suhde on helluntaiseurakunnalla tai adventisteilla ev.lut. kirkkoon?
Antavatko ne potkua ihmisille liittyä kirkkoon vai onko oppieroja? Tiedän, että em seurakunnilla on omat palstansa, mutta laiskuuttani ajattelin kysyä näin nopeasti, enkä tarvitse välttämättä kovin pitkää vastausta.
Millainen
6
227
Vastaukset
- aahoohoo
menee yksinpuheluksi, jos kukaan ei vastaa.
- aahoohoo
Oliko se niin tyhmä kysymys?
- aahoohoo
Minä kysyn toisin päin. Millainen suhde ev lut kirkolla on helluntaiseurakuntaan, adventisteihin tai vapaakirkkoon?
Ja täällä minä puhun yksikseni. - muodollisesti
aahoohoo kirjoitti:
Minä kysyn toisin päin. Millainen suhde ev lut kirkolla on helluntaiseurakuntaan, adventisteihin tai vapaakirkkoon?
Ja täällä minä puhun yksikseni.Helluntaikirkko on ihan omanlaisensa niin kuin Ev.lut kirkkokin uskontokuntana ja samaa pätee näihin muihinkin. Ne ovat juureutuneet syvältä katolisesta kirkkokunnasta/uskontokunnasta.
- tanja
Niissä on pieniä käsitejuttuja, mutta kuitenkin se on sama usko. Helluntailainen ottaa upotuskasteen, ja se on siellä vaatimuksena, tavallinen kirkko kastaa vauvana. Millä tavalla tuntee että itse ajattelee. Adventtiseurakunnasta en osaa sanoa mitään tämän tarkempaa.
.
Kaikilla kolmella on toisistaan oleeellisesti eroavat uskonkäsitykset.
Yksi hyvä piirre heissä on: he ovat (nykyään) suvaitsevaisia. Luttarit painottavat pelastusta ilman mitään tekoja huomioimatta Jeshuan veljen Yakov'in opetusta, että usko ilman tekoja on kuollut. He ovat hyljänneet opetuksen pyhityksen eli pyhityssaarnaamisen välttämättömyydestä, sillä kirjoitettu on: "Ilman pyhitysta ei kukaan ole näkevä Herraa !" Parannussaarnat on hyljätty jo aikoja sitten tässä luopiokirkossa.
He kastavat vastoin apostolista opetusta ihmiset vastoin näitten tahtoa vauvoina ei-apostolisella tavalla pirskoittamalla kolmasti vettä otsalle.
Hellarit pyrkivät olemaan kuuliaisia apostolien opetuksille ja kastavat vain uskoon tuleeet upotuskasteella sekä painottavat aidon uudestisyntymisen välttämättömyyttä. He kehoittavat jäseniään käyttämään Pyhän hengen armolahjoja ihan kuten apostolitkin opettavat. He ovat valitettavasti eksyneet kominaisuusopin tukijoiksi. Kyseistä sanahirviötä ei Raamatusta löydy. He myös hierovat sovintoa ilman Jumalan Henkeä totuudesta luopuneen ja jo lähes kaikkinaisen synninharjoittamisen sallivan valtiokirkkomme kanssa ja ovat vaihtaneet aiemmat kauniit hengelliset laulunsa ikävystyttäviksi mollivoittoisiksi luttarien virsiksi.
Adventistit ymmärtävät sapatin jumalallisen alkuperän, kymmenysten antamisen raamatullisuuden ja ovat kovin kiinnostuneita lopun ajan profetioiden tutkimisesta. Myös he ovat luttarien tavoin harhautuneet kolminaisuusopin kannattajiksi. Valitettavasti he tulkitsevat niitä pimentyneen ihmisjärkensä avulla ja ovat siksi harhautuneet niitten oikeasta ymmärtämisestä, koska eivät ole ottaneet vastaan apostolista totuutta Pyhän Hengen kasteesta ja Pyhän hengen armolahjoista. He pitävät Ellen G. Whitea omana profeettanaan ja jopa Pyhän Hengen sijaisena tälle ajalle.
Tällaiseen käsitykseen olen tullut käytäni kaikkkien noitten uskontokuntien kokouksissa useita kertoja, kuitenkaan kuulumatta nykyään jäsenenä yhteenkään noista.
Silti sydämestäni siunaan kaikkia noita uskontokuntia ja niihin kuuluvia, sillä kuten apostoli Paavali sanoi:
"Pääasia on että Messiasta tavalla tai toisella julistetaan !"
Siunausta Yeshuassa !
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743910Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1883169Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472986Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle702560Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3672303- 1631935
- 781595
- 331505
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231398Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391382