Miten tuota hp sauce kastiketta pitäis käyttää?
On näköjään joskus tullu ostettua mutta eipä näy kelvanneen.. Siinä ei nääs ole suomen sanaa siinä pullossa. Onko kellään vinkkejä?
Ei menis hukkaan sekään kastike
hp sauce
10
14485
Vastaukset
- Kokki-79
Laita vaikka pihvin päälle.
Eri makuja, käy kyllä soosiksi lähes minkä päälle tahansa. Maustekastikehan se on..Miten sitä ei osaa käyttää..???
Itse dippaan chili hp:ssa ranskalaiset perunat.
Voi laittaa esim. marinadeihin pohjaksi..- kels
Muistan joskus lukeneeni, että HP kastike olisi syntynyt englantilaisten siirtomaapalvelusta Intiassa olleiden englantilaisten tarpeeseen. Se on erään lainen pippurinen hedelmächutney. Nyt kuitenkin kun luin tavaraselosteen, niin tuntuu kuin siinä ei muuta olisikaan kuin sokeria eri muodoissa ja taatelia.
Minä käytän sitä ruskeiden lihakastikkeiden maustamiseen hyvällä menestyksellä. Voihan sitä toki käyttää sellaisenaankin maustekastikkeena vaikkapa makkaralle, ranskalaisille perunoille tai pihville. - Asafoetida
kels kirjoitti:
Muistan joskus lukeneeni, että HP kastike olisi syntynyt englantilaisten siirtomaapalvelusta Intiassa olleiden englantilaisten tarpeeseen. Se on erään lainen pippurinen hedelmächutney. Nyt kuitenkin kun luin tavaraselosteen, niin tuntuu kuin siinä ei muuta olisikaan kuin sokeria eri muodoissa ja taatelia.
Minä käytän sitä ruskeiden lihakastikkeiden maustamiseen hyvällä menestyksellä. Voihan sitä toki käyttää sellaisenaankin maustekastikkeena vaikkapa makkaralle, ranskalaisille perunoille tai pihville.Historia on juuri niinkuin kerroit, taateli on pääainesosa, mutta tamarindi on kuitenkin hallitseva maku. (Ei pippuri! Tamarindi on hapan aines.)
Intialaistyyppinen ruoka? No, kenties, mutta ei intialainen! Äh, ei edes intialaistyyppinen, vaan englantilaistyyppinen...
Käytön suhteen olet jälleen oikeassa. - Olio
Asafoetida kirjoitti:
Historia on juuri niinkuin kerroit, taateli on pääainesosa, mutta tamarindi on kuitenkin hallitseva maku. (Ei pippuri! Tamarindi on hapan aines.)
Intialaistyyppinen ruoka? No, kenties, mutta ei intialainen! Äh, ei edes intialaistyyppinen, vaan englantilaistyyppinen...
Käytön suhteen olet jälleen oikeassa.Mä taas olin kuullut jotain, että toi HP liittyi jotenkin johonkin kokkiin, joka oli aikoinaan töissä House of Parliament'issa, josta lyhenne (HP). Hyvää on kuitenkin! :)
- Mie vaan
Asafoetida kirjoitti:
Historia on juuri niinkuin kerroit, taateli on pääainesosa, mutta tamarindi on kuitenkin hallitseva maku. (Ei pippuri! Tamarindi on hapan aines.)
Intialaistyyppinen ruoka? No, kenties, mutta ei intialainen! Äh, ei edes intialaistyyppinen, vaan englantilaistyyppinen...
Käytön suhteen olet jälleen oikeassa.Itse en HP:n mausta paljoa tykkää vaikka tamarindista kylläkin.
Englantilaiset kollegat käyttää sitä ainakin ihan ketsupin tapaan. Molempien tarkoitus on kait hukuttaa itse ruuan mauttomuus tai maku maustekastikkeeseen Tuntuvat lykkäävän niitä molempia joka paikkaan... Siis makaroneille, lämpimille voileiville, jauhelihapihveille, ranskanperunoille ja muille herkuille mitä siinä maassa syödään.
- Hadzi
Erinomainen mauste, paprika kerma kastikkeessa.
- Asafoetida
Olio kirjoitti:
Tässä lisää tietoa,
http://www.birminghamuk.com/wikipedia/HP_Sauce.htmKenties tarpeeksi monta 'everstiä' oli palannut Intiasta siihen mennessä...
Mainitsemani tamarindi on etenkin etelä-intialaisessa ruoassa paljon käytetty hapan hedelmä, sellaisissa ruokalajeissa kuin chutney, sambar ja rasam.
Mielenkiintoinen lisätieto, kiitos!
- Tiedeän
laitoin sitä pikkutilkan kaikkiin liha tai makarooniruokiin ja hiukka lautaselle mausteeksi,kun ketsuppii,mut vain pikkutilkka.Lopuksi piti laittaa sitä jo kahvin sekaan,hyvä mauste kaikkiin liharuokiin jos mausta pitää.
- Chefe2000
Itse käytän lihojen kanssa varsinkin grillatessa. Tosi nopea bbq kastike syntyy kun laittaa puolet HP:tä ja puolet ketsuppia, pikkasen hunajaa.
Näyttää muuten HP osallistuvan nelosen Ruoka- ohjelmaan ja sivuilta
www.nelonen.fi/ruoka/hp/
löytyy muutamia reseptejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371792
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453