Pidätkö kortin pelaamisesta?

Tuossa eilen työkaverin kanssa saunottiin, syötiin ja ennenkaikkea juotiin hyvin. Sitten läiskittiin korttia.

Tikkipokkaa ja tavoite oli päästä tasan sataan pisteeseen. Kyllä vilahti aikaa kivasti ja hirmu vääntö. Oisin halunnut olla kärpäsenä katossa, kun pikkuisen päihtyneet huumorimielellä kortilla taistelevat ukot otti yhteen. 😂 Että tikillä voitto ja parilla pistekin pokasta tuntui hyvältä, kun kaveri ei saanut mitään. 😂

Ois kyllä vielä kivempi kun pelaajia ois useampi. Vois vaikka jotain lupausta pelata. Se on kiva peli. Ja jännemmän pelistä saa, kun

162

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähti ennen aikojaan aloitus! 😤

      Niin, että jännemmän pelistä kun pelistä saa, kun ostaa voittajalle pullon viinaa, sekä kaikki osallistujat maksaa osansa siitä. Sama intensiteetti ei tule jos palkintona oisi 15-20 euroa rahaa, mutta kun on viinaa, niin se on ihan toinen juttu, vaikka ei erityisemmin viinaa joisikaan. 😀

      • Huutopussiki on kiva peli ku pieni panos ps oispa porukka missä pelata


      • pasii1 kirjoitti:

        Huutopussiki on kiva peli ku pieni panos ps oispa porukka missä pelata

        Paras kaksinpeli on "Avo-Marjapussi" "Huutopussin" pistein ja säännöin.Eli valtti saa vaihtua,viimeisestä 20-pist. ja pelataan tonniin ja jos aikaa niin kymmenen sarja/kymmeneen voittoon.Pitää olla virvokkeita,kofeiiniä...


    • Anonyymi

      Mut paremmin tuntevat tietävät millasta mun kanssa on pelata korttia tai jotain muuta kilpailua.

      • Anonyymi

        Mutta siis tykkään pelata korttia. Lasten täytyy antaa välillä voittaa, mutta vaan välillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis tykkään pelata korttia. Lasten täytyy antaa välillä voittaa, mutta vaan välillä.

        No joskus pelattiin hold em pokeria muksujen kanssa monopolin rahoilla ja kyllä niitten tuurilla putsasivat mut.... tyttö oli ihan liekeissä. 😂


    • Tykkään.

      Lapsena pelattiin usein perheen ja suvun kesken.

      • Joo. En muistanutkaan miten mukavaa hommaa tuo kortinpeluu on. Vois koittaa saada jonkun korttiringin. 4-5 tyyppiä ja viinapullo voittajalle. 😁👌


      • Disse kirjoitti:

        Joo. En muistanutkaan miten mukavaa hommaa tuo kortinpeluu on. Vois koittaa saada jonkun korttiringin. 4-5 tyyppiä ja viinapullo voittajalle. 😁👌

        Mä tuun megeen..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä tuun megeen..

        No taatusti pääsisit... voisit kyllä muuttaa lähemmäks. Sun kanssa vois touhuta kaikkea muutakin kivaa... vaikka sama leffamakukin ja se mesominenkin ois kivaa...😬👌


      • Disse kirjoitti:

        No taatusti pääsisit... voisit kyllä muuttaa lähemmäks. Sun kanssa vois touhuta kaikkea muutakin kivaa... vaikka sama leffamakukin ja se mesominenkin ois kivaa...😬👌

        Vedettäis pikkuset kännit...ihan pikkuset vaa..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Vedettäis pikkuset kännit...ihan pikkuset vaa..

        No perskeles! 😬👌

        Mieti sitäkin tilannetta, mitkä jutut ois pelipöydässä! 😂
        Minusta pelihommiin ois kyllä otettava huumorintajuista sakkia, se sellainen jutunheitto kuuluu siihen! 😂

        ”Sinäkin helkatin kuikelo, jouluna syntynyt kuivan kesän orava!” 😂


      • Disse kirjoitti:

        No perskeles! 😬👌

        Mieti sitäkin tilannetta, mitkä jutut ois pelipöydässä! 😂
        Minusta pelihommiin ois kyllä otettava huumorintajuista sakkia, se sellainen jutunheitto kuuluu siihen! 😂

        ”Sinäkin helkatin kuikelo, jouluna syntynyt kuivan kesän orava!” 😂

        Sitten pitää ottaa ainakin Lineri mukaan..

        🐒💨


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sitten pitää ottaa ainakin Lineri mukaan..

        🐒💨

        No ois kyllä siistiä kun pääsiskin johonkin pelaamaan tai touhuamaan jotain palstan hyvien tyyppien kanssa. Abriskin ois hyvä varmaan ottaa mukaan. Sillä on ainakin huumori kohillaan. 😬👌


      • Disse kirjoitti:

        No ois kyllä siistiä kun pääsiskin johonkin pelaamaan tai touhuamaan jotain palstan hyvien tyyppien kanssa. Abriskin ois hyvä varmaan ottaa mukaan. Sillä on ainakin huumori kohillaan. 😬👌

        Totta. Mut täytyy ny lopettaa, ettei syytellä sisäpiiristelystä..😄


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Totta. Mut täytyy ny lopettaa, ettei syytellä sisäpiiristelystä..😄

        No senkus syyttävät, kyllä täällä yllättävän moni vetää herneet nokkaan ihan ihmeellisistä asioista. Abris kekkas mun henkilöllisyyden ja kysyi jos pääsis facekaveriks, niin jo joku pahastu ja veti siitäkin kilarit. 😂😂😂


      • Disse kirjoitti:

        No senkus syyttävät, kyllä täällä yllättävän moni vetää herneet nokkaan ihan ihmeellisistä asioista. Abris kekkas mun henkilöllisyyden ja kysyi jos pääsis facekaveriks, niin jo joku pahastu ja veti siitäkin kilarit. 😂😂😂

        Mä luin sen keskustelun ja mietin oliko kyse facesta, vai irl-tilanteesta..

        Mä oon vaan täällä..😞😄


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä luin sen keskustelun ja mietin oliko kyse facesta, vai irl-tilanteesta..

        Mä oon vaan täällä..😞😄

        Siis ihan facessa ollaan nyt kamuja. En mä usko, että tarvitsee tavata ihan nenätysten. Privana on paljon parempi jutskata henkilökohtaisempia juttuja. Ei nää pahastujat ja kyttääjät pääse väliin. 😁


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä luin sen keskustelun ja mietin oliko kyse facesta, vai irl-tilanteesta..

        Mä oon vaan täällä..😞😄

        Mitä tarkoitit tuolla, että oot vaan täällä? 🤔


      • Disse kirjoitti:

        Mitä tarkoitit tuolla, että oot vaan täällä? 🤔

        Niin että mä en ole missään muualla somessa kuin täällä. On mulla kyllä rekattuna face, kun halusin yhteyden yhteen henkilöön, mutta se on ihan tyhjä, siis se mun face.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niin että mä en ole missään muualla somessa kuin täällä. On mulla kyllä rekattuna face, kun halusin yhteyden yhteen henkilöön, mutta se on ihan tyhjä, siis se mun face.

        Joo. No mä vaan mietin tuota surullista hymiötä, että liittykö se siihen. 🤔


      • Disse kirjoitti:

        Joo. No mä vaan mietin tuota surullista hymiötä, että liittykö se siihen. 🤔

        Ei kaikenmaailman hymiöitä pidä niin tosissaan ottaa..😏😜🙃


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei kaikenmaailman hymiöitä pidä niin tosissaan ottaa..😏😜🙃

        Ei niin, mutta varmistin... 😉🤤🤓🧐


    • En oikeastaan. Voin olla laivan upotusta tai jotain sanaselityspeliä. Tai jotain fyysistä.

      Oon huono häviäjä ja tulee äkkiä kivasta illasta raskas, kun peliä on pelattava niin pitkään, että kiistaton voittaja on selvillä.

      Palatkoon muut, voin leikata nurmen ja katsella.

      • No eipä ne kaikille sovi. Mullakin oli joskus vaikeuksia niellä tappioita, mutta jokin muuttui ja nyt nautin itse pelistä, en niin lopputuloksesta. Siinä voi taktikoida ja käyttää kaikenlaisia konsteja voittaakseen. Vähän psykologistakin touhua. 😁


      • Disse kirjoitti:

        No eipä ne kaikille sovi. Mullakin oli joskus vaikeuksia niellä tappioita, mutta jokin muuttui ja nyt nautin itse pelistä, en niin lopputuloksesta. Siinä voi taktikoida ja käyttää kaikenlaisia konsteja voittaakseen. Vähän psykologistakin touhua. 😁

        Broidin kanssa nuorena pelattiin sököä rahasta. Sitten kyllästyttiin ja pelattiin niin, että laitettiin potti ja se kumpi vetää pakasta isomman kortin voittaa..🙄


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Broidin kanssa nuorena pelattiin sököä rahasta. Sitten kyllästyttiin ja pelattiin niin, että laitettiin potti ja se kumpi vetää pakasta isomman kortin voittaa..🙄

        Kerran lähipubissa pelasin jonkun ukon kanssa..en enää muista sen pelin nimeä edes..ihan setelirahalla pelattiin. Voitin jostais syystä joka kerta ja se syytti mua huijaamisesta ja möksähti. Sitten se halus uusinnan ja taas mä voitin..😀


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kerran lähipubissa pelasin jonkun ukon kanssa..en enää muista sen pelin nimeä edes..ihan setelirahalla pelattiin. Voitin jostais syystä joka kerta ja se syytti mua huijaamisesta ja möksähti. Sitten se halus uusinnan ja taas mä voitin..😀

        Tuosta on aikaa joku 25 vuotta..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tuosta on aikaa joku 25 vuotta..

        Mun nimi löytyy jostain Klaukkalanbaarin bilispöydän pohjasta, en saanut yhtään palkoa sisään ja hävisin. 😂

        Aloitin pelin, enkä saanut sisään, sit kaveri vaan mätti kaikki sisään kerralla. 😂
        Ei paljoa voinut tehdä mitään. 😁


      • Disse kirjoitti:

        Mun nimi löytyy jostain Klaukkalanbaarin bilispöydän pohjasta, en saanut yhtään palkoa sisään ja hävisin. 😂

        Aloitin pelin, enkä saanut sisään, sit kaveri vaan mätti kaikki sisään kerralla. 😂
        Ei paljoa voinut tehdä mitään. 😁

        Mäkään en taida bilistä.

        Mut lapsena olin haka koronassa. Se oli kivaa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mäkään en taida bilistä.

        Mut lapsena olin haka koronassa. Se oli kivaa.

        Ostettiin siskon ksnssa mutsille korona joululahjaks. Sitä onkin tullut hakattua aika monesti. Huippupeli kyllä, mut vaatii yllättävän paljon tilaa, varsinkin jos neljä pelaa...


      • Disse kirjoitti:

        Ostettiin siskon ksnssa mutsille korona joululahjaks. Sitä onkin tullut hakattua aika monesti. Huippupeli kyllä, mut vaatii yllättävän paljon tilaa, varsinkin jos neljä pelaa...

        Vai mutsille muka ostitte..😄


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Vai mutsille muka ostitte..😄

        Juu. Mutsi on aina sellaisen halunnut. Ja se haluis pelata myös korttia. Sen kanssa on kiva katsoa jäkispelejä telkusta. Se on Suomifani. Neuloo sukkaa ja kiroaa tuomareita. 😂


      • Disse kirjoitti:

        Juu. Mutsi on aina sellaisen halunnut. Ja se haluis pelata myös korttia. Sen kanssa on kiva katsoa jäkispelejä telkusta. Se on Suomifani. Neuloo sukkaa ja kiroaa tuomareita. 😂

        Mutsi on äijä! 😁💪


      • Disse kirjoitti:

        Juu. Mutsi on aina sellaisen halunnut. Ja se haluis pelata myös korttia. Sen kanssa on kiva katsoa jäkispelejä telkusta. Se on Suomifani. Neuloo sukkaa ja kiroaa tuomareita. 😂

        Aaah..

        Syyllistyin mutsien stereotypittamiseen. He. No, ei munkaan mutsi mikään perinteinen essu päällä hyörivä pullonleipoja ollut. Tai onhan se elossa vieläkin..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Aaah..

        Syyllistyin mutsien stereotypittamiseen. He. No, ei munkaan mutsi mikään perinteinen essu päällä hyörivä pullonleipoja ollut. Tai onhan se elossa vieläkin..

        No sellaistahan sattuu ja kun usein sattuu, tottuu. 😬

        Minusta mä oon oppinut just mutsilta sellaisen rentouden kaikkea kohtaan. Sekin tekee kaikenlaista, vaikka on nainen. Itse oon taas tehnyt kaikkea, vaikka oon mies. Sukupuoliset stereotypiat ei mua sido. 😊👌


      • Disse kirjoitti:

        No sellaistahan sattuu ja kun usein sattuu, tottuu. 😬

        Minusta mä oon oppinut just mutsilta sellaisen rentouden kaikkea kohtaan. Sekin tekee kaikenlaista, vaikka on nainen. Itse oon taas tehnyt kaikkea, vaikka oon mies. Sukupuoliset stereotypiat ei mua sido. 😊👌

        Sitä voi luulla ettei sido, mutta kyllä ne sitoo..Ihan nyt vaikka pukeutumisen ja tiettyjen asentojen ja käytöstapojen suhteen..Mutta hyvä se on noita kyseenalaistaa, harvempi mies, kuin nainen niin tekee..Väittäisin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kerran lähipubissa pelasin jonkun ukon kanssa..en enää muista sen pelin nimeä edes..ihan setelirahalla pelattiin. Voitin jostais syystä joka kerta ja se syytti mua huijaamisesta ja möksähti. Sitten se halus uusinnan ja taas mä voitin..😀

        Sepä onkin hassua kun mielessään sitä ei olisi kilpailuhenkinen, mutta sitten kun on tilanne päällä ni puskat raikaa,.. :D

        Musta kaikki fyysiset pelit on mukavia kun saa ottaa lähikontaktia.
        Vaikkapa amerikkalainen jalkapallo mökillä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sitä voi luulla ettei sido, mutta kyllä ne sitoo..Ihan nyt vaikka pukeutumisen ja tiettyjen asentojen ja käytöstapojen suhteen..Mutta hyvä se on noita kyseenalaistaa, harvempi mies, kuin nainen niin tekee..Väittäisin.

        Joo. Siis kyllähän niitä on, mutta poisoppiminen niistä vapauttaa itsessä myös ennakkoluuloja ja oletuksia pois.

        Sitten saa olla oma itsensä paremmin. 😊👌

        https://aijaa.com/Wwf05Q

        Tuossa mun fleda! 😀


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Siis kyllähän niitä on, mutta poisoppiminen niistä vapauttaa itsessä myös ennakkoluuloja ja oletuksia pois.

        Sitten saa olla oma itsensä paremmin. 😊👌

        https://aijaa.com/Wwf05Q

        Tuossa mun fleda! 😀

        HERRAJESTAS!


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Siis kyllähän niitä on, mutta poisoppiminen niistä vapauttaa itsessä myös ennakkoluuloja ja oletuksia pois.

        Sitten saa olla oma itsensä paremmin. 😊👌

        https://aijaa.com/Wwf05Q

        Tuossa mun fleda! 😀

        Onko tuo nyt MC mummotkyykkyyn-tukka?!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Onko tuo nyt MC mummotkyykkyyn-tukka?!

        No se on vaan mun tukka. 😁

        Just siellä Savonlinnassa tuli yks papparainen kyselee pyörästä. Silläkin oli joku Goldwing. Sit se lopuksi sanoi, että onpas kiva väri sulla päässä muuten. 😬
        Leuka oli loksahtaa.... mutta aika rispektit sai papukka multa. Ei haittaa onko nuorempi tai turkoosi heltta, kunhan ymmärtää ajaa motskarilla. Sekin sanoi, miten kiva on noi tuoksut maatiellä. Heinät ja kukat, puukasat ja ties mitkä. Tulee muistoja nuoruudesta ja ties mistä. 😊


      • Disse kirjoitti:

        No se on vaan mun tukka. 😁

        Just siellä Savonlinnassa tuli yks papparainen kyselee pyörästä. Silläkin oli joku Goldwing. Sit se lopuksi sanoi, että onpas kiva väri sulla päässä muuten. 😬
        Leuka oli loksahtaa.... mutta aika rispektit sai papukka multa. Ei haittaa onko nuorempi tai turkoosi heltta, kunhan ymmärtää ajaa motskarilla. Sekin sanoi, miten kiva on noi tuoksut maatiellä. Heinät ja kukat, puukasat ja ties mitkä. Tulee muistoja nuoruudesta ja ties mistä. 😊

        Mistä idea väriin tuli?


      • Disse kirjoitti:

        No se on vaan mun tukka. 😁

        Just siellä Savonlinnassa tuli yks papparainen kyselee pyörästä. Silläkin oli joku Goldwing. Sit se lopuksi sanoi, että onpas kiva väri sulla päässä muuten. 😬
        Leuka oli loksahtaa.... mutta aika rispektit sai papukka multa. Ei haittaa onko nuorempi tai turkoosi heltta, kunhan ymmärtää ajaa motskarilla. Sekin sanoi, miten kiva on noi tuoksut maatiellä. Heinät ja kukat, puukasat ja ties mitkä. Tulee muistoja nuoruudesta ja ties mistä. 😊

        Mut nyt sä olet badasss....gangsteri. Glumps,


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mistä idea väriin tuli?

        Parturilta. Se on rimpsakka nuori nainen ja ammattilainen. Mä annan sille vapaat kädet ja se hoitaa mun hiukset kondikseen aina 5-6 viikon välein. 😊👌

        On muuten huipputyyppi ihmisenä. Aivan mahtava ihminen. 😊👌


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mut nyt sä olet badasss....gangsteri. Glumps,

        Paha perse mulla? Ei vaan ihana peppu tää on! 😂


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Siis kyllähän niitä on, mutta poisoppiminen niistä vapauttaa itsessä myös ennakkoluuloja ja oletuksia pois.

        Sitten saa olla oma itsensä paremmin. 😊👌

        https://aijaa.com/Wwf05Q

        Tuossa mun fleda! 😀

        Ai hertsileijaa..Mahtava!


      • Disse kirjoitti:

        Parturilta. Se on rimpsakka nuori nainen ja ammattilainen. Mä annan sille vapaat kädet ja se hoitaa mun hiukset kondikseen aina 5-6 viikon välein. 😊👌

        On muuten huipputyyppi ihmisenä. Aivan mahtava ihminen. 😊👌

        Parturin toiveasiakas, ei vaateita ja vapaat visiot : )


      • Disse kirjoitti:

        Paha perse mulla? Ei vaan ihana peppu tää on! 😂

        No eiku pelottava...niinku Jännämies. :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No eiku pelottava...niinku Jännämies. :D

        Tuohon nahkarotsi..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai hertsileijaa..Mahtava!

        Nyt kun sulla on tommonen harja päässäs, niin kyllä sun se leijona Pitää ihoos naputella. Näitkö muuten sen mun yhen tatskan minkä tänne laitoin aijaalla? Se kettu.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No eiku pelottava...niinku Jännämies. :D

        No ei kai sentään? 😳

        Mutta mä jo keksin, että kun tykkään pelata vaikka mitä, että taidan olla selkainen pelimies! 😂

        No oikeesti noista stereotypioista pitäis päästä irti. Jokainen saa olla ja näyttää miltä haluaa. 😊👌


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tuohon nahkarotsi..

        On mulla yks nahkanenkin ajotakki. 😀👍


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nyt kun sulla on tommonen harja päässäs, niin kyllä sun se leijona Pitää ihoos naputella. Näitkö muuten sen mun yhen tatskan minkä tänne laitoin aijaalla? Se kettu.

        En mä tatskaa halua.... ei oo mun juttu. Ehkä häipyvät hiutatuoinnit on ihan jees. 😬👌


      • Disse kirjoitti:

        No ei kai sentään? 😳

        Mutta mä jo keksin, että kun tykkään pelata vaikka mitä, että taidan olla selkainen pelimies! 😂

        No oikeesti noista stereotypioista pitäis päästä irti. Jokainen saa olla ja näyttää miltä haluaa. 😊👌

        No niin niin niin niin.


      • Disse kirjoitti:

        En mä tatskaa halua.... ei oo mun juttu. Ehkä häipyvät hiutatuoinnit on ihan jees. 😬👌

        Ei tatskaa. Kyllä tukka saa luvan riittää.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai hertsileijaa..Mahtava!

        Herranmunjee! 😂


      • Disse kirjoitti:

        En mä tatskaa halua.... ei oo mun juttu. Ehkä häipyvät hiutatuoinnit on ihan jees. 😬👌

        On se sun juttus, sä et vaan tiedä sitä vielä.

        Ennen kuin sä täytät 50, niin sulta löytyy leijonatatska. Mun kristallipallo sano niin..😄


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No niin niin niin niin.

        Sulle tatuoidaan kiroileva siili. Haluut tai et..🙃


      • Wwuwuw kirjoitti:

        On se sun juttus, sä et vaan tiedä sitä vielä.

        Ennen kuin sä täytät 50, niin sulta löytyy leijonatatska. Mun kristallipallo sano niin..😄

        Älä sä nyt yritä. Just sanoin ettei Dissille tuu. Ei ees nilkkaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei tatskaa. Kyllä tukka saa luvan riittää.

        No kyllä mä sitäkin mietin, mutta ei se oo mun juttu. Mä haluun välillä säväyttää ja räväyttää, mutten pysyväisesti, niin se menis turhuuteen siinä mielessä. 😊👌

        Jotkuthan ottaa sen muistoksi vaikka jostain hetkestä, mulla taas ne muistot tulee jostain muualta. Vaikka bilteman hyllystä tekstiilipesuainepöntön kohdalla. 😁

        Meen muuten huomenna kokeilee golffaamista. 😝👍


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sulle tatuoidaan kiroileva siili. Haluut tai et..🙃

        Eiku mä otan erään paljon rakastetun poliitikon kuvan kankkuun, että se näkyy siitä sitten aina ja on illan viimeinen aatos tulevalle miehelle *itkunaurua*


      • Wwuwuw kirjoitti:

        On se sun juttus, sä et vaan tiedä sitä vielä.

        Ennen kuin sä täytät 50, niin sulta löytyy leijonatatska. Mun kristallipallo sano niin..😄

        Hähää! Niinhän sä luulet! 🤓

        Mä oon kuules funtsaillut kaikkea.... mutta oppinut senkin, että:

        Never say never!

        Mutta nyt oon varma, etten tatskaa halua. 😊


      • Disse kirjoitti:

        No kyllä mä sitäkin mietin, mutta ei se oo mun juttu. Mä haluun välillä säväyttää ja räväyttää, mutten pysyväisesti, niin se menis turhuuteen siinä mielessä. 😊👌

        Jotkuthan ottaa sen muistoksi vaikka jostain hetkestä, mulla taas ne muistot tulee jostain muualta. Vaikka bilteman hyllystä tekstiilipesuainepöntön kohdalla. 😁

        Meen muuten huomenna kokeilee golffaamista. 😝👍

        No eihän se sun juttus oo. Kyllä minä sen tiesin jo ennen sinua. Päh.

        "tekstiilipesuainepöntön kohdalla." Hysst :D Vaikkakin niin parempi.

        "Meen muuten huomenna kokeilee golffaamista"

        Pitääkö kaikkea kokeilla? Vastahan riekuit vesiskootterin kanssa.
        Kohta sä tulet tänne kertomaan, että se ois vuorossa liitovarjo... *huolestuneena*

        Golfissakin voi sattua mitä vaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Eiku mä otan erään paljon rakastetun poliitikon kuvan kankkuun, että se näkyy siitä sitten aina ja on illan viimeinen aatos tulevalle miehelle *itkunaurua*

        Yks fanaattinen politiikan fanihan otti kuule tatskat kankkuihin, toiseen ahtisaaren kuva ja toiseen elisabeth Rehnin kuvan, pyllisti sit vaimolleen ja kysyi ketä siellä näkyy.
        Vaimo vastasi että Ahtisaari ja Rehn pakaroissa ja näyttäähän tuossa keskellä olevan Velttovirtanenkin. 😂😂😂


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No eihän se sun juttus oo. Kyllä minä sen tiesin jo ennen sinua. Päh.

        "tekstiilipesuainepöntön kohdalla." Hysst :D Vaikkakin niin parempi.

        "Meen muuten huomenna kokeilee golffaamista"

        Pitääkö kaikkea kokeilla? Vastahan riekuit vesiskootterin kanssa.
        Kohta sä tulet tänne kertomaan, että se ois vuorossa liitovarjo... *huolestuneena*

        Golfissakin voi sattua mitä vaan.

        No mä mietin, että just se olis rauhallisempi laji kuin säbä... ja sitä voisin harrastaa yksinkin, jos muut on töissä. 🤔

        Eläs nyt.... ei golffi ole vaarallista... nehän huutaa ”fore” ennenkuin pallo kopsahtaa otsaan. 😂


      • Anonyymi

        Sori vaan, mutta karsee wt-fleda.

        No niin, tulihan se turskakin sieltä jäähileiden joukosta kun oikein houkuttelitte.

        -flowers-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sori vaan, mutta karsee wt-fleda.

        No niin, tulihan se turskakin sieltä jäähileiden joukosta kun oikein houkuttelitte.

        -flowers-

        Kiitos. Olen mä kuullut tuotakin mielipidettä. Eikä se haittaa, pitää sekin sanoa, jos siltä tuntuu.

        Mietin muuten, että osaatko irl turskan kanssa heilua? Ootko sä se pikkutyttö myös, joka on rakentanut muurin tunteidensa ympärille?

        Ihan uteliaisuuttani vaan kysyn. 😊


      • Disse kirjoitti:

        No mä mietin, että just se olis rauhallisempi laji kuin säbä... ja sitä voisin harrastaa yksinkin, jos muut on töissä. 🤔

        Eläs nyt.... ei golffi ole vaarallista... nehän huutaa ”fore” ennenkuin pallo kopsahtaa otsaan. 😂

        Mä meen nyt niille liiviostoksille, herra vitsiniekka : )


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mä meen nyt niille liiviostoksille, herra vitsiniekka : )

        No menehän toki. 😊👌
        Mä tässä jo sohvalle oikaisin. Taidan ottaa nokoset, sitten jos imurois kämpän. Mun vuoro. Sit illalla sauna lämpiimään ja etsin kauluspaidan jostain huomiselle. 😎


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Kiitos. Olen mä kuullut tuotakin mielipidettä. Eikä se haittaa, pitää sekin sanoa, jos siltä tuntuu.

        Mietin muuten, että osaatko irl turskan kanssa heilua? Ootko sä se pikkutyttö myös, joka on rakentanut muurin tunteidensa ympärille?

        Ihan uteliaisuuttani vaan kysyn. 😊

        No sehän on vaan mun mielipide, pääasia on että sä tykkäät.

        En se tarinan pikkutyttö ollut mä, jos sitä mietit.

        Kyllä mä irl olen myös suora, mutta en ainakaan tarkoituksella loukkaa, enkä yleensä kommentoi ihmisten ulkonäköä, täällä viestintä on kärjistetympää, provosoivampaa. IRL en koe tarvetta provosoida, vaikka suora olenkin.

        Anteeksi jos olin nyt liian suora sun tukkasi suhteen.

        -flowers-


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sehän on vaan mun mielipide, pääasia on että sä tykkäät.

        En se tarinan pikkutyttö ollut mä, jos sitä mietit.

        Kyllä mä irl olen myös suora, mutta en ainakaan tarkoituksella loukkaa, enkä yleensä kommentoi ihmisten ulkonäköä, täällä viestintä on kärjistetympää, provosoivampaa. IRL en koe tarvetta provosoida, vaikka suora olenkin.

        Anteeksi jos olin nyt liian suora sun tukkasi suhteen.

        -flowers-

        Joo. Minusta on kiva saada palautetta kun palautetta. En mä jää miettimään itse asiaa mitä siinä milloinkin tulee. Että ei haittaa suoruus ollenkaan. 😊

        No se tyttö siinä tarinassa voisi reagoida muutenkin kuin olla mulkku. Esimerkiksi vetäytyminenkin on reagointia. Sekin voi loukata muita ihmisiä siinä missä paha sana.

        Minusta itsensä tunnistaminen on vaikeinta. Jos sen osaisi tuostavaan, voisi tunteisiinsa reagoida ulospäin mahdollisimman luontevasti. 🤔


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Joo. Minusta on kiva saada palautetta kun palautetta. En mä jää miettimään itse asiaa mitä siinä milloinkin tulee. Että ei haittaa suoruus ollenkaan. 😊

        No se tyttö siinä tarinassa voisi reagoida muutenkin kuin olla mulkku. Esimerkiksi vetäytyminenkin on reagointia. Sekin voi loukata muita ihmisiä siinä missä paha sana.

        Minusta itsensä tunnistaminen on vaikeinta. Jos sen osaisi tuostavaan, voisi tunteisiinsa reagoida ulospäin mahdollisimman luontevasti. 🤔

        Vetäytyminen on vähän hankala, kun sehän voi olla myös itsen suojelua tai vaan omista rajoista kiinni pitämistä? Että jos joku vetäytyy omista syistään lähtöisin, ja toinen kokee sen loukkauksena, niin miten voi loukkaantua sellaisesta kun toinen pitää kiinni omista rajoistaaan? Jos on vaikka ihan väsy, ei jaksa jutella, toinen loukkaantuu, koska halusi jutella? Semmoset pitää jutella halki, ettei loukkaannu ”turhista”, tule väärinkäsityksiä.

        -flowers-


      • Anonyymi

        Niin jä mähän olen aiemminkin siitä avoimesta tuntemisesta täällä puhunut, mm. että on ok pelätä. Jos muistat. Se on vielä hankala aihe, kaikki haluaa niin hallita tunteensa, elämänsä, itsensä. Vaikka se on ihan fuulaa.

        -flowers-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin jä mähän olen aiemminkin siitä avoimesta tuntemisesta täällä puhunut, mm. että on ok pelätä. Jos muistat. Se on vielä hankala aihe, kaikki haluaa niin hallita tunteensa, elämänsä, itsensä. Vaikka se on ihan fuulaa.

        -flowers-

        Niin. Hiffaatkos, että me kaikki ymmärretään oman reagoimisen kautta kaikki.
        Siks vaikka sinä näet mun kommenteissa punasta, mutta se johtuu sinusta, ei minusta. Ja taas toisinpäin. 😊

        Siis kummankin pitää tunnistaa se itsessään, niin oppii tulemaan toimeen paremmin muitten kanssa. Osaa sanoa hymyillen kenelle tahaansa rajan tulleen vastaan ja poistuu vasta sitten, jos siltä tuntuu. Ja oisko mun tapauksessa sit se, että mun ei tarvitse selittää mitään enää, kun tuo raja on esitetty tulleen vastaan?

        Kaikki lähtee ehkä kiutenkin itsensä hyväksymisestä.

        Muuten, se pelko on minusta tärkeä tunne, mutta sen poissaolo tarkoittaa minulle elämisen iloa. En voi sille mitään, mutta teen sen eteen mieluusti töitä, että se poistuu. Tahdon ennemmin elää. En siis manipuloi tunnetta, vaan muutan jotain muuta, että se tunnetila poistuisi.... sen vuoksihan se tunne on olemassa. 😊👌


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Siis kyllähän niitä on, mutta poisoppiminen niistä vapauttaa itsessä myös ennakkoluuloja ja oletuksia pois.

        Sitten saa olla oma itsensä paremmin. 😊👌

        https://aijaa.com/Wwf05Q

        Tuossa mun fleda! 😀

        No joo, päätit sitten pride-viikon kunniaksi tempaista, tai niin kaikki sen ainakin näkee :D Pohojanmaalla tuommonen töyhtöhyyppä kieriteltäs tervassa ja höyhenissä ja siihen loppuis into näyttää riikinkukolta :D

        No joo, onneksi me täällä palstalla ollaan suvaitsevaisia :D


      • Wwuwuw
        Disse kirjoitti:

        Hähää! Niinhän sä luulet! 🤓

        Mä oon kuules funtsaillut kaikkea.... mutta oppinut senkin, että:

        Never say never!

        Mutta nyt oon varma, etten tatskaa halua. 😊

        Tatuoit semmosen leijonanpennun. Että muistat sisäisen lapses.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tatuoit semmosen leijonanpennun. Että muistat sisäisen lapses.

        Minä muistan sen kun katson peiliin. Pakko on aina irvistää. 😬


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joo, päätit sitten pride-viikon kunniaksi tempaista, tai niin kaikki sen ainakin näkee :D Pohojanmaalla tuommonen töyhtöhyyppä kieriteltäs tervassa ja höyhenissä ja siihen loppuis into näyttää riikinkukolta :D

        No joo, onneksi me täällä palstalla ollaan suvaitsevaisia :D

        No sitten kun iskee itsetuhoinen olo, voin mennä Nurmoon baariin ja sanoo, että oitte saatanan huonoja painimaan. 😂


      • Disse kirjoitti:

        Minä muistan sen kun katson peiliin. Pakko on aina irvistää. 😬

        Laitatkin kaksi leijonanpentua, kun sulla kerran kaks pentua on. Muuten voit unohtaa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Laitatkin kaksi leijonanpentua, kun sulla kerran kaks pentua on. Muuten voit unohtaa.

        No jospa nyt oon ilman kun ei nappaa. 😬👌

        Mutta golffia kävin lätkii... harjoitusradalla. Ehkä on vielä matkaa, että vois radalle mennä, mutta jostain on lähdettävä. 😎


    • Anonyymi

      Yksi tuntemani tyyppi on ihan minävaurioinen, ja sille näissä peleissä päteminen toimii juuri minuuden vaurioiden paikkaamisessa. Se on sairasta touhua. Silloin kun pelataan vähemmän vakavasti vain hauskaa pitäen, on tilanne toinen.

      • No kyllä pitää olla hyviä tyyppejä pelaamassa. Huonot häviäjät ei ole kivaa seuraa. Sen itse tapahtuman pitää antaa se joku siitä, ei lopputuloksen. Mutta pitäähän sitä haluta voittaakin, ei sellainenkaan ole muitten arvostamista, että luovutetaan.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti pelaaminen on vain yksi syy olla maistissa, eli peli kuin peli muuttuu tylsäksi, jos ei samalla ryyppää. Eli kuten aloittaja totesi, "ennenkaikkea juotiin hyvin". Sama homma Wwuwuwin kanssa.

      Tiedän nämä ryyppyreiskat, ovat kuin maansa myyneitä kun pitää olla selvin päin, eikä silloin mikään ole hauskaa. Toisaalta, kun ryyppyputki on päällä, kaikki muuttuu hauskaksi.

      • No wuppiksen kanssa tuo oli meidän omaa läpänheittoa. Ja otin kaverin kanssa ihan rennosti olutta, kun tänään mulla ei ole mitään ihmeellistä ja oon lomalla.

        Mutta jos täällä taas joku saa ryyppäämisestäni kiksit, niin eikun vaan. Mulle se ei ole ongelma. Vihdoinkin saan ottaa kuppia, ilman että omatunto soimaa. 😁👌


      • Vetäsin muuten taas kunnon sivumillisiilin..Takaa tukka onkin sitten persauksiin asti.


      • Haittaakse?

        Saa juoda myös limpsaa, tai vettä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Vetäsin muuten taas kunnon sivumillisiilin..Takaa tukka onkin sitten persauksiin asti.

        Jaa? No mä viimeks parturissa sain päälaelle turkoosia... aika veikeä lisä. Kaverit vähän kettuilleet, mutta siinäpähän keljuilevat, ei mua haittaa. Mä tykkään tästä itse. 😁


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Haittaakse?

        Saa juoda myös limpsaa, tai vettä..

        Jos joku tulis liian känniin, niin Lineri ottaa niska-pers-otteen ja nakkaa ulos.


      • Disse kirjoitti:

        Jaa? No mä viimeks parturissa sain päälaelle turkoosia... aika veikeä lisä. Kaverit vähän kettuilleet, mutta siinäpähän keljuilevat, ei mua haittaa. Mä tykkään tästä itse. 😁

        Wau..Mullakin on muuten ollu turkoosia..Onkohan mulla kuvaa..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Haittaakse?

        Saa juoda myös limpsaa, tai vettä..

        Niin, ei kännit pelatessa ole pakolliset. 😬


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jos joku tulis liian känniin, niin Lineri ottaa niska-pers-otteen ja nakkaa ulos.

        Heh... m voin nähdä tuon sielun silmin. 😂

        Itse lennän kuin leppäkeihäs omasta talosta. 😂😂😂


      • Disse kirjoitti:

        Heh... m voin nähdä tuon sielun silmin. 😂

        Itse lennän kuin leppäkeihäs omasta talosta. 😂😂😂

        Lineri vaan hieroo käsiään vastakkain ja haukotellen kävelee takas sisään. 😂

        🐒💨


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Haittaakse?

        Saa juoda myös limpsaa, tai vettä..

        Jos ei itte juuri juo, niin humalaisten seura ei välttis ole kovin.

        -flowersreally-


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Wau..Mullakin on muuten ollu turkoosia..Onkohan mulla kuvaa..

        Löysinpä yhden..

        https://aijaa.com/pGZA9b


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei itte juuri juo, niin humalaisten seura ei välttis ole kovin.

        -flowersreally-

        Sä mätkit turskalla jos joku ottaa liikaa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei itte juuri juo, niin humalaisten seura ei välttis ole kovin.

        -flowersreally-

        No tuo on kyllä totta. Mä oon käynyt nyt ottaa yhden sillointällöin terassilla ja kyllä vähän rasittaa, jos joku känniörvelö tulee selittämään siihen viereen. Mutta osaa jotkut olla ihan mukaviakin hönössä. Riippuu niin paljon ihmisestä.

        Jotkut jopa mukavempia hönössä kuin selvinpäin, mikä on aika surullista jopa...


    • Anonyymi

      On se ihan jees aina joskus, ei liian usein.

      Meillä on yksi porukka, jossa pelataan mm lupausta mutta kaikenlaisilla variaatioilla, esim niin, että pitää luvata ennen kuin on katsonut korttejaan. Aika hupaa esim jos ässiä kädessä eikä ole luvannut mitään.

      -flowersreally-

      • Joo. Lupaus on huippupeli. Niitähän on monenlaisia variaatioita, mutta jännintän on just koittaa saada pidettyy vaikka nollat isoilla korteilla. 😬


      • Mätkäsetkö turskalla, jos häviät?

        Tuolla oli puheta peliringin perustamisesta..Mulle tuli liikaa naisnimiä mieleen, jotka osais olla huumorimielellä, niinpä sanon vain ukkoloiden nimiä: Sergei sinne myhistelemään ja M184, joka laskee kuinka monta prosenttia porukasta on naisia verrattuna miehiin ja ehkä Partis myös..joka menee pöydän alle piiloon, jos sille sanoo takasin.

        Missäs Pihatipu muutes on?


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Lupaus on huippupeli. Niitähän on monenlaisia variaatioita, mutta jännintän on just koittaa saada pidettyy vaikka nollat isoilla korteilla. 😬

        Muistatko sellaista peliä kkuin 500?

        Ja ristiseiskaa, sitä on tullut pelattua..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mätkäsetkö turskalla, jos häviät?

        Tuolla oli puheta peliringin perustamisesta..Mulle tuli liikaa naisnimiä mieleen, jotka osais olla huumorimielellä, niinpä sanon vain ukkoloiden nimiä: Sergei sinne myhistelemään ja M184, joka laskee kuinka monta prosenttia porukasta on naisia verrattuna miehiin ja ehkä Partis myös..joka menee pöydän alle piiloon, jos sille sanoo takasin.

        Missäs Pihatipu muutes on?

        Korkeintaan hellästi taputtelen, mutta en hävitessäni, vaan pelin kuluessa jos haluan hieman hämmentää.

        -flowers-


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Muistatko sellaista peliä kkuin 500?

        Ja ristiseiskaa, sitä on tullut pelattua..

        Nevörhööd! Ristiseiskan muistan ohuesti.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mätkäsetkö turskalla, jos häviät?

        Tuolla oli puheta peliringin perustamisesta..Mulle tuli liikaa naisnimiä mieleen, jotka osais olla huumorimielellä, niinpä sanon vain ukkoloiden nimiä: Sergei sinne myhistelemään ja M184, joka laskee kuinka monta prosenttia porukasta on naisia verrattuna miehiin ja ehkä Partis myös..joka menee pöydän alle piiloon, jos sille sanoo takasin.

        Missäs Pihatipu muutes on?

        No täällä on aika jäykkää tää miessakki, mutta m184 ja sergei olis hyviä. Kyllä Harmiksellakin on hyvä huumori. Partis kyllä on sensitiivinen kaveri, mutta eiköhän siitäkin sais ajan kanssa pelimiehen..... hei mähän oon muuten pelimies! 😂💪


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korkeintaan hellästi taputtelen, mutta en hävitessäni, vaan pelin kuluessa jos haluan hieman hämmentää.

        -flowers-

        Sulla vois ollakin kyllä aika jännä tapa pelata? Veikkaisin, että osaisit olla huomaamattoman juoni tyyppi pelihommissa. 😁👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korkeintaan hellästi taputtelen, mutta en hävitessäni, vaan pelin kuluessa jos haluan hieman hämmentää.

        -flowers-

        Hellästi turskan pyrstöllä taputtelet...Ei hitto..🤣😂

        Mä en tiedä miks just turska?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Hellästi turskan pyrstöllä taputtelet...Ei hitto..🤣😂

        Mä en tiedä miks just turska?

        Muistatko kun joskus oli sellainen fishermans friends mainos, missä joku kalastaja vetäs katsojaa vähänniinkuin turskalla päin näköä? Siitä toi juttu tulee. 😬👌


      • Disse kirjoitti:

        Muistatko kun joskus oli sellainen fishermans friends mainos, missä joku kalastaja vetäs katsojaa vähänniinkuin turskalla päin näköä? Siitä toi juttu tulee. 😬👌

        Ai, no en kyllä muista yhtään..

        Täytyy mennä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai, no en kyllä muista yhtään..

        Täytyy mennä..

        Kiitos muuten Wuulle parane pian-toivotuksista

        (hävitin jonnekin sen ketjun).


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai, no en kyllä muista yhtään..

        Täytyy mennä..

        Kiitos muuten Wuulle parane pian-toivotuksista

        (hävitin jonnekin sen ketjun).


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Hellästi turskan pyrstöllä taputtelet...Ei hitto..🤣😂

        Mä en tiedä miks just turska?

        Mikä se TURSKA on?
        Mistä turska on tullut?

        (ihan pihalla).


      • Disse kirjoitti:

        No täällä on aika jäykkää tää miessakki, mutta m184 ja sergei olis hyviä. Kyllä Harmiksellakin on hyvä huumori. Partis kyllä on sensitiivinen kaveri, mutta eiköhän siitäkin sais ajan kanssa pelimiehen..... hei mähän oon muuten pelimies! 😂💪

        Harmiksen vastapainoks pitää ottaa pitkätukka -68.

        Ja politiikasta ei puhuta!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mikä se TURSKA on?
        Mistä turska on tullut?

        (ihan pihalla).

        Kalahan se on. 😁👌


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Harmiksen vastapainoks pitää ottaa pitkätukka -68.

        Ja politiikasta ei puhuta!

        Joo. Se on liian hektinen aihe. 😝👌


      • Disse kirjoitti:

        Kalahan se on. 😁👌

        Mutta miten se on uinut palstalle?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Harmiksen vastapainoks pitää ottaa pitkätukka -68.

        Ja politiikasta ei puhuta!

        Harmiksen kanssa kortti-ilta loppuu lyhyeen.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mutta miten se on uinut palstalle?

        Tuolla ylempänä jo kerroin... taisin itse sen keksiä. 😀


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Harmiksen kanssa kortti-ilta loppuu lyhyeen.

        Mistäs sen vois tietää? Saattaa olla kovakin kortinlätkijä! 😀👌


      • Disse kirjoitti:

        Tuolla ylempänä jo kerroin... taisin itse sen keksiä. 😀

        Aijaa. :D Tykkääköhän Flow itse tuosta turskasta?


      • Disse kirjoitti:

        Mistäs sen vois tietää? Saattaa olla kovakin kortinlätkijä! 😀👌

        Enteet.


      • Disse kirjoitti:

        Mistäs sen vois tietää? Saattaa olla kovakin kortinlätkijä! 😀👌

        Harmis on minusta sellainen tyyppi, että se selittää teidät muut korttipelistä ulos ennen kuin kissaakaan ehditte sanoa.

        Perustelee varmasti, miksi on voittaja. Että ei kannata alkaa edes sekottamaan sitä korttipakkaa..


      • Disse kirjoitti:

        Mistäs sen vois tietää? Saattaa olla kovakin kortinlätkijä! 😀👌

        Pertti taas syyttää sinua jo kun yrität korttirasiaa avata, että sä trollaat vilungilla ja numeroidulla korteilla ja ettet varmaan omista edes omaa taloasi.

        Niistä ei ole kummastakaan. Ottakaa siihen rauhallisempia miehiä.

        Terveisin Ylipormestari


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Harmis on minusta sellainen tyyppi, että se selittää teidät muut korttipelistä ulos ennen kuin kissaakaan ehditte sanoa.

        Perustelee varmasti, miksi on voittaja. Että ei kannata alkaa edes sekottamaan sitä korttipakkaa..

        No sehän taas on meistä muista kiinni. Harmis saa selittää. 😀👍

        Hyvä vaan kun on purinaa, mutta kortillahan se katsotaan kuka on kuka. 😀


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Pertti taas syyttää sinua jo kun yrität korttirasiaa avata, että sä trollaat vilungilla ja numeroidulla korteilla ja ettet varmaan omista edes omaa taloasi.

        Niistä ei ole kummastakaan. Ottakaa siihen rauhallisempia miehiä.

        Terveisin Ylipormestari

        No sama lääke Pertsaankin käy. Antaa syyttää vaan, ei heidän ole pakko pelata jos ei tahdo. Mukaan pääsee vaan jos osallistuu ja käyttäytyy kunnolla.

        Linukka kantaa sit niskaperseotteella porukkaa ulos, jos ei säännöt kelpaa. 😂


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Aijaa. :D Tykkääköhän Flow itse tuosta turskasta?

        No se on vaan käsite, tai ilmaisukeino. Se on yhdistetty mun toimesta Floweriin, kun minua se käy välillä lätkäisee, mutta lätkii täällä muutkin sillä toisiaan. Ja oikeasti se on vaan hyvä juttu. Kuuluu tärkeänä osana palstailuun. Kyseenalaistaminen. 😊👌

        Ja luulen, että siis Flower tykkää siitä termistä, tai se on sille ihan ookoo? 🤔


      • Disse kirjoitti:

        No sama lääke Pertsaankin käy. Antaa syyttää vaan, ei heidän ole pakko pelata jos ei tahdo. Mukaan pääsee vaan jos osallistuu ja käyttäytyy kunnolla.

        Linukka kantaa sit niskaperseotteella porukkaa ulos, jos ei säännöt kelpaa. 😂

        Tärkein siinä peli-illassa olisikin ovimies.
        Ja kahteen suuntaan toimiva ovi ja hyvin rasvatut saranat.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tärkein siinä peli-illassa olisikin ovimies.
        Ja kahteen suuntaan toimiva ovi ja hyvin rasvatut saranat.

        Heh... Linerin tuntien, se koittais töytyyttää tiettyjä tahalleen saranapuolelta ensin. 😂


      • Disse kirjoitti:

        No se on vaan käsite, tai ilmaisukeino. Se on yhdistetty mun toimesta Floweriin, kun minua se käy välillä lätkäisee, mutta lätkii täällä muutkin sillä toisiaan. Ja oikeasti se on vaan hyvä juttu. Kuuluu tärkeänä osana palstailuun. Kyseenalaistaminen. 😊👌

        Ja luulen, että siis Flower tykkää siitä termistä, tai se on sille ihan ookoo? 🤔

        Ans kattoo. Odotetaan vastausta...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Pertti taas syyttää sinua jo kun yrität korttirasiaa avata, että sä trollaat vilungilla ja numeroidulla korteilla ja ettet varmaan omista edes omaa taloasi.

        Niistä ei ole kummastakaan. Ottakaa siihen rauhallisempia miehiä.

        Terveisin Ylipormestari

        Aijuu.. Eihän siinä pelaamassa olis kuin ehkä kaks multipersoonaa..No jokaiselle jaettais silti pelikortit. Mä en ole varma kenen sivupersoona mä olen, mutta olenpahan nyt kuitenkin..ja mullakin on kuulemma sivunikkejä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Aijuu.. Eihän siinä pelaamassa olis kuin ehkä kaks multipersoonaa..No jokaiselle jaettais silti pelikortit. Mä en ole varma kenen sivupersoona mä olen, mutta olenpahan nyt kuitenkin..ja mullakin on kuulemma sivunikkejä..

        Äläs muuta virka...


    • Anonyymi

      Juu totanoin meitillä on semmonen tapahtuma aina keväällä toukokuun viimenen viikonloppu pelataan korttia on tiatokilpailua lämmtettään savusauna rillataa ym ja juaraan viinaa hauskaa on ollu ylleensä syksyllä piretään elokuun lopusa 15-30 henkee on ollu aina paikalla kevväällä oli taas 5kpl uusia mukana.

      • Noi on hyviä juttuja! Kunhan pysyy rento meininki ja ilo mukana. 😬👌


    • Itse harrasti vuosia sitten jonkinlaisen tyttöystävän tai pikemminkin naisystävän kanssa pokeria. Pelasimme pokeria tulitikuilla, sillä en halunnut pelata rahasta. Minä voitin häneltä avopokerissa ison kasan tulitikkuja ja olin onnellinen! :)

      • Joo. Hold em pokeriinkin on olemassa niitä näppäriä pelimerkkilaukkuja. Ei tartte oikeasta rahasta pelatakkaan. 😊👌


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Hold em pokeriinkin on olemassa niitä näppäriä pelimerkkilaukkuja. Ei tartte oikeasta rahasta pelatakkaan. 😊👌

        Joo me pelattiin avopokeria jonkinalaisilla sökön säännöillä. Olin harjoittelut sitä tietokoneella kolmea vastustajaa vastaan. Voitin aina tietokoneen, jos pelasin tarpeeksi pitkään eli 2-3 tuntia. Sillä tavalla voi pelata myös tietokonetta vastaan eli ei aina tarvitse ihmisvastustajaa, jos tietokonevastustajia saa kolme?

        "Suomalaisessa sökössä pelaajille jaetaan ensin yksi kortti kuvapuoli alaspäin (”hole card”), sen jälkeen neljä korttia kuvapuoli ylöspäin. Näkyvät kortit jaetaan yksi kerrallaan ja jokaisen avoimen kortin jälkeen on panostuskierros, jonka aloittaa pelaaja, jolla on parhaat kortit näkyvillä."

        https://www.korttipeliopas.fi/avopokerit


      • Disse
        kiva.nähdä kirjoitti:

        Joo me pelattiin avopokeria jonkinalaisilla sökön säännöillä. Olin harjoittelut sitä tietokoneella kolmea vastustajaa vastaan. Voitin aina tietokoneen, jos pelasin tarpeeksi pitkään eli 2-3 tuntia. Sillä tavalla voi pelata myös tietokonetta vastaan eli ei aina tarvitse ihmisvastustajaa, jos tietokonevastustajia saa kolme?

        "Suomalaisessa sökössä pelaajille jaetaan ensin yksi kortti kuvapuoli alaspäin (”hole card”), sen jälkeen neljä korttia kuvapuoli ylöspäin. Näkyvät kortit jaetaan yksi kerrallaan ja jokaisen avoimen kortin jälkeen on panostuskierros, jonka aloittaa pelaaja, jolla on parhaat kortit näkyvillä."

        https://www.korttipeliopas.fi/avopokerit

        Joo. Noita on kaikenlaisia pelejä olemassa ja mieti! Yksi korttinippu vaan ja monta peliä! 😀👍

        On ihminen vaan kekseliäs ollut! 😊👌


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Noita on kaikenlaisia pelejä olemassa ja mieti! Yksi korttinippu vaan ja monta peliä! 😀👍

        On ihminen vaan kekseliäs ollut! 😊👌

        Itse en ole nykyään innostunut oikein pelaamaan korttia. Eräät tutut pelaavat korttia, mutta minä olen katsonut vierestä. Porukan kaikkein innokkain pelimies taitaa ensikuussa mennä armeijaan, joten ehkä ei enää tarvitse korttipelaamista vierestä katsella.

        Jonkun kanssa taisin pelata viime vuonna UNO-korttipeliä. Onko tuttu peli?


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Itse en ole nykyään innostunut oikein pelaamaan korttia. Eräät tutut pelaavat korttia, mutta minä olen katsonut vierestä. Porukan kaikkein innokkain pelimies taitaa ensikuussa mennä armeijaan, joten ehkä ei enää tarvitse korttipelaamista vierestä katsella.

        Jonkun kanssa taisin pelata viime vuonna UNO-korttipeliä. Onko tuttu peli?

        On sitä joskus tullut pelattua. 😊


    • Anonyymi

      Korttia on mukava pelata. Olen lähes voittamaton eräässä korttipelissä. En tarkoita luotto- tai kelakortti pelejä. 😏

      • Joo. Jotkut ovat kyllä taitavia miettimään miten toimia missäkin pelissä. Osaa vaikka laskea todennäköisyyksiä luontevasti. 😊👌


    • Huutopussi on hyvä peli pienellä panoksella ps löytyspä porukka mis pelata

      • Katsoin tuossa joku kerta oman alueen ilmoitustaulua facessa, niin siellä haettiin porukkaa pelaamaan pesäpalloa, miksi ei siis vaikka sellaisen kautta sais tuollaiseenkin porukka? 🤔


      • tuun muuten käymään elokuussa savonlinnassa


    • Anonyymi

      Kasino on aika viihdyttävä peli, texas hold emia tai pokeria tai blackjackia, kannattaa hankkia sellainen pokeri-setti missä on mukana kaikki, pelimerkit ja muut tarvikkeet.

      Mutta kortit kannattaa ostaa erikseen kun noissa valmiissa seteissä on yleensä huonolaatuiset kortit.

      Kasinoakin voi pelata pelimerkeillä tai rahasta, mutta kun ne pisteet muutetaan rahaksi, niin tulee aika suuria potteja sitten joihin ei voi itse vaikuttaa kuten pokerissa.

      • Noi panostuspelit ovat muuten oma lukunsa. Siinä mennään pelissä uudelle levelille.

        Siinä pitää jo tietää hyvin itse peli, sen laialaisuudet, mutta myös usko itseensä on tärkeää.

        Pokeri on mielenhallintapeli. 😁👌


    • Anonyymi

      Minä pidän vain Pertin kolaamisesta. Pertti saa kenkää jos hän kaikkoaa kolan varresta ja alkaa korttia pelata

      • Siis Pertin päälle kaadetaan kolajuomaa?!?!?


      • Anonyymi

        Pertti on enemmä Pepsimiehiä, sillä Popsi ja Pepsi ne yhteen soppii..n mahtuvat. Se soppi on Pertsan maha


      • Anonyymi

        vaaan olipa pönkkelö ja ymmärtämätön olo ku yheksän huireilla herääsin. Koko yö, eilisestä 23:sta aamu puoliviiteen heinien paalaamista. Vaan mikäs tuossa ko sää o hyvä ja kone kestää ja pelto kantaa. Täytyy olla alati jonku McHalen varressa ku luokoa on paljon ja sade tulla jollottaa. Marraskuusa samnalainen valvominen ei tekisi kovin edwardia


      • Anonyymi
        minkkilaukku kirjoitti:

        Siis Pertin päälle kaadetaan kolajuomaa?!?!?

        rakettihiivaa, sokeria Kuustosen piikkiin, luritetaan kola tukkaan, kusi sukkaan ja sanomista tulloo ja vaahtoo muuten helvetin huonosti... no pe..pe..pe.peerrhhhana


    • Anonyymi

      Eiköhän vihervasemmistolainen hallitus kiellä korttien pelaamisenkin ihmistiltä, kun se on ilmastonmuutosvastaista toimintaa.

      • Anonyymi

        Voisiko tuon korttipelisynnin sovittaa jos perustaisi hiilinielujengii. Kyrsät vaan tikkujen nokkiin ja paistetaan pikimustiksi. Sitten räsyhousun tai paskapokan peluun lomassa niellään pois hiiliset makkarat, jottei ilmasto lämpene.


      • niin joku voi piereskellä


    • Anonyymi

      Joo en ymmärrä korttipelien viehätystä jos ei sitten pelata isoilla panoksilla.

    • Ootteko ikinä pelanneet semmosia yhteistyöpelejä? Missä kaikki pelaa saman tavoitteen puolesta ja sitten peli joko voitetaan tai hävitään kaikki yhtenä joukkueena. Esim. Hanabi: https://www.lautapeliopas.fi/peliarvostelut/hanabi/

      Onkohan tavallisella korttipakalla mitään tuommoisia. Esim. tuon Hanabinhan voisi toteuttaa tavan pakalla ja ne ylimääräiset tilpehöörit jotain mitä nyt sattuu olemaan, mutta vaikuttaa vähän hankalalta ylipäätään tuo korttien piteleminen niin että niitä ei itse näe.

      Samanlaista jännitystä näissä ko-operatiivisissa peleissä ei ehkä ole kuin vastakkainpeluussa, mutta sopivia jos on vaara että tulee verisiä tappeluita. Vähän niinkuin monen pelaajan pasiansseja.

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Pieni kun olin, jotakuinki 1-vuottias ruskiasilmä, kutsui mummelini minua nappikauppiaaksi. Sitä minusta ei silti tullut. Ihan laillisissa töissä olen. Silti viehättää minua muudan nappipeli, näes afrikkalainen Kalaha. Jos se ei kalaha, niin ei sitten mikään https://www.adlibris.com/fi/tuote/kalaha-i-tra-alga-sefinodken-29499206?&article=P29499206

        Onkos tuo sama peli kuin Mancala: https://fi.wikipedia.org/wiki/Mancala

        Tuohan taisi olla vanhoissa kännyköissäkin matopelin lisäksi.

        Joo näyttäisi olevan sama: http://www.tactic.net/site/rules/FIN/14005.pdf

        Näyttäisi myös olevan voitettavissa kaikki kivet ensimmäisellä siirrolla :D :
        https://blogs.mathworks.com/loren/2017/05/22/how-to-win-all-marbles-in-mancala-on-your-first-move-with-matlab/


      • Anonyymi

        mancala onneksi ei oo hankala. olisi kurjaa jos ei osaisi pelata mitään kivalta tuntuvaa peliä. Tammi on kans mukavaa, Shakki taas ei minun älylleni. Net ovat vähän kuin lyhyt ja pitkä matikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        mancala onneksi ei oo hankala. olisi kurjaa jos ei osaisi pelata mitään kivalta tuntuvaa peliä. Tammi on kans mukavaa, Shakki taas ei minun älylleni. Net ovat vähän kuin lyhyt ja pitkä matikka

        Joo. Sekin toisaalta vähän harmi, kun tekoäly jyrää kaikki pelit. Tuossa "kaikki kivet ekalla siirrolla" -linkissä muuten oletettiin, että saa lähteä (eli nostaa kivet ja lähteä pudottelemaan) mistä tahansa kupista (myös vastustajan puolelta). Yleisempi sääntö taitaa olla, että saa ottaa vaan oman puolen kupeista. Mutta sillekin se paras mahdollinen strategia taitaa olla helpohkosti laskettavissa(?)


    • Anonyymi

      Kerran pelasin texas holdemia kun oltiin työporukan kanssa purjehtimassa, oli pomon todella hieno purjevene, hytit ja kaikki ja siinä sitten alettiin pelaa rahasta ja 6 tunnin purjehduksen aikana voitin 800 euroa porukalta.

    • Huutopussi on loistava korttipeli. Samoin MarjaPussi. Oma mielipelini korttipeleistä on knorri. Siitä sain 1980-luvulla hyvää opastusta eräältä kuuluisuudelta. Sen jälkeen on tullut pelattua paljon, korttipelit ovat mitä parhainta ajanvietettä, suosittelen kaikille!!
      Aina vapaana ja valmiina pelaamaan . . . . . . .

    • Anonyymi

      No, enpä pidä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      271
      3930
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      134
      2990
    3. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      57
      2165
    4. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      38
      1653
    5. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      114
      1420
    6. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      57
      1419
    7. Tiedätkö nainen

      Että sinulla on loistava tunneäly. Osaat käsitellä niitä, osaat analysoida ja järkeillä asioita ja et alkaa mielipuolen
      Ikävä
      68
      1349
    8. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      23
      1317
    9. Hiuksesi letille?

      Mitä ajattelisit jos tarjoutuisin opettelemaan hiustesi letityksen?
      Ikävä
      43
      1147
    10. Toimivan parisuhteen kaukaisuus.

      Täällähän jotkut haaveilee parisuhteesta, kuka mitenkin. Mutta itse näen toimivan parisuhteen todella kaukaisena utopi
      Sinkut
      159
      1104
    Aihe