Onko kellään muulla tullut vastaan valkosipulissa ötököitä? Itselläni on muutaman kerran. Ne ovat ehkä millin, jos sitäkään, pitkiä, harmahtavia, eikä silmä kunnolla edes huomaa, että ne liikkuvat. Ötökät ovat aina kuoren ja itse valkosipulin välissä. Näihin ötököihin olen törmännyt ainoastaan yksikyntisissä valkosipuleissa. Tietääkö kukaan, mistä elukoista on kysymys / voiko tällaista "ötökkä"sipulia enää syödä?
Ötököitä valkosipulissa
5
11245
Vastaukset
- tiituli
... olen törmännyt samoihin ötököihin. Itse käytän vain yksikyntisiä valkosipuleita ja niissä ko önniäisiä on ollut, yäk. Kiinnostaisi tosiaan tietää mitä ovat. Itse olen sipulit heittänyt menemään saman tien.
- Nimetön
Jaa enpä tiedä. Banaanikärpänen on aika yleinen vieras talossa, joten olisivatko sen toukkia? Aikuiset banaanikärpäset ovat hyvin pieniä (pari millimetriä). Niiden elämänkierto alkaa siitä, että naaras munii 400 munaa hedelmiin tai muuhun sopivaksi katsomaansa ravintoon.
Netti vahvistaa, että banaanikärpäselle kelpaa myös valkosipuli:
http://www.ipmofalaska.com/files/fruitflies.html
"One kind of item that is often overlooked as a source of fruit flies is over ripe potatoes, onions, and garlic."
Sen neuvon voi kuitenkin antaa, että ei todellakaan kannata alkaa syömään ainoataankaan elintarviketta josta löytyy ötököitä, roskiin vaan. Eihän noista koskaan tiedä mitä ne ovat, ja mitä tauteja ne kantavat matkassaan. Tietysti valkosipulimarinoituja ötököitä.
Suurta herkkua vinkuintiassa.
Heh heh.- riuku91
Eilen söin valkosipulia ja tänään samaa ja huomasin siinä hitosteen ötököitä.
- KyrpäKulli
Mulla on ötököitä kullissa. Liekö satiaisia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede21786- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282712- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117530