta sulaa ja ilmaan pääsee metaania.

      Ilmakehän metaanitaso on viime vuosina noussut nopeasti.

      • Anonyymi

        Sulaa osittain ja joissain paikoissa kesällä mutta ei kuitenkaan ratkaisevasti.

        Viittaan aikaisempaan lausuntooni lumen sulamisesta....aikaistuu ja myöhästyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulaa osittain ja joissain paikoissa kesällä mutta ei kuitenkaan ratkaisevasti.

        Viittaan aikaisempaan lausuntooni lumen sulamisesta....aikaistuu ja myöhästyy.

        Kun niissä joissain paikoissasi se kesällä sulaa ja metaani pääsee ilmakehään, mikä mekanismi sen palauttaa sinne? Mistä tiedät mikä on tai ei ole ratkaiseva määrä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun niissä joissain paikoissasi se kesällä sulaa ja metaani pääsee ilmakehään, mikä mekanismi sen palauttaa sinne? Mistä tiedät mikä on tai ei ole ratkaiseva määrä?

        Kyllä jöns tietää vastauksen tuohonkin. Kysykää siis jönssiltä.


      • Anonyymi

        Ikirouta sulaa vähän kesällä ja talvella se jäätyy.
        Uskokaa lumen sulaminen on aikaistunut ja myöhästynyt Pohjoisessa.
        Ratkaisevaa on tropiikin suot josta sitä lähtee koko ajan ja riisinviljely.

        Rannikolla etelämantereella on joskus jopa asteita kesällä joka on lyhyt.
        Silloin merijää sulaa jonkin verran ja talvella se jäätyy taas.
        Jäätikön kasvu riippuu tietenkin lämpötiloista joissa kosteissa olosuhteissa eli leudossa säässä voi jopa sataa lunta joka taasen lisää jäätikön vahvuutta.
        Nythän ollaan oltu ainakin Pohjoisessa lämpimässä syklissä joka hieman hiipuu auringon takia ja muutaman muunkin syklin takia niin sadetta saadaan enemmän. Mannerjäätiköt lisääntyy ja merijäät hieman pienenee toistaiseksi.


      • Anonyymi

        No, vauhtia sitten uuteen koululasten ilmastolakkoon.
        Eihän ihmisen tuottamaa metaania voi tuolla lailla päästellä.


    • Kun ilmaston lämpeneminen kääntyy kylmenemiseksi, ei kukaan enää muista, mitä tuli sanottua.

      Vuosituhannen vaihteessa monet toistelivat kivenkovaan, miten seuraa katastrofi kun tietokoneet ja koko maailma menee sekaisin. Afrikassa yksi kotitietokone meni sekaisin, Siperiassa toinen.

      Jostakin syystä ennustajat eivät sano, eivätkä sano sanoneensa mitään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe