Merenelävien grillaus

Anonyymi

Ajattelin grillata juhannuksena mereneläviä vartaissa, johon tulee tiikerirapuja, kampasimpukoita ja chorizomakkaroita. Kannattaako vartaa esikeittää, jotta grillaaminen nopeutuisi niin, että kypsät vartaat vain aateloidaan kaasuliekillä nopeasti.

2

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Merenelävät pitää ehdottomasti keittää kypsiksi ennen grillausta koska raa'aksi jääneet merenelävät aiheuttavat eniten ruokamyrkytyksiä. Grillausta ei ole edes tarkoitettu ruoan kypsentämiseen vaan sillä vain viimeistellään loppusilaus kypsään keitettyyn ruokaan.

• Anonyymi

Muistakaa hyvät ihmiset keittää merenelävät kypsiksi. Valion huippukokkien kalakeittoreseptissä valmistumisaika on 45 minuuttia. Kampasimpukoita ja rapuja pitää keittää ainakin sama aika, koska ne ovat vaarallisempia kuin lohikala. Yli tunnin keittämisellä kampasimpukat ja ravut ovat varmasti meheviä ja suussasulavia, jota voi turvallisin mielin tarjota juhannusvieraille, jotka tyytyväisenä ähkien nauttivat huippukokkien grilliherkuista.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      110
      1313
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      39
      1097
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      44
      950
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      888
    5. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      47
      736
    6. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      78
      709
    7. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      708
    8. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      70
      688
    9. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34
      626
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59