Jaksaminen sinkkuna

Anonyymi

Tuntuu ettei pitkittyneen sinkkuuden seurauksia ymmärrä kuin ne jotka ovat sen kokeneet. Luullaan, että ihminen jaksaa toimia ahkerana yhteiskunnan jäsenenä yksinkin. Mitä jos nuoret miehet eivät halua enää käydä töissä kun tietävät etteivät koskaan saa naista tai seksiä kuitenkaan? Tästä ei oikein puhuta, vaikka se on ajankohtainen ongelma.
Joskus olen paljastanut kavereilleni, että olen 29v ja säpinää on ollut viimeksi lukiossa ja heidän mielestään se on ollut vain hieman hassua tai se on kuitattu jollain "no mitäpä tuosta, saisinpa itsekin joskus nauttia vapaudesta" -heitolla.
Samaan aikaan nämä tyypit itse eivät kestä olla viikkoakaan yksin, vaan eron jälkeen etsitään huutoparkuen heti uusi. Tosi outoa että he tietävät etteivät kestäisi elää hetkeäkään yksin, mutta kuvittelevat minun kestävän vuosikymmeniä.
Tähänkin ketjuun joku etuoikeutettu seurustelija ja seksinharrastaja varmasti äksyilee kuinka se on kumma että nuoret miehet on niin heikkoja etteivät jaksa käydä töissä. Mutta check your privilege niinkuin ne feministit sanoo. Ihminen joka on edes joskus ollut parisuhteessa on #etuoikeutettu eikä hänellä ole varaa kritisoida vähempiosaisia.

63

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No yleensäkin vertaistuki on parasta niiltä, jotka ovat itse kokeneet jotakin samanlaista. ja selvinneet niistä yli ns. voittajina.

      Mutta sinkkushan nyt itsessään ei tarvi olla mikään kurja ja masentava asia. Riippuu miten sen ottaa. Onko ihan mölliä olla sinkku vai onko sinkkuna kivaa. :)

      • Anonyymi

        Sinkkuus, silloin kun haluaisi kumppanin, on käytännössä aina sosiaalisten taitojen tai niihin liittyvien asioiden (kuten sosiaalisen rohkeuden) puutetta. Sosiaaliset taidot ovat siis kykyä tulla toimeen muiden ja itsensä kanssa, eli osata olla yksin, ja ei osata olla toisen kanssa ja etsiä itselle sopivia ihmisiä.

        Kun näitä ei osata, ihmissuhteiden hakeminen lähtee siitä, että toisten tulee tyydyttää ne omat tarpeet mutta itse ei tajuta mitään toisten tarpeista. Mikä johtaa siihen, että muut karttaa yhä enemmän.

        Huono kierre.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinkkuus, silloin kun haluaisi kumppanin, on käytännössä aina sosiaalisten taitojen tai niihin liittyvien asioiden (kuten sosiaalisen rohkeuden) puutetta. Sosiaaliset taidot ovat siis kykyä tulla toimeen muiden ja itsensä kanssa, eli osata olla yksin, ja ei osata olla toisen kanssa ja etsiä itselle sopivia ihmisiä.

        Kun näitä ei osata, ihmissuhteiden hakeminen lähtee siitä, että toisten tulee tyydyttää ne omat tarpeet mutta itse ei tajuta mitään toisten tarpeista. Mikä johtaa siihen, että muut karttaa yhä enemmän.

        Huono kierre.

        Mä luulen, että monilla on esteenä myös itsekriittisyys. Ollaan liian itsekriittisiä ja vaaditaan itseltä enemmän, kun toiset koska vertaillaan muihin liikaa..

        Hassuja yhtäläisyysviivoja vedetään mm. rahaan, ulkonäköön, ammattiin etc...näkemättä, että persauakisilla, tavallisen näköisillä, kouluttamattomilla on ihan yhtä hyviä liittoja, kun kellä vaan näyttävemmälläkin parilla.

        Toki nuokin syyt jotka mainitset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinkkuus, silloin kun haluaisi kumppanin, on käytännössä aina sosiaalisten taitojen tai niihin liittyvien asioiden (kuten sosiaalisen rohkeuden) puutetta. Sosiaaliset taidot ovat siis kykyä tulla toimeen muiden ja itsensä kanssa, eli osata olla yksin, ja ei osata olla toisen kanssa ja etsiä itselle sopivia ihmisiä.

        Kun näitä ei osata, ihmissuhteiden hakeminen lähtee siitä, että toisten tulee tyydyttää ne omat tarpeet mutta itse ei tajuta mitään toisten tarpeista. Mikä johtaa siihen, että muut karttaa yhä enemmän.

        Huono kierre.

        Tuo ei välttämättä ole syynä sinkkuuteen, ei ainakaan naisten sinkkuuteen. Tiedän monia, joilla on aika kova vaatimustaso, mikä on estänyt seurustelun aloituksen. Jos kovan vaatimustason lisäksi nainen tulee marginaaliryhmästä esim. arvomaailman, taustan ja elämänkokemuksensa vuoksi, yhtälö voi olla todella vaikea. Tosin tällaisillakin naisilla voi olla tapailuhistoriaa, vaikkei varsinaisia seurustelusuhteita olisikaan ollut. Tiedän kyllä niitäkin, jotka eivät edes ole tapailleet, koska siihen ei ole ollut tarvetta tai ehkä joillakin on puuttuneet kyvyt ilmaista kiinnostusta vastakkaiselle sukupuolelle.


      • :D :D
        hei.....sinä olet jotenkin muuttunut Partakaveri.....!


      • :D :D
        hei.....sinä olet jotenkin muuttunut Partakaveri.....!


      • halavatun halavattu kun nämä minun kommenttini niin mielellään tuplaantuvat!!


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        :D :D
        hei.....sinä olet jotenkin muuttunut Partakaveri.....!

        Avatari? Sen metsästys jatkuu edelleen. Kehys on niin turkasen pieni, että siihen on vaikea löytää mitään selkeästi erottuvaa. Edellinen kuva oli muuten mieluisa, mutta eihän siitä erottanut mitään. Olen tänään kokeillut sen miljoona kuvaa 🤬


      • Partakaveri kirjoitti:

        Avatari? Sen metsästys jatkuu edelleen. Kehys on niin turkasen pieni, että siihen on vaikea löytää mitään selkeästi erottuvaa. Edellinen kuva oli muuten mieluisa, mutta eihän siitä erottanut mitään. Olen tänään kokeillut sen miljoona kuvaa 🤬

        Tämä sopii paremmin siihen kuvaan, joka sinusta on muodostunut, kuin se kamalan vihaisen näköinen musta irvistävä susi.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Tämä sopii paremmin siihen kuvaan, joka sinusta on muodostunut, kuin se kamalan vihaisen näköinen musta irvistävä susi.

        Minä vaan tykkään kaikesta synkästä :D. Zombeista, demoneista ja yms yms.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Minä vaan tykkään kaikesta synkästä :D. Zombeista, demoneista ja yms yms.

        Palstan akoista yms yms...sulla on erikoinen maku.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Palstan akoista yms yms...sulla on erikoinen maku.

        Ai miten niin :D


      • Partakaveri kirjoitti:

        Minä vaan tykkään kaikesta synkästä :D. Zombeista, demoneista ja yms yms.

        Minä ymmärrän sen. Mutta se kukka hiuksissa- juttu vei iäksi uskottavuutesi synkkänä tyyppinä :D


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Minä ymmärrän sen. Mutta se kukka hiuksissa- juttu vei iäksi uskottavuutesi synkkänä tyyppinä :D

        En minä olekkaan synkkä tyyppi. Tykkään vaan kaikesta tunteita herättävästä.

        "Kivusta nautintoon on matkaa
        Pelottavan vähän - jos edes sitäkään…"

        Laulaa Papulannan Toni.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ai miten niin :D

        No mun näkemys vaan. :)

        Tällä palstalla ei kaikista helpoimmat akat meinaan ole. Kaikilla on kauheen luja pää ja järkkymätön luonne. Et masokistina toki voi tykätäkin...


      • Partakaveri kirjoitti:

        En minä olekkaan synkkä tyyppi. Tykkään vaan kaikesta tunteita herättävästä.

        "Kivusta nautintoon on matkaa
        Pelottavan vähän - jos edes sitäkään…"

        Laulaa Papulannan Toni.

        Tunteita oletkin herättänyt minussakin. Sinulla on sellainen tapa kirjoittaa, että se saa minut välillä naureskelemaan täällä itsekseni.
        Niitä muita tunteita odotellessa ....:)


      • Abrakadabra kirjoitti:

        No mun näkemys vaan. :)

        Tällä palstalla ei kaikista helpoimmat akat meinaan ole. Kaikilla on kauheen luja pää ja järkkymätön luonne. Et masokistina toki voi tykätäkin...

        Kyllähän joitakin miehiä viehättävät sellaiset järkähtämättömät naiset, joita ei joka tuuli heiluttele :D


      • Abrakadabra kirjoitti:

        No mun näkemys vaan. :)

        Tällä palstalla ei kaikista helpoimmat akat meinaan ole. Kaikilla on kauheen luja pää ja järkkymätön luonne. Et masokistina toki voi tykätäkin...

        Oman kokemuksen mukaan ne äkäsimmät akat ovatkin niitä kaikkein paras luontoisia. Päälle päin mukavat akat ovatkin sitten hirviöitä neljän seinän sisällä. Joskus kannattaa vähän pintaa raaputtaa.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Kyllähän joitakin miehiä viehättävät sellaiset järkähtämättömät naiset, joita ei joka tuuli heiluttele :D

        Mahtasko olla vähemmistössä kumminnii, en tiiä. :)

        Tosin ei tällä palstalla herkkänahkaiset saakkaan kun pahanmielen ja päänsärkyä. Että kai se on ikään kuin maassa maan tavalla? :D


      • Partakaveri kirjoitti:

        Oman kokemuksen mukaan ne äkäsimmät akat ovatkin niitä kaikkein paras luontoisia. Päälle päin mukavat akat ovatkin sitten hirviöitä neljän seinän sisällä. Joskus kannattaa vähän pintaa raaputtaa.

        Jaaaa, mene ja tiedä. Eikö ne olekaan niitä, jotka laittaa ukonkin ojennukseen ja komentoon? Masentaa pienen miehen tykkänään. :)

        Hmm, jäin miettii kumpiko oon päälle päin mukava hirviö vai toisinpäin. Vastaan, että tarpeen mukaan.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Mahtasko olla vähemmistössä kumminnii, en tiiä. :)

        Tosin ei tällä palstalla herkkänahkaiset saakkaan kun pahanmielen ja päänsärkyä. Että kai se on ikään kuin maassa maan tavalla? :D

        Mikäpä noista ukoista selvän ottaa...outoja ovat :D


      • Partakaveri kirjoitti:

        Oman kokemuksen mukaan ne äkäsimmät akat ovatkin niitä kaikkein paras luontoisia. Päälle päin mukavat akat ovatkin sitten hirviöitä neljän seinän sisällä. Joskus kannattaa vähän pintaa raaputtaa.

        Saattasko se olla niin, että äkästä akkaa on kohdeltu huonosti ja kun osaa oikein kutkuttaa, äkänenkin akka alkaa kehräämään :D


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Mikäpä noista ukoista selvän ottaa...outoja ovat :D

        Ne tykkää jääräpäisistä akoista siiheen saakka, kun saavat seurata vierestä...mutta siihen se tykkääminen loppuu, kun saa omaksi vaivakseen :''D

        Sit kerrotaan, se on niin vaikee, se on niin hankala, kauhee työleiri, akka nalkuttaa, akka ei anna lähtee poikien kanssa, akka sano että nyt tuli stoppi, akka ja akka akka on vaikee. :)


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Ne tykkää jääräpäisistä akoista siiheen saakka, kun saavat seurata vierestä...mutta siihen se tykkääminen loppuu, kun saa omaksi vaivakseen :''D

        Sit kerrotaan, se on niin vaikee, se on niin hankala, kauhee työleiri, akka nalkuttaa, akka ei anna lähtee poikien kanssa, akka sano että nyt tuli stoppi, akka ja akka akka on vaikee. :)

        No mutta eikö se kerro vain siitä, että ukko ei osaa kohdella akkaansa oikein, ei saa häntä kehräämään :) ja se kun on niin äärettömän helppoa...


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        No mutta eikö se kerro vain siitä, että ukko ei osaa kohdella akkaansa oikein, ei saa häntä kehräämään :) ja se kun on niin äärettömän helppoa...

        Juu, siitä ja siitä että alkaa pitämään akkaa liian itsestäänselvänä. Kukaan akka ei siitä tykkää loppujen lopuksi. Ettei enää kysytäkään, tehdään vaan...ja oletetaan että kyllä se nyt aina akalle käy, kun joskus ennenkin kävi. :)


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Saattasko se olla niin, että äkästä akkaa on kohdeltu huonosti ja kun osaa oikein kutkuttaa, äkänenkin akka alkaa kehräämään :D

        Oma filosofiani:
        Elämässä pitää osata valita ne kehen voimavaransa käyttää. Jos keskittyy hirveästi mielistelemään kaikkia, paine kertyy ja johonkin se on purettava. Kannattaako voimavaransa käyttää niihin jotka itselleen merkkaa, vai niihin kaikkiin muihin vieraisiin... Itse olen miettinyt ketkä seisoisivat rinnallani tiukan paikan tullen. Heille kannattaa olla mukava. Jos sairastuisin tuskin kukaan työkavereista tai muista merkityksettömistä ihmisistä vierailisi luonani.

        Monesti myös vahva nainen nähdään pelottavana. Monen palstan naisen rivien välistä löytyy välittävä tyyppi. Esim. xL ja Floweri voivat vaikuttaa tylyiltä, mutta tiukan paikan tullen olen itse kokenut saaneeni heiltä sydämellisiä kommentteja.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Juu, siitä ja siitä että alkaa pitämään akkaa liian itsestäänselvänä. Kukaan akka ei siitä tykkää loppujen lopuksi. Ettei enää kysytäkään, tehdään vaan...ja oletetaan että kyllä se nyt aina akalle käy, kun joskus ennenkin kävi. :)

        Sitä helposti lakkaa kuuntelemasta toista ja elämä muuttuu rutiiniksi. Ja alkaa "tietämään" mitä toinen ajattelee ja tuntee.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Oma filosofiani:
        Elämässä pitää osata valita ne kehen voimavaransa käyttää. Jos keskittyy hirveästi mielistelemään kaikkia, paine kertyy ja johonkin se on purettava. Kannattaako voimavaransa käyttää niihin jotka itselleen merkkaa, vai niihin kaikkiin muihin vieraisiin... Itse olen miettinyt ketkä seisoisivat rinnallani tiukan paikan tullen. Heille kannattaa olla mukava. Jos sairastuisin tuskin kukaan työkavereista tai muista merkityksettömistä ihmisistä vierailisi luonani.

        Monesti myös vahva nainen nähdään pelottavana. Monen palstan naisen rivien välistä löytyy välittävä tyyppi. Esim. xL ja Floweri voivat vaikuttaa tylyiltä, mutta tiukan paikan tullen olen itse kokenut saaneeni heiltä sydämellisiä kommentteja.

        Mielisteleminen ei minun ymmärtääkseni johda koskaan mihinkään hyvää lopputulokseen. Feikki on feikki vaikka voissa paistaisi.

        Ei kai sillä mitään merkitystä olekaan, jos itselle merkityksetön ihminen tulisi sinne sairasvuoteen äärelle.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Oma filosofiani:
        Elämässä pitää osata valita ne kehen voimavaransa käyttää. Jos keskittyy hirveästi mielistelemään kaikkia, paine kertyy ja johonkin se on purettava. Kannattaako voimavaransa käyttää niihin jotka itselleen merkkaa, vai niihin kaikkiin muihin vieraisiin... Itse olen miettinyt ketkä seisoisivat rinnallani tiukan paikan tullen. Heille kannattaa olla mukava. Jos sairastuisin tuskin kukaan työkavereista tai muista merkityksettömistä ihmisistä vierailisi luonani.

        Monesti myös vahva nainen nähdään pelottavana. Monen palstan naisen rivien välistä löytyy välittävä tyyppi. Esim. xL ja Floweri voivat vaikuttaa tylyiltä, mutta tiukan paikan tullen olen itse kokenut saaneeni heiltä sydämellisiä kommentteja.

        Mielisteleminen ei minun ymmärtääkseni johda koskaan mihinkään hyvää lopputulokseen. Feikki on feikki vaikka voissa paistaisi.

        Ei kai sillä mitään merkitystä olekaan, jos itselle merkityksetön ihminen tulisi sinne sairasvuoteen äärelle.


      • Nyt mulla menee hermo!!!! Miksi hiivatissa minun kommenttini tulevat kahteen kertaan?
        Ovathan kommenttini kyllä suurta viisautta, mutta kyllä se kertaalleenkin selväksi tulisi....nyt pitää saada kahvia......ja jätskiä......


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Nyt mulla menee hermo!!!! Miksi hiivatissa minun kommenttini tulevat kahteen kertaan?
        Ovathan kommenttini kyllä suurta viisautta, mutta kyllä se kertaalleenkin selväksi tulisi....nyt pitää saada kahvia......ja jätskiä......

        Olen huomannut, että palsta välillä saakelin hidas. Jos erehtyy luulemaan, että ei osunutkaan lähetä nappiin ja painaa sitä uudestaan, viesti saattaa tulla kahteen kertaan.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Nyt mulla menee hermo!!!! Miksi hiivatissa minun kommenttini tulevat kahteen kertaan?
        Ovathan kommenttini kyllä suurta viisautta, mutta kyllä se kertaalleenkin selväksi tulisi....nyt pitää saada kahvia......ja jätskiä......

        Kokeileppa muuten dipata sitä jätskiä kahvissa.


      • Anonyymi
        Partakaveri kirjoitti:

        Oma filosofiani:
        Elämässä pitää osata valita ne kehen voimavaransa käyttää. Jos keskittyy hirveästi mielistelemään kaikkia, paine kertyy ja johonkin se on purettava. Kannattaako voimavaransa käyttää niihin jotka itselleen merkkaa, vai niihin kaikkiin muihin vieraisiin... Itse olen miettinyt ketkä seisoisivat rinnallani tiukan paikan tullen. Heille kannattaa olla mukava. Jos sairastuisin tuskin kukaan työkavereista tai muista merkityksettömistä ihmisistä vierailisi luonani.

        Monesti myös vahva nainen nähdään pelottavana. Monen palstan naisen rivien välistä löytyy välittävä tyyppi. Esim. xL ja Floweri voivat vaikuttaa tylyiltä, mutta tiukan paikan tullen olen itse kokenut saaneeni heiltä sydämellisiä kommentteja.

        Sä mietit asiaa itseasiassa saman sorttisesti kun minäkin. Jos tulis tarve koota tästä porukasta mulle vahva pärjäävä lauma, kenet mä valkkaisin ja kenet jättäsin heikkouttaan tai epäluottamusta herättävyyttään valitsematta.


        Oletetaan, että laumassa pitäs olla muutakin voimaa, kuin väkevät puheet. Jotta lauma tosiaan olis yhdessä vahva ja toimisi tiiminä. Mä valkkaisin mm. nuo samat naiset jotka sä mainitset. Mä nään heissä luotettavuutta ja vahvuutta, jotka ei jää kynnysmatoiksi vaan nousee ja jatkaa matkaa...toimii itsenäisinä ja itsenään vahvoina yksilöinä, mutta semmoisia lauma juuri tarvii.

        Ei maassa makaavia, perässä vedettäviä...vaikka heikompia toki voi pyllystä puskien työntää eteenpäin, mutta vaikkapa sodassa ne jäis jalkoihin auttamattomasti, jotka ei selviä yhtään itsenäisesti ilman muihin ripustautumista.

        Abris


      • Partakaveri kirjoitti:

        Olen huomannut, että palsta välillä saakelin hidas. Jos erehtyy luulemaan, että ei osunutkaan lähetä nappiin ja painaa sitä uudestaan, viesti saattaa tulla kahteen kertaan.

        Muistan kerran kun käytin ompelukonetta huollossa.....kerroin tietty millaisia ongelmia koneessa mielestäni on.....hän hetken konetta rukkaili ja sanoi sitten merkitsevästi....." vika on usein koneen ja selkänojan välissä" :D :D
        Taitaa päteä tässäkin :D


      • Partakaveri kirjoitti:

        Kokeileppa muuten dipata sitä jätskiä kahvissa.

        Itse asiassa meinasin laittaakin sen jätskin sinne kahvin sekaan, on se niin sairaan hyvää niin helteillä


      • Partakaveri kirjoitti:

        Oma filosofiani:
        Elämässä pitää osata valita ne kehen voimavaransa käyttää. Jos keskittyy hirveästi mielistelemään kaikkia, paine kertyy ja johonkin se on purettava. Kannattaako voimavaransa käyttää niihin jotka itselleen merkkaa, vai niihin kaikkiin muihin vieraisiin... Itse olen miettinyt ketkä seisoisivat rinnallani tiukan paikan tullen. Heille kannattaa olla mukava. Jos sairastuisin tuskin kukaan työkavereista tai muista merkityksettömistä ihmisistä vierailisi luonani.

        Monesti myös vahva nainen nähdään pelottavana. Monen palstan naisen rivien välistä löytyy välittävä tyyppi. Esim. xL ja Floweri voivat vaikuttaa tylyiltä, mutta tiukan paikan tullen olen itse kokenut saaneeni heiltä sydämellisiä kommentteja.

        Eli sää panostat niihin, jotka välittää susta heikon paikan tullen?

        Mä taas ajattelen lähinnä niin, että laumassa tarvii kukoistaa kunnioitus toisiaan kohtaan ja kunnioitusta ei ole, ei ole mitään muutakaan. Vain joukko sohlaajia.

        Oon sotilassuvusta ja ehkä mulla on geeneissä (mutuna) semmonen vietti, että tykkään tyypeistä joissa on paitsi herkkyyttä myös luonteenlujuutta. Ja vai nämä surisi menetetyä laumaansa, he kumminkin vielä seisosi jaloillaan viimiseen mieheen/naiseen saakka. Jonkinlainen ylpeys taustalla ehkä myös. :)


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Eli sää panostat niihin, jotka välittää susta heikon paikan tullen?

        Mä taas ajattelen lähinnä niin, että laumassa tarvii kukoistaa kunnioitus toisiaan kohtaan ja kunnioitusta ei ole, ei ole mitään muutakaan. Vain joukko sohlaajia.

        Oon sotilassuvusta ja ehkä mulla on geeneissä (mutuna) semmonen vietti, että tykkään tyypeistä joissa on paitsi herkkyyttä myös luonteenlujuutta. Ja vai nämä surisi menetetyä laumaansa, he kumminkin vielä seisosi jaloillaan viimiseen mieheen/naiseen saakka. Jonkinlainen ylpeys taustalla ehkä myös. :)

        Ei se se pointti ole. Olen vaan miettinyt ketkä tässä elämässä oikeasti merkkaavat ja kenen sanomisia kannattaa vakasti ottaa. Moni esim. käyttää luonottoman paljon energiaa siihen miltä näyttävät muiden silmissä ja mitä muut itsestä ajattelevat.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Eli sää panostat niihin, jotka välittää susta heikon paikan tullen?

        Mä taas ajattelen lähinnä niin, että laumassa tarvii kukoistaa kunnioitus toisiaan kohtaan ja kunnioitusta ei ole, ei ole mitään muutakaan. Vain joukko sohlaajia.

        Oon sotilassuvusta ja ehkä mulla on geeneissä (mutuna) semmonen vietti, että tykkään tyypeistä joissa on paitsi herkkyyttä myös luonteenlujuutta. Ja vai nämä surisi menetetyä laumaansa, he kumminkin vielä seisosi jaloillaan viimiseen mieheen/naiseen saakka. Jonkinlainen ylpeys taustalla ehkä myös. :)

        Ja tuo kunnioitus on kaiken a ja o. Ilman sitä ei ole mitään.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Eli sää panostat niihin, jotka välittää susta heikon paikan tullen?

        Mä taas ajattelen lähinnä niin, että laumassa tarvii kukoistaa kunnioitus toisiaan kohtaan ja kunnioitusta ei ole, ei ole mitään muutakaan. Vain joukko sohlaajia.

        Oon sotilassuvusta ja ehkä mulla on geeneissä (mutuna) semmonen vietti, että tykkään tyypeistä joissa on paitsi herkkyyttä myös luonteenlujuutta. Ja vai nämä surisi menetetyä laumaansa, he kumminkin vielä seisosi jaloillaan viimiseen mieheen/naiseen saakka. Jonkinlainen ylpeys taustalla ehkä myös. :)

        Minäkin olen kasarmin varjossa kasvanut ja sieltä varmaan joitakin kunniakäsitteitä ammentanut.

        Keitä laumaansa valitsisi...se kai riippuu siitä, mihin laumaa tarvitsisi. Aika mielenkiintoinen haaste mielestäni olisi se, että lauma vain kerääntyisi yhteen ja siinä sitten pitäisi syntyä jotain valmista niistä eväistä.

        Merkitykselliset ihmiset ovat niitä, jotka seisovat rinnalla tai sitten eivät seiso. He myös saattavat loukata syvästi, koska ovat merkityksellisiä.
        Riippuu tietysti siitä miten käsittää merkityksellisen ihmisen.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ei se se pointti ole. Olen vaan miettinyt ketkä tässä elämässä oikeasti merkkaavat ja kenen sanomisia kannattaa vakasti ottaa. Moni esim. käyttää luonottoman paljon energiaa siihen miltä näyttävät muiden silmissä ja mitä muut itsestä ajattelevat.

        Ok, kysyin varmennuksena tajusinko oikein. Eli en, nyt tajuan.


      • Abrakadabra
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Minäkin olen kasarmin varjossa kasvanut ja sieltä varmaan joitakin kunniakäsitteitä ammentanut.

        Keitä laumaansa valitsisi...se kai riippuu siitä, mihin laumaa tarvitsisi. Aika mielenkiintoinen haaste mielestäni olisi se, että lauma vain kerääntyisi yhteen ja siinä sitten pitäisi syntyä jotain valmista niistä eväistä.

        Merkitykselliset ihmiset ovat niitä, jotka seisovat rinnalla tai sitten eivät seiso. He myös saattavat loukata syvästi, koska ovat merkityksellisiä.
        Riippuu tietysti siitä miten käsittää merkityksellisen ihmisen.

        Tottahan toki.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ei se se pointti ole. Olen vaan miettinyt ketkä tässä elämässä oikeasti merkkaavat ja kenen sanomisia kannattaa vakasti ottaa. Moni esim. käyttää luonottoman paljon energiaa siihen miltä näyttävät muiden silmissä ja mitä muut itsestä ajattelevat.

        Kyllä, ja se on todella turhaa. Ei semmonen kilven kiillottaminen sokaise, vaikka se häikäisee.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ja tuo kunnioitus on kaiken a ja o. Ilman sitä ei ole mitään.

        Juu se pätee kaikessa ja kaikkialla.


      • Anonyymi
        Partakaveri kirjoitti:

        Oma filosofiani:
        Elämässä pitää osata valita ne kehen voimavaransa käyttää. Jos keskittyy hirveästi mielistelemään kaikkia, paine kertyy ja johonkin se on purettava. Kannattaako voimavaransa käyttää niihin jotka itselleen merkkaa, vai niihin kaikkiin muihin vieraisiin... Itse olen miettinyt ketkä seisoisivat rinnallani tiukan paikan tullen. Heille kannattaa olla mukava. Jos sairastuisin tuskin kukaan työkavereista tai muista merkityksettömistä ihmisistä vierailisi luonani.

        Monesti myös vahva nainen nähdään pelottavana. Monen palstan naisen rivien välistä löytyy välittävä tyyppi. Esim. xL ja Floweri voivat vaikuttaa tylyiltä, mutta tiukan paikan tullen olen itse kokenut saaneeni heiltä sydämellisiä kommentteja.

        Monella naisella on niin päin, että se mukavuus ja kiltteys on se normaali sosiaalinen tapa ja sitten esim. suoran ein sanominen jotain mikä vaatii jo henkistä voimaa erikseen.

        Mutta ne mukavat ja kiltit naiset ei viiihdy tällaisilla väittelypalstoilla, vaan keskittyvät huolehtimaan isosta laumasta tuttuja ihmisiä esim. facebookissa. Lähettävät tsemppiviestejä ja jakavat kivoja mietelauseita.

        Sellaiset naiset on parhaita ystäviä ja kumppaneita.


    • Anonyymi

      Ei jaksa mitään tehdä koska ei pilluakaan saa. Mies masentuu kun ei saa rakkautta. Naiset antaa pillua vain jännämiehille joten ei sitä sitä jaksa mitään.

      • Voi voi sentään....siellä pillussako se rakkaus on?


    • Anonyymi

      Omat haasteensa se on parisuhteissakin ja ensi huuman mentyä ohitse arki on ihan tavallista puurtamista töissä käynteineen, harrastuksineen, yms. Ei siinä ole mitään etuoikeutettua.

      • Anonyymi

        helppo sanoa kun on jo parisuhteessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helppo sanoa kun on jo parisuhteessa...

        Parisuhteessa olevatkin ovat joskus olleet sinkkuja...


    • Tottahan se on, että jos ei ole sinkku, ei tiedä mitä sinkuun pitkässä juoksussa on. Ja sinkkukaan ei voi tietää perin juurin mitä sinkuus toiselle sinkulle merkitsee.

      Tämä lause kiinnitti huomioni
      "Mitä jos nuoret miehet eivät halua enää käydä töissä kun tietävät etteivät koskaan saa naista tai seksiä kuitenkaan? "

      Työssä käynnin motiivi ei pääsääntöisesti ole saada naista ( miestä) tai seksiä. Ja kun kukaan meistä ei oikeasti näe tulevaisuuteen, ei myöskään voi tietää saako vai ei ja jos lisää saivarrellaan, seksiä se on sooloseksikin.

      Sinänsä tuo ajatuskulku ei ole ihan vieras minullekaan. Helposti sitä sortuu odottamaan, että joku ulkopuolelta korjaa elämän tylsyyttä tai motivaation puutetta. On melko helppo vajota itsesääliin ja mitä kauemmin niitä tunteita hellii, sitä todemmaksi ne muuttuvat .

      Jos oma elämä tuntuu raskaalta, eikä oikein löydä motivaatiota vaikka siihen työssäkäymiseen, on varmaankin aika pysähtyä miettimään sitä mitä elämältään odottaa ja miten sen voisi saavuttaa.
      Helposti ajattelee, että se kumppani ratkoo monenlaiset tyhjyydentunteet elämässä, mutta ei se niin mene. Alku saattaa olla lupaavaa, kun onnen aallon harjalla ratsastaa, mutta kyllä se motivaation puute sieltä äkkiä tulee vastaan, kun ihmissuhteiden vaikeudet ja haasteet painavat sinne aallon pohjaan.

      Sellainen perusonnellisuus pitää löytää sieltä omasta sisimmästä, sitten voi olla onnellinen sen toisenkin kanssa. Jos ei löydä, helposti sitten ripustautuu toiseen ja vaatii, että hänen pitää tehdä minut onnelliseksi.

      Sinkkuus on raskasta silloin, kun haluaisi kumppanin. Kun sitä kumppania ei löydä, raskaus lisääntyy, ellei löydä muita ilon lähteitä elämäänsä. Ne muut lähteet eivät tietenkään korvaa kumppania, helpottavat kuitenkin elämää.

    • Anonyymi

      Aloittaja kun siivoaa muutaman kerran lapsen oksennukset matolta aamukolmen aikaan, voipi ajatukset parisuhteen auvoisuudesta muuttaa muotoaan. Vaipanvaihdosta puhumattakaan. Siinä voi posket helposti pullistella itselläkin.

      • Anonyymi

        Ei ne oksennukset ja vaipanvaihdot, mutta se pätkissä saatu lyhytaikainen uni tahtoo tehdä joskus naiset ja miehet kärttyisäksi. Nuku kaksi kolme tuntia ja mene töihin.
        Luoja on viisas. Vauva aika on joskus niin raskasta puuroa suurine tunteineen etteivät vanhemmat voi olla kiintymättä siihen sinappilinkoon:) Syvien tunteiden kautta tullutta rakkautta joka voittaa aikuisten kesken syttyneen rakkauden mennen tullen.
        Syntymä ja kasvaminen, sitä on hienoa seurata. Olla tukena ja opettaa ja ohjeistaa uutta pientä ihmisenalkua. Ei se vauva välttämättä parisuhdetta tiivistä mutta antaa kyllä uusia ulottuvuuksia tuntea myös sitä kumppania ihan uusin silmin:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi

        Hohhoijakkaa, ennen lapsia ja töitä oli huomattavasti enemmän. Nykyään valitetaan jo yhdestä kakarasta vaikkei mitään muuta tarvitsisikaan tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne oksennukset ja vaipanvaihdot, mutta se pätkissä saatu lyhytaikainen uni tahtoo tehdä joskus naiset ja miehet kärttyisäksi. Nuku kaksi kolme tuntia ja mene töihin.
        Luoja on viisas. Vauva aika on joskus niin raskasta puuroa suurine tunteineen etteivät vanhemmat voi olla kiintymättä siihen sinappilinkoon:) Syvien tunteiden kautta tullutta rakkautta joka voittaa aikuisten kesken syttyneen rakkauden mennen tullen.
        Syntymä ja kasvaminen, sitä on hienoa seurata. Olla tukena ja opettaa ja ohjeistaa uutta pientä ihmisenalkua. Ei se vauva välttämättä parisuhdetta tiivistä mutta antaa kyllä uusia ulottuvuuksia tuntea myös sitä kumppania ihan uusin silmin:)

        AsianVierestä

        Kyllähän pieniin uniinkin tottuu ja siihen rytmiin minkä vauvan/ isommankin lapsen kanssa omaksuu.

        Ekan kanssa se otti alkuun koville, kun ei ollut tottunut jatkuvaan heräilyyn kesken unien. Tyttöä piti syöttää vähän extrana jonkun aikaa, että lähti kasvamaan halutusti. Kyllähän se vielä meni, mutta sitten ne hormooneista tulleet migreenikohtaukset lähes päivittäin meinas kyllä nujertaa sitkeemmänkin.

        Eikä ollut ketään kelle soitella, tuuhan hätiin taas. Vanhemmat kävi joskus, mutta harvoin nekin pääs kun omaa työtään tekivät. Eikä lapsiaan voi muille sälyttääkään. Niinpä oksennusvati toisessa kainalossa pää melkein haljeten, välillä oksensin ja välillä syötin vauvaa...

        Vahvoja lääkkeitä ei voinut vetää, kun öidinmaitoonhan nekin olis menny...

        Yritin imettääkin jokusen kuukauden.

        Mies oli töissä ja kun se ei ollut töissä se oli talolla remppaamassa. Enimmäkseen yksin siis terveenä ja sairaana. Sama homma tokan kanssa, ekalla oli vielä kiva uhma silloin..

        Mut kyllä niistä selvii. Ja ajan kanssa kaikki nuo unohtuu, mitkä sillon ottaa osansa ja vaatii sitkeyttä.

        ja kumma kyllä, olisi valmis käymään saman läpi uudelleen ja uudelleen...kun lapsestani on kyse.

        Väitän, että terveenä kaikesta selvii helpommin vielä. :)


      • Anonyymi

        "Aloittaja kun siivoaa muutaman kerran lapsen oksennukset matolta aamukolmen aikaan, voipi ajatukset parisuhteen auvoisuudesta muuttaa muotoaan. "

        Minkä takia sitten hankitte suhteita ja muksuja jos kerran se on niin hirveää ja ikuinen sinkkuus on parempi?
        Siksi, koska tiedätte että ette kestä yksin.


    • Anonyymi

      Kun juo viinaa ja käy baareissa tapaamassa naisia voi löytää kumppanin helposti. Baarit on sosiaalinen ympäristö ja siksi ihmiset menee sinne jotta voisivat tutustua vastakkaiseen sukupuoleen. Suomalaiset on sen verta ujoa porukkaa etteivät raittiina uskalla lähestyä vastakkaista sukupuoltaan joten viinaa on juotava ja baariin mentävä jotta olis rohkeutta lähestyä vastakkaista sukupuoltaan. Sen jälkeen kun olet saanut sen toisen ihmisen kiinnostumaan, voi lopettaa viinan juomisen ja sinulla on parisuhde mutta ensin omn juotava viinaa jotta voi naisia tavata.

      T: Viinamies

    • Anonyymi

      No oletkos muka sellainen "ahkera yhteiskunnan jäsen" ja jos niin miksi jos se kerran rasittaa? Lopettaa duunit, myy roinat pois ja lähtee jonnekin palmun alle makoilemaan kookospähkinäpaukku kädessä.

    • Anonyymi

      Ne jotka saa seksiä ovat onnellisia. Ei niillä ole syytä synkistellä. Ne jotka ei saa naista ja seksiä eikä rakkautta, sellaiset ihmiset jotka saa eivät ymmärrä niitä jotka eivät saa seksiä eikä rakkautta. Luulevat että on helppoa olla ja elää yksin vuosia tai kymmeniä vuosia.

      • Anonyymi

        Ja kuitenkin usein parisuhteesta johtuvista syistä ihmiset tappavat toisiaan ja monesti itsensäkin. Saati sitten muunlainen suru ja ahdistus. Yksin ollessa ei ole mitään riitoja, mustasukkaisuutta yms..


    • Anonyymi

      Joo tiedän miltä tuntuu. Aloittajan kannattaa muistaa että sinkku-termillä moni tarkoittaa sellaista ihmistä joka voi ihan hyvin panna toisia ristiin rastiin ja olla FWB-säätöjä ym muttei mitään pysyvää romantiikkaa saman ihmisen kanssa. Mä olen aavistuksen sinnepäin, mutta tiedän miltä tuntuu kun on pitkään ilman mitään kontaktia naisiin paitsi tietty äiti joka ei jätä rauhaan vaikka mitä tekis, en mä sille pahaakaan voi tehä.

      On se aika paha, varsinkin jos on menettänyt kaiken toivon. Ite siinä vaiheessa laittasin menot ja tulot ehdottomasti sellaseen kuntoon että ois ainakin kerran kuussa varaa käydä yksityisellä escortilla hoitamassa läheisyydenkaipuu ym pois, ja ehkä psykologille aika aina kun tuntuu siltä. Tai sit vois alkaa taas huumebisnekseen, naiset tuntu kiinnostuvan herkemmin musta kun olin niissä hommissa vaikkei ne tienneet, heh. Mut se on vaan peniksenjatke kai, ja stressaavaa, ainakin mulle oli, eikä siinä niin hirveesti nettoo jos ei oo iso jehu. Kannattaa jättää väliin se jos ei tunne olevansa orientoitunut alalle.

      Oikeesti kannattaa tutustua itteensä paremmin ja ruveta kehittään itteensä vähän, ja löytää jotain oikeesti omia juttuja. Ei itsensä kehittämistä paljoo tarvi tehä kuhan tekee säännöllisesti jotain, vaikka salia tai jotain henkistä tai rupee musisoimaan tai mitä vaan, kannattaa kokeilla monii juttuja mikä millonki tuntuu hyvältä. Oman jutun löytäminen ja itteensä tutustuminen on tärkeempiä.

      • Anonyymi

        Hirveen mustavakoista ajattelua, että joko ei oo ketään naista missään paitsi äiti ellei oo suhteessa. Miten kaverit ja kaverien tyttöystävien kaverit? Onko yksinäiset sinkut aina kaverittomiakin? Ei käy missään ryhmäharrastuksessa?

        Outoa.


    • Anonyymi

      Töihin ei kannata mennä jos ei naista saa. Ei se työn tekeminen motivoi yhtään jos päivän päätteeksi tulee tyhjään kotiin, ei ole rakkautta niin ei sitä sitten ole mitään mieltä töitä tehdä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      311
      3591
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      263
      2046
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      98
      1435
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1343
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      92
      1299
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1187
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      1006
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      914
    Aihe