Sopiiko introvertille mikään työ?

Anonyymi

Sopiiko introvertille mikään työ? Itse olen näin viidenkympin lähestyessä huomannut, että minulle ei sovi mikään työ. Olen introvertti, ADD-tyylisesti ajatukset aina jossain muualla, enkä viihdy ihmisten kanssa. Kaikki työpätkät on jotain maksimissa 5v ja pitkä työttömyyskin välissä.

Tosiaan en ole ikinä viihtynyt ihmisten kanssa. Lapsena ajattelin että jokaisella täytyy olla kavereita ja yritin kuumeisesti viihtyä muiden kanssa. Nyt täytyy vaan todeta että en ikinä pitänytkään ihmisistä!

24

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi et pidä ihmisistä? Etkö pidä itsestäsikään?

      Varmasti löytyy työ myös sellaiselle, joka ei pidä ihmisistä eikä halua heitä lähelleen, sitä en tiedä löytyykö palkan maksajaa.

    • Olen siirtynyt toimistohommiin. Hallelujaa että voi olla ihanaa. Toki meitä on ihan vitusti porukkaa samassa tomistotilassa, joka on eroteltu väliseinillä, mutta mikäs siinä kun ei tarvitse kommunikoida muiden kanssa. Keskityn vain omiin töihini, eikä tarvitse olla juuri ollenkaan muiden ihmisten kanssa tekemisissä. Vedän päivän läpi naama peruslukemilla. Ei ole mitään väliä miltä näytän tai miten olen. Pääasia että työt tulee hoidettua. Toki työ kuin työ on kuluttavaa, mutta vapaus muista ihmisistä on ihanaa introvertille.

      • Väittävät viisaammat kuitenkin, ettei ihan ilman toisia tule toimeen noin niin kuin henkisesti...

        Vois melkein heittää kysymyksen ...olenko/ oletko olemassa ilman muita? Jos olet, mistä sen tiedät?


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Väittävät viisaammat kuitenkin, ettei ihan ilman toisia tule toimeen noin niin kuin henkisesti...

        Vois melkein heittää kysymyksen ...olenko/ oletko olemassa ilman muita? Jos olet, mistä sen tiedät?

        Laumaeläimiähän me olemme. Kukaan ei pärjää yksin. Jotkut vaan kaipaavat vähemmän sosiaalisia kontakteja kuin toiset. Nytkin olen seurassa, vaikka konetta tässä naputtelenkin :D

        Mutta vastaus kysymykseesi, minulla ei olisi mitään ilman lähimmäisiäni.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Laumaeläimiähän me olemme. Kukaan ei pärjää yksin. Jotkut vaan kaipaavat vähemmän sosiaalisia kontakteja kuin toiset. Nytkin olen seurassa, vaikka konetta tässä naputtelenkin :D

        Mutta vastaus kysymykseesi, minulla ei olisi mitään ilman lähimmäisiäni.

        Nämä härvelit mahdollistavatkin meille sen, että voimme olla paikalla, mutta emme läsnä. Ja kun naputtelet sitä konetta, olet yhteudessä vaikka minuun niiden siellä seurassasi olevien kanssa. :)

        Olen itsekin sellainen, että tarvitsen ihmisistä vapaata aikaa. Vaikka en kuitenkaan osaa olla vallan vailla ihmiskontakteja. Myös se omaan itseen tutustuminen vaatii niitä muita ihmisiä niitä nappeja painelemaan, että joutuu vastakkain itsensä kanssa.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Nämä härvelit mahdollistavatkin meille sen, että voimme olla paikalla, mutta emme läsnä. Ja kun naputtelet sitä konetta, olet yhteudessä vaikka minuun niiden siellä seurassasi olevien kanssa. :)

        Olen itsekin sellainen, että tarvitsen ihmisistä vapaata aikaa. Vaikka en kuitenkaan osaa olla vallan vailla ihmiskontakteja. Myös se omaan itseen tutustuminen vaatii niitä muita ihmisiä niitä nappeja painelemaan, että joutuu vastakkain itsensä kanssa.

        Nyt kuin katsoin ympärilleni, olemme kaikki netissä. Mutta silti ollaan yhdessä. Se on kiva läheisten kanssa kun kaikki on niin mutkatonta.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Nyt kuin katsoin ympärilleni, olemme kaikki netissä. Mutta silti ollaan yhdessä. Se on kiva läheisten kanssa kun kaikki on niin mutkatonta.

        Sinua on lykästänyt, jos läheisten kanssa kaikki on niin mutkatonta. Minä välillä kuormitun niin, että tekee mieli etsiä iso kivi ja kaivautua sen alle.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Sinua on lykästänyt, jos läheisten kanssa kaikki on niin mutkatonta. Minä välillä kuormitun niin, että tekee mieli etsiä iso kivi ja kaivautua sen alle.

        Jos uskallan kysyä, niin mikä sinua kuormittaa?


      • Partakaveri kirjoitti:

        Jos uskallan kysyä, niin mikä sinua kuormittaa?

        Kyllä minulta uskaltaa kysyä mitä vaan :)
        Minua varmasti eniten kuormittaa kovat sanat ja toisen mitätöinti. Menen niistä jotenkin haavoille ja sitten menetän voimani ja pitää vetäytyä tankkaamaan omiin oloihin.
        Minun pitäisi oppia mikä on minun taisteluni ja mikä ei ja löytää jostakin silmälaput, etten näe kaikkea ja korvalaput, etten kuule kaikkea. Pitäisi oppia ohittamaan...


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Kyllä minulta uskaltaa kysyä mitä vaan :)
        Minua varmasti eniten kuormittaa kovat sanat ja toisen mitätöinti. Menen niistä jotenkin haavoille ja sitten menetän voimani ja pitää vetäytyä tankkaamaan omiin oloihin.
        Minun pitäisi oppia mikä on minun taisteluni ja mikä ei ja löytää jostakin silmälaput, etten näe kaikkea ja korvalaput, etten kuule kaikkea. Pitäisi oppia ohittamaan...

        Muistuttaa omasta elämästä. Tosin siltä osin että syyllistyn itse herkästi tuohon mitätöimiseen :(. Se on puolustusreaktio silloin kun tunnen olevani nurkassa. Toki tuo ei ole minkään sortin puolustus. Tarkoitan vaan että ehkä sinua kohtaan näin käyttäytyvät ihmiset tekevät niin omaa pienuuttaan.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Muistuttaa omasta elämästä. Tosin siltä osin että syyllistyn itse herkästi tuohon mitätöimiseen :(. Se on puolustusreaktio silloin kun tunnen olevani nurkassa. Toki tuo ei ole minkään sortin puolustus. Tarkoitan vaan että ehkä sinua kohtaan näin käyttäytyvät ihmiset tekevät niin omaa pienuuttaan.

        Omat syymme meillä on kaikilla tekoihimme. Ymmärrän kyllä , että aina asioiden takana on jokin , mikä ei näy . Olen itsekin helposti panikoiva joissakin tilanteissa ja silloin saattaa sanoa jotain, mikä olisi pitänyt jättää sanomatta.
        Hyväksyn kyllä sen, että olemme keskeneräisiä kuka milläkin tavalla.
        Mitätöinti on kyllä sellainen juttu, ettei sitä aina edes huomaa itse, kun sitä tekee. Sanat ovat sellaisia, että niillä on kaikenlaisia vaikutuksia, kun ne osuvat sopiville napeille. Samoin tietenkin kovat ja rosoiset sanat.

        Puolustuskeinomme ovat meille tärkeitä selviytymiskeinoja, vaikka ne eivät aina ole kaikken parhaimpia. Ne ovat kuitenkin sillä hetkellä ainoat saatavilla olevat.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Omat syymme meillä on kaikilla tekoihimme. Ymmärrän kyllä , että aina asioiden takana on jokin , mikä ei näy . Olen itsekin helposti panikoiva joissakin tilanteissa ja silloin saattaa sanoa jotain, mikä olisi pitänyt jättää sanomatta.
        Hyväksyn kyllä sen, että olemme keskeneräisiä kuka milläkin tavalla.
        Mitätöinti on kyllä sellainen juttu, ettei sitä aina edes huomaa itse, kun sitä tekee. Sanat ovat sellaisia, että niillä on kaikenlaisia vaikutuksia, kun ne osuvat sopiville napeille. Samoin tietenkin kovat ja rosoiset sanat.

        Puolustuskeinomme ovat meille tärkeitä selviytymiskeinoja, vaikka ne eivät aina ole kaikken parhaimpia. Ne ovat kuitenkin sillä hetkellä ainoat saatavilla olevat.

        Minussa on taistelureaktio syvässä menneisyyden kaltoinkohtelun seurauksena. Olen varsin hyvin tietoinen asioista joita sanon, mutta takaraivossa jyskyttää, että ei enää ikinä. Tosin se taistelureaktio aktivoituu tilanteissa jotka eivät oikeasti ole uhkaavia ja sitten sivulliset joutuvat kärsimään kielenkannastani.

        Siitä tulikin mieleen, että on anteeksi pyydettävää eräälle henkilölle. Kiitos muistutuksesta. Välillä joutuu miettimään kumpaako omaa puoltansa seuraa. Toinen vie yksinäiselle tielle.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Minussa on taistelureaktio syvässä menneisyyden kaltoinkohtelun seurauksena. Olen varsin hyvin tietoinen asioista joita sanon, mutta takaraivossa jyskyttää, että ei enää ikinä. Tosin se taistelureaktio aktivoituu tilanteissa jotka eivät oikeasti ole uhkaavia ja sitten sivulliset joutuvat kärsimään kielenkannastani.

        Siitä tulikin mieleen, että on anteeksi pyydettävää eräälle henkilölle. Kiitos muistutuksesta. Välillä joutuu miettimään kumpaako omaa puoltansa seuraa. Toinen vie yksinäiselle tielle.

        Sehän noissa reaktioissa on "vikana", että ne aktivoituvat "väärissä" paikoissa ja väärille ihmisille.
        Kun itse tunnistaa noita reaktioitaan, voi niille tehdä jotain ja jollakin aikavälillä saattaa löytää rakentavampia tapoja taistella ja puolustautua.

        Hyvä se on miettiä millaisen tien valitsee.


    • Anonyymi

      Murhaisin omasta toimistohuoneesta, mutta prkl kun pitää tehdä asiantuntijatyötä avotoimistossa. Milloin työkaverit on räkätaudissa, toisella maneerina päästellä ihmeellisiä ääniä, joku on niin hölö ettei osaa pitää suutaan kiinni, ja työnantajan sukulaiset kuvittelevat että asiantuntijat on palkattu pitämään heille seuraa.

      Introvertit ovat keskimäärin tunnollisempia, ahkerampia ja älykkäämpiä kuin ekstrovertit, joten siltäosin aloituksen otsikko on älytön.

    • Anonyymi

      Oisit ryhtynyt hammaslääkäriksi..potilaat ovat hiljaa 😂

      • Anonyymi

        Vielä hiljaisempia jos on patologi.


    • Anonyymi

      Alkutuotanto, metsuri ja teollisuusalat (liukuhihnateollisuus) eivät tarvitse sosiaalista kontaktia työpanoksen aikana. Rekka- ja kuorma-autokuskeja on enemmän yksin kuin kaksin autossa. Kokki tekee ruoka-annokset yksin. Laitossiivoojia näkee enemmän yksin kuin pienryhmänä.

      Kaikkien alojen yksinyrittäjät (toiminimi) tekevät työnsä yksin, jos eivät palkkaa ulkopuolisia.

      • Joutuvat kuitenkin olemaan yhteydessä muihin ihmisiin.


    • Anonyymi

      Eiköhän se riipu pitkälti siitä mitä osaa tehdä. Onhan niitä vaikka millaisia töitä mutta moneenko sitä pääsee.

    • Sopii, työ missä saa olla ominpäin. Mä ainakin nautin työstäni erityisen paljon silloin, kun pelkkä huomenta ja huomiseen toteaminen muille ihmisille riittää.

      No joskus on päiviä, kun on jopa mukavaa pälättää oikein kunnolla. Mutta riippuu niin vastapuolistakin kenen kanssa pälpättäminen on mukavaa.

    • Anonyymi

      Introvertille sopii ihan mikä vaan työ. Introverttius on hermostorakenteen ominaisuuksia kuvaava sana, joka ei kerro mitään ihmisen soveltuvuudesta johonkin ammattiin. Introvertti voi olla erakkoluonne tai hyvin sosiaalinen yksilö. Introverttiys kuvaa yksilön kuormittumisherkkyyttä. Esimerkiksi runsaiden sosiaalisten ärsykkeiden täyttämän päivän jälkeen, introvertti kaipaa yleensä rauhaa ja hiljaisuutta palautuakseen.

      Itse olen sosiaalisissa tilanteissa viihtyvä introvertti. En ole ambivertti, vaan koen sosiaaliset tilanteet hyvin kuormittaviksi. Jos minulla on mahdollisuus, niin jättäydyn sosiaalisissa tilanteissa mieluiten kuuntelijan rooliin. Työskentelen kuitenkin markkinointialalla ja työtilanteissa vetäytyminen onnistuu hyvin harvoin. Varsinkin jatkuva ihmisten edessä puhuminen ja esitelmöinti on kamalaa, mutta kaikkeen tottuu ja olen oppinut ottamaan aikaa palautumiseen.

      • Anonyymi

        Vai että oikein hermostorakenteen omaisuuksia kuvaava san.


    • Aloittaja sanoi, että hänen ajatuksensa ovat aina jossakin muualla ja se taitaa olla työssä kuin työssä aikamoinen ongelma. Ja toki sekin, jos ei pidä ihmisistä.

      Mikähän ihmisissä on vikana, jos ei kenestäkään pidä? Vai onko " vika" silloin itsessä?

    • Anonyymi

      Introverteille löytyy vaikka mitä työtä, varsinkin etätyötä. Introvertti ei ole sama kuin misantrooppi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      100
      2320
    2. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1955
    3. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      46
      1950
    4. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      38
      1848
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      178
      1397
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1369
    7. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      50
      1188
    8. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      96
      1124
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      7
      984
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      943
    Aihe