Nyt tarvin apuja. Painoa pitäisi pudottaa ja olen aloittanut ketodieetin. Ongelma on siinä että mulla on ihan kokoajan nälkä 😐 oon ollut viimeisen kuukauden vhh dieetillä ja se on toiminut hyvin (paino ei laskenut mutta olo oli muuten hyvä). Nyt kun sain ohjeeksi että paino nimenomaan tippuisi niin proteiinia tavoitepainon verran, tuplasti rasvaa ja hiilarit Max 20g niin nälkä on hirveä enkä tiedä mitä syön. Joka päivä paukkuu proteiinit yli ja silti nälissään menen nukkumaan. Tänään söin aamupalaksi pelkän rasvakahvi, lounaaksi salaatin ja kanaa (ison annoksen molempia koska nälkä), päivälliseksi toisen rasvakahvi ja avokadon. Nyt proteiinit paukkuu yli. Saisin syödä siis rasvaa ja vähän hiilareita mutta en yhtään proteiinia. Eilen kävi niin että proteiinit ja hiilarit paukkui yli ja rasvoja oli vaikea saada täyteen. Kaloreiksi fatsecret merkkaa about 1100-1300, kuulostaa vähälle.. eli mitä teen?
Ketodieetti auttakaa
5
393
Vastaukset
- Anonyymi
Ketoruokavaliolla 80% energiasta pitäisi tulla rasvoista. Usko pystyyn että ei ole nälkä kun rasvaa syö riittävästi: voita rehujen sekaan, bulgarianjugurttia kasvisten kylkeen, lisää juustoa, rasvaisia salaattikastikkeita (varo sokereita), oliviiöljyä ruuan sekaan jne. jne. Olisi optimaalista saada melko vähän protskuja, eli ei yletöntä lihansyöntiä. Netti on pullollaan hyviä ketosafkaohjeita joilla teet sellaisia mättöjä että ei varmasti nälkä jää eikä tule pitkään aikaan syömisen jälkeen.
- Anonyymi
Aivot eivät pysty käyttämään muita polttoainelähteitä kuin hiilihydraatteja.
Viime aikoinailmestyneessä lääketieteellisessä kirjallisuudessa on
osoitettu, että älyllinen suorituskykymme paranee glukoosiannoksen
tai hiilihydraattipitoisen ruoan jälkeen.
Myönteiset vaikutukset näkyvät lähinnä vaativissa henkisissä suorituksissa,
eivät helpoissa tehtävissä. - Anonyymi00003
Anonyymi kirjoitti:
Aivot eivät pysty käyttämään muita polttoainelähteitä kuin hiilihydraatteja.
Viime aikoinailmestyneessä lääketieteellisessä kirjallisuudessa on
osoitettu, että älyllinen suorituskykymme paranee glukoosiannoksen
tai hiilihydraattipitoisen ruoan jälkeen.
Myönteiset vaikutukset näkyvät lähinnä vaativissa henkisissä suorituksissa,
eivät helpoissa tehtävissä.Terveystalo kertoo:
Ketoosi parantaa usein aivojen toimintaa, keskittymiskykyä ja mielialaa, kun aivot siirtyvät käyttämään tehokasta ketoainepolttoainetta (BHB) glukoosin sijasta. Tämä "aivosumun" hälveneminen voi tehostaa energiansaantia ja vähentää tulehdusta, mutta alkuvaiheessa voi esiintyä väsymystä. Pitkäkestoinen käyttö voi joissakin tapauksissa aiheuttaa muistihäiriöitä.
Terveystalo
Ketoosin ja aivojen suhde:
Energiantuotanto: Ketoaineet (erityisesti beeta-hydroksibutyraatti, BHB) ovat aivoille vakaa ja tehokas energianlähde, joka voi tyydyttää jopa 60 % aivojen energiantarpeesta.
Mielenterveys ja kognitio: Monet kokevat aivosumun katoavan, keskittymiskyvyn paranevan ja mielialan tasaantuvan.
Aivosairaudet: Ketogeeninen ruokavalio on perinteinen hoitomuoto vaikeassa epilepsiassa, ja sen on tutkittu auttavan myös Alzheimerin ja Parkinsonin taudin oireisiin.
Mielenkiintoista!
- Anonyymi00004
Ketoosi pilataan usein kun ei vaan osata ajatella. Lihavuus on aika helppo hoitaa, syö vähemmän kuin kulutat. Syö puhdasta ruokaa, jätä sokeri, alkoholi ja höttöhiilarit. Ei vaikeaa.
- Anonyymi00005
Nälän tunne kuitataan syödyn ruuan määrällä.
Siksi vähäkaloriset salaatit ovat mainio laihdutuksen tuki. Kun nälkä popsii porkkanaa ja salaattia, niin taas on jonkin aikaa ihan kylläinen olo, vaikka kaloreita ei juuri tullutkaan nautittua.
Itse olen joskus ollut pitmpään 5+2 dieetillä, jossa paastopäivinä syödään vain 600 kcal, mutta hyvällä suunnittelulla ei edes paastopäivinä ollut häiritsevästi nälkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725370- 684757
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234345Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest473871- 513780
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363687- 403227
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo793063Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv552906Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222656