Onko väliä missä iässä kokee rakkauden?

En halua disserwisseröidä, mutta en muista nähneeni disseltä aloitusta tästä aiheesta.

Palstapojat jauhavat jauhamasta päästyään siitä kuinka pahalta heistä tuntuu kun se nuoruuden rakkaus jäi kokematta. Varmaan se katkeroittaa, mutta onko tuo lopultakaan niin invalidisoivaa? Mitä väliä sillä on, rakastuuko kaksikymppisenä vai viisikymppisenä?

Ainahan voidaan vedota siihen, että kun jäi ne nuoret naiset kokematta, mutta onko sekään kuitenkaan invalidisoivaa? Ihminen ikääntyy, ja on aika luontevaa että myös kumppanit ovat lähempänä omaa ikäluokkaa.

166

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on ikuisuusmysteeri minullekkin 🤔

    • Jäi muuten minultakin nuoruuden rakkaudet täysin kokematta. Eka poikaystävä tuli vasta 22 vuoden iässä, ja häneen tunsin kyllä alkuihastusta (kuten myös seuraavaan eksääni) mutten mitään "syvää rakkautta".

      • Mitä meinaat termillä "syvä rakkaus"?


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Mitä meinaat termillä "syvä rakkaus"?

        Sellainen totaalinen "jalat alta" -fiilis, jonka eron lievempään alkuihastukseen huomaa sitten kun sen kokee. Olen muutaman kerran kokenut sellaisenkin, tosin ainoastaan "rakastumisena", en vielä toistaiseksi yhtenäkään pitkäkestoisempana "rakastamisena".


    • Anonyymi

      Eipä sillä ole väliä. Toisaalta katkeruus estää aika tehokkaasti rakkauden.

      Klishee, mutta parempi rakastaa ja menettää kuin olla rakastamatta ollenkaan.

    • Anonyymi

      Tämä on niin totta, toki viisikymppisenäkin voi rakastua kaksikymppiseen. Oleellista miehelle ei ole minkä ikäinen on itse, vaan minkä ikäiseen naiseen on rakastunut.

      • Anonyymi

        Niin ja rakkaus ja rakastuminen ei mielestäni ole riippuvainen iästä sukupuolesta/seksuaalisesta suuntautumisestasi tai muusta vastaavasta, se on kahden ihmisen välillä oleva tunneside!😊


    • Ihan ilman mitään disserwisseröinjtiä sanoisin että nuoruudenrakkaus on ainutkertaista jos/kun kummallakaan ei ole menneisyyden painolasteja niskassaan.

      • Tuosta olen ehdottomasti eri mieltä.

        Rakkaus ei ole kiinni historiasta, vaan kahden ihmisen välisestä kemiasta.


      • Anonyymi

        Eikö tämä näin ollen ole persoonallisuuskysymys. Herkemmille rakkaus on ainutkertaista kun ei ole liika painolasteja. Mutta jos on itse pannut lammasta, ja toinen koiraa niin kummankaan menneisyydelle ei liene enää siinä vaiheessa väliä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tämä näin ollen ole persoonallisuuskysymys. Herkemmille rakkaus on ainutkertaista kun ei ole liika painolasteja. Mutta jos on itse pannut lammasta, ja toinen koiraa niin kummankaan menneisyydelle ei liene enää siinä vaiheessa väliä.

        Lienet oikeassa.

        On varmasti raskasta elää nelikymppisenä yhtä puhtoisena kun oli syntyessään?

        Ei ole mahdollisuuksia kokea sitä puhtoista rakkautta toisen yhtä puhtoisen kanssa.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Tuosta olen ehdottomasti eri mieltä.

        Rakkaus ei ole kiinni historiasta, vaan kahden ihmisen välisestä kemiasta.

        Rakkaudessa ennestään kokemattomalla on rakkautta 100% jäljellä sulle. Yhdeksän suhteen jälkeen on enää 10%, 99 suhteen jälkeen prosentti, revi siitä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Rakkaudessa ennestään kokemattomalla on rakkautta 100% jäljellä sulle. Yhdeksän suhteen jälkeen on enää 10%, 99 suhteen jälkeen prosentti, revi siitä.

        Olisiko noin? Ihmisen tulisi rakastaa säästeliäästi että sitä tunnetta olisi käytössä tarpeen vaatiessa vielä elämän ehtoopuolellakin...


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Olisiko noin? Ihmisen tulisi rakastaa säästeliäästi että sitä tunnetta olisi käytössä tarpeen vaatiessa vielä elämän ehtoopuolellakin...

        Nimenomaan niin, jos rakkauttaan on käyttänyt säästeliäästi siitä riitää vanhanakin. Katso vaikka tuntemiasi sarjasuhteilijoita, uskotko tosissasi että ne voisi löytää vielä kestävän rakkauden? tuskin vaan jos itsellä on antaa enää puoli prosenttia.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Nimenomaan niin, jos rakkauttaan on käyttänyt säästeliäästi siitä riitää vanhanakin. Katso vaikka tuntemiasi sarjasuhteilijoita, uskotko tosissasi että ne voisi löytää vielä kestävän rakkauden? tuskin vaan jos itsellä on antaa enää puoli prosenttia.

        Eksyit nyt aiheesta, tässähän on tarkoitus vihjata neitsytsedille että on yhdentekevää milloin menettää neitsyytensä.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Eksyit nyt aiheesta, tässähän on tarkoitus vihjata neitsytsedille että on yhdentekevää milloin menettää neitsyytensä.

        On tuo kyllä kerta kaikkiaan jännä elämäntapa, että jos ei viisikymppisenä saa kokematonta naista, niin on sitten loppuelämänsä yksin. Ja yksin on oltu edelliset vuosikymmenet. En ole tuollaiseen ajattelutapaan törmännyt koskaan ennen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tuo kyllä kerta kaikkiaan jännä elämäntapa, että jos ei viisikymppisenä saa kokematonta naista, niin on sitten loppuelämänsä yksin. Ja yksin on oltu edelliset vuosikymmenet. En ole tuollaiseen ajattelutapaan törmännyt koskaan ennen.

        Eiköhän tuossa ole kyse trollailusta. En ainakaan itse ole huomannut että tässä iässä rakkaus olisi jotenkin väljehtynyttä tai merkityksettömämpää.

        Ennemmin sitä nuorena suhtautui rakkauteen välinpitämättömästi, silloin ajatteli että kun yksi ovi sulkeutuu, niin toinen avautuu. Ei silloin arvostanut rakkautta niinkuin nyt varttuneempana. Noin siis ainakin itselläni.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Eiköhän tuossa ole kyse trollailusta. En ainakaan itse ole huomannut että tässä iässä rakkaus olisi jotenkin väljehtynyttä tai merkityksettömämpää.

        Ennemmin sitä nuorena suhtautui rakkauteen välinpitämättömästi, silloin ajatteli että kun yksi ovi sulkeutuu, niin toinen avautuu. Ei silloin arvostanut rakkautta niinkuin nyt varttuneempana. Noin siis ainakin itselläni.

        Kuinkas sulle kävi sen heidin kanssa? rakkauden täyttymys jäi kokematta kun et kyennyt vain rakastamaan, mieli täyttyi epäilyistä ja olosuhteiden tuottamista harmeista niin ettet edes yrittänyt tosissasi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kuinkas sulle kävi sen heidin kanssa? rakkauden täyttymys jäi kokematta kun et kyennyt vain rakastamaan, mieli täyttyi epäilyistä ja olosuhteiden tuottamista harmeista niin ettet edes yrittänyt tosissasi.

        Kerron tuosta asiasta sitten kun on sen aika.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Rakkaudessa ennestään kokemattomalla on rakkautta 100% jäljellä sulle. Yhdeksän suhteen jälkeen on enää 10%, 99 suhteen jälkeen prosentti, revi siitä.

        Ei niillä entisillä suhteilla ole mitään merkitystä sen rakastumisen kanssa, sillä ihan hyvin sitä voi rakastua joskus vanhemmallakin iällä, kun ei se ole mitenkään välttämätöntä kokea kaikkea elämässä heti nuorena.


      • DarkFear kirjoitti:

        Ei niillä entisillä suhteilla ole mitään merkitystä sen rakastumisen kanssa, sillä ihan hyvin sitä voi rakastua joskus vanhemmallakin iällä, kun ei se ole mitenkään välttämätöntä kokea kaikkea elämässä heti nuorena.

        Tottakai niillä on. Jos karekloiden toinen osapuoli antoi jo kaiken rakkautensa muille ennen sinua se on sinulta pois, saat siltä vain jonkun tähteeksi jääneen jämärakkauden samaan aikaan kun sinun pitää olla kaikessa, tottakai, parempi kuin ne menneet jotka sai puhtaimman, pyyteettömän rakkauden itselleen.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Kerron tuosta asiasta sitten kun on sen aika.

        Odotamme avautumista.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Tottakai niillä on. Jos karekloiden toinen osapuoli antoi jo kaiken rakkautensa muille ennen sinua se on sinulta pois, saat siltä vain jonkun tähteeksi jääneen jämärakkauden samaan aikaan kun sinun pitää olla kaikessa, tottakai, parempi kuin ne menneet jotka sai puhtaimman, pyyteettömän rakkauden itselleen.

        Tuossa ylempänä ketjussa puhuttiin siitä, että nainenhan on voinut olla suhteessa myös rahan tai statuksen takia. Hän lienee erottuaan kykeneväinen antamaan rakkauttaan täysistä (100%) varastoista kun niitä ei ole tuhlattu.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Tuossa ylempänä ketjussa puhuttiin siitä, että nainenhan on voinut olla suhteessa myös rahan tai statuksen takia. Hän lienee erottuaan kykeneväinen antamaan rakkauttaan täysistä (100%) varastoista kun niitä ei ole tuhlattu.

        Korjaan: alempana ketjussa puhuttiin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Tottakai niillä on. Jos karekloiden toinen osapuoli antoi jo kaiken rakkautensa muille ennen sinua se on sinulta pois, saat siltä vain jonkun tähteeksi jääneen jämärakkauden samaan aikaan kun sinun pitää olla kaikessa, tottakai, parempi kuin ne menneet jotka sai puhtaimman, pyyteettömän rakkauden itselleen.

        Eihän se rakkaus ole mihinkän pois mennyt, kun sitähän voi ihminen rakastua vaikka kymmenen tai vaikka 20 kertaa elämänsä aikana. Kuulostaa vaan jonkun teini-ikään jämähtäneen puheilta tollaiset katkeroituneet puheet siitä, kun ei saanut mahdollisuutta rakastua joskus silloin teini-ikäisenä niiden "parhaiden" vuosien aikana, jolloin olisi ollut itse sille naiselleen ensimmäinen mies elämässään.

        Ei se mitään jämärakkautta ole, jos sitä rakastuu uudestaan ja vanhempana. Sitten varsinkin kun sitä elämänkokemustakin on kaikesta enempi, niin se rakkauskin on vielä aidompaa ja parempaa, kun joskus teini-ikäisenä.

        Kummasti kyllä aina palstan miehet haikailevat vaan niitä teini-iän vuosia, vaikka se elämä olisi monin eri tavoin paljon parempaa ja onnellisempaa sitten aikuisiällä, kun joskus ala-ikäisenä tai hädin tuskin täysi-ikäisenä.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Tuossa ylempänä ketjussa puhuttiin siitä, että nainenhan on voinut olla suhteessa myös rahan tai statuksen takia. Hän lienee erottuaan kykeneväinen antamaan rakkauttaan täysistä (100%) varastoista kun niitä ei ole tuhlattu.

        Viittaan taas disserwisswröinnin perussääntöön jonka mukaan tuo nainenhan on sitten rakastanut itseään kybällä ja sitten on varmaan rakastanut sitäkin joka on ne hyödykkeet kuovuttanut, luulen ettei sillä naisella ole enää kovin paljon rakkausprosenteja jäljellä. Itseasiassa huomaan että vaikka olen pitänyt wisseröintiä aika päättömänä teoretisointina tässä kohtaa se kyllä vastaa omiakin näkemyksiäni :)


      • DarkFear kirjoitti:

        Eihän se rakkaus ole mihinkän pois mennyt, kun sitähän voi ihminen rakastua vaikka kymmenen tai vaikka 20 kertaa elämänsä aikana. Kuulostaa vaan jonkun teini-ikään jämähtäneen puheilta tollaiset katkeroituneet puheet siitä, kun ei saanut mahdollisuutta rakastua joskus silloin teini-ikäisenä niiden "parhaiden" vuosien aikana, jolloin olisi ollut itse sille naiselleen ensimmäinen mies elämässään.

        Ei se mitään jämärakkautta ole, jos sitä rakastuu uudestaan ja vanhempana. Sitten varsinkin kun sitä elämänkokemustakin on kaikesta enempi, niin se rakkauskin on vielä aidompaa ja parempaa, kun joskus teini-ikäisenä.

        Kummasti kyllä aina palstan miehet haikailevat vaan niitä teini-iän vuosia, vaikka se elämä olisi monin eri tavoin paljon parempaa ja onnellisempaa sitten aikuisiällä, kun joskus ala-ikäisenä tai hädin tuskin täysi-ikäisenä.

        Kyllä se on jo niin moneen kertaan käytettyä rakkautta että mahtaako siitä enää mitään tulla?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Odotamme avautumista.

        Älkää kuitenkaan pitkästykö jos en puoleen vuoteen tai vuoteen avaudu asiasta.

        Kuviot on selkeät, mutta täytyy antaa kaikille osapuolille aikaa parannella haavojaan.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Älkää kuitenkaan pitkästykö jos en puoleen vuoteen tai vuoteen avaudu asiasta.

        Kuviot on selkeät, mutta täytyy antaa kaikille osapuolille aikaa parannella haavojaan.

        Haavoja? Tuliko haavoja? Missä on Heidi?

        Kyllä se nyt ois hyvä tässä kohtaa avautua niin sitten saat kivemman juhannuksenkin kun asia on hoidettu.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Älkää kuitenkaan pitkästykö jos en puoleen vuoteen tai vuoteen avaudu asiasta.

        Kuviot on selkeät, mutta täytyy antaa kaikille osapuolille aikaa parannella haavojaan.

        Ovatko haavat henkisiä vai fyysisiä? veikkaan edellistä ja sehän on vain mielentila. wisserdesseröinti vai mikä se nyt oli opettaa että ensin pitää opetella rakastamaan itseään niin sitten ei ehkä noita haavojakaan tule pahemmin.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Haavoja? Tuliko haavoja? Missä on Heidi?

        Kyllä se nyt ois hyvä tässä kohtaa avautua niin sitten saat kivemman juhannuksenkin kun asia on hoidettu.

        Ei kenellekään tullut fyysisiä haavoja, ja me tapailemme.

        En kuitenkaan perkaa yksityisasioitani tällä palstalla enempää, sanon vain että kaikki on hyvin. Ehkä jossain kohtaa teen tilannepäivityksen kun on sen aika, mutta yksityiskohtiin en mene silloinkaan.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Ei kenellekään tullut fyysisiä haavoja, ja me tapailemme.

        En kuitenkaan perkaa yksityisasioitani tällä palstalla enempää, sanon vain että kaikki on hyvin. Ehkä jossain kohtaa teen tilannepäivityksen kun on sen aika, mutta yksityiskohtiin en mene silloinkaan.

        Onnea täällä toivotaan eikä mitään muuta. Yritä nyt pysyä siinä tilanteessa ettei mene reisille.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Onnea täällä toivotaan eikä mitään muuta. Yritä nyt pysyä siinä tilanteessa ettei mene reisille.

        Mulle ei ole jäänyt epäselväksi että minun identiteettini on muutaman palstavakkarin tiedossa.

        Minulle asia on ookoo, mutta se on asia joka minun pitää huomioda muiden ihmisten takia. En ole tällä hetkellä aktiivisena millään sosiaalisen median alustalla, ja mikäli aktivoidun jossakin, niin aina vain niin ettei ulkopuoliset tule koskaan näkemään päivityksiäni tai niiden tietoja joihin pidän yhteyksiä.

        Olen vain varovainen.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Mulle ei ole jäänyt epäselväksi että minun identiteettini on muutaman palstavakkarin tiedossa.

        Minulle asia on ookoo, mutta se on asia joka minun pitää huomioda muiden ihmisten takia. En ole tällä hetkellä aktiivisena millään sosiaalisen median alustalla, ja mikäli aktivoidun jossakin, niin aina vain niin ettei ulkopuoliset tule koskaan näkemään päivityksiäni tai niiden tietoja joihin pidän yhteyksiä.

        Olen vain varovainen.

        Öö...? Nyt meni jakauksen yli, että heilahti.

        Siis minä en ainakaan halua tietää, muuta kuin sen, mitä itse sanot. Ja mitä palstalla haluat sanoa eli normaalia keskustelua. Ei kai täällä kukaan halua kenenkään yksityisiä tietoja ellet sinä sitten itse? Ei oikein sovi kuvioon.

        Sitä paitsi kunhan nyt tässä vanavedessä lämpimikseni ja ystävällisyyttäni sinut huomioin.

        Olet yhä tuntematon minulle.

        Sori, joo, antaa olla.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Öö...? Nyt meni jakauksen yli, että heilahti.

        Siis minä en ainakaan halua tietää, muuta kuin sen, mitä itse sanot. Ja mitä palstalla haluat sanoa eli normaalia keskustelua. Ei kai täällä kukaan halua kenenkään yksityisiä tietoja ellet sinä sitten itse? Ei oikein sovi kuvioon.

        Sitä paitsi kunhan nyt tässä vanavedessä lämpimikseni ja ystävällisyyttäni sinut huomioin.

        Olet yhä tuntematon minulle.

        Sori, joo, antaa olla.

        On yhdentekevää mitä myönnät palstalla julkisesti, minä tiedän mikä on totuus.

        Minä olen avoimesti kirjoittanut asioistani täällä, eikä se ole minulle ongelma. Kirjoittelin avoimesti Heidistäkin, mutta nyt kun asiat ovat liikahtaneet suuntaan että joku stalkkeri voisi joku päivä osata yhdistää oikean henkilön minuun, en voi tietenkään enää kirjoitella aiheesta avoimesti.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        On yhdentekevää mitä myönnät palstalla julkisesti, minä tiedän mikä on totuus.

        Minä olen avoimesti kirjoittanut asioistani täällä, eikä se ole minulle ongelma. Kirjoittelin avoimesti Heidistäkin, mutta nyt kun asiat ovat liikahtaneet suuntaan että joku stalkkeri voisi joku päivä osata yhdistää oikean henkilön minuun, en voi tietenkään enää kirjoitella aiheesta avoimesti.

        Kiitos näkemiin kun menet tuommoselle linjalle. Ei ole mitään sanottavaa. Minua ei kiinnosta sinun elämäsi.

        Valehtele vaan minusta niin kuin aina ilkeyttäsi teet.

        Näin se käy, kun toiselle hyvää toivotat.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        On yhdentekevää mitä myönnät palstalla julkisesti, minä tiedän mikä on totuus.

        Minä olen avoimesti kirjoittanut asioistani täällä, eikä se ole minulle ongelma. Kirjoittelin avoimesti Heidistäkin, mutta nyt kun asiat ovat liikahtaneet suuntaan että joku stalkkeri voisi joku päivä osata yhdistää oikean henkilön minuun, en voi tietenkään enää kirjoitella aiheesta avoimesti.

        Ja lisään vielä, että jos milliäkään valehtelua ja mustamaalaamista minusta, en tule koko kesänä enää tänne. Paa se siihen pieneen mielees.

        Et oo muuttunu miksikään.

        Joku agendahan sinullakin pitää olla.

        On ihmisellä vitun tylsää.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kiitos näkemiin kun menet tuommoselle linjalle. Ei ole mitään sanottavaa. Minua ei kiinnosta sinun elämäsi.

        Valehtele vaan minusta niin kuin aina ilkeyttäsi teet.

        Näin se käy, kun toiselle hyvää toivotat.

        Älä viitsi uhriutua.

        Minulla on vahva luotto siihen ettei kukaan teistä käytä tietojaan minua vastaan, mutta minulla on myös lähipiirini joiden puolesta en voi ottaa riskiä ja kirjoitella heidän asioistaan avoimesti.

        Omista asioistani voin olla avoin, mutta niiltä osin kun "minun asiani" linkittyvät läheisiini, joudun pidättäytymään avautumisista.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Älä viitsi uhriutua.

        Minulla on vahva luotto siihen ettei kukaan teistä käytä tietojaan minua vastaan, mutta minulla on myös lähipiirini joiden puolesta en voi ottaa riskiä ja kirjoitella heidän asioistaan avoimesti.

        Omista asioistani voin olla avoin, mutta niiltä osin kun "minun asiani" linkittyvät läheisiini, joudun pidättäytymään avautumisista.

        Ketään ei KIINNOSTA. Pane sitten turpasi kiinni äläkä läpätä joutavista asioistasi.

        ÄLÄ KERRO MITÄÄN. KETÄÄN EI KIINNOSTA. Meneekö kaaliin???

        Asia on loppuunkäsitelty, mene vaikka keisarinna Helenan kanssa naimisiin niin ketään ei kiinnosta eikä maapallo pomppaa radaltaan

        ja opettele normaali keskustelukäytäntö.

        "kukaan teistä käytä tietojaan minua vastaan,"
        -Sairas mieli.

        Illanjatkot.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ketään ei KIINNOSTA. Pane sitten turpasi kiinni äläkä läpätä joutavista asioistasi.

        ÄLÄ KERRO MITÄÄN. KETÄÄN EI KIINNOSTA. Meneekö kaaliin???

        Asia on loppuunkäsitelty, mene vaikka keisarinna Helenan kanssa naimisiin niin ketään ei kiinnosta eikä maapallo pomppaa radaltaan

        ja opettele normaali keskustelukäytäntö.

        "kukaan teistä käytä tietojaan minua vastaan,"
        -Sairas mieli.

        Illanjatkot.

        Älä nyt hikeenny.

        Mulla on syyni sille kun lopetin päivittämästä tietoja tästä asiasta palstalle. En ottanut tänä iltanakaan asiaa esille, vaan sen teki Harmis, ja sinä jatkoit.

        Nyt kuitenkin tiedät että en tule käsittelemään aihetta palstalla, joten voimme keskustella muista aiheista.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Älä nyt hikeenny.

        Mulla on syyni sille kun lopetin päivittämästä tietoja tästä asiasta palstalle. En ottanut tänä iltanakaan asiaa esille, vaan sen teki Harmis, ja sinä jatkoit.

        Nyt kuitenkin tiedät että en tule käsittelemään aihetta palstalla, joten voimme keskustella muista aiheista.

        Myöhäistä. Minä en keskustele enää kanssasi mistään. Sen menit nyt sössimään. Se oli multa kädenojennus ja itse pilasit.

        Menikö jakeluun: En mistään aiheesta. Keskustele kuule ihan kenen muun kanssa hyvään.

        Ja tiedätkö mitä : Haista paska.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Myöhäistä. Minä en keskustele enää kanssasi mistään. Sen menit nyt sössimään. Se oli multa kädenojennus ja itse pilasit.

        Menikö jakeluun: En mistään aiheesta. Keskustele kuule ihan kenen muun kanssa hyvään.

        Ja tiedätkö mitä : Haista paska.

        Ymmärrät kai sen, että mulla on ihan hyväksyttävät syyt olla riepottelematta muihin ihmisiin liittyviä asioita palstalla?

        Aikaisemmin mulla ei ollut syytä olettaa että kukaan voisi osata yhdistää Heidiä minuun, mutta nyt minun on syytä huomioida sekin mahdollisuus.

        Se on vain varovaisuutta.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Myöhäistä. Minä en keskustele enää kanssasi mistään. Sen menit nyt sössimään. Se oli multa kädenojennus ja itse pilasit.

        Menikö jakeluun: En mistään aiheesta. Keskustele kuule ihan kenen muun kanssa hyvään.

        Ja tiedätkö mitä : Haista paska.

        Olipa outo raivokohtaus, mitättömästä asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa outo raivokohtaus, mitättömästä asiasta.

        Näyttää siltä, että keskustelussa miespuolinen sotki tilanteen. Jos saa sivusta arvioida. Naisen viha on pitkäaikaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että keskustelussa miespuolinen sotki tilanteen. Jos saa sivusta arvioida. Naisen viha on pitkäaikaista.

        Millä tavalla sotki? Sanoi ettei halua kertoa enempää yksityisasioistaan. Miksi kukaan luottaisi joihinkin palstalaisiin.


    • Anonyymi

      En haluaisi olla tuolla tavoin ajattelevan kumppani myöhemmällä iällä. Eivät arvosta.

    • Anonyymi

      Mitä iäkkäämpi hurtta, sitä vaikeampaa on tissivastuun ottaminen.

      -flowersreally-

      • Disentti Disse disservwesseröi tuon sun vastauksen kyllä ihan mullinmallin kunhan ehtii paikalle disseröinniltään live-elämässä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Disentti Disse disservwesseröi tuon sun vastauksen kyllä ihan mullinmallin kunhan ehtii paikalle disseröinniltään live-elämässä.

        Missähän se on...hmm.




      • Kannatkos omias vastuullisesti?


      • Disse kirjoitti:

        Kannatkos omias vastuullisesti?

        Et oo missään mc-jengissä, hyvä : )


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Et oo missään mc-jengissä, hyvä : )

        En sentään. Huruuttelin kartsaa ja kävin sukulaistätykkää moikkaamassa, kun sattu pihallaa äihäilemään. No sirllähän piti kahvia kuroa ja höpöttää tuntitolkulla. 😁


      • Disse kirjoitti:

        En sentään. Huruuttelin kartsaa ja kävin sukulaistätykkää moikkaamassa, kun sattu pihallaa äihäilemään. No sirllähän piti kahvia kuroa ja höpöttää tuntitolkulla. 😁

        Hyvä, kuulostaa leppoisalta. Täti pitäny hyvänä kun vieraita sai, kuhan ei vaan ruppee yöllä kahvinpuru kipristyttämään :)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hyvä, kuulostaa leppoisalta. Täti pitäny hyvänä kun vieraita sai, kuhan ei vaan ruppee yöllä kahvinpuru kipristyttämään :)

        No eiköhän tuo anna nukkua.

        Sellainen velmu mummukka toi... wuppis on varmaan samanlainen isona. 😁
        Se on mutsin isän veljen vaimo. Sen mies kuoli 14 vuotta sitten ja ikää on liki 80 vuotta, mutta siinä se näpräs näyttää älykännykästään Riikasta otettuja kuvia. 😂
        Se mummukka ei aio jäähä nurkkaan homehtumaan. 😁💪

        Käy lenkillä ja uimassa vieläkin ja kaahailee autolla. Asuu omakotitalossa ja ei vanhene yhtään. 😃


      • Disse kirjoitti:

        No eiköhän tuo anna nukkua.

        Sellainen velmu mummukka toi... wuppis on varmaan samanlainen isona. 😁
        Se on mutsin isän veljen vaimo. Sen mies kuoli 14 vuotta sitten ja ikää on liki 80 vuotta, mutta siinä se näpräs näyttää älykännykästään Riikasta otettuja kuvia. 😂
        Se mummukka ei aio jäähä nurkkaan homehtumaan. 😁💪

        Käy lenkillä ja uimassa vieläkin ja kaahailee autolla. Asuu omakotitalossa ja ei vanhene yhtään. 😃

        Wau. Reippaampi ku meikäläinen. Ei tuossa köpäköitymään pääse eikä pidäkään. Täti on rautaa. Älykännyt ja kaikki :D Hyvä, että käyt. voi olla yksinäistäkin joskus...

        Hei mutta öitä nyt,
        pitää mennä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Wau. Reippaampi ku meikäläinen. Ei tuossa köpäköitymään pääse eikä pidäkään. Täti on rautaa. Älykännyt ja kaikki :D Hyvä, että käyt. voi olla yksinäistäkin joskus...

        Hei mutta öitä nyt,
        pitää mennä.

        Öitä vaan. 👌


      • Disse kirjoitti:

        No eiköhän tuo anna nukkua.

        Sellainen velmu mummukka toi... wuppis on varmaan samanlainen isona. 😁
        Se on mutsin isän veljen vaimo. Sen mies kuoli 14 vuotta sitten ja ikää on liki 80 vuotta, mutta siinä se näpräs näyttää älykännykästään Riikasta otettuja kuvia. 😂
        Se mummukka ei aio jäähä nurkkaan homehtumaan. 😁💪

        Käy lenkillä ja uimassa vieläkin ja kaahailee autolla. Asuu omakotitalossa ja ei vanhene yhtään. 😃

        Disse: "mutta siinä se näpräs näyttää älykännykästään Riikasta otettuja kuvia. 😂 "

        Riikasta kohta vähän ihmetytti. Kuka Riikka vai onko kyseessä kaupunki Riika? Silloin se taipuu "Riiasta otettuja kuvia"?

        Miten on suunnitelmat juhannukseksi? Oletko milloinka töissä ja vapaalla? Meinaatko rentoutua Santtua nauttien ja saunoa? Entä juhannuskokko?

        Tuosta Riikasta tuli mieleen, että minä sain alle kouluikäisenä kokea alle kouluikäisen rakkauden. Yksi Riikka ihastui minuun ja alkoi leikkimään kodista kanssani. Riikka oli hammaslääkärin tytär, joka ilmoitti, että isona hän menee naimisiin minun kanssani. Ongelma tässä suhteessa oli se, että kuulin Riikan parhaimman naispuolisen kaverin itkeneen kotonaan sitä, että Riikka ei leiki enää hänen kanssan vaan on löytänyt poikaystävän. Minä puolestaan olin ihastunut tähän Riikan parhaimpaan ystävään, jonka nimi oli Kaisa.

        Tavallaan koin rakkauden alle kouluikäisenä ollen samalla kertaa kohde että se rakastunut. Kaisan muistan, mutta en oikein sitä minkä näköinen oli hammaslääkärin pieni tytär.


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Disse: "mutta siinä se näpräs näyttää älykännykästään Riikasta otettuja kuvia. 😂 "

        Riikasta kohta vähän ihmetytti. Kuka Riikka vai onko kyseessä kaupunki Riika? Silloin se taipuu "Riiasta otettuja kuvia"?

        Miten on suunnitelmat juhannukseksi? Oletko milloinka töissä ja vapaalla? Meinaatko rentoutua Santtua nauttien ja saunoa? Entä juhannuskokko?

        Tuosta Riikasta tuli mieleen, että minä sain alle kouluikäisenä kokea alle kouluikäisen rakkauden. Yksi Riikka ihastui minuun ja alkoi leikkimään kodista kanssani. Riikka oli hammaslääkärin tytär, joka ilmoitti, että isona hän menee naimisiin minun kanssani. Ongelma tässä suhteessa oli se, että kuulin Riikan parhaimman naispuolisen kaverin itkeneen kotonaan sitä, että Riikka ei leiki enää hänen kanssan vaan on löytänyt poikaystävän. Minä puolestaan olin ihastunut tähän Riikan parhaimpaan ystävään, jonka nimi oli Kaisa.

        Tavallaan koin rakkauden alle kouluikäisenä ollen samalla kertaa kohde että se rakastunut. Kaisan muistan, mutta en oikein sitä minkä näköinen oli hammaslääkärin pieni tytär.

        Joo. Kyseessä oli siis kaupunki Riika. Mun moka.

        Ei nyt Sandelssia tule jussina otettua liioin. Töissä oon la-ke aamu asti. Sit alkaa lomat ja sitten voi ehkä ottaa, jos ottaa. En mä nyt enää ole otellut sellaisia kalsarikännejä, ei ole ollut tarve. Mä oon ennemmin vaikka ajellut moottoripyörällä tsi polkupyörällä sitten.

        Jussina ehkä käyn eräässä lomakylässä järven rannalla katsoo, mikä on meno. Siellä voi yhden hanaokuen maistella ja katella miten muut juhlii. Aamulla kuitenkin töihinmeno, että se riittää.

        Nyt oon paukutellut viimeisiä aitaelementtejä tehdä. Neljä pätkää ois enää ruuvattava. Hiki tippuu ihsn norona. Oon jo aamusta juonut 2 litraa vettä. Pitää iltapäivällä lisätä veteen suolaa, että imeytyy paremmin. Luulen, että painokin on taas puonnut. Jaksaa tehdä paremmin kuin aiemmin. Lomalla sit vois pystyttää ton sidan js poitsu saa käsitellä sen sitten. Ois yks projekti tehty. 😀💪👍


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Kyseessä oli siis kaupunki Riika. Mun moka.

        Ei nyt Sandelssia tule jussina otettua liioin. Töissä oon la-ke aamu asti. Sit alkaa lomat ja sitten voi ehkä ottaa, jos ottaa. En mä nyt enää ole otellut sellaisia kalsarikännejä, ei ole ollut tarve. Mä oon ennemmin vaikka ajellut moottoripyörällä tsi polkupyörällä sitten.

        Jussina ehkä käyn eräässä lomakylässä järven rannalla katsoo, mikä on meno. Siellä voi yhden hanaokuen maistella ja katella miten muut juhlii. Aamulla kuitenkin töihinmeno, että se riittää.

        Nyt oon paukutellut viimeisiä aitaelementtejä tehdä. Neljä pätkää ois enää ruuvattava. Hiki tippuu ihsn norona. Oon jo aamusta juonut 2 litraa vettä. Pitää iltapäivällä lisätä veteen suolaa, että imeytyy paremmin. Luulen, että painokin on taas puonnut. Jaksaa tehdä paremmin kuin aiemmin. Lomalla sit vois pystyttää ton sidan js poitsu saa käsitellä sen sitten. Ois yks projekti tehty. 😀💪👍

        Joo, arvelinkin, että kyseessä oli kaupungista. Jossain opetettiiin aikoinaan, että jääkiekkoseuran nimi ei ole Riikan Dynamo vaan Riian Dynamo.

        Itse leikkasin vähän ruohoa, mutta sitten aurinko keskipäivällä korvensi, joten päätin leikata loput ruohot vasta ilmapäivällä, kun keskikesän aurinko ei heloita täydeltä terältään.

        Muuten tuosta juoputtelusta tulee mieleen Netflix-sarja Disenchantment tai jotain sinnepäin, jossa juopottelevat prinsessa pääosassa. Se voisi viehättää aikuiseen makuun tehtynä piirrettynä sinua. Päätuottaja sama kuin Simpsoneissa. Syyskuun 20. päivä sarja jatkuu toisella kaudella Netflixissä. Näkyykö se sinulla, Netflix?


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Joo, arvelinkin, että kyseessä oli kaupungista. Jossain opetettiiin aikoinaan, että jääkiekkoseuran nimi ei ole Riikan Dynamo vaan Riian Dynamo.

        Itse leikkasin vähän ruohoa, mutta sitten aurinko keskipäivällä korvensi, joten päätin leikata loput ruohot vasta ilmapäivällä, kun keskikesän aurinko ei heloita täydeltä terältään.

        Muuten tuosta juoputtelusta tulee mieleen Netflix-sarja Disenchantment tai jotain sinnepäin, jossa juopottelevat prinsessa pääosassa. Se voisi viehättää aikuiseen makuun tehtynä piirrettynä sinua. Päätuottaja sama kuin Simpsoneissa. Syyskuun 20. päivä sarja jatkuu toisella kaudella Netflixissä. Näkyykö se sinulla, Netflix?

        Kai se näkyis, mutta ei ehdi seuraamaan sarjoja.,
        Joskus jonkun leffan saatan katsoa...

        Mä kävin just kaupoilla. Karseesti porukkaa...😳

        Syön jotain ja otan pikkunokkaset. Riehun sit noi loput aitapätkät nippuun, niin eiköhän tää päivä ole touhujen puolesta paketissa? Sisko lainaa tänään auton sunnuntaiks, joten pyöräukkona ollaankin sitten oikein. 😬💪


      • Disse kirjoitti:

        Kai se näkyis, mutta ei ehdi seuraamaan sarjoja.,
        Joskus jonkun leffan saatan katsoa...

        Mä kävin just kaupoilla. Karseesti porukkaa...😳

        Syön jotain ja otan pikkunokkaset. Riehun sit noi loput aitapätkät nippuun, niin eiköhän tää päivä ole touhujen puolesta paketissa? Sisko lainaa tänään auton sunnuntaiks, joten pyöräukkona ollaankin sitten oikein. 😬💪

        Disse: "Kai se näkyis, mutta ei ehdi seuraamaan sarjoja.,
        Joskus jonkun leffan saatan katsoa..."

        Ensimmäinen kausi on vain kymmenen jaksoa ja jakson pituus on jotain puolituntia. Tuossa linkissä on siitä toisparhaimmasta TV-sarjasta, mitä ikinä olen nähnyt. Se paras on The Simpsons. Se sarja sentään sinulle on tuttu!

        https://en.wikipedia.org/wiki/Disenchantment_(TV_series)

        Minäkin sain päivän hommat tehtyä eli leikkasin ruohon sekä käytin autolla isää ABC:lla kahvilla.

        Miten pitkiä matkoja, sillä prätkällä oikein ajelet?


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Disse: "Kai se näkyis, mutta ei ehdi seuraamaan sarjoja.,
        Joskus jonkun leffan saatan katsoa..."

        Ensimmäinen kausi on vain kymmenen jaksoa ja jakson pituus on jotain puolituntia. Tuossa linkissä on siitä toisparhaimmasta TV-sarjasta, mitä ikinä olen nähnyt. Se paras on The Simpsons. Se sarja sentään sinulle on tuttu!

        https://en.wikipedia.org/wiki/Disenchantment_(TV_series)

        Minäkin sain päivän hommat tehtyä eli leikkasin ruohon sekä käytin autolla isää ABC:lla kahvilla.

        Miten pitkiä matkoja, sillä prätkällä oikein ajelet?

        No mä oon ajellut muutamasta km/päivä aina 2-300 km;iin.
        Miten sattuu kerkiimään ja jaksamaan. Lomalla sit hotellihuoneita matkan varrelta varaa, niin enemmänkin menee...


      • Disse kirjoitti:

        No mä oon ajellut muutamasta km/päivä aina 2-300 km;iin.
        Miten sattuu kerkiimään ja jaksamaan. Lomalla sit hotellihuoneita matkan varrelta varaa, niin enemmänkin menee...

        Varmaan sitten hotellisysteemillä voisit mennä 500-900 kilometriä päivässä. Hangosta Utsjoelle voi olla liian pitkä matka, mutta kaikki muu menettelee?


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Varmaan sitten hotellisysteemillä voisit mennä 500-900 kilometriä päivässä. Hangosta Utsjoelle voi olla liian pitkä matka, mutta kaikki muu menettelee?

        No en meinaa urakoida. Tarkoitus on itse matka, ei päämäärä. Että pysähdyksiä usein ja käpsöttelyä ja mestojen tutkintaa. 😊👌


      • Disse kirjoitti:

        No en meinaa urakoida. Tarkoitus on itse matka, ei päämäärä. Että pysähdyksiä usein ja käpsöttelyä ja mestojen tutkintaa. 😊👌

        No, nautiskele kesästä ja moottoripyörällä ajelusta. Itse ajelin pyörällä ympäri Hawaiin Oahu-saarta. Pelin nimi oli Test Drive Unlimited. Siinä sait rajattomasti ajella pitkin yhtä saarta. Kiva oli ajaa moottoripyörällä trooppisen saaren kesässä pitkin rantamaisemia. Täällä Suomessa rantamaisemia tarjoaa Punkaharju. Itse kävisin sinuna Punkaharjulla. Punkaharjun maisemat voisivat olla mielenkiintoiset moottoripyörän selässä. Ei muuta kuin pyörämatkailua! Motorbike Unlimited in the Finland! :)

        Itse taidan lopetella tämän päivän osalta ja toivottaa hyvää yötä!


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        No, nautiskele kesästä ja moottoripyörällä ajelusta. Itse ajelin pyörällä ympäri Hawaiin Oahu-saarta. Pelin nimi oli Test Drive Unlimited. Siinä sait rajattomasti ajella pitkin yhtä saarta. Kiva oli ajaa moottoripyörällä trooppisen saaren kesässä pitkin rantamaisemia. Täällä Suomessa rantamaisemia tarjoaa Punkaharju. Itse kävisin sinuna Punkaharjulla. Punkaharjun maisemat voisivat olla mielenkiintoiset moottoripyörän selässä. Ei muuta kuin pyörämatkailua! Motorbike Unlimited in the Finland! :)

        Itse taidan lopetella tämän päivän osalta ja toivottaa hyvää yötä!

        Käyn varmaan sielläkin... joskus ainakin.

        Palaillaan...


    • Kyllä se pitää kokea.

      Ehkä nuorena, joo se on ihan uutta, että sillä on tietty arvonsa, mutta muuten olisi suotavaa kokea missä iässä vaan.

      Kunhan ei käy niin ettei sitä koskaan tule ja kuolee tietämättä.

      • Nuorena sitä halusi "rakastaa" kaikkia naisia, tuntui haaskaukselta jumittua yhteen.


      • "Kunhan ei käy niin ettei sitä koskaan tule ja kuolee tietämättä."

        Disserwisseröinti onkin siitä mainio oppi että se ei päästä tuohon tilanteeseen. Disserwisseröinnin keskeinen ajatusmallihan on se että "pitää oppia rakastamaan itseään ennen kuin voi rakastaa muita" niin hyvä disserwisseröitsijähän rakastaa ennen kaikkea itseään niin että suorastaan pullistuu itserakkaudesta ja siitä tuleekin sitten niin kattava rakkauden kokemus ettei muuta tarvitakaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Kunhan ei käy niin ettei sitä koskaan tule ja kuolee tietämättä."

        Disserwisseröinti onkin siitä mainio oppi että se ei päästä tuohon tilanteeseen. Disserwisseröinnin keskeinen ajatusmallihan on se että "pitää oppia rakastamaan itseään ennen kuin voi rakastaa muita" niin hyvä disserwisseröitsijähän rakastaa ennen kaikkea itseään niin että suorastaan pullistuu itserakkaudesta ja siitä tuleekin sitten niin kattava rakkauden kokemus ettei muuta tarvitakaan.

        Nyt on pakko huomauttaa tähän etten ole disserwisseröimässä, tai ainakin koetan välttää sitä.

        Mainitsin tuon disserwisseröinnin avauksessa vain siksi, että rakkaus noin teemana on jotenkin dissen spesiaalialaa tällä palstalla. Me muut vain yritämme ymmärtää mistä disse puhuu.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Nyt on pakko huomauttaa tähän etten ole disserwisseröimässä, tai ainakin koetan välttää sitä.

        Mainitsin tuon disserwisseröinnin avauksessa vain siksi, että rakkaus noin teemana on jotenkin dissen spesiaalialaa tällä palstalla. Me muut vain yritämme ymmärtää mistä disse puhuu.

        Minä luulen ettei disserwisser-guru itsekään aina täysin ymmärrä höpinöitään mutta kuitenkin sinnikkäästi jatkaa valitsemallaan tiellä mikä minusta on sinällään hienoa, siis se että oppi perustuu vakaaseen uskoon omiin teorioihinsa, disserwisseröinnissä ei pakitella.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minä luulen ettei disserwisser-guru itsekään aina täysin ymmärrä höpinöitään mutta kuitenkin sinnikkäästi jatkaa valitsemallaan tiellä mikä minusta on sinällään hienoa, siis se että oppi perustuu vakaaseen uskoon omiin teorioihinsa, disserwisseröinnissä ei pakitella.

        Nojoo, jotakuinkin noin ajattelen itsekin.

        Jos joku esittää hankalan vasta-argumentin, niin sitten joko haukutaan "hankala" keskustelukumppani tai ryhdytään armottomaan vastahyökkäykseen.

        Ilman ehdottomuutta ei kuitenkaan synny ainuttakaan ideologiaa.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Nuorena sitä halusi "rakastaa" kaikkia naisia, tuntui haaskaukselta jumittua yhteen.

        Paha näkökulma.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Kunhan ei käy niin ettei sitä koskaan tule ja kuolee tietämättä."

        Disserwisseröinti onkin siitä mainio oppi että se ei päästä tuohon tilanteeseen. Disserwisseröinnin keskeinen ajatusmallihan on se että "pitää oppia rakastamaan itseään ennen kuin voi rakastaa muita" niin hyvä disserwisseröitsijähän rakastaa ennen kaikkea itseään niin että suorastaan pullistuu itserakkaudesta ja siitä tuleekin sitten niin kattava rakkauden kokemus ettei muuta tarvitakaan.

        Ihminen tarvitsee toista ihmistä.

        Itserakkaus ei riitä vaikka miten pulleilla purjeilla ajelisi. :)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Paha näkökulma.

        Mutta niin totta monen miehen kohdalla.

        Tiedän paljon miehiä jotka pettivät puolisoaan suhteen alkuvuosina, mutta ajan oloon se on loppunut ja suhde on muuttunut tärkeämmäksi.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Mutta niin totta monen miehen kohdalla.

        Tiedän paljon miehiä jotka pettivät puolisoaan suhteen alkuvuosina, mutta ajan oloon se on loppunut ja suhde on muuttunut tärkeämmäksi.

        Miksi te ette sitä heti tajua?

        Nainen kun päättää, niin se ei petä.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Mutta niin totta monen miehen kohdalla.

        Tiedän paljon miehiä jotka pettivät puolisoaan suhteen alkuvuosina, mutta ajan oloon se on loppunut ja suhde on muuttunut tärkeämmäksi.

        Parisuhde paranee iän myötä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Parisuhde paranee iän myötä.

        Joo, kyllä kai se paranee jos sillä parisuhteella ehtii tulla ikää.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Miksi te ette sitä heti tajua?

        Nainen kun päättää, niin se ei petä.

        Entäs jos nainen päättää pettää? semmoisiakin vissiin on.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ihminen tarvitsee toista ihmistä.

        Itserakkaus ei riitä vaikka miten pulleilla purjeilla ajelisi. :)

        No joo, toisaalta taas tarpeet usein ovat juurikin itserakkauden tuottamia illuusioita siitä mitä ajattelee tarvitsevansa.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Miksi te ette sitä heti tajua?

        Nainen kun päättää, niin se ei petä.

        Miehet ovat nuorina houkutuksille alttiita, eikä silloin pelkää edes menettävänsä suhdetta kun tietää että uusi suhde löytyy kun vanha loppuu.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, kyllä kai se paranee jos sillä parisuhteella ehtii tulla ikää.

        Ehtii, kun aloittaa heti seuraavana päivänä.

        Vielä on mahdollisuus 50-vuotiseen liittoon (tutkimusryhmänä ja esimerkkinä käytin omaa ikäluokkaani).

        Ukko ei mielellään sais heittää keppiään nurkkaan liian aikaisin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Entäs jos nainen päättää pettää? semmoisiakin vissiin on.

        Onhan niitäkin, ja paljon, kevytkenkäiset akanlumput,
        mutta sitten on myös uskolliset.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joo, toisaalta taas tarpeet usein ovat juurikin itserakkauden tuottamia illuusioita siitä mitä ajattelee tarvitsevansa.

        Eli ihminen ei tarvitsekaan toista ihmistä?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ehtii, kun aloittaa heti seuraavana päivänä.

        Vielä on mahdollisuus 50-vuotiseen liittoon (tutkimusryhmänä ja esimerkkinä käytin omaa ikäluokkaani).

        Ukko ei mielellään sais heittää keppiään nurkkaan liian aikaisin.

        Maailma vaan taitaa tuhoutua omaan mahdottomuuteensa ennen kuin ehtii tulla 50 vuotta täyteen.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Eli ihminen ei tarvitsekaan toista ihmistä?

        Luulee vaan ja huijaa itseään? Mutta eikö tunne kuitenkin kerro oikeasta aidosta halusta vai onko sekin vaan maalattua taustamaisemaa.

        Uskon siihen, että jokainen haluaa elää jollekin.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Eli ihminen ei tarvitsekaan toista ihmistä?

        Ei välttämättä luulen jos nyt ihan hengissäsäilymisen kannalta ajatellaan. Ruokaa, juomaa, lämpöä ja unta, ne kai ne välttämättömimmät. Toiset ihmiset on enempi viihtyvyysjuttu.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Miehet ovat nuorina houkutuksille alttiita, eikä silloin pelkää edes menettävänsä suhdetta kun tietää että uusi suhde löytyy kun vanha loppuu.

        Ja sitten vanhana ottaa ohraleipä kun kukaan ei viereen jäänytkään.

        Nainen tajuaa jo nuorena, mihin elämä rakennetaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei välttämättä luulen jos nyt ihan hengissäsäilymisen kannalta ajatellaan. Ruokaa, juomaa, lämpöä ja unta, ne kai ne välttämättömimmät. Toiset ihmiset on enempi viihtyvyysjuttu.

        Yksin voi tulla hulluksi ja sitten voi mennä henkikin vaikka kuinka olisit munkkipossun kanssa lämpimässä peittojen alla
        puoliunessa, cokispilli suussa.

        Ihminen, jopa erakkokin, on pohjimmiltaan laumaolio.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Yksin voi tulla hulluksi ja sitten voi mennä henkikin vaikka kuinka olisit munkkipossun kanssa lämpimässä peittojen alla
        puoliunessa, cokispilli suussa.

        Ihminen, jopa erakkokin, on pohjimmiltaan laumaolio.

        No joo, mutta paljon on niitä jotka joutuu olosuhteiden pakosta olemaan yksin ja ne usein on niitä sitkeimpiä vieläpä, vaatinee siisn vain opettelua se pärjääminen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joo, mutta paljon on niitä jotka joutuu olosuhteiden pakosta olemaan yksin ja ne usein on niitä sitkeimpiä vieläpä, vaatinee siisn vain opettelua se pärjääminen.

        Varmaan niinkin. Kohtaloita on monia.

        Silti heidänkään ei kannata sulkea ovia ja työntää tulijaa pois, koska vain itse arvelee ettei ole tulijan arvoinen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minä luulen ettei disserwisser-guru itsekään aina täysin ymmärrä höpinöitään mutta kuitenkin sinnikkäästi jatkaa valitsemallaan tiellä mikä minusta on sinällään hienoa, siis se että oppi perustuu vakaaseen uskoon omiin teorioihinsa, disserwisseröinnissä ei pakitella.

        Ohjeet löytyy muuten mun profiilista. 😬👌


    • Anonyymi

      On tietenkin väliä. Ensirakkauden aika on merkittävä oman itsenäisyyden saavuttamisen kannalta. Ellei sitä koskaan koe, ei kukaan tule lapsen ja vanhemman rakkauden väliin, voi olla että ihminen jää tunnekehityksessään kesken. Oikeasti aikuisena, yli 30-vuotiaana rakastuminen ensimmäistä kertaa on murskaavaa, eikä enää todennäköistä. Aikuisena rakastuminen, kun takana jo on aikaisemmin koettu ensimmäinen rakastuminen, on kehitystä eteenpäin vievää, olipa ns. lopputulos mikä tahansa. Nyt en puhu seksistä.
      Seksiä voi olla ensirakkauden kanssa tai olla olematta. Seksiä voi olla ilman rakkautta. Kasvot voi myös pestä.
      Ensirakkaus voi kulkea mukana läpi elämän. Ensimmäiseensä, toiseensa, jne. voi rakastua uudelleen. Rakkaus on tunne, joka ei lopu tai pääty. Rakastava ihminen voi tahtoa niin, että lopettaa rakastamasta. Sille minä en voi mitään.

      • Eiköhän nämä palstan neitsytsedät ole rakastuneet jo kymmeniä, ehkä satoja kertoja. Vastakaikua vain ei ole tullut, ja suhde on kokematta.

        Eivät he siis rakkaudessa lie neitsyitä, mutta noin fyysisessä mielessä tietenkin.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Eiköhän nämä palstan neitsytsedät ole rakastuneet jo kymmeniä, ehkä satoja kertoja. Vastakaikua vain ei ole tullut, ja suhde on kokematta.

        Eivät he siis rakkaudessa lie neitsyitä, mutta noin fyysisessä mielessä tietenkin.

        Yksipuoleinen rakkaus on valitettavan yksipuoleista...


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Eiköhän nämä palstan neitsytsedät ole rakastuneet jo kymmeniä, ehkä satoja kertoja. Vastakaikua vain ei ole tullut, ja suhde on kokematta.

        Eivät he siis rakkaudessa lie neitsyitä, mutta noin fyysisessä mielessä tietenkin.

        Ei voi rakastua kuin jos saa vastarakkautta ja on suhteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi rakastua kuin jos saa vastarakkautta ja on suhteessa.

        Entä jos kohtaat naisen joka on ollut suhteessa vain rahan tai statuksen takia, ei rakkauden?


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Entä jos kohtaat naisen joka on ollut suhteessa vain rahan tai statuksen takia, ei rakkauden?

        Eikö se ollut luonnollista miljoonan vuoden ajan, kunnes 200 vuotta sitten joku keksi romanttisen rakkauden kirjamyynnin parantamiseksi tjsp.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ollut luonnollista miljoonan vuoden ajan, kunnes 200 vuotta sitten joku keksi romanttisen rakkauden kirjamyynnin parantamiseksi tjsp.

        Yritän keskustelun kautta oppia ymmärtämään ätmilogiikkaa.

        Jos ätmi on rakkaudessaan neitsyt koska ei ole saanut tunteilleen vastakaikua, niin eikös rahan tai statuksen takia suhteessa ollut nainenkin ole samalla logiikalla rakkaudessaan neitsyt?


    • Anonyymi

      Sillä on ainoastaan väliä saako pillua nuorena vai ei. Rakkautta voi kokea vaikka 60 vuotiaana mutta jos ei saa pillua alle 18 vuotiaana jo niin se masentaa. Muistakaa että seksi ja rakkaus on täysin eri asiat. Monet ovat suhteessa rakkauden takia vaikka eivät harrasta seksiä.

      • Okei.

        Siis ätmien ongelma ei ole rakkaudettomuus, vaan pillun puute alle 18 vuotiaana?


      • Ei sitä nyt sentään vielä alaikäisenä edes kuulukaan saada seksiä, kun ei sellaiset asiat kuulu mitenkään vielä alaikäisten elämään. Sitä kyllä ehtii oikein hyvin saaman niitä seksikokemuksia sitten aikuisiällä ja parhaiden nuoruusvuosiensa aikana, niin alaikäisenä sitä ei edes tarvitse mitään sellaista, eikä sen vuoksi pidä turhan takia masentua.


    • Anonyymi

      Ikääntyessä voi käydä niin, että huomaa yksin olemisen olevan paras vaihtoehto. Ei ole kukaan vaatimassa mitään. Saa elellä niin kuin haluaa!

      • Ikääntyessä voi myös huomata että pelkkä irtoseksi ei enää riitä vaan alkaa kaipaamaan vierelle kumppania.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Ikääntyessä voi myös huomata että pelkkä irtoseksi ei enää riitä vaan alkaa kaipaamaan vierelle kumppania.

        Kun tulee ikää lisää niin seksi menettää merkityksensä. Naiset pärjäävät paremmin yksin ikääntyessäänkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun tulee ikää lisää niin seksi menettää merkityksensä. Naiset pärjäävät paremmin yksin ikääntyessäänkin.

        Ehkä noin.

        Parisuhteessa seksi on kuitenkin aika luonnollista aikuisiälläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tulee ikää lisää niin seksi menettää merkityksensä. Naiset pärjäävät paremmin yksin ikääntyessäänkin.

        Se on huomattu, keski-ikäisiä naisia ei seksi enää kiinnosta. Onneksi löytyy sellaisiakin naisia joita kiinnostaa.


    • Anonyymi

      Ovathan kaikki tuntemukset laimeampia vanhempana, mikä on myöskin ikävää että ikääntyessään ihmiset usein muuttuvat pessimistisemmiksi ja negatiivisemmiksi. Niin ei se sama asia enää vanhempana ole.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa tuo tunteiden laimeneminen.


      • Oikeastaan ihmiset muuttuvat ikääntyessään positiivisemmiksi, suvaitsevaisemmiksi, ja tuntevat syvemmin kuin nuorena.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Oikeastaan ihmiset muuttuvat ikääntyessään positiivisemmiksi, suvaitsevaisemmiksi, ja tuntevat syvemmin kuin nuorena.

        Ei tuota voi yleistää. Me olemme jokainen omia yksilöitämme ja hyvä niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa tuo tunteiden laimeneminen.

        Tietysti laimenevat jo hormonitasojen laskunkin myötä.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Oikeastaan ihmiset muuttuvat ikääntyessään positiivisemmiksi, suvaitsevaisemmiksi, ja tuntevat syvemmin kuin nuorena.

        Ehkä ns. syvemmin, mutta ei sitä enää vanhana saa asioista samanlaisia kiksejä kuin nuorena. Positiivisia ehkä sillä lailla ettei asiat enää tunnu niin vahvoilta ja vakavilta, mutta kuitenkin sitä valitusta esimerkiksi existä, miehistä/naisista tulee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti laimenevat jo hormonitasojen laskunkin myötä.

        Onko rakkaus kiinni hormonitasoista?


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Oikeastaan ihmiset muuttuvat ikääntyessään positiivisemmiksi, suvaitsevaisemmiksi, ja tuntevat syvemmin kuin nuorena.

        Tuo voi pitää paikkansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ns. syvemmin, mutta ei sitä enää vanhana saa asioista samanlaisia kiksejä kuin nuorena. Positiivisia ehkä sillä lailla ettei asiat enää tunnu niin vahvoilta ja vakavilta, mutta kuitenkin sitä valitusta esimerkiksi existä, miehistä/naisista tulee.

        Varmaan ne joilla on taipumusta sairaalloiseen mustasukkaisuuteen, ovat samanlaisia hamaan loppuun asti.

        Mutta noista kikseistä on pakko sanoa, ettei ne kyllä laimene ainakaan 50 ikävuoteen mennessä.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Onko rakkaus kiinni hormonitasoista?

        On.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On.

        Ymmärrän sen, että rakastuminen vaikuttaa hormonitoimintaan, mutta en tiennyt että myös toisinpäin.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Ymmärrän sen, että rakastuminen vaikuttaa hormonitoimintaan, mutta en tiennyt että myös toisinpäin.

        Eihän tollasta voi kovinkaan hyvin tutkia mutta hormonit vaikuttavat niin paljon ihmisen olotilaan ja mielialaan että varmastikin myös rakastamisen tunteeseen.


    • Anonyymi

      Vanhana maistuu hernekeitto ja kauraleipä paksummalla voi voitelulla.
      Nuorempana tahtoo maistella kaikkia ruokalajeja, jopa tuntemattomia.
      Jäljelle jää siis vain hernekeitto ja siitä aattelee et se on hyvää, sitä voi syödä jopa ilman hampaita.
      On teillä taas kysymykset. Tietysti rakkaus olisi hyvä kokea nuorempana jos haluaa siittää jälkikasvua. Rakkauteen kuuluu olennaisesti halu siittää jälkeläisiä. Ei kai luoja rakkauden tunnetta pelkästään pallien tyhjennyksen vuoksi keksinyt, tai sen että olisi kiva herätä kolo täynnä maitoa kun samaan tulokseen pääsisi jo naisen kanssa vaikka itse olisi nainen.

      Voihan sitä tietty rakastua vaikka vanhojen hoivapaikassa siihen hampaattomaan Iitaan jolla olisi enää 3-kuukautta elämää jäljellä mutta olisiko sekään kovin viisasta?

      AS

      • "Rakkauteen kuuluu olennaisesti halu siittää jälkeläisiä. Ei kai luoja rakkauden tunnetta pelkästään pallien tyhjennyksen vuoksi keksinyt."

        Jotenkin hämmentävä kommentti..


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        "Rakkauteen kuuluu olennaisesti halu siittää jälkeläisiä. Ei kai luoja rakkauden tunnetta pelkästään pallien tyhjennyksen vuoksi keksinyt."

        Jotenkin hämmentävä kommentti..

        Luoja on ollut kiero, se on pistänyt miehen ajattelemaan hoitavansa vain omia tarpeitaan mutta ei, "menkää ja täyttäkää maa".
        Seksuaalinen halukkuus kulkee käsi kädessä sen kanssa olisitko fyysisesti sopiva huolehtimaan jälkikasvusta. Miehellä hormonitaso tipahtaa jo 40-vuoden jälkeen joten kyllä se oikean täydellisen rakkauden aika on silloin jo mennyt käytännössä ohi. Jää vai korvaavia lääkehoitoja tai korvaavia muita hoitoja joista yksi olisi se nainen joka viihtyy sinun vierelläsi mutta aivan eri syistä mitä aito rakkaus.
        Pelkkiä petollisia hyötysuhteita keinotekoisine kuvitteellisine rakkaustarinoineen, pyh pötyä ja tarua koko homma.

        AS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luoja on ollut kiero, se on pistänyt miehen ajattelemaan hoitavansa vain omia tarpeitaan mutta ei, "menkää ja täyttäkää maa".
        Seksuaalinen halukkuus kulkee käsi kädessä sen kanssa olisitko fyysisesti sopiva huolehtimaan jälkikasvusta. Miehellä hormonitaso tipahtaa jo 40-vuoden jälkeen joten kyllä se oikean täydellisen rakkauden aika on silloin jo mennyt käytännössä ohi. Jää vai korvaavia lääkehoitoja tai korvaavia muita hoitoja joista yksi olisi se nainen joka viihtyy sinun vierelläsi mutta aivan eri syistä mitä aito rakkaus.
        Pelkkiä petollisia hyötysuhteita keinotekoisine kuvitteellisine rakkaustarinoineen, pyh pötyä ja tarua koko homma.

        AS

        Eli junasi meni jo? Surullista.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Eli junasi meni jo? Surullista.

        Ehkä, en kaipaa enää mitään suurta rakkautta jonka seurauksena tunteet vellovat yli äyräiden koska se suuri rakkaus ja järki eivät asu samassa kehossa.
        Riittää ihan hyvin välittäminen sekä himojen tyydyttäminen, noissa on vain murto-osa rakkaudesta, vain ne helpot puolet.

        Kiipee puuhun ja näytä kulmahampaasi jos tykkäät naisesta:)
        https://www.youtube.com/watch?v=RvnkAtWcKYg



        AS


    • Anonyymi

      Nuori on vielä 35 vuotiaanakin. Teistä ei ole kukaan saa rakkautta 50 vuotiaanakaan.

    • Anonyymi

      Ei, ja kun kokemus on omakohtaista perimätöntä, ilman yhdenmukaisuusvelvotteita. Vanhana tiesitkin.

    • Anonyymi

      Kyllä sillä on väliä sillä jos ei saa nuorena rakkautta, ei sitä saa vanhanakaan. Palstalla on siitä monta esimerkkiä

      • Tuossa lienet oikeassa, mutta ei tuo sitä tarkoita etteikö rakkaus olisi merkityksellistä aikuisenakaan.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Tuossa lienet oikeassa, mutta ei tuo sitä tarkoita etteikö rakkaus olisi merkityksellistä aikuisenakaan.

        Älä anna näille palstakyylille sitä iloa, että kertoisit elämästäsi liikaa. Luin kyllä rivien välistä, mikä tilanne on. En ole itse aloittanut mitään noin, mutta onhan tuo nyt hyvä merkki, että on elämää palstan ulkopuolellakin, ja palsta alkaa jäädä. Ei elämää ole tarkoitettu sellaiseksi, että ainoa sisältö löytyy keskustelupalstalta. Ihmetyttää pöntön mustasukkainen itkupotkuraivari. Ystävä toivottaisi sulle onnea. Ettehän koskaan edes tavanneet. Jos ikää pitkälti yli 30, ei miehet nykypäivänä kauaa odota, jos asiat ei suht nopeasti etene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä anna näille palstakyylille sitä iloa, että kertoisit elämästäsi liikaa. Luin kyllä rivien välistä, mikä tilanne on. En ole itse aloittanut mitään noin, mutta onhan tuo nyt hyvä merkki, että on elämää palstan ulkopuolellakin, ja palsta alkaa jäädä. Ei elämää ole tarkoitettu sellaiseksi, että ainoa sisältö löytyy keskustelupalstalta. Ihmetyttää pöntön mustasukkainen itkupotkuraivari. Ystävä toivottaisi sulle onnea. Ettehän koskaan edes tavanneet. Jos ikää pitkälti yli 30, ei miehet nykypäivänä kauaa odota, jos asiat ei suht nopeasti etene.

        Sokea Reettakin näkee, että Pönttis toivotti onnea, mutta tursolla ei mennyt kuin Strömsössä. Toivottavasti Pönttis ei täältä lähde kuvatuksen takia vaan Turso siirtyy IRL. Nautin kun misspönttis sanoo suorat sanat palstak.rville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokea Reettakin näkee, että Pönttis toivotti onnea, mutta tursolla ei mennyt kuin Strömsössä. Toivottavasti Pönttis ei täältä lähde kuvatuksen takia vaan Turso siirtyy IRL. Nautin kun misspönttis sanoo suorat sanat palstak.rville.

        "Ketään ei KIINNOSTA. Pane sitten turpasi kiinni äläkä läpätä joutavista asioistasi.

        ÄLÄ KERRO MITÄÄN. KETÄÄN EI KIINNOSTA. Meneekö kaaliin???

        Asia on loppuunkäsitelty, mene vaikka keisarinna Helenan kanssa naimisiin niin ketään ei kiinnosta eikä maapallo pomppaa radaltaan

        ja opettele normaali keskustelukäytäntö.

        "kukaan teistä käytä tietojaan minua vastaan,"
        -Sairas mieli.

        Illanjatkot."

        Ei oikein siltä näytä. Oli toivottavinaan onnea, jotta saisi lisää tietoa. Ei kannata pitää ketään löysässä hirressä. Ennemmin tai myöhemmin tulee syrjäytetyksi. Nykypäivänä riittää niin paljon mahdollisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ketään ei KIINNOSTA. Pane sitten turpasi kiinni äläkä läpätä joutavista asioistasi.

        ÄLÄ KERRO MITÄÄN. KETÄÄN EI KIINNOSTA. Meneekö kaaliin???

        Asia on loppuunkäsitelty, mene vaikka keisarinna Helenan kanssa naimisiin niin ketään ei kiinnosta eikä maapallo pomppaa radaltaan

        ja opettele normaali keskustelukäytäntö.

        "kukaan teistä käytä tietojaan minua vastaan,"
        -Sairas mieli.

        Illanjatkot."

        Ei oikein siltä näytä. Oli toivottavinaan onnea, jotta saisi lisää tietoa. Ei kannata pitää ketään löysässä hirressä. Ennemmin tai myöhemmin tulee syrjäytetyksi. Nykypäivänä riittää niin paljon mahdollisuuksia.

        Pönttis on suhteessa ja varattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ketään ei KIINNOSTA. Pane sitten turpasi kiinni äläkä läpätä joutavista asioistasi.

        ÄLÄ KERRO MITÄÄN. KETÄÄN EI KIINNOSTA. Meneekö kaaliin???

        Asia on loppuunkäsitelty, mene vaikka keisarinna Helenan kanssa naimisiin niin ketään ei kiinnosta eikä maapallo pomppaa radaltaan

        ja opettele normaali keskustelukäytäntö.

        "kukaan teistä käytä tietojaan minua vastaan,"
        -Sairas mieli.

        Illanjatkot."

        Ei oikein siltä näytä. Oli toivottavinaan onnea, jotta saisi lisää tietoa. Ei kannata pitää ketään löysässä hirressä. Ennemmin tai myöhemmin tulee syrjäytetyksi. Nykypäivänä riittää niin paljon mahdollisuuksia.

        Yritä päästä yli. Olet vainonnut misspönttistä sen tulosta lähtien. Naisen ei, on ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä anna näille palstakyylille sitä iloa, että kertoisit elämästäsi liikaa. Luin kyllä rivien välistä, mikä tilanne on. En ole itse aloittanut mitään noin, mutta onhan tuo nyt hyvä merkki, että on elämää palstan ulkopuolellakin, ja palsta alkaa jäädä. Ei elämää ole tarkoitettu sellaiseksi, että ainoa sisältö löytyy keskustelupalstalta. Ihmetyttää pöntön mustasukkainen itkupotkuraivari. Ystävä toivottaisi sulle onnea. Ettehän koskaan edes tavanneet. Jos ikää pitkälti yli 30, ei miehet nykypäivänä kauaa odota, jos asiat ei suht nopeasti etene.

        "Ihmetyttää pöntön mustasukkainen itkupotkuraivari. Ystävä toivottaisi sulle onnea. "

        Ystävä, mutta ei se joka tuntee enemmän. Kiukku selittyy vain sillä. Se kohtaus tuli kyllä ihan puun takaa, että pelästyin sivustakatsojanakin. Tosin pönttis on kyllä ailahtelevainen luonne palstan perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä päästä yli. Olet vainonnut misspönttistä sen tulosta lähtien. Naisen ei, on ei.

        Mielestäni turso ei ole edes pyrkinyt kovinkaan paljon juttusille pöntön kanssa, ei voi puhua mistään vainoamisesta. Turso on suunnilleen palstan ainoa henkilö, jolla tuntuu olevan jonkin verran elämää palstan ulkopuolellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä päästä yli. Olet vainonnut misspönttistä sen tulosta lähtien. Naisen ei, on ei.

        Kuka meistä? Täällä on ainakin 4 ihmistä, jotka eivät voi sen 50 postauksen sönkötyksiä lähes joka ketjussa sietää. Kritiikki ei ole vainoamista. Darkkis ja peris ovat täällä ainoita, joita suoranaisesti vainotaan. Se ei ole ketään kiinnostanut. Joskus voi pitää turpansa kiinni, jos ei ole mitään sanottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni turso ei ole edes pyrkinyt kovinkaan paljon juttusille pöntön kanssa, ei voi puhua mistään vainoamisesta. Turso on suunnilleen palstan ainoa henkilö, jolla tuntuu olevan jonkin verran elämää palstan ulkopuolellakin.

        Sanoo perttimariaaaaaturso itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo perttimariaaaaaturso itse.

        En ole pertti enkä mariaaa, jotkut voi puolustaa täällä muitakin kuin sitä pönttistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo perttimariaaaaaturso itse.

        Sanoo pönttispartakaveri itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole pertti enkä mariaaa, jotkut voi puolustaa täällä muitakin kuin sitä pönttistä.

        Näköjään. Kuten sanoin -meitä on täällä paljon. En kirjoittanut tuota, enkä montaa muutakaan tässä olevaa kommenttia. Myöntäisin kyllä, jos olisin niin tehnyt. Ei ole mitään syytä olla myöntämättä, koska olen anonyymi.


    • Anonyymi

      Tiede ei todista, kuka keksi ensin.

    • Eipä tälläiseen aiheeseen voikaan dissewisseröidä. En pysty samaistumaan setämiesten tunteisiin menetetyistä nuoruudenhetkistä.

      Ainoa mitä voin sanoa, että aina kannattaa yrittää ja tyhjän saa pyytämättäkin...

      • Tyhjällä jää Afrikan Tähdessä Slave Coastiin kiinni.


      • minkkilaukku kirjoitti:

        Tyhjällä jää Afrikan Tähdessä Slave Coastiin kiinni.

        Niin... en muista peliä enää, mutta siinäkin pitää vaan koittaa tutkia niitä mestoja, jos meinaa voittaa ja vielä afrikan tähden löydettyään, mennä Cab Verniin tai jonnekin.

        Hävitähän siinä voi aina...


    • Anonyymi

      Rakkaudenhakuisuudessa on paljon samaa mitä moottoripyöräilyssä.
      Moni on kokeillut mutta harva jää siihen täysin koukkuun. Kivaa mutta muutakin on. Kokemusta ikä kaikki. Ajeleminen on hauskaa mutta se huolto, vanhaksikin se menee ja pitää vaihtaa.

    • Anonyymi

      Sain rakkautta nuorena jo nuorena, 13 vuotiaana seurustelin ekan kerran ja se suhde loppui 26 vuotiaana. Siinä koettiin ihastumiset ja aikuistumiset yhdellä kertaa, niitä muistoja ei vaihtaisi pois ikinä. Se on erilaista nuorena ja aikuisena alkaa seurustelemaan koska aikuisena on sitten jo suunnitelmia elämälle ja pitää sovitellasen kumppanin kanssa yhteen kaikki. Nuorena sitä vaan alettiin olee jonkun kanssa eikä ollut sen kummempia suuunnitelmia ja se oli helppoa vaan olla toisen kanssa josta sitten tuli vakava suhde lopulta.

    • Anonyymi

      Muuta en osaa sanoa kun et "nuoruus" on kova sana vanhallaki iällä kun miettii vaikka julkimoita...

      Ihan käsittämätöntä että kukaan ei näe siinä korrelaatiota. Donald Trump ja moni muu (en jaksa luetella) on vaihtanu vaimon vai pitäsköhän sanoa päivittäny aina nuorempaa sopivassa hetkessä.

      Että ymmärrän sinänsä jos nuorena on ollu ilman ja vanhempana haikailee nuorta.

      Miehenä tietysti voin sanoa vaan miehisen näkökulman, mutta ei kyllä samanikänen nainen kiinnosta pätkääkää siis seksuaalisesti. Onneksi se ei ainakaa 35 vielä ole ongelma. Ihmisenä tietysti kaikki lähtee samalta viivalta mutta ei semmosta tartte panna jota ei halua. Puolin ja toisin.

      Naisille tuo ikä tai de et on vaikka 12v vanhempi oo ikinä haitannu.

      • Anonyymi

        Rikas top 10 mies voi vaihtaa aina nuorempaan. Ei miljardöörillä voi olla 60 v kurppa vaimoa vaan pitää olla nuori malli nainen.


    • Mikäli rakkaus on kuolevaa lajia, niin ihmiselle on voitto mikäli se jää kokematta ja rikkomatta itseään, mutta jos se on loppuelämän molemminpuoleinen aito juttu, niin se on tietysti hienoa, eikä sinällään katso ikää alkaessaan..

      • Anonyymi

        Ajatteletko elämästä samalla tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteletko elämästä samalla tavalla?

        Ottiko noin luonteesen että jotkut näkevät myös rakkauden negatiiviset puolet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottiko noin luonteesen että jotkut näkevät myös rakkauden negatiiviset puolet?

        Ei ottanut luonteeseen, mutta elämäkin on kuolevaa lajia ja siinä voi rikkoa itsensä, mutta kyllähän sen mielellään kokee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ottanut luonteeseen, mutta elämäkin on kuolevaa lajia ja siinä voi rikkoa itsensä, mutta kyllähän sen mielellään kokee.

        No totta tuokin....
        Toisaalta myöskin kymmenien vuosien yksinäisyys voi rikkoa ihmisen..
        Kaikkihan ei selviä yksinäisyydestäkään ehjänä.
        -Kuitenkin itse aloitan suhteen mieluummin fwb-pohjalta ja katson aikaa myöden voisiko siinä olla eväitä pidemmälle ja antaudunko henkisesti syvemmille vesille.
        -Itselläni jo ero pidemmästä fwb-suhteesta tahtoo ottaa koville....Minä olen sellaista kiintyvää sorttia.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        No totta tuokin....
        Toisaalta myöskin kymmenien vuosien yksinäisyys voi rikkoa ihmisen..
        Kaikkihan ei selviä yksinäisyydestäkään ehjänä.
        -Kuitenkin itse aloitan suhteen mieluummin fwb-pohjalta ja katson aikaa myöden voisiko siinä olla eväitä pidemmälle ja antaudunko henkisesti syvemmille vesille.
        -Itselläni jo ero pidemmästä fwb-suhteesta tahtoo ottaa koville....Minä olen sellaista kiintyvää sorttia.

        Jep. Olisihan se mahtavaa jos voisi mahdollisimman monet ikävyydet välttää, mutta ne vaan kuuluu elämään ja pakko hyväksyä jos meinaa jotain saada ja kokea. Kaiken täällä menettää jossain vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ottanut luonteeseen, mutta elämäkin on kuolevaa lajia ja siinä voi rikkoa itsensä, mutta kyllähän sen mielellään kokee.

        En minä silti ehdoin tahdoin ala niitä hankaluuksia etsimään. Naisista ei ole kun harmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä silti ehdoin tahdoin ala niitä hankaluuksia etsimään. Naisista ei ole kun harmia.

        Itse ajattelen ettei mitään hyvää jossei huonoakin. Voin vältellä hankaluuksia, mutta jos koskaan haluan saavuttaa mitään enkä vain olla olemassa hankaluuksia vältellen, niin se vaatii nurjan puolen hyväksymistä asiassa kuin asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelen ettei mitään hyvää jossei huonoakin. Voin vältellä hankaluuksia, mutta jos koskaan haluan saavuttaa mitään enkä vain olla olemassa hankaluuksia vältellen, niin se vaatii nurjan puolen hyväksymistä asiassa kuin asiassa.

        Niin tai sitten voit suhtautua noin kun sinä ja ainoa mitä kokea saat on se nurja puoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tai sitten voit suhtautua noin kun sinä ja ainoa mitä kokea saat on se nurja puoli.

        Väitätkö oikeasti ettet saisi esim. rakkaudesta muuta kuin hankaluuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö oikeasti ettet saisi esim. rakkaudesta muuta kuin hankaluuksia?

        Kun edelleen puhutaan siitä viiskymppisten rakastumisesta, niin väitän.


    • Anonyymi

      Ei viisikymppisenä ole enää mitään syytä rakastua. Mahdollisuus perheen perustamiseen on jo mennyt. Viisikymppiset naiset eivät yleensä ole edes kovin sydämellisiä, vaan ihan samalla tavalla elämän väsyttämiä ja katkeroituneita kuin saman ikäiset miehetkin. Kun on siihen menessä oppinut tai vaan joutunut elämään ilman rakkautta, ei ole mitään syytä tuhlata loppuelämäänsä opetellen jotain täysin turhia suhdejuttuja. Suhteista ei ole mitään iloa, mutta sitäkin enemmän haittaa ja mieliharmia.

    • Anonyymi

      Mielestäni täällä on valiteltu sitä että on vielä ...kokematon. Se on suuresti eri asia kuin "rakkauden" kokeminen.

      Kaksikymppisen ja viisikymppisen "rakastumisesssa" on aivan järkyttävän suuri ero. Tietenkin, koska 50 kymppinen on jo erittäin vanha näissä soidinmenoissa joten neito-ikäiset eivät enää "rakastu" sellaisiin. Lähes poikkeuksetta viisikymppinen voi joutua "rakastumisen" kohteeksi vain neljäkymppisen tai sitä vanhemman naisen taholta, joka siis on tajuttomasti erilainen ...nainen kuin on esimerkiksi yksikymppinen ja kaksikymppinen.

      Kysymys on myös hassusti aseteltu siltä kannalta että "rakkauden kokeminen" ei ole ollenkaan irrallinen tapahtuma silloin kun kyseessä on molemmin puolin koettu "tunne". Ja kun nyt ajattelee mitä kaikkea siihen liittyy ja sitten miettii uudelleen kysymyksen asettelua: "Onko väliä missä iässä kokee rakkauden" saattaa ehkä oivaltaa jotain.

    • Anonyymi

      Minusta seksi on aina rakkautta. Sanoin naiselle että en panis sua ellen rakastaisi. Seksissä on tunteita aina, ei mies voi olla robotti joka vaan nylkyttää naista tunteettomasti.
      Tää on siis aikuisen puhetta. 16 vuotiaana sitä sanottiin tytölle että rakastan sinua jotta pääsisi panemaan kokemuksen takia.

    • Anonyymi

      Itse päältä nelikymppisenä miehenä en pidä kovinkaan todennäköisenä että löytyisi rakkautta. Rakkaushan vaatii positiivista yhdessäoloa sekä molemminpuolista kiinnostusta ja sellaista on vaikeaa löytää.

    • Anonyymi

      Rakkauden voi kokea uudestaan ja uudestaan, rakkautta on maailmassa rajattomasti jos sitä voi vastaanottaa. Vika ei ole muissa ihmisissä vaan vastaanottimessa jos kokee jäävänsä ilman rakkautta.
      Tänään oli ihmeellinen päivä, rakkautta suurta ja pienempää, monen ihmisen positiivisessa energiakentässä on mukava elää.
      Kuka oikeasti miettii rakkautta ja ikää, se on vain vitun turhaa koska jos et olisi saanut rakkautta lapsena, teini-iässä, kaksikymppisenä tai kolmekymppisenä on ihan kiva jos sen kokisi vaikka 60 vuotiaana jos se on aikaisemmin kiertänyt kuin kissa kuumaa puuroa.
      Turha on masentua, on mukavampaa olla positiivinen ja nauttia myös toisten ihmisten tuottamalla positiivisyyskehällä sitä energiaa mitä se tuo tullessaan. Elämä on vain ihanaa.

      AsianVierestä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe