Maksetaanko kahviloissa teet jälkikäteen?

https://www.is.fi/viihde/art-2000006192351.html?ref=rss

"Kun saavuin paikalle, hän nousi – hyvä ele – ja tuli minua vastaan muutamalla askeleella. Minulta livahti heti suunpielestä, että ”oletpas sinä ihanan pitkä”. Hänen ulkoinen olemuksensa miellytti minua heti, näyttelijä jatkaa nauraen.

Nopea tapaaminen teen merkeissä muuttui siltä istumalta kolmen tunnin keskusteluksi. Sari huomasi, että oli pöydän toisella puolella istuvan miehen kanssa heti samalla aaltopituudella.

– Kun oli aika lähteä, Risto maksoi myös minun teekupilliseni. Ehkä pieni miinus olisi tullut, jos olisin oman teeni joutunut maksamaan, vaikka tasa-arvoa kannatankin, Sari sanoo pilke silmäkulmassaan."

Minä ainakin olen maksanut etukäteen aina kahvit kahviloissa ja ei tuo oikein reilultakaan tunnu että kolme tuntia pitää kahvilanpitäjän odottaa maksua kun se olisi helppo hoitaa siinä kupillista otettaessa. Taitaa nyt Sari vähän värittää tarinaansa.

49

59

Vastaukset 49

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noh mutta harmaaritari minäkin koen ylistystä kun mies kokkasi minulle mutta en minä miettinyt rahojaan
      minä kun kysyin treffeille edellisen poikaystävän maksoin hänen kahvila reissunsakin koska pyysin.
      Jos minua oltais kysytty olisin voinut sanoa ettei ole rahaa koska sekin on mahdollista minun tapauksessa.

• mietitkö se värittäminen tuli lähdössä?
        Jos maksu maksetaankin jälkeen pitäisi varmaan tutkia onko näitä ravintoloita koti puolessa ainakin ulkomailla on tietääkseni.

• valtakunta kirjoitti:

mietitkö se värittäminen tuli lähdössä?
        Jos maksu maksetaankin jälkeen pitäisi varmaan tutkia onko näitä ravintoloita koti puolessa ainakin ulkomailla on tietääkseni.

Juu, tuota juuri mietin kun en itse ainakaan ole tainnut sellaisessa kahvilassa käydä jossa olisi pöytiin tarjoilu ja sitä kautta maksu vasta lähtiessä. Ulkomaillahan se on yleistä mutta suomessa eri taida kobvin montaa sellaista kahvilaa olla missä pöytiin tarjoiltaisiin. Niin ja muuten, kyllä minäkin sen verran vanhanaikainen olen että lähtökohtaisesti mies maksaa jos ei nainen muuta vaadi.

• Harmaaritari kirjoitti:

Juu, tuota juuri mietin kun en itse ainakaan ole tainnut sellaisessa kahvilassa käydä jossa olisi pöytiin tarjoilu ja sitä kautta maksu vasta lähtiessä. Ulkomaillahan se on yleistä mutta suomessa eri taida kobvin montaa sellaista kahvilaa olla missä pöytiin tarjoiltaisiin. Niin ja muuten, kyllä minäkin sen verran vanhanaikainen olen että lähtökohtaisesti mies maksaa jos ei nainen muuta vaadi.

Ravintoloita ainakin on jossa maksetaan jälkeen.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005698321.html
        Vaikka en ole niin hienossa paikassa käynyt.

• valtakunta kirjoitti:

Ravintoloita ainakin on jossa maksetaan jälkeen.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005698321.html
        Vaikka en ole niin hienossa paikassa käynyt.

Juu, avintoloissahan se on ihan normikäytäntö mutta ihmetyttää jos kahvilassakin, täällä suomessa kun enempi suuntaus että henkilökuntaa karsitaan ja asiakkaat vie itse astiansa pois, varmaan tulee vielä ravintoloihinkin se tapa jossain vaiheessa. Harmi kun et ole päässyt, roivottavasti joskus vielä ukkosesi tai aikanaan lapsesi vie sut syömään vaikka jokus äitienpoäivänä semmoiseen vähän parempaan paikkaan, olet sen ansainnut.

Juu, avintoloissahan se on ihan normikäytäntö mutta ihmetyttää jos kahvilassakin, täällä suomessa kun enempi suuntaus että henkilökuntaa karsitaan ja asiakkaat vie itse astiansa pois, varmaan tulee vielä ravintoloihinkin se tapa jossain vaiheessa. Harmi kun et ole päässyt, roivottavasti joskus vielä ukkosesi tai aikanaan lapsesi vie sut syömään vaikka jokus äitienpoäivänä semmoiseen vähän parempaan paikkaan, olet sen ansainnut.

En minä tarvitse ravintolaan kyllä toivoisin sit paremminkin että kävelyttävät minua kun vanhaksi tulen vaikka jokin saarnan voimin ja pitävät vuorostaan minun muistista ja kunnosta huolta. Äiti olethan tehnyt nämä tehtävät tänään😁oletko äiti kuullut nykyään olevan...
        Uudet tutkimukset suosittelee..
        On löydetty nykyään..
        Tiesitkö...

Joss kerran kaksi vuodessa vaan nähdää kyllä minä harmittelen eilen sain meidän 4vuotiaalta pehmeästä pesäpallomailasts kun haluaa että teen vauvoja kun on kuullut minun sanovan se sattuu kun vauva tulee.

Joten se satutti että vauva tulee ja hokea sitä että vauva tulee kun sattuu, on siinä nyt poika taas ymmärtänyt väärin äitinsä. Onneksi oli helppo taltuttaa.😁

• valtakunta kirjoitti:

En minä tarvitse ravintolaan kyllä toivoisin sit paremminkin että kävelyttävät minua kun vanhaksi tulen vaikka jokin saarnan voimin ja pitävät vuorostaan minun muistista ja kunnosta huolta. Äiti olethan tehnyt nämä tehtävät tänään😁oletko äiti kuullut nykyään olevan...
        Uudet tutkimukset suosittelee..
        On löydetty nykyään..
        Tiesitkö...

Joss kerran kaksi vuodessa vaan nähdää kyllä minä harmittelen eilen sain meidän 4vuotiaalta pehmeästä pesäpallomailasts kun haluaa että teen vauvoja kun on kuullut minun sanovan se sattuu kun vauva tulee.

Joten se satutti että vauva tulee ja hokea sitä että vauva tulee kun sattuu, on siinä nyt poika taas ymmärtänyt väärin äitinsä. Onneksi oli helppo taltuttaa.😁

No voi ne joskus vielä yllättää ja ravintolaankin viedä :) vaikka toki tuo ihan yleinen huolenpito tärkeintä niin kiva extra olisi jos joskus vielä ihan kunnon ravintolasyömisillekin pääsisit :)

Juu, semmosian ne lapset on, kyllä varmaan vanhempana hoksaa ettei se ihan noin vaan käy :)

No voi ne joskus vielä yllättää ja ravintolaankin viedä :) vaikka toki tuo ihan yleinen huolenpito tärkeintä niin kiva extra olisi jos joskus vielä ihan kunnon ravintolasyömisillekin pääsisit :)

Juu, semmosian ne lapset on, kyllä varmaan vanhempana hoksaa ettei se ihan noin vaan käy :)

Ehkä en osaa arvostaa asiaa kun en tiedä mitä voin menettää.

• Ehkä se oli sellainen hieno kahvila, jossa maksetaan lähtiessä?

• Niin mutta onko täällä muka semmoista niin hienoa kahvilaa? itse en ainakaan ole semmoista nähnyt.

Niin mutta onko täällä muka semmoista niin hienoa kahvilaa? itse en ainakaan ole semmoista nähnyt.

Vaikea sanoa.
        Onko sillä sinulle jotain merkitystä?

• Kaskenpolttaja kirjoitti:

Vaikea sanoa.
        Onko sillä sinulle jotain merkitystä?

No ei minulle henk.koht. juurikaan mutta yhteiekunnallisestihan sillä olisi suuri merkitys jos olisi tuollaisia kahviloita täällä ja yleistyisivät, olisi ihmisille töitä paremmin kun abc-.kulttuuri jossa asiakkaat vie itse astiansa pois saataisiin pysähtymään.

No ei minulle henk.koht. juurikaan mutta yhteiekunnallisestihan sillä olisi suuri merkitys jos olisi tuollaisia kahviloita täällä ja yleistyisivät, olisi ihmisille töitä paremmin kun abc-.kulttuuri jossa asiakkaat vie itse astiansa pois saataisiin pysähtymään.

Halusit kuitenkin tehdä aiheesta aloituksen, jossa taisit hiukan epäillä toisen heistä värittäneen kertomusta....

Ei kaikissa huoltamopaikoissa viedä itse astioita minnekään, vaan ne jätetään pöytään.

Halusit kuitenkin tehdä aiheesta aloituksen, jossa taisit hiukan epäillä toisen heistä värittäneen kertomusta....

Ei kaikissa huoltamopaikoissa viedä itse astioita minnekään, vaan ne jätetään pöytään.

Niin kun vähän epäilen ettei semmoisia kahviloita juuri ole kun en itse ainakaan ole törmännyt enkä kyllä juuri semmoisiin huoltsikoihinkaan joissa ei tarvitsisi astioita itse palauttaa.

Niin kun vähän epäilen ettei semmoisia kahviloita juuri ole kun en itse ainakaan ole törmännyt enkä kyllä juuri semmoisiin huoltsikoihinkaan joissa ei tarvitsisi astioita itse palauttaa.

No sitten pitää vissiin jatkaa epäilyä.
        Minä olen törmännyt sellaiseen huoltikkaan.

Oikeastaan en ihan ymmärrä mikä merkitys sillä on, onko sellaisia kahviloita tai huoltsikoita? Jos emme kumpikaan ole niitä läpi kahlanneet, voimme vain arvailla ja epäillä....Joten suattaapa olla, suattaapi olla olematiki.

No sitten pitää vissiin jatkaa epäilyä.
        Minä olen törmännyt sellaiseen huoltikkaan.

Oikeastaan en ihan ymmärrä mikä merkitys sillä on, onko sellaisia kahviloita tai huoltsikoita? Jos emme kumpikaan ole niitä läpi kahlanneet, voimme vain arvailla ja epäillä....Joten suattaapa olla, suattaapi olla olematiki.

Etpä sitten paljon ymmärrä jos et näe ythteiskunnallista merkitystä, sitä miten montaa työpaikkaa se tarkoittaisi jos esim. vaikkapa yli 50-asiakaspaikkaiset kahvilat & huoltsikat velvoitettaisiin huolehtimaan pöytiin tarjoiluista, saataisiin aika monta työpaikkaa tähän maahan lisää. Pienemmiltä puljuilta sitä ei ehkä voisi vaatia mutta isommilla paikoilla siihen olisi varaa.

Etpä sitten paljon ymmärrä jos et näe ythteiskunnallista merkitystä, sitä miten montaa työpaikkaa se tarkoittaisi jos esim. vaikkapa yli 50-asiakaspaikkaiset kahvilat & huoltsikat velvoitettaisiin huolehtimaan pöytiin tarjoiluista, saataisiin aika monta työpaikkaa tähän maahan lisää. Pienemmiltä puljuilta sitä ei ehkä voisi vaatia mutta isommilla paikoilla siihen olisi varaa.

Kyllä minä sen työllisyysnäkökulman ymmärrän.
        Ja jokainen alustaa aiheensa omalla tavallaan. Minulle jäi hieman epäselväksi miten halusit painottaa aloitusta.
        Työllisyysnäkökulma on hyvä ja tietenkin se lisää asakasviihtyvyyttä, jos on pöytiin tarjoilu ja astioiden pois kerääminen. Ja jos vielä tervehditään tullessa ja toivotetaan vaikka mukavaa päivän jatkoa lähtiessä, asiakaskokemus lienee aika miellyttävä.

Kyllä minä sen työllisyysnäkökulman ymmärrän.
        Ja jokainen alustaa aiheensa omalla tavallaan. Minulle jäi hieman epäselväksi miten halusit painottaa aloitusta.
        Työllisyysnäkökulma on hyvä ja tietenkin se lisää asakasviihtyvyyttä, jos on pöytiin tarjoilu ja astioiden pois kerääminen. Ja jos vielä tervehditään tullessa ja toivotetaan vaikka mukavaa päivän jatkoa lähtiessä, asiakaskokemus lienee aika miellyttävä.

Niin, et ehkä tiedä jos oikeasti olet uusi että minun mielestä parasta aikaa on eltty siinä jossain 50-60 -lukujen vaiheilla, sen jälkeen on menty alamäkeä. Eikös näytäkin mukavalta tuolla:

https://www.youtube.com/watch?v=Ild8fX8zh4g

Niin, et ehkä tiedä jos oikeasti olet uusi että minun mielestä parasta aikaa on eltty siinä jossain 50-60 -lukujen vaiheilla, sen jälkeen on menty alamäkeä. Eikös näytäkin mukavalta tuolla:

jaa'ah...

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Asiakkaat kuitenkin kävisivät pääsääntöisesti niissä halvemmissa kahviloissa, joissa joutuvat itse viemään astiansa, vaikka noita kalliimpia paikkoja urakalla pystytettäisiinkin.

Kauheeta monikulttuurista hapatusta..

Kuissä nyt noin..

• Anonyymi kirjoitti:

Asiakkaat kuitenkin kävisivät pääsääntöisesti niissä halvemmissa kahviloissa, joissa joutuvat itse viemään astiansa, vaikka noita kalliimpia paikkoja urakalla pystytettäisiinkin.

Mulle taas ei tule mieleen yhtään kahvilaa, jossa astiat pitäis viedä itse pois.. Pitääkö ne tiskaakin?

• Anonyymi kirjoitti:

Noinhan siinä varmasti kävisi. Kyllä niitä paikkoja joka kylässä olisi, jos ne kannattaisivat.
        Jos ihmiset pakotetaan pitämään palvelukahviota, yhteiskunta varmaankin sitten maksaa tukea yrittäjälle, että hän voi pitää kahvionsa ja henkilökuntansa elossa.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Mulle taas ei tule mieleen yhtään kahvilaa, jossa astiat pitäis viedä itse pois.. Pitääkö ne tiskaakin?

Minä joudun aina tiskaamaan kun tulee maksun aika kahvilassa tai ravintolassa..

• Wwuwuw kirjoitti:

Varmaan tulee vielä aika jolloin abc-laittaa tiskauksen asiakkaalle kuuluvaksi, kutsuu sitä sitten asiakasomistajaeduksi. Tekee raflaavan mainoksen jossa omistaja itse tiskaa niin s-korttilaiset innoissaan tiskailee. Pian tapa leviää muihinkin paikkoihin ja taas tulee lisää työttömiä.

Varmaan tulee vielä aika jolloin abc-laittaa tiskauksen asiakkaalle kuuluvaksi, kutsuu sitä sitten asiakasomistajaeduksi. Tekee raflaavan mainoksen jossa omistaja itse tiskaa niin s-korttilaiset innoissaan tiskailee. Pian tapa leviää muihinkin paikkoihin ja taas tulee lisää työttömiä.

No mutta säästyy energiaa, kun ei kone tiskaa..

Noinhan siinä varmasti kävisi. Kyllä niitä paikkoja joka kylässä olisi, jos ne kannattaisivat.
        Jos ihmiset pakotetaan pitämään palvelukahviota, yhteiskunta varmaankin sitten maksaa tukea yrittäjälle, että hän voi pitää kahvionsa ja henkilökuntansa elossa.

Te suvaitsevaiset olette ihmeellisen ahdaskatseista sakkia, on varmaan sen miljoona asiaa mitä teidän mielestä ei voi tehdä kun taas maan täyttäminen matuilla on ihan pakko. Sitten kun minä yritän etsiä työllistämismahdollisuuksia niille matuillekin se on teidän mielstä ihan mahdotonta vaikka fakta on että juurikin noita palvelualojen työpaikkoja tarvitaan "pakolaisten" työllistämiseksi.

Nykysysteemissäkin tosiaan turvapaikanhakijat voitaisiin velvoittaa työskentelemään loisimisen sijaan vastaanottorahan vastineeksi ja juurikin joku tuollainen kahvilaplvelus olisi hyvä väylä työelämään kun tulisi tärkeää työkokemusta, kielitaitokin siinä samalla karttuisi.

• Wwuwuw kirjoitti:

No mutta säästyy energiaa, kun ei kone tiskaa..

Voitaisiin laittaa turhapaikanhakijat tiskareiksikin, sieltä pahimmat sovinistit varmaan karsiutuisivat kun joutuisivat tiskaamaan naispuoleisten suomalaisten astioita vastineeksi vastaanottorahasta ja muista etuuksista, lähtisivät varmaan pian ruotsiin.

Te suvaitsevaiset olette ihmeellisen ahdaskatseista sakkia, on varmaan sen miljoona asiaa mitä teidän mielestä ei voi tehdä kun taas maan täyttäminen matuilla on ihan pakko. Sitten kun minä yritän etsiä työllistämismahdollisuuksia niille matuillekin se on teidän mielstä ihan mahdotonta vaikka fakta on että juurikin noita palvelualojen työpaikkoja tarvitaan "pakolaisten" työllistämiseksi.

Nykysysteemissäkin tosiaan turvapaikanhakijat voitaisiin velvoittaa työskentelemään loisimisen sijaan vastaanottorahan vastineeksi ja juurikin joku tuollainen kahvilaplvelus olisi hyvä väylä työelämään kun tulisi tärkeää työkokemusta, kielitaitokin siinä samalla karttuisi.

Jos yhteiskunta tukee tuollaista kahvilatoimintaa, sellaisia varmasti perustetaan.
        Sinä "tiedät" paljon 😄

Jos yhteiskunta tukee tuollaista kahvilatoimintaa, sellaisia varmasti perustetaan.
        Sinä "tiedät" paljon 😄

Ei tue, se tukee sitä että alusta lähtien turhapaikahakijan taskut täytetään rahalla ja anneteen kela-gold käyttöön, opetetaan vastiikkeettoman rahan tuloon. Sensijaan jos tehtäisiin niin kuin tuossa ehdotan saatettaisiin saada työteliäiätä, hyvin yhteikuntaan integroituvia maahantulijoita tänne.

Ei tue, se tukee sitä että alusta lähtien turhapaikahakijan taskut täytetään rahalla ja anneteen kela-gold käyttöön, opetetaan vastiikkeettoman rahan tuloon. Sensijaan jos tehtäisiin niin kuin tuossa ehdotan saatettaisiin saada työteliäiätä, hyvin yhteikuntaan integroituvia maahantulijoita tänne.

Kannattaa nostaa sitä silmikkoa....

Voitaisiin laittaa turhapaikanhakijat tiskareiksikin, sieltä pahimmat sovinistit varmaan karsiutuisivat kun joutuisivat tiskaamaan naispuoleisten suomalaisten astioita vastineeksi vastaanottorahasta ja muista etuuksista, lähtisivät varmaan pian ruotsiin.

Ja sama kotimaisille sluibailijoille.

• Anonyymi

Juu ensin maistellaan suklaapatukatkin ja osto määräys sitten jos oli hyvää...

• Anonyymi

Helsingissä niitä ainakin on. Kun tein yhteen aikaan työtapaamisia fiinimpään kahvilaan, siellä oli kahdenlaista käytäntöä. Saattoi tilata pöydästä käsin tai kassalta. Jos toinen odotti jo pöydässä, silloin menin pöytään ja tilattiin lopuksi lasku ohi kulkevalta tarjoilijalta. En tiedä oliko jo pöydässä istunut tilannut pöydästä vai kassalta.

• Anonyymi

Huomaatko, Harmaaritari ei vastaa asiallisiin vasta-argumentteihin lainkaan vaan ohittaa ne kylmästi. Liekö aloituksen tarkoitus ihan muu kuin keskustella kahvilakäytännöistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Huomaatko, Harmaaritari ei vastaa asiallisiin vasta-argumentteihin lainkaan vaan ohittaa ne kylmästi. Liekö aloituksen tarkoitus ihan muu kuin keskustella kahvilakäytännöistä.

Tuo oli niin tyhjentävä vastaus ettei siihen oikein ole mitään lisättävää, ei voi jängätä vastaankaan kun hänellä selvästi tietoa asiasta niin mitä minä oikein voisin sitten vastata muuta kuin kiitos kommentista, jos taas sille linjalle lähtisi pitäisi kiitellä jokaista erikseen.

Tuo oli niin tyhjentävä vastaus ettei siihen oikein ole mitään lisättävää, ei voi jängätä vastaankaan kun hänellä selvästi tietoa asiasta niin mitä minä oikein voisin sitten vastata muuta kuin kiitos kommentista, jos taas sille linjalle lähtisi pitäisi kiitellä jokaista erikseen.

Niinpä kyllä. Aloitukselta putosi ikään kuin pohja pois....

Niinpä kyllä. Aloitukselta putosi ikään kuin pohja pois....

Ei siitä mitenkään pohja pudonnut vaan sain juurikin vastauksen aloituksen kysymykseen, häneltä löytyi tietoa mitä kaivattiinkin.

• Kaskenpolttaja
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei siitä mitenkään pohja pudonnut vaan sain juurikin vastauksen aloituksen kysymykseen, häneltä löytyi tietoa mitä kaivattiinkin.

Ehkä vedät epäilyksesi takaisin?

Ehkä vedät epäilyksesi takaisin?

En täysin takaisin vedä mutta olen nyt tietoinen että tuollaisiakin kahviloita on olemassa.

• Itse en ole koskaan Suomessa käynyt paikassa, jossa maksettaisi vasta jälkikäteen.

• Eipäs ku Hesarilla oli joskus 90-luvulla kreikkalainen ravintola jossa ruokakin maksettiin jälkikäteen, eikä sitäkään tarjoilijalle vaan jätettiin vain maksu pöytään. Vaihtorahojakaan ei saanut. Jäi ainoaksi vierailukerraksi siihen paikkaan.

• Anonyymi

Niin se on viisainta, ensin tuote sitten maksu, kahvikupin juotuaan ajattelee että: olipa pahaa kahvia, en maksa tuosta mitään.

Työhän on verrattavissa tuotteeseen, eli pitäisi olla maksu eli palkka ensin sitten tuote eli työ sen jälkeen, sitä saa mitä tilaa -tyyliin.

• pitkätukka-68 kirjoitti:

Eipäs ku Hesarilla oli joskus 90-luvulla kreikkalainen ravintola jossa ruokakin maksettiin jälkikäteen, eikä sitäkään tarjoilijalle vaan jätettiin vain maksu pöytään. Vaihtorahojakaan ei saanut. Jäi ainoaksi vierailukerraksi siihen paikkaan.

Pieksämäellä ensmästä kertaa kun kävin, niin huomasin et junaa saa oottaa tuntitolkulla. Menin sit pizzaa syömää odotellessani. Kun oli syönnyt, tarjoilija kysyi kohteliaasti oliko hyvää. Kerroin rehellisesti, et oli ihan ok,mutten ihan ymmärrä miks tuolla ulko-ovessa kaikki kehu sitä ihan parhaaksi.

Myyjähän meinas käydä päälle, et missä muka on parempaa.

No. Ehkä savolaiset tykkää erilaisesta pizzasta ku eteläsuomalaiset.

• Me mennään vaimon kanssa ulos teelle.

• Anonyymi

"Minulta livahti heti suunpielestä, että ”oletpas sinä ihanan pitkä”. Hänen ulkoinen olemuksensa miellytti minua heti, näyttelijä jatkaa nauraen."

Ilman tuota pituutta kahvittelu olisi kestänyt 2 minuuttia vaikka mies olisi ollut vielä mukavampi muuten kuin jutun mies oli.

• Anonyymi

Kuvassa hapan kurppa kurppendaali ja tuon kurpan seurassako mies vietti ja tuhlasi elämästään 3 tuntia.
      Jos mies olisi ollut ätmi tai ruma mies, niin nainen olisi tuhissut ja puhissut, että älä sinä mies vie kallista aikaani ja nainen poistunut paikalta ja paiskanut oven kiinni, että pauke vaan olis kuulunut ja kahvikupit heliseet hyllyillä.

• Anonyymi

No se olikin komea mies ja Sari kostui heti oitis. Mies tietenkin maksaa vaikka nainen haluaisi heti etelän lomalle niin mies maksaa.

• Anonyymi

Helsingissä ainakin Ekbergillä ja Akateemisen kirjakaupan kahvilassa on ollut pöytiintarjoilu. En ole kummassakaan käynyt aikoihin, mutta ainakin ensiksimainitussa varmasti tilanne on ennallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      311
      1386
    2. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1147
    3. 62
      912
    4. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      72
      901
    5. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      444
      847
    6. Onko kaivattusi

Kummallinen jossakin suhteessa?
      Ikävä
      48
      671
    7. Mies, olenko ymmärtänyt oikein?

Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen
      Ikävä
      73
      635
    8. Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena

Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M
      Kitee
      93
      625
    9. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      463
      605
    10. Kauanko olet kaivannut kaivattuasi ja

koska hänet löysit?
      Ikävä
      38
      602
    Aihe