Askartelijoille, etenkin Abrikselle kysymystä..

Kun teit sen mosaiikkipöydän, niin laitoitko lopuksi saumausainetta päälle? Palat laitoit betoniin?

Mä tein betonilaattaan harjoituskappaleen..
https://aijaa.com/uO6uom
Jokseenkin herttainen, kuin lapsi olisi ehnyt, siksi mä vähän tykkäänkin tuosta...Mutta olisko muuta konstia värjätä taustaa, kuin saumausaine, kun kyse on kivistä, tai simpukoista? Saumausaine kun jämähtää niihin kiinni toisin kuin mosaiikkipalasiin. Mulla on niitä tuolla odottamassa, niitä pikkusia mosaiikkipalasia, netistä tilasin eri värisiä..

74

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akryyliväri tarttuu lähes mihin tahansa rasvattomaan pintaan. Ja voi sitä sekoittaa massoihinkin.

      • Niin, sitähän mä mietinkin, että jos jotain väriä sotkis suoraan betonimassaan.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niin, sitähän mä mietinkin, että jos jotain väriä sotkis suoraan betonimassaan.

        Mullahan tuossa on esim tummanruskeaa betsiä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mullahan tuossa on esim tummanruskeaa betsiä..

        Ei kun petsiä.


      • Se mitä kannattaa käyttää riippuu varmasti hiukan siitä miten jatkotyöstät askartelun kohdetta. Onko betonilaatta alusta, johon muut asiat kiinnität, millä ne kinnität....tuleeko niiden päälle vielä jotain?


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Se mitä kannattaa käyttää riippuu varmasti hiukan siitä miten jatkotyöstät askartelun kohdetta. Onko betonilaatta alusta, johon muut asiat kiinnität, millä ne kinnität....tuleeko niiden päälle vielä jotain?

        No tavalliseen pihalaattaan ( betoni) päälle laitoin uutta betonia ja sen päälle sitten koristeet..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No tavalliseen pihalaattaan ( betoni) päälle laitoin uutta betonia ja sen päälle sitten koristeet..

        Tosin on tarkoitus tehdä betonista myös omia laattoja ..eri muotoisia.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No tavalliseen pihalaattaan ( betoni) päälle laitoin uutta betonia ja sen päälle sitten koristeet..

        Petsi on puulle käytettävä aine, en ole sitä itse muulle alustalle kokeillut.
        Itse voisin kokeilla sen massan värjäämistä akryylillä tai näin mustikka-aikaan vaikka mustikalla. Niitä taitaa vaan olla paikoin huonosti ja mustikka kyllä haalistuu ainakin sarvessa. Joe tarkoitus on liimata eikä upottaa noita koristeita, sitten on tietysti serviettitekniikka. Mikä muuten voisikin olla aika hauska kokeilu, kun niitä on vaikka millaisia ja siihen kuvaan sopivia koristeita,,,,,

        -kaskenpolttaja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Petsi on puulle käytettävä aine, en ole sitä itse muulle alustalle kokeillut.
        Itse voisin kokeilla sen massan värjäämistä akryylillä tai näin mustikka-aikaan vaikka mustikalla. Niitä taitaa vaan olla paikoin huonosti ja mustikka kyllä haalistuu ainakin sarvessa. Joe tarkoitus on liimata eikä upottaa noita koristeita, sitten on tietysti serviettitekniikka. Mikä muuten voisikin olla aika hauska kokeilu, kun niitä on vaikka millaisia ja siihen kuvaan sopivia koristeita,,,,,

        -kaskenpolttaja

        Unohtui sanoa, että tarkoitus on sitten laittaa noita laattoja pihalle, eli säänkestävä pitäis olla. Mulla on noita simpukoita enemmänkin, tiedä sitten mitä sanovat pakkasessa. Sitten mulla olis pieniä puukoristeita, kukkia yms. vaan mitenköhän ne sitten betoniin upottaessa..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Unohtui sanoa, että tarkoitus on sitten laittaa noita laattoja pihalle, eli säänkestävä pitäis olla. Mulla on noita simpukoita enemmänkin, tiedä sitten mitä sanovat pakkasessa. Sitten mulla olis pieniä puukoristeita, kukkia yms. vaan mitenköhän ne sitten betoniin upottaessa..

        Betonissa on vettä, joten siihen upotettavat jutut imevät sitä itseensä ja voivat sitä kautta mennä pilalle.
        En osaa sanoa miten simpukat kestävät pakkasta, äkkiä voisi luulla, ettei se niitä haittaa.
        Venelakka on aika hyvä monenlaiseen tarkoitukseen.
        Kiviä maalataan akryyleilla ja ne jossakin määrin kai kestävät ilman suojaustakin ulkona. En ole kokeillut, kun en muista koskaan siirtää tuota tiiltä, johon maalasin talon, parvekkeelle. Muistaakseni kyllä lakkasin sen jollain vai vedinkö vernissan päälle, en nyt muista.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Betonissa on vettä, joten siihen upotettavat jutut imevät sitä itseensä ja voivat sitä kautta mennä pilalle.
        En osaa sanoa miten simpukat kestävät pakkasta, äkkiä voisi luulla, ettei se niitä haittaa.
        Venelakka on aika hyvä monenlaiseen tarkoitukseen.
        Kiviä maalataan akryyleilla ja ne jossakin määrin kai kestävät ilman suojaustakin ulkona. En ole kokeillut, kun en muista koskaan siirtää tuota tiiltä, johon maalasin talon, parvekkeelle. Muistaakseni kyllä lakkasin sen jollain vai vedinkö vernissan päälle, en nyt muista.

        Niin, kyllähän nuo simpukat meressäkin näyttävät hyvin säilyvän..😊

        Tässä löysin yhden sivun missä on kerrottu betonin värjäyksestä..eli jotain fucking jauhetta pitäis mennä ostaan..jee.

        https://teeitse.com/materiaalit/betoni/varikasta-betonia-anna-luovuutesi-kukoistaa



      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mullahan tuossa on esim tummanruskeaa betsiä..

        Laitoin betsit että tuosta ei tuu kuin sanomista! 😂


      • Disse kirjoitti:

        Laitoin betsit että tuosta ei tuu kuin sanomista! 😂

        Jee..jee.. mikä on kerroin? 😜



      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jee..jee.. mikä on kerroin? 😜

        1:25 Satasen laitan sun puolesta ja oon rikas. 😁👌


      • Disse kirjoitti:

        1:25 Satasen laitan sun puolesta ja oon rikas. 😁👌

        Nythän mun sitten on melkein testattava toi juttu, joku pikku klöntti..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nythän mun sitten on melkein testattava toi juttu, joku pikku klöntti..

        Elä jätä klönttejä sinne. Ja anna vähän aikaa kaikki laastit tekeytyä... joku 5 min ja sekoita uudelleen. 😊👌


      • Disse kirjoitti:

        Elä jätä klönttejä sinne. Ja anna vähän aikaa kaikki laastit tekeytyä... joku 5 min ja sekoita uudelleen. 😊👌

        Joo, niin siinä ohjeessakin luki..Se on vielä jotain askartelubetonia. Vettä laitoin fiiliksen mukaan, kyllä se ainakin kovettu. Meinasin että noita värijuttuja vois kokeilla johonkin pikku erään.. Mitä sä sanot verkosta? Siis jos teen oman laatan, niin pitääkö olla verkkoa?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Joo, niin siinä ohjeessakin luki..Se on vielä jotain askartelubetonia. Vettä laitoin fiiliksen mukaan, kyllä se ainakin kovettu. Meinasin että noita värijuttuja vois kokeilla johonkin pikku erään.. Mitä sä sanot verkosta? Siis jos teen oman laatan, niin pitääkö olla verkkoa?

        No joku teräsverkkohan lisää tukevuutta, ei hajoo niin helposti... se pitää vaan jotenkin saada massan keskivaiheelle.... ettei näy...🤔


      • Disse kirjoitti:

        No joku teräsverkkohan lisää tukevuutta, ei hajoo niin helposti... se pitää vaan jotenkin saada massan keskivaiheelle.... ettei näy...🤔

        Jos valaa, niin sinne vaan valun keskelle, niinhän ne tekee raksamiehetkin :D


      • Sen verran olen kokeillut raparberin lehdillä, että ei kestä pakkasta tai päälle astumista, ilman verkkoa, mutta mulla oli sellaista karkeata kamaa, en tiedä millaista tuo askartelubetoni on, saattaa kestää paremmin.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Jos valaa, niin sinne vaan valun keskelle, niinhän ne tekee raksamiehetkin :D

        Onhan mulla täällä rautalankaa..

        Ottaishan se päähän jos tekis isomman työn, joka sitten murenis käsiin..


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Jos valaa, niin sinne vaan valun keskelle, niinhän ne tekee raksamiehetkin :D

        Joo. Siihen voisi tehdä vaikka pienet ”jalat” rautalangasta, millä se kestää valumassa keskivaiheilla. Sit se muottiin ekaks ja massa päälle. 😊👌

        Noi ois kyllä kivoja puuhia tehdä... vois olla kiva valaa vaikka patsaita, jos osais vaan tehdä muotin. 😃👍


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Sen verran olen kokeillut raparberin lehdillä, että ei kestä pakkasta tai päälle astumista, ilman verkkoa, mutta mulla oli sellaista karkeata kamaa, en tiedä millaista tuo askartelubetoni on, saattaa kestää paremmin.

        Mä oon kuullut noista raparperijutuista ja nähnyt kuvia..ihan kiva idea sekin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Onhan mulla täällä rautalankaa..

        Ottaishan se päähän jos tekis isomman työn, joka sitten murenis käsiin..

        Kastele sitä kuin se lähtee kuivamaan... tälläsellä kuumalla voi kuivaa liian nopeesti. Vaikka vähän sumupullolla vettä päälle ja joku muovi sit, kun se on sellainen kova. 😊👌


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Siihen voisi tehdä vaikka pienet ”jalat” rautalangasta, millä se kestää valumassa keskivaiheilla. Sit se muottiin ekaks ja massa päälle. 😊👌

        Noi ois kyllä kivoja puuhia tehdä... vois olla kiva valaa vaikka patsaita, jos osais vaan tehdä muotin. 😃👍

        Mäkin mietin tota patsasideaa, muotti vaan puuttuu..

        Eikä se haittaa, vaikka alapuolelta vähän lankaa pilkottaiskin..


      • Yleensä kun näitä laattoja valetaan, laitetaan muottiin ekaksi kerros betonia ja sitten se verkko ja sitten taas betoni, jos muistan oikein. Se massahan ei ole ihan lillua, joten ei se verkko pohjaan valu.


      • Disse kirjoitti:

        Kastele sitä kuin se lähtee kuivamaan... tälläsellä kuumalla voi kuivaa liian nopeesti. Vaikka vähän sumupullolla vettä päälle ja joku muovi sit, kun se on sellainen kova. 😊👌

        Aha..oukei.

        Hyviä vinkkejähän täältä tulee..😀👍


      • Patsaisiin se niksibetoni on todella hyvää, kun sitä ei tarvitse raudoittaa. Muuten pitää ensin tehdä "sielu" vaikka kanaverkosta tai ovat tainneet käyttää myös niitä vaahtoja, polyuretaani vai mitä se on...ja sen päälle sitten valu


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Aha..oukei.

        Hyviä vinkkejähän täältä tulee..😀👍

        Ja muovi päälle


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Aha..oukei.

        Hyviä vinkkejähän täältä tulee..😀👍

        Ite askartelen paljon kaikenlaista


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Aha..oukei.

        Hyviä vinkkejähän täältä tulee..😀👍

        No valamisesta mä kyllä tajuun jotain. Ja muottikin kannattaa vähän kostuttaa, että massa tiivistyy nurkkiin.

        Mä oon tehnyt lattioita ja portaita itselle betonista. Kivaa hommaa. 😊👌


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Patsaisiin se niksibetoni on todella hyvää, kun sitä ei tarvitse raudoittaa. Muuten pitää ensin tehdä "sielu" vaikka kanaverkosta tai ovat tainneet käyttää myös niitä vaahtoja, polyuretaani vai mitä se on...ja sen päälle sitten valu

        Uretaanivaahto. Senkin saa muuten johonkin koloseen paremmin joka kohtaan, kun kostuttaa pinnat hyvin. Noi autohifityyput tekee siitä muotteija vaikka auton vararenkaan montusta. Folio alle, kostutus ja uretaani päälle. 😃👌


      • Disse kirjoitti:

        Uretaanivaahto. Senkin saa muuten johonkin koloseen paremmin joka kohtaan, kun kostuttaa pinnat hyvin. Noi autohifityyput tekee siitä muotteija vaikka auton vararenkaan montusta. Folio alle, kostutus ja uretaani päälle. 😃👌

        No se se taisi olla. Minulla nuo termit ovat vähän hakusessa. Rautakaupassakin aina kyselen ....no sellainen, joka laitetaan sinne ja näyttää tältä.....eivät aina ihan ymmärrä :D :D


      • Disse kirjoitti:

        Uretaanivaahto. Senkin saa muuten johonkin koloseen paremmin joka kohtaan, kun kostuttaa pinnat hyvin. Noi autohifityyput tekee siitä muotteija vaikka auton vararenkaan montusta. Folio alle, kostutus ja uretaani päälle. 😃👌

        Tuntuu aika hyvältä tuo hifityyppien juttu...
        Kantsii kysyy Disseltä, se on pro :D


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mäkin mietin tota patsasideaa, muotti vaan puuttuu..

        Eikä se haittaa, vaikka alapuolelta vähän lankaa pilkottaiskin..

        Juu, ei haittaakaan. Kanaverkkoa vaan siihen ja jotain rautalankapätkää nostattamaan, tai sit itse työnnät kädet massaan ja nostelet sitä vähän ylös, ettei jää ihan pohjalle. Vois sen ehkä saada upotettuakin! 🤔

        Noita muottejahan vois tehdä styroksista.... tekis sellaisen patterikäyttöisen kuumalankaleikkurin ja tekis patsaan ensin siitä, sit valais muotit ja yhdistäis ne. Jotain elmukelmua muotteihin ja laittais yhteen, tietty kostutus ja oikein liruna valumassa sisään.... hitto, toi vois olla kyllä kivaa. Tekis sellaset leijopatsaat tuohon portille. 😁👌


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        No se se taisi olla. Minulla nuo termit ovat vähän hakusessa. Rautakaupassakin aina kyselen ....no sellainen, joka laitetaan sinne ja näyttää tältä.....eivät aina ihan ymmärrä :D :D

        No mutta osaat silti selittää... kyllä ne keksii kun oikein hyvin selistaa. 😃👌


      • Disse kirjoitti:

        No mutta osaat silti selittää... kyllä ne keksii kun oikein hyvin selistaa. 😃👌

        Aika huonosti minä selitän, kun tarvitsen niitä asioita aina vähän kummallisiin juttuihin, eivät aina osaa yhdistää...nykyään osaan kyllä jo etsiskellä itse :)
        No huonekalunitojan kanssa tai niiden niittien kanssa telkkusin viimeksi, kun ei niiihin voi merkata selkeästi, että nämä sopivat minun koneeseen :p


      • Jos muuten kiinnostaa, niin juutuuppi ja netti ovat pullollaan kaikenlaisia ihania juttuja. Juutuuppi on kyllä vaarallinen paikka, sinne saattaa unohtua viikoksi :D


      • On muuten sellainenkin massa kuin paperisavi, joka kovettuu kivikovaksi ja jota voi muotoilla "sielun" päälle. Isoihin töihin täytyy varmaan sitten varustautua sillä sellaisella porakoneeseen laitettavalla mikä se nyt on vehkeellä.


    • Juu, laitoin saumalaastia ihan kuin mihin vaan kaakelointiin. Annoin kuivua jonkin aikaa, en muista kuinka kauan mutta niin että vielä sai pyyhittyä kosteella sen kaakelin pinnan puhtaaksi laastista. :)

      Liimasin ne laatat silloin siihen pöydän pintaan. Oon laittanut kyllä rakennuslaastillakin laattoja. Mutta pöytään mä liimasin ne kiinni. :)

      • Oon kokeillut kaikenlaisia mössöjä mitä on sattunut nurkista löytymään, lähinnä rakennusajalta jääneitä jämiä. :)

        Pöydässä mun mielestä liimakin toimi ihan hyvin. Sisätiloissa, jos meinaat pitää.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Oon kokeillut kaikenlaisia mössöjä mitä on sattunut nurkista löytymään, lähinnä rakennusajalta jääneitä jämiä. :)

        Pöydässä mun mielestä liimakin toimi ihan hyvin. Sisätiloissa, jos meinaat pitää.

        Olenkin ymmärtänyt, että varsinkin mosaiikki- yms töissä palat liimataan ja välit saumataan.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Oon kokeillut kaikenlaisia mössöjä mitä on sattunut nurkista löytymään, lähinnä rakennusajalta jääneitä jämiä. :)

        Pöydässä mun mielestä liimakin toimi ihan hyvin. Sisätiloissa, jos meinaat pitää.

        Kukkapurkkeihin oon laittanut sitä mosaiikkimurskaa. Lautasista tehtyä silppua ja laatanpalasia. :)

        En edes muistanut, että mulla on porukoillakin yksi pikkupöytä mihin oon liimaillut lasihelmiä joskus pöydän pintaan. Se meni roskikseen rempan yhteydessä nyt viime viikolla. Yhteensä siis kolme pöytää näpelöinyt pilalle, mosaiikki palasista yks, laatoista toinen ja kolmas lasihelmistä. Kaikki jotain jämää mitä nurkista löytynyt. :)

        Periskooppikin löytyi vintiltä. Ja metallikässässä tehty käsipaino.

        Abris


      • Kiitti.

        Siis vedit saumalaastia pöydän päälle ja sitten siihen ne mosaiikkipalat..Ei muuta?


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Olenkin ymmärtänyt, että varsinkin mosaiikki- yms töissä palat liimataan ja välit saumataan.

        Juu, niin minäkin. Mitäs tämä välillä heivaa pihalle täältä kirjautumisesta..kun sitten koittaa lähettää, niin ei olekaan enää kirjautuneena. :(


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kiitti.

        Siis vedit saumalaastia pöydän päälle ja sitten siihen ne mosaiikkipalat..Ei muuta?

        Kyllä sen pöydän mihin tuli sitä mosaiikki silppua. Ihan saumalaastilla vaan. Kaakelipöytään liimalla. Sisätiloissa kumpikin toimii kyllä, mutta ulkona en pitäs. :)

        Mitäs sä meinaat tuunata?


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Kyllä sen pöydän mihin tuli sitä mosaiikki silppua. Ihan saumalaastilla vaan. Kaakelipöytään liimalla. Sisätiloissa kumpikin toimii kyllä, mutta ulkona en pitäs. :)

        Mitäs sä meinaat tuunata?

        No ulos vaan aattelin pihalaattoja koristella. Ja kun mulla tota betonia on, niin aattelin vadin pohjaan tehdä pyöreän laatan..Luin että ruokaöljyä pohjaan, niin pitäis irrotakin..


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Juu, niin minäkin. Mitäs tämä välillä heivaa pihalle täältä kirjautumisesta..kun sitten koittaa lähettää, niin ei olekaan enää kirjautuneena. :(

        Minulla tekee tuota koko ajan, ärsyttävää!!


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No ulos vaan aattelin pihalaattoja koristella. Ja kun mulla tota betonia on, niin aattelin vadin pohjaan tehdä pyöreän laatan..Luin että ruokaöljyä pohjaan, niin pitäis irrotakin..

        Ahaa, meinaatko kokonaisen polun tehdä?

        Mullakin olis tossa toistasataa kiloa betonia pihalla, kuivunutta. :D

        Ukon on pitänyt piikata se hajalle, että saa kuskattua pihasta pois. rakennusaikaisia pakkaukseen kuivunutta betonia. Hitonmoinen päänsärky koittaa jyrätä yli, ajatus harhailee ja on vaikee keskittyä mihkään. Ukkosta vissiin tulossa tai tää hiostava kuumuus.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No ulos vaan aattelin pihalaattoja koristella. Ja kun mulla tota betonia on, niin aattelin vadin pohjaan tehdä pyöreän laatan..Luin että ruokaöljyä pohjaan, niin pitäis irrotakin..

        Kannattaa vahvistaa verkolla, vaikka siitä onkin erilaisia koulukuntia.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Minulla tekee tuota koko ajan, ärsyttävää!!

        On se vähän, kun oot kirjotellut pitkät lätinät ja aat lähetellä, sitten katsot että jaaha on puskenut pihalle, ei auta kun kopsata teksti ja kirjautua uudelleen tai laittaa tolleen mustana puumerkkiä. :/

        Joku aikarajoitus vissiin.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Ahaa, meinaatko kokonaisen polun tehdä?

        Mullakin olis tossa toistasataa kiloa betonia pihalla, kuivunutta. :D

        Ukon on pitänyt piikata se hajalle, että saa kuskattua pihasta pois. rakennusaikaisia pakkaukseen kuivunutta betonia. Hitonmoinen päänsärky koittaa jyrätä yli, ajatus harhailee ja on vaikee keskittyä mihkään. Ukkosta vissiin tulossa tai tää hiostava kuumuus.

        En sentäs koko polkua, ihan vaan muutaman koristeeksi, kun tuolla pihalla on semmosia kuivia plänttejä, joissa ei ruohokaan suostu kasvamaan.

        Onneks nää helteet loppuu viikonlopun jälkeen..Mullakin iskee usein jysäri ennen ukkosta.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        On se vähän, kun oot kirjotellut pitkät lätinät ja aat lähetellä, sitten katsot että jaaha on puskenut pihalle, ei auta kun kopsata teksti ja kirjautua uudelleen tai laittaa tolleen mustana puumerkkiä. :/

        Joku aikarajoitus vissiin.

        Niin varmaan on jokin aikaraja...hiton ärsyttävää.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En sentäs koko polkua, ihan vaan muutaman koristeeksi, kun tuolla pihalla on semmosia kuivia plänttejä, joissa ei ruohokaan suostu kasvamaan.

        Onneks nää helteet loppuu viikonlopun jälkeen..Mullakin iskee usein jysäri ennen ukkosta.

        Niillä on hyvä paikata pälvikalju nurmikko. :D

        Kyllä nyt kuivuu mikä vaan nurmikko, meilläkin alkaa olla isolta osalta kellertävää. Ja kitukasvusta. Eipähän tartte ajella nurmikkoa. :)

        Ei tälleen äkkisältään meinaa kroppa ymmärtää, helteitä. kai sitä täytyy tottua, jos meinaa Espanjaan joskus mennä pidemmäksikin aikaa oleilemaan. Taino talvella, kai sielläkin on enempikin sopiva keli.

        En tiiä onko tää monen asian summa sitten, hormoonia kahdella tavalla kropassa kierukka ja pillereitä suun kautta vielä, sitten vähän stressiä ja tämmönen ilma...rupee käymään kuuppaan. :D


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Kannattaa vahvistaa verkolla, vaikka siitä onkin erilaisia koulukuntia.

        Jaa, mistähän mä nyt verkkoakin saisin..Ai niin verkkokaupasta..😂


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa, mistähän mä nyt verkkoakin saisin..Ai niin verkkokaupasta..😂

        Sieltäpä juuri :D

        Tuo Disse vois tietää voiko sitä vahvistaa rautalangoilla, jos sinulla sellaista on. Niksibetonin sekaan silputaan tekokuituvaatesilppua ja se kestää ilman raudoituksia. Suhteesta en tiedä, saattaa löytyä netin syövereistä se tieto


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Niillä on hyvä paikata pälvikalju nurmikko. :D

        Kyllä nyt kuivuu mikä vaan nurmikko, meilläkin alkaa olla isolta osalta kellertävää. Ja kitukasvusta. Eipähän tartte ajella nurmikkoa. :)

        Ei tälleen äkkisältään meinaa kroppa ymmärtää, helteitä. kai sitä täytyy tottua, jos meinaa Espanjaan joskus mennä pidemmäksikin aikaa oleilemaan. Taino talvella, kai sielläkin on enempikin sopiva keli.

        En tiiä onko tää monen asian summa sitten, hormoonia kahdella tavalla kropassa kierukka ja pillereitä suun kautta vielä, sitten vähän stressiä ja tämmönen ilma...rupee käymään kuuppaan. :D

        Mitä ihmeen hormoneja sä syöt? 🤨


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Sieltäpä juuri :D

        Tuo Disse vois tietää voiko sitä vahvistaa rautalangoilla, jos sinulla sellaista on. Niksibetonin sekaan silputaan tekokuituvaatesilppua ja se kestää ilman raudoituksia. Suhteesta en tiedä, saattaa löytyä netin syövereistä se tieto

        Tissesetä vaan nauraa mun yrityksille..

        Mä en ole ikinä ennen betonista tehnyt yftään mitään, en sitten niin yftään.. Sori syytän hellettä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mitä ihmeen hormoneja sä syöt? 🤨

        Lääkärin määräämiä. Jotta saatas munasarjat kuriin, ne on villiintyneet kasvattamaan suuria suuria ja kipeitä kystia. :/

        Tuntuu, että mun migreenit vaan lisääntyy näiden myötä, vaikkei kuulemma pitäisi. Oon ollu aina herkkä reakoimaan kaikkiin hormonivalmisteisiin ja yleensä huonolla tavalla...

        Kontrolli käynti syksyllä. Kiva mennä töihin, kun on ihan tööt ja pöö. :)


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Lääkärin määräämiä. Jotta saatas munasarjat kuriin, ne on villiintyneet kasvattamaan suuria suuria ja kipeitä kystia. :/

        Tuntuu, että mun migreenit vaan lisääntyy näiden myötä, vaikkei kuulemma pitäisi. Oon ollu aina herkkä reakoimaan kaikkiin hormonivalmisteisiin ja yleensä huonolla tavalla...

        Kontrolli käynti syksyllä. Kiva mennä töihin, kun on ihan tööt ja pöö. :)

        Kaikki ylimääräinen kropassa kyllä sattuu he le vitisti, kun painaa oikeaan kohtaan...


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Lääkärin määräämiä. Jotta saatas munasarjat kuriin, ne on villiintyneet kasvattamaan suuria suuria ja kipeitä kystia. :/

        Tuntuu, että mun migreenit vaan lisääntyy näiden myötä, vaikkei kuulemma pitäisi. Oon ollu aina herkkä reakoimaan kaikkiin hormonivalmisteisiin ja yleensä huonolla tavalla...

        Kontrolli käynti syksyllä. Kiva mennä töihin, kun on ihan tööt ja pöö. :)

        Ai kauheeta. On se sitten pirunmoista, kun kroppa pettää alta, vaan minkäs teet..On vaan sopeuduttava.

        Jaa, ei ne lääkärit kaikkea tiedä..Joku toinen valmiste voi sopia paremmin..kuten mulla ne rautatabletit..Kai ne munasarjat voi leikkauttaa poiskin, siis jos ei enää lapsia ole tarkoitus..?


      • Anonyymi

        Ghhmm..hohhoijaa... rentouttavaa ja nukuttavaa lomailua on kaikenlaista makoilua, kun hommelit on tehty.

        Mosaiikkia betonista, siinäpä harraste, olen nähnyt niitä, mutta ei betonista vaan laastista liimattuja ruukkuja esim. värillisiä sirpaleita liimattuna laastilla kiinni..

        Betoniin ei voi laittaa rautaa sisälle, pitää olla terästä jotta on sama lämpölaajenemiskerroin, muuten halkeaa.

        Abris löysit jonkin vanhan tekemäsi horiskoopin :)
        Sellaisella on hyvä katsoa veden alle, kun laittaa sen kokonaan veden alle ja päälle linssi tai sukeltajan lasi.

        Käsipainokin löytyi piilosta? Mulla on 2 settiä puolen kilon tarkkuudella levyt käsipainoihin, tankokin on, 6x25kg on lyijyisiä painoja, sitten rautaisia ja betonisia on paljon.

        Mutta lyijy on näppärin kun painaa 4x enemmän kuin rauta, on vastaavasti sen verran pienempiä ja näppärämpiä ne painot.


        Harrastuksetkin niin helppoja kuten joku ampuminen: istua paikallaan ja ladata laukaista, vaihtaa tauluja jne. Eri paikoissa ajelemassa välillä maaseudun metsäautoteitä ja paikkoja katsellen... ruokaa välillä kaupasta... noo kohta alkaa taas kaupunki elämä. Helpot harrastukset laiskottavat.

        Charles Bronsonin elokuvan voisin katsoa: The Evil That Men do, jos jaksan, ulkoilu helteessä väsyttää.



        30 metriä on hyvä etäisyys tuolle varsijouselle, osuu nyrkinkokoiseen mönttiin siltä etäisyydeltä hyvin.... pistooli on... normikilpaetäisyydessä nyt 10m. Säädettynä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai kauheeta. On se sitten pirunmoista, kun kroppa pettää alta, vaan minkäs teet..On vaan sopeuduttava.

        Jaa, ei ne lääkärit kaikkea tiedä..Joku toinen valmiste voi sopia paremmin..kuten mulla ne rautatabletit..Kai ne munasarjat voi leikkauttaa poiskin, siis jos ei enää lapsia ole tarkoitus..?

        Juu, se lääkäri gynekologi ja onkologian erikoislääkäri, vanhempi nainen sanoi että voidaan vaihtaa eri valmistekin, mutta pitäisi olla parhaiten siedetty valmiste mulla käytössä.

        Helpointa olis repiä koko kierukka pois, mutta sitten alkas taas sen endometrioosin kanssa hirveä rumba. Se kun pysyy kurissa kierukan ansiosta...

        Kohtua ja munasarjoja eivät leikkaa hirmu kevein syin. Mutta joutas niistä luopuakin, en aio tehdä lapsia enää. Jotku sanoo ettei hormonit mitään aiheuta, tiestäpäs vaan mitä kaikkea aiheuttaa...

        Oon välillä niin kiukkuherkkäkin, että yhtään ei meinaa pinna kestää. Sitten on pakko vaan hautautua piiloon hetkeksi murjottamaan ja laskemaan miljoonaan. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ghhmm..hohhoijaa... rentouttavaa ja nukuttavaa lomailua on kaikenlaista makoilua, kun hommelit on tehty.

        Mosaiikkia betonista, siinäpä harraste, olen nähnyt niitä, mutta ei betonista vaan laastista liimattuja ruukkuja esim. värillisiä sirpaleita liimattuna laastilla kiinni..

        Betoniin ei voi laittaa rautaa sisälle, pitää olla terästä jotta on sama lämpölaajenemiskerroin, muuten halkeaa.

        Abris löysit jonkin vanhan tekemäsi horiskoopin :)
        Sellaisella on hyvä katsoa veden alle, kun laittaa sen kokonaan veden alle ja päälle linssi tai sukeltajan lasi.

        Käsipainokin löytyi piilosta? Mulla on 2 settiä puolen kilon tarkkuudella levyt käsipainoihin, tankokin on, 6x25kg on lyijyisiä painoja, sitten rautaisia ja betonisia on paljon.

        Mutta lyijy on näppärin kun painaa 4x enemmän kuin rauta, on vastaavasti sen verran pienempiä ja näppärämpiä ne painot.


        Harrastuksetkin niin helppoja kuten joku ampuminen: istua paikallaan ja ladata laukaista, vaihtaa tauluja jne. Eri paikoissa ajelemassa välillä maaseudun metsäautoteitä ja paikkoja katsellen... ruokaa välillä kaupasta... noo kohta alkaa taas kaupunki elämä. Helpot harrastukset laiskottavat.

        Charles Bronsonin elokuvan voisin katsoa: The Evil That Men do, jos jaksan, ulkoilu helteessä väsyttää.



        30 metriä on hyvä etäisyys tuolle varsijouselle, osuu nyrkinkokoiseen mönttiin siltä etäisyydeltä hyvin.... pistooli on... normikilpaetäisyydessä nyt 10m. Säädettynä.

        Vanhemmat löysi rempan vuoksi romujaan järjestelleenä. Yksi vaan oli tullut tehtyä yläasteella. Olen maalannut sen siniseksi. :)

        Sorvilla vielä koristellut kädensijan. Taino hyvän pidon vuoksi se siinä oikeasti on.

        Hitsattu pari pikkusta kiekkoa tangon päähän. Muistan kun tein sitä vielä, vaikka niistä ajoista on kulunut kauan.

        Ovikellon piirilevyn tinaamisenkin muistan vielä kuin eilisen.

        Itekin joskus olin innostunut jousipyssyllä ampumisesta, suunnittelin siitä harrastusta. Lahdessa on hallikin olemassa missä pääsee harrastelijat ampumaan jouskarilla. :)

        Ei tosin millään jalkajousilla tms. järeemmillä vehkeillä.

        Hyvä osumatarkkuus. Ammutko tauluja vai mitä yleensä?


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Juu, se lääkäri gynekologi ja onkologian erikoislääkäri, vanhempi nainen sanoi että voidaan vaihtaa eri valmistekin, mutta pitäisi olla parhaiten siedetty valmiste mulla käytössä.

        Helpointa olis repiä koko kierukka pois, mutta sitten alkas taas sen endometrioosin kanssa hirveä rumba. Se kun pysyy kurissa kierukan ansiosta...

        Kohtua ja munasarjoja eivät leikkaa hirmu kevein syin. Mutta joutas niistä luopuakin, en aio tehdä lapsia enää. Jotku sanoo ettei hormonit mitään aiheuta, tiestäpäs vaan mitä kaikkea aiheuttaa...

        Oon välillä niin kiukkuherkkäkin, että yhtään ei meinaa pinna kestää. Sitten on pakko vaan hautautua piiloon hetkeksi murjottamaan ja laskemaan miljoonaan. :)

        Mutsi kertoi että se meni e- pillereistä ihan sekaisin.. tais olla sairaalassakin. Olihan ne tietty silloin monta kertaa vahvempia kuin nyt, mutta mä taas oon säästynyt noilta ongelmilta..Yksilöllistä, mut silti aika..ihme juttu..No viimeistään vaihdevuosien jälkeen helpottaa?


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Vanhemmat löysi rempan vuoksi romujaan järjestelleenä. Yksi vaan oli tullut tehtyä yläasteella. Olen maalannut sen siniseksi. :)

        Sorvilla vielä koristellut kädensijan. Taino hyvän pidon vuoksi se siinä oikeasti on.

        Hitsattu pari pikkusta kiekkoa tangon päähän. Muistan kun tein sitä vielä, vaikka niistä ajoista on kulunut kauan.

        Ovikellon piirilevyn tinaamisenkin muistan vielä kuin eilisen.

        Itekin joskus olin innostunut jousipyssyllä ampumisesta, suunnittelin siitä harrastusta. Lahdessa on hallikin olemassa missä pääsee harrastelijat ampumaan jouskarilla. :)

        Ei tosin millään jalkajousilla tms. järeemmillä vehkeillä.

        Hyvä osumatarkkuus. Ammutko tauluja vai mitä yleensä?

        Ei varsijousilla saa metsästää, joka on hassua sinänsä, kun metsästäjienkin mielestä pitäisi saada, koska olisi paras mahdollinen ase sellaiseen, kun eläimet eivät osaa pelätä sitä nuolta kuten tuliaseen ääniä.

        Nuoli ei edes jätä mitään saasteitakaan maastoon.

        Olisi liian helppoa, kuin ampuisi kaloja ämpärissä, siinä syy tuohon, metsästäjien selittämänä.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        On se vähän, kun oot kirjotellut pitkät lätinät ja aat lähetellä, sitten katsot että jaaha on puskenut pihalle, ei auta kun kopsata teksti ja kirjautua uudelleen tai laittaa tolleen mustana puumerkkiä. :/

        Joku aikarajoitus vissiin.

        Kopsaa teksti, kirjaudu ja sit vaan tuut liittää tekstin takas... kätevää! 😊👍


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mutsi kertoi että se meni e- pillereistä ihan sekaisin.. tais olla sairaalassakin. Olihan ne tietty silloin monta kertaa vahvempia kuin nyt, mutta mä taas oon säästynyt noilta ongelmilta..Yksilöllistä, mut silti aika..ihme juttu..No viimeistään vaihdevuosien jälkeen helpottaa?

        Kyllä niistä voi tulla tosi sairaaksi ja paljon ongelmia. Mutsis on kanssa herkkä hormoneille.

        Silloin joskus kun lapsettomuushoidoissa ramppasin muutaman vuoden, niin kun stimuloitiin munasarjoja että kasvaisi mahdollisimman monta hyvää munasolun mollukkaa siellä punktoitavaksi, niin pääskin kasvamaan semmonen mega kysta joka puhkesi, että alkoi kertymään nestettäkin vatsaonteloon, en muista sen tilan nimeä ...meinas happi loppua ja oksetti. Sairaalassa makasin pari päivää. :)

        Harvinainen "komplikaatio", mutta vaarallinen.

        Kyllä ne vaan voi olla rankkoja valmisteita.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mutsi kertoi että se meni e- pillereistä ihan sekaisin.. tais olla sairaalassakin. Olihan ne tietty silloin monta kertaa vahvempia kuin nyt, mutta mä taas oon säästynyt noilta ongelmilta..Yksilöllistä, mut silti aika..ihme juttu..No viimeistään vaihdevuosien jälkeen helpottaa?

        Kyllä niistä voi tulla tosi sairaaksi ja paljon ongelmia. Mutsis on kanssa herkkä hormoneille.

        Silloin joskus kun lapsettomuushoidoissa ramppasin muutaman vuoden, niin kun stimuloitiin munasarjoja että kasvaisi mahdollisimman monta hyvää munasolun mollukkaa siellä punktoitavaksi, niin pääskin kasvamaan semmonen mega kysta joka puhkesi, että alkoi kertymään nestettäkin vatsaonteloon, en muista sen tilan nimeä ...meinas happi loppua ja oksetti. Sairaalassa makasin pari päivää. :)

        Harvinainen "komplikaatio", mutta vaarallinen.

        Kyllä ne vaan voi olla rankkoja valmisteita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei varsijousilla saa metsästää, joka on hassua sinänsä, kun metsästäjienkin mielestä pitäisi saada, koska olisi paras mahdollinen ase sellaiseen, kun eläimet eivät osaa pelätä sitä nuolta kuten tuliaseen ääniä.

        Nuoli ei edes jätä mitään saasteitakaan maastoon.

        Olisi liian helppoa, kuin ampuisi kaloja ämpärissä, siinä syy tuohon, metsästäjien selittämänä.

        Mikä siinä sitten on, ettei saa? Onko ne ajatelleet liian vaaralliseksi tai jotain?


      • Abrakadabra
        Disse kirjoitti:

        Kopsaa teksti, kirjaudu ja sit vaan tuut liittää tekstin takas... kätevää! 😊👍

        Juu samaa sanoin kaskenpolttajalle, että vois niinkin tehdä. :)


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Juu samaa sanoin kaskenpolttajalle, että vois niinkin tehdä. :)

        Joo. Minusta tuntui, että joskus joku ois tehnyt sitä tahallaan...😤

        Mutta konstit on monet sitä vastaan. 😎


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      2020
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1582
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1387
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      92
      1318
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1292
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1131
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      48
      1076
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1066
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1047
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      239
      892
    Aihe