Aromipesässä hauduttelisi ensin yön yli ribsejä. Aamulla sitten grilli lämpimäksi ja ribseihin vähän väriä pintaan. Toimisiko ja olisiko vaivatonta? Ei tarvitsisi vahtia veden kiehumista.
Aromipesän soveltaminen grillaamisessa
13
67
Vastaukset
- Anonyymi
En kyllä itse välttämättä edes grillaisi. Ensin mikrossa ribseihin lämmöt päälle, ja sitten aromipesässä 8-12 tuntia. Ihanan mehukasta ja mureaa!
- Anonyymi
Tuo on luultavasti myös IPCC:n hyväksymä ribsien valmistustapa. Grillaaminen kun on yksi päästölähde siinä missä lentokoneetkin.
- Anonyymi
Idea on hyvä, mutta aidot bbq kokit eivät tätä hyväksy. Ehdoton yläraja keittämiselle tai haudutukselle 1h15min. Sen jälkeen kaasugrillissä ehdoton maks 2 min per puoli. Onnistuneen tuloksen tietää siitä että luut tippuvat grilliin. Silloin ollaan bbq pyhällä alueella.
- Anonyymi
Olen nöyrällä mielellä liikkeellä. Olisi kiva oppia näiden bbq kokkien menetelmä. Oikeat keittoajat, kastikkeet ja paistoajat kaasugrillissä. Respect!
- Anonyymi
”Oikeat keittoajat, kastikkeet ja paistoajat kaasugrillissä. Respect!”
Keittoaika 2t 30 min. Keitinvettä 5 l, 2 dl colaa, 1 lihaliemikuutio, 5 maustepippuria, 1 pieni sipuli, 1 porkkana, 2 laakerinlehteä.
Kastike 2 dl ketsuppi, 1 dl colaa, 500 g tummaa sokeria keitetään 10 min.
Anna ribsit jäähtyä liemessä yön yli.
Grillauspäivänä esilämmitä mikrossa. Aateloi pinnat Bbq kastikkeella ja kaasugrillissä minuutti per puoli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keittoaika 2t 30 min. Keitinvettä 5 l, 2 dl colaa, 1 lihaliemikuutio, 5 maustepippuria, 1 pieni sipuli, 1 porkkana, 2 laakerinlehteä.
Grillauspäivänä esilämmitä mikrossa. Aateloi pinnat Bbq kastikkeella ja kaasugrillissä minuutti per puoli.Jos haluat juhla aterian niin ribseihin voi sivellä rub maustetta ennen keittämistä. Pirkka grillaus mauste on oikea rub mauste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Grillauspäivänä esilämmitä mikrossa. Aateloi pinnat Bbq kastikkeella ja kaasugrillissä minuutti per puoli.Nyt tuli niin varmalla otteella...onko se Vappu siellä? Ellei itse Henry.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tuli niin varmalla otteella...onko se Vappu siellä? Ellei itse Henry.
”onko se Vappu siellä? Ellei itse Henry.”
Ei valitettavasti, mutta olen keittänyt niin monet ihanat ribsit Grillimamman, Vapun ja Henkan resepteillä että osaan ne ulkoa.
- Anonyymi
Lainaan hieman aihetta. Voisikohan aromipesässä savustaa muikkuja?
- Anonyymi
Eiei! Ei vaihdeta, keskustelu hyvään suuntaa ja paperi loppuu kun kirjaan ylös hyviä vinkkejä. Kyllä palstan aateloisi jos Vappu tulisi käymään palstalla ja ottaisi kantaa grillimamman parhaisiin ohjeisiin. Grillimamma
- Anonyymi
Käyttäisit sinäkin aikaisi järkevämmin...aivan huuhaa juttuja, mutta sitä se tequilan kittaaminen tietää.
Kun olisi edes hauskoja, mutta ei ole kuin haaskoja.- Anonyymi
Sinun kommentit kannustavat jatkamaan. Kiva saada palautetta fanilta. Oliko sittenkin bbq suurmestari itse alen?
- Anonyymi
Olen rillaaja ja käytän aina aromipesää sekä tequillaa nakkivedellä ryyditettynä, a' vot miten hyvää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1797422
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes853262- 572325
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se691482Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3691434- 571353
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201316Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171071Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791030Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841028