Lastenpsykiatri suosittelee Pertille liikennevalomallia

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lastenpsykiatri-paljastaa-nerokkaan-kikan-jolla-lapsen-itkupotkuraivarit-saa-helposti-hallintaan-hirvean-hyva-systeemi-myos-aikuiselle/7502938#gs.udg611

"Liikennevalomallissa Pertti opetetaan ymmärtämään, miten tunne nousee ja mitä sen kanssa voi tehdä.

– Se on yksinkertainen malli, joka voi tulla jo pienelle Pertille mieleen, kun hän alkaa nähdä punaista siellä hiekkalaatikolla, kun joku on sotkenut hiekkalinnan. Tämä oli se punainen tunne: seis, stop, älä tee mitään, Cacciatore selventää ja jatkaa:

– Jo tämä ajattelu voi saada aikaan sen, että järkialue aktivoituu tunnealueen rinnalle, ja se jo rauhoittaa."

"Se on hirveän hyvä systeemi myös aikuiselle. Silloin, kun Pertti vetää itkupotkuraivarit siellä palstan karkkihyllyllä, niin muistetaan liikennevalot. Nyt punainen, seis, stop. Älä tee mitään ja katso hymyillen paheksuvia palstatovereita. Odota niin kauan, että pystyt ajattelemaan."

"Itkupotkuraivareiden osuessa kohdalle palstaystävä voikin ajatella Cacciatoren mukaan positiivisesti: nyt päästään harjoittelemaan oikein kunnolla liikennevaloja.

– Miten minä rauhoitankaan itseni? En tuijota sitä riehuvaa perttiä, otan vaikka kupin kahvia ja kilautan kaverille, että on vähän tilanne tässä päällä. Tai alan puhumaan niiden palstan paheksuvien ihmisten kanssa, että ”niin, onko teillä ollut tämä uhmaikä koskaan haaste Pertin kanssa?”

Kun on itse rauhallinen, tunne tarttuu myös Perttiin. Pertti tulkitsee palstatoverin ilmettä ja äänensävyä ja näin tunne tarttuu palstatoverista Perttiin. Siksi on oleellista opetella rauhoittamaan ensin itsensä.

39

<50

1Äänestä

Vastaukset 39

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi ihana.🥰
      Minulle ei ole koskaan liikkenne valojen käyttöä opetettu mutta annettu ne on kyllä ilman ohjeita, Syvemmin kertomatta. Kyllä sillä esikoisella värit oli käytössä päiväkodissa mutta ne ei ole näköään auttanut tai sit ne tätitkää ole osannut käyttää niitä.

• Nuo kyllä oli hyviä vinkkejä, toimivat Pertin lisäksi varmaan myös uhmakkaisiin lapsiin kuten psykiatri siinä jutussa kertookin :)

• Harmaaritari kirjoitti:

Nuo kyllä oli hyviä vinkkejä, toimivat Pertin lisäksi varmaan myös uhmakkaisiin lapsiin kuten psykiatri siinä jutussa kertookin :)

Kyllä ne auttaa myös kunhan muistaa ne. Näytin tämän opetuksena esikoiselle ja muille isommille, että ymmärtää syvemmin merkityksen ja pyysin hänen kertomaan miten niitä valoja käytetään sellainen hyvä ilta opetus kaikille lapsille.

Kohta rahvaan miehen avain nipussa on liikenne valot arkipäivää.
        Se että myös vankilan vanginvartijoilla klilistemässä avainnipussa myös poliiseilla pippura suihkeen lisäksi löytyy liikennevalot avain nipusta.
        😁

Nuo kyllä oli hyviä vinkkejä, toimivat Pertin lisäksi varmaan myös uhmakkaisiin lapsiin kuten psykiatri siinä jutussa kertookin :)

Tuomareilla ollaan nämä värit nähty, urheilu on hyvin opettavaista.

Opetuksessa olleet värit, jäähy penkit kuin myös piirtäminen tuomarin ohjauksessa.😁

Eikä unohdeta kuin myös säännöt on urheilussa kuin myös on laki ihmisillä kuin peleissä olen puhut näistä säännöistä usein kun joka kodissa eri säännöt. Sun kapula joko lähtee sohvan vierestä kävelee tai ei. Mutta meillä lähtee kaikki kävele kuin jengien etsintä synnytykseen menoa ennen on hyvin, hyvin julmaa vaikka eihän noi pikku enkelit tiedä sitä.

Nii juu palkinnotkin.🤔

• valtakunta kirjoitti:

Eikä unohdeta kuin myös säännöt on urheilussa kuin myös on laki ihmisillä kuin peleissä olen puhut näistä säännöistä usein kun joka kodissa eri säännöt. Sun kapula joko lähtee sohvan vierestä kävelee tai ei. Mutta meillä lähtee kaikki kävele kuin jengien etsintä synnytykseen menoa ennen on hyvin, hyvin julmaa vaikka eihän noi pikku enkelit tiedä sitä.

Siis kenkien ei jengien.

• valtakunta kirjoitti:

Sääntöhomma on hyvä :) Kunhan ei vaan tuomari ala diktaattoriksi niin varmaan sääntöjen noudattaminen opettaa oikeanlaiseen vastuullisuuteen.

Sinusta tulee hyvä isukki luulen että taidat tykätä koti-isukkina olla.

• valtakunta kirjoitti:

Sinusta tulee hyvä isukki luulen että taidat tykätä koti-isukkina olla.

Olisin varmaan vähän turhan lepsu noissa sääntöasioissa. Laittasin aina äipän syyksi punaiset valot :D

Sääntöhomma on hyvä :) Kunhan ei vaan tuomari ala diktaattoriksi niin varmaan sääntöjen noudattaminen opettaa oikeanlaiseen vastuullisuuteen.

luulen että jokainen ollaan oman elämän diktaattoreita on sitte eri asia aletaanko demokraattiseksi toisia kohtaa.

Olisin varmaan vähän turhan lepsu noissa sääntöasioissa. Laittasin aina äipän syyksi punaiset valot :D

Tottakai meillä se on nähty kun oon jossain mies täyttä hätää tehty asiat sellaiseksi asunto ylös alas ja mies ja lapset katsoo lastenohjelmia. Hyvin tuttu näky.
        Kukaan ei tunnusta😁

• valtakunta kirjoitti:

Tottakai meillä se on nähty kun oon jossain mies täyttä hätää tehty asiat sellaiseksi asunto ylös alas ja mies ja lapset katsoo lastenohjelmia. Hyvin tuttu näky.
        Kukaan ei tunnusta😁

me miehet ollaan sellasia luppanoita että lapset pyörittää meitä miten vaan, äippä saa komentajan roolin :D

me miehet ollaan sellasia luppanoita että lapset pyörittää meitä miten vaan, äippä saa komentajan roolin :D

Oon huomannut senkin joudu olemaan se komentaja.”kaikki koolle” ”kuka tämän on tehnyt”
        ”Kuka on levittänyt...???”

Poika on kehunut minua salapoliisiksi koulupsykologille😁

• Anonyymi

Hienoa että ääliöille keksitään uusia tapoja suitsia raivoaan.

• Ymmärrätkin varmaan, ettei toisen tekstejä saa muokata oman mielen mukaan, jos niitä kerran lainaa.

Vaadin syyllisen nimeä julkisuuteen.....

• Syyllinen on Pertti.

Syyllinen on Pertti.

Olet siis Pertti? Mikä on koko nimesi?

No joo, en oikeastaan jaksa veivata tätä pertti-aihetta. Taidan tehdä vähän kokeilevaan taidetta...palaillaan...

• Kaskenpolttaja kirjoitti:

Olet siis Pertti? Mikä on koko nimesi?

No joo, en oikeastaan jaksa veivata tätä pertti-aihetta. Taidan tehdä vähän kokeilevaan taidetta...palaillaan...

Pertti itse tuntui kaipaavan huomiota palstalla niin avitin vaan kaveria tällä avauksella :)

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Pertti itse tuntui kaipaavan huomiota palstalla niin avitin vaan kaveria tällä avauksella :)

Perttikin vaikuttaa kivalta ja reilulta kaverilta kun kaltaiseesi ilkeään kieroilijaan vertaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Perttikin vaikuttaa kivalta ja reilulta kaverilta kun kaltaiseesi ilkeään kieroilijaan vertaa.

Jokainen toki saa muodostaa oman mielipiteensä muista palstalaisista :)

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Hän tuskin tarvitsee apuasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän tuskin tarvitsee apuasi.

Harmaaritarin apua tarvitaan selventämään tilannetta.

• Täytyy sanoa, että itse henkilökohtaisesti en pidä tällaisista toisia kirjoittajia rääpivistä aloituksista.

Mutta ymmärräthän sinä, että väärin se on joka tapauksessa, oli sinun syysi mikä tahansa.
        Vai onko niin, että jotkut voivat tehdä väärin, koska niin haluavat ja sitten toiset eivät voi, kun siitä nousee hirveä haloo?

• Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

Mutta ymmärräthän sinä, että väärin se on joka tapauksessa, oli sinun syysi mikä tahansa.
        Vai onko niin, että jotkut voivat tehdä väärin, koska niin haluavat ja sitten toiset eivät voi, kun siitä nousee hirveä haloo?

Harmaaritari on luppana. Älä hauku häntä.

• Anonyymi kirjoitti:

Harmaaritari on luppana. Älä hauku häntä.

En ole haukkunut. Jos tekee väärin, kai sen saa sanoa?
        Toisen tekstin väärentäminen on toisen omaisuuteen kajoamista....ja kun ritari niin hanakasti itsekin tarttuu noihin rikoksiin, toki hän ymmärtää, että myös hänen vääriin tekoihinsa tulee puuttua. Vai oletko eri mieltä?

• Anonyymi

Toisen tekstin väärentäminen on toisen omaisuuteen kajoamista....ja kun ritari niin hanakasti itsekin tarttuu noihin rikoksiin, toki hän ymmärtää, että myös hänen vääriin tekoihinsa tulee puuttua. Vai oletko eri mieltä?

Turhan negatiivinen kommentti sinulta. Keskity positiivisiin asioihin.

• Anonyymi

Aloitus on tyypillistä Harmaalleritarille. Provo aloitus omilla tulkinnoilla maustettuna.

Tulet näkemään näitä vielä lisää.

• Anonyymi kirjoitti:

Turhan negatiivinen kommentti sinulta. Keskity positiivisiin asioihin.

Keskityn siihen mihin haluan, ihan kuten sinäkin teet. Sillai se maailma pyörii...

• Anonyymi kirjoitti:

Aloitus on tyypillistä Harmaalleritarille. Provo aloitus omilla tulkinnoilla maustettuna.

Tulet näkemään näitä vielä lisää.

Varmasti . Jokainen tyylillään

• Anonyymi

Miten tämä aloitus läsähti vasten aloittajan kasvoja.

• Anonyymi

Sanos muuta.

• MYöhän koitetaan kokoajsn tuota Perttiin soveltaa...

Koitetaan kovasti opettaa, että nyt Pertti, stop! Ja katsotaan rauhallisen vakavana eikä anneta periks vaikka Perrtti kiukkuaa... annetaan vaan oikeita vaihtoehtoja ja ei hyväksytä sen kiukkuiluja....

Tässä menee vaan aikaa... malttia palstaveli, malttia.... Pertti on oppinut pitkän elämän aikana jo vääriiin tapoihin... kestää x-määrä aikaa oppia noin hmmmmm...???? Iäkkäänä, uusia menettelytapoja. 🤔

• Anonyymi

Tästä lähin riittää kun Pertille sanoo "PUNAINEN!" kun alkaa palstakilarit taas lähestymään..

xL

• Anonyymi

xL perttien pertti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xL perttien pertti.

Pymppujen pymppy! 🐒🌪️

xL

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      1440
    2. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1169
    3. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      458
      932
    4. 62
      926
    5. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      73
      922
    6. Onko kaivattusi

Kummallinen jossakin suhteessa?
      Ikävä
      48
      681
    7. Mies, olenko ymmärtänyt oikein?

Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen
      Ikävä
      74
      651
    8. Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena

Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M
      Kitee
      95
      649
    9. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      465
      622
    10. Kauanko olet kaivannut kaivattuasi ja

koska hänet löysit?
      Ikävä
      38
      602
    Aihe