Ihmisten suhtautuminen muuttunut

Anonyymi

Aiemmin minulla oli ylipainoa 20 kg. Olin näkymätön. Kukaan ei välittänyt. Nyt olen kolmen kilon päässä normaalipainostani. Kolme kg siis vielä laihdutettavaa. Ja kylläpä vaan olenkin saanut huomiota miespuolisilta ja minulle on muutenkin oltu ystävällisempiä. Ihan ventovieraat naisetkin on jutelleet bussipysäkillä ja kaupassa. Itse asiassa paljonkin. Tosi outo juttu. Ylipainoiselle ei puhuttu. Nyt minut huomataan ja minulle puhutaan. Onko teillä muilla tämäntyyppisiä kokemuksia?

78

1283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Et tainnut käsittää mistä aloittaja puhuu. Minä en käsittänyt mistä sinä puhut. Niin on totta, että painon pudottaminen vaikuttaa painon putoamiseen. Mihin siis mielestäsi tämä painon putoaminen vaikuttaa? Se ei tullut videolla mitenkään esille: siinä ihminen laihdutti ja laihtui.

        Mitä videolla esiintyneen henkilön ulkonäön muuttumiseen tulee, on sekin totta, että painon putoaminen näkyy painon putoamisena ihmisessä.


    • Anonyymi

      Mutta se masentunut ylipainoinen minä olisi tarvinut ystävällisiä sanoja ihmisiltä. Ihan vaan tervehdys tai sellaista. Nyt kun oloni on hyvä ja olen kolmen kilon päässä tavoitteesta niin nyt sitten jopa kuntosalilla ihan ne timmit fittness ihmiset ovat sanoneet mulle hei. Aiemmin eivät puhuneet minulle mitään. Se tuntuu oudolta. Olen täysin sama ihminen kuin ennen. Mutta olen hoikistunut kyllä ja jopa niin paljon että kun katsoin bussin ikkunasta peilikuvaani joka heijastui en tunnistanut hahmoa koska hahmo oli kapeampi ja kasvojen piirteet olivat selkeät. Leukalinja. Sitten tajusin että minähän se olen.

      • Anonyymi

        Se on vain luonnonvalintaa.

        Lihavassa ihmisessä on evoluution mielestä vika, sen vuoksi sellaista ei koeta niin haluttavana ominaisuutena. Ihmisestä tulee näkymätön.

        Nyt olet taas "pelissä" mukana.


      • Anonyymi

        Minulla itselläni on sama tilanne,laihdutettavaa on enään 3 kiloa.Oikea laihduttaminen alkaa vasta sitten kun on laihtunut,muuten lihoo takaisin entiseen painoonsa.Minkä ikäinen olet?
        Kannattaa laihduttaa niin kauan että vatsalihakset tulevat näkyviin,itsellä on tämä tavoite.Rasvaa on vatsassa enään n 2cm kerros.


      • Anonyymi

        Varmaan kai muistat kuinka pinnallisia nuo fitnessmulkerot olivat silloin kun olit vielä lihava? Jättäisin heidät jatkossakin omaan arvoonsa. Sinun annettiin nähdä näiden ihmisten pinnallisuus, kun olit lihava, käytä sitä kykyä nähdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan kai muistat kuinka pinnallisia nuo fitnessmulkerot olivat silloin kun olit vielä lihava? Jättäisin heidät jatkossakin omaan arvoonsa. Sinun annettiin nähdä näiden ihmisten pinnallisuus, kun olit lihava, käytä sitä kykyä nähdä.

        Tai sitten huomaa miten on itsellä hyvä olla ja on mukava olla huomaamatta niitä lihavia ihmisiä.

        Ihmiset tarvitsevat ympärilleen samankaltaisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten huomaa miten on itsellä hyvä olla ja on mukava olla huomaamatta niitä lihavia ihmisiä.

        Ihmiset tarvitsevat ympärilleen samankaltaisia ihmisiä.

        Miten niin "tarvitsevat" ympärilleen samankaltaisia ihmisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin "tarvitsevat" ympärilleen samankaltaisia ihmisiä

        Kirjoitin tarvitsevat, en "tarvitsevat".

        No otetaan muutama esimerkki:

        -alakoulun naisopettaja ei pyöri teinien huumepiireissä
        -eläkeläismies ei käy rockfestareilla
        -ylipainoinen ihminen ei ole facebookissa laittamassa kuviaan muille

        Ihminen nyt vaan hakeutuu samanhenkisten / ikäisen ihmisten porukkaan.
        Jos olet ylipainoinen, et hakeudu hoikkien porukoihin ja päinvastoin.

        Tiedän, yleistys, ja poikkeuksiakin varmasti löytyy, mutta noin se menee keskimäärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin tarvitsevat, en "tarvitsevat".

        No otetaan muutama esimerkki:

        -alakoulun naisopettaja ei pyöri teinien huumepiireissä
        -eläkeläismies ei käy rockfestareilla
        -ylipainoinen ihminen ei ole facebookissa laittamassa kuviaan muille

        Ihminen nyt vaan hakeutuu samanhenkisten / ikäisen ihmisten porukkaan.
        Jos olet ylipainoinen, et hakeudu hoikkien porukoihin ja päinvastoin.

        Tiedän, yleistys, ja poikkeuksiakin varmasti löytyy, mutta noin se menee keskimäärin.

        En laittaisi yhtäläisyysmerkkiä painoindeksin ja Facebookin kuvapäivitysten välille.

        Älykkyysosamäärä ennustaa paremmin kuin bmi tyhjäpäistä duck face treenikuvien latailua Facebookiin.

        Mitä älykkäämpi ihminen, sitä paremmin ja laajemmin pystyy ottamaan muut ihmiset huomioon, eikä ole tarvetta pyrkiä täsmälleen samannäköisten ja kokoisten tyhjäpäisten treenibimbojen ikiomaan facebook-kuplaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En laittaisi yhtäläisyysmerkkiä painoindeksin ja Facebookin kuvapäivitysten välille.

        Älykkyysosamäärä ennustaa paremmin kuin bmi tyhjäpäistä duck face treenikuvien latailua Facebookiin.

        Mitä älykkäämpi ihminen, sitä paremmin ja laajemmin pystyy ottamaan muut ihmiset huomioon, eikä ole tarvetta pyrkiä täsmälleen samannäköisten ja kokoisten tyhjäpäisten treenibimbojen ikiomaan facebook-kuplaan.

        "Älykkyysosamäärä ennustaa paremmin kuin bmi tyhjäpäistä duck face treenikuvien latailua Facebookiin."

        Olisiko sinulla laittaa tästä mielenkiintoisesta väitteestä joku tutkimusaineisto.

        "Mitä älykkäämpi ihminen, sitä paremmin ja laajemmin pystyy ottamaan muut ihmiset huomioon"

        Psykopaatit voivat olla erittäin älykkäitä.

        "eikä ole tarvetta pyrkiä täsmälleen samannäköisten ja kokoisten tyhjäpäisten treenibimbojen ikiomaan facebook-kuplaan."

        Olet selvästi vanhemman ikäpolven edustaja joka on jo pudonnut kelkasta. Sellainen ihminen voi helposti tehdä vääriä päätelmiä syistä ja seurauksista nuorempien ihmisten käyttäytymisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Älykkyysosamäärä ennustaa paremmin kuin bmi tyhjäpäistä duck face treenikuvien latailua Facebookiin."

        Olisiko sinulla laittaa tästä mielenkiintoisesta väitteestä joku tutkimusaineisto.

        "Mitä älykkäämpi ihminen, sitä paremmin ja laajemmin pystyy ottamaan muut ihmiset huomioon"

        Psykopaatit voivat olla erittäin älykkäitä.

        "eikä ole tarvetta pyrkiä täsmälleen samannäköisten ja kokoisten tyhjäpäisten treenibimbojen ikiomaan facebook-kuplaan."

        Olet selvästi vanhemman ikäpolven edustaja joka on jo pudonnut kelkasta. Sellainen ihminen voi helposti tehdä vääriä päätelmiä syistä ja seurauksista nuorempien ihmisten käyttäytymisessä.

        Psykopaattien älykkyys on pelkkä myytti, joka toistuu elokuvissa, mutta sillä ei ole todellista pohjaa.

        Sinulla on jotain todella pahasti lihavia ja vanhoja ihmisiä vastaan. Duck face treenikuvien latailu Facebookiin on tyhjäpäistä eikä ainakaan luo kuvaa sivistyneestä ja älykkäästä ihmisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vain luonnonvalintaa.

        Lihavassa ihmisessä on evoluution mielestä vika, sen vuoksi sellaista ei koeta niin haluttavana ominaisuutena. Ihmisestä tulee näkymätön.

        Nyt olet taas "pelissä" mukana.

        Höpö höpö. Kauneusihanteet vaihtuvat aika-ajoin ja ihan ihmiset itse tähän vaikuttavat: ei siis mikään evoluutio. Olisi moni tämän päivän fitnessintoilija ollut kaukana "pelistä" esim 50-luvulla.


      • Anonyymi

        Itse jojo laihduttajana olen huomannut tämän saman asian. Olen miettinyt asiaa ja huomannut itsessäni eron. Kun olin iso, enkä niin sinut itseni kanssa en pyrkinyt juttelemaan ja ottamaan katsekontaktia. Ehkä joku alitajunnassa halusi olla näkymätön. Laihempana saa aina enemmän itseluottamusta ja olin ylpeä itsestäni. Silloin myös olin esillä enemmän. Otin katsekontaktia ja menin helposti porukkaan mukaan. Oma kehonkieli sanoo paljon meistä, vaikka ei sitä aina ajattelekaan😀. Tsemppiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse jojo laihduttajana olen huomannut tämän saman asian. Olen miettinyt asiaa ja huomannut itsessäni eron. Kun olin iso, enkä niin sinut itseni kanssa en pyrkinyt juttelemaan ja ottamaan katsekontaktia. Ehkä joku alitajunnassa halusi olla näkymätön. Laihempana saa aina enemmän itseluottamusta ja olin ylpeä itsestäni. Silloin myös olin esillä enemmän. Otin katsekontaktia ja menin helposti porukkaan mukaan. Oma kehonkieli sanoo paljon meistä, vaikka ei sitä aina ajattelekaan😀. Tsemppiä!

        Heh heh hee


        Ankeina aikoina on trollinkin pakko yrittää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse jojo laihduttajana olen huomannut tämän saman asian. Olen miettinyt asiaa ja huomannut itsessäni eron. Kun olin iso, enkä niin sinut itseni kanssa en pyrkinyt juttelemaan ja ottamaan katsekontaktia. Ehkä joku alitajunnassa halusi olla näkymätön. Laihempana saa aina enemmän itseluottamusta ja olin ylpeä itsestäni. Silloin myös olin esillä enemmän. Otin katsekontaktia ja menin helposti porukkaan mukaan. Oma kehonkieli sanoo paljon meistä, vaikka ei sitä aina ajattelekaan😀. Tsemppiä!

        Käytät sanaa "iso" ja "laiha", miksi iso? Mikset voi sanoa LIHAVA kun voit sanoa LAIHA? Lihavat sanovat jostain syystä itseään isoksi, tuntuuko tuon sanan käyttö siltä ettei ole niin lihava? Minulla oli ongelmana liika laihuus, käytin laiha sanaa. Minua haukuttiin milloin milläkin nimellä, nyt kun mietin ne olivat lihavia ihmisiä jotka haukkuivat. Olin silloin nuori, en uskaltanut sanoa mitään, mutta laihakin voi kärsiä laihuudestaan. Tätä nykyä olen normaalipainoinen ja haukkujat todella paksuja ja ylipainoisia, eivätkä käytä edelleenkään sanaa lihava, olen heistä vieläkin laiha.


    • Anonyymi

      Sekin voi vaikuttaa että olet nyt iloisempi kuin lihavana olit masentunut niin ihmiset lähestyvät iloista ihmistä helpommin. Voisko han olla sekin?

      • Anonyymi

        Voishan se sekin olla kultapieni, mutta kun ei ole pikku höpönassu.


      • Anonyymi

        Huippu laihana voi olla kireampi kuin hiukan pyoreampana. On miehia, jotka tykkaavat hiukan pyoreista naisista enemman kuin luuviuluista. Ovat sexympia.


    • Anonyymi

      Olet niin lähellä normaalipainoa että käytännössä ihmiset sinut nähdessään luokittelevat normaalipainoiseksi. Ei kolmea kiloa suuntaan tai toiseen osaa niin ventovieraasta hahmottaa tai yleensä. Kun laihduit ne 17 kg se kyllä huomattiin. Kun laihdut 3 kg tuosta ei ulkomuoto paljoa muutu. Aina voit olla tietysti laihempi mutta se ei tuo enää dramaattista muutosta. Jos sinut luokitellaan normaalipainoiseksi se riittää. Olet nyt saanut paljon huomiota ihmisiltä. Luulen että olet viehättävän näköinen nainen ja sinusta pidetään.

    • Anonyymi

      Itse ainakin päätin, että aion kuntosalilla(kin) moikata iloisesti hymyillen kaikkia kokoon katsomatta. Ja jutella ihmisten kanssa muutenkin kokoon katsomatta. Se olisi kurjaa jos vaan jollekulle puhuttaisi ja jollekulle ei. Samaa suhtautumista suosittelen muillekin. Jos isokokoisempi ihminen tulee kuntosalille, eikö häntä tulisi kannustaa liikkumaan eikä vetää lyttyyn mulkoilemalla tai supisemalla tai sulkemalla keskustelusta? Lihomiselle on monia syitä. Ehkä vauvakilot. Ehkä lääke lihottanut tms. Se on sama ihminen vaikka laihtuisi tai lihoisi. Mutta se on se sama ihminen sisältä. Jokaisen tulisi miettiä tätä. Fitnessmimmit jotka moikkaa vaan normaalipainoista tai hoikkaa ovat säälittäviä.

      • Anonyymi

        Itse lopetin kaikkien moikkailun, kun äijät alkoivat olemaan pukuhuoneessa vaivautuneita, kun tervehdin kaikkia pukuhuoneen äijiä yhdessä ja erikseen. Vaihdoin kuntosalia ja aloitin puhtaalta pöydältä enkä ole tervehtinyt ketään. Teen vaan treenin ja lähden kotiin. Maan tapa.


    • Anonyymi

      Itselläni on 5 kg normaalipainoon. Olen tähän mennessä laihduttanut 14 kg. Kävin tänään pitkästä aikaa kaupoilla. Sain yli ystävällistä palvelua. Ihmetytti. Huomasin että moni mies katsoi minua kaupungilla kun kuljin ohi. Ajattelin heti että kyttäävät kun olen läski. Mutta en sitten tiedä, pitivätkö läskinä vaiko kiinnostavana naisena. En jäänyt kyselemään.

    • Anonyymi

      Laihduin 190 kilon painosta 170 kiloa painavaksi eli tuon saman 20kg. Ihme kyllä naiset eivät ole vieläkään kiinnostuneita.

      • Anonyymi

        Ei sulla välttämättä painossa ole ongelma vaan pituudessa.
        Jos olisit 2,75 metriä pitkä, painoindeksisi olisi optimi 22.

        Naiset pitävät pitkistä miehistä.


    • Anonyymi

      Täällä yksi nainen myös joka on laihduttanut. 25 kg oli ylipainoa ja nyt on "enää" 10 kg. Aina jos joku mies katsoo mua vaikka kun kävelen kauppaan niin ajattelen vaistomaisesti että tuijottaa läskejäni. Olen joutunut uusimaan vaatevarastoani. Ihan rintaliiveista lähtien kaikki on mulle suuria. Paidan koko on jo M tai koko 40. Housuissa käytän kokoa L. Oon kait aika tavis nykyään mutta itse jotenkin tunnen itseni hirveän lihavaksi. Mitä enemmän laihdun sitä luhavammaksi tunnen itseni. Kun katsoin peiliin yksi päivä oikein säikähdin, hyi, siis mitä ihmettä mulle on tapahtunut. Mun pää näyttää isolta kroppaan nähden. Niinku tikkukaramelli. Sellanen ajatus tuli. Se näyttää nyt isolta kun ennen olin eri näköinen. Hassu juttu. No, ehkä totun tähän. Kävin tuossa kaupoilla niin myyjä avulias, kysyi mitä kokoa etsisi mulle yhdestä mekosta kun katselin siinä niin siis vähän menin hämilleni ja sanoin etten tiedä. Myyjä toi sitten mulle koon 40 ja se oli ihan hyvä. Jotenkin vaikea itse suhtautua omaan kokoon kun on muuttunut aika paljon tässä kevään ja kesän aikana.

      • Anonyymi

        Eipa tule seurattua, katsooko miehet. Eiko naisten paassa muita ajatuksia ole, kuin etta huomaako miehet hanta? Ja saattaahan toista katsoa muutenkin kuin ihastuksesta. Yleensahan vastaantulevia katsoo sen kummemmin mitaan ajattelematta. Jonnekinhan silmat on laitettava, ei varpaitaan voi katsella koko ajan.


    • Anonyymi

      Ehkä se on oma suhtautumisesi joka on muuttunut ja se vain heijastuu takaisin.

    • Anonyymi

      Siitä käytetään sanaa SYRJINTÄ. ET OLE PUHUMISEN ARVOINEN, jos et näytä tietyn muotin mukaiselta. On tietysti hyvä, että olet onnistunut pudottamaan painoa, mutta yleensä pitkään ylipainoisena olleet voivat herkästi lihoa takaisin ja joudut taas SYRJITTÄVÄKSI. Sinuna en moikkaisi heille takaisin mitään, he eivät ansaitse tervehdystä, koska hekään eivät hyväksyneet sinua sellaisena, kuin aikaisemmin olit. Olet tavallaan alistettu laihtumaan, tai et ole mitään. Olisin enemmin yksin, kuin tuollaisten seurassa.

    • Anonyymi

      Tuo on niin totta tuo tikkaripääilmiö. Jotkut mallit jotka laihoja niin niitten pää on suhteessa suuri. Just kun tikkukaramelli. Ne on laihduttanut niin paljon että vartalo ei ole sopusuhtainen. Pään kokoon siis.

    • Anonyymi

      mites onko munaa irronut nyt helpommin kuin silloin fätinä

    • Anonyymi

      Mä olen jojoillut painon kanssa lukuisia kertoja elämässäni. Paino ollut pahimmillaan yli 100 kg, parhaimmillaan noin 57 kg (pituus 164 cm). Nyt olen taas kerran laihduttanut yli 20 kiloa, ja olen nyt normaalipainon ylärajoilla.

      Olen huomannut tuon saman ilmiön, kuin aloittajakin. Tavallaan ymmärrän sen, että miehiltä saa enemmän huomiota kun on normaalipainoinen, olenhan omastakin mielestäni nyt paljon viehättävämmän näköinen, sekä itsevarmempi, kuin ylipainoisena. Mutta sitä on vaikea ymmärtää, että toiset naisetkin suhtautuvat eri tavalla. Saan esim. kaupoissa huomattavasti parempaa palvelua jne. jne.

      Yksi esimerkki: kerran reilusti ylipainoisena olin etsimässä itselleni asua ystäväni häihin. Kysyin sitten vaatekaupan myyjältä, olisiko heillä isompaa kokoa yhdestä tietystä mekosta. Myyjä tokaisi vain "ei!" ja käänsi minulle selkänsä. Ei puhettakaan mistään ystävällisestä "valitettavasti koot loppuvat kokoon 44" tms. Nykyään kun käyn vaatekaupoissa, ovat myyjät niin mielinkielin ja palveluhalukkaita, että välillä oikein ärsyttää, kun ei saa rauhassa katsella.

    • Anonyymi

      Onpa erikoista. Itse jojoillut painoni kanssa koko elämäni kymmeniä kiloja. Varmaan hoikempana sai enemmän miehiltä katseita, mutta toisaalta miesten kiinnostusta on hyvin riittänyt muutaman kymmenen kilon ylipainossakin. Kauniit kasvot, isot rinnat ehkä vaikuttaa, mutta tästä laihuus/Fitness intoilusta huolimatta, monet miehet vaan pitävät runsaammista naisista.

      • Anonyymi

        "monet miehet vaan pitävät runsaammista naisista."

        Tai sitten on niin, että nämä miehet tietävät omat rajoitteensa ja joutuvat myöntämään että he eivät saa niitä hoikkia kaunottaria.


      • Anonyymi

        No tuo ei pidä kyllä yhtään paikkaansa, on niin väärä luulo kuin olla ja voi. Kyllä on kuule hyväkroppaisia ja hyvännäköisiä miehiä siinä joukossa!
        Kaikkien mielestä kun reiällä pilattu lauta ei vaan ole seksikästä, sun mielestä ehkä, mutta ei kaikkien. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo ei pidä kyllä yhtään paikkaansa, on niin väärä luulo kuin olla ja voi. Kyllä on kuule hyväkroppaisia ja hyvännäköisiä miehiä siinä joukossa!
        Kaikkien mielestä kun reiällä pilattu lauta ei vaan ole seksikästä, sun mielestä ehkä, mutta ei kaikkien. :)

        Ei se, että on hyväkroppainen ja hyvännäköinen mies, takaa sitä, että itsetunto on kunnossa.

        Minä jos kuka sen tiedän.


      • Anonyymi

        Miksi pitaisi tuntemattomia moikkailla? En ymmarra, enka harrasta sita, olipa kyseessa komea tai vahemman komea.


    • Anonyymi

      Näin miehenä olen kyllä koittanut antaa niitä ystävällisiä sanoja ja tervehtiä mutta yleisimmin saan vain negatiivisiä katseita tai jopa kommentteja

      • Anonyymi

        En ihmettele. Ystavallisten sanojen heittely tuntemattomille tekee sinusta kuin ruuvit loysalla-vaikutuksen. Miksi tuntemattomille yleensa pitaisi jotain huomiota antaa?


    • Anonyymi

      Itselläni on aivan päinvastainen kokemus. Ollessani hoikka ja myöhemmin normaalipainoinen, minulle ei juuri tultu baarissa juttelemaan, eikä nuorempana kukaan yrittänyt edes iskeä. Nyt 25 kg ylipainoisena, vaikkakin pituuteni ja vartalomallini ansiosta edelleen lähes normaalipainoisen näköisenä, minulla olisi vientiä ihan eri tavalla. Lisäksi etenkin naiset ovat minulle ystävällisempiä. Aina olen kyllä ollut iloinen ja ulospäinsuuntautunut. Joku mies sanoi joskus tansseissa, ettei minua uskalla kukaan hakea, kun olen liian kaunis!!! Siis mitä ihmettä!!!
      Itseni takia haluan kuitenkin luopua 10-15 ylimääräisestä kilosta, jotka leikkauksen jälkeen tulivat, eikä tällä ikää tarvitse ainakaan soidinseremonien takia mitään yrittääkään :D

      • Anonyymi

        No se itsetuntosi on huonontunut kilojen lisääntyessä ja et ole niin luotaantyöntävän oloinen enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se itsetuntosi on huonontunut kilojen lisääntyessä ja et ole niin luotaantyöntävän oloinen enää.

        Olisikin, ehkä jopa päinvastoin. Iän ja itsetuntemuksen karttuessa olen vain entistä itsevarmempi. Ehkä olin nuorempana vähän ujo ja arka. Hyvä pointti sulla sinänsä, noin käy useimmille :)


    • Anonyymi

      Niin aloittaja eikö olekin maailma ja ihmiset vaan hölmöjä.

      • Anonyymi

        Kyllä sen täytyy johtua siitä että olet itse jotenkin iloisempi ja varmempi. Miesten huomioon nyt varmasti laihtuminen vaikuttaa.
        Mä oon normaalipainoinen ja sporttinen. Muutenkin ihan nättinä pidetty. Kukaan ei koskaan juttele tai moikkaa mulle salilla. Ei ne siellä kyl mun mielestä pahemmin muutenkaan moikkailla. Kaupassa ehkä joku höperö mummeli voi jotain joskus höpistä!


      • Anonyymi

        Tassa puhutaan miesten huomiosta. Entapa huomioinko mina miehia? Suomessa ei montaa urosta ole habitukseltaan eika kaytokseltaan, joka edes pienintakaan tunnevaretta nostattaisi. Joten eipa ole tarkea pointti heidan huomionsa.


    • Anonyymi

      Voi olla omaakin asennetta joka heijastuu muihin. Olen nyt laihdutettuani iloinen. Hymyilen. Mutta kyllä jotkut ihmiset kohtelevat eri tavalla nyt minua hoikempana. Esimerkiksi kun kävin postissa ja mulla oli salikamppeet mukana kassissa kun kävin niin postin nais virkailija huikkasi vielä perään että mukavaa reeniä. Sitten salilla yksi nainen moikkas mua joka ei aiemmin moikannut. Olen myös käynyt lääkärissä laihduttuani ja naislääkäri oli mulle nyt ystävällisempi. Miehet katsovat mua nyt enemmän kun kuljen mutta en tiedä heidän motiivejaan. Olen ujo ja en tuijota takaisin.

    • Anonyymi

      Olis kyllä kiinnostava tietää, että olisko samat ihmiset yhtälailla olleet kiinnostuneita sillonkin, kun sitä painoa on ollut. Tai jos jostain syystä painoa tuliskin lisää, olisko edelleen kiinnostava?

      • Anonyymi

        Kyllä se naisen paino minuun vaikuttaa ainakin, aika dramaattisesti. Olen siis mies.

        Kun eräs seurustelukumppani ensin päätyi BMI 25 lukemaan, ei se vielä niin vakavalta vaikuttanut.

        Kun BMI 30 oli saavutettu, aloin huolestua, etenkin kun hän itse oli sitä mieltä ettei hänellä ole mitään paino-ongelmaa.

        BMI 35 kohdalla nostin kytkintä.

        Kai parisuhteessa pitäisi haluta toista seksuaalisesti, mutta ainakin minulle tuo painon kertyminen oli sellainen juttu ettei vaan enää kiinnostanut.

        Sori pinnallisuudesta mutta arvostakaa edes rehellisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se naisen paino minuun vaikuttaa ainakin, aika dramaattisesti. Olen siis mies.

        Kun eräs seurustelukumppani ensin päätyi BMI 25 lukemaan, ei se vielä niin vakavalta vaikuttanut.

        Kun BMI 30 oli saavutettu, aloin huolestua, etenkin kun hän itse oli sitä mieltä ettei hänellä ole mitään paino-ongelmaa.

        BMI 35 kohdalla nostin kytkintä.

        Kai parisuhteessa pitäisi haluta toista seksuaalisesti, mutta ainakin minulle tuo painon kertyminen oli sellainen juttu ettei vaan enää kiinnostanut.

        Sori pinnallisuudesta mutta arvostakaa edes rehellisyyttä.

        Se, että lause loppuu, ei tarkoita sitä, että myös kappale vaihtuu. Itse nostan kytkintä aina näiden kohdalla, jotka eivät osaa ilmaista itseään.

        Sori, mutta ainakin rehellisesti ajatukseni kerroin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että lause loppuu, ei tarkoita sitä, että myös kappale vaihtuu. Itse nostan kytkintä aina näiden kohdalla, jotka eivät osaa ilmaista itseään.

        Sori, mutta ainakin rehellisesti ajatukseni kerroin.

        Hyvinhän tuo ilmaisi mielipiteensä lihavasta naisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinhän tuo ilmaisi mielipiteensä lihavasta naisesta.

        pahoitti vaan mielensä kun taitaa olla ylipainoa


    • Anonyymi

      Luulen, että jotkut pitävät pulleita ihmisiä äkkipikaisina / helposti suuttuvina. Kiitos amerikkalaiset elokuvat, TV-sarjat ym.

    • Anonyymi

      Viimeiset kilot on tiukassa. Pari vielä pitäisi pudottaa. 15 jo pudotettu. Mutta hitaasti. Aloitin jo tammikuussa. Hidasta on. No. Tänään äsken koettua. Siis olin jumpassa tänään ja mitä karseen näkösenä hikisenä tukka ponnarilla ei yhtään meikkiä verkkaritakki päällä ja lisäksi karsee iso finni leuassa minä sitten yritin sätkiä nopeasti kotiin ja suihkuun niin eikö vaan joku randomi mies tulekin jutulle bussipysäkillä. Vaivautuneena sanon vaan hmm. Mies siinä jotain läppää heitti ja sit mulle vielä bussiin mennes et naiset ensin ja oli ystävällinen. Luikin takapenkille piiloon. Sitten kun lähestyin kotitaloani eikun joku lenkkeilijänainen tulee vastaan ja hymyilee mulle iloisesti ja heilauttaa kättä. Koskaan en ole kyseistä naista ennen nähnyt. Joo nyt on perjantai mutta silti.. ihmiset suhtautuu kyllä muhun nyt ihan eri lailla kun ennen. Mä itse murehdin vielä kilojani niitä muutamaa. Että tällaista tänään.

      • Anonyymi

        Mulla putoaa 2 kiloa viikossa. Nyt 10 viikossa olen laihduttanut 192 kilosta 172 kiloon.


    • Anonyymi

      Olen ihan ok näköinen 34v 189cm pitkä ja hyvä runkoinen nuori mies Työssä käyvä rauhallinen huolehdin hygieniasta ja ihan ok tyyli.

      Mitä nyt 60v mummojen/pappojen kanssa vaihdan pari sanaa kun olen mökilläni.

      Tinderissa 6kk aikana tuli noin 30-40tykkäystä joista 95% lihavia ja tyylittömiä, loput outoja jotka ei halua enää lapsia jne.

      Naisen on niin helppoa.. Kunhan et liho niin ja pidät ok tyyliä. Etkä oo ilkeä.
      Ja sieltä tulee miehiä joka nurkasta..
      Ehkä siksi monella naisella niin noussut hattuun.
      Moni ei nätti ja lihavakin vaatii ties mitä lihaksia ja valtaa ja rahaa miehiltä :D

      • Anonyymi

        en ihan ymmärtämyt

        jos kerran olet hyväksoppainen nuorimies niin ässät on kaikki simulla

        olikPLUSo nyt kuitenkin niin että jäi koulut käymättä ja se painoindeksi on 24,7


      • Anonyymi

        Olet keski-ikäinen sinkku siis. Olisiko kannattanut ajallaan miettiä asiaa? Sinun ikäryhmäsi alkaa olla valintansa tehnyt. Uusi kierros alkaa muutaman vuoden sisällä. Voit kokeilla siihen väliin, mutta lapset ovat jo naisilla sillä kierroksella tehty.

        Kerrot miten olet hyvärunkoinen ja muuta hyvää, ja annat ymmärtää että sinua jollain tapaa huonommat naiset ovat paremmassa asemassa, kuin sinä. Tuohon ikään mennessä olisi ollut hyvä sisäistää se missä asemassa mies on parisuhdetta mietittäessä. Sinusta ei ehkä ole olemaan se, joka pyytää treffeille ja silloin ne, jotka ymmärtävät pelisäännöt ovat etulyöntiasemassa.

        Useasti miehet näkevät itsensä jostain syystä komeampana ja parempirunkoisena, kuin naiset heidät näkevät. Kyse voi olla myös tästä.

        Luonne muuten on naiselle aika tärkeä juttu... Ihan vinkkinä.


    • Anonyymi

      Niin unohtu mainita että mies varmasti huomas sen että olet urheilemasta tulossa, eikä taatusti kiinnittänyt huomiota finniin. Finni menee pois parissa päivässä mutta ylipaino ei mene parissa päivässä. Ei kukaan lenkille tai jumppaan mitään juhlavaatteita ja pakkeleita laita ja monet miehet tykkäävät sitä paitsi luonnollisemmasta lookista. Se että nainenkin moikkas voi olla että se nainen oli myös lenkillä eli oli urheilullinen niin aatteli sitten moikata suakin kun näytit samankaltaiselta kun sulla oli myös verkkatakki päällä.

    • Anonyymi

      Hyvän näköinen nainen on hyvän näköinen vaikka olisi finnejä naamalla tai sitä ylipainoa. Muutaman kerran olen ihmetellyt miten joku noin kaunis on päästänyt itsensä lihomaan.

    • Anonyymi

      Pitääkö vian olla aina toisessa? Tarkoitan, että onko vika sittenkään niissä pinnallisissa fitnesmimmeissä, vaan voisiko olla että fyysisen olemuksen muutoksen lisäksi myös henkinen hyvinvointisi on parantunut.

      Eli voisiko olla että olet aiemmin ollut tiedodtamattomalta olemukseltasi varautunut, apaattinen välttelevä? Ja nyt kun henkinen hyvinvointisi on laihtumisen(liikunnan lisääminen, parempi ruokavalio) parantunut, olet olemukseltasi avoimempi, iloisempi... Ns helposti lähestyttävämpi. Ja tässä olisi syy kanssaihmisten käyttäytymisen muutokseen.?

      Onko tämä sitten kenenkään vika?

    • Anonyymi

      Tottahan se on, että hoikkuus on in ja läskejä ei pidetä edes ihmisinä. Itse olen onneksi niin ruma nainen, ettei selvin päin olevilta miehiltä huomiota juuri heru sen paremmin normaalipainoisena kuin ylipainoisenakaan. Ei siis tarvitse huolehtia omasta vyötäröstä muuten kuin terveyden takia.

    • Anonyymi

      Omalla käytökselläsi ja itsetunnollasi on vain merkitystä. Ei ulkosella habituksella.
      Seksuaalisesti partneri ehdokasta etsivät tietenkin saattavat katsoa jos olet hyvä runkoinen.
      Suurin syy on vain omassa päässäsi, eli oma suhtautumisesi.

    • Anonyymi

      Kyllä se suhtautuminen on todella erikoista. Olen tuntenut hierojani viimeisen -5 kg ajan puhuimme ennen hoitoa kahvilan puolella painosta kerron multa on sulanut nyt -18kg suurimasta painostani. Hieroja Tuula siihen joo ja olet rypistynyt aika lailla. Olen kerran aikaisemin lihonnut ja laihtunut, silloin kävelykaveri ilmoitti ; olit kuin vuori nyt olet kaunis.

    • Anonyymi

      Ikävä, että oot saanu tommoista kommenttia. Ite oon reilusti ylipainoinen, ja menossa laihdutusleikkaukseen. Olen tähän asti ollut "vain" ylipainoinen, ja uhka monelle naiselle. Olen ollut miss-xl -kisoissa ja se oli MAHTAVAA!!

    • Anonyymi

      Toivottavasti aloittaja ei tehnyt ketjua läski vihan lietsomiseksi niinku jotku vastaajat on asian ymärtäny vaan herätämään ihmisiä pois pinnallisuuden kuplasta ja vihasta.
      Ja tällä ei oo mitää tekemistä korkean älyn kanssa muuta ko se että äly ei osunut sosiaaliselle puolelle ...
      Se taas voi tehdä vihasjista yksinäisiä.

      Ahdasmielisyys ajaa ihmiset lokeroimaan ja siitä on tässäkin kyse.
      Suomen kulttuurissa on pitkään ollut lupa kiusata lihavia mutta sen on loputtava ...
      Ylipainoisilla on oikeus elää ja olla olemassa niinku muillaki vähemistoillä...
      Ja siihen vahanaikasee käytoksern kuuluu välttely ja ilkeily ja huono käytös... Inhon ilmaseminen...
      kauneusihanteita vastasmatoman ihmistä kohdattaessa..
      Tiedekki menee mukaa tähän hulluuteen koska puhutaan terveydestä vaan muutamalla tavalla jotka suosii mallimaailman hulluuksia suoraa tai epäsuorasti koska raha päättää...
      Se että ihminen voi hyvin ei merkitse koska ihanteet päättää joku rikas paskiainen jossakin.
      Ehkäpä mietitte sitä älyn puutetta jatkossa..
      Erilaisuudelle on varaa mutta jotku pitää sitä uhkana.

    • Anonyymi

      Minulla oli 30kg ylipainoa ja kun laihdutin normaalipainoiseksi, naiset alkoi lähentelemään baareissa, tinderissä tuli moninkertaisesti matcheja ja sain ekan tytökaverinkin. Näin pinnallisia ne naisetkin ovat.

      - nuori mies

      • Anonyymi

        Yhtä lailla se oli sinultakin "pinnallista", kun et tyytynyt liikakiloihisi.


    • Anonyymi

      Lihava ihminen on ruma. Lihavuus on rumaa. Turha sitä on kieltää. Sopusuhtainen ihminen on kaunis. Lihava ei ole kaunis. Jokainen voi laihduttaa itsensä ihannepainoon. Se on mahdollista. Turha itkeä jos on lihava. Kuntoilu. Oikea ruokavalio. Treenaus jne. Ne tekevät lihavasta normaalipainoisen.

      Hyvän vartalon omaa ihminen on ilo silmälle. Siksi muut suhtautuvat sellaiseen ihmiseen mukavasti ja ihaillen. Tietysti. Tietysti näin on.

      Älä siis ole se hölmö, joka loukkaantuu totuudesta. Jos on ylipainoa, aloita kuntoilu ja laihdutus. Älä usko massamedian valheita, että ylipainoinen ihminen on muka kaunis. Se ei ole.

      Älä siis astu näihin ansoihin:

      https://www.bbc.co.uk/news/resources/idt-sh/why_we_are_proud_of_our_fat_bodies

      Ymmärrä, että liikalihavuus on terveysriski, sosiaalinen haitta ja siinä ei ole mitään hyvää. Ne, jotka puhuvat lihavuuden puolesta ajavat omaa agendaansa, joka on meille haitallinen.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Fat_acceptance_movement

      • Anonyymi

        "liikalihavuus" ?

        Niinkö, mitä muita lihavuuden ala-kategorioita on, ehkä ylilihavuus. Onko myös liikalaihuutta tai liikanormaaliutta?

        Lihava on itsessään aivan liian mairitteleva määre koska se viittaa lihaan/lihakseen, pitäsi olla läskinen tai ihrava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "liikalihavuus" ?

        Niinkö, mitä muita lihavuuden ala-kategorioita on, ehkä ylilihavuus. Onko myös liikalaihuutta tai liikanormaaliutta?

        Lihava on itsessään aivan liian mairitteleva määre koska se viittaa lihaan/lihakseen, pitäsi olla läskinen tai ihrava.

        Miksi tuo on sulle noin monimutkaista?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ei kaikkien tarvitse olla ihannepainoisia, ja lihavuuteen kuten sairaalloiseen laihuuteenkin voi olla monia syitä. Silti silmää miellyttää eniten sopusuhtaisuus, niin se vaan on. Muutamassa kilossa sinne tai tänne ei ole mitään pahaa, mutta kyllähän se jotai kertoo luonteen saamattomuudesta, jos kiloja vaan kertyy ja kertyy, eikä tee just mitään pitääkseen kilot kurissa. Esim. diabetekseen liittyy usein lihomista, jos sokeritasapaino ei ole kunnossa, ja lääkkeellä liian alhaiseksi laskettuja arvoja joutuu nostamaan välipaljona syömällä. Liian laihalla voi olla esim. jokin ravintoaineitten imeytymishäiriö. Näitä seikkojahan me ei aina toisesta ihmisestä voida tietää! Kuitenkin, jos ulkomuoto ei ole tavoitteiden mukainen, voisi edes yrittää pyrkiä parempaan, eikä vain voivotella, että nää on niitä raskauskiloja (vaikka kersa on jo koulussa). Elämäntapojen muutos on aina askel parempaan suuntaan, vaikka kymmenien kilojen laihtumista ei tapahtuisikaan. Estyy ehkä sentään kymmenien kilojen lisälihomiselta! Kiloista huolimatta voi kuitenkin pukeutua siististi ja tyylikkäästi ja hymyillä ja olla ystävällinen, se on jo pitkä askel eteenpäin!

      • AP pohdiskelee ihmisten suhtautumista lihaviin eikä niinkään terveyttä. Biologisesti ihminen pariutuu tuottaakseen jälkeläisiä ja heille halutaan mahdollisimman hyvät geenit ja selviytyminen elämästä ja tämä vaikuttaa kyllä pariutumiseen mutta muuhun käytökseen sen ei pitäisi vaikuttaa.

        Sukupuolipreferenssit ovat sitten asia erikseen eikä omaa preferenssiä kannata yleistää.


    • Anonyymi

      ON, just noin menee

    • Anonyymi

      Olen noin 20 kg ylipainoinen, eikä haittaa yhtään. Nuorempana olin komea ja ihannepainoinen. Naiset oli koko ajan häiritsemässä ehdotuksillaan töissä ja vapaa-ajalla.

      Nyt saan viettää rauhallista ja nautittavaa, loistavaa seksiä sisällään pitävää avio-onnea vaimoni kanssa.

      En laihduta ikinä.

      • Anonyymi

        Oletko vaimoltasi kysynyt että mitä mieltä on ylipainostasi?

        vastaus voi yllättää, sittenkin


    • Anonyymi

      Oletko ihan tosissasi? Ei ole yhtään outoa, että lähellä normaalipainoa näytät paremmalta. Olepa nyt rehellinen.
      Itsekin olisin todella tyytyväinen, jos saisi jollakin ihmeellä 5-10 kg painoa pois. Vain vesipaasto kai auttaisi.

    • Anonyymi

      Hei, kaikki !
      Itse olen lapsuuteni ollut ns. ylipainoinen. Aikuiseksi kasvetuani painoni tasaantui, pituuteni nähden ( 166 cm ). Sen että sain kuulevani koko lapsuuden siitä ,että olen lihava. Olen koko aikuusuuden "potenut" olevani lihava. Vaikka sitä en ole ollut. Jatkuva etten ole tyytyväinen itseeni, ulkomuodoltani. Hymmm... niin.. mitä kaikki kiusaaminen saakaan aikaan.! Olen vähän väliä jollakin "laihdutuskuurilla". Ikää jo kuitenkin 43v. Lapsia 4. Aviossa toistamiseen. Olen saanut miehiltä huomiota . Silti se mitä lapsuudessa on saanut kokea / kärsiä seuraa. Urheiluakin olen harrastanut koko elämäni aikana. Ja olen innostunut aina uusia urheilu lajeja kokeilemaan. Jotenkin ei ole vain itsensäänsä tyytyväinen. Se lapsuus varmaan siellä "kummittelee" ja siitä saadut kokemukset ja ihmisten arvostelu!

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe