Tässä teille vielä keskusteltavaa lomani ajaksi?
Istuin bussissa parin nuoren henkilön edessä ja kun ei siinä ollut muutakaan tekemistä, niin laskin kaikki kirosanat 30 minuutin aikana; tuossa otsikossa on tulos.
Miksi ihmeessä suomen kielessä on niin paljon sanoja, kun tulevaisuuden puhekieli taitaa typistyä muutamaan olellisempaan termiin?
128 vittua ja 16 saatanaa + pari muuta
40
1549
Vastaukset
- Jermu
Ihan mahotonta tollanen kiroilu!
- Pikkurouwa
En varmaan pysynyt laskuissa, saattoi olla enemmänkin?
- muori
vittu ja co on paikallaan kun on tarve vahvistaa sanomaansa, mut jos joka toinen sana on v... ei kiva. siitähän menee tehokin jos sitä aivan hokee.
- Pikkurouwa
Minusta tuntuu, ettei suurin osa nuorista edes tiedä sanan vittu vanhakantaista merkitystä, ei kai sitä sanaa enää voi oikein naisten sukupuolielimiin yhdistää?
Vittua vaan hoetaan, kun muutkin tekee niin? - muori
Pikkurouwa kirjoitti:
Minusta tuntuu, ettei suurin osa nuorista edes tiedä sanan vittu vanhakantaista merkitystä, ei kai sitä sanaa enää voi oikein naisten sukupuolielimiin yhdistää?
Vittua vaan hoetaan, kun muutkin tekee niin?ei tiedä itkisikö vai nauraisi, kun vaahtosammuttimen kokoiset ipanat huutelee veetä. vanhemmille tekis joskus mieli heittää joku kommentti, mut eihän se mitään auttais. luultavasti sais kuoron veetä päin näköä... :D
- Pikkurouwa
muori kirjoitti:
ei tiedä itkisikö vai nauraisi, kun vaahtosammuttimen kokoiset ipanat huutelee veetä. vanhemmille tekis joskus mieli heittää joku kommentti, mut eihän se mitään auttais. luultavasti sais kuoron veetä päin näköä... :D
...ettet vilauta?
:O !!!!!!!
- Judge
Istun työkseni it-ihmisten seurassa ja v-frekvenssi on kutakuinkin sama. Lisätään siihen vielä sana "bugi" jokaista kolmea ryöpsähdystä kohden. Joskus luulen istustuskelevani lutikkalinnassa.
- Pikkurouwa
Minä olen kuvitellut, että it-alalla on fiksua porukkaa? Oikeesti ja tosiaanko sielläkin vielä samaa vittua hoetaan?
:O - Judge
Pikkurouwa kirjoitti:
Minä olen kuvitellut, että it-alalla on fiksua porukkaa? Oikeesti ja tosiaanko sielläkin vielä samaa vittua hoetaan?
:Oeletään kuin pellossa. Asiakkaille ollaan tietysti asianmukaisen korrekteja.
Täytyy muistaa, että alalla on paljon nuorta henkilöstöä. Fiksua porukkaahan tyypit ovat, mutta ehkä nörttien sanavarasto on vain rajoittunut. Tai veet sun muut ovat vain kärsineet inflaation. - Pikkurouwa
Judge kirjoitti:
eletään kuin pellossa. Asiakkaille ollaan tietysti asianmukaisen korrekteja.
Täytyy muistaa, että alalla on paljon nuorta henkilöstöä. Fiksua porukkaahan tyypit ovat, mutta ehkä nörttien sanavarasto on vain rajoittunut. Tai veet sun muut ovat vain kärsineet inflaation.Taitaa olla se yleinen inflaatio, joka on iskenyt hiukan kaikkialle? Meinaan vaan, että kaikkihan meillä hiukan nykyään repsottaa, julkisivu on kaunis, mutta sen takaa löytyy...?
Hmmm, ehkä se kuva, minkä kansallisromanttiset elokuvat suomalaisista tarjoavat, ei olekaan se oikea kuva, on täällä varmaan eletty ennenkin, mutta kiroiltu ei ehkä ole niin kauheesti?
Joka tapauksessa siivotonta ja ikävän kuuloista kokoaikainen kiroilu on.
- savon seppä
se omenankin ääni lähtee, ja ne fiilikset, joihin kirosanat sopivat, osittain myös kaveripiiristä...:(
Täällä savossa yksi pappi oli aikoinaan kova pikkimies. Kerran pappi oli ollut läheisellä järvellä pilkkimässä kaverinsa kanssa. Papin pilkkiin oli tarttunut niin iso kalan köriläs, ettei sopinut pikkireijästä jäälle.
Pappi oli antanut kaverilleen pilkkivavan ja lähtenyt itse hakemaan rannasta jää tuuraa jolla saisi pikkireijän suuremmaksi ja sitä kautta kalan jäälle. Kun pappi oli tullut takaisin juoksu jalkaa, niin kaveri oli todennut, että se kala pääsi karkuun sillä aikaa kun olit tuuraa hakemassa. Pappi oli ollut suutuksissaan ja sanonut " sano sinä nyt niitä sanoja, mitä minun ei passoo sannoo".- Pikkurouwa
Kala pääs sitten karkuun...
Minä en usko ihan tuohon omenat puusta putoaa juttuun, olen huomannut, että samasta puusta voi tipahdella monenlaisia omenoita. Omenat ovat hyvin yksilöllisiä. - savon seppä
Pikkurouwa kirjoitti:
Minä en usko ihan tuohon omenat puusta putoaa juttuun, olen huomannut, että samasta puusta voi tipahdella monenlaisia omenoita. Omenat ovat hyvin yksilöllisiä.totuus ei ole siinä puussa. Ikäkin vaikuttaa aika paljon. Toisaalta ihminen oppii paremmin kiroilemaan kun puhumaan.
Harmittaa hieman sen papin puolesta, kun se kalan köriläs pääsi siltä karkuun.....voi turkanen sanon minä...:) - Pikkurouwa
savon seppä kirjoitti:
totuus ei ole siinä puussa. Ikäkin vaikuttaa aika paljon. Toisaalta ihminen oppii paremmin kiroilemaan kun puhumaan.
Harmittaa hieman sen papin puolesta, kun se kalan köriläs pääsi siltä karkuun.....voi turkanen sanon minä...:)Minä olisin tehnyt siitä oikein hyvää ruokaa, jos olisin ollut sen papin rouwa, tietenkin :D
- savon seppä
Pikkurouwa kirjoitti:
Minä olisin tehnyt siitä oikein hyvää ruokaa, jos olisin ollut sen papin rouwa, tietenkin :D
se olis ollut vaikka kymppi kiloinen matikka, olisko onnistunut nylkeminen..:)
- Pikkurouwa
savon seppä kirjoitti:
se olis ollut vaikka kymppi kiloinen matikka, olisko onnistunut nylkeminen..:)
Vihaan niitä niin paljon, etä revin niiltä nahkan pois!
*made ei ole kala, se on jätemylly* - savon seppä
Pikkurouwa kirjoitti:
Vihaan niitä niin paljon, etä revin niiltä nahkan pois!
*made ei ole kala, se on jätemylly*talvella maukkain kalakeitto, se on tosi....Onhan se hieman limainen ja nuljakas kala, ettei tahdo äkkinäisen käsissä pysyä..:)
- puusta putoa.
Pikkurouwa kirjoitti:
Minä en usko ihan tuohon omenat puusta putoaa juttuun, olen huomannut, että samasta puusta voi tipahdella monenlaisia omenoita. Omenat ovat hyvin yksilöllisiä.Sotkeudumpa minäkin tähän keskusteluun.
Juu, en minäkään usko tähän omppu vertauskuvaan, vaikka itse sitä sopivasti käytänkin.
Minulla on 21v. tytär ja parivuotta nuorempi poika. Tyttären suusta v...u-sanan kuulee alvariinsa. Pojan suusta e nole kuullut koskaan mitään kirosanaa.
Meillä kotona ei kroilla, eikä siihen ole annettu kellekään oikeutta.
Siitä huolimatta tytär on ominut sanan itselleen. Hän on jo muuttanut pois kotoa, eikä asia ole yhtään muuttunut siltä osin. Hän on elintavoiltaan kuitenkin kunnon tyttö, ei pyöri jengeissä, ei tupakoi, eikä käytä päihteitä. Mutta tätä v,,,,a ei ole sanavarastosta saatu karsittua pois.
Olen yleiseti huomannut, että tytöt kiroilevat ja käyttäytyvät yleisesti huonommin kuin pojat.
- max-life
Luin avauksen otsikon ja odotin pahinta. Oletin avauksen otsikon perusteella sisällön kartoittavan palstalle kirjoittavien sukupuolijakaumaa sekä avaajan käsitystä näistä raapustelijoista.
Vaan helpotus oli suuri kun nykynuorisoahan se vaan käsitteli..;)
Ei silti, pahoja ovat toiset suustaan, samaa mieltä olen, mistä lie moisen mossuamisen oppineet. Ja sitten ne lävistykset.. ja housutkin niin matalalla jotta persvako näkyy.. Ihan kauheeta. *sanoo suupieli vinossa* =)- Pikkurouwa
Kyseessä oli vain tämänpäivänen pieni bussimatka ja sen saldo, mutta kenties samanlaisia havaintoja ovat muutkin tehneet vi...jen ja s...tanoiden yleistymisestä.
No ainahan nuoret nyt pitää mummoista ja vaareista erottaa, ei nuo lävärit ja peppurakohousut ainakaan minua haittaa, antakoot vaan navan näkyä...
*hih, tulee ihan oma nuoruus mieleen täss* - max-life
Pikkurouwa kirjoitti:
Kyseessä oli vain tämänpäivänen pieni bussimatka ja sen saldo, mutta kenties samanlaisia havaintoja ovat muutkin tehneet vi...jen ja s...tanoiden yleistymisestä.
No ainahan nuoret nyt pitää mummoista ja vaareista erottaa, ei nuo lävärit ja peppurakohousut ainakaan minua haittaa, antakoot vaan navan näkyä...
*hih, tulee ihan oma nuoruus mieleen täss*Kielenkäyttö (siis puhumisessa ja matkustusmielessä..=)) on nykyisin aika lailla omituista. Voimasanoista on tullut välisanoja.
Erittäinkin hyvän huomion olet tehnyt. Veikkaanpa kuitenkin, että kyseisten nuorten vanhemmatkaan eivät sanoja säästele..? Se siis veikkaus..;)
- Charletta
Jos minä saisin jokaisesta v-sanasta, jonka päivän aikana sanon, vaikkapa kymmenen senttiä, olisin miljonääri. Täytyisi yrittää keksiä sille joku korvaava sana.
- Pikkurouwa
Mitenkäs olis vaikka
voi ähmelönkäki tai hepsankuukko tai vaikka virsnu? - savon seppä
olis sinusta uskonut, kirjoitat tosi siististi....:))))Minä jos lyön pajavasaralla sormeen, saatan siinä onnen huumassa hieman äänelläkkin....:))) muuten olen kyllä aikatavalla siivo kielinen, mutta poikkeus tapauksia aina on jolloin on suorastaan mautonta olla vahvistamatta sanomaansa..:)
- Charletta
savon seppä kirjoitti:
olis sinusta uskonut, kirjoitat tosi siististi....:))))Minä jos lyön pajavasaralla sormeen, saatan siinä onnen huumassa hieman äänelläkkin....:))) muuten olen kyllä aikatavalla siivo kielinen, mutta poikkeus tapauksia aina on jolloin on suorastaan mautonta olla vahvistamatta sanomaansa..:)
Isäni tuossa aikoinaan kysyi minulta, että kykenenkö muodostamaan yhtään lausetta, jossa en tätä v-sanaa käyttäisi. Pienen miettimisen jälkeen oli pakko tunnustaa, että en kykene. Työkaveri viimeksi tänään manasi toiselle työkaverillemme, että hän on oppinut minulta huonoja tapoja kielenkäytössä. Sitä samaa ovat aikaisemminkin kaverit, ym. minulle huomauttaneet. *hymy*
- Charletta
Pikkurouwa kirjoitti:
Mitenkäs olis vaikka
voi ähmelönkäki tai hepsankuukko tai vaikka virsnu?Liian monimutkaisia sanoja meikäläisen suuhun. Otan ehdotuksia lisää vastaan mielelläni, myös muilta.
- savon seppä
Charletta kirjoitti:
Isäni tuossa aikoinaan kysyi minulta, että kykenenkö muodostamaan yhtään lausetta, jossa en tätä v-sanaa käyttäisi. Pienen miettimisen jälkeen oli pakko tunnustaa, että en kykene. Työkaveri viimeksi tänään manasi toiselle työkaverillemme, että hän on oppinut minulta huonoja tapoja kielenkäytössä. Sitä samaa ovat aikaisemminkin kaverit, ym. minulle huomauttaneet. *hymy*
, en usko, en usko ja vielä kerran en usko..:)
- savon seppä
Charletta kirjoitti:
Liian monimutkaisia sanoja meikäläisen suuhun. Otan ehdotuksia lisää vastaan mielelläni, myös muilta.
v...u sanan tilalle vaikka sellaiset kuin namiskukkula tai lipotin...:)
- merliNelli
noita sanoja tulee itsekkin päästeltyä ihan kiitettävästi:)
Itse sanomana ne eivät kuulosta niin rumilta, kuin jonkun toisen päästeleminä..mistähän sekin johtuu.
Kumma juttu tuo v****..varmaan kaikista suosituin kirosana:)ainakin nuorten miesten..miksei vanhempienkin joukossa..:DD
Olisko jotain viha rakkaus suhdetta:DD- manhattan
toi otsikko kuullostaa yhdeltä mun entiseltä työpaikalta 80-luvulla.. =)
- merliNelli
manhattan kirjoitti:
toi otsikko kuullostaa yhdeltä mun entiseltä työpaikalta 80-luvulla.. =)
Tuli mieleen tehdassalillinen naisia ja muutama miehenpuoli lompsimassa varaston ja salin väliä..:DD
Juu, tätä se teettää kun omii koko konjakkipullon..:DD - manhattan
merliNelli kirjoitti:
Tuli mieleen tehdassalillinen naisia ja muutama miehenpuoli lompsimassa varaston ja salin väliä..:DD
Juu, tätä se teettää kun omii koko konjakkipullon..:DDTodisteena se kun hahmotit, että just sellainen se mun duunipaikka oli. Olin vuoromestarina siellä, ja joka ainut päivä vähintään 20 ihmistä, niin työntekijoitä kun herroja, V-ttuili mun päivän mustaks. Aivan uskomaton paikka, semmosia ei ees ole varmaan enää =)
Onks Nellin letit vielä ojennuksessa sentään? :) - merliNelli
manhattan kirjoitti:
Todisteena se kun hahmotit, että just sellainen se mun duunipaikka oli. Olin vuoromestarina siellä, ja joka ainut päivä vähintään 20 ihmistä, niin työntekijoitä kun herroja, V-ttuili mun päivän mustaks. Aivan uskomaton paikka, semmosia ei ees ole varmaan enää =)
Onks Nellin letit vielä ojennuksessa sentään? :)kyllä tää taikajuoma tekee jotenkin älykkäämmäksi..siis kohtuudella nautittuna:D
En mie mikkään nero oo, enkä taho ollakkaan, miul on lystii just näin:DD
Letit..kokeilin ja vasemmanpuoleinen jo vähän vinksottaa..nou hätä, huomenna nuttura tiukalle sitten:DD - manhattan
merliNelli kirjoitti:
kyllä tää taikajuoma tekee jotenkin älykkäämmäksi..siis kohtuudella nautittuna:D
En mie mikkään nero oo, enkä taho ollakkaan, miul on lystii just näin:DD
Letit..kokeilin ja vasemmanpuoleinen jo vähän vinksottaa..nou hätä, huomenna nuttura tiukalle sitten:DDOon kyllä aika huono noissa murretunnistuksissa, mut sie taijat olla Karjalan tyttöi..tai kai Lapissa kans sanotaan, kuten taikajuoma susta paljasti..?
Mut vaikea sua on kyllä kuvitella tiukkanutturana :)
Nerot on kuulemma aika onnettomia ihmisiä. Onneks ei ole osunut moista riesaa itselle :) - merliNelli
manhattan kirjoitti:
Oon kyllä aika huono noissa murretunnistuksissa, mut sie taijat olla Karjalan tyttöi..tai kai Lapissa kans sanotaan, kuten taikajuoma susta paljasti..?
Mut vaikea sua on kyllä kuvitella tiukkanutturana :)
Nerot on kuulemma aika onnettomia ihmisiä. Onneks ei ole osunut moista riesaa itselle :)löytyy miusta noita molempii ja vähäsen muutakkii..:DDD
Tuo nutturajuttu....noo, meilläpäin nuttura tiukalla tarkottaa asiallista ja vakavaa..nuttura sevon on kun menee syystä tai toisesta(yleensä siitä toisesta)överiksi..:DD
Joskus mie yritän kiristää tuota nutturaa...vaa ei se onneton uso..aina jokunen kutri karkailee.Letit ei niin haittaa vaikka vähän vinksottaakin:P
Vaan nyt täytyy mennä katteleen unikuvia..aamulla pitäis jaksaa nousta ja aikasin:( - manhattan
merliNelli kirjoitti:
löytyy miusta noita molempii ja vähäsen muutakkii..:DDD
Tuo nutturajuttu....noo, meilläpäin nuttura tiukalla tarkottaa asiallista ja vakavaa..nuttura sevon on kun menee syystä tai toisesta(yleensä siitä toisesta)överiksi..:DD
Joskus mie yritän kiristää tuota nutturaa...vaa ei se onneton uso..aina jokunen kutri karkailee.Letit ei niin haittaa vaikka vähän vinksottaakin:P
Vaan nyt täytyy mennä katteleen unikuvia..aamulla pitäis jaksaa nousta ja aikasin:(Mukavia Unia! =)
Ihan korviin sattuu kun kuuntelee bussissa tuota nuorten kielenkäyttöä. Tekis ihan mieli sanoa heille että nyt desinfioin teidän suut.
Itse en kirosanoja suustani päästele. Lapset kun yritti joskus niitä kokeilla, silloin täräytin takaisin samalla lailla. Lapset oli kauhuissaan mitä se äiti suustaan päästelee, kun eivät olleet siihen tottuneet. Eivätpä sitten kotona enää kiroilleetkaan, tiedä sitten miten muualla.
"Hitto" taitaa olla itselläni nykyään voimakkain sana.- maiköl
Eiköhän kiroilu johdu siitä että kyseisellä ihmisellä on suppea sanavarasto. Kun puhetta ei muuten saada aikaan niin sitä täydennetään kirosanoilla.Kyllä kiroilu kariutuu puheesta kun ikää tulee lisää ja huomataan että sanoja on muitakin ku vittusaatanaperkelepaskahomolesbo.
- mistäkö perkuleesta
tuo meidän jälkikasvu on oppinut noin helvetisti kiroilemaan; vitusta puhutaan kuin pikkuleivästä
ikkään...kai niille saatanoille on alettava lakia
lukemaan!
muton olkero. - norMix evk
...kielessämme kummastellaan jo ulkomaillakin. Uskoakseni virusvapaa linkki (klikkaamalla kuvaa sen saa suuremmaksi):
http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?album=lastup&cat=-5&pos=25
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2742445Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001314- 1081211
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831211Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581165Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi811106- 44972
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67907Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22860- 33777