Nyt sen olen todennut

Anonyymi

niin monesta miehestä, joiden mukamas piti olla ystäviä ja välittää. Miehet ovat huomattavasti kylmempiä ja tunteettomampia kuin naiset. MIES ei ole koskaan hyvä ystävä. Se ei osaa olla, koska se ei osaa välittää naisesta aidosti. Ovat täysin tahdittomia ja empatiakyvyttömiä. Ehkä yksi poikkeus mahtuu tähän. Mutta yleisesti en luota siihen, että mieheltä saisi jotain tukea hätätilanteessa. Kammottavaa että itse olen näitä ihmisiä tukenut.

127

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisit puhunut suoraan mistä tahansa oli kyse. Sinä vain tanssitit minua ja vedit sitten taas aina uudelleen maton jalkojen alta. Millainen ystävä sellaista tekee? Miten luulet minun suhtautuvan naisiin tuollaisen jälkeen? Sanoit että haluat ymmärrystä vaikka et aina sitä ansaitsisikaan. Silti et koskaa edes yrittänyt ymmärtää minua.

      Hieroit aina naamaani toisten miesten ihanuutta. Oliko se runo sitten minulle tarkoitettu? Ei mitään hajua. Mistä olisin voinut tietää kun et koskaan osoittanut kuin halveksuntaa minua kohtaan. Et sinä ainakaan koskaan minusta pitänyt. Sinua vaan imarteli se että minä pidän sinusta.

      Millainen tulevaisuus minulla olisi edes voinut olla kanssasi? Kotona olisit velvoittanut minua pitämään haarniskaa ylläni ja kutsunut minua toisen nimellä. Muutenkin toivot minun olevan edes Pertti. Olisit ollut pettynyt. Minä olen aivan joku muu. Joku jonka kanssa et ole koskaan puhunutkaan.

      Tämän olisin halunnut sinulle kertoa kahden kesken. Tuolloin meillä olisi ollut edes mahdollisuus lähteä tutustumaan uudestaan alusta asti. Mutta sinä et ole koskaan suostunut puhumaan vakavasti kanssani. Nyt on jo liian myöhäistä. En edes halua yrittää enää, koska sinä särkisit minut vain uudelleen. Mielummin suren nyt suruni ja jatkan elämääni.

      Ollaan siis hyvän päivän tuttuja. Välitän sinusta edelleen hyvin paljon ja toivon että olet onnellinen elämässäsi.

      • Anonyymi

        "Muutenkin toivot minun olevan edes Pertti."

        Taidat puhua pönttikselle mutta en valitettavasti ole pönttis. Toivotaan että pönttis lukee ketjun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Muutenkin toivot minun olevan edes Pertti."

        Taidat puhua pönttikselle mutta en valitettavasti ole pönttis. Toivotaan että pönttis lukee ketjun.

        Ei sillä ole väliä. Nyt se on ulostettu.


      • Anonyymi

        Aika katkeraa tekstiä Pönttikselle. En ole nähnyt teillä edes olleen palstalla mitään niin miksi kirjoitat naiselle noin? Oliko kohdallasi kysymys yksipuolisesta ihastumisesta vai pakkomielteestä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika katkeraa tekstiä Pönttikselle. En ole nähnyt teillä edes olleen palstalla mitään niin miksi kirjoitat naiselle noin? Oliko kohdallasi kysymys yksipuolisesta ihastumisesta vai pakkomielteestä?

        Varmaan yksipuolisesta ihastumisesta. Ei sillä ole väliä. Pönttis toivoi että kaikesta puhutaan palstan välityksellä, joten kippasin saavin tuohon kohtaan kun luulin hänen olevan ap.

        Kyllä, tiedän olevani säälittävä, mutta minkäs teet.


      • Anonyymi
        Partakaveri kirjoitti:

        Varmaan yksipuolisesta ihastumisesta. Ei sillä ole väliä. Pönttis toivoi että kaikesta puhutaan palstan välityksellä, joten kippasin saavin tuohon kohtaan kun luulin hänen olevan ap.

        Kyllä, tiedän olevani säälittävä, mutta minkäs teet.

        Millä ihmeen ihmeen x 5 logiikalla kuvittelit ap,n olevan pönttis ja suunnanneen kirjoituksen sulle? Ikävä palstalla näkee tälläisiä ylilyöntejä jatkuvasti mikä on aivan naurettavaa.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Varmaan yksipuolisesta ihastumisesta. Ei sillä ole väliä. Pönttis toivoi että kaikesta puhutaan palstan välityksellä, joten kippasin saavin tuohon kohtaan kun luulin hänen olevan ap.

        Kyllä, tiedän olevani säälittävä, mutta minkäs teet.

        Pönttis haluaa oikeasti olla kaikille mukava. Se on hänen luonne. Varmaan lurittelee mukavia sinne ja tänne, mutta sellainen hän on.

        Hän tykkää täällä monesta tyypistä, eikä se ole keneltäkään pois, päin vastoin.

        Neuvoisin sua ottamaan nyt ihan iisisti. Antaa Pönttiksen liruluritella kun sen hän osaa. Anna hänen olla se lintu, eläkä pelottele häntä suotta. Ymmärrän, että hänen juttunsa saattaa ottaa henkilökohtaiseksi tuttavuuden ilmaisuksi, mutta meitä on moneksi.

        Ja ihan sinua varten tään tähän kirjoitin... jos helpoittais oloa. 😊


      • Disse kirjoitti:

        Pönttis haluaa oikeasti olla kaikille mukava. Se on hänen luonne. Varmaan lurittelee mukavia sinne ja tänne, mutta sellainen hän on.

        Hän tykkää täällä monesta tyypistä, eikä se ole keneltäkään pois, päin vastoin.

        Neuvoisin sua ottamaan nyt ihan iisisti. Antaa Pönttiksen liruluritella kun sen hän osaa. Anna hänen olla se lintu, eläkä pelottele häntä suotta. Ymmärrän, että hänen juttunsa saattaa ottaa henkilökohtaiseksi tuttavuuden ilmaisuksi, mutta meitä on moneksi.

        Ja ihan sinua varten tään tähän kirjoitin... jos helpoittais oloa. 😊

        Ei ole tarkoitus pelotella häntä. Piti vaan saada tuo ulos. Semmosta se on.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ei ole tarkoitus pelotella häntä. Piti vaan saada tuo ulos. Semmosta se on.

        Joo. Ei oikeastaan huono homma ollenkaan tuoda tunteensa ulos. Sitä vaan mäkin, että tää on keskustelupalsta oikeesti. Ei täällä kellään ole mitään sääntöjä miten ja kelle kirjoittaa.

        Saa olla lukematta tai lukee. Kirjoittamatta tai kirjoittaa. Hyvä muistaa, niin ei pääse tunteet räiskymään yli äyräitten. 😊👌


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Ei oikeastaan huono homma ollenkaan tuoda tunteensa ulos. Sitä vaan mäkin, että tää on keskustelupalsta oikeesti. Ei täällä kellään ole mitään sääntöjä miten ja kelle kirjoittaa.

        Saa olla lukematta tai lukee. Kirjoittamatta tai kirjoittaa. Hyvä muistaa, niin ei pääse tunteet räiskymään yli äyräitten. 😊👌

        Ei minulla ole tarkoitus ajaa häntä täältä pois. Annan hänen rauhassa kirjoitella kunhan Karibian risteilyltään joutaa. Ja saa lirutella, ei se minulta ole pois. Jokainen taplaa tyylillään.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ei minulla ole tarkoitus ajaa häntä täältä pois. Annan hänen rauhassa kirjoitella kunhan Karibian risteilyltään joutaa. Ja saa lirutella, ei se minulta ole pois. Jokainen taplaa tyylillään.

        Hyvä niin. Kyllä hän sieltä viuhahtaa takaisin vielä ja elämää taas riittää. :o)


      • Disse kirjoitti:

        Hyvä niin. Kyllä hän sieltä viuhahtaa takaisin vielä ja elämää taas riittää. :o)

        Toivon mukaan. Aika paskat fiilikset palstaelämää ajatellen.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Toivon mukaan. Aika paskat fiilikset palstaelämää ajatellen.

        Ai miten niin?


      • Disse kirjoitti:

        Ai miten niin?

        No tässä on tullut vähän hölmöiltyä yhtä sun toista. Juttuja mitä olisi voinut jättää sanomatta.


      • Partakaveri kirjoitti:

        No tässä on tullut vähän hölmöiltyä yhtä sun toista. Juttuja mitä olisi voinut jättää sanomatta.

        No sitä villiintyy välillä ja sun palstaelämä hakee muotoja. Kyllä se siitä ajallaan. Ootkos sä rekattuna yhteensä miten pitkään täällä ollut?


      • Disse kirjoitti:

        No sitä villiintyy välillä ja sun palstaelämä hakee muotoja. Kyllä se siitä ajallaan. Ootkos sä rekattuna yhteensä miten pitkään täällä ollut?

        Olen minä tässä jonkin aikaa pyörinyt. En muista yhtään milloin rekkasin. Saapasnaamana eka ja sitten Vihertäjänä. Taisit olla kuvioissa, mutta jäit tauolle jossain välissä.

        Ei ole tapana oikein tuollein villiintyä, mutta jotenkin meillä ehkä kummallakin karkasi Pönttiksen kanssa mopo käsistä. Minä hullaannuin hänestä ja hän piti/pitää minua Perttinä. Siinä oli soppa valmis ja ollaan oltu toistemme kurkuissa kiinni siitä lähtien. Eka se oli hauskaa, muttei enää.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Olen minä tässä jonkin aikaa pyörinyt. En muista yhtään milloin rekkasin. Saapasnaamana eka ja sitten Vihertäjänä. Taisit olla kuvioissa, mutta jäit tauolle jossain välissä.

        Ei ole tapana oikein tuollein villiintyä, mutta jotenkin meillä ehkä kummallakin karkasi Pönttiksen kanssa mopo käsistä. Minä hullaannuin hänestä ja hän piti/pitää minua Perttinä. Siinä oli soppa valmis ja ollaan oltu toistemme kurkuissa kiinni siitä lähtien. Eka se oli hauskaa, muttei enää.

        No joo. Siis täällä on aina toi ollut joku juttu, että keksitään mukamas kuka on kuka...
        Mutta helpoiten saa jonkinlaisen oman jutun täällä, kun keskittyy ja opettelee kirjoittamaan, varsinkin vakavemmin. Sitten kevyemmissäkin pitää sen huumorin silleen hyvän maun mukaisena. Täällä kun ei oikein voi tietää millä mielialalla kukakin oikeesti on. Kokoajan täällä oppii tulemaan toimeen toisien kanssa paremmin ja kyllä mulla ainakin siitä on ollut hyötyä myös irl. :o)


      • Disse kirjoitti:

        No joo. Siis täällä on aina toi ollut joku juttu, että keksitään mukamas kuka on kuka...
        Mutta helpoiten saa jonkinlaisen oman jutun täällä, kun keskittyy ja opettelee kirjoittamaan, varsinkin vakavemmin. Sitten kevyemmissäkin pitää sen huumorin silleen hyvän maun mukaisena. Täällä kun ei oikein voi tietää millä mielialalla kukakin oikeesti on. Kokoajan täällä oppii tulemaan toimeen toisien kanssa paremmin ja kyllä mulla ainakin siitä on ollut hyötyä myös irl. :o)

        Aluksi trollailin täällä vaan, mutta kun porukka on tullut tutuksi, on tullut mukaan sitä vakavampaakin juttua. Pönttiksen kanssa meille vaan tuli kilpailu siitä kumpiko loukkaa toista pahemmin. Se sitten eskaloitui.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Aluksi trollailin täällä vaan, mutta kun porukka on tullut tutuksi, on tullut mukaan sitä vakavampaakin juttua. Pönttiksen kanssa meille vaan tuli kilpailu siitä kumpiko loukkaa toista pahemmin. Se sitten eskaloitui.

        Okei... mä en oo kaikkea lukenutkaan... Itseasiassa vaikka oon taas väliin kommentoinut ahkerammin, en ole juuri lueskellut muita juttuja, kuin mihin oon kommentoinut...

        No sellaisesta hauskasta kikkailusta se munkin palstaura lähti liitoon. Rupes kiinnostamaan ihan miettiä "ääneen" ajatuksia... Pönttiskin on muutens enemmän sellaisen hassuttelun linjoilla täällä, mitä oon huomannut... Mutta hänkin on oikeastaan aika uusi tuttavuus täällä. Tää palstamaailma ensin imaisee jollain ja sitten kun tätä tutkii, voi löytää konstin, että täältä saa sitä mitä haluaa... No mulle tää on jonkinlainen omien ajatusten avauspaikka. Oon aika hanakka itsetutkiskelija ja tää soveltuu siihen hyvin mun mielestä. Minusta joku Flower myös tutkailee itseään täällä ja meillä koliseekin välillä yhteen jutut...mutta se on sitä mitä täältä hakeekin...haastetta ja peiliä omille ajatuksilleen.. :o)


      • Disse kirjoitti:

        Okei... mä en oo kaikkea lukenutkaan... Itseasiassa vaikka oon taas väliin kommentoinut ahkerammin, en ole juuri lueskellut muita juttuja, kuin mihin oon kommentoinut...

        No sellaisesta hauskasta kikkailusta se munkin palstaura lähti liitoon. Rupes kiinnostamaan ihan miettiä "ääneen" ajatuksia... Pönttiskin on muutens enemmän sellaisen hassuttelun linjoilla täällä, mitä oon huomannut... Mutta hänkin on oikeastaan aika uusi tuttavuus täällä. Tää palstamaailma ensin imaisee jollain ja sitten kun tätä tutkii, voi löytää konstin, että täältä saa sitä mitä haluaa... No mulle tää on jonkinlainen omien ajatusten avauspaikka. Oon aika hanakka itsetutkiskelija ja tää soveltuu siihen hyvin mun mielestä. Minusta joku Flower myös tutkailee itseään täällä ja meillä koliseekin välillä yhteen jutut...mutta se on sitä mitä täältä hakeekin...haastetta ja peiliä omille ajatuksilleen.. :o)

        Itseasiassa olen täällä melkein vanhimpia palstalaisia. Joku Peris on tainnut olla mukana kuvioissa ennen minua. Tosin minulla oli parin vuoden tauko tässä välissä.

        Mutta se mitä palstailusta saan on kyllä mysteeri 🤔. Aika avoimesti kyllä kerron omiata jutuistani täällä.

        Muistelisin että meilläkin kolisi alkuun.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Itseasiassa olen täällä melkein vanhimpia palstalaisia. Joku Peris on tainnut olla mukana kuvioissa ennen minua. Tosin minulla oli parin vuoden tauko tässä välissä.

        Mutta se mitä palstailusta saan on kyllä mysteeri 🤔. Aika avoimesti kyllä kerron omiata jutuistani täällä.

        Muistelisin että meilläkin kolisi alkuun.

        No eipä se aika palstalla mitään sano... Se mitä taas täältä keksii hakea, on tärkeää. Se voipi olla, että et ole vaan hakenut mitään...mutta nyt taas voi olla sen aika? Mene ja tiedä?

        Joo, niin tais kolista... Kyllä mäkin osaan epäillä...mutta en tiedä...en tiedä että miks...??? Ei siinä kyllä ole mitään tolkkua... Mutta monta asiaa sitä tulee tehtyä vaan, kun on joskus niin jo miettinyt... Mä taisin luulla sua Nuuskaks, mutta itseasiassa niin mä luulin yhdestä toisestakin nyt kirjoittavasta... Mutta jos miettii sitä, että täällä joku vetäsee vähän alta lipan tään touhun...niin miksi ei saisi ottaa uusiks vaikka toisella nicillä ja taas jättää tekemättä ne entiset virheet? Pitääkö aina vetää se edellinen nicki siihen sotkuun mukaan? Ei musta...ei tää ole irl kuitenkaan...Eli yksi ja sama kuka kukakin on. :o)


      • Disse kirjoitti:

        No eipä se aika palstalla mitään sano... Se mitä taas täältä keksii hakea, on tärkeää. Se voipi olla, että et ole vaan hakenut mitään...mutta nyt taas voi olla sen aika? Mene ja tiedä?

        Joo, niin tais kolista... Kyllä mäkin osaan epäillä...mutta en tiedä...en tiedä että miks...??? Ei siinä kyllä ole mitään tolkkua... Mutta monta asiaa sitä tulee tehtyä vaan, kun on joskus niin jo miettinyt... Mä taisin luulla sua Nuuskaks, mutta itseasiassa niin mä luulin yhdestä toisestakin nyt kirjoittavasta... Mutta jos miettii sitä, että täällä joku vetäsee vähän alta lipan tään touhun...niin miksi ei saisi ottaa uusiks vaikka toisella nicillä ja taas jättää tekemättä ne entiset virheet? Pitääkö aina vetää se edellinen nicki siihen sotkuun mukaan? Ei musta...ei tää ole irl kuitenkaan...Eli yksi ja sama kuka kukakin on. :o)

        Minä olen täällä ollut aina omalla persoonalla, myös trollatessani. Paljon helpompi kun on rehellinen, eikä kirjoita mitään "hahmoa". Siksi minua aina ärsytti nuo Pertittelyt, mutta nyt olen jo tottunut siihen.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Minä olen täällä ollut aina omalla persoonalla, myös trollatessani. Paljon helpompi kun on rehellinen, eikä kirjoita mitään "hahmoa". Siksi minua aina ärsytti nuo Pertittelyt, mutta nyt olen jo tottunut siihen.

        Joo, satuit kai tulemaan sellaiseen Pertin heikkoon hetkeen tänne, että se meni täydestä...


      • Olen lukenut ja ärsyyntynyt. Aloittaja en todellakaan ole minä. Lähinnä suutuin. Mielentilani on sellainen.

        Älä tule yhtään lähemmäksi.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Olen lukenut ja ärsyyntynyt. Aloittaja en todellakaan ole minä. Lähinnä suutuin. Mielentilani on sellainen.

        Älä tule yhtään lähemmäksi.

        Ulostin ajatukseni kun et halunnut kuunnella. Nyt on hyvä 👍


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ulostin ajatukseni kun et halunnut kuunnella. Nyt on hyvä 👍

        Olen niin kiukkuinen etten pysy nahkoissani.

        Joutavaa p.skaa minustakin puhutaan.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Olen niin kiukkuinen etten pysy nahkoissani.

        Joutavaa p.skaa minustakin puhutaan.

        Miksi et asettaudu partakaverin asemaan... Raukka on ihastunut mutta kärsii pertti-syytöksistä, joiden vuoksi et ota häntä tosissaan. Itse varmaan purkautuisin palstalla vastaavalla tavalla, voihan tollaisesta tulla erittäin loukattu olo. Kyllä itse alkaisin jo tässä vaiheessa tuntea myötätuntoa, kun toinen yrittää ja yrittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et asettaudu partakaverin asemaan... Raukka on ihastunut mutta kärsii pertti-syytöksistä, joiden vuoksi et ota häntä tosissaan. Itse varmaan purkautuisin palstalla vastaavalla tavalla, voihan tollaisesta tulla erittäin loukattu olo. Kyllä itse alkaisin jo tässä vaiheessa tuntea myötätuntoa, kun toinen yrittää ja yrittää.

        Hermostun entisestään. Annetaan asian olla.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hermostun entisestään. Annetaan asian olla.

        Sä et mahda mun tunteille mitään, ja sekös sinua ärsyttää 😝


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et asettaudu partakaverin asemaan... Raukka on ihastunut mutta kärsii pertti-syytöksistä, joiden vuoksi et ota häntä tosissaan. Itse varmaan purkautuisin palstalla vastaavalla tavalla, voihan tollaisesta tulla erittäin loukattu olo. Kyllä itse alkaisin jo tässä vaiheessa tuntea myötätuntoa, kun toinen yrittää ja yrittää.

        Kiitos ajatuksista, mutta ketään ei voi pakottaa tuntemaan mitään ainakaan säälistä. Kunhan täällä itsekseni hekumoin.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Sä et mahda mun tunteille mitään, ja sekös sinua ärsyttää 😝

        Jos nyt saan vielä tarkentaa, niin mistä ne tunteet ovat oikeasti syntyneet, koska me emme tunne toisiamme sen kummemmin, mikäli asia olisi niin ettet ole muinainen A.Palstamäki (toisille Pertti)? Muutoinhan sinä et tiedä minusta mitään?

        Ei kukaan voi tyhjästä ihastua kehenkään. Ei se ole mahdollista. En ymmärrä sinua ollenkaan ja sun jutut hämmentää jos pystyt käsittämään.

        Ja sitten sekin vielä, että näin tuolla, että laitoit toiseen ketjuun ikäsi, 31 v.
        Olisin siinä tapauksessa melkein kymmenen vuotta vanhempikin, eli mummeli niin kuin kaikki täällä muutenkin iästä tolkuttaa. Että eikö ois hyvä katsella niitä nuorempia, alle 30 v. naisia?

        Mitähän sullekin pitäs tehdä.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Jos nyt saan vielä tarkentaa, niin mistä ne tunteet ovat oikeasti syntyneet, koska me emme tunne toisiamme sen kummemmin, mikäli asia olisi niin ettet ole muinainen A.Palstamäki (toisille Pertti)? Muutoinhan sinä et tiedä minusta mitään?

        Ei kukaan voi tyhjästä ihastua kehenkään. Ei se ole mahdollista. En ymmärrä sinua ollenkaan ja sun jutut hämmentää jos pystyt käsittämään.

        Ja sitten sekin vielä, että näin tuolla, että laitoit toiseen ketjuun ikäsi, 31 v.
        Olisin siinä tapauksessa melkein kymmenen vuotta vanhempikin, eli mummeli niin kuin kaikki täällä muutenkin iästä tolkuttaa. Että eikö ois hyvä katsella niitä nuorempia, alle 30 v. naisia?

        Mitähän sullekin pitäs tehdä.

        Ihastumista mielikuviin. Voi syntyä nopeastikin. Onhan se omien sanojensa mukaan täällä ollut jo pitkään, varmaan nähnyt juttujasi siitä asti kun tulit.


      • Jassoo. Mulla on pikemminkin tunne, että minua kiusataan vaan päivien iloksi. En ole tyhmä. Tunnistan kyllä kirjoitustyylejä ja tiettyjen sanojen käyttöjä sekä lauserakenteita. Ei vaan mee läpi. Sori.


      • Totta diagnosoimaton elimellinen sairaus vei terveyden ja elämänhalun. Kun sain siihen lääkkeen ole ollut terve elämä on hymyillyt eri tavalla.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Jassoo. Mulla on pikemminkin tunne, että minua kiusataan vaan päivien iloksi. En ole tyhmä. Tunnistan kyllä kirjoitustyylejä ja tiettyjen sanojen käyttöjä sekä lauserakenteita. Ei vaan mee läpi. Sori.

        Minusta on tuntunut ihan samalta.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Minusta on tuntunut ihan samalta.

        No sittenhän tässä ei ole mitään. Minä olen yrittänyt lähinnä väistellä. Fifty-fifty.
        Sinä vedätät minua ja naurat tuohon partaasi.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No sittenhän tässä ei ole mitään. Minä olen yrittänyt lähinnä väistellä. Fifty-fifty.
        Sinä vedätät minua ja naurat tuohon partaasi.

        Usko mitä haluat. Ollaan kummatkin tyytyväisiä tahoillamme.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Usko mitä haluat. Ollaan kummatkin tyytyväisiä tahoillamme.

        Ollaan! Ja minä sanon kyllä viimeisen sanan etkä sinä!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ollaan! Ja minä sanon kyllä viimeisen sanan etkä sinä!

        Kaikin mokomin. Nb. Tarkoitin vaan että kunnioitan toivettasi.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Kaikin mokomin. Nb. Tarkoitin vaan että kunnioitan toivettasi.

        Ok. Selvä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ok. Selvä.

        Hyvä. Asia selvä :)


      • Partakaveri kirjoitti:

        Hyvä. Asia selvä :)

        No niin on (tähän ei tarvitse kommentoida).


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No niin on (tähän ei tarvitse kommentoida).

        Ok, en kommentoi 😂


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ok, en kommentoi 😂

        Minä sanon vaikka maailman tappiin viimeisen sanan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Minä sanon vaikka maailman tappiin viimeisen sanan.

        Saat sanoa. Mutta vakavasti puhuen, miksi ajattelet ettei sinuun voisi ihastua?


      • Partakaveri kirjoitti:

        Saat sanoa. Mutta vakavasti puhuen, miksi ajattelet ettei sinuun voisi ihastua?

        No ei voi ihastua ellei tunne toista. Pitää ensin tuntea ja tietää ihmisestä asioita, että kiintyy ja ihastuu.

        Minusta se on aika yksinkertaista eikö ole? Jos näitä ei ole, ihminen on vain kiiltokuva tai joku unihattara. Kyllä siihen tarvii konkretiaa.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Saat sanoa. Mutta vakavasti puhuen, miksi ajattelet ettei sinuun voisi ihastua?

        No ei voi ihastua ellei tunne toista. Pitää ensin tuntea ja tietää ihmisestä asioita, että kiintyy ja ihastuu.

        Minusta se on aika yksinkertaista eikö ole? Jos näitä ei ole, ihminen on vain kiiltokuva tai joku unihattara. Kyllä siihen tarvii konkretiaa.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No ei voi ihastua ellei tunne toista. Pitää ensin tuntea ja tietää ihmisestä asioita, että kiintyy ja ihastuu.

        Minusta se on aika yksinkertaista eikö ole? Jos näitä ei ole, ihminen on vain kiiltokuva tai joku unihattara. Kyllä siihen tarvii konkretiaa.

        Ja pitää tajuta, että toinen on hermostunut kun tulee tuplana.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Minä sanon vaikka maailman tappiin viimeisen sanan.

        Ihan vaan ajattelin jatkon kannalta. Sinä vaikutit niin onnelliselta silloin kun olit tavannut sen miehen kaverisi kautta. Sinä olet ihastuttava. Sitten kun se oikea mies sattuu kohdalle, niin anna hänen olla ihastunut sinuun. Elä työnnä häntä pois oman epävarmuutesi tähden.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ihan vaan ajattelin jatkon kannalta. Sinä vaikutit niin onnelliselta silloin kun olit tavannut sen miehen kaverisi kautta. Sinä olet ihastuttava. Sitten kun se oikea mies sattuu kohdalle, niin anna hänen olla ihastunut sinuun. Elä työnnä häntä pois oman epävarmuutesi tähden.

        Olenko minä sinusta epävarma?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ja pitää tajuta, että toinen on hermostunut kun tulee tuplana.

        En minä halua hermostuttaa sinua. En minä siitä mitään kiksejä saa. Toivotan sinulle kaikkea hyvää. Olen iloinen kun olet palannut palstalle.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ihan vaan ajattelin jatkon kannalta. Sinä vaikutit niin onnelliselta silloin kun olit tavannut sen miehen kaverisi kautta. Sinä olet ihastuttava. Sitten kun se oikea mies sattuu kohdalle, niin anna hänen olla ihastunut sinuun. Elä työnnä häntä pois oman epävarmuutesi tähden.

        Olin ainakin osin onnellinen.

        Ehkä olen nytkin?


      • Partakaveri kirjoitti:

        En minä halua hermostuttaa sinua. En minä siitä mitään kiksejä saa. Toivotan sinulle kaikkea hyvää. Olen iloinen kun olet palannut palstalle.

        Noh, kiitos siitä. En minäkään sinulle huonoa toivo, Olen vaan hämmästynyt.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Olenko minä sinusta epävarma?

        Sellaisella tavalla jolla satutat itseäsi.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Olin ainakin osin onnellinen.

        Ehkä olen nytkin?

        En epäile ettetkö olisi nytkin onnellinen, lähinnä puhuin rakkausasioista.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No ei voi ihastua ellei tunne toista. Pitää ensin tuntea ja tietää ihmisestä asioita, että kiintyy ja ihastuu.

        Minusta se on aika yksinkertaista eikö ole? Jos näitä ei ole, ihminen on vain kiiltokuva tai joku unihattara. Kyllä siihen tarvii konkretiaa.

        Mutta etkös sanonut olleesi itse harmaaritariin ihastunut joskus, ethän itsekään tiennyt hänestä mitään?


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ihan vaan ajattelin jatkon kannalta. Sinä vaikutit niin onnelliselta silloin kun olit tavannut sen miehen kaverisi kautta. Sinä olet ihastuttava. Sitten kun se oikea mies sattuu kohdalle, niin anna hänen olla ihastunut sinuun. Elä työnnä häntä pois oman epävarmuutesi tähden.

        Kaikki ihmiset eivät käy kaikille. Toinenkin osapuoli voi työntää itsensä loitommalle. Niin kuin silloin talvella.

        Miten annetaan olla ihastunut? Ajattelisin niin, että vain eteenpäin elämällä. En käsittääkseni hirveästi itse torjunut tai toista unohtanut.

        Jos ei oikeasti ole ihastunut, tunnistan huuhaan,


      • Partakaveri kirjoitti:

        Sellaisella tavalla jolla satutat itseäsi.

        En ymmärrä. Miten sattuu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta etkös sanonut olleesi itse harmaaritariin ihastunut joskus, ethän itsekään tiennyt hänestä mitään?

        Olen sanonut, mutta olenhan häntä kaksi vuotta lukenutkin. Ei hän siihen ihan tuulista pudonnut.


      • Partakaveri kirjoitti:

        En epäile ettetkö olisi nytkin onnellinen, lähinnä puhuin rakkausasioista.

        Niin minäkin.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kaikki ihmiset eivät käy kaikille. Toinenkin osapuoli voi työntää itsensä loitommalle. Niin kuin silloin talvella.

        Miten annetaan olla ihastunut? Ajattelisin niin, että vain eteenpäin elämällä. En käsittääkseni hirveästi itse torjunut tai toista unohtanut.

        Jos ei oikeasti ole ihastunut, tunnistan huuhaan,

        Ymmärrän.

        Ymmärrän myös sen että ei kaikista pidä. Siispä en kiusaa näillä lurituksilla sinua jatkossa. Olin vaan surullinen kut et ollut palstalla, että millä mielellä olet. Nyt kun huomaan että sinulla on kaikki hyvin, en voisi enempää toivoakkaan. Tiedän että pidät paöstailusta. Palstaile rauhassa. Minulla ei ole kuin lämpimiä ajatuksia sinua kohtaa. En siis tule häiritsemään sinua.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        En ymmärrä. Miten sattuu?

        Lähinnä mietin että et taida mielellään päästää ihmisiä lähellesi. Minulla on sellainen kuva ettet tiedä kuinka rakastettava olet. Sinun pitäisi arvostaa itseäsi enemmän. Mutta nämä ovat vain minun ajatuksiani.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ymmärrän.

        Ymmärrän myös sen että ei kaikista pidä. Siispä en kiusaa näillä lurituksilla sinua jatkossa. Olin vaan surullinen kut et ollut palstalla, että millä mielellä olet. Nyt kun huomaan että sinulla on kaikki hyvin, en voisi enempää toivoakkaan. Tiedän että pidät paöstailusta. Palstaile rauhassa. Minulla ei ole kuin lämpimiä ajatuksia sinua kohtaa. En siis tule häiritsemään sinua.

        Älä ole mistään surullinen. Minun toiminnat, kirjoittelemiset tai kirjoittelemattomuus johtuu ihan oman, oikean elämän kuvioista. Ei ole mikään sinun syytä.

        Palstarauhaa vaan itsekullekin...


      • Partakaveri kirjoitti:

        Lähinnä mietin että et taida mielellään päästää ihmisiä lähellesi. Minulla on sellainen kuva ettet tiedä kuinka rakastettava olet. Sinun pitäisi arvostaa itseäsi enemmän. Mutta nämä ovat vain minun ajatuksiani.

        Jaa...noh, en päästäkään kun olen tottunut mukavasti näin olemaan...
        Luulen, että meitä on monia sellaisia.

        Kiitos nyt kumminkin näteistä sanoista ja ohjeista.

        Yritähän pärjäillä, missä ikinä menetkään.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Jassoo. Mulla on pikemminkin tunne, että minua kiusataan vaan päivien iloksi. En ole tyhmä. Tunnistan kyllä kirjoitustyylejä ja tiettyjen sanojen käyttöjä sekä lauserakenteita. Ei vaan mee läpi. Sori.

        Kuten silloin kun macya väitit kivenkovaan trolliksi. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten silloin kun macya väitit kivenkovaan trolliksi. :)

        En minä ole häntä tietääkseni ..? Kevättalvella oli kyllä kai joku sotku kun hän sanoi pelleileensä, ja moni meni halpaan, mutta en minä muutoin mazystä ole mitään sanonut. Ihan palstakaverina pitänyt.


    • Avaatko tapausta hiaman enemmän, niin tuumaillaan...

      • Anonyymi

        Miehet ei osaa esimerkiksi lohduttaa surussa. Pahinta mitä kuullut "miehiä tulee aina uusia", kun kyseessä on ollut pelko toisen kuolemasta, ei mikään erojuttu. Aivan järkyttävää. Naiset ei koskaan möläytä mitään noin tahditonta. Tai jos hakee lohtua missään asiassa, miehet ei vaan osaa... saattaa mennä vitsailuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet ei osaa esimerkiksi lohduttaa surussa. Pahinta mitä kuullut "miehiä tulee aina uusia", kun kyseessä on ollut pelko toisen kuolemasta, ei mikään erojuttu. Aivan järkyttävää. Naiset ei koskaan möläytä mitään noin tahditonta. Tai jos hakee lohtua missään asiassa, miehet ei vaan osaa... saattaa mennä vitsailuksi.

        Tai sitten ohittavat koko jutun kuin en olisi mitään sanonut ja alkavat puhua omista asioistaan.


      • Anonyymi

        Ja sitten niinkin on käynyt, että mies on vähätellyt sitä mitä tunnen, koska ei välttämättä itse tuntisi niin voimakkaasti vastaavassa tilanteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehet ei osaa esimerkiksi lohduttaa surussa. Pahinta mitä kuullut "miehiä tulee aina uusia", kun kyseessä on ollut pelko toisen kuolemasta, ei mikään erojuttu. Aivan järkyttävää. Naiset ei koskaan möläytä mitään noin tahditonta. Tai jos hakee lohtua missään asiassa, miehet ei vaan osaa... saattaa mennä vitsailuksi.

        No juu.....Ei tule uusia....Ei koskaan häntä minkä menetit tai olet menettämässä.. Vain ääliö sanoo noin toiselle tuossa tilanteessa.
        ... Itsekkin välillä äimistelen näitä pinnallisia idiootteja ja niitä löytyy kyllä sukupuoleen katsomatta.


    • Anonyymi

      Miehet ovat tekijöitä, eivät lässyttäjiä, eli me näytämme välittämisemme vaihtamalla ne talvirenkaat pakkasessa yms.. Mutta naiset eivät sellaista edes huomaa ja sitten jonkun pelimiehen lässyttämiset ovat tärkeämpää.

      • Anonyymi

        Kyllä minä odotan tahdikkuutta silloin kun suren ihmisen menetystä. Silloin odotan sanoja. Tuo kuuluu ihan peruskäytöstapoihin.

        Muutenkin miehet hylkäävät todella helposti vastoinkäymisissä. Ei saa mitään tukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä odotan tahdikkuutta silloin kun suren ihmisen menetystä. Silloin odotan sanoja. Tuo kuuluu ihan peruskäytöstapoihin.

        Muutenkin miehet hylkäävät todella helposti vastoinkäymisissä. Ei saa mitään tukea.

        Ihan vain "otan osaa" tai "olen pahoillani" riittää. Ei sen ihmeempää tarvitse. Mutta jos ohitetaan koko juttu tai vähätellään.. ei.


      • Anonyymi

        Mutta saatat olla oikeassa.. Joissakin tilanteissa olen ehkä odottanut "lässytystä". Pitää vaan yrittää muistaa, että enin osa miehistä ei ilmaise sanoin välittämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä odotan tahdikkuutta silloin kun suren ihmisen menetystä. Silloin odotan sanoja. Tuo kuuluu ihan peruskäytöstapoihin.

        Muutenkin miehet hylkäävät todella helposti vastoinkäymisissä. Ei saa mitään tukea.

        Ei tahdikkuus tarkoita sitä että pitäisi sanoa mitään, enemmänkin se tarkoittaa sitä että kunnioittaa toisen yksityisyyttä.

        Tukea kyllä saa, siis aivan käytännön tukea käytännön asioissa. Mutta edelleenkään kun niitä asioita naiset eivät noteeraa, tekee mies sitten mitä tahansa niin saat vielä päälle valitukset siitä että on "kylmä" kun ei höpise rakkausjuttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tahdikkuus tarkoita sitä että pitäisi sanoa mitään, enemmänkin se tarkoittaa sitä että kunnioittaa toisen yksityisyyttä.

        Tukea kyllä saa, siis aivan käytännön tukea käytännön asioissa. Mutta edelleenkään kun niitä asioita naiset eivät noteeraa, tekee mies sitten mitä tahansa niin saat vielä päälle valitukset siitä että on "kylmä" kun ei höpise rakkausjuttuja.

        "Ei tahdikkuus tarkoita sitä että pitäisi sanoa mitään, enemmänkin se tarkoittaa sitä että kunnioittaa toisen yksityisyyttä."

        Olisiko sinulle ok, että joku ystäväsi ei vastaisi mitään kun ilmoittaisit tuntevasi tuskaa läheisen menetyksestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tahdikkuus tarkoita sitä että pitäisi sanoa mitään, enemmänkin se tarkoittaa sitä että kunnioittaa toisen yksityisyyttä."

        Olisiko sinulle ok, että joku ystäväsi ei vastaisi mitään kun ilmoittaisit tuntevasi tuskaa läheisen menetyksestä?

        Tietenkin se on hänelle ok, sitähän hän tuossa peräänkuuluttaa, että tahdikkuus on välinpitämättömyyden osoittamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tahdikkuus tarkoita sitä että pitäisi sanoa mitään, enemmänkin se tarkoittaa sitä että kunnioittaa toisen yksityisyyttä."

        Olisiko sinulle ok, että joku ystäväsi ei vastaisi mitään kun ilmoittaisit tuntevasi tuskaa läheisen menetyksestä?

        Oma isäni kuoli juuri vajaa kaksi kuukautta sitten ja voin sanoa että ihmisten puheet ja "osanotot" ovat yhtä tyhjän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin se on hänelle ok, sitähän hän tuossa peräänkuuluttaa, että tahdikkuus on välinpitämättömyyden osoittamista.

        Mutta itse ainakin jos sanon tuntevani tuskaa niin odotan vastausta, koska haen silloin tukea. Silloin koen että toinen kylmästi hylkää jos ei reagoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma isäni kuoli juuri vajaa kaksi kuukautta sitten ja voin sanoa että ihmisten puheet ja "osanotot" ovat yhtä tyhjän kanssa.

        Olisitko toivonut, että he olisivat vältelleet sinua, tai käyttäytyneet kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä odotan tahdikkuutta silloin kun suren ihmisen menetystä. Silloin odotan sanoja. Tuo kuuluu ihan peruskäytöstapoihin.

        Muutenkin miehet hylkäävät todella helposti vastoinkäymisissä. Ei saa mitään tukea.

        Montako kertaa olet surrut ihmisen menetystä eikä mies ole ottanut sitä tosissaan? Kerran vai 10 kertaa? Montako eri miestä jotka eivät ota asiaa vakavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisitko toivonut, että he olisivat vältelleet sinua, tai käyttäytyneet kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan?

        Paras vaihtoehto että olisivat tarjonneet käytännön apua pyytämättä. Ei pelkät puheet mitään auta tai lohduta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras vaihtoehto että olisivat tarjonneet käytännön apua pyytämättä. Ei pelkät puheet mitään auta tai lohduta.

        Mitä käytännön apua joku puolituttu olisi voinut antaa?

        Jos ei tarjoa pyytämättä käytännön apua, koska ei ole kovin tuttu sinun kanssasi, niin sittenkö pitää olla kokonaan noteeraamatta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä käytännön apua joku puolituttu olisi voinut antaa?

        Jos ei tarjoa pyytämättä käytännön apua, koska ei ole kovin tuttu sinun kanssasi, niin sittenkö pitää olla kokonaan noteeraamatta?

        No jos kyse on jostain puolitutusta niin sitten ei merkitse ollenkaan vaikkei sanoisi tai tekisi mitään. Ja parempi vaan etteivät edes tule höpisemään koska tuollaisissa tilanteissa on ajateltavaa ihan muutenkin ilman että siinä vielä jollekin tuntemattomalle pitäisi selitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras vaihtoehto että olisivat tarjonneet käytännön apua pyytämättä. Ei pelkät puheet mitään auta tai lohduta.

        Entäs jos tilanne on se että kerrot jollekin muualla asuvalle ystävälle joka ei pysty antamaan käytännön apua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos tilanne on se että kerrot jollekin muualla asuvalle ystävälle joka ei pysty antamaan käytännön apua?

        Ei sitä silloin voi odottaakaan mitään, oma käytäntöni on etten odota keneltäkään yhtään mitään. Joskus olen kyllä toivonut joiltakin jotain mutta siinäkin lähinnä pettynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos kyse on jostain puolitutusta niin sitten ei merkitse ollenkaan vaikkei sanoisi tai tekisi mitään. Ja parempi vaan etteivät edes tule höpisemään koska tuollaisissa tilanteissa on ajateltavaa ihan muutenkin ilman että siinä vielä jollekin tuntemattomalle pitäisi selitellä.

        Jaa-a. Minä en kyllä koe toisten ihmisten osanottoa negatiivisena asiana, enkä ymmärrä mitä heille pitäisi selitellä.

        Kun isäni kuoli oli esimieheni kesälomalla. En todellakaan kokenut epämillyttäväksi hänen ensimmäisiä sanojaan ”otan osaa” lomalta palattuaan. Vastasin vain ”kiitos” ja sitten jatkoimme työasioista keskustelua.


    • Mä sanoisin, että se johtuu siitä, että miehet itse välttelee tunteita. Jos joku puhuu kauniisti, se puhuu siksi, että on oppinut puhumaan kauniisti.

      Ei muakaan suoranaisesti kukaan ole kieltänyt tuntemasta tunteita ja näyttämättä, mutta se on ehkä ollut joku rooli, mikä on täällä miehille asetettu?

      Jos ei itse käy tunteitaan läpi juurikaan, on vaikea samaistua ja tuntea sympatiaa... 🤔

      Noh... tälläinen villi teoria tästä... omaa pohjaa muksillen vaan...

      • Anonyymi

        Voi tuossa olla perää...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi tuossa olla perää...

        No itselläkin on sanoittamiset sieltä tännepäin, mutta taas itse kun on rupatellut miestenkin kanssa kaikenlaisista tunteista, tajuan että ihsn samanmoisia tunteita miestenkin päässä liikkuu. Ne saattaa vaan miettiä, että miks nainen ei vaan anna niiden olla... niinkuin nekin tekee...

        Tuntuu pahalle= tee jotain muuta.
        Tuntuu surulliselle= tee jotain kivaa

        Kyllä me ihmiset vaan koitetaan selvitä jotenkin. Mun ikäryhmän miehet on opetettu olemaan vinkumatta mistään. Mullekin täällä huudellaan, että osta hamekagas ja että olen akkamainen.... tuskin ovat naisia...


      • Disse kirjoitti:

        No itselläkin on sanoittamiset sieltä tännepäin, mutta taas itse kun on rupatellut miestenkin kanssa kaikenlaisista tunteista, tajuan että ihsn samanmoisia tunteita miestenkin päässä liikkuu. Ne saattaa vaan miettiä, että miks nainen ei vaan anna niiden olla... niinkuin nekin tekee...

        Tuntuu pahalle= tee jotain muuta.
        Tuntuu surulliselle= tee jotain kivaa

        Kyllä me ihmiset vaan koitetaan selvitä jotenkin. Mun ikäryhmän miehet on opetettu olemaan vinkumatta mistään. Mullekin täällä huudellaan, että osta hamekagas ja että olen akkamainen.... tuskin ovat naisia...

        Helpompi olls tuppisuu, kuin opetella käsittelemään tunteitaan... ja ottamaan vastaan toisen sanoituksia omista.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No itselläkin on sanoittamiset sieltä tännepäin, mutta taas itse kun on rupatellut miestenkin kanssa kaikenlaisista tunteista, tajuan että ihsn samanmoisia tunteita miestenkin päässä liikkuu. Ne saattaa vaan miettiä, että miks nainen ei vaan anna niiden olla... niinkuin nekin tekee...

        Tuntuu pahalle= tee jotain muuta.
        Tuntuu surulliselle= tee jotain kivaa

        Kyllä me ihmiset vaan koitetaan selvitä jotenkin. Mun ikäryhmän miehet on opetettu olemaan vinkumatta mistään. Mullekin täällä huudellaan, että osta hamekagas ja että olen akkamainen.... tuskin ovat naisia...

        "No itselläkin on sanoittamiset sieltä tännepäin, mutta taas itse kun on rupatellut miestenkin kanssa kaikenlaisista tunteista, tajuan että ihsn samanmoisia tunteita miestenkin päässä liikkuu. Ne saattaa vaan miettiä, että miks nainen ei vaan anna niiden olla... niinkuin nekin tekee..."

        Hmmmmm......
        Naisen kommentti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "No itselläkin on sanoittamiset sieltä tännepäin, mutta taas itse kun on rupatellut miestenkin kanssa kaikenlaisista tunteista, tajuan että ihsn samanmoisia tunteita miestenkin päässä liikkuu. Ne saattaa vaan miettiä, että miks nainen ei vaan anna niiden olla... niinkuin nekin tekee..."

        Hmmmmm......
        Naisen kommentti?

        Siis kyllä mies oon...


      • Disse kirjoitti:

        Siis kyllä mies oon...

        Onpa siinä sellainenkin pointti, mikä ei edes liity miehiin, että kukaan ei voi toisen tunteita oikeasti kokea, korjata eikä viedä pois. Kuullostaa julmalta, mitta totta.

        Itse erosin reilu viikko sitten, enkä mä edes mieti mitä muut sanoo lohduttaessaan. Lohdutuksen tuo ainoastaan huomiointi ja läsnäolo. Tunteet mun pitää kokea kyllä ihan itse. Voisin selittää kaikkea maailmantappiin asti, mutta se ei tähän suruun auta, eikä muitten selkääntaputukset.

        Silti rn ole yksin. Se kömpelöinkin ”kyllä niitä naisia on maailma pullollaan”-lohdutuskin oikeastaan antaa minulle tunteen, että tuo ihminen välittää minusta, vaan omalla tavallaan.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Onpa siinä sellainenkin pointti, mikä ei edes liity miehiin, että kukaan ei voi toisen tunteita oikeasti kokea, korjata eikä viedä pois. Kuullostaa julmalta, mitta totta.

        Itse erosin reilu viikko sitten, enkä mä edes mieti mitä muut sanoo lohduttaessaan. Lohdutuksen tuo ainoastaan huomiointi ja läsnäolo. Tunteet mun pitää kokea kyllä ihan itse. Voisin selittää kaikkea maailmantappiin asti, mutta se ei tähän suruun auta, eikä muitten selkääntaputukset.

        Silti rn ole yksin. Se kömpelöinkin ”kyllä niitä naisia on maailma pullollaan”-lohdutuskin oikeastaan antaa minulle tunteen, että tuo ihminen välittää minusta, vaan omalla tavallaan.

        Mun mielestä nää oli tosi hyvin kirjoitettu juuri ja varmastikin aika totta

        Mä oon nainen, mut en koe olevani hirveän tunteellinen ja mä toki olen läsnä ym, jos pitää ystävää tukea/lohduttaa, mut mun läsnäolo on sitten tosiaan enemmän sitä fyysisesti paikalla oloa, kuin et mä sanoisin jotakin kauniita tukevia sanoja ja ilmaisuja, en koe olevani kamalan hyvä sellaisessa ja se on sitten vähän väkinäistä, mut toisaalta, mulla ei ole ketään kovin uusia ystäviä, joten kaikki kyllä tietävät kyseisen ominaisuuden musta
        Ja välillä sanon vaan suoraan et oon pahoillani, mut mulla ei ole sanoja mitä sanoa, mutta olen tässä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä nää oli tosi hyvin kirjoitettu juuri ja varmastikin aika totta

        Mä oon nainen, mut en koe olevani hirveän tunteellinen ja mä toki olen läsnä ym, jos pitää ystävää tukea/lohduttaa, mut mun läsnäolo on sitten tosiaan enemmän sitä fyysisesti paikalla oloa, kuin et mä sanoisin jotakin kauniita tukevia sanoja ja ilmaisuja, en koe olevani kamalan hyvä sellaisessa ja se on sitten vähän väkinäistä, mut toisaalta, mulla ei ole ketään kovin uusia ystäviä, joten kaikki kyllä tietävät kyseisen ominaisuuden musta
        Ja välillä sanon vaan suoraan et oon pahoillani, mut mulla ei ole sanoja mitä sanoa, mutta olen tässä!

        No minusta tuo kuullostaakin hyvältä. Sillä surijalla tai tunteistaan sekaisin olevallahan se yleensä on sanottavaa ja paha olla.

        Mutta siis miehet varmaan ovat sikäli heikommin sympatiaa tuntevia, kun yksinkertaisesti ei ole tunteitaan kohdannut, vaan ne on käännetty vaikka kiukuksi, vähättelyksi ja muuksi sellaiseksi muuksi tunteeksi...

        Kyllä mäkin olen tässä vähäsen ihmeissään...varmaan ensi kertaa käyn eron jälkeistä surua läpi ihan kokemalla. Aikaisemmin oon sännännyt etsimään syytä siitä ja tästä ja varsinkin itsestäni. Äkkiä vaan jotain muuta... Nyt vaan jotenkin en sellaiseen edes suostu. Vaikka kyllä se kuula sitäkin yrittää... Mutta eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu.... Jotenkin mä kaipaankin sitä iloa elämääni paljon. Nauran paljon normaalisti ja vitsailen, sekä hekotan ennenkaikkea omille jutuille. :oD Se ilo on kadonnut ties milloin...haluun sen takas. :o)


    • Anonyymi

      Miehet ovat luonnostaan rationaalisempia ja naiset enemmän tunteisiin tukeutuvia, koska naisten pitää, koska ne ovat luontaiselta rooliltaan lasten hoivaajia ja miehet suojelijoita. Kun perhettä suojelee, niin pää on hyvä pitää kylmänä, koska tunteilu voi sumentaa miehen arvostelukyvyn. Tähän liittyen kuulin kerran yhden amerikkalaisen konservatiivisen naisvloggaajan kuvitteellisen havainnollistavan tarinan:

      Vallalla on epidemia, jonka aiheuttaa tarttuva virus ja tartunnan saanut kuolee varmasti. Yhden perheen isä, äiti ja osa lapsista ei ole saanut vielä tartuntaa ja he ovat eristäytyneet kotiin lukitun oven taakse. Yksi lapsista on saanut tartunnan ollessaan ulkona ja tulee kolkuttamaan kotiovea ja rukoilee, että hänet päästettäisiin sisään. Äiti on äidillisten tunteiden vallassa ja haluaa päästä hänet sisään, mutta mies sanoo, että ei käy, koska virus tarttuisi muihinkin perheenjäseniin. Muu perhe kunnioittaa päänsä kylmänä pitäneen miehen päätöstä eikä tartunnan saanutta lasta päästetä sisään. Tartunnan saanut lapsi kuolee, mutta loput perheestä jää eloon.

    • Anonyymi

      Ei aidosti välittäminen ole mitään sanojen lurittelua, miksi naiset aina tarvitsevat jonkinlaista ulkopuolista vahvistusta asioille Usein jopa kuuntelevat jotain ulkopuolisia enemmän kuin omaa kumppaniaan, sitten sitä käyttävät aseena miestään vastaan "kun se ja se sanoi sitä ja sitä".

      • Anonyymi

        No onko ”aidosti välittäminen” sinun mielestäsi sitten sitä, ettei reagoi toisen suruun millään tavalla? Ei vastaa viestiin yhtään mitään. Ei sano mitään, vaan käyttäytyy kuin mitään surullista ei olisi tapahtunutkaan. Ei anna halausta, kun toinen itkee suruaan, vaan lähtee pois ja jättää hänet yksin. Noilla tavoillako osoitetaan ”aitoa välittämistä”?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onko ”aidosti välittäminen” sinun mielestäsi sitten sitä, ettei reagoi toisen suruun millään tavalla? Ei vastaa viestiin yhtään mitään. Ei sano mitään, vaan käyttäytyy kuin mitään surullista ei olisi tapahtunutkaan. Ei anna halausta, kun toinen itkee suruaan, vaan lähtee pois ja jättää hänet yksin. Noilla tavoillako osoitetaan ”aitoa välittämistä”?

        Onko se oikeasti välittämistä ettei hyväksytä toisen reaktiota tai sitä ettei sellaista osaa antaa? Ei se ettei osaa näyttää tunteitaan tarkoita etteikö tuntisi, kyllä se voi olla melkeinpä vaikeampaakin koska kiusaantuu siitä että toinen vaatisi jotain mitä ei osaa antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se oikeasti välittämistä ettei hyväksytä toisen reaktiota tai sitä ettei sellaista osaa antaa? Ei se ettei osaa näyttää tunteitaan tarkoita etteikö tuntisi, kyllä se voi olla melkeinpä vaikeampaakin koska kiusaantuu siitä että toinen vaatisi jotain mitä ei osaa antaa.

        Siinä tilanteessa on hyvä kertoa, ettei koe osaavansa antaa toiselle sitä mitä tämä kaipaa. Sen asian kertominen on paljon parempi, kuin hylätä toinen yksin surunsa kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tilanteessa on hyvä kertoa, ettei koe osaavansa antaa toiselle sitä mitä tämä kaipaa. Sen asian kertominen on paljon parempi, kuin hylätä toinen yksin surunsa kanssa.

        Niin ja taas se naisen vaatimus puhumisesta ja rautalangasta vääntämisestä, eikö joskus voisi ihan itsekin ajatella asiaa ilman että jonkun tarvitsee ne selittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja taas se naisen vaatimus puhumisesta ja rautalangasta vääntämisestä, eikö joskus voisi ihan itsekin ajatella asiaa ilman että jonkun tarvitsee ne selittää.

        Sinä siis jätät sen naisen yksin, eli hylkäät hänet. Älä sitten ihmettele, ettei hän jaksa sitä hylkäämistä, vaan lähtee lopulta etsimään empaattisempaa seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis jätät sen naisen yksin, eli hylkäät hänet. Älä sitten ihmettele, ettei hän jaksa sitä hylkäämistä, vaan lähtee lopulta etsimään empaattisempaa seuraa.

        Ei se ettei vakuuttele tarkoita hylkäämistä, jos joku tarvitsee jatkuvaa vakuuttelua niin kyllä se aika rasittavaksi käy. Kyllähän niitä lurittelijoita löytyy, ketkä kyllä osaavat puhua vaikka mitä soopaa sitä tarkoittamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ettei vakuuttele tarkoita hylkäämistä, jos joku tarvitsee jatkuvaa vakuuttelua niin kyllä se aika rasittavaksi käy. Kyllähän niitä lurittelijoita löytyy, ketkä kyllä osaavat puhua vaikka mitä soopaa sitä tarkoittamatta.

        Mistään ”jatkuvasta vakuuttelusta” ei aloittaja ole puhunut. Hän toivoisi ystäviltään vain pientä myötätunnon osoitusta tuskassaan, mutta nämä osoittavat vain välinpitämättömyyttä tai vähättelevät hänen tuskaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistään ”jatkuvasta vakuuttelusta” ei aloittaja ole puhunut. Hän toivoisi ystäviltään vain pientä myötätunnon osoitusta tuskassaan, mutta nämä osoittavat vain välinpitämättömyyttä tai vähättelevät hänen tuskaansa.

        Eikä se ettei ole tunteikas edelleenkään tarkoita hylkäämistä tai välinpitämättömyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se ettei ole tunteikas edelleenkään tarkoita hylkäämistä tai välinpitämättömyyttä.

        Jos ei kerran hylkää, eikä ole välinpitämätön, niin silloin sen osoittaa tavalla tai toisella. Toisen hädän vähättely osoittaa kaikkea muuta, kuin välittämistä tai vierellä pysymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei kerran hylkää, eikä ole välinpitämätön, niin silloin sen osoittaa tavalla tai toisella. Toisen hädän vähättely osoittaa kaikkea muuta, kuin välittämistä tai vierellä pysymistä.

        Moni ihminen ei näytä tunteitaan, luulisi tuon suomalaisena ymmärtävän. Katos kun asiat eivät ole mustavalkoisia ja on muitakin aspekteja kuin vain kyllä tai ei. Se mitä ulkopuolella näkyy, tai ei näy, ei todellakaan kerro mitä on sisällä. Se ei edelleenkään ole mitään vähättelyä tai välinpitämättömyyttä, miksei itse sitten pysty ymmärtämään että asia voi olla toisellekin vaikea.


    • Anonyymi

      Puhut kai komeista jännämiehistä joita naiset rakastaa. Jännämies on se komea mies johon naiset rakastuu ulkonköön ja luulet että komea mies on hyvä mies jolta saa tukea elämässä. Älä nyt ala meitä kilttejä ätmejä siis haukkumaan omista virheistäsi.

      • Anonyymi

        No sinä et ainakaan vaikuta sellaiselta ihmiseltä, jolta kukaan saisi yhtään mitään tukea elämänsä ahdingoissa.


      • Anonyymi

        En puhunut komeista jännämiehistä.
        -ap


    • Arvelisin että miesten empatiakyky on erilaista. Jos/kun nainen on murheen murtama jostain asiasta mies ei oikein keksi mitään sanottavaa, saattaa sitten olla hiljaa ihan vain siksi ettei ainakaan sanoisi mitään väärää. Sitten taas jos tilanne on suoraviivaisempi, nainen soittaa pakkaskelissä lumihangesta että auto hyytyi, silloin miehen on helpompi toimia kun tietää mitä tekee, lähtee vain hakemaan naisen lämpimään. No eihän toki kaikki tule hakemaan, ne on niitä jännämiehiä joiden kanssa naiset haluaa aina pariutua.

    • Anonyymi

      Jos naiset olis mukavia niin palstalla ei olis yhtään ätmiä.

    • Anonyymi

      Oi voi, oliko taas komea jännämies johon petyit. Jännämiehet ei välitä naisesta vaan haluavat pillua ja siksi sinäkin siihen lankesit. Sen on van niin että nainen aina valitsee ja nainen valitsee jännämiehen, ei sille voi mitään. Kiltti ätmi olisi ystävä jakumppani mutta koska rumat miehet ei kelpaa naisille niin naiset itkee palstalla että joku ytmi petti ja jätti.

      • Anonyymi

        Nyt oli kyse miespuolisista ystävistä, useammasta miehestä elämän varrella. Ihan tavallisista miehistä, ei mistään jännämiehistä. Jos vertaan naispuolisiin ystäviin, niin ihan erilainen kyky lohduttaa surussa tai antaa henkistä tukea muissakaan asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli kyse miespuolisista ystävistä, useammasta miehestä elämän varrella. Ihan tavallisista miehistä, ei mistään jännämiehistä. Jos vertaan naispuolisiin ystäviin, niin ihan erilainen kyky lohduttaa surussa tai antaa henkistä tukea muissakaan asioissa.

        Naiset ovat luonnostaan lohduttajia, koska äidin täytyy pystyä lohduttamaan hoivaamaansa lasta varsinkin vauvaiässä. Miehet eivät ole lohduttajia, vaan suojelijoita. Ja sinäkin todennäköisesti viehätyt enemmän miehistä, joissa on enemmän suojelijan ominaisuuksia kuin hoivaajan ominaisuuksia. Sama pätee toisinpäin eli miehiä viehättää yleensä enemmän naiset, joilla on enemmän hoivaajan kuin suojelijan ominaisuuksia. Näitä biologisia realiteetteja vastaan on turha rimpuilla.

        Se on sitten eria asia, jos mies on täysin tunnekylmä eikä osaa osoittaa empatiaa millään tavalla, mutta suurin osa miehistä ei sellaisia ole.

        Mutta miksi sinun miespuolisten ystävien ylipäätään pitäisi lohduttaa sinua, kun sinulla on jo naispuolisia ystäviä sitä varten? Naiset heruttelevat keskenään ja miehet tukevat toisiaan omalla tavallaan, ei me olla samanlaisia, vaan sukupuolten välillä on suuria luontaisia eroja. Ei mies ala yleensä sen enempää heruttelemaan jonkun pelkän naispuolisen ystävän kanssa, vaan sellainen on varattu tyttöystäviä ja vaimoja varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset ovat luonnostaan lohduttajia, koska äidin täytyy pystyä lohduttamaan hoivaamaansa lasta varsinkin vauvaiässä. Miehet eivät ole lohduttajia, vaan suojelijoita. Ja sinäkin todennäköisesti viehätyt enemmän miehistä, joissa on enemmän suojelijan ominaisuuksia kuin hoivaajan ominaisuuksia. Sama pätee toisinpäin eli miehiä viehättää yleensä enemmän naiset, joilla on enemmän hoivaajan kuin suojelijan ominaisuuksia. Näitä biologisia realiteetteja vastaan on turha rimpuilla.

        Se on sitten eria asia, jos mies on täysin tunnekylmä eikä osaa osoittaa empatiaa millään tavalla, mutta suurin osa miehistä ei sellaisia ole.

        Mutta miksi sinun miespuolisten ystävien ylipäätään pitäisi lohduttaa sinua, kun sinulla on jo naispuolisia ystäviä sitä varten? Naiset heruttelevat keskenään ja miehet tukevat toisiaan omalla tavallaan, ei me olla samanlaisia, vaan sukupuolten välillä on suuria luontaisia eroja. Ei mies ala yleensä sen enempää heruttelemaan jonkun pelkän naispuolisen ystävän kanssa, vaan sellainen on varattu tyttöystäviä ja vaimoja varten.

        "Ei mies ala yleensä sen enempää heruttelemaan jonkun pelkän naispuolisen ystävän kanssa, vaan sellainen on varattu tyttöystäviä ja vaimoja varten. "

        Tuo "jonkun pelkän" todisti vain sen mitä aloituksessa sanottiin, että miehelle naispuolinen ystävä ei välttämättä merkitse kovinkaan paljon. Mies ei osaa olla aito ystävä naiselle. Jos ei seksiä tipu, niin ei ole aitoa välittämistäkään? Lohdutuksen sanatkin varataan vain tyttöystäville.

        "Mutta miksi sinun miespuolisten ystävien ylipäätään pitäisi lohduttaa sinua, kun sinulla on jo naispuolisia ystäviä sitä varten? "

        Mitä ihmettä ystävyys sinulle oikein merkitsee? Minulle ystävä on ihminen, josta välitän. Sellaista ihmistä _haluaa_ tukea. Eikö ystävän kanssa jaeta ilot ja surut. Sillä sukupuolella ei pitäisi olla merkitystä?


    • Anonyymi

      Kammottavaa että naiset panee jännämiehiä. Joka vuosi sama juttu etä naiset valittaa niistä jotka käyttää hyväksi mutta mitään ette opi.

    • Anonyymi

      Mitä odota.? Karkkia tulee rajan yli koko aika?

    • Anonyymi

      Näyttää siltä, etteivät nämä ätminkäiset edes tajua mistä aloittaja puhuu. Silti he kuvittelevat olevansa mukamas ”parempia” miehiä, kuin ne joista aloittaja puhui, vaikka kommentit viestivät silkkaa välinpitämättömyyttä ja ilkeyttä.

    • Anonyymi

      Sukulaiselle syntyi vakavasti sairas lapsi. Sanoi kahden kesken, että minun seurassa pystyy olemaan normaalisti, kun en ala säälimään ja itkettämään. Kaikki muut itkettivät häntä, että voi sinua raukkaa, mikä vain vahvistaa itsesääliä.

      Tunnen kyllä myötätuntoa, mutta minä en tykkää säälissä vellomisesta. Itsesäälistä luopuminen on oikeastaan suurin saavutukseni. Kun olen luopunut itsesäälistä, en ala säälimään muitakaan. Ei ne asiat säälimällä muutu, varsinkaan jos asialle ei edes mitään voi.

    • Anonyymi

      Ei kyse ole sukupuolesta vaan ihmisistä. Itsellänikin on, tai oli, läheinen naiskaveri jolle olen mm. yksinäisyydestäni ja myös läheisen menehtymisestä puhunut, mutta eipä sieltä ole lohtua liiemmin tullut.

    • "kyseessä on ollut pelko toisen kuolemasta," Tätä lausetta jäin tuossa pohtimaan. Olisiko tilanne voinut olla sellainen että sinä olisit ylireagoinut tähän uhkaan ja miehet eivät ehkä nähneet tilannetta yhtä lohduttomana? Huonon huumorin kautta pyrittiin sitten tilanne laukaisemaan.

      Oli tilanne oolut mikä vaan niin melko onneton tilannetaju jos tuollaista menee sanomaan. Toki tilannekin on aika hankala ja esimerkiksi toisen poismeno on siinä mielessä simppelimpi että "otan osaa" toimii aina.

      Itse olen tällaisiin tilanteisiin käyttänyt sanontoja " pärjäätkö sinä?" tai "miten sinä jaksat/pärjäät?" Jätetään se tilanne ikäänkuin pois valokeilasta ja keskitytään siihen toiseen ihmiseen ja hänen tukemiseen.

      • Anonyymi

        Sinulla on ollut juuri ne oikeat sanat noihin tilanteisiin.


      • Anonyymi

        Tossakin myös merkitsee se kiinnostaako kysyjä, jollei kiinnosta niin sitten ei välitä kyselyistäkään. Jos taas kysyjä on kiinnostava niin naisista on tietty ihanaa se että toinen "välittää". Niin kliseistä kuin tuo onkin mutta näin se vaan menee.


    • Anonyymi

      Kyllä mies osaa olla ystävä. Olen ollut ystävä monelle naiselle 30 vuoden ajan. Olen exäni ystävä kun ekan kerran alettiin olee 13 vuotiaana niin 43 vuotiaana nyt olemme vieläkin ystävinä vaikka seurustelumme loppui 26 vuotiaana..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe