Purukumi

rutsi

Paljonko ksylitoli purkassa on kaloreita? Tietty siinä pakkauksessa on se kalorimäärä, mut tarkottaako se niinku sitä koko purkkaa, ei vaan sitä mikä siitä tulee elimistöön syljen mukana. Jos siis heitän purkan pois niin mikä kalorimäärä siinä aineessa on jonka minä nielen???
Kiitti oikeesti, niille jotka viitti vastata. Oon miettiny tätä kauan.

11

2036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu

      noin 5kcal/1purkkapala, sen verran on siinä mitä tulee kun sitä purkkaa syö, eihän purkkaa yleensäkään nielasta kokonaan..

      • nillaz

        pirkka purkassa on ainekin 2,1 kcalia/purukumi. Joten tuon verran siitä korkeintaan tulee. (riippuu tietty mitä purkkaa syöt).. en kyllä osaa sanoa paljon tulee siitä mahaan eli energiaksi menevästä osasta, mutta tiedän mitä tarkoitat sillä olen itsekin miettinyt :)


      • ...
        nillaz kirjoitti:

        pirkka purkassa on ainekin 2,1 kcalia/purukumi. Joten tuon verran siitä korkeintaan tulee. (riippuu tietty mitä purkkaa syöt).. en kyllä osaa sanoa paljon tulee siitä mahaan eli energiaksi menevästä osasta, mutta tiedän mitä tarkoitat sillä olen itsekin miettinyt :)

        suurin osa sokerista (täs tapaukses kaloreista) imeytyy elimistöön kun sitä purkkaa syö, suun limakalvoilta nimittäin, et se on se n. 5kcal, ainakin yleisesti, mitä siit tulee.. (5kcal/pala luki kaloritaulukko kirjassa arviona)


      • elaith
        ... kirjoitti:

        suurin osa sokerista (täs tapaukses kaloreista) imeytyy elimistöön kun sitä purkkaa syö, suun limakalvoilta nimittäin, et se on se n. 5kcal, ainakin yleisesti, mitä siit tulee.. (5kcal/pala luki kaloritaulukko kirjassa arviona)

        syödä hirveästi purkkaa kun laihduttaa,koska se edistää näläntunnetta.Kannattaa ennemmin harjata hampaat syömisen jälkeen.


      • jepjep
        elaith kirjoitti:

        syödä hirveästi purkkaa kun laihduttaa,koska se edistää näläntunnetta.Kannattaa ennemmin harjata hampaat syömisen jälkeen.

        Mieluummin purkkaa syömisen jälkeen kuin hampaiden harjaus! Syömisen jälkeen suussa on se happohyökkäys ja kiille on hiemn pehmeänpää ja harjaus kuluttaa sitä silloin enemmän. Purkka taas pysäyttää happohyökkäyksen!


      • Elaith
        jepjep kirjoitti:

        Mieluummin purkkaa syömisen jälkeen kuin hampaiden harjaus! Syömisen jälkeen suussa on se happohyökkäys ja kiille on hiemn pehmeänpää ja harjaus kuluttaa sitä silloin enemmän. Purkka taas pysäyttää happohyökkäyksen!

        ja hammastahnako ei sitä tee??miksi sitten vaivautua illalla pesemään hampaat kun kerran purkan pureminen on tehokkaampaa...Laihdutuksen kannalta on järkevää syödä mahdollisimman vähän purukumia koska se edistää näläntunnetta mutta valitkoot kaikki itse tapansa hoitaa hampaita. Mä ainakin mieluummin tällä hetkellä haluan onnistua pudottamaan läskit kun itken muutaman reiän takia.


      • muppu
        Elaith kirjoitti:

        ja hammastahnako ei sitä tee??miksi sitten vaivautua illalla pesemään hampaat kun kerran purkan pureminen on tehokkaampaa...Laihdutuksen kannalta on järkevää syödä mahdollisimman vähän purukumia koska se edistää näläntunnetta mutta valitkoot kaikki itse tapansa hoitaa hampaita. Mä ainakin mieluummin tällä hetkellä haluan onnistua pudottamaan läskit kun itken muutaman reiän takia.

        Kääk!

        Ruuan jälkeen ei missään nimessä saa harjata hampaita, koska happohyökkäyksen jäljiltä hammaskiille on pehmennyt ja harjaus repii sen irti. Mikäs hampaita sitten suojaa kun kiille on mennyttä?

        Ei hampaita harjatat happohyökkäyksen takia vaan hampaiden PUHDISTAMISEKSI. Eli saadaan plakki ja muu lika hampaiden koloista, mitä purkka taas ei tee.

        Happohyökkäys syntyy kun suussa elävät bakteerit saavat ravinnokseen sokeria ja alkavat aineenvaihdunnassaan muuttaa sitä hapoksi (ja energiaksi itselleen). Ksylitoli sotkee bakujen aineenvaihdunnan ja siksi se lopettaa happohyökkäyksen.

        Jos et halua purkkaa syödä niin ei ole pakko, odota kuitenkin pari tuntia ruuan jälkeen ennen kuin alat harjaamaan.

        Eikös nämä asiat opeteta jo ihan alaasteella?!?


    • ............

      siis laskeeko joku purkankin kaloreita?tuskimpa sitä pystyy niin paljoa syömään että sillä lihoisi...

      • Mässyttäjä

        Minä ainakin syön purkkaa sanotaanko vähintään 20-50 palaa päivässä. Eli on sillä vähän väliä onko siinä 5 vai 2 kaloria / purkka. Minusta parempi jäytää purkkaa kuin karkkia, kun jotain on suuhun saatava. ja mitä tulee hampaiden hoitoon, niin purkkaa ensin ja hampaiden pesu sitten.


      • kohtuus purkassakin
        Mässyttäjä kirjoitti:

        Minä ainakin syön purkkaa sanotaanko vähintään 20-50 palaa päivässä. Eli on sillä vähän väliä onko siinä 5 vai 2 kaloria / purkka. Minusta parempi jäytää purkkaa kuin karkkia, kun jotain on suuhun saatava. ja mitä tulee hampaiden hoitoon, niin purkkaa ensin ja hampaiden pesu sitten.

        siis vähintään 20-50 palaa purkkaa päivässä...?!
        Tungetko ne kerralla nieluun vai jäydätkö kokonaiset 12 tuntia päivässä mälliä vaihtaen? En millään jaksaisi katsella ihmistä joka mäkyttää purukumia kaiken aikaa, se litkutus vie hermot. Mutta hauskaa purkantäyteistä elämää, jotainhan ihmisen on hyvä harrastaa. Moisen xsylitoli määrän luulisi jo pistävän peräpäänkin paukkumaan. Ehkä sitä ei leukojen mäiskytykseltä juuri huomaa.


    • Anonyymi

      Lääkäri keskus mehiläinen tarjoaa 39 euron keskustelu apua.
      Mehiläinen LähiTapiola hoitaja purkkat alla chat.
      Vakuutukset jotka syöte on hyvin hankala.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe