Ötököitä valkosipulissa

Jozefin

Onko kellään muulla tullut vastaan valkosipulissa ötököitä? Itselläni on muutaman kerran. Ne ovat ehkä millin, jos sitäkään, pitkiä, harmahtavia, eikä silmä kunnolla edes huomaa, että ne liikkuvat. Ötökät ovat aina kuoren ja itse valkosipulin välissä. Näihin ötököihin olen törmännyt ainoastaan yksikyntisissä valkosipuleissa. Tietääkö kukaan, mistä elukoista on kysymys / voiko tällaista "ötökkä"sipulia enää syödä?

5

11149

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiituli

... olen törmännyt samoihin ötököihin. Itse käytän vain yksikyntisiä valkosipuleita ja niissä ko önniäisiä on ollut, yäk. Kiinnostaisi tosiaan tietää mitä ovat. Itse olen sipulit heittänyt menemään saman tien.

• Nimetön

Jaa enpä tiedä. Banaanikärpänen on aika yleinen vieras talossa, joten olisivatko sen toukkia? Aikuiset banaanikärpäset ovat hyvin pieniä (pari millimetriä). Niiden elämänkierto alkaa siitä, että naaras munii 400 munaa hedelmiin tai muuhun sopivaksi katsomaansa ravintoon.

Netti vahvistaa, että banaanikärpäselle kelpaa myös valkosipuli:

http://www.ipmofalaska.com/files/fruitflies.html

"One kind of item that is often overlooked as a source of fruit flies is over ripe potatoes, onions, and garlic."

Sen neuvon voi kuitenkin antaa, että ei todellakaan kannata alkaa syömään ainoataankaan elintarviketta josta löytyy ötököitä, roskiin vaan. Eihän noista koskaan tiedä mitä ne ovat, ja mitä tauteja ne kantavat matkassaan.

• Tietysti valkosipulimarinoituja ötököitä.
      Suurta herkkua vinkuintiassa.
      Heh heh.

• riuku91

Eilen söin valkosipulia ja tänään samaa ja huomasin siinä hitosteen ötököitä.

• KyrpäKulli

Mulla on ötököitä kullissa. Liekö satiaisia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      13
      2980
    2. Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset

Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U
      Maailman menoa
      47
      1969
    3. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      101
      1763
    4. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      141
      1753
    5. Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia

joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin
      Maailman menoa
      82
      1483
    6. Uusi mahdollisuus

Mitä tekisit toisin, jos saisit siihen mahdollisuuden?
      Ikävä
      71
      1016
    7. Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?

Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä
      Sinkut
      193
      963
    8. Martina Aitolehti murtui Erikoisjoukoissa Matias Petäistön käsittelyssä - Tästä oli kyse

Yksi Erikoisjoukot-kauden julkkiskisaajista on yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti. Aitolehti on pärjän
      Tv-sarjat
      11
      938
    9. Tiedätkö hänen pituuden??

Et tiedä!!
      Ikävä
      58
      840
    10. Poliisioperaatio

Pääsiäisenä...... ja sit kahvila suljettu???
      Somero
      18
      824
    Aihe