rahka?

satu

Miten ihmeessä voitte syödä rahkaa ilman kermaa/vanillaa ja sokeroimattomana? Olen nyt kaksi kertaa koittanut väsätä rahkaa, ja se on kyllä hillittömän pahaa. Ekalla kerralla laitoin vadelma fun-lightia ja vadelmia lisukkeeksi ja toisella kerralla appelsiini light-mehua ja appelsiininpaloja, ja aika yökköä oli, vaikka ripautin hiukan tavallista sokeriakin joukkoon.

Neuvokaapa vähän?

26

7136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123

Laita rahkan sekaan hiukan rasvatonta maitoa, hedelmiä esim. banaani ja mausta sitä hedelmäsokerilla! Kyllä on hyvää ja terveellistä.

• triinustii

ei hedelmäsokeri (fruktoosi) ole yhtään sen terveellisempää kuin normaali ruokosokerikaan.

• Nimetön
        triinustii kirjoitti:

ei hedelmäsokeri (fruktoosi) ole yhtään sen terveellisempää kuin normaali ruokosokerikaan.

Sen GI on matalampi, joten se on "terveellisempää".

• sssss

itse teen seuraavia:

purkki rahkaa, 1-2dl valion sokeroimatonta mehukeittoa, ainakin 2tl makeutusjauhetta

purkki rahkaa, 200g jotain marjoja ja taas makeutusjauhetta..tai nestettä.hermesetas rules.

rahkaa, omena funlighttia, 1 omena pilkottuna, makeutusainetta

voit laittaa rahkan sekaan oikeestaan mitä tahansa kunhan muistat laittaa makeutusainetta! muuten on liian hapanta.oma suosikkini on hermesetaksen nestemäinen makeutusaine.tosi kätevä, tosin kallis.laitan 10-20 tippaa.

• Anonyymi

Hakeudu hoitoon MAKEUTUSAINE !!!

• tytteli

Olen täysin myyty rahkalle, se yksinkertaisesti on hyvää! (:
      Kevyen rahkaherkun teen esim. siten, että sekoitan rahkan sekaan hieman rasvatonta jugurtti (maustettu tai maustamaton), sit laitan esim. hedelmiä (banaani mun suosikki) tai marjoja. Makeuttamiseen käytän makonen nimistä makeutusainetta. Makosta ei taida ihan joka kaupasta saada mutta ainakin Oulusta olen sitä muutamasta kaupasta löytänyt. Aine myydään pienessä pussissa mutta se on todella riittoisaa. Jo pienikin määrä makeuttaa esim. rahkan, ainetta kannattaakin annostella sirottimesta. Maku on hyvä, ei erityistä sivumakua tms.

Joskus teen sellaista vähemmän kevyttä mutta taivaallisen hyvää rahkaherkkua seuraavasti: Ensin vatkaan sähkövatkaimella tetrallisen vaahtoutuvaa vanilja kastiketta (yleensä floran 2,5dl tetra mutta valiolta kait löytyy myös vielä kevyempää 2 desin tetrassa). Sit siihen lisään 2 tölkkiä rasvatonta maitorahkaa. Sekaan sit esim. säilykesekahedelmiä (mieluusti mehussa, ei sokeriliemessä) ja joitan tuoreita hedelmiä kuten banaania. Makuttamiseen tarvittaessa makosta. Taivaallisen hyvää... Kaloreita on muistaakseni noin 80-90kcal/100g riippuen siitä mitä hedelmiä ja kuinka paljon käyttää.

• reino

maistappa sellaista rahkaa kuin ehrmann, on oikeastaan rahkavalmiste jossa on hieman jogurttia, mutta muuten ihan eri maata kuin esim. valion rahkat. Ei läheskään niin kuivaa koostumukseltaan. Ei saa ihan joka kaupasta S-marketeissa ja Ero marketeissa tuota yleensä on ollut.

• Nimetön

Lidlin rahka on myös reilusti vähemmän hapanta kuin Valion. Plus sitten Valion vähärasvainen hylakin on vähemmän hapan kuin se "tavallinen"...

• Nippi

Sekoita rahkaan ananasmurskaa tai jotain muuta säilykehedelmää ja sen mehua ja 1-2 tl vanilliinisokeria.

• sini

Suosittelen samaa, siis purkki ananasmurskaa ja purkki rahkaa ja hiukkasen hunajaa ja vanilliinisokeria psekaan, niin tulee aivan mahtava jälkkäri. Ananas ja hunaja tuovat mukavasti makeutta rahkaan ja sekaan voi laittaa vaikka vielä ihan vähän jogurttiakin, jos tykkää :)Itse laitan vielä vähän mantelilastuja päälle koristeeksi. Kokeile, ja kerro mitä tykkäsit?

• Kokki
        sini kirjoitti:

Suosittelen samaa, siis purkki ananasmurskaa ja purkki rahkaa ja hiukkasen hunajaa ja vanilliinisokeria psekaan, niin tulee aivan mahtava jälkkäri. Ananas ja hunaja tuovat mukavasti makeutta rahkaan ja sekaan voi laittaa vaikka vielä ihan vähän jogurttiakin, jos tykkää :)Itse laitan vielä vähän mantelilastuja päälle koristeeksi. Kokeile, ja kerro mitä tykkäsit?

Ei kai sitä rahkaa niin usein syödä ettei vois laittaa kermavaahtoa joukkoon.Itse teen seuraavasti 1 prk rahkaa ,1prk(2dl)kermaa vaahdotan ,hieman vaniljasokeria ja sokeria ja lopuksi vaikka mangososetta(pilttipurkista),tai muuta hedelmää tai marjoja.En voisi syödä pelkkää rahkaa sokeroituna ja hedelmien kera.Hapanta ku mikä!

• satu
        Kokki kirjoitti:

Ei kai sitä rahkaa niin usein syödä ettei vois laittaa kermavaahtoa joukkoon.Itse teen seuraavasti 1 prk rahkaa ,1prk(2dl)kermaa vaahdotan ,hieman vaniljasokeria ja sokeria ja lopuksi vaikka mangososetta(pilttipurkista),tai muuta hedelmää tai marjoja.En voisi syödä pelkkää rahkaa sokeroituna ja hedelmien kera.Hapanta ku mikä!

Idea tässä juuri onkin, että _laihduttaja_ saisi proteiinia _vähärasvaisesti_, eli nuo kermat ja vanillat jätettäisiin pois. Näin rahka olisi terveellinen välipalavaihtoehto harvinaisen herkun sijaan.

Mutta on kyllä hapanta, millään ei meinaa alas saada, kerran olen saanut mahanikin sekaisin rahka-annoksella, huh. Mutta voin koittaa noita ananaksia ja hunajaa ja vaniljasokeria.

• Nippi
        satu kirjoitti:

Idea tässä juuri onkin, että _laihduttaja_ saisi proteiinia _vähärasvaisesti_, eli nuo kermat ja vanillat jätettäisiin pois. Näin rahka olisi terveellinen välipalavaihtoehto harvinaisen herkun sijaan.

Mutta on kyllä hapanta, millään ei meinaa alas saada, kerran olen saanut mahanikin sekaisin rahka-annoksella, huh. Mutta voin koittaa noita ananaksia ja hunajaa ja vaniljasokeria.

Jos nuo hedelmät ja niiden mehut eivät auta, kokeile sekoittaa
        purkilliseen rahkaa 1 dl rasvatonta maitoa niiden lisäksi. Makeutusaineilla
        saa tietysti saman aikaan kuin sokerilla, mutta minä en ainakaan halua
        syödä niitä kovin usein. Silloin kun välttämättä tarvitsen sokerimakeutusta,
        käytän hedelmäsokeria, koska sitä tarvitsee laittaa vain noin puolet
        tavallisen sokerin määrästä.

Ajan mittaan makuaisti myös tottuu vähempään makeuteen (ja myös
        suolattomuuteen). Jätin vuosia sitten kahvista sokerin pois.
        "Siirtymävaihe" kesti kaksi kuukautta ja oli välillä tosi hermostuttavaa,
        mutta nyt en voisi ajatellakaan juovani makeaa sokerikahvia.
        Vähemmän makeaan rahkaankin voisi varmasti totutella pikkuhiljaa
        makeutta vähentämällä. Onhan se jo paljon vähäkalorisempaa,
        jos vaikka laitat siihen vain puolet siitä kermasta tai vanillasta,
        mikä nyt tuntuu sopivalta määrältä, ja sitten kun olet tottunut makuun,
        vähennät taas tai vaihdat maitoon ja hedelmiin. Ja syö vaikka alkuun
        pienempi annos kerralla.

Tsemppiä, älä anna periksi! :)

• piia
        Nippi kirjoitti:

Jos nuo hedelmät ja niiden mehut eivät auta, kokeile sekoittaa
        purkilliseen rahkaa 1 dl rasvatonta maitoa niiden lisäksi. Makeutusaineilla
        saa tietysti saman aikaan kuin sokerilla, mutta minä en ainakaan halua
        syödä niitä kovin usein. Silloin kun välttämättä tarvitsen sokerimakeutusta,
        käytän hedelmäsokeria, koska sitä tarvitsee laittaa vain noin puolet
        tavallisen sokerin määrästä.

Ajan mittaan makuaisti myös tottuu vähempään makeuteen (ja myös
        suolattomuuteen). Jätin vuosia sitten kahvista sokerin pois.
        "Siirtymävaihe" kesti kaksi kuukautta ja oli välillä tosi hermostuttavaa,
        mutta nyt en voisi ajatellakaan juovani makeaa sokerikahvia.
        Vähemmän makeaan rahkaankin voisi varmasti totutella pikkuhiljaa
        makeutta vähentämällä. Onhan se jo paljon vähäkalorisempaa,
        jos vaikka laitat siihen vain puolet siitä kermasta tai vanillasta,
        mikä nyt tuntuu sopivalta määrältä, ja sitten kun olet tottunut makuun,
        vähennät taas tai vaihdat maitoon ja hedelmiin. Ja syö vaikka alkuun
        pienempi annos kerralla.

Tsemppiä, älä anna periksi! :)

mulla menee rahka alas hyvin sekoittamalla pilttiä joukkoon esim.mango ja vähän makutusjauhetta niin kyllä hyvää on!ja olen todella kauan yrittänyt vaikka mitä ratkaisuja mutta tämä toimii

• minäminä
        piia kirjoitti:

mulla menee rahka alas hyvin sekoittamalla pilttiä joukkoon esim.mango ja vähän makutusjauhetta niin kyllä hyvää on!ja olen todella kauan yrittänyt vaikka mitä ratkaisuja mutta tämä toimii

Mä syön rahkaa kaurahiutaleiden kanssa. Purkilliseen rahkaa yks desi kaurahiutaleita ja sekaan vettä koska kaurahiutaleet imee sitä. Hyvää on.

• läskäri
        satu kirjoitti:

purkki rahkaa samanverran maustamatonta jugurttia joitain seuraavista: banaania/mansikkaa/mustikkaa/muita marjoja/sekahedelmät, valuta/omenaa/aprikoosia/bonamössöö hedelmä Ja pikkiriikkisen tavallista sokeria. Sokeri on aito luonnontuote, eikä niin vaarallistakaan, kun käyttää kohtuudella. Ligth-tuotteet pahasta sisuskaluille liikaa nautittuina.
        Tästä saat n. 2 annosta.

• mie

sekoita rahkaan hunajaa, maiskis!

• mimmi

Rahkan kanssa maistuu jugurtti, purkki kumpaakin.

Aivan ihanaa jälkiruokaa tai välipalaa saa kun laittaa tehosekoittimeen rahkaa, jugurttia, hieman maitoa ja hedelmää (banaania) sekä veetabixin tai vaikka mysliä. Ei ole makeutusaineita tarvinnut lisätä.

• Laihduttaja

Todella hyvä eikä liian hapan rahkaherkku laihduttajalle on maitorahka, johon on lisätty VÄHÄN hilloa, itse tykkään laittaa mansikkahilloa, vie parhaiten rahakn happaman maun pois.

Hilloa siis tulee laittaa annokseen (1/2 prk rahkaa) enintään ruokalusikallisen verran. Hyvä makeutusaine ja kohtuullisesti käytettynä ei lihota.

Kannattaa kokeilla!

• rahkis

Käytä aluksi rahkan ja rasvattoman maidon joukossa banaania, joka maistuu sitä makeammalta mitä kypsempää se on. Kun totut, voit laittaa mansikoita, vadelmia tms banaanin lisäksi ja vähentää banaanin määrää. Totut varmasti! Itse en laittaisi mehua vaan nimenomaan maitoa. Ripauta hiukkasen aluksi vaniljaa, jos tuntuu mauttomalta.

• Miksu

on sekoittaa rahkan sekaan paljon mikrossa käyneitä pakastemustikoita ja reilusti (noin 10-15 tippaa) Hermesetas:n nestemäistä makeutusainetta. Ja jos vielä happamuus vaivaa, niin lisää makeutusainetta. Sillä se happamuus lähtee!

• Rahkaherkuttelija

No kun noita vinkkejä tossa on, niin lisäänpä vielä yhden. Tästä sitten tulee tosi reilu annos, mutta kevyttä on: tarkalleen laskettuna 63kcal/100g.

Rahkaahan annoksessa on reilusti alle kolmasosa, mutta väliäkö sillä....

-Purkki maitorahkaa
      -purkki ananasmurskaa (valuta mehuja jonkun verran pois)
      -200g vadelmia (saa pakaste-altaasta, sulata ja murskaa haarukalla)
      -Valion Vanilla-jugurttia sen juuri tyhjentämäsi rahkapurkin verran, eli 250g.

Ja se Vanilla-jugge on oikeesti paras tähän tarkoitukseen. Se on ihan liian makeeta syötäväksi sellaisenaan, mutta toimii loistavasti makeutuksena rahkan kanssa. Eikä muuten kannata edes kokeilla rasvattoman jugurtin kanssa...

Mä kokeilin ihan testinä rinnakkain yhtä rasvatonta vaniljajuggee ja sit tätä Vanillaa. Energiat rasvattomassa 70 ja Vanillassa 80. Ja maku taas... Noh, heitin sen rasvattoman skeidan roskiin kun ei sitä saanut alas.

• jake

Rahkaa voi syödä ihan raakana suoraan purkista helposti, kunhan vaan syö oikeeta rahkaa. Nimittäin saksalainen Ehrmann on sellainen rahka, mikä uppoo raakana hyvin. Kannattaa kokeilla. Se on paljon parempaa kuin Valion ja Ingmanin rahkat.

• Tiituli

Sitä minäkin joskus ihmettelin...sehän on niin pahaa!!! Kunnes äiti toi kaupasta vähärasvaista maitorahkaa ja anasta...paloja ja murskaa ja ne sekoittaa rahkaan...toisesta purkista myös mehun se on tosi hyvää ja täyttävää!! kannattaa kokeilla!!

• Anonyymi

ehrman rahka purkkiin puolukkahilloa sekaan kyllä o hyvvöö

• Anonyymi

Tosi outoa porukkaa! Kaiken mitä panee suuhunsa pitää muka olla makeaa.
      Onkohan kaikki kirjoittajat koululaisia? Ainakin tosi ylipainoisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5308
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      484
      2474
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1219
    4. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      992
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      16
      947
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      924
    7. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      41
      802
    8. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      193
      774
    9. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      3
      764
    10. Siellä taas pyörin

Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?
      Tunteet
      8
      713
    Aihe