Jännämiehet, rumat miehet, naiset...

Olen tässä muutaman päivän tutustunut tähän sinkkukeskusteluun ja törmännyt "ammattisanastoon", joka on minulle entuudestaan outo. On pitänyt kovasti kuuklettaa sanojen merkityksiä.

Tietysti jokainen yhteisö, joksi myös tämän miellän, kehittää oman sanastonsa ja oman kulttuurinsa. Täällä se kulttuuri on paikoin ankea ja sellainen, johon uppoamalla kyllä menettää elämänhalun ja elämän kauneus tahraantuu.
Se muistuttaa minua siitä, että on tärkeä nostaa välillä katse läppärin yli ja ohi sinne omaan elämään ja realismiin, joka on hieman toiveikkaampi kuin mikä täällä välillä välittyy.

Kun lueskelin noita jännämies- rumamies-juttuja, nousi mieleeni tietysti runsaasti kysymyksiä, vaikka toki tiedän, että kovin monen jutun takana on vain roolipeli. Kuitenkin roolipelissäkin on se sudenkuoppa, että kun riittävän kauan jossakin maaimassa on, se väkisin tarttuu ja kuva alkaa muuttua sen kuvan kaltaiseksi, jota täällä esittää.

Jossakin olen törmännyt siihen tarinaa intiaani-isoisästä , joka puhelee lapsenlapsensa kanssa.
”Kuulehan poikani, ihmisessä asuu kaksi sutta. Toisen nimi on Paha. Se on kateellinen, ilkeä, pahansuopa, häijy, kaunainen ja ylpeä ja ylimielinen ja itsesääliin taipuva. Toisen nimi on Hyvä. Se on ystävällinen, iloinen, hyvänsuopa, antelias, anteeksi antava, rauhallinen ja myötätuntoinen ja toiveikas. Ne kaksi taistelevat ihmisen sisällä.” Aikansa tuumailtuaan poika kysyi: ”Mutta ukki, kumpi niistä voittaa?” ”Se, jota sinä ruokit”, vastasi ukki.

Toinen asia, jota jäin pohtimaan on se kuva naisista, jota täällä rakennellaan. Suomalainen nainen haluaa jännämiehen ja kun jännämiehen määritelmä näyttää olevan väkivaltainen narkkari tai alkoholisti, joka lopulta saattaa tappaa naisensa, se kuva on aika ankea. Ja jää tietysti miettimään millainen mies pitää naista tuollaisena? Siitä kuvasta näyttää puuttuvan naisen kunnioitus ihmisenä. Ja jos toista ei kunnioita....mitä siihen enää jää?
Toisaalta sitten se kuva, että juokaa viinaa, muuten jäätte yksin ( anteeksi viinamies, että otin tämän esimerkiksi)
Myös siitä nousee aika surullinen kuva elämästä. Niin moni kuitenkin näyttää oikeasti ajattelevan, että sieltä pullosta löytyy viisaus ja kuten useimmat varmasti tietävät, sieltä kuitenkin ajan saatossa löytyy kurjuus ja toivottomuus.

Kun ihmistä miettii, on mielenkiintoista se, kuinka me olemme riippuvaista toisistamme. Ja mielenkiintoista on se kuinka tunteet ja tunnelmat tarttuvat ihan huomaamatta ja ellei ole skarppina, löytää äkkiä itsensä toivottomuuden suosta.
Meillä on paljon sanoja ja määritteitä, jota hokemalla voi myös saattaa itsensä sinne toivottomuuden ja kelpaamattomuuden suohon, josta ylös pääseminen ei sitten olekaan enää niin helppoa.

Lämmintä riittää, aurinko ajoittain paistaa ja tiirat jutustelevat tuolla joella....

99

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä. Jännämies=mielikuvitusolento. Ätmi=mielikuvitusolento. Ja ne höpötykset, että "naiset pitävät ryyppäävistä miehistä"... Hohhoijaa. No, ryyppäävistä miehistä saattavat pitää vain sellaiset vähemmistöön kuuluvat naiset, jotka kotipaikkakunnallani, pikkukaupungissa Lounais-Suomessa aikoinaan olivat ns. katusakkilaisia.

      • Taitaa joka paikkakunnalla olla ne paikat, joissa ne viinaa juovat tapaavat toisiaan ja pikkuisen ankealta se joskus näyttää. Olen muutaman kerran soittanut kyydin, kun on näyttänyt olevan niin "hauskaa" että saattaapi vilu yllättä ja hengenlähtö olla lähellä.


    • Anonyymi

      Jännämies = Naisten ihannoima väkivaltainen miehekäs mies jonka kanssa naiset haluaa parisuhteeseen ja lapsia tehdä.

      Kiltti kunnollinen ätmi ei saa edes mahdollisuutta tutustua naisiin

      • Ei kai tietenkään jos naisia kerran viehättää väkivaltainen mies. Sinun pitää ruveta hakkaamaan kaikkia ohikulkijoita, ehkä se siitä nainenkin löytyy.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Ei kai tietenkään jos naisia kerran viehättää väkivaltainen mies. Sinun pitää ruveta hakkaamaan kaikkia ohikulkijoita, ehkä se siitä nainenkin löytyy.

        Lain mukaan se, joka tahallaan taivuttaa toisen henkilön tahalliseen rikokseen tai rikoksen rangaistavaan yritykseen, on tuomittava yllytyksestä rikokseen kuten tekijä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lain mukaan se, joka tahallaan taivuttaa toisen henkilön tahalliseen rikokseen tai rikoksen rangaistavaan yritykseen, on tuomittava yllytyksestä rikokseen kuten tekijä.

        Sinun täytynee tehdä rikosilmoitus.


      • No valinta on sinun.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Ei kai tietenkään jos naisia kerran viehättää väkivaltainen mies. Sinun pitää ruveta hakkaamaan kaikkia ohikulkijoita, ehkä se siitä nainenkin löytyy.

        Varmaan löytyisi mutta en ole sellainen mies joka hakkaa ketään. Perusluonnetta ei voi muutta, olen mukava kaikille ja siitä hyvästä en saa naisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan löytyisi mutta en ole sellainen mies joka hakkaa ketään. Perusluonnetta ei voi muutta, olen mukava kaikille ja siitä hyvästä en saa naisia.

        Minäkään en hakkaa ketään, enkä juo viinaa, olen mukava ja osaan kuunnella...enkä saa miestä....ei voi mittään


    • Joo. Täällä nettimaailmassa on niin helppo sanoa mitä vaan. Ja jotkut tarttuu siihenkin kuin hukkava oksaan. Paha mieli tälläkin palstalla välittyy monella eri tavalla.

      En tiedä pystyykö sitä kukaan lopettamaan? Kaikki viestit kuitenkin kertoo jotain viestin kirjoittajasta. Jokaisen aikuisen pitäisi itse se ymmärtää. Kannattaa siis ruokkia sitä hyvää sutta ja jättää paha susi ruokkimatta...

      • Pitäisi kyllä, mutta ei aina ymmärrä. Tai voi tietysti kysyä, että miksi pitäisi? Ja tietysti on myös niin, etteivät kaikki edes välitä millaista kuvaa antavat.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Pitäisi kyllä, mutta ei aina ymmärrä. Tai voi tietysti kysyä, että miksi pitäisi? Ja tietysti on myös niin, etteivät kaikki edes välitä millaista kuvaa antavat.

        Muut on mitä on...😊


    • Anonyymi

      Eiköhän se jännämies käsitteenä ole palstan ulkopuolella, vaikkei välttämättä samaa nimitystä käytetäkään. Kyllä jo paljon ennen palstojen olemassaoloakin mm. paikalliset taksikuskit, poliisit yms. tiesivät miten naiset aina palasivat sen ns. jännämiehen luokse saamaan uudelleen turpaansa. Ja noin varmasti on nykyäänkin.

      Mutta tietty palstalla tuppaa asia kärjistymään niin että täällä monet väittävät että ainoastaan väkivaltaiset tai jotkut ytmit saisivat naisia, mikä tietenkään ei pidä paikkaansa koska suurin osa ihmisistä eivät ole kumpiakaan.

      • Varmasti käsite on jostakin palstan ulkopuolelta. En vain koskaan ole tuota kuullut aiemmin.
        Väkivaltaisesta suhteesta ei ole helppo kaikkien irrottautua ja ongelma on kyllä sekä naisten, että miesten, vaikkakin miesten pahoinpitelystä kumppanin taholta puhutaan vähemmän.
        Jännämies ihan noin sanana on jotenkin itselleni positiivisemmin latautunut sana kuin väkivaltainen mies. Jää tietysti miettimään, että halutaanko jännämies- sanalla jotenkin liudentaa väkivallan leimaa, vai onko se ihan vain minun kuvitelmaani?


      • Anonyymi

        Tällä palstalla oletetaan liikaa, että miehiä olisi vain kahta eri tyyppiä. Oikeasti miehiä on kymmeniä erilaisia tyyppejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla oletetaan liikaa, että miehiä olisi vain kahta eri tyyppiä. Oikeasti miehiä on kymmeniä erilaisia tyyppejä.

        Niinhän se on, jokainen mies on omanlaisensa ja jokainen nainen on omanlaisensa.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Varmasti käsite on jostakin palstan ulkopuolelta. En vain koskaan ole tuota kuullut aiemmin.
        Väkivaltaisesta suhteesta ei ole helppo kaikkien irrottautua ja ongelma on kyllä sekä naisten, että miesten, vaikkakin miesten pahoinpitelystä kumppanin taholta puhutaan vähemmän.
        Jännämies ihan noin sanana on jotenkin itselleni positiivisemmin latautunut sana kuin väkivaltainen mies. Jää tietysti miettimään, että halutaanko jännämies- sanalla jotenkin liudentaa väkivallan leimaa, vai onko se ihan vain minun kuvitelmaani?

        Niin eihän todellisuudessa se että joku on ns. jännä tarkoita että olisi väkivaltainen vaan ettei ole tylsä. Mutta palstan jännämiehistä jankuttajille se olisi varmastikin vaikeampaa myöntää koska tylsyyshän on periaatteessa oma vika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin eihän todellisuudessa se että joku on ns. jännä tarkoita että olisi väkivaltainen vaan ettei ole tylsä. Mutta palstan jännämiehistä jankuttajille se olisi varmastikin vaikeampaa myöntää koska tylsyyshän on periaatteessa oma vika.

        Täällä taidetaan pelata tälläistä peliä, että saadaan jotain säpinää aikaiseksi. Luulisi useimman kuitenkin kohtaavan päivittäin ihan tavallisia miehiä ja naisia ja pariskuntia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin eihän todellisuudessa se että joku on ns. jännä tarkoita että olisi väkivaltainen vaan ettei ole tylsä. Mutta palstan jännämiehistä jankuttajille se olisi varmastikin vaikeampaa myöntää koska tylsyyshän on periaatteessa oma vika.

        Täällä taidetaan pelata tälläistä peliä, että saadaan jotain säpinää aikaiseksi. Luulisi useimman kuitenkin kohtaavan päivittäin ihan tavallisia miehiä ja naisia ja pariskuntia.


    • Anonyymi

      "Toinen asia, jota jäin pohtimaan on se kuva naisista, jota täällä rakennellaan. Suomalainen nainen haluaa jännämiehen ja kun jännämiehen määritelmä näyttää olevan väkivaltainen narkkari tai alkoholisti, joka lopulta saattaa tappaa naisensa, se kuva on aika ankea"

      Pitää olla aika sokea tai muuten elää jossain pumpulissa, jos ei tätä yhtäläisyyttä ole tosi elämässä nähnyt. Jokainen voi miettiä vaikka omaa nuoruuttaan ja miettiä kuka ja millainen mies sai ensimmäisenä ns. naista? Voin omasta puolestani sanoa, että jalkapalloporukassani se kaikkein tyhmin ja huonosti käyttäyvin ja matalammin kouluttautunein se joka ei selvittänyt edes peruskoulua muuten kuin säälistä sai naista ensimmäisenä. Voin kertoa esimerkikin tästä miehestä harjoituksista. Tämä mies otti pallon omilta pois ja veti turpaan omia. Mies oli fyysisiltä ominaisuuksiltaan ihan pätevä ja lahjakas pelaaja, mutta ei siitä mitään tullut, koska se oli henkisesti ihan kilipää. Tämä on minun oma kokemukseni ja me oltiin silloin n. 16v-18-vuotiaita ja tämä mies pukukopissa aina kehuskeli omilla seksikokemuksillaan, mitä muilla ei juurikaan tuossa iässä vielä ollut.

      • Saattaa olla, että pitää elää pumpulissa, tai sitten saattaa olla, että on tavannut miehiä ja naisia ja katselee ympärilleen.
        Minun neitsyyteni vei kiva nuori mies, ajeli moottoripyörällä, ei vetänyt turpaa kertaakaan, menestyi koulussa hyvin, käyttäytyi hyvin....no ehkä minä en ole nainen...sekin on aivan mahdollista tai sitten hän oli poikkeus ,joka vahvistaa säännön.
        Kun nyt tarkemmin asiaa mietin, elän jossakin kuplassa, jossa on paljon hyvin käyttäytyviä miehiä, jotka ovat saaneet naisen.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Saattaa olla, että pitää elää pumpulissa, tai sitten saattaa olla, että on tavannut miehiä ja naisia ja katselee ympärilleen.
        Minun neitsyyteni vei kiva nuori mies, ajeli moottoripyörällä, ei vetänyt turpaa kertaakaan, menestyi koulussa hyvin, käyttäytyi hyvin....no ehkä minä en ole nainen...sekin on aivan mahdollista tai sitten hän oli poikkeus ,joka vahvistaa säännön.
        Kun nyt tarkemmin asiaa mietin, elän jossakin kuplassa, jossa on paljon hyvin käyttäytyviä miehiä, jotka ovat saaneet naisen.

        Näitä esimerkkejä on satoja, mutta mitä mieltä olet esimerkiksi tästä
        https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0bd43af1-9469-4817-ae52-e33003e3466b

        tai tästä

        https://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/768411-janne-nacci-tranbergin-ex-vaimo-hanna-avautuu-parin-suhteesta-nain-tapahtui-kun-han

        tai tästä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näitä esimerkkejä on satoja, mutta mitä mieltä olet esimerkiksi tästä
        https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0bd43af1-9469-4817-ae52-e33003e3466b

        tai tästä

        https://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/768411-janne-nacci-tranbergin-ex-vaimo-hanna-avautuu-parin-suhteesta-nain-tapahtui-kun-han

        tai tästä

        Minä en seuraa noita julkkisjuttuja. Ja tarinoilla on aina vähintään kaksi puolta.

        Perheväkivaltaa meillä toki on ja se on yksiselitteisesti väärin. Väkivalta on aina väärin.
        Mutta vaikka meillä on miehiä, jotka hakkaavat vaimojaan, ja vaimoja jotka hakkaavat miehiään, ei se tarkoita sitä, että kaikki suomallaiset olisivat väkivaltaisia ja hakkaisivat toisiaan.
        Vaikka meillä on niehiä ja naisia, jotka toistuvasti palaavat väkivaltaiseen suhteeseen, se ei tarkoita, että kaikki suomalaiset haluavat väkivaltaisen parisuhteen.
        Haluatko sinä väkivaltaisen kumppanin? Tai haluatko olla väkivaltainen kumppani?


      • Anonyymi

        En usko naisien kiinnostuksen miehiin tulevan naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Mies joka ei lyö naista ja olisi miesten kesken sellainen jota ei lähestytä onkin sitten aivan toinen tarina. Naiset aistivat jos miehet pelkäävät ja se pelko kiinnostaa naisia.
        Joku nainen voi hyvinkin haluta heikkona hetkenään jotain mieheltä jota kaikki muut aavistuksen pelkäävät. Tuo ei tarkoita sitä että se pelon aiheuttaja olisi oikeasti väkivaltainen tai hullu. Tarinat ja maine ovat yleensä todellisuutta ihmeellisempiä.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        En usko naisien kiinnostuksen miehiin tulevan naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Mies joka ei lyö naista ja olisi miesten kesken sellainen jota ei lähestytä onkin sitten aivan toinen tarina. Naiset aistivat jos miehet pelkäävät ja se pelko kiinnostaa naisia.
        Joku nainen voi hyvinkin haluta heikkona hetkenään jotain mieheltä jota kaikki muut aavistuksen pelkäävät. Tuo ei tarkoita sitä että se pelon aiheuttaja olisi oikeasti väkivaltainen tai hullu. Tarinat ja maine ovat yleensä todellisuutta ihmeellisempiä.

        AsianVierestä

        Ihan varmasti meissä naisissakin on erilaisia ja meitä kiinnostavat erilaiset asiat.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Ihan varmasti meissä naisissakin on erilaisia ja meitä kiinnostavat erilaiset asiat.

        Aivan varmasti kuten myös työpaikoilla sellaista ihmistä kunnioitetaan(vaikka sekaisin tuntein) jota myös hiukan pelätään? Kannattaa miettiä loppuun saakka.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Minä en seuraa noita julkkisjuttuja. Ja tarinoilla on aina vähintään kaksi puolta.

        Perheväkivaltaa meillä toki on ja se on yksiselitteisesti väärin. Väkivalta on aina väärin.
        Mutta vaikka meillä on miehiä, jotka hakkaavat vaimojaan, ja vaimoja jotka hakkaavat miehiään, ei se tarkoita sitä, että kaikki suomallaiset olisivat väkivaltaisia ja hakkaisivat toisiaan.
        Vaikka meillä on niehiä ja naisia, jotka toistuvasti palaavat väkivaltaiseen suhteeseen, se ei tarkoita, että kaikki suomalaiset haluavat väkivaltaisen parisuhteen.
        Haluatko sinä väkivaltaisen kumppanin? Tai haluatko olla väkivaltainen kumppani?

        "En usko naisien kiinnostuksen miehiin tulevan naisiin kohdistuvasta väkivallasta."

        Haiskahtaa selittelyltä.

        Mites tämän Suomen etsityimmän rikollisen "Nacci" Trandbergin ex-vaimo rakastui jälkeen rikoksien eikä ennen rikoksia.

        Tiesitkö muuten mistä Meksikon huumesodat oikeasti johtuvat? Aivan niin juuri siitä syystä. Sillä tavalla saa naisia.

        Loppun pieni filosofinen tunnelmavideo Lord of the ringsistä, kun Saruman juttelee pill...eikun Sauronille
        https://www.youtube.com/watch?v=5JM_ymsW4M0


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan varmasti kuten myös työpaikoilla sellaista ihmistä kunnioitetaan(vaikka sekaisin tuntein) jota myös hiukan pelätään? Kannattaa miettiä loppuun saakka.

        AsianVierestä

        En ole ollut työpaikoilla, jossa olisi tarvinnut pelätä. Minusta pelko ja kunnioitus eivät kulje käsikädessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan varmasti kuten myös työpaikoilla sellaista ihmistä kunnioitetaan(vaikka sekaisin tuntein) jota myös hiukan pelätään? Kannattaa miettiä loppuun saakka.

        AsianVierestä

        En ole ollut työpaikoilla, jossa olisi tarvinnut pelätä. Minusta pelko ja kunnioitus eivät kulje käsikädessä.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        En ole ollut työpaikoilla, jossa olisi tarvinnut pelätä. Minusta pelko ja kunnioitus eivät kulje käsikädessä.

        Ne kulkevat aina käsi kädessä, yksityisellä puolella jossa ihmiset tulee tehdä itsestään arvokas ihan jokainen päivä. Menneisyys on out.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        "En usko naisien kiinnostuksen miehiin tulevan naisiin kohdistuvasta väkivallasta."

        Haiskahtaa selittelyltä.

        Mites tämän Suomen etsityimmän rikollisen "Nacci" Trandbergin ex-vaimo rakastui jälkeen rikoksien eikä ennen rikoksia.

        Tiesitkö muuten mistä Meksikon huumesodat oikeasti johtuvat? Aivan niin juuri siitä syystä. Sillä tavalla saa naisia.

        Loppun pieni filosofinen tunnelmavideo Lord of the ringsistä, kun Saruman juttelee pill...eikun Sauronille
        https://www.youtube.com/watch?v=5JM_ymsW4M0

        Ei minun tarvitse selitellä. Minun kokemukseni on minun kokemukseni jasinun kokemuksesi on sinun kokemuksesi. Emme katso asiaa varmaankaan samasta kulmasta, sellaistahan se elämä on. Meidän kummankin näkemykset mahtuvat tälle saitille.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Ei minun tarvitse selitellä. Minun kokemukseni on minun kokemukseni jasinun kokemuksesi on sinun kokemuksesi. Emme katso asiaa varmaankaan samasta kulmasta, sellaistahan se elämä on. Meidän kummankin näkemykset mahtuvat tälle saitille.

        Juuri näin se on. Katson maailmaa siitä kulmasta mitä olen kokenut ja nähnyt. Sinä katson taas oman kokemuksesi perusteella.
        Molemmat ihan ok. Miehenä tietysti minulla on ehkä enemmän kokemusta siitä mitä naiset haluavat(?) ja olen ehkä myös kokenut seksiä useamman naisen kanssa mitä sinä(? ).Itse ajattelisin etten ole komea mutta silti naisia on ollut kymmeniä. Uskoisin sen johtuvan fyysisyydestä ja asenteesta. Ei siitä että olisin ollut huomaavainen tai kiltti.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne kulkevat aina käsi kädessä, yksityisellä puolella jossa ihmiset tulee tehdä itsestään arvokas ihan jokainen päivä. Menneisyys on out.

        AsianVierestä

        En ihan tarkkaan ymmärrä mitä tarkoitat. Sinun kokemuksesi on tuo, minun on vaikea ajatella, että kunnioitus sisältäisi pelkoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin se on. Katson maailmaa siitä kulmasta mitä olen kokenut ja nähnyt. Sinä katson taas oman kokemuksesi perusteella.
        Molemmat ihan ok. Miehenä tietysti minulla on ehkä enemmän kokemusta siitä mitä naiset haluavat(?) ja olen ehkä myös kokenut seksiä useamman naisen kanssa mitä sinä(? ).Itse ajattelisin etten ole komea mutta silti naisia on ollut kymmeniä. Uskoisin sen johtuvan fyysisyydestä ja asenteesta. Ei siitä että olisin ollut huomaavainen tai kiltti.

        AsianVierestä

        Varmasti sinulla on enemmän kokemusta naisista miehen näkökulmasta. Ja varmasti olet harrastanut seksiä useamman naisen kanssa kuin minä.
        Minä olen elänyt naisen elämää naisten kanssa, kohdannut paljon naisia elämäni aikana ja olemme me aina välillä jutelleetkin kaikenlaisesta. Jotain tiedän naisen elämästä ja naisen ajatusmaailmasta.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        En ihan tarkkaan ymmärrä mitä tarkoitat. Sinun kokemuksesi on tuo, minun on vaikea ajatella, että kunnioitus sisältäisi pelkoa.

        Se on miesten juttuja. Naiset ehkä ovat selvinneet tilanteista esittelemällä nilkkaansa.
        Tietysti suomalaiset miehet haluavat olla esimiestensä edessä sellaisia joihin voi luottaa, joidenka ammattitaitoa arvostetaan. Sitä seurataan miehisessä maailmassa ihan jokainen päivä, virheisiin ei ole varaa. Se on miesten elämää, en tiedä sitten miten naisten työpaikat toimivat...tilaa selityksille...meni vituiksi kun on menkat...kun ukko oli vihainen kun lapsi ei nukkunut...?
        On miehissä ja naisissa eroja, muutakin mitä pimppi ja pippeli.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Varmasti sinulla on enemmän kokemusta naisista miehen näkökulmasta. Ja varmasti olet harrastanut seksiä useamman naisen kanssa kuin minä.
        Minä olen elänyt naisen elämää naisten kanssa, kohdannut paljon naisia elämäni aikana ja olemme me aina välillä jutelleetkin kaikenlaisesta. Jotain tiedän naisen elämästä ja naisen ajatusmaailmasta.

        No sitten varmasti voit kertoa kaikille miten naisilta on mennyt mielenkiinto seksiin lasten teon jälkeen jne? Hyvä normaali turvallinen työssäkäyvä mies ei voita hormonitasolaskuja? Mutta, jos saakin uusia virikkeitä ilman sitoumuksia niin mieli ja hormonitaso voi nousta:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on miesten juttuja. Naiset ehkä ovat selvinneet tilanteista esittelemällä nilkkaansa.
        Tietysti suomalaiset miehet haluavat olla esimiestensä edessä sellaisia joihin voi luottaa, joidenka ammattitaitoa arvostetaan. Sitä seurataan miehisessä maailmassa ihan jokainen päivä, virheisiin ei ole varaa. Se on miesten elämää, en tiedä sitten miten naisten työpaikat toimivat...tilaa selityksille...meni vituiksi kun on menkat...kun ukko oli vihainen kun lapsi ei nukkunut...?
        On miehissä ja naisissa eroja, muutakin mitä pimppi ja pippeli.

        AsianVierestä

        Anteeksi nyt, mutta on ihan pakko puuttua tuohon, että naiset selviävät nilkoja vilauttelemalla. Se ei nyt kyllä saanut minua riemusta kiljumaan. Onhan se aika miehinen tapa ilmaista asioita, tietynlaisten miesten tapa, ja minusta se on aika halventava tapa.
        Minuun ei ole koskaan vaikuttanut se, jos nainen esittelee nilkkaansa tai mitään muutakaan ruumiinosaa ja jos se vaikuttaa joihinkin miehiin niin, että aivot jäävät narikkaan, se on niiden miesten juttuja.

        Naiset haluavat varmasti ihan samalla tavalla olla luottamuksen arvoisia , oli menkat tai ei.

        Ihmisen kunnioittaminen on asia, joka ehkä nyt jäi hiukan vajaaksi tuossa sinun kommentissasi tai oikeammin naisen kunnioittaminen. Mutta ei se mitään, näin naisena se ei ole ihan vieras kokemus, joten se ei siinä mielessä tullut puskista.

        Miehissä ja naisissa on eroja , muitakin kuin ne pimppi ja pippeli ja se suurin ero saattaa ollakin juuri siellä aivoissa. Joidenkin miesten ja naisten kohdalla se ero voi olla vielä suurempi siellä aivoissa.
        Pimppi ja pippeli eivät eroa kuin ulkonäöltään ja sillä, että mies kykenee pissaamaan sillä pippelillään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sitten varmasti voit kertoa kaikille miten naisilta on mennyt mielenkiinto seksiin lasten teon jälkeen jne? Hyvä normaali turvallinen työssäkäyvä mies ei voita hormonitasolaskuja? Mutta, jos saakin uusia virikkeitä ilman sitoumuksia niin mieli ja hormonitaso voi nousta:)

        AsianVierestä

        Naisilta menee mielenkiinto seksii monesta syystä. Olen muunmuassa nähnyt tutkimuksen, että naiset kokevat saavansa huonoa seksiä, se on varmasti yksi syy. Jos halut menevät lasten teon myöstä, syitä tuntuvat olevan vaikka se, että vaimo on väsynyt, varsinkin, jos vauva on rinnalla ja syötöt ja hoito jäävät naiselle.
        Omassa liitossani seksihaluni menivät siksi, että emme puhuneet. Liikaa puhumattomia asioita, minä en ole valmis napista painamalla, ellei tunnepuoli ole kunnossa ja siitä en syytä miestäni, olimme molemmat taidottomia silloin.
        Aika usein syy tuntuu olevan siinä, että nainen kokee, ettei mies kuuntele häntä, ei ole hänelle läsnä.
        Ja tietenkin myös ne hormoonit vaikuttavat, ehkä joidenkin miesten on vaikea kestää naisensa mielenliikkeitä? Ehkä jotkut miehet eivät jaksa nähdä vaivaa saadakseen naisensa halut hyrräämään?
        Mitä itse luulet syiksi?


      • Anonyymi

        Vai menee kaikilta naisilta seksihalut lasten myötä. Olen kyllä kuullut paljon vastakkaisiakin tarinoita. Kuinka paljon lapsen saaminen on opettanut omasta kropasta ja parantanut sitä kautta seksikokemuksia. Se nyt lienee itsestään selvää, että pikkuvauvavaiheessa seksuaalinen halu vähenee. Kuvittelisin, että syitä ei tarvitse lähteä erittelemään. Asiat kyllä palautuvat sen ensimmäisen vuoden aikana, jos vaan kaikki muu suhteessa ok kohdallaan. Myös monilla miehillä tuntuu olevan vaikeuksia suhtautua lapsensa äitiin enää seksuaalisena olentona. Suurin osa tuntemistani naisista (jotka puhuvat seksielämästään) valittelevat sen vähyydestä ja heikosta laadusta. Tarpeet ja tarjonta eivät kohtaa ja puhua ei osata, ei mies eikä nainen.

        Itse olen muuten töissä yksityisellä sektorilla, todella miesvaltaisella alalla. Kummastuttaa tuo nilkkojen esittely. Tietysti tiedostan tietyt avut, joita minulla on. Omalla työmaalla niiden vilauttelusta ei tosin paljoa apua olisi. Pidemmän päälle siitä olisi vain harmia. Sensijaan esim. asiakastapaamisiin tulee välillä mietittyä strategisesti mitä on päällä. Siitä on tullut kehujakin. Ei ulkonäöstäni, vaan erinomaisesti strategisesti valitusta hameesta ja kaula-aukosta. Kyllä ainakin oma miespuolinen pomoni näkee minussa ensisijaisesti kyvykkyyteni ja sen, että järki pelaa. Teenhän minä hänelle paljon rahaa, joten on syytäkin.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Naisilta menee mielenkiinto seksii monesta syystä. Olen muunmuassa nähnyt tutkimuksen, että naiset kokevat saavansa huonoa seksiä, se on varmasti yksi syy. Jos halut menevät lasten teon myöstä, syitä tuntuvat olevan vaikka se, että vaimo on väsynyt, varsinkin, jos vauva on rinnalla ja syötöt ja hoito jäävät naiselle.
        Omassa liitossani seksihaluni menivät siksi, että emme puhuneet. Liikaa puhumattomia asioita, minä en ole valmis napista painamalla, ellei tunnepuoli ole kunnossa ja siitä en syytä miestäni, olimme molemmat taidottomia silloin.
        Aika usein syy tuntuu olevan siinä, että nainen kokee, ettei mies kuuntele häntä, ei ole hänelle läsnä.
        Ja tietenkin myös ne hormoonit vaikuttavat, ehkä joidenkin miesten on vaikea kestää naisensa mielenliikkeitä? Ehkä jotkut miehet eivät jaksa nähdä vaivaa saadakseen naisensa halut hyrräämään?
        Mitä itse luulet syiksi?

        Palstalla oli mainontaa siitä japanilaisten sinkkujen ongelmista kertovasta ohjelmasta. Katsoin vähän aikaa kohdasta missä pariskunta jolla oli kaksi lasta keroivat etteivät monet japanilaiset enää harrasta seksiä ollenkaan lasten saamisen jälkeen tai sitten tekevät sitä todella haroin. He kertoivat syyksi sen että mies on isä ja nainen on äiti. Olisiko siis niin että se pariutumisen alkuperäinen tarkoitus eli lisääntyminen on täytetty ja jäljellä on vaan perheestä huolehtiminen?

        Tuskin moni yli 40 vuotias nainen haluaa seksiä kolmea kertaa viikossa mikä on hyvin normaalia saman ikäiselle miehelle. Miehet taitavat vaihtaa nuorempaan juurikin tuosta syystä?
        Toki halukkuus on pään sisäisestä kemiasta kiinni, jonkun kanssa varmasti "kostuu" tai stondaa helpommin mitä jonkun toisen kanssa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai menee kaikilta naisilta seksihalut lasten myötä. Olen kyllä kuullut paljon vastakkaisiakin tarinoita. Kuinka paljon lapsen saaminen on opettanut omasta kropasta ja parantanut sitä kautta seksikokemuksia. Se nyt lienee itsestään selvää, että pikkuvauvavaiheessa seksuaalinen halu vähenee. Kuvittelisin, että syitä ei tarvitse lähteä erittelemään. Asiat kyllä palautuvat sen ensimmäisen vuoden aikana, jos vaan kaikki muu suhteessa ok kohdallaan. Myös monilla miehillä tuntuu olevan vaikeuksia suhtautua lapsensa äitiin enää seksuaalisena olentona. Suurin osa tuntemistani naisista (jotka puhuvat seksielämästään) valittelevat sen vähyydestä ja heikosta laadusta. Tarpeet ja tarjonta eivät kohtaa ja puhua ei osata, ei mies eikä nainen.

        Itse olen muuten töissä yksityisellä sektorilla, todella miesvaltaisella alalla. Kummastuttaa tuo nilkkojen esittely. Tietysti tiedostan tietyt avut, joita minulla on. Omalla työmaalla niiden vilauttelusta ei tosin paljoa apua olisi. Pidemmän päälle siitä olisi vain harmia. Sensijaan esim. asiakastapaamisiin tulee välillä mietittyä strategisesti mitä on päällä. Siitä on tullut kehujakin. Ei ulkonäöstäni, vaan erinomaisesti strategisesti valitusta hameesta ja kaula-aukosta. Kyllä ainakin oma miespuolinen pomoni näkee minussa ensisijaisesti kyvykkyyteni ja sen, että järki pelaa. Teenhän minä hänelle paljon rahaa, joten on syytäkin.

        Naiset ovat joskus miehiä parempia omassa työssään vaikka tehtäväkuva olisi sama, tunnustan. Ei ole siis kysymys perusosaamisesta vaan siitä että miehet yleensä auttavat naisia mieluummin mitä toisia miehiä. Olen itsekin syyllistynyt tuollaiseen.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla oli mainontaa siitä japanilaisten sinkkujen ongelmista kertovasta ohjelmasta. Katsoin vähän aikaa kohdasta missä pariskunta jolla oli kaksi lasta keroivat etteivät monet japanilaiset enää harrasta seksiä ollenkaan lasten saamisen jälkeen tai sitten tekevät sitä todella haroin. He kertoivat syyksi sen että mies on isä ja nainen on äiti. Olisiko siis niin että se pariutumisen alkuperäinen tarkoitus eli lisääntyminen on täytetty ja jäljellä on vaan perheestä huolehtiminen?

        Tuskin moni yli 40 vuotias nainen haluaa seksiä kolmea kertaa viikossa mikä on hyvin normaalia saman ikäiselle miehelle. Miehet taitavat vaihtaa nuorempaan juurikin tuosta syystä?
        Toki halukkuus on pään sisäisestä kemiasta kiinni, jonkun kanssa varmasti "kostuu" tai stondaa helpommin mitä jonkun toisen kanssa.

        AsianVierestä

        Tässä kohtaa empiiristen tutkimustesi tulos ei oikein vastaa tieteellisten tutkimusten tulosta. Aihetta on tutkittu paljon ja tulos on ollut, että naisen seksuaalinen halukkuus on korkeimmillaan siellä neljänkympin tienoilla. Kun taas miesten vastaava halukkuus on jo laskemaan päin. Sen pitäisi olla yleistä tietoa, että kysynnän ja tarjonnan puolesta nelikymppisten naiset ja parikymppiset miehet sopisivat parhaiten yhteen. Tässä siis puhutaan puhtaasti seksuaalisista haluista. Parisuhdeseksin vähenemiseen taas löytyy sitten toiset syyt. Yksi niistä on se, että tuossa vaiheessa nainen tietää jo mitä seksiltä haluaa. Jos parisuhteessa tarjonta ei ole laadukasta, niin se ei sytytä. Muutkin parisuhteen ongelmat heijastuvat helposti seksielämään. Nainen pelkästään panna omaa kumppaniaan, vaan tarvittaisiin muitakin tunteita, jotta homma tuntuu mielekkäältä.


      • Minulle on muodostunut sellainen kuva, että aika usein vanhemmat menevät juuri siihen vanhemman rooliin ja unohtavat, että ovat ennen kaikkea muuta pari. Tietysti lapset asettavat omat rajoitteet parisuhteen ylläpitoon, parisuhteeseen pitää kuitenkin panostaa, jos haluaa sen säilyvän rakkaussuhteena.
        Katselin itsekin tuota japanilaisohjelmaa sieltä täältä ja tukka nousi pystyy, kun puhuttiin siitä, että he eivät harrasta seksiä, kun lapset ovat pieniä.Siinä on kyllä silloin unohdettu se, mikä on parisuhteen liima. Seksi on iso juttu ja vaikka ei olisi varsinaista seksiäkään, se läheisyys pitäisi kuitenkin olla, jos haluaa olla muussakin kuin huoltosuhteessa. Parisuhteessa pitää olla se kahden aikuisen maailma perhemaailman ohella.

        Seksuaaliset halut ovat tietysti sellainen asia, että niissä saattaa olla isojakin eroja.

        Nelikymppinen nainen saattaa hyvinkin haluta seksiä vaikka seitsemän kertaa viikossa ja taas saattaa olla miehiä ikään katsomatta, jotka haluavat kaksi kertaa vuodessa.
        Se että avioliitossa seksikerrat harvenevat johtuu varmasti monesta syystä. Hyvää seksiä luultavasti haluaa useammin kuin huonoa seksiä. Seksihaluihin vaikuttavat nämä ihmissuhdeasiat aika paljon. Miten sujuu pariskunnan vuorovaikutus?
        Me olemme erilaisia siinäkin, eikä se riipu sukupuolesta, miten paljon tunteita tarvitsemme seksiin. Jos seksi on sujunut, muttei suju enää, kannattaa haeskella sitä syytä, jokuhan sen aiheuttaa ja sitten miettiä miten se on korjattavissa.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Minulle on muodostunut sellainen kuva, että aika usein vanhemmat menevät juuri siihen vanhemman rooliin ja unohtavat, että ovat ennen kaikkea muuta pari. Tietysti lapset asettavat omat rajoitteet parisuhteen ylläpitoon, parisuhteeseen pitää kuitenkin panostaa, jos haluaa sen säilyvän rakkaussuhteena.
        Katselin itsekin tuota japanilaisohjelmaa sieltä täältä ja tukka nousi pystyy, kun puhuttiin siitä, että he eivät harrasta seksiä, kun lapset ovat pieniä.Siinä on kyllä silloin unohdettu se, mikä on parisuhteen liima. Seksi on iso juttu ja vaikka ei olisi varsinaista seksiäkään, se läheisyys pitäisi kuitenkin olla, jos haluaa olla muussakin kuin huoltosuhteessa. Parisuhteessa pitää olla se kahden aikuisen maailma perhemaailman ohella.

        Seksuaaliset halut ovat tietysti sellainen asia, että niissä saattaa olla isojakin eroja.

        Nelikymppinen nainen saattaa hyvinkin haluta seksiä vaikka seitsemän kertaa viikossa ja taas saattaa olla miehiä ikään katsomatta, jotka haluavat kaksi kertaa vuodessa.
        Se että avioliitossa seksikerrat harvenevat johtuu varmasti monesta syystä. Hyvää seksiä luultavasti haluaa useammin kuin huonoa seksiä. Seksihaluihin vaikuttavat nämä ihmissuhdeasiat aika paljon. Miten sujuu pariskunnan vuorovaikutus?
        Me olemme erilaisia siinäkin, eikä se riipu sukupuolesta, miten paljon tunteita tarvitsemme seksiin. Jos seksi on sujunut, muttei suju enää, kannattaa haeskella sitä syytä, jokuhan sen aiheuttaa ja sitten miettiä miten se on korjattavissa.

        Varmaan tuosta syystä miehet hakevat 25 -30 seuraa ja jättävät sen 45 vuotiaan? He haluavat vähemmän seksiä:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan tuosta syystä miehet hakevat 25 -30 seuraa ja jättävät sen 45 vuotiaan? He haluavat vähemmän seksiä:)

        Luulen, että suurempi syy on se että vaimo ei ole enää niin helposti kontrolloitavissa. 25-vuotias on yleensä vielä sen verran kokematon ja naiivi, että vanhemman miehen on helppo manipuloida häntä. 45 taas on jo tajunnut elämän rajallisuuden, eikä jaksa tuhlata sitä ukon joka oikkuun. Näideniesten harmiksi 25kin alkavat tasa-arvoisissa länsimaissa olla varsin fiksuja. Suurta osaa heistäkin on vanhempien miesten mahdotonta hyppyyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan tuosta syystä miehet hakevat 25 -30 seuraa ja jättävät sen 45 vuotiaan? He haluavat vähemmän seksiä:)

        Varmasti noinkin.

        Olen joskus pohtinut noita yhden yön suhteita. Nehän ovat helppoja siinä mielessä, ettei niihin tarvitse panostaa, ellei halua. Ei tarvitse pohtia onko "onnistunut" rakastajana, voi siirtyä seuraavaan.
        Ehkä se ei kuitenkaan ole koko kuva siitäkään asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan tuosta syystä miehet hakevat 25 -30 seuraa ja jättävät sen 45 vuotiaan? He haluavat vähemmän seksiä:)

        Varmasti noinkin.

        Olen joskus pohtinut noita yhden yön suhteita. Nehän ovat helppoja siinä mielessä, ettei niihin tarvitse panostaa, ellei halua. Ei tarvitse pohtia onko "onnistunut" rakastajana, voi siirtyä seuraavaan.
        Ehkä se ei kuitenkaan ole koko kuva siitäkään asiasta.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Varmasti noinkin.

        Olen joskus pohtinut noita yhden yön suhteita. Nehän ovat helppoja siinä mielessä, ettei niihin tarvitse panostaa, ellei halua. Ei tarvitse pohtia onko "onnistunut" rakastajana, voi siirtyä seuraavaan.
        Ehkä se ei kuitenkaan ole koko kuva siitäkään asiasta.

        Kuuma päivä, iho on nyt kyllä tumma kuin marokkolaisella.

        Joo, onhan naisilla se viimeinen rypistys jolloin ovat kiimaisia ja jopa härskejä. Osa osaakin olla itselleen armollinen ja vartalon vanheneminen ei ole haittaavana tekijänä nautinnoissa.

        Tuo on kyllä täyttä pashaa jos väitetään yli 40 naisten olevan seksuaalisesti latautuneimpia. Itselläni on kyllä kokemusta vaikka minkä ikäisestä ja kyllä se nainen 18 - 22 on se huima joka haluaa monta kertaa päivässä.

        Voihan sillä olla merkitystä tutkimustuloksiin jos olisi nuo 40 naiset olleet juuri eronneita. Sitten kyllä munaruoka maistuu ja halutaan vaihtaa ruokalajeja ihan estottomasti.


        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuuma päivä, iho on nyt kyllä tumma kuin marokkolaisella.

        Joo, onhan naisilla se viimeinen rypistys jolloin ovat kiimaisia ja jopa härskejä. Osa osaakin olla itselleen armollinen ja vartalon vanheneminen ei ole haittaavana tekijänä nautinnoissa.

        Tuo on kyllä täyttä pashaa jos väitetään yli 40 naisten olevan seksuaalisesti latautuneimpia. Itselläni on kyllä kokemusta vaikka minkä ikäisestä ja kyllä se nainen 18 - 22 on se huima joka haluaa monta kertaa päivässä.

        Voihan sillä olla merkitystä tutkimustuloksiin jos olisi nuo 40 naiset olleet juuri eronneita. Sitten kyllä munaruoka maistuu ja halutaan vaihtaa ruokalajeja ihan estottomasti.


        AsianVierestä

        Sinulla on kyllä aika kurja tapa kommunikoida.

        Tiedätkö, että meille 40 v naisille se munaruoka sisältää muutakin kuin sen munan? Kun se muna itsessään on aika helppo korvata jollakin samantapaisella ja paljon paremmin toimivalla välineellä? Jos se muna on kiinni ääliössä, enkä nyt välttämättä tarkoita sinua, se ei erityisemmin houkuta ruokailemaan.

        Kun olen jo sen verran 40, on vastaan tullut niitä "herrasmiehiä", jotka ajattelevat, että se jalkojen välinen maasto on se kiinnostavin osa heissä ja että meille naisille kelpaa se tarjoiltuna vaikka minkälaiselta vadilta. Väittäisin, että se luulo ei pitkälle riitä, jos ajatellaan hyvää parisuhdetta tai hyvää seksisuhdetta.

        Olet tainnut saada siipeesi tällä alueella, vai olenko aivan väärässä, kun kuulen katkeruuden, suorastaan vihan tekstissäsi? Helpostihan minä väärin tulkitsen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuma päivä, iho on nyt kyllä tumma kuin marokkolaisella.

        Joo, onhan naisilla se viimeinen rypistys jolloin ovat kiimaisia ja jopa härskejä. Osa osaakin olla itselleen armollinen ja vartalon vanheneminen ei ole haittaavana tekijänä nautinnoissa.

        Tuo on kyllä täyttä pashaa jos väitetään yli 40 naisten olevan seksuaalisesti latautuneimpia. Itselläni on kyllä kokemusta vaikka minkä ikäisestä ja kyllä se nainen 18 - 22 on se huima joka haluaa monta kertaa päivässä.

        Voihan sillä olla merkitystä tutkimustuloksiin jos olisi nuo 40 naiset olleet juuri eronneita. Sitten kyllä munaruoka maistuu ja halutaan vaihtaa ruokalajeja ihan estottomasti.


        AsianVierestä

        Kuten edellä taidettiin useaan kertaan todeta, niin parisuhteen seksiongelmat johtuvat todella harvoin puhtaasti halun puutteesta. Halua kyllä olisi naisella, mutta kun homma ei vain syystä tai toisesta toimi.


      • On muuten mielenkiintoinen väte se, että nainen olisi "kuumin" nuorena. Eikös yhdenlainen fantasia ole ne vanhemmat naiset? Ainakin kun olen muutamilla deittipalstoilla ollut, ensimmäinen, joka ottaa yhteyttä on noin 25 mies, joka kertoo haluavansa kypsemmän naisen.

        Tietysti miehen näkökulmasta vanhempi nainen on haaste, koska kuten tässäkin on taidettu moneen kertaan mainita, aikuisempi nainen tietää jo mitä haluaa ja hänellä on vertailupohjaa, jota nuorella ei niin saata olla.
        Kun nainen tietää mitä haluaa, eikä huoli mitä tahansa, se asettaa tietysti myös miehelle paineita. Joutuu panostamaan asiaan...


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Sinulla on kyllä aika kurja tapa kommunikoida.

        Tiedätkö, että meille 40 v naisille se munaruoka sisältää muutakin kuin sen munan? Kun se muna itsessään on aika helppo korvata jollakin samantapaisella ja paljon paremmin toimivalla välineellä? Jos se muna on kiinni ääliössä, enkä nyt välttämättä tarkoita sinua, se ei erityisemmin houkuta ruokailemaan.

        Kun olen jo sen verran 40, on vastaan tullut niitä "herrasmiehiä", jotka ajattelevat, että se jalkojen välinen maasto on se kiinnostavin osa heissä ja että meille naisille kelpaa se tarjoiltuna vaikka minkälaiselta vadilta. Väittäisin, että se luulo ei pitkälle riitä, jos ajatellaan hyvää parisuhdetta tai hyvää seksisuhdetta.

        Olet tainnut saada siipeesi tällä alueella, vai olenko aivan väärässä, kun kuulen katkeruuden, suorastaan vihan tekstissäsi? Helpostihan minä väärin tulkitsen..

        Todellakin ... välineellä saa pikahommat hoidettua itse muutamassa minuutissa ja kunnollinen sessiokin onnistuu todella helposti. Miksi ihmeessä haluaisin jotakin "munaruokaa", kun sen särpimenä on pari minuuttia hikistä ähkimistä ja sittenkin hoidan homman loppuun itse?

        Otan mielummin sellaisen miehen, joka ei haaroväliään kaikkein tärkeimpänä myyntivalttinaan. Isot luulot kun ei takaa mitään lopputuloksesta.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Sinulla on kyllä aika kurja tapa kommunikoida.

        Tiedätkö, että meille 40 v naisille se munaruoka sisältää muutakin kuin sen munan? Kun se muna itsessään on aika helppo korvata jollakin samantapaisella ja paljon paremmin toimivalla välineellä? Jos se muna on kiinni ääliössä, enkä nyt välttämättä tarkoita sinua, se ei erityisemmin houkuta ruokailemaan.

        Kun olen jo sen verran 40, on vastaan tullut niitä "herrasmiehiä", jotka ajattelevat, että se jalkojen välinen maasto on se kiinnostavin osa heissä ja että meille naisille kelpaa se tarjoiltuna vaikka minkälaiselta vadilta. Väittäisin, että se luulo ei pitkälle riitä, jos ajatellaan hyvää parisuhdetta tai hyvää seksisuhdetta.

        Olet tainnut saada siipeesi tällä alueella, vai olenko aivan väärässä, kun kuulen katkeruuden, suorastaan vihan tekstissäsi? Helpostihan minä väärin tulkitsen..

        Niin tulkitset, täysin väärin.
        Itselläni on kokemusta toisenlaisista naisista mitä nyt kuvailet. Baarit on täynnä eronneita 40 naisia jotka jopa epätoivoisesti hakevat miesseuraa. Heitä kutsutaan munahaukoiksi. Etkö tiennyt? Trendikkäämpi nimi osalle heistä on puuma?

        Syytätkö nyt minua käyttäytymisestä jota he edustavat?
        Illan aikana roikkuvat useamman miehen kaulassa. Anteeksi jos pahoitin mielesi mutta munaahan ne ovat vailla todistaakseen itselleen omaa naiseuttaan ja sitä että vielä kelpaavat jollekin?

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin tulkitset, täysin väärin.
        Itselläni on kokemusta toisenlaisista naisista mitä nyt kuvailet. Baarit on täynnä eronneita 40 naisia jotka jopa epätoivoisesti hakevat miesseuraa. Heitä kutsutaan munahaukoiksi. Etkö tiennyt? Trendikkäämpi nimi osalle heistä on puuma?

        Syytätkö nyt minua käyttäytymisestä jota he edustavat?
        Illan aikana roikkuvat useamman miehen kaulassa. Anteeksi jos pahoitin mielesi mutta munaahan ne ovat vailla todistaakseen itselleen omaa naiseuttaan ja sitä että vielä kelpaavat jollekin?

        AsianVierestä

        Et pahoittanut mieltäni, et ole ensimmäinen mies minun elämäni taipaleella, joka puhuu naisista noin.

        Kutsu sinä tai kutsukoon kukin heitä niin kuin tahtovat, se ei ole minulta pois.
        En käy baareissa. Yksi syy siihen on aikanaan ollut ..tai no, kyllähän sinä tiedät, jos baareissa käyt.

        Minä en syytä sinua käytöksestäsi. Sinähän sen valitset ja mitäpä minä siihen , kunhan vain sanoin miten koen tapasi kommunikoida. Se tuntuu väkivallalta, olen pahoillani, jos sinua häiritsee se.

        Muuten kun joku örveltäjä tulee minulle sössöttämään juttujansa siitä kuinka minua rakastaa, tajuan sen, että kännissä ihminen ( selvin päinkin) tekee kaikenlaista ja voin silti kohdella häntä ystävällisesti ja kunnioittaen häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tulkitset, täysin väärin.
        Itselläni on kokemusta toisenlaisista naisista mitä nyt kuvailet. Baarit on täynnä eronneita 40 naisia jotka jopa epätoivoisesti hakevat miesseuraa. Heitä kutsutaan munahaukoiksi. Etkö tiennyt? Trendikkäämpi nimi osalle heistä on puuma?

        Syytätkö nyt minua käyttäytymisestä jota he edustavat?
        Illan aikana roikkuvat useamman miehen kaulassa. Anteeksi jos pahoitin mielesi mutta munaahan ne ovat vailla todistaakseen itselleen omaa naiseuttaan ja sitä että vielä kelpaavat jollekin?

        AsianVierestä

        Baareissa ihmiset harvoin ovat fiksuimmillaan. Pätee myös miehiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin ... välineellä saa pikahommat hoidettua itse muutamassa minuutissa ja kunnollinen sessiokin onnistuu todella helposti. Miksi ihmeessä haluaisin jotakin "munaruokaa", kun sen särpimenä on pari minuuttia hikistä ähkimistä ja sittenkin hoidan homman loppuun itse?

        Otan mielummin sellaisen miehen, joka ei haaroväliään kaikkein tärkeimpänä myyntivalttinaan. Isot luulot kun ei takaa mitään lopputuloksesta.

        Kirjoitat kyllä asiaa. Se saattaa olla joillekin kova pala, ettei se killutin ole kaikki mitä tarvitaan hyvään seksiin.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Et pahoittanut mieltäni, et ole ensimmäinen mies minun elämäni taipaleella, joka puhuu naisista noin.

        Kutsu sinä tai kutsukoon kukin heitä niin kuin tahtovat, se ei ole minulta pois.
        En käy baareissa. Yksi syy siihen on aikanaan ollut ..tai no, kyllähän sinä tiedät, jos baareissa käyt.

        Minä en syytä sinua käytöksestäsi. Sinähän sen valitset ja mitäpä minä siihen , kunhan vain sanoin miten koen tapasi kommunikoida. Se tuntuu väkivallalta, olen pahoillani, jos sinua häiritsee se.

        Muuten kun joku örveltäjä tulee minulle sössöttämään juttujansa siitä kuinka minua rakastaa, tajuan sen, että kännissä ihminen ( selvin päinkin) tekee kaikenlaista ja voin silti kohdella häntä ystävällisesti ja kunnioittaen häntä.

        Ainut tällä palstalla oleva väkivalta joka tulisi hyväksyä on naisten tuottama. Ajattele, vanhat naiset syyttelevät keski-ikäisiä miehiä huonosta seksistä mutta eivät itse halua kertoa sitä mistä se huono seksi tulisi? Helpointa on syyttää vastapuolta mutta onhan se aika todennäköistä ettei se yli 40 vuotiaan vartalo ja iho ole enää sellainen mistä miss Suomi kisoissa saisi kruunun erikoismainintoineen.
        Uskokaa nyt naiset. Maailmassa 23 - 28 vuotiaat naiset ovat niitä halutuimpia.

        Nyt jotenkin naiset uskovat itsekin miesten haluttomuuden johtuvan potenssista yms? Jospa se johtuu siitä ettei vanhempi nainen tuota virikkeitä kuten se 25 vuotias?

        Lopettakaahan se miesten sortaminen alkuunsa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Kirjoitat kyllä asiaa. Se saattaa olla joillekin kova pala, ettei se killutin ole kaikki mitä tarvitaan hyvään seksiin.

        Ei sillä, olen kyllä saanut hyvääkin seksiä. Jopa erinomaista seksiä ja ihan duona, eikä vain solona. Tosin en koskaan sellaisen miehen kanssa, jolla olisi ollut kovat puheet ja luulot. Vähemmän pullisteleville tuntuu olevan tärkeämpää, että toinenkin nauttii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainut tällä palstalla oleva väkivalta joka tulisi hyväksyä on naisten tuottama. Ajattele, vanhat naiset syyttelevät keski-ikäisiä miehiä huonosta seksistä mutta eivät itse halua kertoa sitä mistä se huono seksi tulisi? Helpointa on syyttää vastapuolta mutta onhan se aika todennäköistä ettei se yli 40 vuotiaan vartalo ja iho ole enää sellainen mistä miss Suomi kisoissa saisi kruunun erikoismainintoineen.
        Uskokaa nyt naiset. Maailmassa 23 - 28 vuotiaat naiset ovat niitä halutuimpia.

        Nyt jotenkin naiset uskovat itsekin miesten haluttomuuden johtuvan potenssista yms? Jospa se johtuu siitä ettei vanhempi nainen tuota virikkeitä kuten se 25 vuotias?

        Lopettakaahan se miesten sortaminen alkuunsa.

        AsianVierestä

        En minä viitsi uskoa sinua, kun ei tuo ole mikään uskonkappale, se on ihan sinun oma kokemuksesi ja se on ihan ok.
        Minun kokemukseni on toisenlainen, eikä sillä loppupeleissä ole mitään merkitystä mitä me asiasta ajattelemme. Vain omassa elämässämme sillä on merkitystä.

        Sehän on taivahan tosi, ettei 40 v ihmisen iho ja vartalo ole enää sama kuin kaksikymppisen. Ja jos se kumppanin kiinnostus siihen kaatuu, niin sittenpä vain nuorempaa etsimään.
        Tosin kun itsekään ei nuorru ja jos se kumppani ajattelee samoin, jääkin ehkä itse yksin.
        Seksiinhän käy monenlaiset välineet, siihen läheisyyteen tarvitaan sitten sitä, että sietää sen nelikymppisen muuttunutta ihon tuntua ja vartalon muotoja.

        Syyttely ei johda oikein mihinkään. Voimme maailman tappiin täällä keskustella siitä missä vika kun suksi ei luista, se ei kuitenkaan muuta sitä arkitodellisuutta. Parisuhde vaatii työtä ja halua tehdä sitä työtä ja tietysti vähän taitoakin.

        "Jospa se johtuu siitä ettei vanhempi nainen tuota virikkeitä kuten se 25 vuotias?"

        Tuossapa sanoitkin totuuden. Noin se varmasti joidenkin kohdalla on . Mutta jos itse on jo nelikymppinen mies tai nainen , ei se kivalta tietysti tunnu, jos tulee hylätyksi siksi, että kumppani ei pidä oman ikäisistään ihmisistä.
        Saattaa olla nimittäin niinkin, ettei se kaksikymppinen nainenkaan riemusta kilju jos pitää silitellä sitä nelikymppisen miehen muuttunutta ihoa ja kropan muotoja.

        Koetko sinä, että sorramme miehiä?
        Hassua, minä koen, että sinä halveksit meitä vanhempia naisia , et pidä meitä haluttavina :)

        - kaskenpolttaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainut tällä palstalla oleva väkivalta joka tulisi hyväksyä on naisten tuottama. Ajattele, vanhat naiset syyttelevät keski-ikäisiä miehiä huonosta seksistä mutta eivät itse halua kertoa sitä mistä se huono seksi tulisi? Helpointa on syyttää vastapuolta mutta onhan se aika todennäköistä ettei se yli 40 vuotiaan vartalo ja iho ole enää sellainen mistä miss Suomi kisoissa saisi kruunun erikoismainintoineen.
        Uskokaa nyt naiset. Maailmassa 23 - 28 vuotiaat naiset ovat niitä halutuimpia.

        Nyt jotenkin naiset uskovat itsekin miesten haluttomuuden johtuvan potenssista yms? Jospa se johtuu siitä ettei vanhempi nainen tuota virikkeitä kuten se 25 vuotias?

        Lopettakaahan se miesten sortaminen alkuunsa.

        AsianVierestä

        Miksihän sitten "nuorena tyttönä" saamani seksi on ollut juuri sitä kaikkein huonointa? Hyvää alkoi saada, vasta kun osasi tosissaan vaatia hyvää, eikä vain pumppausta eri asennoissa.

        Huono seksi tulee kumppanin haluttomuudesta ottaa huomioon toisen tarpeet. Itselleni oma "tulemiseni" on oikeastaan vähemmän tärkeää. Sen puolen saa hoidettua itsekin. Kiva bonus toki. Minä nautin siitä, että toinen nauttii. Munaruokien tarjoajat eivät kiinnosta.

        Ai niin, täytin juuri 35.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä, olen kyllä saanut hyvääkin seksiä. Jopa erinomaista seksiä ja ihan duona, eikä vain solona. Tosin en koskaan sellaisen miehen kanssa, jolla olisi ollut kovat puheet ja luulot. Vähemmän pullisteleville tuntuu olevan tärkeämpää, että toinenkin nauttii

        Näinpä juuri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän sitten "nuorena tyttönä" saamani seksi on ollut juuri sitä kaikkein huonointa? Hyvää alkoi saada, vasta kun osasi tosissaan vaatia hyvää, eikä vain pumppausta eri asennoissa.

        Huono seksi tulee kumppanin haluttomuudesta ottaa huomioon toisen tarpeet. Itselleni oma "tulemiseni" on oikeastaan vähemmän tärkeää. Sen puolen saa hoidettua itsekin. Kiva bonus toki. Minä nautin siitä, että toinen nauttii. Munaruokien tarjoajat eivät kiinnosta.

        Ai niin, täytin juuri 35.

        Alat olla vaarallisen lähellä neljääkymppiä :)

        Kirjoitat asiaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä viitsi uskoa sinua, kun ei tuo ole mikään uskonkappale, se on ihan sinun oma kokemuksesi ja se on ihan ok.
        Minun kokemukseni on toisenlainen, eikä sillä loppupeleissä ole mitään merkitystä mitä me asiasta ajattelemme. Vain omassa elämässämme sillä on merkitystä.

        Sehän on taivahan tosi, ettei 40 v ihmisen iho ja vartalo ole enää sama kuin kaksikymppisen. Ja jos se kumppanin kiinnostus siihen kaatuu, niin sittenpä vain nuorempaa etsimään.
        Tosin kun itsekään ei nuorru ja jos se kumppani ajattelee samoin, jääkin ehkä itse yksin.
        Seksiinhän käy monenlaiset välineet, siihen läheisyyteen tarvitaan sitten sitä, että sietää sen nelikymppisen muuttunutta ihon tuntua ja vartalon muotoja.

        Syyttely ei johda oikein mihinkään. Voimme maailman tappiin täällä keskustella siitä missä vika kun suksi ei luista, se ei kuitenkaan muuta sitä arkitodellisuutta. Parisuhde vaatii työtä ja halua tehdä sitä työtä ja tietysti vähän taitoakin.

        "Jospa se johtuu siitä ettei vanhempi nainen tuota virikkeitä kuten se 25 vuotias?"

        Tuossapa sanoitkin totuuden. Noin se varmasti joidenkin kohdalla on . Mutta jos itse on jo nelikymppinen mies tai nainen , ei se kivalta tietysti tunnu, jos tulee hylätyksi siksi, että kumppani ei pidä oman ikäisistään ihmisistä.
        Saattaa olla nimittäin niinkin, ettei se kaksikymppinen nainenkaan riemusta kilju jos pitää silitellä sitä nelikymppisen miehen muuttunutta ihoa ja kropan muotoja.

        Koetko sinä, että sorramme miehiä?
        Hassua, minä koen, että sinä halveksit meitä vanhempia naisia , et pidä meitä haluttavina :)

        - kaskenpolttaja

        Lukekaahan sitä pitkää pari päivää kestävää viestittelyä missä vika tuntuu olevan aina miehissä. Ihan "tutkimustuloksista" myöten perusteltu miksi miehet ovat jotenkin sitä ja tätä. Onkohan se jotenkin oman egon nostamista?
        Itse olen ollut tyytyväinen naisiin ilman analysointeja, niitä ei tarvita silloin kun vastapuoleen on tyytyväinen ja antaa tilaa kaikille olla sellaisia kuin ovat.
        Yleisesti sanottuna olen käyttänyt vain sanoja joiden ei tulisi loukata ketään koska en ole kirjoittanut henkilökohtaisesti kenellekään vaan mielipiteenä yleisessä muodossa. Jos mielipide koskettaa tai koskee niin siihen on silloin varmasti joku toinen syy.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaahan sitä pitkää pari päivää kestävää viestittelyä missä vika tuntuu olevan aina miehissä. Ihan "tutkimustuloksista" myöten perusteltu miksi miehet ovat jotenkin sitä ja tätä. Onkohan se jotenkin oman egon nostamista?
        Itse olen ollut tyytyväinen naisiin ilman analysointeja, niitä ei tarvita silloin kun vastapuoleen on tyytyväinen ja antaa tilaa kaikille olla sellaisia kuin ovat.
        Yleisesti sanottuna olen käyttänyt vain sanoja joiden ei tulisi loukata ketään koska en ole kirjoittanut henkilökohtaisesti kenellekään vaan mielipiteenä yleisessä muodossa. Jos mielipide koskettaa tai koskee niin siihen on silloin varmasti joku toinen syy.

        AsianVierestä

        Palstalla on viimeaikoina ollut tällaista epähyväksyttävää miesten polkemista.

        "25-vuotias on yleensä vielä sen verran kokematon ja naiivi, että vanhemman miehen on helppo manipuloida häntä. 45 taas on jo tajunnut elämän rajallisuuden, eikä jaksa tuhlata sitä ukon joka oikkuun"

        Eli miehet ovat niitä kaiken syypäitä, manipuloivat aivottomat naiset tai jotain? Onneksi naisen pelastaa ikä:)
        Helkkari, ei tuollaista kestä kukaan järkevä mutta miksi naiset eivät kommentoi tuollaiseen että hei, olet väärässä jne? No ei kun taitavat olla samanlaisia ja ajattelevat samoin, nyökyttelevät niskojaan hyväksyvästi?

        Hyi teitä. Ja kun pikkuisen ojentaa ja ärsyttää niin heti ollaan loukkautumassa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaahan sitä pitkää pari päivää kestävää viestittelyä missä vika tuntuu olevan aina miehissä. Ihan "tutkimustuloksista" myöten perusteltu miksi miehet ovat jotenkin sitä ja tätä. Onkohan se jotenkin oman egon nostamista?
        Itse olen ollut tyytyväinen naisiin ilman analysointeja, niitä ei tarvita silloin kun vastapuoleen on tyytyväinen ja antaa tilaa kaikille olla sellaisia kuin ovat.
        Yleisesti sanottuna olen käyttänyt vain sanoja joiden ei tulisi loukata ketään koska en ole kirjoittanut henkilökohtaisesti kenellekään vaan mielipiteenä yleisessä muodossa. Jos mielipide koskettaa tai koskee niin siihen on silloin varmasti joku toinen syy.

        AsianVierestä

        Jos tutkimustulokset kertovat jotakin sukupuolten seksuaalisesta halukkuudesta eri ikäisinä, niin kuinka se syyllistää ketään? Me olemme biologiamme tulos ja ihan turhaa sitä on lähteä kiistämään. Olen pahoillani, jos tieteellisten tutkimusten tulokset sotivat sinun henkilökohtaisia kokemuksiasi vastaan. Ne eivät kuitenkaan mitenkään vähennä sinun arvoasi ihmisenä tai miehenä. Suurimman osan miehistä seksuaaliset halut vähenevät iän myötä, testosteronin vähentyessä. Tämä fakta ei ole mikään helkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan. Voi olla, että se koskettaa sinua ... voi olla, että ei.

        Minäkään en ole sanonut mitään henkilökohtaisesti kenellekään. En yhtään enempää kuin sinäkään. Kirjoitan mielipiteitä yleisessä muodossa, pohjaten siihen mitä olen itse kokenut.

        Ei minullakaan ole ollut tarvetta analysoida miehiä. En tuhlaa aikaani pohtien heidän ihonsa ryppyisyysastetta. Minulle miehet ovat yksilöitä, joista suurimmalla osalla ei ole mitään merkitystä elämäni kannalta. Miesten joukossa on yksilöitä, joihin olen syystä tai toisesta pettynyt. Heidän joukossaan on myös yksilöitä, joihin olen ollut tyytyväinen ja myös sellaisia, joista olen ollut erittäin ylpeä. Suurin osa näistä kokemuksista ei liity millään tavalla seksiin tai seksuaalisuuteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla on viimeaikoina ollut tällaista epähyväksyttävää miesten polkemista.

        "25-vuotias on yleensä vielä sen verran kokematon ja naiivi, että vanhemman miehen on helppo manipuloida häntä. 45 taas on jo tajunnut elämän rajallisuuden, eikä jaksa tuhlata sitä ukon joka oikkuun"

        Eli miehet ovat niitä kaiken syypäitä, manipuloivat aivottomat naiset tai jotain? Onneksi naisen pelastaa ikä:)
        Helkkari, ei tuollaista kestä kukaan järkevä mutta miksi naiset eivät kommentoi tuollaiseen että hei, olet väärässä jne? No ei kun taitavat olla samanlaisia ja ajattelevat samoin, nyökyttelevät niskojaan hyväksyvästi?

        Hyi teitä. Ja kun pikkuisen ojentaa ja ärsyttää niin heti ollaan loukkautumassa.

        AsianVierestä

        Mitäs sä täällä ojentelet, ojentajat tehdään salilla. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tutkimustulokset kertovat jotakin sukupuolten seksuaalisesta halukkuudesta eri ikäisinä, niin kuinka se syyllistää ketään? Me olemme biologiamme tulos ja ihan turhaa sitä on lähteä kiistämään. Olen pahoillani, jos tieteellisten tutkimusten tulokset sotivat sinun henkilökohtaisia kokemuksiasi vastaan. Ne eivät kuitenkaan mitenkään vähennä sinun arvoasi ihmisenä tai miehenä. Suurimman osan miehistä seksuaaliset halut vähenevät iän myötä, testosteronin vähentyessä. Tämä fakta ei ole mikään helkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan. Voi olla, että se koskettaa sinua ... voi olla, että ei.

        Minäkään en ole sanonut mitään henkilökohtaisesti kenellekään. En yhtään enempää kuin sinäkään. Kirjoitan mielipiteitä yleisessä muodossa, pohjaten siihen mitä olen itse kokenut.

        Ei minullakaan ole ollut tarvetta analysoida miehiä. En tuhlaa aikaani pohtien heidän ihonsa ryppyisyysastetta. Minulle miehet ovat yksilöitä, joista suurimmalla osalla ei ole mitään merkitystä elämäni kannalta. Miesten joukossa on yksilöitä, joihin olen syystä tai toisesta pettynyt. Heidän joukossaan on myös yksilöitä, joihin olen ollut tyytyväinen ja myös sellaisia, joista olen ollut erittäin ylpeä. Suurin osa näistä kokemuksista ei liity millään tavalla seksiin tai seksuaalisuuteen.

        Avaa tutkimus ja sen muuttujat.
        Ole hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaa tutkimus ja sen muuttujat.
        Ole hyvä!

        Tutkimuksessa sanottiin miesten olevan manipuloijia:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla on viimeaikoina ollut tällaista epähyväksyttävää miesten polkemista.

        "25-vuotias on yleensä vielä sen verran kokematon ja naiivi, että vanhemman miehen on helppo manipuloida häntä. 45 taas on jo tajunnut elämän rajallisuuden, eikä jaksa tuhlata sitä ukon joka oikkuun"

        Eli miehet ovat niitä kaiken syypäitä, manipuloivat aivottomat naiset tai jotain? Onneksi naisen pelastaa ikä:)
        Helkkari, ei tuollaista kestä kukaan järkevä mutta miksi naiset eivät kommentoi tuollaiseen että hei, olet väärässä jne? No ei kun taitavat olla samanlaisia ja ajattelevat samoin, nyökyttelevät niskojaan hyväksyvästi?

        Hyi teitä. Ja kun pikkuisen ojentaa ja ärsyttää niin heti ollaan loukkautumassa.

        AsianVierestä

        Noin kirjoitetaan, koska se on totta. 25 on usein vielä aika keskeneräinen. Ei hänen kuulukaan olla valmis. Naisen ei kuulu olla valmis, eikä miehenkään. Iso osa 25sta on valmis sanomaan tämän ihan itsekin. Lähes jokainen nainen sanoo tehneensä tuossa iässä juttuja, jotka olisi ehkä voinut jättää tekemättä. Tuossa iässä uskoo helposti monenlaisiin asioihin, kun ne tulevat tarpeeksi "luotettavalta" taholta. Se että jotkut käyttävät tätä ominaisuutta hyväkseen, ei tarkoita että jokainen tekisi näin. Joukossa on myös niitä 25sia, jotka käyttävät avujaan hyväkseen toiseen suuntaan. Joukossa on varmasti myös niitä, joille homma voi toimia. Noin yleisesti ottaen pidempi elämänkokemus kuitenkin tuo mukanaan myös sen suuremman vastuun. Turha tätä on lähteä kiistämään. Ei kukaan järkevä lähde tätä kiistämään. Kukaan järkevä ei myöskään lue tätä niin, että kaikki ja ihan jokaine ja 100% miehistä on manipuloivia sikoja. Jos totta puhutaan, niin suurimman osan miehistä järki ei riitä siihen ;)

        Tuo viimeinen lause oli sitten provokatiiviseksi tarkoitettu vitsi!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaahan sitä pitkää pari päivää kestävää viestittelyä missä vika tuntuu olevan aina miehissä. Ihan "tutkimustuloksista" myöten perusteltu miksi miehet ovat jotenkin sitä ja tätä. Onkohan se jotenkin oman egon nostamista?
        Itse olen ollut tyytyväinen naisiin ilman analysointeja, niitä ei tarvita silloin kun vastapuoleen on tyytyväinen ja antaa tilaa kaikille olla sellaisia kuin ovat.
        Yleisesti sanottuna olen käyttänyt vain sanoja joiden ei tulisi loukata ketään koska en ole kirjoittanut henkilökohtaisesti kenellekään vaan mielipiteenä yleisessä muodossa. Jos mielipide koskettaa tai koskee niin siihen on silloin varmasti joku toinen syy.

        AsianVierestä

        Jep...oletpa niin ytimessä...ainahan meillä on syymme.
        Katsot olevasi siinä asemassa, että voit pikkuisen ojentaa?
        Sepä onkin hassu juttu :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin kirjoitetaan, koska se on totta. 25 on usein vielä aika keskeneräinen. Ei hänen kuulukaan olla valmis. Naisen ei kuulu olla valmis, eikä miehenkään. Iso osa 25sta on valmis sanomaan tämän ihan itsekin. Lähes jokainen nainen sanoo tehneensä tuossa iässä juttuja, jotka olisi ehkä voinut jättää tekemättä. Tuossa iässä uskoo helposti monenlaisiin asioihin, kun ne tulevat tarpeeksi "luotettavalta" taholta. Se että jotkut käyttävät tätä ominaisuutta hyväkseen, ei tarkoita että jokainen tekisi näin. Joukossa on myös niitä 25sia, jotka käyttävät avujaan hyväkseen toiseen suuntaan. Joukossa on varmasti myös niitä, joille homma voi toimia. Noin yleisesti ottaen pidempi elämänkokemus kuitenkin tuo mukanaan myös sen suuremman vastuun. Turha tätä on lähteä kiistämään. Ei kukaan järkevä lähde tätä kiistämään. Kukaan järkevä ei myöskään lue tätä niin, että kaikki ja ihan jokaine ja 100% miehistä on manipuloivia sikoja. Jos totta puhutaan, niin suurimman osan miehistä järki ei riitä siihen ;)

        Tuo viimeinen lause oli sitten provokatiiviseksi tarkoitettu vitsi!!!

        Hyvä provokaatio se olikin :)


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Mitäs sä täällä ojentelet, ojentajat tehdään salilla. :)

        Hyvä huomio :)
        40v tietää missä ojentajia tehdään, vaikka et sinä ehkä vielä meihin kuulu, olet vain muuten viisas nainen :)


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Hyvä huomio :)
        40v tietää missä ojentajia tehdään, vaikka et sinä ehkä vielä meihin kuulu, olet vain muuten viisas nainen :)

        Viisas? Taisin kuulla tuon sanan ekan kerran eläissäni minulle sanottuna. Ainakin palstoilla. :)

        Kiitos.


        Olen jo yli 40 eli 40 .


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Viisas? Taisin kuulla tuon sanan ekan kerran eläissäni minulle sanottuna. Ainakin palstoilla. :)

        Kiitos.


        Olen jo yli 40 eli 40 .

        Arvasin, että olet 40.....me olemme vaan niin rautaa, vaikka iho vähän muuttuu :)


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Arvasin, että olet 40.....me olemme vaan niin rautaa, vaikka iho vähän muuttuu :)

        Jäin tuossa miettimään, että mitähän mieheni oikein ajatteli kun otti vanhan naisen itselleen. Kun olisi pitänyt kiinnostua niistä seksikkäimmillään olevista reilu 20 naisista...ja hän on kumminkin mua suht reilusti nuorempi. :/

        Nojaa, oma seksuaalinen huippuikäni oli 30 v. Nuorena harrasti seksiä pääosin siksi, kun muutkin ja miehen mieliksi. Eipä se ittelle mitään ihmettä antanut, kuin antamisen ilon. :)

        Onneksi kaikki eivät ole näin "kylmiä"...ja demiseksuaalisia.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Jäin tuossa miettimään, että mitähän mieheni oikein ajatteli kun otti vanhan naisen itselleen. Kun olisi pitänyt kiinnostua niistä seksikkäimmillään olevista reilu 20 naisista...ja hän on kumminkin mua suht reilusti nuorempi. :/

        Nojaa, oma seksuaalinen huippuikäni oli 30 v. Nuorena harrasti seksiä pääosin siksi, kun muutkin ja miehen mieliksi. Eipä se ittelle mitään ihmettä antanut, kuin antamisen ilon. :)

        Onneksi kaikki eivät ole näin "kylmiä"...ja demiseksuaalisia.

        Ja tosiaan iho muuttuu, tässä iässä huomaan pisamienkin muuttuneen kesakoiksi. :)

        Vanhenee vanhenee ja vanhenee...mutta viisaus sen kun kasvaa. ;)


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Jäin tuossa miettimään, että mitähän mieheni oikein ajatteli kun otti vanhan naisen itselleen. Kun olisi pitänyt kiinnostua niistä seksikkäimmillään olevista reilu 20 naisista...ja hän on kumminkin mua suht reilusti nuorempi. :/

        Nojaa, oma seksuaalinen huippuikäni oli 30 v. Nuorena harrasti seksiä pääosin siksi, kun muutkin ja miehen mieliksi. Eipä se ittelle mitään ihmettä antanut, kuin antamisen ilon. :)

        Onneksi kaikki eivät ole näin "kylmiä"...ja demiseksuaalisia.

        Ja tosiaan iho muuttuu, tässä iässä huomaan pisamienkin muuttuneen kesakoiksi. :)

        Vanhenee vanhenee ja vanhenee...mutta viisaus sen kun kasvaa. ;)


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Ja tosiaan iho muuttuu, tässä iässä huomaan pisamienkin muuttuneen kesakoiksi. :)

        Vanhenee vanhenee ja vanhenee...mutta viisaus sen kun kasvaa. ;)

        Kukas se täällä kaksoiskommentteja kirjoittaa :D
        Niin totta, että viisaus vain kasvaa niin että itteäkin jo hirvittää :D

        Muuten tuo antamisen ilo....sekin on sellainen yksi rakkauden mitta. Ei aina tartte ajatella mitä itse saa, voi myös ihan vain antaa antamisen ilosta :)


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Kukas se täällä kaksoiskommentteja kirjoittaa :D
        Niin totta, että viisaus vain kasvaa niin että itteäkin jo hirvittää :D

        Muuten tuo antamisen ilo....sekin on sellainen yksi rakkauden mitta. Ei aina tartte ajatella mitä itse saa, voi myös ihan vain antaa antamisen ilosta :)

        Pitihän mun kokeilla toimiiko se hiiri ja hitsinpimpulat, heti kävi näin. :D

        Pitäydyn vaan siinä antamssani ohjeessa...kohdista ja paina läppärin hiplaimesta. :P

        Niin mäkin olen aina ajatellut, että vaikka itse en ole nuorena nauttinut seksistä oikeasti kuin kerran ja sekin ihan vahingossa. Niin olen kuitenkin halunnut antaa toiselle nautinnon, koska välitän.

        Nyt kun vahempana tietää, että seksitä toisen ihmisen kanssakin voi nauttia ihan konkreettisesti ja fyysisesti, niin on vain iloinen että edes joskus pääs kokemaan senkin ihmeen ja tunteen. :D

        Mutta en ole koskaan ollut mitenkään seksikeskeinen ihminen, enemmänkin aina tunnepuolen ihminen, jolle henkinen yhteys on merkityksellisempi kuin fyysinen puoli. :)

        Ejkä en olisi seurustellut koskaan, jos ne miehet olisivat tienneet tuon minkä itse tiedän ja nyt kehtaan jo ääneenkin sanoa.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Pitihän mun kokeilla toimiiko se hiiri ja hitsinpimpulat, heti kävi näin. :D

        Pitäydyn vaan siinä antamssani ohjeessa...kohdista ja paina läppärin hiplaimesta. :P

        Niin mäkin olen aina ajatellut, että vaikka itse en ole nuorena nauttinut seksistä oikeasti kuin kerran ja sekin ihan vahingossa. Niin olen kuitenkin halunnut antaa toiselle nautinnon, koska välitän.

        Nyt kun vahempana tietää, että seksitä toisen ihmisen kanssakin voi nauttia ihan konkreettisesti ja fyysisesti, niin on vain iloinen että edes joskus pääs kokemaan senkin ihmeen ja tunteen. :D

        Mutta en ole koskaan ollut mitenkään seksikeskeinen ihminen, enemmänkin aina tunnepuolen ihminen, jolle henkinen yhteys on merkityksellisempi kuin fyysinen puoli. :)

        Ejkä en olisi seurustellut koskaan, jos ne miehet olisivat tienneet tuon minkä itse tiedän ja nyt kehtaan jo ääneenkin sanoa.

        Iässä on se hyvä puoli, että oppii itsestään ja toisista enemmän kuin silloin tyttösenä tiesi. Ja ne tärkeysjärjestyksetkin löytyvät.

        Se tunnepuoli on minullekin tärkeä, ilman sitä ei mistään tule mitään. Ja se, että ei ole niitä puhumattomia asioita vuoreksi asti välissä.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Iässä on se hyvä puoli, että oppii itsestään ja toisista enemmän kuin silloin tyttösenä tiesi. Ja ne tärkeysjärjestyksetkin löytyvät.

        Se tunnepuoli on minullekin tärkeä, ilman sitä ei mistään tule mitään. Ja se, että ei ole niitä puhumattomia asioita vuoreksi asti välissä.

        Kyllä vain ja sekin vielä että ei häpeä itseään. Vaikkei ole kaikessa kuten muut.☺️

        Oletko koskaan mennyt suhteeseen niin että ei ole kummoisiakaan tunteita, mutta oottelet josko niitä kasvais?


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Kyllä vain ja sekin vielä että ei häpeä itseään. Vaikkei ole kaikessa kuten muut.☺️

        Oletko koskaan mennyt suhteeseen niin että ei ole kummoisiakaan tunteita, mutta oottelet josko niitä kasvais?

        Mulla ei ole ollut suhteita pitkään aikaan, miessuhteita siis.
        Olen vähän sellainen helposti ihastuva ja siksi niitä tunteita tuppaa olemaan, vaikkakaan ne sitten eivät välttämättä kestä arkea.

        Olen miettinyt tuota ilman tunteita suhteeseen menoa, kun ennen vanhaanhan se oli aika yleistä ja eivät ne kaikki varmasti huonoja olleet ja rakkauskin kasvoi ajallaan. Luulen , että sellainenkin on ihan mahdollista. Ja tietysti voi olla myös niin, että esim.turva tai vain toinen riittää ilman sen kummempia tunneheilahteluja. Liittojahan voi varmaankin olla monenlaisia tyydyttäviä liittoja tai suhteita.


    • En tykkää noista sanoista ”Jännämiehet, rumat miehet”

      • En minäkään tykkää niistä. Minusta ne ovat halventavia nimiä.


      • Anonyymi

        Kyseiset nimitykset täytyy jättää omaan arvoonsa. Ei niillä ole mitään merkitystä oikeassa elämässä. Todellisuudessa on paljon erilaisia persoonallisuuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyseiset nimitykset täytyy jättää omaan arvoonsa. Ei niillä ole mitään merkitystä oikeassa elämässä. Todellisuudessa on paljon erilaisia persoonallisuuksia.

        oikeassa elämässä en edes kuule tuollaista sen vuoksi jätän vastaamatta yleisesti aloituksiin joissa on hyvin vääristävää tiettyyn muottiin ahtaamista. En lähde tämmöisiin trendeihin mukaan.

        Palstalla Sitten vääristellään esim, että oon totinen etten jaksa vitsejä, jos minua halvennetaan ääriasioilla mustavalkoisella kannalla.
        Joita heitellään että oli vitsi. Ei oikein lämmitä.


    • Anonyymi

      En ihan täysin ymmärrä tätä jännämies-käsitettä. Ihan tutkimustenkin mukaan suurin osa perheväkivaltatapauksista ei ole minkään agressiivisten ja pelottavien jännämiesten tekosia. Niissä ovat takana pikemminkin sellaiset hiljaiset vässykät, joilla nyrkit alkavat puhua, kun sanoja ei ole. En tajua miten tuollaisesta miehestä saa hyvällä mielikuvituksellakaan väännettyä mitään jännää.

      Tämä jännämies on pitkälti provokatiiviseksi tarkoitettu käsite. He, jotka siihen todella uskovat, elävät liikaa roskalehtien kautta ja kuvittelevat niiden olevan läpileikkaus todellisesta tilanteesta. Mitä ne eivät todellakaan ole.

      • En minäkään sitä käsitettä ymmärrä. Omankin kokemukseni mukaan väkivaltaan turvaudutaan siinä vaiheessa, kun ei enää pärjätä sanallisesti.
        Kyllähän tämä jännämies, samoin kuin tuo ätmi ja mitä niitä muita onkaan, on tarkoitettu juuri provoksi, eikä se perustu juuri muuhun kuin vilkkaaseen mielikuvitukseen.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        En minäkään sitä käsitettä ymmärrä. Omankin kokemukseni mukaan väkivaltaan turvaudutaan siinä vaiheessa, kun ei enää pärjätä sanallisesti.
        Kyllähän tämä jännämies, samoin kuin tuo ätmi ja mitä niitä muita onkaan, on tarkoitettu juuri provoksi, eikä se perustu juuri muuhun kuin vilkkaaseen mielikuvitukseen.

        Se nyt kuitenkin on totta että usein naiset kiihottuvat niistä ns. jännämiehistä, mikä tosin ei tarkoita että miehen pitäisi olla väkivaltainen, mutta usein niinkin vain tuppaa olemaan.


      • Anonyymi

        Mikä on "jännämies" ? Ja onko kaikilla naisilla muka samanlainen miesmaku ? Vastaan lyhyesti: Ei !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt kuitenkin on totta että usein naiset kiihottuvat niistä ns. jännämiehistä, mikä tosin ei tarkoita että miehen pitäisi olla väkivaltainen, mutta usein niinkin vain tuppaa olemaan.

        Saathan sinä ajatella noin :)


      • Anonyymi

        Ensimmäistä kertaa olen törmännyt tuohon käsitteeseen keskustelupalstoilla. Kenenköhän keksimä se alunperin on? Markkina-arvoteoria ei tunne tuota käsitettä eikä se ole siellä samaistettavissa käsitteisiin YTM, KTM ja ATM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on "jännämies" ? Ja onko kaikilla naisilla muka samanlainen miesmaku ? Vastaan lyhyesti: Ei !

        Miksi pitää esittää tyhmää, kyllä jokainen osaa arvella mitä "jännämiehellä" tarkoitetaan. Eikä se ole mikään palstan keksintöä, vaikkakin nimitys voi olla, mutta kyllä ennenkin puhuttiin siitä miten naiset rakastuvat renttuihin. Onhan se päätynyt biisiksikin asti.


    • Joistan miehistä paljastuu jänniä juttuja suhteen edetessä ja tullessa ns. hankalaan risteykseen, jossa ajotaidot loppuvat, joko molemmilta osapuolilta tai toiselta.

      Mieheltä vaikkapa, jolta palaa ne päreet, eikä kestä oloaan vaan purkaa sen naiseen mottaamalla tms. Sanat ja järki loppuu, nyrkit puhuu puolesta.

      Elämäntaparikolliset ovatkin sitten usein jo nuorina lähteneet hankalista olosuhteista ja päätyneet seuraan, missä korostuu kaikki "kielletty on kivaa".


      Onhan nämä tietyt nimitykset aika vekkuleita. Palstallaahan niihin törmää, eipä juuri muualla koskaan. :)

      • Joo, en minäkään koskaan ennen ole tällaisiin törmännyt.


    • Anonyymi

      Olipa poikkeavasti (?) asiallinen aloitus ketjujen joukossa, joten teen miniatyyrikatsahduksen palstan olemukseen ja lähimenneisyyteen, ja miten näitä juttuja ja sisäpiirisanontoja voisi tulkita. Aloittaja on varmaan sattumoisin uusi palstalla (hyviä kirjoittajia 'voorumi' tarvitsee aina ); itse olen harvakseltaan silmäillyt ja vuosi sitten jotain heppua jopa yrittänyt kohentaakin (tosin osoittautui AS-piirteiseksi, ja siten ei mitenkään noteerannut eikä mitään palautteeksi, mitä hänelle kirjoitti, niin jäi sitten siihen ;)

      Ätmi, ATM ("Alemman Tason Mies") on sana, joka jollain tarkkuudella voisi olla vaikka "peräkammarin poika".
      Palsta näyttää olevan nykyisellään jossain määrin siistiytynyt, koska osa kirjoittajista ylläpitää mielellään ns.pulinaboksi -meininkiä (ja mistä nimim.iki-turso näköjään ei pidä ollenkaan ;)
      Aiemmin valtaosa kirjoituksista oli noita ätmi huuteluja, siihen liittyviä naisten markkina-arvo ns.iteteorioita (vrt.ite-taiteilija) ja keskinäisiä ns.vertaismielennostatuksia mädäntyvää (feminismi mm.) ulkomaailmaa vastaan. Ätmi-termiin liittyi voimakas ulkoistamisen halu ja sävy; vian tulee olla aina ulkomaailmassa (ja naisissa tietenkin, mm."hypergamia"), jos flaksi ei käy, maailma muuttuu väärin ja liikaa tasa-arvoiseksi, naisten itsemääräämisoikeus myrkkyä kaikki...
      Kärjistettynä ätmiys olisi sairaus, jolle tulisi olla virallinen diagnoosi, jota yhteiskunnan pitäisi jotenkin tukea, parasta jos teinineitsyitä (myös tasa-arvon perusteella, toki!) olisi tarjolla yhteiskunnan puolesta...

      No joo mutta. Palstalla varmaan näkyy sanontoja "kiltti ja kunnollinen" (miksei naiset tartu siihen mahdollisuuteen?), palstalla (ätmipuheissa) se merkitsee, ettei ole väkivaltainen. Jatkomerkitys tosin on ettei tee mitään, mieluusti ei työtäkään ylöspidokseen koska se 'sairauden' perusteella kuuluisi oikeastaan yhteiskunnan asiaksi ("jos ei ole naista, en tee työtäkään..") .
      Tällaisen "kiltin ja kunnollisen" kääntöpuoli termistössä olisi sitten "jännämies", joka yleensä on ihan aikaansaavan oloinen myös sosiaalisesti, kykenee normaaliin kansalaisen rooliin, häneen ehkä voi luottaakin, on itselähtöisiä tavotteita, ja on ehkä potentiaalia parisuhteeseenkin. Tässä ätmiksi pyrkivä haluaa nähdä vain juorulehtijuttuja, joissa tulee ns.turpiin.

      Tämä ätmijuttu juontaa juurensa sosiologi H.Laasasen v.2008 (?) kirjoittamaan pamflettiin "Naisen seksuaalinen valta", joka aikanaan sai paljon huomiota (ja ohessa myös huvitusta) provokatiivisilla kommenteillaan.. Tämä kirja otettiin kaiketi palstalla silloin innolla vastaan yhtenä oljenkortena myös syrjäytymiskysymyksen kannalta, josko sieltä johtuisi jotain uusia normeja naisten itsemääräämisoikeuksien rajoittamiseksi... tästä lie palstalla valettu kannuja vuosikaupalla teorioimalla itse jatkoja noille kirjan markkina-arvoideoinneille
      (Sanottakoon, että kirjan pohjalla on edelleen Laasasen oma sosiologian pro gradu -työ, joka ilman mielipideosioita opinnäytteenä on aikanaan mennyt läpi)
      Nyt kohellus kirjan pohjalta palstalla on laantunut (toistaiseksi? :)

      Tietty, syrjäytyminen on tämän päivän ongelma, kun maailma on muuttunut ja ilman koulutusta suorittavan työn osuus on vähentynyt. Myös toimeentulon hankkimiseksi välttämättömyysavioliittoja ei enää tarvitse olla, ja sinällään hyvä niin. Tämä tietenkin iskee eniten heihin, keillä on heikommat valmiudet ja halut osallistua työelämään ja myös sosiaalisesti. Yhteiskunnan tuki monia toisaalta passivoittaa, helposti jää istumaan asemalle. Toki on sinkkuja koulutetuissakin. Silloin monesti vaan homman luonne muuttuu, liukuu usein valintakysymykseksi.

      Piti kirjoittaa vain pikku 'katsahdus', mutta tuli kaikkea plörinää, kuten muutenkin täällä.
      Mutta kuten sanottu, tuo ätmiosuus kaikkine kahjouksineen mittakaavaltaan laaja, ajassa jopa 10 vuotta.
      Myös parisuhteen synty ja ymmärrys (osin halu ymmärtää) varmaan kestoaihe aina.

      • No onneksi tuli noin paljon plörinää. Tosi mielenkiintoista. Minulta on mennyt aivan ohi pamfletti, löytyisikö se netin syövereistä?

        Syrjäytymisestä nousi mieleeni se, että saatetaanhan sitä itsekin itsensä syrjäyttää vaikka parisuhdemarkkinoilta näiden ätmi ja muiden senkaltaisten kautta. Parisuhteilu vaatii pikkuisen paneutumista onnen lisäksi ja sitä itseensä tutustumista, ehkä on helpompaa luoda vertaisverkko ja alakulttuuri...me ätmit, jossa sitten valetaan pessimismiä toinen toiselle, ettei vaan kukaan ala toivomaan ja vesittämään koko alakulttuuria. Sehän murentaa joukkovoimaa, jos tapahtuu jokin muutos, joka vaatii pohtimaan kulttuurin sisältöjä.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        No onneksi tuli noin paljon plörinää. Tosi mielenkiintoista. Minulta on mennyt aivan ohi pamfletti, löytyisikö se netin syövereistä?

        Syrjäytymisestä nousi mieleeni se, että saatetaanhan sitä itsekin itsensä syrjäyttää vaikka parisuhdemarkkinoilta näiden ätmi ja muiden senkaltaisten kautta. Parisuhteilu vaatii pikkuisen paneutumista onnen lisäksi ja sitä itseensä tutustumista, ehkä on helpompaa luoda vertaisverkko ja alakulttuuri...me ätmit, jossa sitten valetaan pessimismiä toinen toiselle, ettei vaan kukaan ala toivomaan ja vesittämään koko alakulttuuria. Sehän murentaa joukkovoimaa, jos tapahtuu jokin muutos, joka vaatii pohtimaan kulttuurin sisältöjä.

        Opinnäyteteksti löytyy googlettamalla Naisten seksuaalinen valta, kirjan laajennettuja sisältöjä ei taida olla nettiversiona,
        pari muuta linkkiä aiheesta:

        http://nsvalta.blogspot.com/
        https://www.miessakit.fi/easydata/customers/miessakit/files/Liitetiedostot/extraURHO_1-08.pdf
        ,luku Parisuhdemarkkinoiden lainalaisuudet
        Kirjan kritiikkikin muistaakseni löytyy, jos on tarvis.

        -------
        Palstalla kirjan juttuja tulkittiin tietenkin omiin tarpeisiin valikoiden ja 'tuunaten', seurauksena mm. että termi ätmi otettiin mielihyvin vastaan ja käyttöön, koska se kevensi omakohtaista vastuuta, se tunnus merkkasi kuin ennen Intiassa kastittoman osaa: syntymässä määrätty kohtalo, jota vastaan on lähes mahdoton taistella... hengessä "samassa veneessä ollaan..."
        Tietty, tämä vähän humoorilla, mutta silti... ;)
        - Ansselmi-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opinnäyteteksti löytyy googlettamalla Naisten seksuaalinen valta, kirjan laajennettuja sisältöjä ei taida olla nettiversiona,
        pari muuta linkkiä aiheesta:

        http://nsvalta.blogspot.com/
        https://www.miessakit.fi/easydata/customers/miessakit/files/Liitetiedostot/extraURHO_1-08.pdf
        ,luku Parisuhdemarkkinoiden lainalaisuudet
        Kirjan kritiikkikin muistaakseni löytyy, jos on tarvis.

        -------
        Palstalla kirjan juttuja tulkittiin tietenkin omiin tarpeisiin valikoiden ja 'tuunaten', seurauksena mm. että termi ätmi otettiin mielihyvin vastaan ja käyttöön, koska se kevensi omakohtaista vastuuta, se tunnus merkkasi kuin ennen Intiassa kastittoman osaa: syntymässä määrätty kohtalo, jota vastaan on lähes mahdoton taistella... hengessä "samassa veneessä ollaan..."
        Tietty, tämä vähän humoorilla, mutta silti... ;)
        - Ansselmi-

        Kiitos Ansselmi. On sinun syysi, että kuppaan vielä ylhäällä :)

        Oli tosi mielenkiintoista luettavaa, lueskelin vähän muutakin kiinnostavaa sieltä miessakkien sivuilta. Pitää vähän sulatella ja miettiä kehittelisikö siitä jonkin aloituksen. Minulla virisi muutama ajatus, joita oikeastaan olen pyöritellyt jo vähän aikaa. Menen nyt viimeinkin sinne sänkyyn ja annan aivojen levätä ja kehitellä uusia teemoja.

        Kiitos paljon linkeistä :)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe