Voiko aikanaan koulukiusattu ja myöhemminkin kiusattu mies ikinä saada tyttöystävää, vai onko se peli jo täysin menetetty? Onko tällaista ihmettä kenellekään tapahtunut oikeasti?
Koulukiusaaminen
69
<50
Vastaukset
- Anonyymi
On toki. Monta avioliittoakin tiedän.
- Anonyymi
Mitenköhän asia on sitten nykypäivän kilpailuyhteiskunnassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenköhän asia on sitten nykypäivän kilpailuyhteiskunnassa?
Sama tilanne, kiusatulla on paremmat mahdollisuudet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama tilanne, kiusatulla on paremmat mahdollisuudet.
Olin kiusattu ja minulla oli vain yksi naisystävä 25vuotiaana joka jätti sen jälkee ku kerroin olleeni kiusattukoulussa.
Kiusaaminen ja syrjintä todella pilasi mahkut saada naisystävä.
Miten ne liittyvät toisiinsa?
- Anonyymi
No koska kiusatuthan ovat erilaisia, yhteiskunnan luusereita. Ja luuserin asemahan on tunnetusti aina heikko nykyisenkaltaisessa kilpailuyhteiskunnassa.
Anonyymi kirjoitti:
No koska kiusatuthan ovat erilaisia, yhteiskunnan luusereita. Ja luuserin asemahan on tunnetusti aina heikko nykyisenkaltaisessa kilpailuyhteiskunnassa.
No justiinsa joo, tasan tarkkaan ei ole noin ja en ihan kauheasti jaksa vääntää tästä. Jos haluat ajatella noin, se on sinun päänsärkysi. Juttelen mielelläni kanssasi, jos sinulla on tekemisen puute, mutta tämä sävy nyt vaan ei jaksa napata.
Perustele väitteesi!- Anonyymi
Hyvä esimerkki on se, että koulussa ja työpaikalla jää aina ulkopuolelle kaikesta, ja muut puhuvat jatkuvasti pahaa.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä esimerkki on se, että koulussa ja työpaikalla jää aina ulkopuolelle kaikesta, ja muut puhuvat jatkuvasti pahaa.
Mistä tiedät että puhuvat pahaa?
Jos työpaikalla kiusataan, työsuojelu on osoite tai lähiesimies.- Anonyymi
En minä mitään osoitteita kysellyt, ja sitäpaitsi tuskin asian vieminen eteenpäin mitään auttaa, sitten kiusaaminen tapahtuu vaan huomaamattomammin, niim se on aina ollut.
Anonyymi kirjoitti:
En minä mitään osoitteita kysellyt, ja sitäpaitsi tuskin asian vieminen eteenpäin mitään auttaa, sitten kiusaaminen tapahtuu vaan huomaamattomammin, niim se on aina ollut.
No hyvä. En siis anna osoitteita, enkä neuvoja. Neuvot ovatkin aina aika turhia. Itsensähän ne asiat pitää kuitenkin hoitaa.
Toivon kuitenkin, että asiasi järjestyvät.- Anonyymi
Kaskenpolttaja kirjoitti:
Mistä tiedät että puhuvat pahaa?
Jos työpaikalla kiusataan, työsuojelu on osoite tai lähiesimies.Suvakit on entisiä koulukiusaajia ja narsisteja jotka julkisesti kiusaa persuja natseiksi ja häpäisee heitä.
Anonyymi kirjoitti:
Suvakit on entisiä koulukiusaajia ja narsisteja jotka julkisesti kiusaa persuja natseiksi ja häpäisee heitä.
No niin....aletaanko riitelemään ja haukkumaan...
- Anonyymi
No niin....aletaanko riitelemään ja haukkumaan...
Joo oon valamis sottaan, tietäsi viekä että ketkä ovat vihollisija.
Anonyymi kirjoitti:
Joo oon valamis sottaan, tietäsi viekä että ketkä ovat vihollisija.
Ei sitä aina tiiäkkään. Kunhan huidotaan....
- Anonyymi
Ei sitä aina tiiäkkään. Kunhan huidotaan....
En toimi sillä tavoin, teen vaan laskelmoituja tekoja jotakka ei oo ristiriidassa uskomuksieni kanssa eli uskonnon.
Anonyymi kirjoitti:
En toimi sillä tavoin, teen vaan laskelmoituja tekoja jotakka ei oo ristiriidassa uskomuksieni kanssa eli uskonnon.
No jos kirjoitit tuon lainaamani suvakkikommentin, niin pistit mutkat melko suoriksi perustelematta mitenkään väitettäsi.
- Anonyymi
No jos kirjoitit tuon lainaamani suvakkikommentin, niin pistit mutkat melko suoriksi perustelematta mitenkään väitettäsi.
Ainkaki joidenki huhupuheiden mukaan persujen pj oli koulukiusattu. Se tarkoittaa sitä että hänen kiusaajat oli siis vastapuolella, suvakkeja. Muut on sitten ryhmittyneet näiden puolueiden välille omatuntonsa mukaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ainkaki joidenki huhupuheiden mukaan persujen pj oli koulukiusattu. Se tarkoittaa sitä että hänen kiusaajat oli siis vastapuolella, suvakkeja. Muut on sitten ryhmittyneet näiden puolueiden välille omatuntonsa mukaan.
Huhupuheiden mukaan lehmät lentävät...
- Anonyymi
Elon Musk oli aika rajusti koulukiusattu, enkä minä häntä nyt luuseriksi nimittäisi. Kuitenkin, kiusatulle jää usein pelko tutustua uusiin ihmisiin.
- Anonyymi
Helppoahan se on Muskilla, kun syntyy kultalusikka suussa, harvoin sitä silloin syrjäytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helppoahan se on Muskilla, kun syntyy kultalusikka suussa, harvoin sitä silloin syrjäytyy.
No juu, olet oikeassa. Sinänsä minulta hieman tyhmä argumentti. Ei häntä voi verrata tavalliseen kiusattuun.
- Anonyymi
Koulukiusatut kyllä ovat pärjänneet elämässään ihan hyvin, ja useimmat ovat löytäneet aviopuolison. Sen sijaan muutamista kiusaajista on tullut ns. laitapuolen kulkijoita. // Epeli
Voi saada yleensä kiusatun tuloksena on äärimmäisen tarkka henkilö joka varmistaa ettei tyttöystävä ole julma oikeasti.
Minusta tuntuu että pitää pureutua pintaa syvemmälle.
Olen kuvaannollinen henkilö joten minua tahallaan satuttaa ja sotaa yrittävät kirjaimellisesti ihmiset joilla ei ole tasan kehittynyt oivallusta.
Joten sellaiset ihmiset on vain kehittymättömiä tietyllä alueella kun eivät ymmärrä tekojensa seurauksiaJulma totuus on että rikosrekisteri on tahra hänelle vaikuttaa moneen kuin tulevaisuuteen.
Jos sanominen ei riitä niin se oikeasti oikeus on siis todellisuus tärkeätä ja tiedostaa jos ongelma on kehittömyydessä, kuntoutukset on hyvä aloittaa.
Olisi tärkeintä kuin toit ilmi että kiusaamisen aiheuttavat psyykkiset ongelmat pitää saada heti pois. Minusta on ongelma jos annetaan kehittyä voi olla paranematon tauti.
- Anonyymi
Voiko aikanaan hitsaajana työskennellyt vielä löytää kipinää naisen kanssa?
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Kyllä. Kunhan varmistaa maadoituksen ja kuivat puikot. 😊👌
👍👌 Tai että, voiko aikanaan bändissä soittanut vielä löytää yhteisen sävelen naisen kanssa? 😉
Anonyymi kirjoitti:
👍👌 Tai että, voiko aikanaan bändissä soittanut vielä löytää yhteisen sävelen naisen kanssa? 😉
No se on vähän sama ongelma kun sillä entisellä kemistillä... 🤔
Disse kirjoitti:
No se on vähän sama ongelma kun sillä entisellä kemistillä... 🤔
Tälleen sähkärinä on taas vaikeaa löytää enää virtaa... 😂
Disse kirjoitti:
Onneks sentään en oo hipsteri.... se ei löytäis pariutumisesta mitään itua! 😂
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Näin bussikuskina on taas hankala saada aikataulut sopimaan 🤣
Anonyymi kirjoitti:
Näin bussikuskina on taas hankala saada aikataulut sopimaan 🤣
Mutta tähtitieteilijälle tulee vastaan koko universumi. 😳
Disse kirjoitti:
Ja näin siivoojana saa siivota teidän muiden tekemät sotkut.😆
Disse kirjoitti:
Tähtiä on, on paljon tarjolla.😁
Abrakadabra kirjoitti:
Loistava !
:DAbrakadabra kirjoitti:
Heh ja vielä ihan tottakin.☺️
Taino ei ihan, sillä tuskin siivoan siellä missä sotkette. Eiköhän teistä kaikki ole täysi-ikäisiä.😃
Abrakadabra kirjoitti:
Ompelijalta katoaa koko punainen lanka ja lääkäri osaa kyllä hoitaa sit eron haavat. 😃👌
Disse kirjoitti:
Ompelijalta katoaa koko punainen lanka ja lääkäri osaa kyllä hoitaa sit eron haavat. 😃👌
Jaaha, meni jauhot suuhun mulla. :)
Nyt en enää keksi mitään nasevaa takas...pistän lämmön ja päänsäryn syyksi. :P
Kiusattu kun alkaa ymmärtämään vihdoin, että kiusaaminen ei johdu hänen puutteesta tai viosta, vaan kiusaajan heikkoudesta itseensä, tapahtuu yleensä vasta muutoksia.
Niin pitkään kun ihminen antaa vaikuttaa ulkopuolisten siihen kuka hän on, hän kärsii. Kiusaajia joilla on paha olo itsellään jostain, kyllä maailmassa riittää hamaan tappiin. Niitä ei saa kitkettyä pois, mutta itsestään voi löytää kyllä upean ihmisen, jota haluaa vaalia.Se on just eikä melkein noin. 👍
Muistan oman lapsuuteni koulukiusattuna olemisen. Olin voimaton kiusaajieni edessä, mutta jotenkin selvisin niistä ajoista ajattelemalla, että kiusaaja kiusaa pahaa oloaan työntäen mun ja muiden kiusattujensa päälle. Kostaa oloaan ja katkeria fiiliksiään...
Olin helppo silmätikku lapsena ja aikuisenakin, koska olin erilainen, poikkeava tietyiltä osin ja syin.
Olin myös erilainen siksi, että ymmärsin mistä on kyse ja osasin antaa anteeksi heille ja pääsin yli ikävistä kokemuksistani jäämättä niiden valtaan. ☺️
Ilman ymmärrystä en olisi osannut antaa anteeksi enkä selvinnyt elämässä eteenpäin katkeroitumatta.- Anonyymi
Tai sitten korjaa ne vikansa minkä takia on joutunut joidenkin silmätikuksi. Miksi aina lässytetään että pitäisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on kun jokainen kuitenkin pystyy itseään parantamaan jos haluaa. Pitääkö vaikka läskille selittää että on ihan ok olla läski vaikka kaikki tietävät että olisi parempi laihduttaa.
Ja itse olen läski mutta ei tässä mitään tukilässytyksiä tarvitse. Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten korjaa ne vikansa minkä takia on joutunut joidenkin silmätikuksi. Miksi aina lässytetään että pitäisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on kun jokainen kuitenkin pystyy itseään parantamaan jos haluaa. Pitääkö vaikka läskille selittää että on ihan ok olla läski vaikka kaikki tietävät että olisi parempi laihduttaa.
Ja itse olen läski mutta ei tässä mitään tukilässytyksiä tarvitse.Pitää muistaa, että on syitä mitä ei korjata millään ilveellä, ei omaksi eikä kiusaajankaan mieliksi.
Joku jos kiusaa se kiusaa omaa heikkouttaan, aina...- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Pitää muistaa, että on syitä mitä ei korjata millään ilveellä, ei omaksi eikä kiusaajankaan mieliksi.
Joku jos kiusaa se kiusaa omaa heikkouttaan, aina...Oma asenne merkitsee, sillä että joku selittää miten kiusaajat kiusaavat omaa heikkouttaan ei ole siinä mitään merkitystä, eikä se nosta kiusattua yhtään ylemmäs. Enemmistö menestyjistä on monesti kohdannut suuria vastoinkäymisiä, mutta kukaan ei menesty luovuttamalla.
Anonyymi kirjoitti:
Oma asenne merkitsee, sillä että joku selittää miten kiusaajat kiusaavat omaa heikkouttaan ei ole siinä mitään merkitystä, eikä se nosta kiusattua yhtään ylemmäs. Enemmistö menestyjistä on monesti kohdannut suuria vastoinkäymisiä, mutta kukaan ei menesty luovuttamalla.
Tottakai, mutta se syy on silti kiusaajalla se oma kurjuus. Kiusaamisesta ehkä saa hetken mielihyvää, mutta ei se kurjuutta poista...eikä niitä omia kurjia kokemuksia, vaikka kuinka kiusaa jotain toista. Ts. kostaa oloaan.
Mä en ajattele ylemmäs kumpakaan. Muttei ideaalia ole polkea ketään alaskaan systemaattisesti, vain koska itellä on kurjaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja itse olen läski mutta ei tässä mitään tukilässytyksiä tarvitse.Asia on niin, että kiusaajan on aiheellista korjata ne viat, jotka hänellä itsellään on !! Silloin on mahdollista, että kiusaajastakin voi tulla yhteiskuntakelpoinen, eikä mikään veronmaksajien elätti.
- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Tottakai, mutta se syy on silti kiusaajalla se oma kurjuus. Kiusaamisesta ehkä saa hetken mielihyvää, mutta ei se kurjuutta poista...eikä niitä omia kurjia kokemuksia, vaikka kuinka kiusaa jotain toista. Ts. kostaa oloaan.
Mä en ajattele ylemmäs kumpakaan. Muttei ideaalia ole polkea ketään alaskaan systemaattisesti, vain koska itellä on kurjaa.Sillä syyllä kun ei ole mitään merkitystä, tai voipa olla pähkäily vain haitaksi koska parempi olisi mennä eteenpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia on niin, että kiusaajan on aiheellista korjata ne viat, jotka hänellä itsellään on !! Silloin on mahdollista, että kiusaajastakin voi tulla yhteiskuntakelpoinen, eikä mikään veronmaksajien elätti.
Aivan turha miettiä mitä muiden pitäisi tehdä koska sitä ei voi itse päättää kuitenkaan, mutta itselleen voi yrittää tehdä jotain. Suurin osa kiusaajistakin ovat myöhemmin ns. taviksia, ei mitään "jännämiehiä" palstan termejä käyttäen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia on niin, että kiusaajan on aiheellista korjata ne viat, jotka hänellä itsellään on !! Silloin on mahdollista, että kiusaajastakin voi tulla yhteiskuntakelpoinen, eikä mikään veronmaksajien elätti.
Jep, kiusaaja korjatkoon vikansa eli sen idioottimaisuuden joka saa ottamaan toisia silmätikuiksi. Jos se johtuu kotioloista voi saada psykologin apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan turha miettiä mitä muiden pitäisi tehdä koska sitä ei voi itse päättää kuitenkaan, mutta itselleen voi yrittää tehdä jotain. Suurin osa kiusaajistakin ovat myöhemmin ns. taviksia, ei mitään "jännämiehiä" palstan termejä käyttäen.
Jos kiusaaja on ottanut jo kertaalleen silmätikuksi ja muuttaa itseensä niin se jatkaa edelleen nälvimistä. Nälvijä löytää nälvittävää just siksi että se ei ole koskaan kiusatun syy vaan vika on kiusaajan korvien välissä.
- Anonyymi
No miksi sitten esittäjät eivät joudu kiusatuksi ja erilaiset, jotka ovat vain oma itsensä, joutuu?
Anonyymi kirjoitti:
Sillä syyllä kun ei ole mitään merkitystä, tai voipa olla pähkäily vain haitaksi koska parempi olisi mennä eteenpäin.
Eteenpäin, se on kaikista parasta ilmanmuuta. Mutta ainakin itse käsitin suht helposti ottaa huomioon miksi joku kiusasi mua tai muitakin.
Koko totuutta en saanut selville miksi, mutta päättelin olevan omaa pahaa mieltä ja sen purkua kohteeseen jota halveksii syystä tai toisesta.
Mun tapauksessa, ujous, arkuus, hidas oppiminen, sairaus...ulkonäkö.- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Eteenpäin, se on kaikista parasta ilmanmuuta. Mutta ainakin itse käsitin suht helposti ottaa huomioon miksi joku kiusasi mua tai muitakin.
Koko totuutta en saanut selville miksi, mutta päättelin olevan omaa pahaa mieltä ja sen purkua kohteeseen jota halveksii syystä tai toisesta.
Mun tapauksessa, ujous, arkuus, hidas oppiminen, sairaus...ulkonäkö.Monestihan se menee niin että syyt miksi joitain kiusataan myöskin häiritsevät kiusattua itseään, jos on vaikkapa ylipainoinen, ujo yms..
Anonyymi kirjoitti:
Monestihan se menee niin että syyt miksi joitain kiusataan myöskin häiritsevät kiusattua itseään, jos on vaikkapa ylipainoinen, ujo yms..
Voi olla, mua ei koskaan häirinnyt nuo asiat itseäni. Mulle oli normaalia olla ujo, arka vieraitten seurassa. Enkä ulkonäköänikään osannut arvostella, muittenkaan ennen teini-ikää ja kavereita jotka arvosteli kovasti muita.
Mut luulen, että mun ope joka kiusas piti mua heikkona ja inhos heikkoutta. Itse oli sotalapsi ja karjalan evakko. Kova lapsuus...Siis kiusaaja korjaa itsensä heikkoudet jos korjaa. Niin tekee kiusattukin oman itsetuntonsa kanssa. Mutta ketään ei saa korjaamaan mitään, jos ei näe itsessä mitään korjattavaa. Olipa kiusaaja tai kiusattu, niin kurjaa elämä on. Mutta kummallakin itsestä kiinni mitä tekee.... muut ei voi kuin huomioida ja kertoa siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monestihan se menee niin että syyt miksi joitain kiusataan myöskin häiritsevät kiusattua itseään, jos on vaikkapa ylipainoinen, ujo yms..
Ujous on hyvä ominaisuus. Sellaiset kälättäjät itsensä esittelijät on rasittavia.
Näin se on.
Kiusaamisen jäljet näkyvät ja tuntuvat . Jotkun itkevät joitain sanoja, joita ovat lapsena kuullet, vielä vanhanakin. Joten on sillä iso merkitys, mitä toisillemme sanomme tai teemme.
Mikään kokemus ei kuitenkaan määritä ihmistä kokonaan ellei hän anna sen määrittää. Ei tietenkään ole mikään hokkuspokkus-temppu irrottautua kiusatun roolista, kannattavaa se kyllä on.
Kovin moni ihminen on päässyt irti kahlitsevista rooleista ja löytänyt elämän, löytänyt arvonsa.- Anonyymi
Koulussa mua yritettiin kiusata, siitä on yli 30 vuotta. Työnsin kiusaajan rappusia alas yläasteen 7 luokalla ja se halvaantui. Olen saanut naisia ja seurustelen 11 vuotta olen ollut saman naisen kanssa. Ette varmaan usko mutta seurustelen saman naisen kanssa joka oli luokallani yläasteella.
- Anonyymi
No kai sitä nyt naisia saakin, kun on vähän väkivaltainen. Tämähän nyt on ollut aina tiedossani.
- Anonyymi
Tietysti voi saada. Mutta se että hössötetään, taputellaan päätä yms. soopaa ei auta. Parempi olisi vain ottaa itseään niskasta kiinni niin aikaisin kuin mahdollista ja alkaa panostamaan asioihin.
- Anonyymi
Koulukiusaamisen saa kyllä pois kun ottaa kiusaajan vakavahenkiseen keskusteluun, ei se muuta vaadi.
AsianVierestä
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 373461
- 971694
- 1361595
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa451490- 911300
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo291215- 571115
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2621086Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1251000Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270991