Minkä nuorena oppii...

Anonyymi

Kauppareissulla tänään todistettua:

Poika (arviolta n 7-8v) seuraa samanikäistä tytteliä leluhyllyjen välissä. Poika kysyy tytöltä: - Moi, ootko naimisissa? Tyttö vastaa: - No en, ihan höhlä kysymys. Poika jatkaa: - Haluutko olla mun kaa? Tyttö ihmettelee kysymystä: - Ai niin kuin leikkiä? Joo, kyl mä voin :-).

Hyvä päivä, hyvä mieli. Siitä sinkkumiehet vähän esimerkkiä :-)

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinäpä tosiaan hyvä esimerkki. Mihin tuo pienen pojan mutkattomuus katoaa vuosien saatossa?

      • Sen miljoonan pakin jälkeen se vaan katoaa :D


      • Katos vaan...tuosta edeltä katosi aivan asiallinen kommentti. Taitaa moderobotti olla aika herkillä.

        Kyllähän se niinkin on, että kun torjutaan, rohkeus laskee....valitettavasti. Paitsi tietty heillä, joilla on vahva itsetunto :)


      • Anonyymi

        Toki, pakkien jälkeen itsetunto heikkenee. Mutta oletteko miettineet, kuinka paljon kasvatus on mahdollisesti vaikuttanut myös omakuvaan, itsetuntoon ja asenteisiin ja odotuksiin? Tai kuinka paljon me pystytään vaikuttamaan myönteisesti omien lasten kasvatuksella myönteisesti jälkikasvun pariutumiseen? Itselläni on kaksi poikaa, molemmat teinejä ja tietysti asia on minulle vanhempana mielenkiintoinen. Pystynkö vanhempana vahvistamaan heidän seksuaalista itsetuntoa myös, sen tunnepuolen lisäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki, pakkien jälkeen itsetunto heikkenee. Mutta oletteko miettineet, kuinka paljon kasvatus on mahdollisesti vaikuttanut myös omakuvaan, itsetuntoon ja asenteisiin ja odotuksiin? Tai kuinka paljon me pystytään vaikuttamaan myönteisesti omien lasten kasvatuksella myönteisesti jälkikasvun pariutumiseen? Itselläni on kaksi poikaa, molemmat teinejä ja tietysti asia on minulle vanhempana mielenkiintoinen. Pystynkö vanhempana vahvistamaan heidän seksuaalista itsetuntoa myös, sen tunnepuolen lisäksi.

        Seksuaalisuus lienee jokaisen intiimi asia. Ehkä yleinen itsetunto on se mihin vanhempi voi mitään. Toki seksuaalisuuskin siinä mielessä, että kokee olevansa tärkeä ihminen millaisena vaan. 😊

        Tuki ja lädnäolo, sekä puhumisen kulttuuri on tärkeä opettaa. Mä pystyn turisee oman 16 vuotiaan pojan kanssa mistävaan. Voidaan halailla ja osoittaa tunteita, pyytää anteeksi ja elää ilman mitään vääristynyttä stereotyyppistä maskuliinisuuskuvaa. Tuosta jannusta tulee kyllä upea mies.... on jo oikeastaan. 😊👌


      • Tai tytön?

        Vilpittömyys ja avoimuus katoaa ulkoapäin ohjatun minäkuvan alle. Syntyy ego, eikä identiteetistä jää kuin oireilu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki, pakkien jälkeen itsetunto heikkenee. Mutta oletteko miettineet, kuinka paljon kasvatus on mahdollisesti vaikuttanut myös omakuvaan, itsetuntoon ja asenteisiin ja odotuksiin? Tai kuinka paljon me pystytään vaikuttamaan myönteisesti omien lasten kasvatuksella myönteisesti jälkikasvun pariutumiseen? Itselläni on kaksi poikaa, molemmat teinejä ja tietysti asia on minulle vanhempana mielenkiintoinen. Pystynkö vanhempana vahvistamaan heidän seksuaalista itsetuntoa myös, sen tunnepuolen lisäksi.

        Toki kasvatus vaikuttaa, kodistahan se kasvu alkaa. Ja siten siis vaikutamme paljonkin jälkikasvumme kykyyn ja taitoon solmia ihmissuhteita. Ja siihen seksuaalisuuteenkin vaikutamme paljon omilla asenteillamme ja tekemisillämme.

        En tiedä uskaltaako täällä mainita, mutta muistan joskus lukeneeni naisten orgasmivaikeuksista ja niiden yhteydestä siihen, millainen isä-suhde heillä on ollut.
        Me emme kasva umpiossa, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Lapsi imee mallin elämään vanhemmiltaan tai niiltä henkilöiltä, joiden kanssa hän kasvaa. Myös ympäristö muokkaa sitä miksi me kasvamme.


    • Poika oli tosissaan ja tyttö vaan halusi leikkiä. No ehkä se on hyvä tehdä asia selväksi jo tuossa iässä.

      Itsellä pari tyttöä ja kauhukseni huomannut että ihan itseni kaltaisia arkisia, värittömia ja huomaamattomia vävyehdokkaita on siihen kahville tuotu. On siinä kyllä tytöillä ollut työsarkaa että ovat saaneet pojat ymmärtämään että heistä ollaan kiinnostuneita.

    • Anonyymi

      Riittävän nynny sinkku kuvittelee mielessään etukäteen tilanteen miten tulee pakit aivan varmasti.
      Nainen räjähtää nauramaan baaritiskillä kun Turhapuro yrittää sanoa jotain järkevää
      keskustelun aloitusta.

    • Mun versio tästä, jos saan tuunata??

      Poika kysyy tytöltä: - Moi, ootko naimisissa? Tyttö vastaa: - No tietysti oon, kuis muutenkaan Poika jatkaa: - Haluutko olla mun kaa? Tyttö ihmettelee kysymystä: - Ai niin kuin kaveri vai? Joo, kyl mä voin mut eka maksat tämän laskun, mullei oo rahaa. :-).

      • Minkä nuorena saa, sen vanhana omistaa.

        Hyvät yöt!😜


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe