Olen miettinyt, mikä saa ansioituneenkin luonnontieteilijän käymään uskonnollista ajattelutapaa vastaan. Tietenkään syy ei voi olla tiedemiehen epäilys omaa alaansa kohtaan, niin hyvin se on perusteltu.
Useimmat tietäjät eivät edes viitsi tai kerkiä. Silloin, kun rajankäyntiä esiintyy, syy lienee, että edelleen elämme kahdessa kultuurissa, vanhakantaisessa maagisessa ja uskonnollisessa, jonka jalostuneempia muotoja ovat filosofia ja common sense. Tiedemies yrittää saada tieteellisen ajattelun nopeammin valtaan, vanhoilliset taas yrittävät asettaa hidasteita maagisen ajattelun katoaminen tielle.
Kahden kulttuurin välissä
2
208
Vastaukset
- Anonyymi
Oletteko mahdollisesti virtuaalinen stand up koomikko?
Ansioitunutta luonnontieteilijää tietenkin järkyttää se kuinka vähällä järjellä maailmaa hallitaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011825- 591190
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4601169- 1701053
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132837- 58831
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49776- 84773
- 51728
- 57691