Minä minä minä minä minä

Oman navan tuijotus tuntuu taas vallanneen alaa palstalla useammassakin keskustelussa ja useammankin toimesta, onhan se kyllä muutenkin tätä aikaa, melkeinpä minkä tahansa jutun kun lukee niin siellä joku julkkis tai muu leuhottaa minä minää ja miten se on tärkeää, muut saa haistaa p..an.

No joo, sitten nämä samat minäilijät viettää sinkkukesää tai muuten sinkkuilevat kun minä minä minä ei riittänytkään edelliselle tiuhaan vaihtuvalle kumppanille mutta kohta niillä on taas joku uusi rakkauden lupauksilla haalittu uhri haavissa. Minusta vähän lapsellista niiden edes ajatella että sen minä minän pitäisi toiselle riittää. Voisivat miettiä vaikka esivanhempiaan jotka riehui kuokka kädessä suota raivaamassa. Ei sekään kivaa ollut, mukavampi olisi ollut läiskiä korttia kavereiden kanssa ja ryypätä, mutta koska isopappa ei ajatellut minä minä asenteella vaan ihan sitä perhettään niin se vietti aikaa siellä suolla kuokka kädessä itikoiden syötävänä. Ihan samoin kuin mummo ajtteli kun hoiti kaikki kotipuolen miestenkin hommat kun mies oli rintamalla.

No ei mulla muuten mitään minäilyä vastaan ole, olenhjan itsekin aika itsekäs ihminen koska voin mutta se minua noissa aina vähän tökkkii että jos se oma minä on aina edellä ja tärkein niin eikö sitä sitten voi suosiolla pysytellä sinkkuna niin saa olla ihan niin itsekäs kuin haluaa? Homma menee minusta vääränläaiseksi siinä kohta kun siihen minäilyyn vedetään mukaan toisia ihmisiä, annetaan niiden ymmärtää että ne on muka tärkeitä mutta kuitenkin se oma minä menee aina edelle kaikesta muusta.

94

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tipuin kärryiltä. Saisiko suomeksi?

      • Tuo on kyllä nyt ikävästi tehty kun Suomea tuo on.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tuo on kyllä nyt ikävästi tehty kun Suomea tuo on.

        Tarkoitin etten ymmärrä mistä tässä puhutaan. Mihin tässä viitataa? Harmis naukkaillut? Sen verran korkealentoista :D


    • Anonyymi

      No hyvä että sinä nyt sait purkauduttua.

      -flowersreally-

    • omanapa se täältäkin löytyy.
      Itsekkyyttä on kyllä monenlaista mutta kyllä se tärkeintä on ettei aiheuta muille ongelmia itsekkyydestään vaan suojella niitä muita omalta itsekkyydeltä ja opetella epäitsekkyyttä toisen takia.

      Mutta sen vuoksi nykypäivänä onkin sitten unelma prinssit kariutunut nopeaa ja parinvalinta kriitiseksi kun ne muutamat käyttävät kuin kerkeää ihmisiä hyödyksi.

    • M184

      Jos nyt paatoksen loppuosassa ajoit takaa ajatusta että ei olla valmiita kompromisseihin parisuhteessa niin allekirjoitan tuon veikkauksen että aika vaikeaa on yhteiseloa tuollaiselle lattialle rakentaa. Totta kai se minäkuva ja omat arvot ovat siellä pohjalla eikä niitä kannata myydä mutta joskus voisi pysähtyä mitkä niistä ovat oikeasti merkitseviä asioita.

      Mitä palstan minä, minä- näkökulmiin tulee niin itse kyllä suhtaudun niihin erittäin suopeasti ja suorastaan ilahdun nistä. En minä tänne tullut hakemaan mitään faktaa tai informaatiota vaan lueskelemaan miten muut asioita kokevat. Sitä kautta voi vähän kyseenalaistaa myös niitä omia ajatusmalleja ja katsantokulmia omassa elämässä.
      Jos minä haluaisin tietää jonkun matikan kaavan niin menen muualle mutta täältä haen ihmisten ajatuksia onko matikan opiskelu ollut vaikeaa tai/ja miten sitä kukin on aikanaan opiskellut.

    • No niin. Minähän olen varmaan palstan innokkaimpia minäilijöitä, tuon sitä ainakin esille monin tavoin.

      Minäilyssä ei kuitenkaan kyse ole muitten tarpeiden laiminlyönnistä, vaan lähinnä siitä, ettei mitään tee vasten itseään. Siitähän moni ihminen kyselee muiltakin ja on huolissaan, että jos minä teen jotain sinulle, saanko minäkin jotain? Enemmän kaikki ihmiset valittaa siitä, että kaikki kaatuu vain minun päälle, eikä kukaan muu huomaa minua, muut hyväksikäyttää minua.... Ja kyse on vaan itsensä huomioimattomuudesta, eikä siitä, että muut käyttää hyväksi, tai joutuisi kantamaan kaikkia muita...

      Entisaikoihin voisin tuumia sitä, että silloin oli jokaisella osuus perustarpeiden täyttämisessä. Vesi, lämpö ja ruoka ei ollut jokaiselle tällätavoin miltei itsestään selvyys, vaan jokaisen panosta tarvittiin siihen, että pysyy hengissä, kyllä siinäkin oli itsekkyys läsnä. Usein penskat sai syödä, kun isäntä oli syönyt ensin, joka raatoi fyysisesti enemmän. Sitten monesti emännät tekivät kotitöitä enemmän, mutta lapsetkin joutuivat jo pienestä pitäen töihin mukaan... Ajat muuttuvat, tarpeet muuttuvat, mutta jotain luonnollista pysyy mukana...

    • Anonyymi

      Monet miehet on "minä minä". Jättävät perheensä ja ystävänsäkin todella helposti, jos ei ole joka hetki helppoa ja mukavaa. Eikö ne oikein kestä vastoinkäymisiä? Hylkäävää miestä ei voi kyllä kumppaniksi harkitakaan, joten joutaa mennäkin, mitäpä sitä ikävöimään. Todellinen pelkuriluonnehan siitä vain paljastui.

      • Anonyymi

        "Monet miehet on "minä minä". Jättävät perheensä ja ystävänsäkin todella helposti, jos ei ole joka hetki helppoa ja mukavaa."

        Mutta ei niin usein kuin monet naiset jättävät perheensä kun elämä ei olekaan riittävän jännää joka hetki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Monet miehet on "minä minä". Jättävät perheensä ja ystävänsäkin todella helposti, jos ei ole joka hetki helppoa ja mukavaa."

        Mutta ei niin usein kuin monet naiset jättävät perheensä kun elämä ei olekaan riittävän jännää joka hetki.

        Palstan mukaan suurin osa naisista ottaa jännämiehen. Eikö jännämiehen jännyys riitäkään sitten?


    • Anonyymi

      " Homma menee minusta vääränläaiseksi siinä kohta kun siihen minäilyyn vedetään mukaan toisia ihmisiä, annetaan niiden ymmärtää että ne on muka tärkeitä mutta kuitenkin se oma minä menee aina edelle kaikesta muusta."

      Jep.

    • Napahan on se ainoa kohta ihmisessä, jonka kautta itsekukin meistä on aikoinaan ollut liitoksissa toiseen ihmiseen. Joten mitä ihmeen minäilyä se oman navan tuijotus on? (Tosin eihän siinä missään symbioosissa eletty, vaan itsekästä loisimistahan se kohdussa elo oli, joten vedänkin sanani takaisin..😄)

      • Aloituksen otsikkoon haluaisin lisätä että Minä myös!

        Eikö ole hassua, että aina välillä suomalaisten sanotaan ( suomalaisten toimesta) olevan liian vaatimattomia ja sitten taas toisinaan liian itsekeskeisiä jajaja.. jäjäjäkäjäkä..😄


      • Anonyymi

        No itsekkäästi saa kyllä loisiakin kohdussa, kerta vanhemmat päätti maailmaan saattaa. Oikeastaan jokaisen pitäisi saada päättää haluaako tänne edes syntyä. Vanhemmilla pitäisi olla velvollisuus pitää huolta ja elättää koko elämän ajan, kun sen päätöksen tekivät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No itsekkäästi saa kyllä loisiakin kohdussa, kerta vanhemmat päätti maailmaan saattaa. Oikeastaan jokaisen pitäisi saada päättää haluaako tänne edes syntyä. Vanhemmilla pitäisi olla velvollisuus pitää huolta ja elättää koko elämän ajan, kun sen päätöksen tekivät.

        Niinpä. Munkin faija meni itsekkäästi delaamaan ja mutsi demontoitumaan, vaikka mä täällä kiljun suu auki ruokaa kuin linnunpoikanen.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Niinpä. Munkin faija meni itsekkäästi delaamaan ja mutsi demontoitumaan, vaikka mä täällä kiljun suu auki ruokaa kuin linnunpoikanen.

        No sut elättää miehesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sut elättää miehesi.

        Mulla on enemmän fyrkkaa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mulla on enemmän fyrkkaa.

        Tuo ukko sitä ruokaa ja avaa kaljapullo.


      • Vieläkö juot vaan pullosta? Mä en jaksa pulloja pois kantaa....

        Niin no sä kannatat ne tietty ukollas! :oD



      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jooh..

        Brööyh..

        Mun uusin selfie..

        https://aijaa.com/UWaqA4

        Huom!
        Minä minä minä jopa itse minä nimesin sen itse minun mukaani. 😌


      • Disse kirjoitti:

        Vieläkö juot vaan pullosta? Mä en jaksa pulloja pois kantaa....

        Niin no sä kannatat ne tietty ukollas! :oD

        Niissä lasipulloissa on ihan oma fiilis, kun sen kylmänä saa käteen ja pullon sivuilla on muutamaa kylmästä helmeilevä pisara...Aaah.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niissä lasipulloissa on ihan oma fiilis, kun sen kylmänä saa käteen ja pullon sivuilla on muutamaa kylmästä helmeilevä pisara...Aaah.

        Noh... onhsn siinä oms juttunsa toki. 😃👌


      • Disse kirjoitti:

        Noh... onhsn siinä oms juttunsa toki. 😃👌

        Psst. En mä niitä oikeasti...


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Psst. En mä niitä oikeasti...

        Paitsi joskus Coronaa...siinä pitää sitten olla myös siivu sitruunaa pullon suussa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Paitsi joskus Coronaa...siinä pitää sitten olla myös siivu sitruunaa pullon suussa.

        Tiesin jotenkin. Mulla on kotona muuten sellanen metallinen corona-sankko. Vähänkö hieno. 😁👍


    • Anonyymi

      Minä minä miinä, miinä, miinä!!

      Jos sua pelkkä nöyristely kiinnostaa niin kuule, olis tuossa aika paljon siivottavaa. Ole hyvä 😇

      xLiner

      • Linerin ruoska viuhahti! Swatchka! ;oD


      • Minä, sinä, hän,
        Me, te, he.
        Elä sinä poika
        minulle vittuile.

        Ihan runoksi pisti.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Minä, sinä, hän,
        Me, te, he.
        Elä sinä poika
        minulle vittuile.

        Ihan runoksi pisti.

        Minäminiminä, elä tule kuule sinäsinäsinä, siinä vikisemään mulle enään, tai vetäisen sua tylysti nenään!:oD

        Ei kannata battlata mua runohommissa! :oD


      • Disse kirjoitti:

        Minäminiminä, elä tule kuule sinäsinäsinä, siinä vikisemään mulle enään, tai vetäisen sua tylysti nenään!:oD

        Ei kannata battlata mua runohommissa! :oD

        Ei luonnistu battle minulta. Runo tulee jos on tullakseen.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ei luonnistu battle minulta. Runo tulee jos on tullakseen.

        Multa se runo aina tulee rimmaten.
        On ainoa mahdollisuus mun itse ottaa himmaten.
        Voi kaikkea kertoa tavoin runon.
        Peräkkäisillä sanoilla sen punon.
        Pitäisiköhän jatkaa tätä läpi yön.
        Mutta palstastatuksenihan sillä syön.
        Eipähä sillä kyllä väliä ole. Ei se mun palstajesseroolia mihinkään pole.
        😁👌


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Linerin ruoska viuhahti! Swatchka! ;oD

        Ei ole Harmista näkynyt... edelleen on siivoamatta. Tuota vähän epäilinkin, että huudellaan epäitsekkäiden perään, jotta saatais itse parempi hyöty toisesta. Tollasia noi jeesustelijat aina kaikki on...

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Harmista näkynyt... edelleen on siivoamatta. Tuota vähän epäilinkin, että huudellaan epäitsekkäiden perään, jotta saatais itse parempi hyöty toisesta. Tollasia noi jeesustelijat aina kaikki on...

        xLiner

        Niin... Sitä ollaan huolissaan, että muutko on itsekkäitä ja itse väitetään olevansa jotain muuta, mutta mitäs sitten edes olisi huolissaan mistään? Eikös epäitsekäs olekaan epäitsekäs? :oD


    • Nokkapystyssä kulkevat minä minä ihmiset saavat näkemään punaista. On täällä muitakin taivaltamassa!

      • Toi on jo toinen kerta kun kerrot, että jotkut muut ihmiset saa sut näkemään punaista..

        Mä luulin sua paljon rennommaksi..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Toi on jo toinen kerta kun kerrot, että jotkut muut ihmiset saa sut näkemään punaista..

        Mä luulin sua paljon rennommaksi..

        Kyllähän olen maininnut, että tietyt asiat saavat ärsyyntymään. Näen siis "punaista". On myös asioita mitkä saavat harkitsemaan sitä saunan rakentamista isolla takapihalla. Mutta ei ne verenpainetta nosta. En vihastu. Itsehillintä ei petä, niin sanoakseni.

        Mitä muuten yleensä ihmisillä tapahtuu kun näkevät punaista? Onko se raivoa? Tiedän yhden henkilön joka oikein huutamalla huutaa kiukkuisena. Lähinnä naurattaa semmoinen touhu,


      • Irvokas kirjoitti:

        Kyllähän olen maininnut, että tietyt asiat saavat ärsyyntymään. Näen siis "punaista". On myös asioita mitkä saavat harkitsemaan sitä saunan rakentamista isolla takapihalla. Mutta ei ne verenpainetta nosta. En vihastu. Itsehillintä ei petä, niin sanoakseni.

        Mitä muuten yleensä ihmisillä tapahtuu kun näkevät punaista? Onko se raivoa? Tiedän yhden henkilön joka oikein huutamalla huutaa kiukkuisena. Lähinnä naurattaa semmoinen touhu,

        "Persuilu"( sovinismi, rasismi, homofobia yms) saa mut näkemään punaista. Ei tällä palstalla, mutta jos joku poliitikko alkaa mediassa persuilemaan, niin kyllä mä vähintään ääneen vähän ähisen.. 😄


      • Wwuwuw kirjoitti:

        "Persuilu"( sovinismi, rasismi, homofobia yms) saa mut näkemään punaista. Ei tällä palstalla, mutta jos joku poliitikko alkaa mediassa persuilemaan, niin kyllä mä vähintään ääneen vähän ähisen.. 😄

        Olen oppinut, että politiikkaan ja uskontoon en puutu julkisesti. Siitä ei tule kuin pää kipeäksi.


      • Irvokas kirjoitti:

        Olen oppinut, että politiikkaan ja uskontoon en puutu julkisesti. Siitä ei tule kuin pää kipeäksi.

        En mäkään, mitä nyt täällä.

        Kyllä mä myös telkkarille kiroilen, sen ähkimisen lisäksi..En sentään seinään heitä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En mäkään, mitä nyt täällä.

        Kyllä mä myös telkkarille kiroilen, sen ähkimisen lisäksi..En sentään seinään heitä.

        "Olkoon muut mitä on ja tekee mitä tekee. Kunhan ei ala nenille hyppimään tai vahingoita muita" Se on mottona.

        Telkkari tekee mitä telkkarille on käsketty tehdä. :P Tuommoiset menee mulla loogisuuden puolelle. Sitä ihmetellään ja näprätään kunnes se tekee mitä halutaan. Omaa syytänihän se on, jos en saa sitä tekemään mitä haluan. :D


    • Anonyymi

      Juuri tuo suon raivaaminen on olennainen pointti. Ei kukaan nykyihminen voisi kulkea tärkeän näköisenä erikoiskahvi pahvimukissa ellei soita olisi kuokittu, trendijalkineiden alla olevaa katua kivetetty ja kahvia ja mukia tehty muiden toimesta. Onhan se helppo olla itsenäinen ja yksilöllinen maailmassa jonka muut ovat enimmäkseen tehneet. Seuraava haaste tällaiselle yksilölliselle "oman tiensä kulkijalle" voisi olla yhteisöllisyyden kokeminen.

    • Anonyymi

      Kun minä puhun itselleni, (monologo),
      olenko höperö tai muuten kajahtanut? Kun minä puhun sinulle, ja sinä minulle, se on kahden ihmisen keskustelua toistensa kanssa (dialogi). Joskus puhun Teille, vieraalle tai itseäni vanhemmalle. Joskus teille (lapsilleni 3kpl). Useimmiten sille, eläimelle, koska se kuuntelee monologejani. En koe olevani itsekäs.

      • Anonyymi

        Piti siis olla monologi. Kirjoutuisviehe osui kohdalleni


    • Anonyymi

      Mitä? Eikö kukaan enää huomaa sinua täällä? :D

      • Anonyymi

        Onkoo nää mielestäsi huomion huutoja


    • Jotta voisi olla hyvä toiselle, täytyy osata olla hyvä itselleen. Koska kaikki lähtee itsestä. Jotta voi olla hyvä itselle täytyy tuntea itseään. Tuntea itseään voi ainoastaan kokemuksen kautta. Toteamalla mitä ei ainakaan ole. Väärät ihmiset, väärät tilanteet valmistavat meitä siihen, että maailma järjestäytyy ympärillämme juuri oikein.

      Palsta on yksi oiva kasvun ympäristö. Täällä näkee hyvin mitä ei ainakaan ole. Jolloin oppii hyvin mitä on. Kunhan jaksaa keskittyä olennaiseen.

      • Anonyymi

        Näinhän se on. Itsensä tuntemiseen vaaditaan kokemuksia toisilta ja toisista. Vain toisten kautta kehittyy milloin mihinkin suuntaan.


      • Koulussako teille on papukaijoille on opettu noita tyhjänpäiväisiä rimpsuja...
        Hohhoijakkaa........Säki oot niin saatanan hyvis, ettäh....Koetahhan kasvaa vähän lisää palstaa seurailemalla:D


      • No jaa, täällä aina toitotetaan tuota itsensä tuntemista. On se toki tärkeää sen verran että jos historia on osoittanut että jatkuvasti onnistuu tekemään vääriä valintoja, vaikka nainen valitsemaan väkivaltaisia jännämiehiä niin se on tietysti hyvä tajuta että toistaa samaa kaavaa mutta vähintään yhtä tärkeää on osata tulkita muita. Sanotaan vaikka niin että jos nainen lähtee tutustumaan johonkin ted bundy -klooniin ei sille n aiselle ole mitään hyötyä itsensä tuntemisesta, sen sijaan sen on tärkeää osata tulkita merkkejä muista ihmisistä, tunnistaa ne ted bundyt ennen kuin ne pääsee iholle.


      • blade83 kirjoitti:

        Koulussako teille on papukaijoille on opettu noita tyhjänpäiväisiä rimpsuja...
        Hohhoijakkaa........Säki oot niin saatanan hyvis, ettäh....Koetahhan kasvaa vähän lisää palstaa seurailemalla:D

        Heips vaan. En ole hyvis enkä pahis. Mä vain olen. Minä. Itseasiassa vähän syvemmin harrastan tätä itseni tuntemista, mut turhaa toki siitä on täällä jauhaa 😅. Sama, kun antais ekaluokkalaiselle kasiluokan matikkaläksyt 🙈


      • MyLMyR kirjoitti:

        Heips vaan. En ole hyvis enkä pahis. Mä vain olen. Minä. Itseasiassa vähän syvemmin harrastan tätä itseni tuntemista, mut turhaa toki siitä on täällä jauhaa 😅. Sama, kun antais ekaluokkalaiselle kasiluokan matikkaläksyt 🙈

        Voisit lätistä noita rimpsujasi vaikka dissin kanssa privana kun olette ku paita ja perse.... Paljon tyhjänpäiväistä ympäripyöreää puppua, mut tuskin mitään sanojen takana.


      • blade83 kirjoitti:

        Voisit lätistä noita rimpsujasi vaikka dissin kanssa privana kun olette ku paita ja perse.... Paljon tyhjänpäiväistä ympäripyöreää puppua, mut tuskin mitään sanojen takana.

        Kuten sanoin, selittäisin paremmin, muttei se ole tarkoitettu niin 👌👁️. Älä lue, jos ei miellytä, niin helpoin ratkaisu kannaltasi 😁 haukkumisella et minua oikeasti heiluta suuntaan etkä toiseen 😘


      • blade83 kirjoitti:

        Voisit lätistä noita rimpsujasi vaikka dissin kanssa privana kun olette ku paita ja perse.... Paljon tyhjänpäiväistä ympäripyöreää puppua, mut tuskin mitään sanojen takana.

        Asiasta kukkaruukkuun, luin sun profiilitekstin niin oletko varma, että aina olet suojattua seksiä harrastanut? 😜 Tiedätkö, että herpes voi olla vuosia oireilematta 🤣 tiesitkö, että voi olla vielä pahempia viruksia jotka ihan pussailun kautta siirtyy ja pysyvästi 🤣🤣🤣 ihan vain bytheway kysyn 😁


      • MyLMyR kirjoitti:

        Kuten sanoin, selittäisin paremmin, muttei se ole tarkoitettu niin 👌👁️. Älä lue, jos ei miellytä, niin helpoin ratkaisu kannaltasi 😁 haukkumisella et minua oikeasti heiluta suuntaan etkä toiseen 😘

        En minä haukkunut, vaan halusin sinun vain tietävän, et toi setti ei nyt ainakaan miehiin tee minkäänlaista vaikutusta:D.....Täällä kun on näitä itsensä tuntijoita, virheistään oppijoita jne viimeaikoina riittänyt...Samat tyypit ketkä eivät millään saa niitä parisuhteitaan kestämään vuotta paria pidempään.

        Mitä tulee noihin sp-tauteihin ja seksiin liittyyviin kysymyksiin, niin niistä minä voin keskustella kahden kesken tulevan partnerini kanssa..Suottako minä niistä asiattomille selittelen..

        ....No niin öitä.. Ei ole mitään sinua vastaan.


      • blade83 kirjoitti:

        En minä haukkunut, vaan halusin sinun vain tietävän, et toi setti ei nyt ainakaan miehiin tee minkäänlaista vaikutusta:D.....Täällä kun on näitä itsensä tuntijoita, virheistään oppijoita jne viimeaikoina riittänyt...Samat tyypit ketkä eivät millään saa niitä parisuhteitaan kestämään vuotta paria pidempään.

        Mitä tulee noihin sp-tauteihin ja seksiin liittyyviin kysymyksiin, niin niistä minä voin keskustella kahden kesken tulevan partnerini kanssa..Suottako minä niistä asiattomille selittelen..

        ....No niin öitä.. Ei ole mitään sinua vastaan.

        Mistä päättelit, että yritän tehdä jotain vaikutusta miehiin😁 en yritä. Mul on mies ja hyvä sellainen 😁 mä vaan keskustelen keskustelupalstalla, ilmaisen mielipidettäni näes 😁


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        En minä haukkunut, vaan halusin sinun vain tietävän, et toi setti ei nyt ainakaan miehiin tee minkäänlaista vaikutusta:D.....Täällä kun on näitä itsensä tuntijoita, virheistään oppijoita jne viimeaikoina riittänyt...Samat tyypit ketkä eivät millään saa niitä parisuhteitaan kestämään vuotta paria pidempään.

        Mitä tulee noihin sp-tauteihin ja seksiin liittyyviin kysymyksiin, niin niistä minä voin keskustella kahden kesken tulevan partnerini kanssa..Suottako minä niistä asiattomille selittelen..

        ....No niin öitä.. Ei ole mitään sinua vastaan.

        "Täällä kun on näitä itsensä tuntijoita, virheistään oppijoita jne viimeaikoina riittänyt...Samat tyypit ketkä eivät millään saa niitä parisuhteitaan kestämään vuotta paria pidempään."

        Aika osuva huomio kyllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Täällä kun on näitä itsensä tuntijoita, virheistään oppijoita jne viimeaikoina riittänyt...Samat tyypit ketkä eivät millään saa niitä parisuhteitaan kestämään vuotta paria pidempään."

        Aika osuva huomio kyllä.

        No me kuitenkin saadaan ne suhteet ja opimme. Aina paremmiksi. Toisin kuin eräät 😂


    • mun käsittääkseni täällä tuodaan julki enimmäkseen omia mielipiteitä,
      kai se ny itsekkäämpää olis esittää mielipiteensä yleisinä totuuksina, tai sanoa muille mitä mieltä he saavat/heidän pitää olla..

      ja niinku, kyl ihmissuhteet vaatii myös kompromisseja, mut kuinka pitkälle pitäisi olla valmis joustamaan ja unohtamaan "minäminä-ajattelu"?
      ittensä kanssahan sitä ainoastaan on pakko elää koko ikänsä, ja ilman itteensä taas ei voi elää.

      ja kysykö se esi-isoisoisä siltä suolta ja sen asukkailta lupaa tulla sinne kuokkimaan? eikö vaan aika itsekkäästi raivannut elintilaa muilta itselleen ja jälkeläisilleen?

    • Anonyymi

      Muut ajavat omaa asiaansa, Harmis Putinin asiaa. Valitsen mielummin nuo omaa asiaansa ajavat.

      • Anonyymi

        Harmis on ainoa fiksu täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmis on ainoa fiksu täällä.

        En pidä fiksuna sitä että puuttuu niin paljon muiden elämäään ihan kuin itse olisi joku mr. täydellinen. Ajattelepa jos me muutkin etsittäis netistä uutisia epäonnekkaista ihmisistä ja syyteltäis että onpa tyhmä, miksi tuo noin teki. Tuo kun jatkuu päivästä ja vuodesta toiseen, ei voi puhua enää fiksusta ihmisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä fiksuna sitä että puuttuu niin paljon muiden elämäään ihan kuin itse olisi joku mr. täydellinen. Ajattelepa jos me muutkin etsittäis netistä uutisia epäonnekkaista ihmisistä ja syyteltäis että onpa tyhmä, miksi tuo noin teki. Tuo kun jatkuu päivästä ja vuodesta toiseen, ei voi puhua enää fiksusta ihmisestä.

        Eikä puutu...Tää on vapaa areena. Katohan vähän mitä muuta paljon paskempaa tänne tyypit suoltaa.

        Mun mielestä noi on vaan uutisia ja sitten siinä hänen mielipiteensä. Menis monta juttuu ohi jos Harmis ei niitä nostais. Jokainen on vapaa siihen alle kommentoimaan.

        Älä viiti vinkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä fiksuna sitä että puuttuu niin paljon muiden elämäään ihan kuin itse olisi joku mr. täydellinen. Ajattelepa jos me muutkin etsittäis netistä uutisia epäonnekkaista ihmisistä ja syyteltäis että onpa tyhmä, miksi tuo noin teki. Tuo kun jatkuu päivästä ja vuodesta toiseen, ei voi puhua enää fiksusta ihmisestä.

        Et kyllä näe nokkaas pidemmälle. Harmis on suloinen. Paa mielees.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä puutu...Tää on vapaa areena. Katohan vähän mitä muuta paljon paskempaa tänne tyypit suoltaa.

        Mun mielestä noi on vaan uutisia ja sitten siinä hänen mielipiteensä. Menis monta juttuu ohi jos Harmis ei niitä nostais. Jokainen on vapaa siihen alle kommentoimaan.

        Älä viiti vinkua.

        "Tää on vapaa areena."
        "Älä viiti vinkua. "
        "Jokainen on vapaa siihen alle kommentoimaan."

        Yhtäläinen oikeus on sitten minullakin "vinkua" jos muutkin sitä täällä tekee, kuten Harmis. Oikeus kommentoida. Minä sentään olen "vinkunut" tuosta aiheesta vain pari kertaa, Harmis vinkuu jo ties monetta vuotta putkeen ja se on lähes päivittäistä. Harmis keskittyy lähes vain ja ainoastaan negatiiviseen.

        "Katohan vähän mitä muuta paljon paskempaa tänne tyypit suoltaa."

        Kukaan ei niitä olekaan fiksuiksi kehunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kyllä näe nokkaas pidemmälle. Harmis on suloinen. Paa mielees.

        Et voi olla kukaan muu kuin palstan pönttö eli pönttöuuni. Kukaan muu ei sitä läjää puolusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kyllä näe nokkaas pidemmälle. Harmis on suloinen. Paa mielees.

        SINÄ et näe nokkaasi pidemmälle. Älä siinä ala minulle urputtamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tää on vapaa areena."
        "Älä viiti vinkua. "
        "Jokainen on vapaa siihen alle kommentoimaan."

        Yhtäläinen oikeus on sitten minullakin "vinkua" jos muutkin sitä täällä tekee, kuten Harmis. Oikeus kommentoida. Minä sentään olen "vinkunut" tuosta aiheesta vain pari kertaa, Harmis vinkuu jo ties monetta vuotta putkeen ja se on lähes päivittäistä. Harmis keskittyy lähes vain ja ainoastaan negatiiviseen.

        "Katohan vähän mitä muuta paljon paskempaa tänne tyypit suoltaa."

        Kukaan ei niitä olekaan fiksuiksi kehunut.

        Joo, mutta sä vingut kirjoittajasta. Toinen kirjoittaa asiasta. En viiti katella tämmöstä panettelua. Harmis ei oo negatiivista nähnytkään -paitsi ehkä nyt sinut.

        Mitä ihmettä sinä hänestä urputat?
        Palstan asiallisin kaveri Harmisparmis on.

        Et tietäs politiikasta tai maailmanmenosta mitään jos ei Harmis asioita esittelisi! Suu kiinni ja lue vaan mukisematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SINÄ et näe nokkaasi pidemmälle. Älä siinä ala minulle urputtamaan.

        MINÄ näen sinutkin. Älä tule minun nenäni alle sadetta pitämään. Kirjoittaisit itsekin joskus asiaa niin olis mukava lukea. Harjottele kesän aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINÄ näen sinutkin. Älä tule minun nenäni alle sadetta pitämään. Kirjoittaisit itsekin joskus asiaa niin olis mukava lukea. Harjottele kesän aikana.

        Samat sanat pönttis. Juttusi ovat täyttä sontaa, ja moni muukin on samaa mieltä. Et keskustele mistään älykkäästä, koska et kykene. Olet kiukkuinen prinsessa joka hakee huomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINÄ näen sinutkin. Älä tule minun nenäni alle sadetta pitämään. Kirjoittaisit itsekin joskus asiaa niin olis mukava lukea. Harjottele kesän aikana.

        Et tee muuta kuin hykertelet harmiksen jutuille ja jauhat jotain täysin turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta sä vingut kirjoittajasta. Toinen kirjoittaa asiasta. En viiti katella tämmöstä panettelua. Harmis ei oo negatiivista nähnytkään -paitsi ehkä nyt sinut.

        Mitä ihmettä sinä hänestä urputat?
        Palstan asiallisin kaveri Harmisparmis on.

        Et tietäs politiikasta tai maailmanmenosta mitään jos ei Harmis asioita esittelisi! Suu kiinni ja lue vaan mukisematta.

        Mieluummin vinkuu jostain nimimerkin jutuista kuin tunnistettavien ihmisten elämästä, kuten harmis tekee. Onhan se itsekin sanonut ettei juttunsa kestäisi sitä että hänen henkilöllisyys paljastuisi.

        Antaa olla, en lähde tästä enempää tappelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat sanat pönttis. Juttusi ovat täyttä sontaa, ja moni muukin on samaa mieltä. Et keskustele mistään älykkäästä, koska et kykene. Olet kiukkuinen prinsessa joka hakee huomiota.

        Älykkyyttä harjoitetaan muualla sekä kaikkea muuta.
        Tämä on irtipäästämisen ghetto.

        Sulla ei ole nyt jutuissasi mitään sisältöä. Poljet paikallasi. Liikettä, move!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tee muuta kuin hykertelet harmiksen jutuille ja jauhat jotain täysin turhaa.

        Mitä sitten, saa niin tehdä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin vinkuu jostain nimimerkin jutuista kuin tunnistettavien ihmisten elämästä, kuten harmis tekee. Onhan se itsekin sanonut ettei juttunsa kestäisi sitä että hänen henkilöllisyys paljastuisi.

        Antaa olla, en lähde tästä enempää tappelemaan.

        Viisas olet kun nyt lopetat. Ei oo kiva, että näykitään -ja aiheetta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin vinkuu jostain nimimerkin jutuista kuin tunnistettavien ihmisten elämästä, kuten harmis tekee. Onhan se itsekin sanonut ettei juttunsa kestäisi sitä että hänen henkilöllisyys paljastuisi.

        Antaa olla, en lähde tästä enempää tappelemaan.

        Typerys...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisas olet kun nyt lopetat. Ei oo kiva, että näykitään -ja aiheetta!!

        Miten niin aiheetta? Harmis tietää itsekin juttunsa vähän kyseenalaisiksi, siksi se varjelee tarkoin henkilöllisyyttään. Itse se on noin sanonut ja keinotkin siihen. Voit kysyä häneltä.

        Jos joku noista sen jutuista pahoittaa joskus mielensä, ei se ole mitenkään ihmeellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten, saa niin tehdä!

        No miksi sitten käskit minun kirjoittaa asiaa, jos täällä saa mielestäsi hölmöillä ja olla vähän älyvapaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykkyyttä harjoitetaan muualla sekä kaikkea muuta.
        Tämä on irtipäästämisen ghetto.

        Sulla ei ole nyt jutuissasi mitään sisältöä. Poljet paikallasi. Liikettä, move!

        "Sulla ei ole nyt jutuissasi mitään sisältöä. Poljet paikallasi. Liikettä, move! "

        No omat juttusi on koko ajan ristiriidassa. Tää alkaa jo naurattaa, hyvää tiistaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin aiheetta? Harmis tietää itsekin juttunsa vähän kyseenalaisiksi, siksi se varjelee tarkoin henkilöllisyyttään. Itse se on noin sanonut ja keinotkin siihen. Voit kysyä häneltä.

        Jos joku noista sen jutuista pahoittaa joskus mielensä, ei se ole mitenkään ihmeellistä.

        No aika ihme nillittäjä pitää olla jos hänen jutuistaan mielensä saa pahoitettua. Kas kun ei ole vielä kertaakaan käynyt niin.

        Kukapa täällä ei henkilöllisyyttään varjelisi kun tarkoitus on ollakin anonyymipalstalla? Häh? Paa ite oma nimes tuohon ja ala vasta sitten puhua aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi sitten käskit minun kirjoittaa asiaa, jos täällä saa mielestäsi hölmöillä ja olla vähän älyvapaa?

        No ilmeisesti sitten olet sitä. Ole hyvä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sulla ei ole nyt jutuissasi mitään sisältöä. Poljet paikallasi. Liikettä, move! "

        No omat juttusi on koko ajan ristiriidassa. Tää alkaa jo naurattaa, hyvää tiistaita.

        Kuule, hyvää keskiviikkoa vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No aika ihme nillittäjä pitää olla jos hänen jutuistaan mielensä saa pahoitettua. Kas kun ei ole vielä kertaakaan käynyt niin.

        Kukapa täällä ei henkilöllisyyttään varjelisi kun tarkoitus on ollakin anonyymipalstalla? Häh? Paa ite oma nimes tuohon ja ala vasta sitten puhua aiheesta.

        No harva vaihtaa ip-osoitetta kirjoittaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No harva vaihtaa ip-osoitetta kirjoittaessa.

        No mikäs urkkija se sinä ole? Selvitteletkö toisten osoitteita vai miksi noin sanot??

        Katotko sinä senkin, mistä osoitteesta minä kirjoittelen.

        Kyllä kuulostat ihan siltä. Tuon takia on ehkä ihan syytä vaihtaakin!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No harva vaihtaa ip-osoitetta kirjoittaessa.

        Sitä paitsi se osoite vaihtuu muutenkin. Automaattisesti. Haloo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikäs urkkija se sinä ole? Selvitteletkö toisten osoitteita vai miksi noin sanot??

        Katotko sinä senkin, mistä osoitteesta minä kirjoittelen.

        Kyllä kuulostat ihan siltä. Tuon takia on ehkä ihan syytä vaihtaakin!!!

        Etkö lukenut mitä sanoin? Harmis on itse tuon sanonut joskus. Mistä kukaan täällä toisten ip-osoitteita näkee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikäs urkkija se sinä ole? Selvitteletkö toisten osoitteita vai miksi noin sanot??

        Katotko sinä senkin, mistä osoitteesta minä kirjoittelen.

        Kyllä kuulostat ihan siltä. Tuon takia on ehkä ihan syytä vaihtaakin!!!

        Et ole kyllä terävin kynä penaalissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole kyllä terävin kynä penaalissa.

        Etkä sinä tasapainoisin intiaani kanootissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö lukenut mitä sanoin? Harmis on itse tuon sanonut joskus. Mistä kukaan täällä toisten ip-osoitteita näkee?

        En minä tiedä mitä hän on sanonut! Pitääkö minun kaikki tietää! Ja mitä sitten??

        Sinä saatat nähdä, koska selvästi urkittelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä tiedä mitä hän on sanonut! Pitääkö minun kaikki tietää! Ja mitä sitten??

        Sinä saatat nähdä, koska selvästi urkittelet.

        Itselläni vaan jäänyt tuo mieleen. Joku noin sanoi ja se oli muistaakseni harmis. Eipä tuolla väliä. Harmiksen ketjuhan tämä on, kun näkee niin korjatkoon jos olen väärässä.

        "Sinä saatat nähdä, koska selvästi urkittelet. "

        Lopeta toi hysteerisyys. Sanoin tuolla jo aiemmin että harmis on itse kertonu keinot. Voin kyllä muistaa väärinkin. En jaksa enää puhua tästä, kun aloit hysteeriseksi taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole kyllä terävin kynä penaalissa.

        Harmis on silti suloisin vaikka kuinka uhoaisit ja moittisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni vaan jäänyt tuo mieleen. Joku noin sanoi ja se oli muistaakseni harmis. Eipä tuolla väliä. Harmiksen ketjuhan tämä on, kun näkee niin korjatkoon jos olen väärässä.

        "Sinä saatat nähdä, koska selvästi urkittelet. "

        Lopeta toi hysteerisyys. Sanoin tuolla jo aiemmin että harmis on itse kertonu keinot. Voin kyllä muistaa väärinkin. En jaksa enää puhua tästä, kun aloit hysteeriseksi taas.

        Minä en ole hysteerinen!!!

        Ei kannatakaan puhua, koska puhut ihan outoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmis on silti suloisin vaikka kuinka uhoaisit ja moittisit.

        Joo joo, olet rakastunut niin näet kaiken vaaleanpunaisten lasien läpi. Harmiksella on hyvät hetkensä mutta kaikista sen jutuista en pidä. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole hysteerinen!!!

        Ei kannatakaan puhua, koska puhut ihan outoja.

        No miksi sitten käytät noin paljon huutomerkkejä ja kysymysmerkkejä ??!! Tulee hysteerinen mielikuva.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5165
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3247
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe