Paavola mielestä arkkipiispa Luoma ansaitsee kuoleman

Anonyymi

Petri Paavola on julkaisut kirjoituksen "Luterilainen kirkko ja Helsinki Pride", jossa hän sanoo Luoman ansaitsevan kuoleman. Paavolan kirjoituksesta ei oikein käy selvästi ilmi, että antaako Paavola kadotustuomion Luomalle vai toivooko hän Luomalle kuolemaa vai sekä että. Paavola kirjoittaa Luomasta näin:

- Samassa luvussa Raamattu sanoo, että ne jotka tietävät Jumalan vanhurskaan säädöksen ja tekevät senkaltaista ovat ansainneet kuoleman (iankaikkinen kadotus), eikä ainoastaan he, jotka eivät niitä tee, mutta osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät. Raamatun sanan todistuksen mukaan arkkipiispa Luoma ja muut homouden hyväksyvät ihmiset ovat ansainneet itselleen kuoleman (iankaikkinen kadotus) elleivät tee parannusta ja usko Herraan Jeesukseen Jumalan sanan totuuden mukaisesti.

142

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähde Paavolaan: The Handmaid's Tale

    • Paavola ja kumppanit kuvittelevat että se heidän TULKINTANSA on se jumalan sanan totuus.

      :-)

      • Anonyymi

        Mikä sinun tulkintasi on?

        Kerrohan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinun tulkintasi on?

        Kerrohan.

        Muistat varmaankin että vastailen kysymyksiin joita esittävät palstalla tunnettua rekattua nimimerkkiä käyttävät.

        Teille "anonyymeille" puskakyselijöille en vaivaudu vastaamaan. Kuten tiedätkin.

        Ei siis mitään uutta sinulle mutta kertaus näköjään tarpeen koska asia ei mene sinulle jakeluun.

        :-)


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Muistat varmaankin että vastailen kysymyksiin joita esittävät palstalla tunnettua rekattua nimimerkkiä käyttävät.

        Teille "anonyymeille" puskakyselijöille en vaivaudu vastaamaan. Kuten tiedätkin.

        Ei siis mitään uutta sinulle mutta kertaus näköjään tarpeen koska asia ei mene sinulle jakeluun.

        :-)

        Väität jonkun Raamatun tulkintaa vääräksi mutta et kerro omaasi joka sitten varmaan on oikea. Miksi et kerro oikeaa tulkintaa jos kerran sen tiedät?

        Kerrohan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väität jonkun Raamatun tulkintaa vääräksi mutta et kerro omaasi joka sitten varmaan on oikea. Miksi et kerro oikeaa tulkintaa jos kerran sen tiedät?

        Kerrohan.

        Lukemisen ymmärtämisessä jälleen siis SUURIA ongelmia, ei ensimmäinen kerta sinun kohdallasi "anonyymi".


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Lukemisen ymmärtämisessä jälleen siis SUURIA ongelmia, ei ensimmäinen kerta sinun kohdallasi "anonyymi".

        Kerro vain se oma tulkintasi niin voit lopettaa jankutuksesi.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Lukemisen ymmärtämisessä jälleen siis SUURIA ongelmia, ei ensimmäinen kerta sinun kohdallasi "anonyymi".

        Homoseksin harjoittaminen on syntiä. Asiassa ei ole mitään epäselvää. Homoseksin harjoittajat eivät saa armoa, koska eivät ole tehneet parannusta, kuten Paavali opettaa. Joka hylkää synnin tekemisen voi saada Jeesukselta armoa, mutta joka pysyy synnissä, häntä ei armahdeta.

        1 Kor 6:
        9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,

        3 Moos 18:
        22 Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.

        Matt 7:
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homoseksin harjoittaminen on syntiä. Asiassa ei ole mitään epäselvää. Homoseksin harjoittajat eivät saa armoa, koska eivät ole tehneet parannusta, kuten Paavali opettaa. Joka hylkää synnin tekemisen voi saada Jeesukselta armoa, mutta joka pysyy synnissä, häntä ei armahdeta.

        1 Kor 6:
        9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,

        3 Moos 18:
        22 Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.

        Matt 7:
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Et siis edelleenkään ymmärtänyt kommenttiani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro vain se oma tulkintasi niin voit lopettaa jankutuksesi.

        Lyhyt muisti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homoseksin harjoittaminen on syntiä. Asiassa ei ole mitään epäselvää. Homoseksin harjoittajat eivät saa armoa, koska eivät ole tehneet parannusta, kuten Paavali opettaa. Joka hylkää synnin tekemisen voi saada Jeesukselta armoa, mutta joka pysyy synnissä, häntä ei armahdeta.

        1 Kor 6:
        9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,

        3 Moos 18:
        22 Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.

        Matt 7:
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Hyvä että naisten kanssa seksiä harjoittava naiset (tämä on siis myös homoseksiä) kuitenkin pelastuvat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väität jonkun Raamatun tulkintaa vääräksi mutta et kerro omaasi joka sitten varmaan on oikea. Miksi et kerro oikeaa tulkintaa jos kerran sen tiedät?

        Kerrohan.

        Mutta onhan se nyt ihan posketonta esittää ketkä omasta mielestä ansaitsevat kuolla.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Mutta onhan se nyt ihan posketonta esittää ketkä omasta mielestä ansaitsevat kuolla.

        Raamatussa se lukee.


      • Anonyymi

        Paavolahan ei tuossa tekstissään tulkitse mitään, vaan kertoo mitä Raamatussa lukee. Pe.ku siinä tekee omia valheellisia tulkintojaan Paavolan tekstistä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Mutta onhan se nyt ihan posketonta esittää ketkä omasta mielestä ansaitsevat kuolla.

        Niin, mutta onneksi Paavola ei esittänyt omaa kantaansa, eli tuo kommenttisi ei nyt oikein ole relevantti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavolahan ei tuossa tekstissään tulkitse mitään, vaan kertoo mitä Raamatussa lukee. Pe.ku siinä tekee omia valheellisia tulkintojaan Paavolan tekstistä.

        Nimenomaan tulkitsee jos aloituksen teksti on sama kun paavolan teksti.


      • Ja seksiä saman sukupuolten kanssa raamattusi ei missään tuomitse.


      • Anonyymi

        Sinun valheellinen tulkintasi on valhetta?

        Käytät kuten valehteleva liberaali sanaa tulkinta kun haluat valehdella selvän asian?

        Tuomio odottaa, sanoistasi sinut tuomitaan ja sydämesi eksytyshalu on Hänen tiedossa?


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Ja seksiä saman sukupuolten kanssa raamattusi ei missään tuomitse.

        Väität jonkun Raamatun tulkintaa vääräksi mutta et kerro omaasi joka sitten varmaan on oikea. Miksi et kerro oikeaa tulkintaa jos kerran sen tiedät?

        Kerrohan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väität jonkun Raamatun tulkintaa vääräksi mutta et kerro omaasi joka sitten varmaan on oikea. Miksi et kerro oikeaa tulkintaa jos kerran sen tiedät?

        Kerrohan.

        Mikä siinä kirjoitetun tekstin ymmärtämisessä on niin vaikeaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität jonkun Raamatun tulkintaa vääräksi mutta et kerro omaasi joka sitten varmaan on oikea. Miksi et kerro oikeaa tulkintaa jos kerran sen tiedät?

        Kerrohan.

        Kysyisin mielenkiinnolla Paavolalta, että onko hän tehnyt työtä sapattina. Jos on tehnyt, niin se on kuolemalla rangaistava synti. Se on määrätty laki V.T:ssa.. Kannattaa hieman pohtia voimmeko kukaan enää nykyaikana elää näitten V. Testamentin tulkintojen mukaan. On todella säälittävää, että jotkut ihmiset pönkittävät omaa tärkeyttään näillä ikivanhoilla määräyksillä, kun eivät taatusti itsekään pysty niitä kaikkia noudattamaan.
        Jos homous tulkittaisiin sairaudeksi kuten aikaisemmin, varmaan näillä puhdasoppisillakin olisi helpompaa , kun heitä ei tarvitsisi ottaa joukkoon samanarvoisina ns. terveinä kansalaisina. Millä perusteella sitä paitsi joku ihminen voi väittää, etteikö nämä sukupuolisesti erilaiset olisi myös samanlaisia Jumalan luomia pakertajia,kuin me kaikki muutkin muka terveet.
        Koettakaa nyt puhdasoppiset rauhoittua ja rakastaa lähimmäistänne ja keskittyä etupäässä omien syntien sovitteluun, sillä syntisiä olemme kaikki.
        Anteeksiantoa ja Armoa tarvitsevat kaikki ja jokainen vastaa itse Herralle sillä ovella missä markkoja ei tarvita tekemisistään.
        Näin miettii se paljon parjattu ns. kirkkouskovainen 86 v. heteromies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyisin mielenkiinnolla Paavolalta, että onko hän tehnyt työtä sapattina. Jos on tehnyt, niin se on kuolemalla rangaistava synti. Se on määrätty laki V.T:ssa.. Kannattaa hieman pohtia voimmeko kukaan enää nykyaikana elää näitten V. Testamentin tulkintojen mukaan. On todella säälittävää, että jotkut ihmiset pönkittävät omaa tärkeyttään näillä ikivanhoilla määräyksillä, kun eivät taatusti itsekään pysty niitä kaikkia noudattamaan.
        Jos homous tulkittaisiin sairaudeksi kuten aikaisemmin, varmaan näillä puhdasoppisillakin olisi helpompaa , kun heitä ei tarvitsisi ottaa joukkoon samanarvoisina ns. terveinä kansalaisina. Millä perusteella sitä paitsi joku ihminen voi väittää, etteikö nämä sukupuolisesti erilaiset olisi myös samanlaisia Jumalan luomia pakertajia,kuin me kaikki muutkin muka terveet.
        Koettakaa nyt puhdasoppiset rauhoittua ja rakastaa lähimmäistänne ja keskittyä etupäässä omien syntien sovitteluun, sillä syntisiä olemme kaikki.
        Anteeksiantoa ja Armoa tarvitsevat kaikki ja jokainen vastaa itse Herralle sillä ovella missä markkoja ei tarvita tekemisistään.
        Näin miettii se paljon parjattu ns. kirkkouskovainen 86 v. heteromies.

        Paavolasta tiedän ettei hän elä lain alaista elämää vaan armon alaista elämää Jeesuksessa.

        Homostelu on syntiä ja lukemalla vaikka Roomalaiskirjeen ensimmäisen luvun asia selviää kukaties sinullekin kun keskityt lukemaasi.

        Annatko arvoa Jumalan tuntemiselle? Ei uskoisi sua millään 86 vuotiaaksi kun pyhäkoululaisetkin ymmärtää kristitylle kuuluvan armon ja armonalaisen elämän. Siksihän Raamatussa toivotellaan ja kristittyjen kesken tätä: Armoa ja rauhaa itsekullekin.

        Kirkkouskovainen on termi, jota Raamatussa ei ole. Olet muuten hyvä esimerkki siitä miksi en kirkossa tykkää käydä. Pinnallisia, negatiivisia, parjaavia, etenkin syyttä parjaavia,olen tahtonut karttaa.

        Jos oikein arvaan , kirkkouskovainen, niin sinä syntihyväksyt homoliitot, vai menikö nyt mullakin metsään, sinä olet nk. liberaali vai kuinka on, en sano ihan täysin varmasti mutta parjaavat sanavalintasi ja sitten anteeksianto ja armo siihen parjausten päälle ja lopuksi vielä kerrot olevasi itse se parjattu.

        Lue ajatuksen kanssa Roomalaiskirjeen luku 1. Jospa vielä oppisit. Et muuten itse taida olla puhdasoppinen Raamatun evankeliumiin uskova kun puhut kielteiseen sävyyn puhdasoppisuudesta eli Raamatun opetuksesta. Onko valheoppi , liberaaliteologia sinulle korvasyyhyyn sopivampaa?


      • Kun lukee ajatuksella Room 1, niin huomaa Paavalin noituneen niitä, jotka olivat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnottomaan.

        Homot ja lesbot eivät ole vaihtaneet, vaan ovat olleet Paavalin mielestä luonnottomassa yhteydessä aina.

        Hän kirjoittaa siis bisekuaalisista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavolasta tiedän ettei hän elä lain alaista elämää vaan armon alaista elämää Jeesuksessa.

        Homostelu on syntiä ja lukemalla vaikka Roomalaiskirjeen ensimmäisen luvun asia selviää kukaties sinullekin kun keskityt lukemaasi.

        Annatko arvoa Jumalan tuntemiselle? Ei uskoisi sua millään 86 vuotiaaksi kun pyhäkoululaisetkin ymmärtää kristitylle kuuluvan armon ja armonalaisen elämän. Siksihän Raamatussa toivotellaan ja kristittyjen kesken tätä: Armoa ja rauhaa itsekullekin.

        Kirkkouskovainen on termi, jota Raamatussa ei ole. Olet muuten hyvä esimerkki siitä miksi en kirkossa tykkää käydä. Pinnallisia, negatiivisia, parjaavia, etenkin syyttä parjaavia,olen tahtonut karttaa.

        Jos oikein arvaan , kirkkouskovainen, niin sinä syntihyväksyt homoliitot, vai menikö nyt mullakin metsään, sinä olet nk. liberaali vai kuinka on, en sano ihan täysin varmasti mutta parjaavat sanavalintasi ja sitten anteeksianto ja armo siihen parjausten päälle ja lopuksi vielä kerrot olevasi itse se parjattu.

        Lue ajatuksen kanssa Roomalaiskirjeen luku 1. Jospa vielä oppisit. Et muuten itse taida olla puhdasoppinen Raamatun evankeliumiin uskova kun puhut kielteiseen sävyyn puhdasoppisuudesta eli Raamatun opetuksesta. Onko valheoppi , liberaaliteologia sinulle korvasyyhyyn sopivampaa?

        Sekään ei muuta sitä että paavola vain tulkitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolasta tiedän ettei hän elä lain alaista elämää vaan armon alaista elämää Jeesuksessa.

        Homostelu on syntiä ja lukemalla vaikka Roomalaiskirjeen ensimmäisen luvun asia selviää kukaties sinullekin kun keskityt lukemaasi.

        Annatko arvoa Jumalan tuntemiselle? Ei uskoisi sua millään 86 vuotiaaksi kun pyhäkoululaisetkin ymmärtää kristitylle kuuluvan armon ja armonalaisen elämän. Siksihän Raamatussa toivotellaan ja kristittyjen kesken tätä: Armoa ja rauhaa itsekullekin.

        Kirkkouskovainen on termi, jota Raamatussa ei ole. Olet muuten hyvä esimerkki siitä miksi en kirkossa tykkää käydä. Pinnallisia, negatiivisia, parjaavia, etenkin syyttä parjaavia,olen tahtonut karttaa.

        Jos oikein arvaan , kirkkouskovainen, niin sinä syntihyväksyt homoliitot, vai menikö nyt mullakin metsään, sinä olet nk. liberaali vai kuinka on, en sano ihan täysin varmasti mutta parjaavat sanavalintasi ja sitten anteeksianto ja armo siihen parjausten päälle ja lopuksi vielä kerrot olevasi itse se parjattu.

        Lue ajatuksen kanssa Roomalaiskirjeen luku 1. Jospa vielä oppisit. Et muuten itse taida olla puhdasoppinen Raamatun evankeliumiin uskova kun puhut kielteiseen sävyyn puhdasoppisuudesta eli Raamatun opetuksesta. Onko valheoppi , liberaaliteologia sinulle korvasyyhyyn sopivampaa?

        edellinen kommentoija
        "pönkittävät omaa tärkeyttään näillä ikivanhoilla määräyksillä, kun eivät taatusti itsekään pysty niitä kaikkia noudattamaan."

        Sinä
        "Paavolasta tiedän ettei hän elä lain alaista elämää vaan armon alaista elämää Jeesuksessa."

        Niin että - tarkoittaako se "Armon alla" että kaikkea ei tarvisekaan pystyä itse noudattamaan mut muilta voi vaatia, - sitäkö se nyt tarkoittaakin?


    • Aika huvittavaa kaikkinensa.

      Joku ansaitsee kuoleman, kun kaikki kuitenkin kuolevat. Kukaan ei ole vielä tänne jäänyt, eli puhutaan jostakin, joka ei tarkoita mitään.

      Sanonta " Kuolemalla kuoleman voitti ", eli kuoli kuitenkin ja jos se oli voitto elämästä, niin se oli sitten sitä, eli voitto, pääsi elämästä pois, joten se ei tämän mukaan ole ansaittu rangaistus, vaan voitto.

      Kadotus
      Katoaminen ylipäätänsä tarkoittanee kansoja, jotka ovat kadonneet ajatuksella, että olivat syntisiä eivätkä tehneet parannusta. Sodomat ja Gomorat, Edomit ja Moabit. Juudea/Israel, senkin ajateltiin menneen kadotukseen ja Jerusalemin nousseen taivaaseen, kun Hadrianus antoi alueelle nimen Palestiina.

      Koraani sanoo: "Olemme tuhonneet monia kansoja ennen teitä ja näettekö te niitä missään. "
      Mikä sekin osoittaa, että ihminen tekee kadotuksia kansoille.

      • Anonyymi

        Kaikki kuolevat mutta tässä tarkoitetaan Kuolemalla Helvettiä, jonne taas joutuvat esim. valehtelijat. Mene katsomaan peiliin. Missä valehtelija kurkkii?

        koraani on sinun isäsi käsialaa ja opettaa valehtelemaan ja juonittelemaan?


    • Anonyymi

      Tässä asiassa ei ole mitään tulkinnan vaikeutta. Raamatun mukaan homoseksin harjoittaminen on syntiä. Sellainen uskovainen, joka ei noudata kieltoa harjoittaa homoseksiä, ei pelastu Jumalan valtakuntaan.

      1 Kor 6:
      9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,

      3 Moos 18:
      22 Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.

      • Hyvä että naisten kanssa seksiä harjoittava naiset (tämä on siis myös homoseksiä) kuitenkin pelastuvat.


      • Ei tuossa sanota mitä väität.

        Edelleenkään.

        Kuten tiedätkin.

        :-)


      • Raamatussa on lähes 50 asiaa, joista on määrätty kuolemantuomiot. Varsinainen homoseksi ei kuulu siihen.

        Miesten kanssa kun makaavat kaikenlaiset miehet, joten se on vain miesten kanssa makaamista. Mutta ei kuten naisten kanssa maataan.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Ei tuossa sanota mitä väität.

        Edelleenkään.

        Kuten tiedätkin.

        :-)

        Mitenkäs sen sitten ymmärsit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs sen sitten ymmärsit?

        :-)

        Huomasit siis että sitä mitä väitit ei tuossa kohdassa tosiaankaan sanota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs sen sitten ymmärsit?

        "Homoseksuaali voi ola myös nainen. Room 1:26 => kertoo miten toisiinsa syttyneille kiimaisille naisille käy."

        Ja ps.

        Saat tietysti TULKITA että tuo kohta tarkoittaa sitä mitä kirjoitit.

        Mutta se on vain TULKINTA.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Homoseksuaali voi ola myös nainen. Room 1:26 => kertoo miten toisiinsa syttyneille kiimaisille naisille käy."

        Ja ps.

        Saat tietysti TULKITA että tuo kohta tarkoittaa sitä mitä kirjoitit.

        Mutta se on vain TULKINTA.

        Kerro sinä se oma tulkintasi niin voit lopettaa asiasta jankuttamisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sinä se oma tulkintasi niin voit lopettaa asiasta jankuttamisen.

        Lyhyt muisti?


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Hyvä että naisten kanssa seksiä harjoittava naiset (tämä on siis myös homoseksiä) kuitenkin pelastuvat.

        Sinulla on tapana vääristellä Raamatun opetusta. Kyllä lesbosuhteet ja myös eläimiin sekaantuminen johtavat myös kadotukseen.

        Room 1:
        24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa.
        25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.
        26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,
        27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.
        28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tapana vääristellä Raamatun opetusta. Kyllä lesbosuhteet ja myös eläimiin sekaantuminen johtavat myös kadotukseen.

        Room 1:
        24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa.
        25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.
        26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,
        27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.
        28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi.

        Lesbosuhteita ei tosiaan tuossa mainita. Kuten huomaatkin.

        Se että tulkitset kohdan tarkoittavan lesbosuhteista on vain TULKINTAA kuten kerroinkin.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Lesbosuhteita ei tosiaan tuossa mainita. Kuten huomaatkin.

        Se että tulkitset kohdan tarkoittavan lesbosuhteista on vain TULKINTAA kuten kerroinkin.

        Vai ei sanota. Kyllä sanotaan. Sinä vain et halua sitä tunnustaa, kun yrität valehdella koko ajan,

        "Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai ei sanota. Kyllä sanotaan. Sinä vain et halua sitä tunnustaa, kun yrität valehdella koko ajan,

        "Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,"

        Aivan. Kun on biseksuaali. Tulee vaihdettua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai ei sanota. Kyllä sanotaan. Sinä vain et halua sitä tunnustaa, kun yrität valehdella koko ajan,

        "Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,"

        NIin luonnonvastaiseenhan tuossa tosiaan lukee.

        Ei siis että olisivat vaihtaneet lesbosuhteeseen.

        Se mitä tuolla "luonnonvaistaisella" tarkoitetaan ei raamattu kerro.

        Se että teikäläiset tulkitsevat sen tarkoittavan lesbosuhdetta on ihan ok mutta se on tosiaan vain TULKINTAA kuten olen jo monta kertaa sanonut.

        Ps. ihan tiedoksi että toisaalla raamatussa, ainakin vanhemmissa käännöksissä, toki kerrotaan millainen seksi on luonnovastaista, ja se ei tosiaan siellä tarkoita lesbosuhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ei sanota. Kyllä sanotaan. Sinä vain et halua sitä tunnustaa, kun yrität valehdella koko ajan,

        "Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,"

        Miten kaksi naista ovat keskenään sukupuoliyhteydessä?


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        NIin luonnonvastaiseenhan tuossa tosiaan lukee.

        Ei siis että olisivat vaihtaneet lesbosuhteeseen.

        Se mitä tuolla "luonnonvaistaisella" tarkoitetaan ei raamattu kerro.

        Se että teikäläiset tulkitsevat sen tarkoittavan lesbosuhdetta on ihan ok mutta se on tosiaan vain TULKINTAA kuten olen jo monta kertaa sanonut.

        Ps. ihan tiedoksi että toisaalla raamatussa, ainakin vanhemmissa käännöksissä, toki kerrotaan millainen seksi on luonnovastaista, ja se ei tosiaan siellä tarkoita lesbosuhdetta.

        Sinä yrität vääristellä sitä, mitä Raamattu tarkoittaaPaavali tarkoittaa nimenomaan lesbosuhteita, , mutta Paavalin tekstiä käy selväsi ilmi, että homo sekä lesbosuhteet ovat syntiä. Miehen kansa makaava mies on arvostelu kohteena ja tietenkin naisen luonnon vastainen suhde tarkoittaa lesbosuhdetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä yrität vääristellä sitä, mitä Raamattu tarkoittaaPaavali tarkoittaa nimenomaan lesbosuhteita, , mutta Paavalin tekstiä käy selväsi ilmi, että homo sekä lesbosuhteet ovat syntiä. Miehen kansa makaava mies on arvostelu kohteena ja tietenkin naisen luonnon vastainen suhde tarkoittaa lesbosuhdetta.

        Jaa. Mutta asia ei ole ihan selkeä. Lesbot eivät ole koskaan vaihtaneet, ja juuri siitä vaihtamisesta Paavali heidät vaihtaneet noituu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä yrität vääristellä sitä, mitä Raamattu tarkoittaaPaavali tarkoittaa nimenomaan lesbosuhteita, , mutta Paavalin tekstiä käy selväsi ilmi, että homo sekä lesbosuhteet ovat syntiä. Miehen kansa makaava mies on arvostelu kohteena ja tietenkin naisen luonnon vastainen suhde tarkoittaa lesbosuhdetta.

        Ai tarkoitti vai?

        Missä paavali niin sanoo?

        Ei missään.

        Kuten tiedätkin.

        Eli ei käy siis sleväksi tuota mitä väität.

        Tuo mitä väität on sitä TULKINTAA edelleenkin.

        Olet ilmeisesti ikävä kyllä niin aivopesty että et edes pysty erottamaan sitä mitä on kirjoitettu ja sitä mikä on tulkintaa.


      • torre12 kirjoitti:

        Jaa. Mutta asia ei ole ihan selkeä. Lesbot eivät ole koskaan vaihtaneet, ja juuri siitä vaihtamisesta Paavali heidät vaihtaneet noituu.

        Itsekin luulin ennen kaikkea, mutta sitten aloin lukea Raamattua ajatuksen kanssa. Ja kun opin tuntemaan homoja, niin ei Raamatussa homoja juuri mainita. Eikä lesboja ollenkaan.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Ai tarkoitti vai?

        Missä paavali niin sanoo?

        Ei missään.

        Kuten tiedätkin.

        Eli ei käy siis sleväksi tuota mitä väität.

        Tuo mitä väität on sitä TULKINTAA edelleenkin.

        Olet ilmeisesti ikävä kyllä niin aivopesty että et edes pysty erottamaan sitä mitä on kirjoitettu ja sitä mikä on tulkintaa.

        Väität jonkun Raamatun tulkintaa vääräksi mutta et kerro omaasi joka sitten varmaan on oikea. Miksi et kerro oikeaa tulkintaa jos kerran sen tiedät?

        Kerrohan.

        :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väität jonkun Raamatun tulkintaa vääräksi mutta et kerro omaasi joka sitten varmaan on oikea. Miksi et kerro oikeaa tulkintaa jos kerran sen tiedät?

        Kerrohan.

        :-)

        Luepa nyt uudelleen ja yritä ymmärtää lukemasi teksti.

        Taitaa olla sinulle mahdotonta kun jankkaat tuota samaa kommenttiasi koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tapana vääristellä Raamatun opetusta. Kyllä lesbosuhteet ja myös eläimiin sekaantuminen johtavat myös kadotukseen.

        Room 1:
        24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa.
        25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.
        26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,
        27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.
        28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi.

        Ei ihme että maailma on sekaisin jos Jumalaa kiinnostaa vain ihmisten genitaalien käyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme että maailma on sekaisin jos Jumalaa kiinnostaa vain ihmisten genitaalien käyttö.

        Sekaisin on kyllä monella tavalla, mutta Jumalaa kiinnostaa hyvin moni asia enemmän kuin ihmisten genitaalien käyttö. Paljon enemmän häntä kiinnostaa mm. sinun pelastumisesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekaisin on kyllä monella tavalla, mutta Jumalaa kiinnostaa hyvin moni asia enemmän kuin ihmisten genitaalien käyttö. Paljon enemmän häntä kiinnostaa mm. sinun pelastumisesi.

        Raamatussa Jumala ei toimi pelastajana, vaan rangaistusten määrääjänä..


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Raamatussa Jumala ei toimi pelastajana, vaan rangaistusten määrääjänä..

        Olet tainnut ymmärtää Jeesuksen roolin väärin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet tainnut ymmärtää Jeesuksen roolin väärin.

        En. Mutta Jumala jakaa rangaistuksia ja neuvoo sotimaan. Jeesus siis tuskin mikään Jumala on.


    • Minkä sortin teologi ja kirkonviran haltija PP mahtaa olla?

      • Anonyymi

        Luojan kiitos ei minkään! Hän on aito uskovainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luojan kiitos ei minkään! Hän on aito uskovainen.

        Sinullakaan ei taida olla valtuuksiä määritellä sitä kuka on aito uskovainen ja kuka ei.

        Edelleenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luojan kiitos ei minkään! Hän on aito uskovainen.

        PP on antiikin aikaisten uskomusten toistaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luojan kiitos ei minkään! Hän on aito uskovainen.

        Sellaisiako ovat aidot uskovaiset? Huhhuh.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Sellaisiako ovat aidot uskovaiset? Huhhuh.

        Kyllä, he siteeraavat Raamattua kuten Paavolakin teki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, he siteeraavat Raamattua kuten Paavolakin teki.

        Onko aito uskova, kun siteeraa Raamattua?

        Sitä pelkäsinkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, he siteeraavat Raamattua kuten Paavolakin teki.

        Jos aloituksen teksti vastaa Paavolan tekstiä niin kyseessä ei ole siteeraaminen vaan tulkinta.

        :-)


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Jos aloituksen teksti vastaa Paavolan tekstiä niin kyseessä ei ole siteeraaminen vaan tulkinta.

        :-)

        Väität jonkun Raamatun tulkintaa vääräksi mutta et kerro omaasi joka sitten varmaan on oikea. Miksi et kerro oikeaa tulkintaa jos kerran sen tiedät?

        Mistä tiedät että tulkinta on väärä? Voitko todistaa.

        Kerrohan.

        :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väität jonkun Raamatun tulkintaa vääräksi mutta et kerro omaasi joka sitten varmaan on oikea. Miksi et kerro oikeaa tulkintaa jos kerran sen tiedät?

        Mistä tiedät että tulkinta on väärä? Voitko todistaa.

        Kerrohan.

        :-)

        Luepa nyt uudelleen ja yritä ymmärtää lukemasi teksti.

        Taitaa olla sinulle mahdotonta kun jankkaat tuota samaa kommenttiasi koko ajan.


    • Minua ei ole asetettu kenenkään hormoonitoiminnan tuomariksi, mutta lapsia ja alaikäisiä on jokaisen puolustettava.
      Heitä ei saa hyväksikäyttää, se on paavi-iljetystä.

    • Petri Paavola on kiihkeä 'pohojalaanen' maallikkosaarnaaja.
      Jos joku ei satu tietämään.

      • Tottakai, olenhan minä nainen.
        Kaikenlisäksi, Tertullianuksen ( kirkkoisä) mukaan ole perkeleen porttikäytävä.
        Jokainen voi sitten tulkita mitä tuo käytävä tarkoittaa.


      • Anonyymi

        "Petri Paavola on kiihkeä 'pohojalaanen' maallikkosaarnaaja.
        Jos joku ei satu tietämään."

        Näitä elämän koulun käyneitä hörhöjä riittää. Onko tämä se keihäänheittäjä-numerologi? Suomen Profeetta? (omien oppiensa mukaan) ja Messias jolla suora yhteys Jumalaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Petri Paavola on kiihkeä 'pohojalaanen' maallikkosaarnaaja.
        Jos joku ei satu tietämään."

        Näitä elämän koulun käyneitä hörhöjä riittää. Onko tämä se keihäänheittäjä-numerologi? Suomen Profeetta? (omien oppiensa mukaan) ja Messias jolla suora yhteys Jumalaan?

        En osaa sanoa, en tunne häntä muuten kuin netissä olevien kirjoitusten perusteella.


      • Anonyymi
        fari.g kirjoitti:

        En osaa sanoa, en tunne häntä muuten kuin netissä olevien kirjoitusten perusteella.

        Tosi homoisat viikset miehellä.

        Melko varma olen, että olen nähnyt hänet Pride-marssilla.

        Se toisaalta selittäisikin aika paljon.

        TIRSK!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi homoisat viikset miehellä.

        Melko varma olen, että olen nähnyt hänet Pride-marssilla.

        Se toisaalta selittäisikin aika paljon.

        TIRSK!

        Siis kun siellä on viiksi-vallu pohojammaalta aiemmin voinut käyskennellä aika incognito, niin nyt kirkko tulee Pridelle mukaan ja PePa näkyy...


      • Anonyymi

        Miksi sinulta tuli tuollainen nimittelevä pilkkaviesti? Ei se sieltä pahimmasta päästä ole, mutta kun tämä julkinen kaikkien luettavissa oleva keskustelufoorumi...

        Monet suhtautuvat meihin uskoviin juuri pilkallisten viestien pohjalta, miten sitten suhtautuvatkin. Ei se kerro Kristuksen rakkaudesta, minkä meissä pitäisi asua. Tällainen toista väheksyvä pilkkaviestittely ei ole oikein Jumalan silmissä ja se vie huomion kaikelta sisällöltä, mitä uskovat kirjoittelevat ja yrittävät sanoa. Tulee vain mielikuva tökerösti käyttäytyvistä uskovista. Puhun nyt siis sadoista uskovista, joiden viestit eivät ole asiallisesti kirjoitettu. En itse ole uskossani vahva, enkä edistynyt siinä muita paremmin. Olen kirjoitellut epäonnistuneita viestejä, joita sitten katunut. Lähinnä puutteita on ollut tiedoissani ja asioihin lähestymistavassa...kirjoitettu hetken mielijohteesta yms.

        Toisten asiattomaan pilkkaan en toivottavasti ole syyllistynyt. Olen ottanut tiukasti kantaa, minkä olen ymmärtänyt oikeaksi ja minkä paheksuttavasti vääräksi, mutta henkilökohtaista pilkkaa meidän on vältettävä, jos Jeesuksen Kristuksen nimissä täällä keskustelemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinulta tuli tuollainen nimittelevä pilkkaviesti? Ei se sieltä pahimmasta päästä ole, mutta kun tämä julkinen kaikkien luettavissa oleva keskustelufoorumi...

        Monet suhtautuvat meihin uskoviin juuri pilkallisten viestien pohjalta, miten sitten suhtautuvatkin. Ei se kerro Kristuksen rakkaudesta, minkä meissä pitäisi asua. Tällainen toista väheksyvä pilkkaviestittely ei ole oikein Jumalan silmissä ja se vie huomion kaikelta sisällöltä, mitä uskovat kirjoittelevat ja yrittävät sanoa. Tulee vain mielikuva tökerösti käyttäytyvistä uskovista. Puhun nyt siis sadoista uskovista, joiden viestit eivät ole asiallisesti kirjoitettu. En itse ole uskossani vahva, enkä edistynyt siinä muita paremmin. Olen kirjoitellut epäonnistuneita viestejä, joita sitten katunut. Lähinnä puutteita on ollut tiedoissani ja asioihin lähestymistavassa...kirjoitettu hetken mielijohteesta yms.

        Toisten asiattomaan pilkkaan en toivottavasti ole syyllistynyt. Olen ottanut tiukasti kantaa, minkä olen ymmärtänyt oikeaksi ja minkä paheksuttavasti vääräksi, mutta henkilökohtaista pilkkaa meidän on vältettävä, jos Jeesuksen Kristuksen nimissä täällä keskustelemme.

        Voi olla niinkin että se mitä sinä pidät vääränä onkin ihan oikein sanottu.

        En ole osalisena keskusteluissanne ollut mutta kun huomautat jotakuta jostakin nuhdeltavasta asiasta niin on oikein antaa pasuunasta selvä ääni eli kertoa mistä oikein nuhtelet. Itselleni jäi epäselväksi mikä on mielestäsi pilkkaa ja kysymys heti perään, onko pilkkaaminen aina synti?

        Pilkkaako Jumala ketään Raamatussa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla niinkin että se mitä sinä pidät vääränä onkin ihan oikein sanottu.

        En ole osalisena keskusteluissanne ollut mutta kun huomautat jotakuta jostakin nuhdeltavasta asiasta niin on oikein antaa pasuunasta selvä ääni eli kertoa mistä oikein nuhtelet. Itselleni jäi epäselväksi mikä on mielestäsi pilkkaa ja kysymys heti perään, onko pilkkaaminen aina synti?

        Pilkkaako Jumala ketään Raamatussa?

        >Pilkkaako Jumala ketään Raamatussa?

        Tuohon vastaamiseen ei muistini riitä, mutta täällä aitouskovat ovat useampaankin kertaan sanoneet, että Jumala nauraa ihmisille jotka hän on heittävä Helvettiin. Tiedä sitten onko tuolle raamatullista perustetta vai kuvaako se vain uskovan omaa persoonaa.


    • Anonyymi

      On sota, koska totuus on tapettu.
      Jos sivistystä verrataan elintarvikehygieniaan, on tapahtunut uusi emergenssi ilmiö joka tuottaa isoja kihoja ja pieniä kihomatoja.
      Sivistys on aina kohti Pyhyyttä ja puhtautta.

    • Anonyymi

      Hienoa! Himokristitytkin ovat omaksuneet Fatwa-kuolemantuomiot. Näin se uskonto kehittyy!

      • Anonyymi

        Joissakin asioissa on ehdottomasti heti oltava ajan hengessä mukana, eikä saa jäädä tuleen makaamaan.

        Hyvä malli lapsille.


    • Anonyymi

      Olipa taas Pe.kumainen aloitus, vaikka tällä kerralla se onkin kirjoitettu anonyyminä.

      Paavola ei kerro jutussa omaa mielipidettään siitä, ansaitseeko Luoma kuoleman, vaan kertoo mitä Raamatussa kirjoitetaan asiasta, josta Luoma on kertonut ajatuksensa. Ajatukselle, että Paavola toivoisi Luoman kuolemaa ei jutusta löydy mitään viitteitä.

      Pe.kun tyylille uskollisesti esität valheellisen väitteen tällä kerralla Paavolasta. Pe.kun nimimerkillä kirjoitetuissa viesteissähän on paljon valheita ja niitä on tuotu viime aikoina julki, joten on ymmärrettävää, että tätä aloitusta ei ole kirjoitettu tuota nimimerkkiä käyttäen.

      • Jos kirjoittaja ei toivo heille kuolemaa, niin miksi kaivoi esiin sen kuoleman heille.

        Ja itseasiassa Raamatussa ei ole kuolemaa lesboille, mutta kaikille niille miehille, jotka makaavat miehen kanssa kuten naisten kanssa maataan. Heitä on kaikenlaisia miehiä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Jos kirjoittaja ei toivo heille kuolemaa, niin miksi kaivoi esiin sen kuoleman heille.

        Ja itseasiassa Raamatussa ei ole kuolemaa lesboille, mutta kaikille niille miehille, jotka makaavat miehen kanssa kuten naisten kanssa maataan. Heitä on kaikenlaisia miehiä.

        Sinä vääristelet Raamatun opetusta. Homoseksuaalisuus riinnastetaan Roomalaiskirjeen 1. luvussa naisten lesbosuhteisiin ja eläimiin sekaantumiseen.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Jos kirjoittaja ei toivo heille kuolemaa, niin miksi kaivoi esiin sen kuoleman heille.

        Ja itseasiassa Raamatussa ei ole kuolemaa lesboille, mutta kaikille niille miehille, jotka makaavat miehen kanssa kuten naisten kanssa maataan. Heitä on kaikenlaisia miehiä.

        Voit kysyä sitä Paavolalta. Ehkä hän halusi muistuttaa Luomaa Raamatussa kerrotusta varoituksesta. En kyllä näe tuossa Paavolan kirjoituksessa mitään mikä viittaisi siihen, että hän toivoisi Luoman kuolemaa. Pe.kuhan sen ajatuksen kuoleman toivomisesta esitti, joten olisikohan ollut Pe.kun oma toive.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä vääristelet Raamatun opetusta. Homoseksuaalisuus riinnastetaan Roomalaiskirjeen 1. luvussa naisten lesbosuhteisiin ja eläimiin sekaantumiseen.

        Heh. Älä pelleile

        Ei Room 1 ole muita kuin biseksuaalisia, jotka ovat sekä miehen että naisen kanssa.

        Sitä ei todellakaan voi rinnastaa homoseksuaalisuuteen, eikä eläimiin sekaantumiseen, koska on jotain muuta.


      • torre12 kirjoitti:

        Heh. Älä pelleile

        Ei Room 1 ole muita kuin biseksuaalisia, jotka ovat sekä miehen että naisen kanssa.

        Sitä ei todellakaan voi rinnastaa homoseksuaalisuuteen, eikä eläimiin sekaantumiseen, koska on jotain muuta.

        Ja jos on kaivanut Raamatusta kuolemaa uhkuvan kohdan ja esittää sen yhteydessä Luoman, niin ei jää epäselväksi mitä Paavola tarkoittaa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ja jos on kaivanut Raamatusta kuolemaa uhkuvan kohdan ja esittää sen yhteydessä Luoman, niin ei jää epäselväksi mitä Paavola tarkoittaa.

        Kuolema on ikuinen ero Jumalasta, Helvetissä. Tuossa Raamatunjakeen tarkoituksessa.

        Se on vielä pahempi asia kuin fyysinen kuolema. Kun Luoma kuolee ja sinä aikanasi niin teille lienee mahdollista järjestää aiheesta pieni keskustelu asianmukaisessa paikassa, jossa ikuisuutenne yhdessä kenties vietätte?

        Ihminen viettää ikuisuutensa Helvetissä tai Uudessa Maassa. Raamatun opetuksen perusteella voimme päätellä missä Luoman kaltaiset ja sinun kaltaisesi ikuisuuden ovat.

        Miten on, onko sinulla jokin näkemys missä vietätte ikuisuutenne? Uudessa Maassako?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ja jos on kaivanut Raamatusta kuolemaa uhkuvan kohdan ja esittää sen yhteydessä Luoman, niin ei jää epäselväksi mitä Paavola tarkoittaa.

        Mahdatkohan nyt viitata siihen viestiin, johon sinulla oli tarkoitus viitata?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuolema on ikuinen ero Jumalasta, Helvetissä. Tuossa Raamatunjakeen tarkoituksessa.

        Se on vielä pahempi asia kuin fyysinen kuolema. Kun Luoma kuolee ja sinä aikanasi niin teille lienee mahdollista järjestää aiheesta pieni keskustelu asianmukaisessa paikassa, jossa ikuisuutenne yhdessä kenties vietätte?

        Ihminen viettää ikuisuutensa Helvetissä tai Uudessa Maassa. Raamatun opetuksen perusteella voimme päätellä missä Luoman kaltaiset ja sinun kaltaisesi ikuisuuden ovat.

        Miten on, onko sinulla jokin näkemys missä vietätte ikuisuutenne? Uudessa Maassako?

        Aha. Jäi epäselväksi milloin se "kuolema ansaitaan". Sinun mukaasi kun kuolee pois.

        Itse ajattelen kuten VT: me muutumme maaksi (jälleen). Se on realistinen ajatus.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ja jos on kaivanut Raamatusta kuolemaa uhkuvan kohdan ja esittää sen yhteydessä Luoman, niin ei jää epäselväksi mitä Paavola tarkoittaa.

        Ei niin, koska selvästi Paavola muistuttaa piispaa siitä, mitä Raamatussa sanotaan asiasta lisäämättä siihen omia mielipiteitä tai toivomuksia. Tarkoitus näyttäisi olevan selvästi se, että Luoma palaisi Raamatun linjalle ja muistuttaa piispaa siitä, että kyse on vakavasta asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, koska selvästi Paavola muistuttaa piispaa siitä, mitä Raamatussa sanotaan asiasta lisäämättä siihen omia mielipiteitä tai toivomuksia. Tarkoitus näyttäisi olevan selvästi se, että Luoma palaisi Raamatun linjalle ja muistuttaa piispaa siitä, että kyse on vakavasta asiasta.

        Raamatussa ei juuri puhuta homoista, eikä lesboista lainkaan.

        Raamatussa on aika paljon kielteisiä asioita heterojen seksistä. En haluaisi olla heidän housuissa.

        Eli mitä Luoman pitäisi tietää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuolema on ikuinen ero Jumalasta, Helvetissä. Tuossa Raamatunjakeen tarkoituksessa.

        Se on vielä pahempi asia kuin fyysinen kuolema. Kun Luoma kuolee ja sinä aikanasi niin teille lienee mahdollista järjestää aiheesta pieni keskustelu asianmukaisessa paikassa, jossa ikuisuutenne yhdessä kenties vietätte?

        Ihminen viettää ikuisuutensa Helvetissä tai Uudessa Maassa. Raamatun opetuksen perusteella voimme päätellä missä Luoman kaltaiset ja sinun kaltaisesi ikuisuuden ovat.

        Miten on, onko sinulla jokin näkemys missä vietätte ikuisuutenne? Uudessa Maassako?

        >Miten on, onko sinulla jokin näkemys missä vietätte ikuisuutenne? Uudessa Maassako?

        Sinun tosin unohtui todistaa, että mitään ikuisuutta edes on, puhumattakaan että sen vaihtoehdot olisivat väittämiäsi. Vasta sitten kannattaa tivata, kun premissit ovat kohdillaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, koska selvästi Paavola muistuttaa piispaa siitä, mitä Raamatussa sanotaan asiasta lisäämättä siihen omia mielipiteitä tai toivomuksia. Tarkoitus näyttäisi olevan selvästi se, että Luoma palaisi Raamatun linjalle ja muistuttaa piispaa siitä, että kyse on vakavasta asiasta.

        Homma ei mene noin, vaan jokainen on lain edessä vastuussa jokaisesta julkisesta sanastaan, vaikka kyse olisi lainauksista.

        Ehkä hölmöyksissään Paavola vielä vakuuttaa olevansa sitä mieltä, että Luoma on ansainnut kuoleman, ellei ala käyttäytyä siten kuin Paavola raamatunlauseineen vaatii.


    • Anonyymi

      En jaksa lukea ketjua läpi. Tiedän lukemattakin, että siellä pöyristellään avauksen kauhistuttavia sanoja. Avaajahan on eräs vaki-ateistitrolli joka tuttuun helposti tunnettavaan tyyliinsä ammattiväärinymmärtää aivan kaiken ja pöyristymästä päästyään uhriutuu jollakin konstilla.

      Jos ymmärrys ei riitä selvää suomenkieltä tulkitsemaan, niin ei pitäisi kirjoitella.
      Eiks jeh?

      "elleivät tee parannusta ja usko Herraan Jeesukseen Jumalan sanan totuuden mukaisesti."

      Oletteko kaikki ateistit, agnostikot, feikkikristityt, pseudojuutalaiset, arafatin apupojat ja pylväspyhimykset niin tyhmiä, että ette ymmärrä yllä olevaa lainausta?
      Vuosien kokemuksella teistä vastaan itse. Olette.

      • Lainaus hyvä. Mutta miten tehdään "parannus"?


      • torre12 kirjoitti:

        Lainaus hyvä. Mutta miten tehdään "parannus"?

        Sekin mietityttää, millaista uskoa saadaan aikaan uhkailemalla ja vaatimalla. Tuskin ainakaan aitoa. Muslimien tapaan tässä onkin varmasti tärkeintä se, että sanat ovat haluttuja, vaikka mieli ajattelisi toisin.

        Usko on tuntemus, jota ei ulkopuolelta voi mitenkään pakottaa, ellei metodina ole vuosien aivopesu.


    • Anonyymi

      Mitä ne Päivi Räsäsen kirkkoon kuulumiset siihen liittyy, että ihmiset eroaa kirkosta.
      "Ei kirkkokaan voi palvella kahta herraa", mitä se nyt selvästi yrittää. Kirkon on kirkastettava sanomaansa, jotta ihmiset tietäisivät, mitä varten se ylipääntänsäkin on olemassa.

      Turha tässä on Päivi Räsästä syyttää. Ehkäpä se tässä ihmisiä ärsyttääkin kun he jossain sielunsa sopukoissa tietävät, että Päivi Räsänen on oikeassa ja he itse haluaisivat tehdä väärln. Hänen poistumisensa muka toisi sielunrauhan, mutta he eivät tajua, että ne syyt on siellä omassa sisimmässä. Rauhaa ei tule, vaikka Päivi Räsänen poistuisikin.

      • Anonyymi

        Hups, tämä tuli väärään paikkaan.


      • Anonyymi

        Kyllä minä pikkasen tätä Räsästä ihmettelen, että hän sekottaa pakkaa tällaisilla ikivanhoila säännöillä, joita kaikki, myös nämä puhdasopiset, rikkovat jatkuvasti.
        Esim. vain tuo työnteko sapattina, eli lepopäivänä, joka on rangaistava kuolemalla Raamatun mukaan.
        Eikös se Aatami ja Eevakin heti tulleet syntisiksi, kun kajosivat toisiinsa, mutta siitä huolimatta on kehotus lisääntyä ja täyttää maa. Olen sen verran tietoinen Ison kirjan opeista, että siellä toinen sääntö kumotaan toisella.
        Nämä fariseukset ja kirjanoppineet panevat monien yksinkertaisten päät pyörälle, jotka sitten saattavat alkaa horjua uskossaan.
        Ottakaa Jeesuksen opetukset huomioon: Rakastakaa lähimmäistänne, pyytäkää anteeksi ja antakaa anteeksi, sillä armo on se ainoa, joka pelastaa ihmisen.


      • Anonyymi

        Eikö Räsänen ollut alulepanijana myös tässä Helsingin poliisipäällystön syytejutussa, kun sallittiin poistaa tietoja rekisteristä ns. vasikoista, joita olisi todennäköisesti uhannut kuolema, jos huumerikolliset olisivat saaneet tietää nimet. Tässäkin tukimuksessa paloi rahaa paljon ja aiheutettiin paljon mielipahaa mielivaltaisin perustein syytetyille.
        Ei ne harrastelitkaan aina onnistu, vaikka sanotaankin, että Titanikin rakensi ammattilaiset, mutta Nooan arkin harrasatelijat. Ja tiedämme kuinka kävi.


    • "Kotipetri" Paavolaa välillä tykätään ja välillä haukutaan. Lienee itseoppinut Raamatun lukija?

      Uuskonervatiivit tavoittelevat mm. homoseksualismin vastaisia lakeja, sekä sen rangaistukseksi saamista. Kuten joissakin maissa on jo tehty. Osa uuskonservatiiveista haluaa myös kuoleman rangaistuksen käyttöön ottoa. Kuten huomataan, se on hyvin helppo perustella Raamatun kautta.

      • Olen lukenut Paavolaa paljon. Ja hänellä on ollut vain yksi hyvä juttu; omenaviinietikan hyödyt.

        Kaikki muu on hänen omituisia mielipiteitä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Olen lukenut Paavolaa paljon. Ja hänellä on ollut vain yksi hyvä juttu; omenaviinietikan hyödyt.

        Kaikki muu on hänen omituisia mielipiteitä.

        Paavolalla on paljon hyödyllisiä kirjoituksia ollut jotka ovat olleet avuksi monia asioita oikeinymmärtämään. Hän käyttää Raamattua havainnollistamaan sanojaan usein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavolalla on paljon hyödyllisiä kirjoituksia ollut jotka ovat olleet avuksi monia asioita oikeinymmärtämään. Hän käyttää Raamattua havainnollistamaan sanojaan usein.

        Olen huomannut, että Paavola siteeraa Raamattua oudosti, vähän kuten Meller. He eivät varsinaisesti tarvitse Raamattua, vaan esittävät omia mielipiteitä.


      • Anonyymi


    • Anonyymi

      Petri Paavola on puhellut ennenkin tällaista.

      P. Paavola uhkaa seurakuntien johtajia kuolemalla
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/14322476/p--paavola-uhkaa-seurakuntien-johtajia-kuolemalla

      Petri Paavola sanoo seuraavaa: "Tulevina päivinä jotkut kehnot paimenet tullaan tuomitsemaan sellaisella tavalla, että Herra ottaa heidät pois tästä ajasta kuoleman kautta, koska he eivät halunneet tehdä parannusta pahoista teoistaan."

      Paavola uhkaa seurakuntien johtajia myös sillä, että he sairastuvat.

      • Alkaa olla jo järki pois. Hän on siis uskovien esikuva.


    • Tavanomainen perusmuotoinen kadotustuomiohan tuo vain on.

      • Anonyymi

        Ne on kovia kasvoja nämä kirjanoppineet ja fariseukset, joihin Paavola ja Räsänen ilmoittavat itsensä kuuluvan. Se kauhistuttaa ja hämmästyttää pientä kulkijaa. Alkää nyt enää paasatko, että tavallinen kirkkouskovainenkin, joka usko Jumalaan, uskaltaa mennä kirkkoon ilman pelkoa kuolemantuomiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on kovia kasvoja nämä kirjanoppineet ja fariseukset, joihin Paavola ja Räsänen ilmoittavat itsensä kuuluvan. Se kauhistuttaa ja hämmästyttää pientä kulkijaa. Alkää nyt enää paasatko, että tavallinen kirkkouskovainenkin, joka usko Jumalaan, uskaltaa mennä kirkkoon ilman pelkoa kuolemantuomiosta.

        Onko sinulle selvää mikä mätti fariseusten elämässä?

        Laitatko tiedoksiannon jossa Paavola ja Räsänen ovat ilmoittaneet kuuluvansa fariseuksiin, kiitos!

        Mitä sinä tiedät fariseuksista? Mihin he eivät uskoneet? Petri ja Päivi ovat selvästi kummatkin sanoneet uskovansa siihen keskeiseen asiaan jossa Jumalan voimaa Isä käyttää.

        Jeesus nousi kolmantena päivänä haudasta. Tähän uskoo Päivi ja Petri, siitä on heidän suuntunnustus olemassa ainakin Petrin osalta ja yllättyisin ellei Päivikin olisi saman asian sanonut uskovansa.

        Raamattu on ihmiselle paras maailman kirjoista ( 66 kirjaa ).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulle selvää mikä mätti fariseusten elämässä?

        Laitatko tiedoksiannon jossa Paavola ja Räsänen ovat ilmoittaneet kuuluvansa fariseuksiin, kiitos!

        Mitä sinä tiedät fariseuksista? Mihin he eivät uskoneet? Petri ja Päivi ovat selvästi kummatkin sanoneet uskovansa siihen keskeiseen asiaan jossa Jumalan voimaa Isä käyttää.

        Jeesus nousi kolmantena päivänä haudasta. Tähän uskoo Päivi ja Petri, siitä on heidän suuntunnustus olemassa ainakin Petrin osalta ja yllättyisin ellei Päivikin olisi saman asian sanonut uskovansa.

        Raamattu on ihmiselle paras maailman kirjoista ( 66 kirjaa ).

        No on varmaan paras kirja, jos pitää saduista ja huomista tarinoista sekä kivittämisistä.


    • Anonyymi

      Tässä mitä Paavola kirjoitti, kun täällä on kirjoittajia, jotka eivät edes ole lukeneet hänen kirjoitustaan. Hän ei toivo kenenkään kuolemaa vaan lainaa Raamattua.

      "Roomalaiskirjeen ensimmäisessä luvussa tuodaan selkeästi esille, että homoseksuaalisuus on häpeällinen synti. Samassa luvussa Raamattu sanoo, että ne jotka tietävät Jumalan vanhurskaan säädöksen ja tekevät senkaltaista ovat ansainneet kuoleman (iankaikkinen kadotus), eikä ainoastaan he, jotka eivät niitä tee, mutta osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät. Raamatun sanan todistuksen mukaan arkkipiispa Luoma ja muut homouden hyväksyvät ihmiset ovat ansainneet itselleen kuoleman (iankaikkinen kadotus) elleivät tee parannusta ja usko Herraan Jeesukseen Jumalan sanan totuuden mukaisesti."

      - totuus

      • Anonyymi

        Petri Paavola sanoo seuraavaa: "Tulevina päivinä jotkut kehnot paimenet tullaan tuomitsemaan sellaisella tavalla, että Herra ottaa heidät pois tästä ajasta kuoleman kautta, koska he eivät halunneet tehdä parannusta pahoista teoistaan."

        Paavola uhkaa seurakuntien johtajia myös sillä, että he sairastuvat.

        Lähde:

        P. Paavola uhkaa seurakuntien johtajia kuolemalla
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14322476/p--paavola-uhkaa-seurakuntien-johtajia-kuolemalla


      • Paavola siis valehtelee.

        Ei Paavali puhu synnistä siinä. Eikä homoseksuaalisista. Niistä puhuu, jotka ovat vaihtaneet. Niin toimivat biseksuaaliset.

        Tähän päivään mennessä ei homoja ole tappaneet muut kuin heitä vihaavat ja syntisinä pitävät. Mutta ei Jumala eikä Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola sanoo seuraavaa: "Tulevina päivinä jotkut kehnot paimenet tullaan tuomitsemaan sellaisella tavalla, että Herra ottaa heidät pois tästä ajasta kuoleman kautta, koska he eivät halunneet tehdä parannusta pahoista teoistaan."

        Paavola uhkaa seurakuntien johtajia myös sillä, että he sairastuvat.

        Lähde:

        P. Paavola uhkaa seurakuntien johtajia kuolemalla
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14322476/p--paavola-uhkaa-seurakuntien-johtajia-kuolemalla

        Jos hän on saanut profetian, niin hänen velvollisuutensa on tuoda se julki.

        - totuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hän on saanut profetian, niin hänen velvollisuutensa on tuoda se julki.

        - totuus

        Vaikka Petri Paavola on joskus joissain asioissa oikeassa, niin hän ei ole Jumalan profeetta. Hänellä on myös paljon eksyttävää opetusta. Hän on lähinnä sensaatiohakuinen juorujen paljastelija, joka pyrkii vetoamaan konservatiivisiin ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka Petri Paavola on joskus joissain asioissa oikeassa, niin hän ei ole Jumalan profeetta. Hänellä on myös paljon eksyttävää opetusta. Hän on lähinnä sensaatiohakuinen juorujen paljastelija, joka pyrkii vetoamaan konservatiivisiin ihmisiin.

        Onko sinulla Hengen vakuus sanoillesi?

        Myös profeetat ovat erehtyväisiä. Ja ei tarvitse olla erityistä profeetan kutsumusta, profetoimisen armolahja ja tiedon sanat on myös Jumalan ilmoituskanavia. Meitä kehotetaan tavoittelemaan profetoimisen lahjaa, joten miten on kirkkoväen keskuudessa, toimiiko lahjat siellä? Profeetan tehtävähän on yksi tärkeimmistä palvelutehtävistä.

        "Profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on." 1. Tess. 5:20-21

        - totuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla Hengen vakuus sanoillesi?

        Myös profeetat ovat erehtyväisiä. Ja ei tarvitse olla erityistä profeetan kutsumusta, profetoimisen armolahja ja tiedon sanat on myös Jumalan ilmoituskanavia. Meitä kehotetaan tavoittelemaan profetoimisen lahjaa, joten miten on kirkkoväen keskuudessa, toimiiko lahjat siellä? Profeetan tehtävähän on yksi tärkeimmistä palvelutehtävistä.

        "Profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on." 1. Tess. 5:20-21

        - totuus

        "Myös profeetat ovat erehtyväisiä"

        Mites kävikään ennen niille "erehtyväisille"?

        5.Moos
        18:20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Myös profeetat ovat erehtyväisiä"

        Mites kävikään ennen niille "erehtyväisille"?

        5.Moos
        18:20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'

        Ei enää uudessa liitossa. Tietenkin jos tahallaan ja tieten tahtoen jatkaa väärien sanomien esiintuomista, Jumala voi hänen elämänlankansa katkaista.

        Kuulijoilla on myös oma vastuunsa koetella Sanalla ja rukouksella, ovatko profetiat Jumalasta.

        - totuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei enää uudessa liitossa. Tietenkin jos tahallaan ja tieten tahtoen jatkaa väärien sanomien esiintuomista, Jumala voi hänen elämänlankansa katkaista.

        Kuulijoilla on myös oma vastuunsa koetella Sanalla ja rukouksella, ovatko profetiat Jumalasta.

        - totuus

        Mitä ihmettä tarkoitat, ettei uudessa liitossa? Edellä on jae 5 Moos 18:20, joka pätee myös uudessa liitossa.

        17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä tarkoitat, ettei uudessa liitossa? Edellä on jae 5 Moos 18:20, joka pätee myös uudessa liitossa.

        17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

        Lakia ei ole kumottu vaan täytetty, jonka suoritti Jeesus, johon me ihmiset emme kykene. Nyt pitää vain selvittää itselleen, mitä lakeja tarkoitetaan.

        Vanha liitto sanoo: ”Pidä laki, niin pelastut.” Uusi liitto sanoo: ”Usko Jeesukseen, niin pelastut”. Koko vanha liitto oli esikuvaa Jeesuksesta.

        https://mediakirjasto.sley.fi/mediakirjasto/28374/mooseksen-laki-ja-kristityt

        - totuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakia ei ole kumottu vaan täytetty, jonka suoritti Jeesus, johon me ihmiset emme kykene. Nyt pitää vain selvittää itselleen, mitä lakeja tarkoitetaan.

        Vanha liitto sanoo: ”Pidä laki, niin pelastut.” Uusi liitto sanoo: ”Usko Jeesukseen, niin pelastut”. Koko vanha liitto oli esikuvaa Jeesuksesta.

        https://mediakirjasto.sley.fi/mediakirjasto/28374/mooseksen-laki-ja-kristityt

        - totuus

        >>Lakia ei ole kumottu vaan täytetty, jonka suoritti Jeesus, johon me ihmiset emme kykene.<<

        Mikä järjetön kommentti sinulta. Siis laki ei ole kumottu, mutta muuten sitä ei tarvitse noudattaa. Sinä todellisuudessa kumoat lain. Sinussa ei ole totuutta.

        Raamatussa ei ole missään sanottu, että Jeesus täytti sinun velvollisuuttesi noduattaa lakia. Usko ei kumoa lakia.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Raamatussa on kyllä sanottu, että Jeesus täytti lain Messias profetiat ja täytti itse lain noudattamalla sitä. Jeesus käski sinunkin täyttämään lain.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Jeesus vieläpä sanoi, että jos joku Raamattua opettava, siis pappi tai Suomi24 kirjoittava kommentaattori, sanoo YHDESTÄKIN KÄSKYSTÄ, ettei sitä tarvitse noudattaa eli se on kumottu, niin tipahtaa alimmaksi helvetin tasolle. Tie taivaaseen on todella kapea ja vain hyvin harva Raamattua opettava sinne pelastuu. Joka sanoo, että kaikkia lain käskyjä tulee noudattaa on Jeesuksen valtakunnassa suuri.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Lakia ei ole kumottu vaan täytetty, jonka suoritti Jeesus, johon me ihmiset emme kykene.<<

        Mikä järjetön kommentti sinulta. Siis laki ei ole kumottu, mutta muuten sitä ei tarvitse noudattaa. Sinä todellisuudessa kumoat lain. Sinussa ei ole totuutta.

        Raamatussa ei ole missään sanottu, että Jeesus täytti sinun velvollisuuttesi noduattaa lakia. Usko ei kumoa lakia.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Raamatussa on kyllä sanottu, että Jeesus täytti lain Messias profetiat ja täytti itse lain noudattamalla sitä. Jeesus käski sinunkin täyttämään lain.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Jeesus vieläpä sanoi, että jos joku Raamattua opettava, siis pappi tai Suomi24 kirjoittava kommentaattori, sanoo YHDESTÄKIN KÄSKYSTÄ, ettei sitä tarvitse noudattaa eli se on kumottu, niin tipahtaa alimmaksi helvetin tasolle. Tie taivaaseen on todella kapea ja vain hyvin harva Raamattua opettava sinne pelastuu. Joka sanoo, että kaikkia lain käskyjä tulee noudattaa on Jeesuksen valtakunnassa suuri.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Mistä laista puhut?

        - totuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä laista puhut?

        - totuus

        Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa. Kristus noudatti Mooseksen lakia, joten se on Mooseksen laki on Kristuksen laki.

        Raamattu ei tunne muita käskyjä, kuin mitä on mm. Mooseksen laissa ja profeettojen kirjoissa. Uusi testamentti selittää niitä käskyjä, mutta ei kumoa niitä.

        Tässä on uuden liiton sääntöjä evankeliumista:

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
        28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. [5. Moos. 17:6]

        Luuk 16:27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
        28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
        29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'

        Jos sinä sanot, ettei pidä noudattaa näitä käskyjä, niin et voi pelastua, sillä Jeesus vaatii parannuksen tekoa laittomuudesta.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa. Kristus noudatti Mooseksen lakia, joten se on Mooseksen laki on Kristuksen laki.

        Raamattu ei tunne muita käskyjä, kuin mitä on mm. Mooseksen laissa ja profeettojen kirjoissa. Uusi testamentti selittää niitä käskyjä, mutta ei kumoa niitä.

        Tässä on uuden liiton sääntöjä evankeliumista:

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
        28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. [5. Moos. 17:6]

        Luuk 16:27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
        28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
        29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'

        Jos sinä sanot, ettei pidä noudattaa näitä käskyjä, niin et voi pelastua, sillä Jeesus vaatii parannuksen tekoa laittomuudesta.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Ensinnäkin olisi kohtuullista käyttää nimimerkkiä. Olisi selkeämpää kun tietäisi kenen kanssa puhuu. Toiseksi taidat olla sama tyyppi, joka ketjussa 'Ateistien ja miehimysten komppaajat' sätit ketjun aloittajaa aivan hulvattomasti, tyyli on sama.

        Aloit nillittämään asian vierestä lauseestani "Myös profeetat ovat erehtyväisiä". Totta tuo on, vai oletko sinä täydellinen, joka et koskaan erehdy missään?

        Tällainen ei ole rakentavaa lainkaan, kun alat saarnaamaan asian vierestä ja vääristellen sanomaani. En jatka, laitoin linkin, jossa on eriteltynä kuudessa kohtaa, mitä lailla voidaan tarkoittaa. Se oli vastaukseni.

        - totuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin olisi kohtuullista käyttää nimimerkkiä. Olisi selkeämpää kun tietäisi kenen kanssa puhuu. Toiseksi taidat olla sama tyyppi, joka ketjussa 'Ateistien ja miehimysten komppaajat' sätit ketjun aloittajaa aivan hulvattomasti, tyyli on sama.

        Aloit nillittämään asian vierestä lauseestani "Myös profeetat ovat erehtyväisiä". Totta tuo on, vai oletko sinä täydellinen, joka et koskaan erehdy missään?

        Tällainen ei ole rakentavaa lainkaan, kun alat saarnaamaan asian vierestä ja vääristellen sanomaani. En jatka, laitoin linkin, jossa on eriteltynä kuudessa kohtaa, mitä lailla voidaan tarkoittaa. Se oli vastaukseni.

        - totuus

        Sinä viittaat Erkki Koskenniemen kirjoitukseen, jossa hän pyrkii vesittämään lain sisällön ja kumoamaan sen. Hän tekee asiasta epäselvän, vaikka Raamattu on opetuksessaan selvä.

        Koskenniemi tekee artikkelissaan selviä asiavirheitä, kun hän selittää mm. ympärileikkauksesta väärin. Mooseksen laissa ei ole säädöstä ympärileikata ulkomailla asuvia pakanoita, koska se säädös koskee vain Abrahamin jälkeläisiä ja hänen perheensä jäseniä. Uusi testamentti ei kumoa Moooseksen laista mitään.

        Sinä et siis taipunut tunnustamaan velvollisuuttasi noudattaa Jeesuksen käskyä noudattaa Mooseksen lakia, kuten Jeesus itsekin sitä lakia noudatti. Tämän vuoksi sinä et ole Jeesuksen armon alla, vaan matkalla kohti helvettiä laittomuuden tekijänä ja lain käskyjen kumoajana.

        Hep 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Sen sanon vielä, että Erkki Kosenniemi on kirjoittanut itselleen matkalipun kadotukseen kirjoittamalla seuraavan valheen:

        >>Päälinja hahmottuu siis selvästi: Lakia ei ole annettu pakanakristityille eikä meidän tarvitse sitä noudattaa.<<

        Laki on annettu pakankristityille noudatettavaksi ja Koskenniemen tapaiset laittomuuden opettajat saavat tuomionsa Jeesukselta Kristukselta. Tämäkin lukee Uudessa testamentissa. Lain teot eivät pelasta, koska vanhan liiton juutalainen kieltää Jeesuksen Kristuksen.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. [Luuk. 11:28; Jaak. 1:22]
        ------
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        PS Tavallinen virhe luterilaiselta papilta on luulla, että Galatalaiskirje on osoitettu Jeesukseen uskoville krististityille ja kumoamaan lain. Se on osoitettu niille seurakuntalaisille, jotka luopuivat uskosta Jeesukseen Kristukseen ja palasivat takaisin joko vanhan liiton juutalaisiksi tai pakanuskontojen alkeisvoimiin. Paavali ei moiti heitä lain noudattamisesta vaan uskon puutteesta.

        Gal 1:6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

        Gal 4:8 Silloin, kun ette vielä tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalina sellaisia, jotka eivät mitään jumalia ole.
        9 Mutta nyt te tunnette Jumalan, ja ennen kaikkea Jumala tuntee teidät. Kuinka te nyt jälleen turvaudutte noihin heikkoihin ja surkeisiin alkuvoimiin? Aiotteko jälleen alistua niiden orjiksi?


      • "Hän ei toivo kenenkään kuolemaa vaan lainaa Raamattua."

        Niin, Raamatun avulla voidaan toki tehdä vaikka noin. Kysymys on siitä, miksi tällainen kohta on pitänyt ottaa esille, jos ei sillä sitten tarkoita mitään?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Hän ei toivo kenenkään kuolemaa vaan lainaa Raamattua."

        Niin, Raamatun avulla voidaan toki tehdä vaikka noin. Kysymys on siitä, miksi tällainen kohta on pitänyt ottaa esille, jos ei sillä sitten tarkoita mitään?

        Missä tässä kukaan toivoo toisten kuolemaa? Sana tuomitsee, ei sen lainaaja. Mieti omia käsityksiäsi tämän sanankohdan valossa, ovatko ne linjassa Raamatun kanssa. Meitä on kehotettu uskomaan Jumalan sana, ei epäilemään sitä.

        "Roomalaiskirjeen ensimmäisessä luvussa tuodaan selkeästi esille, että homoseksuaalisuus on häpeällinen synti. Samassa luvussa Raamattu sanoo, että ne jotka tietävät Jumalan vanhurskaan säädöksen ja tekevät senkaltaista ovat ansainneet kuoleman (iankaikkinen kadotus), eikä ainoastaan he, jotka eivät niitä tee, mutta osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät. Raamatun sanan todistuksen mukaan arkkipiispa Luoma ja muut homouden hyväksyvät ihmiset ovat ansainneet itselleen kuoleman (iankaikkinen kadotus) elleivät tee parannusta ja usko Herraan Jeesukseen Jumalan sanan totuuden mukaisesti."

        - totuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä tässä kukaan toivoo toisten kuolemaa? Sana tuomitsee, ei sen lainaaja. Mieti omia käsityksiäsi tämän sanankohdan valossa, ovatko ne linjassa Raamatun kanssa. Meitä on kehotettu uskomaan Jumalan sana, ei epäilemään sitä.

        "Roomalaiskirjeen ensimmäisessä luvussa tuodaan selkeästi esille, että homoseksuaalisuus on häpeällinen synti. Samassa luvussa Raamattu sanoo, että ne jotka tietävät Jumalan vanhurskaan säädöksen ja tekevät senkaltaista ovat ansainneet kuoleman (iankaikkinen kadotus), eikä ainoastaan he, jotka eivät niitä tee, mutta osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät. Raamatun sanan todistuksen mukaan arkkipiispa Luoma ja muut homouden hyväksyvät ihmiset ovat ansainneet itselleen kuoleman (iankaikkinen kadotus) elleivät tee parannusta ja usko Herraan Jeesukseen Jumalan sanan totuuden mukaisesti."

        - totuus

        Ei kannata valehdella.

        Room,1 kertoo kuinka kiimoissaan on vaihdettu. Homoseksuaaliset eivät ole vaihtaneetm


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ei kannata valehdella.

        Room,1 kertoo kuinka kiimoissaan on vaihdettu. Homoseksuaaliset eivät ole vaihtaneetm

        Ovathan. Heidät on luotu heteroiksi mutta ovat vaihtaneet heterouden homoudeksi. Huolimatta mitä itse tuntevat.

        EI kannata tapella totuutta vastaan.

        - totuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä tässä kukaan toivoo toisten kuolemaa? Sana tuomitsee, ei sen lainaaja. Mieti omia käsityksiäsi tämän sanankohdan valossa, ovatko ne linjassa Raamatun kanssa. Meitä on kehotettu uskomaan Jumalan sana, ei epäilemään sitä.

        "Roomalaiskirjeen ensimmäisessä luvussa tuodaan selkeästi esille, että homoseksuaalisuus on häpeällinen synti. Samassa luvussa Raamattu sanoo, että ne jotka tietävät Jumalan vanhurskaan säädöksen ja tekevät senkaltaista ovat ansainneet kuoleman (iankaikkinen kadotus), eikä ainoastaan he, jotka eivät niitä tee, mutta osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät. Raamatun sanan todistuksen mukaan arkkipiispa Luoma ja muut homouden hyväksyvät ihmiset ovat ansainneet itselleen kuoleman (iankaikkinen kadotus) elleivät tee parannusta ja usko Herraan Jeesukseen Jumalan sanan totuuden mukaisesti."

        - totuus

        ”Missä tässä kukaan toivoo toisten kuolemaa? Sana tuomitsee, ei sen lainaaja.”

        Juuri tuota tarkoitin, että Raamattua voi käyttää vaikka kuolemantuomioiden perusteluna. Vastuusta voi aina paeta Jumalan selän taakse: ”En se minä ollut, vaan Jumala!”.

        ”Meitä on kehotettu uskomaan Jumalan sana, ei epäilemään sitä.”

        Meitä on kehotettu tutkimaan sitä – ei uskomaan mitä tahansa, mitä joku Raamatun selittäjä kertoo.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Missä tässä kukaan toivoo toisten kuolemaa? Sana tuomitsee, ei sen lainaaja.”

        Juuri tuota tarkoitin, että Raamattua voi käyttää vaikka kuolemantuomioiden perusteluna. Vastuusta voi aina paeta Jumalan selän taakse: ”En se minä ollut, vaan Jumala!”.

        ”Meitä on kehotettu uskomaan Jumalan sana, ei epäilemään sitä.”

        Meitä on kehotettu tutkimaan sitä – ei uskomaan mitä tahansa, mitä joku Raamatun selittäjä kertoo.

        Sinulle siis Raamatun sanan lainaaminen on Jumala selän taakse piiloutumista. No sitähän teet siis itsekin, välillä tunget sitä silmille yhteyksissä, johin se ei edes kuulu.

        Kun ne Raamatun opettajatkin ovat tutkineet sanaa, eritoten kun ovat saaneet kutsumuksen siihen.

        Kun Room. 1. luvussa sanotaan, että synnintekijöille ja sen hyväksyjille on seurauksena kuolema, niin sinä tässä vääristelet kummallisesti sanaa. Ei tässä puhuta ihmisen suulla vaan Jumala puhuu. Ei Paavali mene kutsujansa selän taakse vaan puhuu sen mitä Pyhä Henki vaikutti.

        32. jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        - totuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovathan. Heidät on luotu heteroiksi mutta ovat vaihtaneet heterouden homoudeksi. Huolimatta mitä itse tuntevat.

        EI kannata tapella totuutta vastaan.

        - totuus

        En ole ikinä ollut hetero, joten taas valehtelit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle siis Raamatun sanan lainaaminen on Jumala selän taakse piiloutumista. No sitähän teet siis itsekin, välillä tunget sitä silmille yhteyksissä, johin se ei edes kuulu.

        Kun ne Raamatun opettajatkin ovat tutkineet sanaa, eritoten kun ovat saaneet kutsumuksen siihen.

        Kun Room. 1. luvussa sanotaan, että synnintekijöille ja sen hyväksyjille on seurauksena kuolema, niin sinä tässä vääristelet kummallisesti sanaa. Ei tässä puhuta ihmisen suulla vaan Jumala puhuu. Ei Paavali mene kutsujansa selän taakse vaan puhuu sen mitä Pyhä Henki vaikutti.

        32. jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        - totuus

        ”Sinulle siis Raamatun sanan lainaaminen on Jumala selän taakse piiloutumista.”

        Ei ole. Se on, kun Raamattua käytetään loukkaan, panettelemaan, syrjimään tai tekemään muuta pahaa, ja muka ei olla itse ”mitään mieltä”. Omat mielipiteet puetaan Raamatun lainauksiin. Epärehellistä.

        ”No sitähän teet siis itsekin, välillä tunget sitä silmille yhteyksissä, johin se ei edes kuulu.”

        Jaa a, tuota kyllä ilmenee monien uskovien kannanotoissa. Pyrin käyttämään niitä asiayhteyksissään, joten väitteesi ei ihan pidä paikkaansa.

        Kaikki ihmisten ovat ”ansainneet” kuoleman. Kukaan ei siltä välty. Kuolemantuomioita emme Euroopassa käytä.

        Matt. 7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.


    • Anonyymi

      "Mistä laista puhut?"

      Miten tämä voi olla sinulle epäselvää. Uusi testamentti tarkoittaa lailla yleensä koko Vanhaa testamenttia, mutta eräissä tapauksissa viitta Mooseksen kirjaa.

      Joh 10:
      34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6] 35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.

    • Anonyymi

      Selvääkin selvempi opetus aiheesta löytyy Turun seurakunnan sivuilta:

      http://Jeesus-on-Herra.com/laki-vai-armo/

      Hyvin selvitetään miten kymmenen käsky laki on täytetty: Emme noudata 10 käskyn lakia, mutta toimi sitä vastaan. Ota siitä nyt selvää.

      • On kyllä hankala uskonto, kun jonkun pitää aina selittää.


      • Anonyymi

        Ko. sivusto kuuluu Turun kristilliselle toimintakeskukselle. Ko. artikkelissa on suuria asiavirheitä. Sen johtaja on hurahtanut paavolalaisuuteen, eikä hän ole luotettava opettaja. Ei kannata uskoa kaiken maailman eksyttäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ko. sivusto kuuluu Turun kristilliselle toimintakeskukselle. Ko. artikkelissa on suuria asiavirheitä. Sen johtaja on hurahtanut paavolalaisuuteen, eikä hän ole luotettava opettaja. Ei kannata uskoa kaiken maailman eksyttäjiä.

        Jos osoittaisit, missä kohtaa on asiavirheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos osoittaisit, missä kohtaa on asiavirheitä.

        Paljon suuria asiavirheitä. Otetaan muutama.

        Lindroosin artikkeli väittää, että lailla tarkoitetaan vain 10 käskyä. Jeesuksen sanojen mukaan lailla ja profeetoilla tarkoitetaan koko Vanhaa testamenttia, kuten lukee mm. Matt 5:17-19, Joh 10:34,35 jne. Juutalaiset tarkoittivat yleensä lailla kaikkia Jumalan käskyjä, mutta joissakin asiayhteyksissä se tarkoittaa viitta mooseksen kirjaa.

        Toiseksi Lindroos antaa ymmärtää, että Jeesus on täyttänyt jokaisen kristityn velvollisuuden noudattaa lakia, jolloin lakia saa rikkoa vapaasti ilman pelkoa pelastuksen menetyksestä. Luther meni tässä asiassa niin pitkälle, että hän väitti kirjeessään, ettei edes tuhat murhaa päivässä erota kristittyä Jumalan armosta, mitä natsit käyttivät hyväksi propagandassaan. Raamatun ilmoituksen mukaan parannuksen teon puute eli laittomuus erottaa kristityt Jeesuksen armosta.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Joh 8:34Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Paavali termi lain alla ei viittaa niihin kristittyihin, jotka noudattivat lakia, vaan vanhan liiton juutalaisiin, jotka kielsivät Jeesuksen Kristuksen. Paavali noudatti lakia ja uskoi Jeesukseen, joten hän oli armon alla. Paavali sanojen mukaan armon alla ei saa rikkoa lakia, koska muuten tuomitaan tottelemattoman kadotukseen.

        Raamattussa ei ole missään sanottu, että Jeesus on täyttänyt kenenkään velvollisuuden noudattaa lakia, mutta sanotaan, että Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat ja täytti itse lain tottelemalla sitä. Jeesus käski täyttämään lain, mitä vastaan Lindroos kirjoittaa.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Lindroosin artikkeli on heikkotasoinen ja sieltä löytyy vaikka kuinka paljon muitakin virheitä.


    • En ole naimisissa enkä mene. Joudunko helvettiin?

      • Anonyymi

        Sinä katolisena ruusukon ylistysjohtajana olet liitossa neitsyt Marian palvonnan kanssa. Se vie sinut kohti kadotusta.


    • Pitäisikö liittyä Luterilaiseen kirkkoon?

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe