Dissen Kawa

Anonyymi

Komee seiska puokki kawa! Tekis mieli itselläkin moottoripyörää mutta en pysty laittamaan paljon rahaa. Paljonkon Dissen Kawa kustansi noin suunnilleen pyöreästi?

26

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkalleen 2250 euroa. 2002 vm ja 22500 km ajettu. Nyt jo reilu tonni enemmän. 😀💪

      • Ja sen nimi on muuten Kaisa. 😍❤️


      • Nonii.
        Meidän auto maksaisi 4000 mutta ei rahat riitä😒

        Mutta kitkutellaan täytyy varmaan alkaa yrittää kysellä jos siskolla olisi varaa pulittaa puolet lainana.

        Se auto kyllä tarvitaan 9henkinen.


      • valtakunta kirjoitti:

        Nonii.
        Meidän auto maksaisi 4000 mutta ei rahat riitä😒

        Mutta kitkutellaan täytyy varmaan alkaa yrittää kysellä jos siskolla olisi varaa pulittaa puolet lainana.

        Se auto kyllä tarvitaan 9henkinen.

        Suurperheen ongelmia....

        Toivottavasti saatte rahat kasaan...


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Nonii.
        Meidän auto maksaisi 4000 mutta ei rahat riitä😒

        Mutta kitkutellaan täytyy varmaan alkaa yrittää kysellä jos siskolla olisi varaa pulittaa puolet lainana.

        Se auto kyllä tarvitaan 9henkinen.

        Olisi kannattanut laittaa piuhat poikki kauan sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kannattanut laittaa piuhat poikki kauan sitten.

        Ei todellakaan sun pitäisi kannattaisi niin tehdä kun olet noin empatia kyvytön, varsikin jos jokainen ongelma on noin raskas kantaa että ei selviä elämästä kun ongelmia tulee väistämättä.

        Jos oot tuollain kultalusikka syntynyt ettet kestä vastoinkäymisiä ja se että elämässä kuuluu lapsillekin olla vastoinkäymisiä että kestävät ongelmat ja ymmärretään että niihin löytyy ratkaisuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kannattanut laittaa piuhat poikki kauan sitten.

        Mutta sit vielä sun on tajuttava tarvisiko elämä olla niin hakalaa kun sitä pystyy helpottaa oikeilla välineillä.


      • Disse kirjoitti:

        Suurperheen ongelmia....

        Toivottavasti saatte rahat kasaan...

        Muistat varmaakin kun puhuin veneestä pojat noi kouluikäiset tekivät sen verta töitä että ostivat kumiveneen puokkiin ja ovat käyttäneet ahkeraa kun viime viikko käytiin uimassa päivittäin.

        Varsinkin kun lapset itse tekivät töitä saadakseen rahaa vaikka rahat tulivat minulta mutta kyllä ne ovat täysin tyytyväisiä omaan aikaan saamiseen.


      • valtakunta kirjoitti:

        Muistat varmaakin kun puhuin veneestä pojat noi kouluikäiset tekivät sen verta töitä että ostivat kumiveneen puokkiin ja ovat käyttäneet ahkeraa kun viime viikko käytiin uimassa päivittäin.

        Varsinkin kun lapset itse tekivät töitä saadakseen rahaa vaikka rahat tulivat minulta mutta kyllä ne ovat täysin tyytyväisiä omaan aikaan saamiseen.

        Joo. Muksut on kyllä paljon onnellisempia, kun saavat tehdyn työn jälkeen palkalla hommattua itselleen jotain.

        Mun poika touhuaa mielellään ihan mitä vaan. Se auttelee mummoaan ja ukkiaan täällä maalla, sekä oli viime kesänä Tokmannilla. Tänä kesänä ei mennyt kesätyöjutut putkeen, mutta kyllä mä veikkaan, että se jotain keksii.

        Tyttö saa oppia seuraavaksi ikkunanpesua. Sekin kun kuulemma tarttee rahaa. 😁


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Muksut on kyllä paljon onnellisempia, kun saavat tehdyn työn jälkeen palkalla hommattua itselleen jotain.

        Mun poika touhuaa mielellään ihan mitä vaan. Se auttelee mummoaan ja ukkiaan täällä maalla, sekä oli viime kesänä Tokmannilla. Tänä kesänä ei mennyt kesätyöjutut putkeen, mutta kyllä mä veikkaan, että se jotain keksii.

        Tyttö saa oppia seuraavaksi ikkunanpesua. Sekin kun kuulemma tarttee rahaa. 😁

        Harjoituksista meillä lapset saa rahaa varsinkin raskaista harjoituksista.
        Joita ei kyllä tehdä kuin pakottamalla ja sit maksetaan vielä palkkaa😱

        Noh mutta nyt taas en jaksa pakottaa pakotin jo 20 euron edestä tehtäviä ja tehtävästä saa euron.
        Tahdotaan kaikkea mutta äiti varmaan sit työpaikallakin pakottamassa että saa palkan.

        Pitäisi teettää sata päivää mutta mun henkinen kantti ei siis jaksa ja sit oli maksettava 20 euroa koululaisille😅 per nuppi.

        Tytöllekin nousi luetun ymmärtäminen seiskasta ysiin.
        Joten halusin heidän itse motivoitua eikä miettiä että mitä ne päivittäin menettää se on raskas 15 minuuttia mielelle kun pitää päätä käyttää mutta sit sen tehtävän aloittamiseen menee monta tuntia ja tuntuu sit pakottamiselta.

        Oppiipahan aikuisena tekemään henkisesti raskasta työtä kun lapsena opetettu kädestä pitäen.

        Kyllä voin itseänikin taputtaa olalle nyt on loma niin saa vähän hengähtää.


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Muksut on kyllä paljon onnellisempia, kun saavat tehdyn työn jälkeen palkalla hommattua itselleen jotain.

        Mun poika touhuaa mielellään ihan mitä vaan. Se auttelee mummoaan ja ukkiaan täällä maalla, sekä oli viime kesänä Tokmannilla. Tänä kesänä ei mennyt kesätyöjutut putkeen, mutta kyllä mä veikkaan, että se jotain keksii.

        Tyttö saa oppia seuraavaksi ikkunanpesua. Sekin kun kuulemma tarttee rahaa. 😁

        Kyllä ne aivot muovautuu kun mieltä on rasitettava kuin pänttäisi kokeeseen päivittäin 15minuuttia😳

        Minusta ihan hyvä rasitus ja vaikeuttanut sen mukaan kun menee liian helpoksi.
        Tyttö innostu ostamaan kissapannan ja hännän niin teki heti 4 tehtävää saman päivän aikana kun maksoi 4€.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä ne aivot muovautuu kun mieltä on rasitettava kuin pänttäisi kokeeseen päivittäin 15minuuttia😳

        Minusta ihan hyvä rasitus ja vaikeuttanut sen mukaan kun menee liian helpoksi.
        Tyttö innostu ostamaan kissapannan ja hännän niin teki heti 4 tehtävää saman päivän aikana kun maksoi 4€.

        Mun ei ole onneksi tarvinnut mistään koulujutuista mitään maksaa, enkä oikein haluaiskaan. Sen ne tekee itseään varten ja se on jo palkinto, että saavat tietoa.

        Mä maksan siivoiluista, muuten kun oman huoneen, se kuuluu itselle. Ikkunanpesu, keittiön ja yhteisien tilojen siivous on palkkion arvoista. Nurmen leikkuu, autotallin siivous jne.

        Minusta itselle hyödyksi olevat asiat on jokaisen vastuulla itse, en mä tee mitään hyvillä kouluarvosanoilla. He itse hyötyvät siitä ja se nimenomaan on tärkeää heidänkin ymmärtää juuri niin. 😊👌


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä ne aivot muovautuu kun mieltä on rasitettava kuin pänttäisi kokeeseen päivittäin 15minuuttia😳

        Minusta ihan hyvä rasitus ja vaikeuttanut sen mukaan kun menee liian helpoksi.
        Tyttö innostu ostamaan kissapannan ja hännän niin teki heti 4 tehtävää saman päivän aikana kun maksoi 4€.

        Kummallakin keskiarvo kuitenkin 8.2, joten olen ylpeä. Mä en noin hyvin osannut mitään ikinä, mutta ehkä oon osannut sparrata oikein ja exä myös.

        Tottakai mä sanoin ja halasin kumpaakin, että olen ylpeä heistä. Jotenkin oli kiva nähdä, miten teini vetäisee sen hyvällä. Kumpikin kasvoi 5 cm pituutta justiinsa. 😆


      • Disse kirjoitti:

        Kummallakin keskiarvo kuitenkin 8.2, joten olen ylpeä. Mä en noin hyvin osannut mitään ikinä, mutta ehkä oon osannut sparrata oikein ja exä myös.

        Tottakai mä sanoin ja halasin kumpaakin, että olen ylpeä heistä. Jotenkin oli kiva nähdä, miten teini vetäisee sen hyvällä. Kumpikin kasvoi 5 cm pituutta justiinsa. 😆

        Muistatko vielä sun peruskoulun keskiarvoja? Muistelen, että kuudennella ope oli kirjoittanut todistukseen käsin keskiarvon. Sellainen harmaa ikään kuin kansilehtinen tokarin suojana.

        Vieläkö ne arvioi numeerisesti 4-10?


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Muistatko vielä sun peruskoulun keskiarvoja? Muistelen, että kuudennella ope oli kirjoittanut todistukseen käsin keskiarvon. Sellainen harmaa ikään kuin kansilehtinen tokarin suojana.

        Vieläkö ne arvioi numeerisesti 4-10?

        Muistan mä jotain... 6,5 oli huonoin ja 7,3 paras. 😂

        Ja voin sanoa, että en ollut tosiaan tyhmin, mutta mä en ottanutkaan vastuuta itsestäni. Touhusin vaan kaiken kivan perässä. Oisin oikeasti pystynyt hitokseen parempaan missä vaan. Tekussa sit totuus iski vastaan. Olin kaivanut nokkaa perusasioiden aikaan ja viskellyt kuminpaloilla viivottimella opea. 😂


      • Vau. Ei ole hinnalla pilattu. Nyt alkoi itseänikin kutkuttamaan ajatus mopelista.


      • Disse kirjoitti:

        Muistan mä jotain... 6,5 oli huonoin ja 7,3 paras. 😂

        Ja voin sanoa, että en ollut tosiaan tyhmin, mutta mä en ottanutkaan vastuuta itsestäni. Touhusin vaan kaiken kivan perässä. Oisin oikeasti pystynyt hitokseen parempaan missä vaan. Tekussa sit totuus iski vastaan. Olin kaivanut nokkaa perusasioiden aikaan ja viskellyt kuminpaloilla viivottimella opea. 😂

        Itelläkin pyörinyt siinä 7 pikkusen päälle kolmannen luokan jälkeen. Kun pääsin siitä kiusaaja opesta eroon.

        Se antoi aina mahdollisimman huonoja numeroita mulle. Jos jotaki kysyikin, niin en neuvo...oli asenne. Sen vuoksi menetin mm. mielenkiintoni matematiikkaan.

        😏

        Mää oisin ollut ehkä jopa suht välkky vekara, jos oisin pystynyt olemaan enempi koulussa, kumminkin ammattiopinnot on aina ollut hyviä ja kiitettäviä.

        Mut joskus ketuttaa, et peruskoulun aikaan oli pal jäljessä muita ja jäi tykkänään asioita oppimattakin. Mut pärjäähän sitä toki vähemmälläkin.🤣


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Itelläkin pyörinyt siinä 7 pikkusen päälle kolmannen luokan jälkeen. Kun pääsin siitä kiusaaja opesta eroon.

        Se antoi aina mahdollisimman huonoja numeroita mulle. Jos jotaki kysyikin, niin en neuvo...oli asenne. Sen vuoksi menetin mm. mielenkiintoni matematiikkaan.

        😏

        Mää oisin ollut ehkä jopa suht välkky vekara, jos oisin pystynyt olemaan enempi koulussa, kumminkin ammattiopinnot on aina ollut hyviä ja kiitettäviä.

        Mut joskus ketuttaa, et peruskoulun aikaan oli pal jäljessä muita ja jäi tykkänään asioita oppimattakin. Mut pärjäähän sitä toki vähemmälläkin.🤣

        6 lk. sain hyvän tokarin sen parhaimman ja yläasteella pääosin ylsin sinne 8 pintaan. Välillä ali ja taas yli.😛


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Itelläkin pyörinyt siinä 7 pikkusen päälle kolmannen luokan jälkeen. Kun pääsin siitä kiusaaja opesta eroon.

        Se antoi aina mahdollisimman huonoja numeroita mulle. Jos jotaki kysyikin, niin en neuvo...oli asenne. Sen vuoksi menetin mm. mielenkiintoni matematiikkaan.

        😏

        Mää oisin ollut ehkä jopa suht välkky vekara, jos oisin pystynyt olemaan enempi koulussa, kumminkin ammattiopinnot on aina ollut hyviä ja kiitettäviä.

        Mut joskus ketuttaa, et peruskoulun aikaan oli pal jäljessä muita ja jäi tykkänään asioita oppimattakin. Mut pärjäähän sitä toki vähemmälläkin.🤣

        No opethan on mitä on. Ihmisiä nekin. 🤔

        Minusta kuitenkin mä otin kopin ttestäni amiskassa. Keksin, että itseäni varten tässä koulua käydään. 😊

        Jotkut ihmiset on parempia kuin toiset motivoimaan, mutta kyllä se vaan itsestä lähtee. Muihinhan ei voida vaikuttaa. Se mun tunnevastuu tonkiutuu taas esiin. En voi siirtää vastuuta minnekkään muualle kuin itteeni tässäkään. 🙄


      • Disse kirjoitti:

        No opethan on mitä on. Ihmisiä nekin. 🤔

        Minusta kuitenkin mä otin kopin ttestäni amiskassa. Keksin, että itseäni varten tässä koulua käydään. 😊

        Jotkut ihmiset on parempia kuin toiset motivoimaan, mutta kyllä se vaan itsestä lähtee. Muihinhan ei voida vaikuttaa. Se mun tunnevastuu tonkiutuu taas esiin. En voi siirtää vastuuta minnekkään muualle kuin itteeni tässäkään. 🙄

        Mietinpä vaan, että oisimpa nyt ope tässä fiiliksessä! 😳
        Aika paska oisin!!!


      • Partakaveri kirjoitti:

        Vau. Ei ole hinnalla pilattu. Nyt alkoi itseänikin kutkuttamaan ajatus mopelista.

        Eikun nettimotoo selaamaan! 😀👌


      • Disse kirjoitti:

        No opethan on mitä on. Ihmisiä nekin. 🤔

        Minusta kuitenkin mä otin kopin ttestäni amiskassa. Keksin, että itseäni varten tässä koulua käydään. 😊

        Jotkut ihmiset on parempia kuin toiset motivoimaan, mutta kyllä se vaan itsestä lähtee. Muihinhan ei voida vaikuttaa. Se mun tunnevastuu tonkiutuu taas esiin. En voi siirtää vastuuta minnekkään muualle kuin itteeni tässäkään. 🙄

        Juu, tää ope oli psykopaatti. Enkä edes valehtele liioittele tms. Minuu se kiusasi henkisesti irvailemalla ja sanoilla satuttamalla, mutta muitapa se jopa löi karttakepillä, tukisti ja retuutti niskasta. Että semmosta vielä 80-luvulla. :(

        Rikkoipa se joskus lasten viivottimia, kyniä ja teroittimiakin. katkaisi poikki tai heitti lattialle. Semmonen pelolla hallitseva ihminen.

        Mutta tokihan ihmisiä ne on psyykkisesti sairaatkin.

        :/


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Juu, tää ope oli psykopaatti. Enkä edes valehtele liioittele tms. Minuu se kiusasi henkisesti irvailemalla ja sanoilla satuttamalla, mutta muitapa se jopa löi karttakepillä, tukisti ja retuutti niskasta. Että semmosta vielä 80-luvulla. :(

        Rikkoipa se joskus lasten viivottimia, kyniä ja teroittimiakin. katkaisi poikki tai heitti lattialle. Semmonen pelolla hallitseva ihminen.

        Mutta tokihan ihmisiä ne on psyykkisesti sairaatkin.

        :/

        Se oli silloin sallittavampaa. Mutta minusta nykyinen kaiken hyväksyvä linjakaan ei ole hyvä.

        Opettajien pitäisi saada vetää rajat. Toisaalta ne pitäis olla jo kotona opittu. 🙄


      • Disse kirjoitti:

        Kummallakin keskiarvo kuitenkin 8.2, joten olen ylpeä. Mä en noin hyvin osannut mitään ikinä, mutta ehkä oon osannut sparrata oikein ja exä myös.

        Tottakai mä sanoin ja halasin kumpaakin, että olen ylpeä heistä. Jotenkin oli kiva nähdä, miten teini vetäisee sen hyvällä. Kumpikin kasvoi 5 cm pituutta justiinsa. 😆

        Noi ei osaa pitää arvossa vielä asiaa itseään varten tekevät, eivät pysty katsomaan niin kauaskatsoisesti merkittävänä vaikka oon keskustellut monesti asiasta, joten ihan oon ylpeä että lisäharjoituksia tehdään ja maksan lapsen ylimääräisestä työstä kuin myös hyvästä koe numerosta.


    • Anonyymi

      ATM ei kannata lapsia tehdä, vaimo lähtee toisen alle kumminkin. Elelänmatkallaan jo tekee mitä huvittaa, kyl sen arvaa.
      Mies saa maksaa elareita ja uusi panija juo ne rahnat.

    • Pappamopo!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe