Laskuvarjohyppykurssi

Henna

nyt sitten olen ehkäpä menossa laskuvarhohyppykurssille:) Olin vkoloppuna messuilla ja yksi mies sai ylipuhuttua mut=) siihen jää kuulemma koukkuun? te, jotka ootte käyneet kurssin, hypittekö vieläkin? säännöllisesti?

15

10681

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sky

      Jep!
      Kävin kurssin 2002 kesällä ja vielä hypin aina kun voin. On tullut käytyä ulkomaillakin hyppelemässä. Siihen hyppäämiseen jää koukkuun, se on se adrenaliinin määrä ja kivat kaverit.

      • sos

        Jos joku tiädä laskuvarjohyypy kusseista, jotka järjestetään Helsingissä voisko neuva kun ei netissa.


    • Mörri

      Mäkin olen aina halunnu hyppykurssille.
      Ja varmasti menenkin tänä keväänä.
      On kuulemma huippuhauskaa ja siellä on kuulemma mukavaa jengiä...

    • Ylipuhuja

      Heh, tervetuloa tosiaan Henna kurssille. Ei onneksi paljoa tarvittu sun ylipuhumiseen. :)

    • Misteri

      Mie ajattelin kans hypätä joskus. Kostean talven jälkeen tarviikin raittiin kesäharrastuksen.

    • Vengeance

      Päätös mennä kurssille oli ehkä paras mitä koskaan oon tehny :) Tässä sulle mun neuvot; älä murehdi rahaa, se menee kuitenki johonki, älä jämähdä omaan kerhoon sillä maailmassa on monta kerhoa ja kaikki ne on kaikille hyppääjille avoinna, älä leiki sankaria vaan kuuntele neuvoja ja pidä hauskaa!! Hyppääjät on sekavin ja paras porukka jota oon koskaan tuntenu!!

    • nomercy

      Mä kans haluan mukaan, hauskaan porukkaan...

    • >>>

      Jos haluatte lukea muiden kokemuksia ensimmäisistä hypyistä, tässä olis pari kertomusta:

      http://www.modeemi.cs.tut.fi/~jussa/para/

      http://kotiweb.kotiportti.fi/huhtama/51/lv.htm

      Itse en ole hypännyt laskuvarjolla, mutta tarkoitus on mennä kurssille joskus lähivuosina. Kyllä noiden kertomusten lukeminen lisäsi kiinnostusta hyppäämiseen, vaikka hyppäämisen turvallisuus hieman kyseenalastuikin. No, tilastot puhuvat kai turvallisuuden puolesta. Jos hyppääminen kiinnostaa, niin kannattaa varmasti hypätä.

      • nomercy

        Olikohan tossa alemmassa jokin vika, ku ei auennu mulla?
        Pökkäs erroria 404, tai jotain.


      • nomercy
        nomercy kirjoitti:

        Olikohan tossa alemmassa jokin vika, ku ei auennu mulla?
        Pökkäs erroria 404, tai jotain.

        Aukes, kun vähän fiksas...


      • nomercy

    • Ainou

      Kurssin kävin v. 98 talvella. Oli hienoa, mutta en jäänyt koukkuun. Syinä mm. odottelu että pääseen hyppäämään, pitkä ajomatkan silloin kortittomalle ja kesällä murtunut ranne. Tuli pitkä väli ja sitten se vaan jäi. Hieno kokemus, mutta ei silti jäänyt harrastukseksi.

      • Jokujoku

        Kuis monta hyppyä hyppäsit?

        Ranne murtui ilmeisesti muualla kuin hypätessä?

        Onhan se totta, että valtaosa kurssilaisista ei jatka harrastusta muutaman hypyn jälkeen. (harrastajamäärä ei vuosittain kovin paljon nouse, vaikka uusia hyppääjiä on kai pari tuhatta (toki harrastuksen lopettajiakin on vuosittain))

        Jos itse uskallaudun kurssille, niin tuskimpa hyppään kymmentäkään hyppyä, ehkä vain muutaman (jos päivässä ehtii hypätä vain yhden hypyn, niin ei varmaan jaksa aina lähteä hyppäämään, ainakaan kaukaa).


    • milou

      Kävin kurssin 90-luvulla ja harrastin hyppäämistä noin 3 vuotta aktiivisesti ja vuoden verran vähemmän aktiivisesti. Omasta kurssistani (15 hlö) olin ainoa joka jatkoi pidemmälle kuin 5 hyppyä. Hauska laji, mutta kallis ja aikaavievä. Lisäksi riskit ovat suuret, eli jos hypätessä satuttaa itsensä niin jälki on paljon pahempaa kuin useimmissa muissa lajeissa.

      Ja sille joka halusin kuivemman kesälajin kostean talven jälkeen: Väärä laji!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe