https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/08/12/ei-kiinnosta-vttuakaan-missa-kaytte-suihkussa-satu-ja-tuomo-ovat-pulassa
Tuosta tulee nyt A-studiossa. Vaikuttaa siltä että huijaus kannattaa, valitusten tekeminen sun muut toimet ovat kuluttajan vastuulla käytännössä ja rakennusfirmat voi tehdä melkein mitä huvittaa.
Kannattaa näköjään ostaa vanha asunto jos ostaa, "uusi on aina uusi" sanonta taitaa ennemminkin olla että "uusi on aina susi"
Melkoista rakentamista
69
84
Vastaukset 69
Sinullapa onkin tänään paljon asiaa sydämelläsi.
Nykyisin rakentamisessa on tapahtunut joku kulttuurin muutos. Ainakin helposti saa sen kuvan, että vähintää joka toinen uusi rakennus on homeloukko alta vuoden tai muuten kaikki rapisee niskaan. Minnekäs se suomalainen rakentamisen osaaminen on kadonnut?
Vaikka en rakentamisesta yhtään mitään tiedä, sen kyllä tiedän, että kun vesisateella ja talvella rakennetaan ilman suojaa, ei se kosteus sieltä mystisesti katoa, jos on joka paikkaan päässyt.Joo, pitää laittaa vähän palstaan eloa kun melkein kaikki vaan luuhottaa.
Ei oo enää ammattimiehiä ja ammattiylpeyttä niin kuin joskus on ollut. Nykyään kun tehdään kaikki kiireellä ja maksimituotolla ei voi hyväkään tekijä tehdä hyvää kun määrävänä tekijänä on nopeus, pitää saada nopsaan valmista ja rahat pois niin siinä helposti sitten unohtuu laadukkuus, tehdään vain välttävää ja toisinaan ei sitäkään.
On tuossakin asiassa kyllä osansa monikutlluurin ihannoimisella, kun raksamiehet tulee jostain puolasta ei niille niin ole väliä jos joku eriste jostain unohtuu, ei paljon koira perään hauku jos asia vuosien päästä paljastuu. Toisin on ollut enenvanhaan. Kun timpuri on tehnyt taloa se on samalla tehnyt itselleen tulevaisuutta, jos kovin on ryssinyt on rakentamiset loppuneet kun kaikki on tienneet tekijän varsinkin pienemmillä paikkakunnilla.Harmaaritari kirjoitti:
Joo, pitää laittaa vähän palstaan eloa kun melkein kaikki vaan luuhottaa.
Ei oo enää ammattimiehiä ja ammattiylpeyttä niin kuin joskus on ollut. Nykyään kun tehdään kaikki kiireellä ja maksimituotolla ei voi hyväkään tekijä tehdä hyvää kun määrävänä tekijänä on nopeus, pitää saada nopsaan valmista ja rahat pois niin siinä helposti sitten unohtuu laadukkuus, tehdään vain välttävää ja toisinaan ei sitäkään.
On tuossakin asiassa kyllä osansa monikutlluurin ihannoimisella, kun raksamiehet tulee jostain puolasta ei niille niin ole väliä jos joku eriste jostain unohtuu, ei paljon koira perään hauku jos asia vuosien päästä paljastuu. Toisin on ollut enenvanhaan. Kun timpuri on tehnyt taloa se on samalla tehnyt itselleen tulevaisuutta, jos kovin on ryssinyt on rakentamiset loppuneet kun kaikki on tienneet tekijän varsinkin pienemmillä paikkakunnilla.Miten hienosti sait ujutettua monikulttuurisuuden tähänkin asiaan 😂😂😂
Kyllä kai se vika kuitenkin on siinä rakennuttajassa, valvojassa ja maksajassa. Halvalla ei tule hyvää ja kyllä se työnjohto on se, joka laadusta vastaa.
Ihsn sama on vaikka noissa julkisissa sotepalveluissa. Jäljeä pitää syntyä, vaikka väkeä ei ole riittävästi, kun ei palkata työntekijöitä. Ja kun vahinko tapahtuu, pomot luikkivat häntä koipien välissä piiloon. Eikä se johdu monikulttuurisuudesta 😂- Anonyymi
Kaskenpolttaja kirjoitti:
Miten hienosti sait ujutettua monikulttuurisuuden tähänkin asiaan 😂😂😂
Kyllä kai se vika kuitenkin on siinä rakennuttajassa, valvojassa ja maksajassa. Halvalla ei tule hyvää ja kyllä se työnjohto on se, joka laadusta vastaa.
Ihsn sama on vaikka noissa julkisissa sotepalveluissa. Jäljeä pitää syntyä, vaikka väkeä ei ole riittävästi, kun ei palkata työntekijöitä. Ja kun vahinko tapahtuu, pomot luikkivat häntä koipien välissä piiloon. Eikä se johdu monikulttuurisuudesta 😂A-studion ohjelmassa juuri kerrottiin, kuinka kuntien rakennusvalvonnan ei enää nykyään tarvitse valvoa rakentamista, vaan valvonta on siirretty rakentajalle itselleen.
Selvähän se on, ettei tekijätahoa itseään kiinnosta tuleeko kaikki sääntöjen mukaan tehdyksi. Niitä kiinnostaa vain suuret voitot. Anonyymi kirjoitti:
A-studion ohjelmassa juuri kerrottiin, kuinka kuntien rakennusvalvonnan ei enää nykyään tarvitse valvoa rakentamista, vaan valvonta on siirretty rakentajalle itselleen.
Selvähän se on, ettei tekijätahoa itseään kiinnosta tuleeko kaikki sääntöjen mukaan tehdyksi. Niitä kiinnostaa vain suuret voitot.Kai se on aika sinisilmäsitä ajatella, että kaikki ovat rehellisiä ja ammattiylpeitä. Suomi on byrokraatin luvattu maa, lippulappua pitää olla sen seitsemää sorttia, mutta jos valvonta kusee, tapahtuu rakennusvirheitä, tapahtuu Espereitä, tapahtuu monenlaista, joka jäisi tapahtumatta, jos valvonta pelaisi.
Kai se on aika sinisilmäsitä ajatella, että kaikki ovat rehellisiä ja ammattiylpeitä. Suomi on byrokraatin luvattu maa, lippulappua pitää olla sen seitsemää sorttia, mutta jos valvonta kusee, tapahtuu rakennusvirheitä, tapahtuu Espereitä, tapahtuu monenlaista, joka jäisi tapahtumatta, jos valvonta pelaisi.
Joo, ei ole enää ammattiylpeyttä, siirtotyöläiset ei välitä p,..kaan. Tyo byrokratia lippulappuineen kai alunperin tarkoitettu juurikin suojelemaan kansaa pahimilta rimnanalituksilta, nyt näyttää olevan niin etä sillä kiusataan taviksia ja rikolliset voi siitä huolimatta sutkuilla miten huvittaa.
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, ei ole enää ammattiylpeyttä, siirtotyöläiset ei välitä p,..kaan. Tyo byrokratia lippulappuineen kai alunperin tarkoitettu juurikin suojelemaan kansaa pahimilta rimnanalituksilta, nyt näyttää olevan niin etä sillä kiusataan taviksia ja rikolliset voi siitä huolimatta sutkuilla miten huvittaa.
Kun en kaikkia siirtotyöläisiä tunne, paha mennä sanomaan välittävätkö he vai eivät. Tuskinpa he sen kummempia ovat kuin nämä paikallisetkaan työntekijät.
Kun en kaikkia siirtotyöläisiä tunne, paha mennä sanomaan välittävätkö he vai eivät. Tuskinpa he sen kummempia ovat kuin nämä paikallisetkaan työntekijät.
Tiesitkö kun panostetaan hikoilun kuntiin sitä saadaan parhaita eineksiä pihalle.
Hyvä kasvualusta.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Siis tiesitkö kun panostetaan kouluttautumiseen sitä saadaan parhaita eineksiä pihalle ja hyvä kasvualusta aika tuo hyvän puutarhan.
Olemme hyvin tärkeitä eineksiä kun meihin panostetaan kukoistaa talous koska osaaminen kasvaa.
Nyt vaan pakotetaan elpymään jolloin väärillä tukivarsilla mikä tuo heikkoa einestiskin pihalle.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Siis tuo väärät tuet, heikkoa einestiä pihalle.
oikeat tuet tekee meille vahvimmat tuet yhteiskuntiin.valtakunta kirjoitti:
Olemme hyvin tärkeitä eineksiä kun meihin panostetaan kukoistaa talous koska osaaminen kasvaa.
Nyt vaan pakotetaan elpymään jolloin väärillä tukivarsilla mikä tuo heikkoa einestiskin pihalle.En ihan päässyt kärryille siitä mitä sanoit.
En ihan päässyt kärryille siitä mitä sanoit.
Ei se mitään tarkoitan kouluttautumista
Jos sitä laiminlyödään kun ei tueta lasta oikein tippuu numerot opettajat jotka opettaa pitää olla hyvin kouluttaneita että on oikea tuki myös vanhempien että kasvaa se sydämen sivistyskin.
Jos ostetaan halpatyövoimaa se on sen näköistä jälkikin ja syytetään ulkomaille rahaa.
Tämä on vain kilpaitusten aikaa saamista kuin koulurakennuksevaltakunta kirjoitti:
Ei se mitään tarkoitan kouluttautumista
Jos sitä laiminlyödään kun ei tueta lasta oikein tippuu numerot opettajat jotka opettaa pitää olla hyvin kouluttaneita että on oikea tuki myös vanhempien että kasvaa se sydämen sivistyskin.
Jos ostetaan halpatyövoimaa se on sen näköistä jälkikin ja syytetään ulkomaille rahaa.
Tämä on vain kilpaitusten aikaa saamista kuin koulurakennuksePätevät opettajat ovat kyllä tärkeitä.
- Anonyymi
Olen aina sanonut ettei asuntoa kannata ostaa. Olis minulla rahaa ostaa vaikka kaksikin asuntoa mutta asun mielummin vuokralla koska ostajan oikeudet on perseestä ja menisi vuosia ja vuosia saada oikeutta jos asunnosta löytyy hometta tai muita vikoja. Nuo rakentavat nopeasti ja halvalla ja myyvät sitten kallisti ja siksi noita vikoja löytyy.
Sääli että ihmiset on tyhmiä ja luottavat sokeasti, vähän tutkimalla asunnoista löytyisi vikoja mutta ihmiset ostaa asunto ilman kuntokartoitusta. Sellainen pitäisi teettää vaikka on uusi asunto. Ja sitten kun olet säästänyt vuosia asuntoon niin kaikki se raha voi valua viemäristä alas. Vuosien oikeuden käynnit tulee. - Anonyymi
Aloitin itse lautatyttönä raksalla 80-luvun alussa, kun rakennettiin pääasiassa vielä pitkästä tavarasta, se oli korkeasuhdanteen aikaa vielä silloin. Töitä riitti nuorelle apparifriidulle ja kahta löysiä tehtiin kesäaikaan. Vanhat opetti nuoria ja 16v junnuna minutkin jätettiin yksin vastuuseen omasta työstä, kun rappari oli ensin pari päivää seurannut sivusta kuinka ranneliike onnistuu teiniltä ja onko kura sopivan noileeta. Hemmetin raskasta, mutta kivaa. Ujopiimänä oli pakko rohkaistua ja oppia pitämään puolensa, vaikka välillä härskit jutut suorastaan hävettivät. Mutta "pojat" ottivat joukkoonsa, katsoivat perään (varmaan perääkin =D) ja pitivät ulkopuolisten porukoiden kollit ojennuksessa, jos liian tuttavalliseksi rupesivat. Ensimmäiset harjakaiset työmaalla oli aika elämys, kun tiimiä kiiteltiin ja kehuttiin niin valvojan, rakennuttajan, kuin pomonkin taholta. Jokainen sai olla ylpeä omasta työstään.
Harva ehkä uskoo, että olen kolme vanhaa korjauskohdetta peruskorjannut omin pikku kätösin ja siinä sivussa opettanut poikiani rakentamisen ja remontoinnin saloihin. Edelleen ajattelen kiitollisuudella ja lämmöllä niitä ammattimiehiä, jotka oppinsa jakoivat vuosien varrella minulle ja sadoille muille nuorille. Taitoa ei ole ilman harjoitusta. Ammattitaito ei synny hetkessä, ei liioin laatu. Kädentaitojen arvostus on ikävä kyllä romahtanut viime vuosikymmeninä, eikä mikään ihme, kun jatkuvasti saa lukea kuinka rakennetaan sutta ja sekundaa.
Mutta juttuhan menee niin, että ostaja ostaa mielikuvia ja sijoittaa mieluummin näkyvään pintaan enemmän, kuin rakenteisiin. Jos kylppärin laatan neliöhinta on enemmän kuin rakenteiden rakennuskustannusten, niin voiko odottaakaan muuta kuin ryssittyä lopputulosta? Minusta ostajien/tilaajien on myös hieman katsottava peiliin tässä ja funtsittava niitä omia valintoja. Jos oma budjetti on niin kalkkiviivoilla, ettei repeämättä kestä pienintäkään vastoinkäymistä (en puhu nyt 15k vastuista, vaan yleisellä tasolla liian naftista budjetista), niin ehkä halvempi vaihtoehto olisi järkevämpi. Asuntokaupoissa on aina ylläreitä ja on järjen köyhyyttä kuvitella muuta. Ainakaan nykyaikana. Ikävä kyllä.
Ei saa jäädä tuleen makaamaan - Anonyymi
siscon johdossa päällikkö toimitusjohtaja isoherra varakas korkeastikoulutettu tämmösii jännii ne korkeastikoulutetut on ja kaikki mitä tuli ja lainat omaan taskuun ja lainat jäi firmalle ja kaikki mitä ostettiin ostettiin firman piikkiin eli yhteiskunta maksoi
- Anonyymi
Noilla ansioilla voisi päästä kokoomuspoliitikoksi.
- Anonyymi
Ai tuo Sisco... no joo, jäävuoren huippu. Hyvä että asioista aletaan lopultakin puhua kunnolla. Sieltä löytyy vielä paljon lisää...
xLiner - Anonyymi
Oon tehnyt raksatöitä vuodesta 1998 kun ekan kerran menin raksatöihin 13 vuotiaana. Sen jälkeen olennähnyt kaikenlaista huomoa rakentamista. Jos itse haluaa tehdä hyvää jälkeä ja oikein niin sieltä tulee pomo joka käskee tehdä nopeesti, väärin ja halvalla. Olen ollut kouluja rakentamassa ja suurin osa niistä on homeessa ja yks koulu purettiin tänä vuonna. Olen tehnyt valituksiakin firmoista mutta ei se mitään auta, ketään ei kiinnosta. Ei ole lakia joka estää huonon rakentamisen. Jälkeenpäin sitten ostaja kärsii kun menee vuosia korvausten saamiseen ja valituksiin.
Juurikin noin. Sääli tuo että ammattimies ei saa tehdä ammattimaista jälkeä kun tuotto on tärkeämpää. Hatunnosto sulle kuitenkin kun sentään yrität tehdä hyvää työtä.
Niinpä tuota se kilpailutus teettää kuin olen sanonut.
valtakunta kirjoitti:
Palvelut huononee kun kouluttautuneista ja oman päänkäyttäjistä maksetaa kyllä hyvin.
Mutta opettajille jotka on hyviä ei makseta.
Erityisosaajatkin viedään pois kun halutaan säästää lapsista. Pitäisi muistaa kouluttautuneista ihmisistä ei pidä yleinen säästää ja on karsittava ne pois jotka ei edes pyri pitämään ammatti taitoa korkealla.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Mutta opettajille jotka on hyviä ei makseta.
Erityisosaajatkin viedään pois kun halutaan säästää lapsista. Pitäisi muistaa kouluttautuneista ihmisistä ei pidä yleinen säästää ja on karsittava ne pois jotka ei edes pyri pitämään ammatti taitoa korkealla.Niin sinäkö sen koututetun opettajan palkan sitten maksat?
xL Anonyymi kirjoitti:
Niin sinäkö sen koututetun opettajan palkan sitten maksat?
xLkaikki sen maksaa verorahojen kautta pienestä asti opetetaan verorahoin.
On hyvin tärkeä siitä maksaa, mikä on kehittyneempää osaamista.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
kaikki sen maksaa verorahojen kautta pienestä asti opetetaan verorahoin.
On hyvin tärkeä siitä maksaa, mikä on kehittyneempää osaamista.Jos kaikki jää mojumaan kotiin, niin mistä niitä verorahoja sitten saadaan? Käytkö sinä toisten taskuilla?
xL Anonyymi kirjoitti:
Jos kaikki jää mojumaan kotiin, niin mistä niitä verorahoja sitten saadaan? Käytkö sinä toisten taskuilla?
xLIhmiset jää lojumaan kotiin vain ainoastaan kun työ ei ole kannattavaa ja jos ei ole koulutusta ei mene palkkatöihin se on totuus kaikki pitäisi kouluttaa koska kaikkialla on mieltymyksensä tehdä työtä ja sellaista on mukava tehdä jota osaa kun opetellut sen ja siitä saa palkkaa, mikä on kannattavaa.
Minun lapset kuule kulkee rajojen sisäpuolella ja se kannattaa pitkään kun ei ole syntynyt riippuvaiseksi vapautta on vaikea antaa jos ei osaa itse rajoittaa.
Itsekin joudun lapsien takia ottaa jatkuvasti itseäni niskasta kiinni ja pidettävä rutiini joka tukee menestymistä.Anonyymi kirjoitti:
Jos kaikki jää mojumaan kotiin, niin mistä niitä verorahoja sitten saadaan? Käytkö sinä toisten taskuilla?
xLMinä en loju kotona vaan teen jatkuvasti ja se on uuvuttavaa mutta en usko että se tuottaa ongelmaa vaan enemmänkin vahvistaa ja tulee tehokoneeksi.
Se päivä kun istun keinua tuolissa ja koulun minua hoitaa edes joku läheinen teistä muista en mene vannoo.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Minä en loju kotona vaan teen jatkuvasti ja se on uuvuttavaa mutta en usko että se tuottaa ongelmaa vaan enemmänkin vahvistaa ja tulee tehokoneeksi.
Se päivä kun istun keinua tuolissa ja koulun minua hoitaa edes joku läheinen teistä muista en mene vannoo.Suurimmalla osalla työssä käyvistä ihmisistä on lapsia.
xL Anonyymi kirjoitti:
Suurimmalla osalla työssä käyvistä ihmisistä on lapsia.
xLNiinpä mieti sitä joilla ei ole lapsia koe edes velvollisuuksia työllistyä mutta kuinka moni niistä on nykyään kouluttautuneita lapsista tai aikuisista.päinvastoin lapset lisää velvollisuuksia ja siihen kuuluu lapsista huolehtimen on työtä varsinkin kun erityis vanhemmuudesta kyse.
Minun tilanne ei miten epänormaali
https://ensijaturvakotienliitto.fi/erityislapsiperheissa-vanhemmat-ovat-usein-voimavarojensa-aarirajoilla/Anonyymi kirjoitti:
xLMutta jo pelkästää hyvällä kasvatuksella oikealla koulutuksella työllistyy eikä siihen tarvitse kuin tietoutta kuin koulutus sitä on. Auttaa näkemään pitemmälle kuin noin lyhytnäköisesti.
Anonyymi kirjoitti:
xLEttä ainoastaan ero tässä vielä puuttuu mutta se on jo hoidettu kun kuulen monesti tulevan leskeksi kun vihille on viemässä monesti. Eikö ole romanttista ihan kuin lesken eläke tai raha siinä painaa.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Että ainoastaan ero tässä vielä puuttuu mutta se on jo hoidettu kun kuulen monesti tulevan leskeksi kun vihille on viemässä monesti. Eikö ole romanttista ihan kuin lesken eläke tai raha siinä painaa.
Mene töihin. Ole esimerkki lapsillesi.
xL Anonyymi kirjoitti:
xLEihän tuollaista pysty saada tajuamaan joka on orijoitunut pakkomielteisiin jolla edes mitään ymmärrystä lapsista ole.
Tässä on sinun näkyy vajavuutesi tulos.
Lapset ole mitään itsenäisiä.
https://yle.fi/uutiset/3-10919909Anonyymi kirjoitti:
xLMinusta tuo erittäin noloa sinulta esittää muuta kuin on.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Eihän tuollaista pysty saada tajuamaan joka on orijoitunut pakkomielteisiin jolla edes mitään ymmärrystä lapsista ole.
Tässä on sinun näkyy vajavuutesi tulos.
Lapset ole mitään itsenäisiä.
https://yle.fi/uutiset/3-10919909Sosiaalipummeilta pitäisi viedä kaikki tukirahat, niin alkaisi työntekokin maistumaan. Köyhyys periytyy, kasvatat lauman samanlaisia yhteiskunnan loisia kuin itse olet.
Lallal-lallal-laa, ota koppi! 🤪
xL Anonyymi kirjoitti:
xLMinä näen kapeakatseisuutesi ja lapsien eisimerkillisen ”äitin” mikään ihme ettei lapset osaa edes käyttäytyä kuin ei äitinsä opeta.
Joten te orioituneet lapsen kasvattajat jotka uskovat että vapaa kasvatus on opettavaista,
no ei todellakaan ole se on vain teidän empatian kyvyn puutetta.Anonyymi kirjoitti:
Sosiaalipummeilta pitäisi viedä kaikki tukirahat, niin alkaisi työntekokin maistumaan. Köyhyys periytyy, kasvatat lauman samanlaisia yhteiskunnan loisia kuin itse olet.
xLSe että minun perhe oli esimerkki siitä mitä ei pidä olla vain töissä. Se ei ole periytyvää.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Se että minun perhe oli esimerkki siitä mitä ei pidä olla vain töissä. Se ei ole periytyvää.
Köyhyys ja huono-osaisuus on periytyvää. Tutkittu juttu. Jos haluat lapsillesi paremman tulevaisuuden, näytät itse esimerkkiä.
xL Anonyymi kirjoitti:
Sosiaalipummeilta pitäisi viedä kaikki tukirahat, niin alkaisi työntekokin maistumaan. Köyhyys periytyy, kasvatat lauman samanlaisia yhteiskunnan loisia kuin itse olet.
xLEdes työntekeminen ole periytyvää.
Minusta on hyvin huvittavaa kun näytät kirjaimellisesti vajavuutesi. Olen pahoillani siitä.
Kummatkin vanhempani olivat töissä jatkuvasti, joten minä pidän huolen että vahvempi vie ja heikompia tuetaan.Anonyymi kirjoitti:
Köyhyys ja huono-osaisuus on periytyvää. Tutkittu juttu. Jos haluat lapsillesi paremman tulevaisuuden, näytät itse esimerkkiä.
xLEsimerkki on moni muukin työntekijä kuin esim vanhempani.😁
valtakunta kirjoitti:
Edes työntekeminen ole periytyvää.
Minusta on hyvin huvittavaa kun näytät kirjaimellisesti vajavuutesi. Olen pahoillani siitä.
Kummatkin vanhempani olivat töissä jatkuvasti, joten minä pidän huolen että vahvempi vie ja heikompia tuetaan.Minusta on hyvin vakavista sun ajatuksesi ovat oriutuneet vain tiettyyn vajavuuteen onneksi se täyttyy tässä.kuin esittäminen jotain toista ja minä opetan.
Anonyymi kirjoitti:
xLMinusta meiltä vanhemmilta ovat tulleet parhaimmat geenit kun vertaa sinuun. Tuollaista on vaikea täyttää jos ei pysy vaikka kuinka sanon sisäistämään.
Se on vain silloin sinua Siperian opetettava, mutta oompa sanonut monesti, uhmakkuus on aivan normaalia äiti ihmisiä kohtaa mutta ehkä joskus pääset siitä yli.Anonyymi kirjoitti:
xLMinä en pakota sinulle tietoa vaan lapsilleni joten itse näkevät väen väkisin tärkeyden kun tarpeeksi mokaa hyviä esimerkkejä sinä tulet kasvattamaan lapsilleni, jos et opi ennalta ehkäistä.
Anonyymi kirjoitti:
xLMinä näytän lapsille köyhyyden huonon puolen mutta sinä taas kuvittelet sen vain laiskuudeksi kertoo hyvin kuinka erityneet ovat meidän käsityksemme köyhyydestä.
Opetat lapsille että voivat vain loisia sitä ne tekee monta vuotta kattosi alla ja kun lopulta huonoin arvosanoin tajuavat kappas ei tässä olekaan mikään mukava loisia otetaan vaan alkoholia ja nautitaan lyhyestä elämästä.Anonyymi kirjoitti:
xLJoten minulla on erittäin paljon esimerkkejä kuin lapsien vihaajan näyttäminen tässäkin on. Joka hyökkii viattoman ihmisien kimppuun eikä järki leikkaa itsellään vaan on kerrottava kädestä pitäen mitä aiheutuu kotona loisivista lapsista.
Hyvä ihminen et ole.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Joten minulla on erittäin paljon esimerkkejä kuin lapsien vihaajan näyttäminen tässäkin on. Joka hyökkii viattoman ihmisien kimppuun eikä järki leikkaa itsellään vaan on kerrottava kädestä pitäen mitä aiheutuu kotona loisivista lapsista.
Hyvä ihminen et ole.Kotona loisivasta mammasta. Ei lapsista.
xL - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Joten minulla on erittäin paljon esimerkkejä kuin lapsien vihaajan näyttäminen tässäkin on. Joka hyökkii viattoman ihmisien kimppuun eikä järki leikkaa itsellään vaan on kerrottava kädestä pitäen mitä aiheutuu kotona loisivista lapsista.
Hyvä ihminen et ole.Miten sä viitsit kuluttaa aikaasi täällä mieltäsi pahoittamassa ja riitelemässä jatkuvasti? Mä ymmärrän jos ihan kieli poskessa noita höpösekoja kirjoittelisit, mutta vaikutat olevasi ihan tosissasi. Korjaa jos olen väärässä...
xL Anonyymi kirjoitti:
Kotona loisivasta mammasta. Ei lapsista.
xLMinusta äiti loisii joka loisii näkyy myös lapsien käytöksessä kuin sinusta ei minkäänlaista syy-suksen kehittymistä ole tapahtunut pää nupissa vaan muiden tiedonvalossa meneviä.
Anonyymi kirjoitti:
Miten sä viitsit kuluttaa aikaasi täällä mieltäsi pahoittamassa ja riitelemässä jatkuvasti? Mä ymmärrän jos ihan kieli poskessa noita höpösekoja kirjoittelisit, mutta vaikutat olevasi ihan tosissasi. Korjaa jos olen väärässä...
xLSyy-seurauksen valoa näy päänupissa eikä empatian taidon kehittymistä.
Pelkkä työläinen.Anonyymi kirjoitti:
Miten sä viitsit kuluttaa aikaasi täällä mieltäsi pahoittamassa ja riitelemässä jatkuvasti? Mä ymmärrän jos ihan kieli poskessa noita höpösekoja kirjoittelisit, mutta vaikutat olevasi ihan tosissasi. Korjaa jos olen väärässä...
xLMinä en ole pahoittanut mieltäni koska minusta on huvittavaa huono käytöksesi joka ei osaa edes lapsiaan kasvattaa.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Syy-seurauksen valoa näy päänupissa eikä empatian taidon kehittymistä.
Pelkkä työläinen.Sulla on täällä mukavampaa tapellessa kuin perheesi parissa. Jep...😄
xL Anonyymi kirjoitti:
xLKyllä olet väärässä minä kuule koen vain itseni älykkäämmäksi kun näen täällä muita kapeakatseista porukkaa ja valoittaa entisestään kuinka ootte orjuutenoita.
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on täällä mukavampaa tapellessa kuin perheesi parissa. Jep...😄
xLEi, mukampaa on opettaa ja väitellä kun lapset vielä siihen kykene vaikka kuinka yrittää samallaista syöttää.
Tämä ei ole minulle ole tappelua.Anonyymi kirjoitti:
xLOn todella mukava nähdä teitä uhmaikäisiä, jotka tajua mikä on vanhemman vastuu.
Anonyymi kirjoitti:
xLSe että koti-äitiys on kirjaimellisesti työtä joka ei hoida velvollisuuksia näkyy pian neuvolassa kun astuu esiin seuraava sukupolvi jotka on tiukanrutiinin omaavia.
Anonyymi kirjoitti:
xLSen vuoksi kovin nousussa Lapsien sijoitukset.
On laiminlyöntiä olla opettamatta lasta.Anonyymi kirjoitti:
xLKun tykkään räväyttää
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/3b1a57df-10d2-4c34-9a1f-8d9d98146c1aAnonyymi kirjoitti:
xL”– Osassa sijoituksia ja huostaanottoja vanhempi on aloitteentekijä. Aggressiivinen, päihteitä käyttävä tai vakavista mielenterveyden ongelmista kärsivä nuori tarvitsee apua, sillä tilanne kuormittaa aina koko perhettä. Jos lapsi ei suostu käymään koulua ja käyttäytyy miten haluaa, tilanne kotona voi kärjistyä siihen pisteeseen, että nuoren ongelmia on järkevintä ratkoa ammattilaisten tukemana kodin ulkopuolella, Pukkio toteaa.
Aina entisessä liitossa syntynyt lapsi ja uusi kumppani eivät sovi saman katon alle. Osa uusperheiden vanhemmista on pyytänyt lastensa huostaanottoa uuden rakkauden takia.
– Toki teini on voinut käyttäytyä monin tavoin huonosti. Mutta kun käytöksen syitä on ryhdytty selvittämään, on käynyt ilmi, että se juontaa juurensa uusperhekuvioon, johon teini ei ole mahtunut. Tällaisiinkin tapauksiin törmätään valitettavasti aina silloin tällöin, Riina Mattila jatkaa.”
Joten on ymmärrettävä etten teille pysty empatiaa kasvattaa.
- Anonyymi
Jäävuoren huippu. Mutta ammattilaisille ei mitään uutta taivaan alla.
- Anonyymi
Ei kantsii ottaa asuntolainaa ja sitten ostat paskan asunnon. Laina pitää maksaa takas kuitenkin. Hävii rahaa vaan, kannattaa asuu vuokralla tulee halvemmaksi lopulta koska tää suomen laki ei suojele asunnon ostajia mitenkään. Pankissa mulle tyrkytetty asuntolainaa monet kerrat.
Lisää p..kaa laatua uusissa asunnoissa:
https://www.hs.fi/koti/art-2000006204075.html?ref=rss- Anonyymi
Hitas. Siinä kans yksi ihmetyksen aihe ihan yleensäkin.
Noi kalusteet ovat sentään "vain" rumia. Ikävämpää on rakenteissa loriseva vesi ja kastuvat kipsilevyt.
xL Anonyymi kirjoitti:
Hitas. Siinä kans yksi ihmetyksen aihe ihan yleensäkin.
Noi kalusteet ovat sentään "vain" rumia. Ikävämpää on rakenteissa loriseva vesi ja kastuvat kipsilevyt.
xLNiin, mutta soisihan noidenkin kestävän kun kuitenkin suhteellisen kallista uusia kaikki keittön kalusteet eikä noita kai oikein maalatakaan voi kun pohja on p..ka, hilseilisi uusikin maali pois.
Mutta noin yleisesti tosiaan tuntuu melkeinpä hyvältä asua vanhassa joka on kestänyt jo useita vusikymmeniä, suuremmalla todennäköisyydellä kestää jatkossakin vielä muutaman kuin mitä nuo uudet joille jo kymmenenkin huoletonta vuotta alkaa olla saavutus.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Niin, mutta soisihan noidenkin kestävän kun kuitenkin suhteellisen kallista uusia kaikki keittön kalusteet eikä noita kai oikein maalatakaan voi kun pohja on p..ka, hilseilisi uusikin maali pois.
Mutta noin yleisesti tosiaan tuntuu melkeinpä hyvältä asua vanhassa joka on kestänyt jo useita vusikymmeniä, suuremmalla todennäköisyydellä kestää jatkossakin vielä muutaman kuin mitä nuo uudet joille jo kymmenenkin huoletonta vuotta alkaa olla saavutus.Luulisi niillä joku takuu olevan. Aikamoinen rapsuttelu olisi jos itse aikoisi kunnostaa. Kun pitää siitä irtoavasta lähtien poistaa kaikki.
Ennen osattiin rakentaa. Ei enää.
xL
- Anonyymi
Kun ei makseta ammattimiehelle ammattimiehen palkkaa niin tulee huonoa jälkeä. Telakkalla olin töissä ja katselin kun siellä oli kuuden euron ulkomaalaisia ja ne teki sutta ja sekundaa. Itse vaadin aina 15 euroa tunnissa ja sanon haastattelussa että että jos ei halua hyvää jälkea syntyvän niin ottaa sitten jonkun ulkomaalaisen ja maksaa sille vähemmän.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä3141440Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma311169Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html458932- 62926
- 73922
- 48681
Mies, olenko ymmärtänyt oikein?
Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen74651Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena
Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M95649Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl465622- 38602